Şimdi Ara

[TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Yaklaşık 5 yıldır TürkNet 100 Mbps VDSL aboneliğim var.  

    TürkTelekom altyapısı üzerinden hizmet alıyorum ve hattım maksimum 89 Mbps destekliyor.  

    Ancak günlerdir hızım 35 Mbps’ye sabitlenmiş durumda.


    Bu sorun 2 hafta önce de yaşandı. O zaman "altyapısal sorun" denilip hızım düşürülmüştü.  

    Sonrasında destek ekibi "hızınızı 71 Mbps’ye sabitleyelim, düzelir" dedi.  

    Tamam dedim, yaptılar ve düzeldi. 

    Ama sadece 2 hafta geçti, aynı sorun tekrar başladı.


    Şu anda modem senkron hızım gayet iyi, altyapı kapasitesi yerinde ama gerçek hız testlerinde 35 Mbps’yi geçemiyorum.  

    Destek kaydına her yazdığımda aynı cevabı alıyorum:  

    "Altyapısal bir sorun var, saha ekiplerine ilettik."  

    Saha ekipleri geliyor, bakıyor, hiçbir sorun bulamadan gidiyor.  

    Modem değerlerim gayet sağlıklı, kopma yok, hat zayıflaması düşük.  

    Buna rağmen hızım sabitlenmiş gibi.


    BTK üzerinden de şikayet oluşturdum ama yanıt yine TürkNet destek kaydından geldi.  

    Defalarca durumu anlattım, kanıtları gönderdim, fakat her seferinde ezber mesajlarla geçiştiriyorlar.  

    Bu artık teknik bir arıza değil, bilinçli bir hız profili düşürmesi gibi duruyor.

    TürkNet VDSL abonelerine üvey evlat muamelesi yapıyor resmen.


    Şu anda elimdeki kanıtlar:


    - Modem hat değerleri (SNR, Attenuation, Sync hızı vs.)  

    - Farklı gün/saatlerde alınmış hız testi sonuçları

    - Altyapı Maksimum Hız Destek Sonucu Görüntüsü

    - TürkNet destek kayıt tarihleri ve Abonelik bilgisi

    - BTK şikayet kaydının ekran görüntüsü


    Taleplerim çok net:


    1. Hız profilimin, hattımın desteklediği maksimum hız olan 89 Mbps seviyesine geri çekilmesi.  

    2. Yapılan saha incelemelerinin tarih, saat ve ölçüm sonuçlarının yazılı olarak paylaşılması.  

    3. Sorunun tekrarlamaması için gerekli kalıcı düzenlemenin yapılması.  

    4. Bu süreçte hızımın düşürüldüğü dönemler için indirim veya ücret iadesi yapılması.


    Bu başlığı açmamın amacı hem benzer sorunu yaşayan kullanıcılarla fikir alışverişi yapmak hem de TürkNet’in bu duruma nasıl yaklaşacağını görmek.  

    Aynı durumu yaşayan başka kullanıcılar varsa lütfen yazsın.  

    TürkNet yetkilileri de konuyu inceleyip açıklama yaparsa sevinirim.


    Bilgi:  

    Lokasyon: [İZMİR / BAYRAKLI]  

    Modem: [ASUS / DSL-AC51]  

    Hat tipi: VDSL2 (TT altyapısı)  

    Abone No: [158**89]


    Ekran görüntülerini aşağıya ekliyorum.  

    Yorum ve önerilerinizi bekliyorum.


    Teşekkürler.  


    @TurkNetDestek



    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor


    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor


    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor


    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor


    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor


    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor


    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor


    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi argonman -- 5 Kasım 2025; 3:11:50 >



    _____________________________




  • Modeminizdeki hat değerlerine göre alabileceğiniz hız 50mbps gibi. Sorun bina içi kablolarınızda ya da TT kablolarında olabilir. TT bir şekilde portunuzu değiştirip sorunlu bir porta da almış olabilir. Bu konuda arıza kaydı açıp TT ekibinin kabloları ve portu test etmesini sağlayın. Ancak portunuz bir şekilde başkasına verilip size sorunlu port verildiyse TurkNet'ten port değişikliği talebinde bulunun. tabi sonuçta TT ekibinin keyfine bağlı portun değiştirilmesi. Burada sorun tecrübelerime göre ya kablolarda ya da portta.

