Bildirim
SNR Değeri Minimum Kaç db Olmalı?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
-
-
Hattınız zayıf snr kopmaması için en az 6 olmalı. hızınızı 10 yahut 12 mbps e düşürülüp modeme gelen hızın sabitlenmesini sağlamalısınız. Bunu santral yahut işi bilen müşteri hizmetleri yapıyor. -
Gündüz SNR değeri minimum 13-14 db olmalı. Akşam saatlerinde yoğunluktan dolayı değerler düşüyor. Yoğun saatlerde 9-10 dbye düşeceğini farzedersek, bu değer size ucu ucuna yeter. Ayrıca 12 Mbit'te de kopma yaşarsınız. Mecburen 8 Mbit'e sabitletmeniz gerekiyor, çünkü 10 Mbit'e sabitlemiyorlar. -
PostaGüvercini Stabil olması için 8 mbite sabitlettirin. Snr de bu durumda artar zaten.quote:
Orijinalden alıntı: Umut
Gündüz SNR değeri minimum 13-14 db olmalı. Akşam saatlerinde yoğunluktan dolayı değerler düşüyor. Yoğun saatlerde 9-10 dbye düşeceğini farzedersek, bu değer size ucu ucuna yeter. Ayrıca 12 Mbit'te de kopma yaşarsınız. Mecburen 8 Mbit'e sabitletmeniz gerekiyor, çünkü 10 Mbit'e sabitlemiyorlar. -
ilk önce kaliteli bir splitter dene splittersiz ve splitter ile gözlemle durumu kontrol etquote:
Orijinalden alıntı: muratoto
PostaGüvercini Stabil olması için 8 mbite sabitlettirin. Snr de bu durumda artar zaten.
Alıntıları Göster
sınır bir arkadaşın dediği gibi 6 civarıdır -
8'e sabitlemeye gerek yok zaten 7 gelecek verileyen paraya yazıktır bide akk giriyor zaten. 10'a sabitletip bir deneyinquote:
Orijinalden alıntı: Diamondx
ilk önce kaliteli bir splitter dene splittersiz ve splitter ile gözlemle durumu kontrol et
sınır bir arkadaşın dediği gibi 6 civarıdır
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi davidoff26 -- 20 Eylül 2016; 16:57:34 > -
Merhaba, iki proplem gözüküyor. 1. Bina içi kablonuzu mutlaka değiştirin. Bu kabloyu değiştirmeden çözüm bulamazsınız.quote:
Orijinalden alıntı: Diamondx
ilk önce kaliteli bir splitter dene splittersiz ve splitter ile gözlemle durumu kontrol et
sınır bir arkadaşın dediği gibi 6 civarıdır
Alıntıları Göster
2. Santrale çok uzaksanız, hızınızı düşürüp öyle idare edeceksiniz.
Mevcut tabloda hızınız snr ye denk geliyor. Yani çok sık kopma yaşarsınız. Snr değerleriniz çok kötü. Fiziksel bir hata var gibi gözüküyor. Farklı modem, kablo, bina içi kaliteli kablo deneyin.
-
Kablolarda sıkıntı vardır -
Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama maruz görün. Son 1 haftadır kablosuz bağlantıda sorun yaşıyorum ve online oyunlarda lag oluyor. Kablolu bağlantı yaptığımda ise problem olmuyor. Modeme baktığımda snr margin değeri 11.9-7.9 (up/down) civarı yani düşük. Sanırım düşük sinyal, kablolu bağlantıda sorun yaratmazken kablosuz bağlantıda sorun yaratıyor. Bu sorunun kaynağının, apartmanda yapılan doğalgaz çalışması sırasında oluşan cat6 kablodaki hafif ezik olduğunu düşünüyorum ama kafama takılan bir kaç şey var. Modemi bodrum kata indirip ankastreye direk bağlantı yaptığımda sorun düzeliyor ama Snr Margin değeri max 14-10 (up/down)'a çıkıyor. Size sormak istediğim şey, Snr Margin değeri santralden modeme kadar olan değer mi? Yani ankastreden modeme kadar olan bağlantıda sorun olup olmadığını tam olarak nasıl öğrenebilirim? Bu arada müşteri hizmetlerini arayıp 2-3 defa arıza kaydı bıraktım ve ankastreye kadar hattımda sorun olmadığını söylediler. Yardımcı olursanız sevinirim.
-
KAbloluda problem olmayıp kablosuzda problem oluyorsa bu problem hatla ilgili DEĞİLDİR.
