Şimdi Ara

Turknet Aboneliği Başlatmanın Önşartı: Elektrikçi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de sıfırdan Telekom fiber altyapısı ile hizmet almak için başvurdum. Bir kaç sorum vardı. Forumdaki turknet destek ile kendi uygulamalarındaki görevlilerin cevapları tamamen zıt oldu. Soru işaretlerini benim yoğun anlama çabamla defalarca sormam üzerine giderebildik. Şimdi de 108 lira kurulum ücreti alacak olmalarına rağmen fiber kutudan daireye kadar kablolamayı bir elektrikçi bulup benim yaptırmamı söylüyorlar. Haftada 6 gün çalışıyorum, kalan 1 tatil günümde de elektrikçi arayacağım öyle mi? Bir de gelen elektrikçi belki tesisata yada Telekom’a ait demirbaşa zarar verip beni zarara uğratacak belki. Ben istemiyorum açıkçası. İnsanı yoran bir firma. SOL fiber ile devam edeceğim. Kendilerine oim üzerinden iptal talebi gönderdim. Bakalım “30 gün içinde şartsız şurtsuz cayma” olayı lafta mı kalacak göreceğiz? Buradan da bir kez daha rica ediyorum abonelik sürecimi durdurun. İşlemler iptal edin. Henüz aktivasyon tamamlanmadı zaten. Siz sağ ben selamet 👋








  • Merhaba, eğer iç tesisat bağlantılarınız ile ilgili bir durum olursa bunu sizin yaptırmanız gerekiyor. Onun dışındaki işlemleri ekipler geldiği zaman yapıyor. PM üzerinden evrakları teslim ettiğinizi belirtmiştiniz. İptal işlemleri içinhttps://turk.net/iptal üzerinden bilgi alabilirsiniz.
  • Hocam bu işlerde tecrübesiz olduğunuz belli. Kablo net hariç diğer tüm servi sağlayıcılar binaya kadar kablo çeker gerisine karışmaz. Yani bina içinde kablo çekme işini kendiniz bir elektrikçi çağırarak yaptırmak zorundasınız.


    Kablo netin kendi hat çekme sebebi TV yayınları içinde aynı hatta gereksinim duyulması. Kablo nete abone olan insanlar internet hariç TV yayınlarını da almakta çünkü tek başına net çok pahalı. TV yayınlarıyla alınca daha ucuz. O sebeple kablo net kendisi mecbur evin içine kadar hat çekiyor.


    Bu arada bina içi kablolara diğer firmaların karışmamasının bir nedeni var. Farklı kalitede kablolar var. Kendileri çekse standart olarak cat 4 kullanırlar tahminen ama her kullanıcı cat 4 tercih etmemekte. Cat 5 ve cat 6 gibi kabloları tercih eden insanlar var. Bu sebeple servis sağlayıcılar bina içi kabloya karışmamakta.


    Servi sağlayıcılar bir istisna durumda bina içi kabloya karışıyorlar. Bina girişinden eve gelen hatta bir sıkıntı varsa ve bunu kullanıcı bir süre düzeltmiyorsa o zaman anlaşmalı oldukları bir başka firma ekip gönderip yeni halt çektiriyor.


    Ama siz de hiç halt olmadığı için o işi kendiniz yapmak zorundasınız.


    Dediğim gibi sistem böyle çalışıyor. Yani size özel veya firmaya özel bir durum değil.


    Eskiden TTnet abonesiydik. İnternette sorun vardı. Ekip geldi ve bina içi kabloda arıza olduğunu tespit ettiler. Elektrikçi çağırıp yaptırın dediler. Bulamadık elektrikçi tekrar çağırdık tekrar aynısı söylendi. 4-5 gün abim benim bir arkadaşımın büyük bir mağazası var onun mağazasında çalışan elektrikçisi var ona sorarız o yapar belki dedi. Dükkanların olduğu katıda sayarsak 3 kata hat çekilecekti. Bina büyük bir bina. 150 TL fiyat vermişti. Yapıldıktan sonra parasını aynı gün ödeyecektik ama anlaşmanın üzerinden 1 hafta geçti gelmedi. Arıza devam etti doğal olarak. İnternet sürekli kesilip duruyordu. Toplam 13-14 gün böyle devam etti. Bizle ilgili olarak TTnet sistemi de sürekli arıza veriyormuş. Anlaşmalı oldukları taşeron bir firmadan aradılar ve böyle bir sorun var siz çözemeyecekseniz biz gelip yapalım dediler. Geldiler inceleme yaptılar. Kablo ve çekim dahil 100 TL ücret verdiler. 100 TL verdim ve Cat 5 olarak kabloyu çektiler.