    _____________________________
  • Altyapın max 50 snr düşürsen bile o istediğin rakamı alamazsın. Büyük ihtimal portunu değiştirdiler. TurkNet e bildir iş emri bildirsinler port değişimi diye. Yaparlarmı bilmem sonuçta iş emrinde para ödüyorlar, yapsalar bile düzelirmi orası meçhul gelen ekibe bağlı sana bağlı orada onları yönlendirmen lazım, hangi reglet sırası bozuk bilmen gerekir. Çünki şuanda hattın teknik olarak porblemsız gorunuyor onların tarafta. Ama eski dsl değerlerinin olduğu sayfa ss'i varsa onu turknete ve gelen ekibe izah et belki o zaman yardım ederler.

    _____________________________
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Cevabınız ve öneriniz için teşekkürler. Port değişikliği konusunda haklı olabilirsiniz, çünkü daha geçen aylara kadar sorunsuzdu. 80Mbps hız değerlerini görüyordum. Ayrıca şuan aşırı derecede CRC hataları alıyorum. Port değişikliği talebinde bulundum. Cevaplarını bekliyorum. Duruma göre konuda güncelleme yapacağım. Şu an beklemedeyim. Başka çözüm önerisi olanlar varsa yardımcı olursa sevinirim.

    _____________________________
  • Merhaba, müşteri numaranızı ve konu linkini PM üzerinden bizimle paylaşabilir misiniz?
    _____________________________
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt

    Paylaştım. Umarım uzun zamandır devam eden bu sorunum bir an önce çözülür artık.

    _____________________________
  • SNR değeri 8,5 . Yani hattın şu an sağlıklı olarak çalışabileceği maksimum hızda çalışıyor, taş çatlasa hızın 40-45 falan olabilir, ama o zaman da kopma sorunu yaşayabilirsin.

    TurkNet senin hızını falan kısıtlamıyor, hattının durumu kötü olduğu için 35 alıyorsun.

    _____________________________
    İstanbul'un orta yerinde nezih bir semtte 16 yıldır DSL kullanan Forum üyesi.
    Fiber gelsin diye yıllarca uğraştı, yapmadığı şey kalmadı ama başaramadı.
    Taşındım ve artık GigaFiber kullanıyorum Keenetic Hopper AX3000
    ASLA FİBER GELMEYEN ADAMIN HİKAYESİ
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Binadaki ankastreden dairenize gelen kabloyu değiştirin.

    Şu an max hızı alıyorsunuz zaten. Turk netin yapabileceği bi şey yok

    _____________________________
  • miskindvd kullanıcısına yanıt

    Güzelim, benden daha mı iyi bileceksin :) Portu sorunlu porta takmışlar. Daha önceden 80-90 Mbps hızları görüyordum. 1 aydır 35Mpbs'nin üstüne çıkamıyorum. Bu attığım değerler sence neden kötü? Eskiden böyle değildi değerler. Ekran fotolarını almış olsaydım kanıtlardım da o zamanlar sorun olmadığından ss almak aklıma gelmemişti. CRC hataları 100K ya kadar çıkmış önceden 100ü geçmezdi. Port değişikliği talebinde bulundum. Ekipleri yollayacağız diyorlar ama 1 haftadır gelen giden olmadı. BTK dahil her yere yazdım. Dünkü kullanıcı değilim ben de biliyorum bazı şeyleri. Cevap için teşekkürler yine de.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi argonman -- 3 Kasım 2025; 23:13:15 >
    _____________________________
  • ekomeko E kullanıcısına yanıt

    Ah be güzel dostum elimde önceki değerlerin olduğu fotoğraf olsaydı o zaman ne demek istediğimi anlardın ve ezbere konuşmazdın. 90-80 Mbps hızlarında 5 yıldır kesintisiz kullandığım internet ne hikmetse 35e kilitlendi. TT saha ekibinin acemiliğinden dolayı sorunlu porta bağlanmış ankastre kutumdaki kablolar. Bir ara bağlantı sorunu olduğu zaman gelmişlerdi o ara değiştirmişler. Ve yanlış porta aktarmışlar.

    Ki yanlış porta bağlandığının bilgisini de bana Türknet ekibi vermedi. Buradaki arkadaşlar söyledi sağolsunlar. Bu sorun çözüldüğünde konuyu güncelleyeceğim o zaman gerçek hız değerlerimi görürsünüz. Teşekkürler...

    _____________________________
  • argonman kullanıcısına yanıt

    Dostum vdsl hat kullanıyorsun ve telekom müşterisi değilsin. Yapabileceğin hiçbir şey yok. Telekom müşterisi değilsen sen vatan hainisin. Adamlar o gözle bakıyor. Muhtemelen iyi portu kendi müşterisine verdi telekom.


    Kısaca boşa ömrünü tüketme derim. Kayıt aç port hızını yükseltsinler. Benim hattımda bu değerde, hızımı hiç düşürmüyorum son hızdayım, üstelik uzaktan çalışıyorum hat sürekli kopuyor ama hızımdan feragat etmem. Kopmalar çoğalınca arıza bildirimi yapıyorum gelsin uğraşsın telekom. Fiber gelene kadar böyle devam.