Etrafta çok fazla 2.4 GHz kullanan cihaz olduğundan wifida lag yaşamanız normal. Çözüm için ya kablolu kullanacaksınız yada pahalı 5GHz ekipmanlar kullanmanız gerekiyor. -
-
Minimum 10 olması lazım -
benim SNR 7 civarı ama bir kez bile kopma yaşadığımı hatırlamıyorum. sanırım bu sadece SNR değeri ile ilgili değil. hat zayıflaması da önemli. o değer bende 20 altında. modem de telekomun verdiği zyxel VMG3312-B10B -
Merhaba
Ben de Türknet 50 mbit kullanıyorum. 100 mbit kaldırmadığını söylüyorlar. Şu an için herhangi bir kesinti kopma yaşamıyorum. Hat değerlerim şu an aşağıdaki gibi acaba 100 mbit kaldırır mı?
https://www.awesomescreenshot.com/image/3474468/817967ac64eff71905ad295aa5893b69
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eksiksizajans -- 8 Temmuz 2018; 16:11:51 > -
-
Bu hat 100 megabit kaldırmaz max 35 megabit alırsın zaten senin hattına da 35 tanımlı arada kopmalar da yaşarsın eğer hattın 100 megabit desteklediğini söylüyorsa iç tesisatında sıkıntı var demektir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AL3lMA -- 7 Mart 2019; 14:11:14 > -
O değerler hat değişmeden önceydi şimdi 50 mbit kullaniyom gündüz snr 16 akşam 13-15 arası oluyor hat zayiflamada 20 ile 19 arası ttnete sordum hat cok iyi hiç sıkıntı olmaz kopmada olmaz dedi ama hergün saniyelik gidip geliyor net -akşamlari 2-3 kere gidiyor sora bağlanıyor 1.5 aya kadar sorun yoktu şimdi böyle oldu hat desteği 94 mbit ben 50 kullanıyom bu arada -
Hocam deneme imkanın varsa direkt binanın altında ana hattan gelen kutudan çıkan kabloyu modeme bağla gerçek hat değerlerin muhtemelen 100 dür ben 100 megabit kullanıyordum hat bir anda 25 30 a düştü müşteri hizmetlerini aradım hat 100 destekliyor çok iyi dedi modem arayüzü 35 maks gösteriyor dedim oksitlenmis olabilir dedi duvardaki jaki çıkarıp tam yerine oturttum 100 megabit e çıktı hat gerçekten ufak bir temazsizlik bile 75 megabit birden aşağı çekiyormus hattı -
Türknet VDSL'e başvurmuştum bugün bağlandı fakat hat değerlerim ADSL hızında. Bu başka bir sorun. SNR Margin değerim 35mbit için yeterli mi acaba? Altyapı 50 mbit e kadar destekliyor dediler. Bana çok düşük geldi bu SNR değeri acaba nasıl arttırabilirim veya nereye başvurup danışmalıyım. Bu postu gördükten sonra SNR değerinin ne olduğunu öğrendim Hat zayıflaması iyi gözüküyor fakat benim internetimdeki kopma, ping problemleri bundan kaynaklanıyor olsa gerek... Binanın girişinden direk modeme bağlı kablo bu arada. Splitter ile bağlıydı bir kaç ay öncesine kadar. Böyle mi öyle mi iyidir onu da bilmiyorum yardımcı olabilir misiniz? -
Değerleri at
En Beğenilen Yanıtlar

Hat zayıflaması(Line Attenuation), sizinle internet sağlayıcınızın santrali arasındaki uzaklığı tanımlar. dB (desibel) değeri olarak ifade edilir ve genellikle modemlerin ADSL istatistikleri bölümünde yer alır. Daha düşük değere sahip olmak, daha hızlı internet bağlantısı alacağınız anlamına geliyor.
20 dB altı: Harika 20 dB – 30 dB: Çok iyi 30 dB – 40 dB: İyi 40 dB – 50 dB: Kabul edilebilir 50 dB üzeri: Kötü Hat zayıflaması(SNR Margin) değeri internet bağlantınızı etkileyen en temel etkendir. Ancak bu değeri düzeltmek için yapabileceğiniz çok şey yok. Size daha yakın santrali olan bir internet sağlayıcı tercih etmek, santrale yakın bir yere taşınmak, santralden modeme kadar gelen kablodaki sorunların giderilmesini talep etmek çözümler arasında. Ancak bu çözümler pratik değil ve çoğu zaman geçerli olmuyor. Kalabalık bir caddede sizden çok uzakta bir arkadaşınızla konuşmayı denediniz mi? Sesinizi duyurmak neredeyse imkansızdır. Ancak cadde boş olduğu zaman sesinizi duyurabilirsiniz. Caddeler gibi ADSL hatları da gürültüye açıktır. Günün erken saatlerinde sinyal gücü genellikle daha iyidir. Akşamları ise daha çok insan evde olacağından ve elektronik cihazları çalıştıracağından, gürültü daha çok olur. Gürültü eviniz ve çevrenizdeki birçok kaynaktan gelebilir. Gürültüye sebep olabilecek şeyler