    Ama şimdilerde TTnet değil kablo net kullanıyoruz artık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Noctivagant -- 10 Kasım 2021; 13:28:23 >




  • Noctivagant kullanıcısına yanıt

    Bu işlerde elbette tecrübeli sayılmam fakat sizin bilginiz de eksik. Şöyle ki; şu an kullanıyor olduğum SOL fiberin binada altyapısı mevcut. Sol ve tt fiber kutuları aynı odada duruyor. Sol başvurudan 1 gün sonra gelip alttan evimin içine kadar fiber kabloyu çekti bağlantıları yaptı imzaları alıp gitti. Başvuru ile internet kullanmaya başlamam arasında 24 saat bile yoktu. Yani kutudan eve kadar kendim kablo çekmedim ve böyle bir zorunluluktan da bahsedilmedi. Ayrıca internette bir çok farklı bilgi de var. Bazı turknet abonelerine Telekom 70 Metre fiber kablo bırakmış ve kendiniz çektirin demiş, bazı abonelere daire içine kadar çekmiş vs… Ayrıca henüz turknet bile kesin çekmezler veya çekecekler diyemiyor şuan. Ben burada kimseyi suçlamak için başlık açmadım. Ayrıca bana abonelik iptalinde cayma bedelinin ödenmesi konusunda da doğrudan turknette iki gün içinde 3 farklı bilgi verildi. Tutarsızlık hakim. Ben kimseye düşman değilim veya hiç bir firmanın fanatiği de değilim. Superonline da bayılmıyorum ayrıca ama hakkını da vereyim adamlar bana elektrikçi bul terzi bul markete git demedi.





  • Bir de konuyla ilgili değil ama farklı konu açıp kirlilik yaratmak istemiyorum. Fotoğrafını paylaştığım fiber kutu binanın altında kapalı bir odada. Sadece fiber kablo var ve fiber kablo girişinin yanında bir kablo girişi var ve boş. Altyapı sorguda fiber aktif görünüyor. Bu durumda kullanıma hazır mı bu kutu acaba?
    Turknet Aboneliği Başlatmanın Önşartı: Elektrikçi
  • befo B kullanıcısına yanıt
    Merhabalar, kendi altyapımız üzerinden verdiğimiz gigafiber hizmetinde ekipler dairenize kadar tüm bağlantılarınızı yaparak size teslim ediyorlar ancak ortak altyapı üzerinden verdiğimiz fiber hizmetinde eğer iç tesisat kaynaklı bir durum olursa elektrikçiden destek almanız gerekiyor.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt

    Bana Online işlem merkezi üzerinden, forum destek üzerinden ve sms ile yeni abonelik yapılacak adresin iptal edilecek adresle aynı olması ve abone olacak kişinin de aynı kişi olması durumunda 120 liraya kadar karşılanır dediniz. Taşıma değil yeni abonelik olduğunu da belirttiniz özellikle. Şimdi destekten cevap vermişler o personel yanlışlık yapmış siz bunu ödeyemezmişsiniz. Peki biz oyun mu oynuyoruz burada? “Kuzenim yazmış” demek gibi birşey bu. Bir de hala iptal için benden işlem yapmamı bekliyorsunuz. Ben bu işte kötü niyet seziyorum kusura bakmayın. Konuyu BTK’ya taşıyacağım. İki gündür kaç saat yazışma yaptık, kurye bekledik, işe geciktik falan filan. Şimdi verilen cevaba bakın! Umarım yüklü bir ceza alırsınız ve müşteri ile dalga geçer gibi işlem yapmanın yanlış olduğunu anlarsınız.

  • Noctivagant kullanıcısına yanıt
    SOL dan geldiklerinde ev içinde modem ve tv yerleştireceğimiz odaya kadar kablo işini yaptılar.
  • 108TL kurulum bedeli ne demek hat çekmeyeceklerse? Bu bedel neyin bedeli? Elektrikçi kurulum yapacaksa bu ücreti elektrikçi almalı o zaman.

  • Tunyukuk kullanıcısına yanıt

    Evet aynı şekilde gayet ilgili ve hızlılar. Üstteki mesaja ben de aynı cevabı verdim çünkü yanlış bilgi içeriyor. Teşekkür ediyorum deneyiminizi aktardığınız için. Turknet şimdi de bana daha önce karşılayacaklarını belirttikleri cayma bedelini karşılmayacaklarını bildiriyor. Sonra forumdaki destek elemanı karşılarız diyor. Sonra tekrar oim den “personel hatası yaptırım uyguladık diyor”. Şu an teyit edebildiğim hiç bir bilgi yok. Bana iletilen ilk bilgi biz hizmetinizi başlatalım siz bir hafta içinde cayma hakkınızı kullanın, biz hizmet tam sağlayana kadar mevcut operatörle devam edin şeklindeydi. Ama inanın artık ne derler bilmiyorum.

