Şimdi Ara

TürkNet ve Türk Telekom’un beni internetsiz bırakması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • TürkNet’den hizmet almaktayım. Bildiğiniz gibi altyapı sahibi Türk Telekom.


    Öncelikle bütün olaylardan önceki hat değerlerimi atayım:


    TürkNet ve Türk Telekom’un beni internetsiz bırakması

    Gördüğünüz gibi dünyanın en iyi hat değerleri değil, fakat bu hat değerleri stabildi ve ben internetimi sorunsuz kullanıyordum.


    21 Şubat 2024 gününe kadar her şey güzeldi. O gün saat 15 sıraları internetim gitti. Gelen seslerden fark ettim ki telefon kutusuna birileri bir şeyler yapıyor. Evden çıktım, Türk Telekom saha ekiplerini kapıma merdiven dayamış şekilde buldum.


    “Ne yapıyorsunuz, benim internetim gitti sizin yüzünüzden” dedim. Ekipler de komşuma internet için hat çektiklerini ve benim hattıma bir şey yapmadıklarını söyledi. Anlamsız bir 15-20 dk tartışmanın ardından internetim geri geldi, fakat hat değerlerim kötüleşti, hatta tanımlı hızım 100 mbps yerine 80 mbps oldu:



    TürkNet ve Türk Telekom’un beni internetsiz bırakması

    Ekipler de benim tesisatımın kötü olduğunu, onların yapabileceği bir şey olmadığını söyledi ve gittiler.


    Düşünün, yarım saat öncesine kadar sorunsuz olan internetim şu an kötüleşti ama benim tesisatım kötü o yüzden :D Hat değerlerim daha da kötüleşmeye devam etti:



    TürkNet ve Türk Telekom’un beni internetsiz bırakması


    Bunun üzerine TürkNet’e destek kaydı açtım, arayan temsilci hattımdaki düşmeyi gördüğünü ve bunun için kendi taraflarından bir işlem yapacağını, bir ihtimal hat değerlerinin düzelebileceğini söyledi. Hızım düşmeyecek di mi diye sordum hayır düşmeyecek dedi. Yaptığı işlemden sonra hat değerlerim:



    TürkNet ve Türk Telekom’un beni internetsiz bırakması

    Daha sonra TürkNet’deki temsilci hattımda sorun olduğunu, Türk Telekom’a arıza kaydı açacağını ve onların bakması gerektiğini söyledi.


    Ertesi gün (22 Şubat 2024) oldu, dün gelen Türk Telekom saha ekibi (aynı personel) hattımda bir problem olmadığını, hattıma tanımlı olan 80 mbps’in tamamını alabildiğimi söyledi. Ben de düne kadar 100/20 kullandığımı söyledim. Binamda bulunan telefon ankastresinde kabloların yerini değiştirdi. Bunu kendi söyledi hatta, “senin hattını 3 numaraya aldım” diye. O işlemlerini bitirdikten sonra internet geldi, speedtest yaptım hatta personelin yanında. Modem hat değerlerime baktım, tanımlı olan 100/20, fakat download maksimum kapasite değeri de 100 sınırlarındaydı, snr margin değeri eski stabil haline göre çok kötü durumdaydı (Bu hat değerlerinin fotoğrafı yok o anda ekiplerle konuşurken aklıma gelmedi)


    Saha personeli bu hat değerlerinin iyi olduğunu, maksimum kapasite değerinin aldığım pakete göre değişeceğini (inanırsanız :)), snr margin değerinin önemli olmadığını söyledi. Bu internet bu değerlerle kopma yapmaz, koparsa tekrar arıza kaydı açarsın geliriz dedi. Ben de bunun üzerine tamam dedim, arıza kaydımı olumlu sonuçlandırıp gittiler.


    Ekip gittikten birkaç dakika sonra DSL ışığım komple gitti. 22 Şubat 2024 Perşembe günü akşam saat 17 sıralarında internetim gitti. An itibariyle hala internetim yok.


    Hemen TürkNet’de mevcutta açık olan arıza kaydıma yazdım durumu. “İncelemelerimiz hala devam ediyor, modeminizi lütfen açık tutun” tarzı mesaj gönderip sorunumu dikkate almadılar.


    23 Şubat 2024 Cuma günü sabahı, hala internetim yok. TürkNet destek aradı ve modemimde arıza olabileceğini söyledi. Olmadığını söyledim (çünkü modeme dokunmadım, ayrıca başka modemle de kurulum yapıp denedim DSL sinyali gelmiyordu). Bunun üzerine Türk Telekom’a yeni bir arıza kaydı iletti. 23 Şubat günü hiçkimse gelmedi, internet de gelmedi.


    24 Şubat 2024 Cumartesi, internet hala yok, gelen giden de yok.


    25 Şubat 2024 Pazar, internet hala yok, gelen giden de yok.