sınırsız sayıda olsa da TV’ler, bilgisayarlar, aydınlatma, ısıtma, borular ve benzeri etkenler en yaygın sebeplerdir. Aynı zamanda internet sağlayıcınızın santraline kadar giden yolda diğer kullanıcılar da gürültüye sebep olur. Signal to noise ratio (SNR) değeri, sinyal ile gürültü arasındaki oranı ifade eder ve dB olarak ifade edilir. Daha yüksek değer, sinyalin gürültüye göre daha fazla olduğunu, yani cadde örneğini düşündüğümüzde sesinizin daha iyi olduğunu ifade eder. 10 dB altı: Kötü 11 dB – 20 dB: İdare Eder 20 dB – 28 dB: Çok İyi 29 dB üzeri: Mükemmel Bazı modemler SNR değeri yerine SNR Margin (Signal to noise margin) değerini gösterebilir. Bu değer ise asıl SNR değeri ile internet sağlayıcı santralin belirli bir hızı vermesi için gerekli SNR değeri arasındaki farkı ifade eder. Örneğin asıl SNR değeriniz 44 dB ve 8Mb hız sağlamak için gerekli SNR değeri 35 dB ise, SNR margin değeri 9 dB (44-35) olacaktır. Yüksek SNR margin değeri daha iyidir ve 6 dB altındaki SNR margin değeri sorunlara sebep olabilir. Eğer margin değeri belirtilmemişse, hızları sağlamak için gerekli SNR değerlerini bulmaya çalışmanıza gerek yoktur. SNR değeri iyi seviyedeyse, büyük olasılıkla SNR margin değeri de 6 dB üzerinde olacaktır. SNR margin değerinin de gün içinde değişmesi mümkündür. İnternetin sık kullanıldığı akşam saatlerinde hat kalabalıklaşacağı için SNR margin değeri de kötü yönde etkilenecektir. Flüoresan lambalar, hatta bağlı telefonlar, her türlü elektronik cihaz da bu değeri etkileyebilir. Daha iyi bir SNR margin değerine sahip olmak için şunları yapabilirsiniz: Düşük SNR margin değerlerini daha iyi yönetecek kaliteli bir modem alın. Modemin ve telefon hattının bağlı olduğu aynı hat için kaliteli ADSL splitter kullanın. Bulunduğunuz bölgede daha az kullanılan bir internet sağlayıcısına geçmeye çalışın. Kablonun duvarda bağlantılı olduğu kablo bağlantı noktasını daha kalitelisiyle değiştirin ve kablonun olması gerektiği gibi bağlı olmasına dikkat edin. Bina içindeki kabloları değiştirin. Düşük kaliteli telefon kabloları da hattınızda gürültüye sebep olabilir. ADSL hattının kalitesini belirlemek için hem hat zayıflaması, hem de SNR margin değerini dikkate almalısınız. SNR margin değerinin 6 dB üzerinde olması ve hat zayıflaması değerinin belirli hızlar için aşağıdaki değerlerden daha az olması iyiye işarettir. Hız Hat Zayıflaması 2Mb 69 dB altı 4Mb 56 dB altı 8Mb 41 dB altı 16Mb 25 dB altı 21 Mb 20 dB altı Eğer SNR margin değeri 6 dB’den düşükse, satın almış olduğunuz bağlantı hızını düşürmeniz faydalı olabilir. Çünkü bu değerin altındaki SNR değerlerinde bağlantı kopmaları sık olacaktır. Satın aldığınız internet hızını düşürerek SNR margin değerini iyileştirebilir ve hattın stabilitesini koruyabilirsiniz. Son olarak da modem bazı hata istatistiklerini gösterebilir. Bunlardan en önemlileri kayıplar, CRC ve HEC hatalarıdır. CRC, bozuk paketlerin tespit edilip yeniden iletildiği zaman ortaya çıkan hata kodudur. Kısa zaman içinde alınan çok sayıda CRC hatası, çıkış hızını belirgin şekilde düşürür. Bu da hatta çok fazla gürültü olduğunun bir belirtisi olabilir. Uç durumlarda ise bu durum santral ile bağlantının kopmasına sebep olabilir. HEC hataları ise, veri aktarımı sırasında kullanılan eşzamansız aktarım modunun (ATM) başlık kısmında meydana gelen bir hatadır. 1 bitlik hatalar düzeltilebilir ancak düzeltilemeyen ve iptal edilen paketler HEC hatası olarak sayılır. Kısa zaman içinde alınan çok sayıda HEC hatası çıkış hızını belirgin şekilde düşürür ve hatta bağlantının stabilitesini bozabilir. Kayıplar ise sinyal kaybını ifade eder. Kayıpların yüksek olması gürültünün fazla olduğunu işaret edebilir. Alıntıdır. |
Benzer içerikler
- gigafiber nerelerde var
- turknet modem iade
- modem ip almıyor
- turknet alternatif
- turknet iptv sorunu
- modem kurulumu
- türknet gigafiber
- cayma bedeli yasal mı
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X