  • mehmet_alp M kullanıcısına yanıt

    Vakit ayırıp diğer mesajlarımı da okuyun lütfen. Hatta özel mesajları da bu başlıkta paylaşacağım. Akıllara zarar durumlar. Vallahi de billahi de kimseye düşmanlığım yok, kimsenin ekmeğinde gözüm yok ama bu kadar da tutarsızlık olmaz artık.

  • befo B kullanıcısına yanıt

    Bu son yazınızda evimin içine kadar kablo çekil demişsiniz. Benim cevap yazdığım yazınızda daireme kablo çekilmedi o iş için elektirikçi bulun dendi demiştiniz. Ben onun üzerine o yorumu yaptım. Dairenize kadar kablo çekildiğini en başta yazmış olsaydınız o yazıyı yazmazdım.


    Bu arada son yazınıza bakınca dairenizin içine kadar kablonun geldiğini ve bağlantının yapıldığını söylüyorsunuz. Bu durumda başka ne kablosu çekilecek ben şimdi onu anlayamadım.


    Dairenin içine kadar kablo çekildikten sonra geriye kablonun ucunun modeme girmesi gereken aparat takılır. Kabloyu çekenlerin o aparatı takmış olmadı gerekir. Sistemler değişmişse bilemiyorum. Daire içine estra bir kutu filan koyup o kutudan modeme filan kablo mu takılması gerekiyor


    Sol daireme kablo çekti demişsiniz. Türk net ne kablosu çekecek bu durumda ben onu anlamadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Noctivagant -- 10 Kasım 2021; 21:23:36 >
  • Noctivagant kullanıcısına yanıt

    Ben daire ile evi aynı anlamda kullandım. Bir fark varsa bilemiyorum. Evim bir apartman dairesi olduğu için ev dedim. Evet apartmanın en altından daireme(evime) kadar fiber kablo çekildi ve ont ile modem bağlanarak çalışır şekilde tarafıma teslim edildi. Aynı durumda turknet binanın altından daireme(evime) kadar kablolama için elektrikçi ile anlaşın diyor.

  • Noctivagant kullanıcısına yanıt

    Şöyle anlatayım: binada hem tt hem sol fiber altyapısı mevcut. Ayrı ayrı mevcut. Zaten turknet Telekom altyapısını kullanıyor. Ben 2 yıldır sol altyapısı ile fiber sol kullanıyordum. Ama apartmana Telekom fiber altyapısı da gelince onu kullanmak istedim. Bu sebeple turknete başvurdum. Onlar da bana fiber 100 kullanabileceğimi söylediler. Ben de başvuru yaptım. Fakat daha sonra daireme henüz kablo çekilmediğini (sol var ama turk Telekom henüz kablo çekmedi ve altyapıları farklı) söylediğimde bana o halde bir elektrikçi ile anlaşın da kutudan dairenize kadar kablo çektirin minvalinde birşey söyledi. Oysa zaten benden 108 lira kurulum ücreti alacaklar. Ben elektrikçi çağırıp kabloyu çektireceksem yani asıl işi yaptıracaksam, onlar ise sadece ont ye fiber kabloyu, modeme ise Ethernet kablosunu takacaklarsa benden kurulum ücreti almalarını saçma buluyorum. Ayrıca elektrikçinin hiçbir sorumluluğu yok. Adam yanlış birşey yapıp bütün apartmanın tesisatını yaksa veya kutuya zarar verse sorumluluğu bana yüklemeye çalışacak turknet muhtemelen. Çekincelerim ve olayın özeti budur.





  • Bu arada lütfen kabalık yapıyor, kızıyor gibi cevap verdiğimi düşünmeyin. Şu an tek kızgın olduğum taraf turknet ☺️ Vakit ayırıp okuduğunuz, katıldığınız için teşekkür ederim
  • befo B kullanıcısına yanıt

    Şimdi anladım. Diger mesajınızı gelirsek sorun yok. Konuya dönersek


    Son derece haklısınız ama maalesef ttnet altyapısı söz konusu olunca binaya geldikten sonra bina içerisinden eve yani daireye kablo çekme işini ttnet yapmıyorlar. Türknette belli ki kendi saha elemanlarına sahip değil. Bu sorununuzun kaynağı altyapı hizmeti veren ttnet yani telekom kaynaklı.