    Ha Turknet'e boşuna para verme derim en ucuz iss hangisiyse ona geçmen daha iyi olacaktır. Tekrar ediyorum ben uzaktan çalışan bir bilişimciyim bağlantı yoksa iş yok bana, sürekli indirme de yapıyorum, en ucuz iss hangisiyse ona geçiyorum sürekli başım hiç ağrımadı parasal olarak. Çünkü bakır altyapıda telekom müşterisi değilsen sen bir terörüst muamelesi görüyorsun.


    VDSL hatla yürümez o iş. Bakır altyapı tüm Türkiye'de çökük şuan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lextor -- 4 Kasım 2025; 16:21:9 >
    _____________________________




  • argonman kullanıcısına yanıt

    Sana bozuk port takmış olmaları bir şey değiştirmez, sonuç olarak Türk Telekom'un sana şu an tahsis ettiği portun maksimum hızı bu, bu durumun sebebi Türk Telekom.

    Olayın TurkNet ile bir alakası yok, TurkNet de senin gibi olayları izlemek durumda kalıyor, çünkü laf geçiremiyorlar Türk Telekom'a.

    Yapabileceğin tek şey internetini kapattırıp bina içindeki ankastreyi dağıtmak olabilir, gidip sokaktaki kutuları da dağıtabilirsin, sonra gidip Türk Telekom'dan internet alırsın ve o zaman sana 90 Mbit bir port denk gelebilme ihtimali var.

    Ama anlamalısın ki senin hızını Türknet kısıtlamadı.


    Taşın GigaFiber olan bir yere, senin de böyle hızın olsun o zaman.

    [TürkNet] Hızım 35 Mbps’ye sabitlendi! Altyapım 89 Mbps destekliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi miskindvd -- 4 Kasım 2025; 17:6:35 >
    _____________________________
    İstanbul'un orta yerinde nezih bir semtte 16 yıldır DSL kullanan Forum üyesi.
    Fiber gelsin diye yıllarca uğraştı, yapmadığı şey kalmadı ama başaramadı.
    Taşındım ve artık GigaFiber kullanıyorum Keenetic Hopper AX3000
    ASLA FİBER GELMEYEN ADAMIN HİKAYESİ




  • miskindvd kullanıcısına yanıt

    Portun TT kaynaklı olduğunu ben de biliyorum. Zaten talebi TurkNet’e değil TT ekiplerine ilettirdim.

    Şu an yaşadığım durum, hattın kaldırabileceği hızın bilinçli şekilde sınırlandırılması. Bu da genelde portun doluluk durumuna göre veya sorunlu bir porta denk gelindiğinde oluyor.

    Yani mesele sadece "maksimum hız bu" değil, aynı hatta daha önce 80–85 Mbps alabiliyorken hiçbir iç tesisat değişmeden 35 Mbps’ye sabitlenmesi teknik olarak port veya profil kaynaklı bir durum.

    TurkNet’in burada doğrudan yetkisi olmadığını biliyorum ama altyapı sağlayıcının port atamasını değiştirmesiyle bu tarz sorunların çözüldüğünü defalarca gördük.

    O yüzden ben gereksiz uğraşmıyorum.. Sadece olması gereken teknik çözümü talep ediyorum.

    GigaFiber’e taşınma kısmına gelince orası ayrı bir konu 🙂 Ben mevcut altyapıyı doğru çalışır hale getirmeye çalışıyorum, bu da en doğal tüketici hakkı...

    _____________________________




  • miskindvd kullanıcısına yanıt

    ben italya da 2500 mbps kullanıyordum nato görevinde iken upload 1250 mbps idi ?

    _____________________________
    NOT : insanoğlu doğasında bencillikten başka bir şey yoktur
  • Değerler çok düşük, bu portla ilgili bir durum olabileceğini sanmıyorum. Büyük ihtimalle bina içi kablolama ya da saha dolabındaki krone bağlantılarında bir sorun var. Upload değerleri bile yerlerde, bu haliyle bırakmak mümkün değil. 89 Mbps veya 40 Mbps hız alsa bile, bu durum yine kabul edilemez kopma olur bu sefer de.

    _____________________________
    NOT : insanoğlu doğasında bencillikten başka bir şey yoktur
  • smart0201 kullanıcısına yanıt

    Olabilir dostum. Ankastre dolabına baktım ama görünürde bir şey yoktu. Çok anlamadığım içinde kurcalamadım. Ekiplerin gelmesini bekliyorum. Hala gelen giden yok.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.