Merhaba arkadaşlar, 31.05.2023 Tarihinden itibaren fiber internetin bağlansması sürecinde yaşanan olayları buradan sizlere aktarmak istedim belki Yetkin bir yetkili biri konuyu görüp destek atmak isteyebilir. İlk olarak ilk kurulum sürecinde eve gelen kurulum ekibi kablonun daireye çekilmesi modem, ont cihazı vb. kurulum sürecindeki işlemleri yaptılar. Tek tek detaylı yazmak istemedim normal sıradan kurulum adımları. Daha sonra ONT cihazı los ışığında kalınca kabloları tekrar çaktılar ve sinyal ölçümü, ana kutudan kablonun ana porta verilmesi vb. işlemleri denediler ve sorunu aktarmak için Turknet'e bilgi verdiler.(Turknet ekibinden aradıkları mühendislerinde, ekibin uyguladıkları çözümleri dışında önerisi olmadı) Konunun üstüne yukarıda arkadaşların yaptığı işlemleri aynısını yapmak için birkaç kez daha birileri geldi. Deneme yanılma ile sorunu çözeceklerini planlanan bir operasyonel süreç stratejisi planlanmış gibi. Daha sonrasında sinyal düşürme/yükseltme vb adımlar için sürekli ekipler çalışma yaptı, sürekli ölçüm tekrar raporlama gibi adımlar gelen ekipler ile devam etti. Bu süreçleride son kullanıcı yani ben genelde turknet destek kaydı üzerinden sürekli sorun çözüldü gibi yanlış olarak bilgilendirildim. Bu aslında kötü bir iletişim ve operasyonel süreçlerin kötü şekilde yönetilmesi olarak tecrübe edindim. Ve tekrardan artık sorun çözüldü diye arandım ve bugün kurulum ekibi tekrar gelip ölçümler yapıp gitti :) (16 Haziran 2023) Sorun tabiki çözülmedi :) < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melih9779 -- 16 Haziran 2023; 15:39:15 > |
Turknet Yılan Hikayesine Dönen Kurulum süreci
-
-
Merhaba, üyelik başlangıcında yaşadığınız olumsuz deneyim için üzgünüm. Aktivasyon ve fiber altyapı ekibimize işlemlerin önceliği için bilgi verdik. Kontrol ederek size dönüş sağlayacaklar. -
Konunun yazılı olarak açık şekilde takip edilme için notlarımı aktaracağım.
Tekrardan alt yapı işlemlerinin tamamlandığını ve kurulum ekibinin gönderileceğini öğrendim. GPON halen los ta kalıyor. Aslında sorun çözülmedi ve ekip eve gelip yine geri gidecek :)
Ek olarak bilgi aldığımda kaçıncı kez oldu bilmiyorum ama yine sinyal seviyesini değiştirecekler veya değiştirdiler o yüzden sorunun çözüldüğünü bildirdiler.(Sorun çözülmüyor)
Ek not olarak sinyalin çok zayıf veya fazla geldiğini düşünüp yaklaşık 1 aydır sinyali sürekli değiştiriyorlar.
Not: turknet forumda açmak istediğim konuyu onaylamıyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melih9779 -- 19 Haziran 2023; 14:9:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, abonelik işlemlerinizi kontrol ettiğimde sizin de ilettiğiniz gibi işlemlerin tamamlandığı ve kurulum ekiplerinin geleceği bilgisi bulunuyor. Verdiğiniz bilgiyi aktivasyon ekibimiz ile paylaşıyorum. Size dönüş sağlayacaklar. -
Dün gelen ekip tekrar kabloları ayarladı, mevcut donanımlar tekrar değiştirildi ve tabiki sorun çözülmedi, çünkü sorunun binadan kaynaklanmadığını sonunda teyit ettiler.
Konu altyapı ekibine taşındı sanırım halen beklemedeyiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiber alt yapı bakırdan daha hassas bir teknoloji ilk devreye alma aşmasında sinyal ışığın gücü vb. optimizasyonun detaylarında süreç daha derin ilerliyor.
Uzman ekiplerin alt yapıyı uçtan uca check etmesi biraz zaman alabilir.
-
Süreçler evet farklı olabilir ama kurulum ekibinin sinyal ile ilgili olmadığını 6 veya 7 kere bildirmesinden sonra konunun sokaktaki alt yapı, router in programlanması vb gibi konulara gelme aşamasında geçen süre tüketiciyi negatif etkiliyor. Deneme yanılma ile bir konu test edilebilir ama sürekli aynı sinyal durumunun test edilmesi sorunu çözmedi ve süreci uzattı. Not olarak sinyal değerlerinde problem yok ve kurulduğu günden itibaren olmadı. Konu farklı sadece süreci yöneten operasyonel akış şeması sıkıntılı :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X