    26 Şubat 2024 Pazartesi (konuyu açtığım gün), TürkNet destek ekibi aradı. Kablo arızasının olduğunu, tahmini onarım tarihinin 10.03.2024 olduğunu söyledi. Bunun bir şaka olup olmadığını sordum. Geçen gün yan komşuma bağlanan internet (benim binama bağlı olan aynı telefon kutusunda bağlı onun hattı da) hala çalışıyor, onun internetinde arıza yok, benim hattımda arıza var ve 2 hafta sonra giderilecek. İnanabilirseniz inanın…


    Bunların yanı sıra BTK şikayet sistemi üzerinden hem TürkNet’e hem Türk Telekom’a şikayet kaydı açtım. Türk Telekom anında şikayeti başından savdı, “başka sağlayıcıdan hizmet aldığınız için ona ulaşın” tarzı bir mesajla. Şikayeti de çözümlendi olarak işaretlemişler :D İtiraz ettim, tekrar aynı mesajı yazarak şikayeti çözümlendi olarak işaretlediler. Tekrar itiraz ettim, şu anda beklemede. TürkNet’e açtığım BTK şikayetini de bu sabaha kadar güncellemeleri yazıyorlardı, bu sabah itibariyle “arıza vardır ve 10.03.2024 tarihinde giderilecektir” yazıp onlar da sorunu çözümlendi olarak işaretlemiş :D


    Gördüğünüz üzere günlerdir internetsizim, 2 firma da elini taşın altına koymuyor ve 2024 senesinde günlerce, haftalarca internetsiz bırakabiliyorlar insanları. Mevcut durumda ne yapmam gerektiğini düşünüyorum, bir yanım kapattır interneti uyduyla bozuk internet al devam et diyor. Önerisi olan varsa duymak isterim. Teşekkürler.








  • Merhaba, hizmetinizle ilgili yaşadığınız sorunu kontrol edebilmem ve detaylara ulaşabilmem için arıza kayıt numaranızı paylaşır mısınız?
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Paylaştım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cuberen C kullanıcısına yanıt
    PM üzerinden dönüş sağladım. 👍
  • Bugün dışarıdan yardım alarak sorunumu kendim çözdüm. Sorun binanın dışındaki telefon kutusunda kablonun düzgün bağlanmamış olmasıymış. Yani geçen gelen telekom personeli kabloyu düzgün bağlamamış ve kablo kırılmış, bunun yüzünden yaklaşık 5 gün internetsiz kaldım. Üstüne bir de dışarıdan yardım almayıp bekleseydim 10 marta kadar bekleyecektim. Türknet bana kabloda arıza olduğunu ve bunun tahmini 10 marta kadar düzeltilmesini öngördüklerini söyledi. Telefon kutusundaki bağlantının düzeltilmesi yaklaşık 20 gün sürüyor yani onların eline kalırsak. Vay halimize.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cuberen C kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun.

  • cuberen C kullanıcısına yanıt
    Merhaba, sorunun çözümlenmesine sevindim. Ekiplerimiz, saha ekipleri ile görüşüp ortalama çözüm süresini sizinle paylaşmaktadır. Ortak ekipler ile işlem yapılacağı için ve kablo kaynaklı arıza/hata tespit edildiğinden dolayı, saha ekiplerimiz müdahalede bulunuyor. Online işlem merkezinden, fatura kaydı oluşturarak kullanım yapmadığınız günler için iade talebinde bulunabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TurkNetDestek -- 27 Şubat 2024; 8:4:4 >
  • kedinin fareyle oynadığı gibi oynuyorlar. turknet tt'den platin mi premium mu ne hizmet alıyor yani bunun için para ödüyor bir de, bence turknet'i iyi yoluyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PowerPC -- 27 Şubat 2024; 13:13:26 >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. İnsan böyle olunca geçtiğine de sevinemiyor yarın öbür gün yine bozulursa nasıl düzelir acaba diye… Trajikomik gerçekten

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • PowerPC kullanıcısına yanıt
    TT özel müşterilerine böyle davranıyor fakat bunun bir yaptırımı yok mu hocam? Keyfine göre insanları mağdur ediyorlar ve TürkNet de eli kolu bağlı bir şey yapamıyor. Btk üzerinden TT’ye de şikayet açmıştım. En son şikayeti btk kapatmış yargıya veya tüketici hakem heyetine başvurabilirsin diye :D

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cuberen C kullanıcısına yanıt

    @cuberen @PowerPC


    Telekom ile Turknet arasında bir sürü sözleşme var diğer tüm alternatif işletmecilerle olan sözleşmeler gibi. Bu sözleşmelere aykırı bir durum olsa Turknet avukatları meseleleri yargıya taşır. Bugüne kadar böyle bir şey duymadığımıza göre Turknet bile isteye kendini zarar ettirmiyor demektir ya da ettiriyorsa bunu bir başka şekilde telafi ediyor da olabilir. Sonuçta iki şirket arasında olan iş ilişkisini bilemeyiz.

  • cuberen C kullanıcısına yanıt

    Sağlık olsun hocam, düzelmesine sevindim probleminizin.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.