    Size önerim iletişime geçin ben bu iş için kimseyi bulamadım veya bulduğum kişiler yapmaya yanaşmıyor diye belirtin. Telekomun anlaşmalı olduğu bir taşeron firma olduğunu duydum onlar gelip yapsın diye belirtin bence. Madem altyapıyı telekom yapıyor anlaşmalı oldukları firmadan ekip gelip çözsün bu işi diye söyle. Yapılmazsa tüketici hakem heyetine gideceğim diye belirtin bence.


    TTnet altyapısını kullanan firmaların kendi altyapılarını kurmaları ve kullanmaya başlamaları şart artık. Ttnet maalesef böyle sorunlu bir kurum. Biz binaya kadar kablo döşeriz bina içine karışmayız diyen bir yapı. Onun altyapısını kullanan firmalarda da durum böyle oluyor.


    Netinde arıza olur gidermezsen bir süre sonra kendi sistemlerinde de size ayırdıkları ağda sıkıntılara sebep oluyorsa o vakit anlaşmalı oldukları firmadan ekip gönderip kablo çekiyorlar. Onun içinde estra para alıyorlar.


    Ttnet altyapısını kullanmamak lazım aslında ama mecbur kalınca insan kullanıyor. Biz kablo nete geçtik rahat ettik. Gerçi ondan da şikayetçi olanlar var ama bizim burada iyiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Noctivagant -- 10 Kasım 2021; 23:7:48 >




  • Noctivagant kullanıcısına yanıt

    Olan maalesef son kullanıcıya oluyor. Aslında dediğim gibi Telekom altyapısını kullanmak zorunda değilim, halihazırda sol kullanıyorum ama merak da etmiyor değilim Telekom’un sağlayacağı hizmeti. Fakat bu girişim bana bir tecrübe oldu. Turknet firması bu güne kadar gördüğüm en amatör firmalardan biri. Çocuk gibi birbirlerini suçluyorlar. Sözümona hatalı vaatlerde bulunuyorlar ama müşteri olarak sizden geri adım atmanızı, mağdur olmak pahasına hakkınızdan vazgeçmenizi bekliyorlar. Bunların da saha ekipler varmış güya. Telefondaki arkadaş belki de bizim saha ekipler bağlantı yapar bazen oluyor diyor. Ama bulunduğun şehirde saha ekibi yada anlaşmalı firma var mı hangi durumlarda saha ekipleri destek oluyor kendileri de bilmiyor. Bu konularda bilgi veremem diyor. Yani çok garip firma vesselam.

  • Memleketti evimizin binasi 18+18 daire, sitenin yoneticisiyim, telekomdaki muhendis arkadasimi darlayarak zorla gpon çektirdim binaya, yillardirda gpon sistemde superonline ve vodafone haric turk telekomda obk fiber kabloyu kullanicinin elektrikci ile cektirmesi gerektigini biliyordum, obk kablonun 1 metresi 1 tl, toplamda 1000 metre kablo aldim, 1000 tlde bir elektrikciye verdim,2 gunde butun dairelere kablo şaftından butun dairelere kablolari çekti , telekomdanda arkadaslar geldi patchleri taktilar sonlandirmalari tamamladilar, butun dairelere ont cihazları takıldı ve gittiler,


    Velhasıl kelam superonlinea 100 mbps icin aylik 170 tl odeyene kadar, binanin sozunu dinleyen ve kendi sozunu dinleten bir yonetici ile tek.seferlik 55 tl gibi bir fiyatla 36 dairenin fiber kablo işi çözüldü, şuan 36 dairenin 23 tanesi internet kullaniyor ve bu 23 dairenin 23 ude 100 tlye 100 mbps turknet kullaniyor telekom gpon üzerinden.


    Ve evet herkesi kendi referansimlarimla uye ettim 1 senedir eve ve ofisin internetine fatura odemiyorum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mert KÜÇÜKUNCU -- 11 Kasım 2021; 1:36:12 >




  • Mert KÜÇÜKUNCU kullanıcısına yanıt
    Obk kabloyu neden turktelekom vermedi? Bununda ilk defa duydum. Hangi il?

    Fiber kablo dahada ucuz. Çünkü içinde cam ve plastikten başka birşey yok. Yapımı maliyetli.
  • befo B kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bu konuda ilgili ekip yöneticimiz ile de görüştüm ve 120 TL' ye kadar cayma bedelinizin karşılanacağını iletti. Yaşadığınız olumsuz deneyim için üzgünüm.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.