Şimdi Ara

Türkler Tren Kullanımında En Geri Halk çıktı (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
265
Cevap
4
Favori
14.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayyas404

    Otobüs fiyatı, uçak fiyatı uygun olunca eski tarz trenler malesef tarih oldu sefer sayısının azlığınadn dediğiniz çok doğru. Ancak hatlara yenilerinin eklenmesi, TCDD olarak sefer saatlerin düşmesini sağlayacak hareketlerin yapılması gerekmektedir.Yük taşımacaılığında zorunlu hale getirilmesi gerekmektedir. Bu sayede trafikte araç sayısı azalır şehir içi raylı sistemlerde hızla yapılarak bilinç oluşumu sağlanmalıdır.

    Çok pratik çözümler, keşke elimizden bir şey gelse, şu an elimizden gelebilecek tek şey kullandığımızı gösterip dikkatlerini çekmekle sınırlı bence.

    Maalesef otobüs ve nakliyat firmalarının işine gelmediğinden siyasi malzeme oluyor geleceğimiz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sefer katılıyorum theo ya kıraathane ağızlı heriflerin şehirlerarası otobüs işletmelerini kullanmaktan iyidir ist izmir arası hızlı bir hat olsa keşke

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim insanımız pahalı ve kelitesiz olanı sevdiği için tren kullanımı az

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konudan sonra hemen tcdd sitesine girdim. Mayıs ayında Karabük'e gitmem gerekti. Ancak ne Ankara'dan ne de İzmir'den bilet var. Aslında denemekte istemiştim. Nasip değilmiş sanırım.
  • 15 milyonluk istanbulda 5 senedir tren yolu yok banliyo hattini istasyonlari soktuler hala daha yapilacak hic bir calisma yok kac senedir daha ray bile koyamadilar. Haydarpasa pendik arasi . Sozde 2 yilda bitecekti 5 yil hatta 6 yil oldu. 2018 diyorlar ben hic sanmiyorum daha istasyonlar yikilacak yeni yapilacakmis goztepe istasyonu ortalikda yok feneryolu da oyle 1 calisan gormuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa Ulkelerinde Trenler Ucaktan sonra gelen pahali ulasim araci. Otobusler daha ucuz. Ben bile kac defa tren kullandim. Seferlerin az olmasindan kaynakli sanirim.

    Bide su sirkeci trenini daha bitiremediler olan raylarida kaldiriyorlar artik....
  • Amacın ne senin? Hep bi Türkler şöyle geri böyle geri, Türk genci tembel vs. Sen ne gencisin acaba? Türkleri yermekten vazgeç bence. Hem seni daha öldürmedi mi o adam baya sevinmiştik kurtuluyoruz diye yine nerden çıktın sen.
  • Şimdi ben size canlı örnek sunayım. Pendik'ten bir öğrencinin otobüsle Kocaeli Umuttepeye gitmesi 6 TL ama trenle gitmesi 9.5 TL ve tren her saat yok durum böyle olunca tren tercih edilmiyor ama tren ucuzlarsa ve saatleri sıklaştırılırsa kullanılır.
  • Oh 13 sayfaya çıkmış. Bir arkadaş 'Türkleri yermekten vazgeç' demiş. O arkadaşa öncelikle şunu söyleyeyim: Sorunu tespit etmek başka, vatanseverlik başkadır. Ben almanya'da 1 sene kaldım; yeni tanışmalarda gururla 'Türküm' diyorum (bazı Türkler onu söylemekten çekiniyor) Türklüğümüzle ilgili şüphe, sorun yok. ancak sorunlar var ise konuşulacaktır ki tren sorunu biz Türkler tren istemediği, tercih etmediği için değil, tamamen politik oyunların sorunudur.



    bir örnek vereyim: 1950'lerde Türkiye Cumhuriyeti hızla gelişirken ülkenin doğusunu batısına bağlayacak demiryolu projesi konuşulmaya başlandığında dönemin c.başkanı Celal Bayar devreye girer ve der ki: Demiryolu yaparsak (o zamanki doğu komşumuz olan Sovyet sosyalist cumhuriyetleri birliği) SSCB'den vagonla komunizm gelir! Ve batının 80 sene önce yapmaya başladığı, Amerika'nın doğu kıyısını batıya bağlayan, avrupa'nın her şehrini birbirine bağlayan demiryolları Türkiye cumhuriyetinde hiç gelişmez! Sonra 80'li yıllarda yine Türkiye hızla gelişirken bu sefer Özal çıkar, Bayar'ın o politikasından güç alarak o meşhur sözünü söyler : tren Moskof (Moskova, komunizm) işidir. Yani bu ülkede demiryolları yapıldı da biz türkler begenmedik, kullanmadık değil, bu ülkenin başındaki politikacılar baştan öeellikle trenyolu hiç yapmadıkları için ortada kullanılacak bir tren olmadığı için treni bilmiyoruz bile. Osmanlı zamanında Bursa Mudanya arasında demiryolu varmış, şimdi Osmanlı filmleri reklamları yapılıyor ancak o demiryolu yine yok! Bursa Yalova arasında milyonlarca yolcu gidip gelmekte ancak arada bir tek metre demiryolu yok! Osmangazi köprüsü yapıldı, köprüde demiryolu yok! Bunların böyle olmasını biz Türkler istemedik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • demiryollarında çalışan mühendisim. yazdıklarınızı garipseyerek okuyorum. bugün küçüçük bir varyant bile 150 milyona falan mal oluyor. demiryolu yapılana kadar çok pahalı bir yatırım. her yere demir yolu yapılabilmesi için 10 kat daha büyük ekonomi lazım. ucuz değil bu işler. adamlar 150 yıldır demiryolu döşüyorlar, onlarla kıyaslamak yerine geçmiş hükümetlere veryansın edin çünkü hiç yatırım yapmamışlar demiryoluna. devletin bütçesi içinde ne kadar ayrılmışsa o kadarını kullanabiliyor tcdd, bu kadar olabiliyor. bugün var olan hatlar çok eskilerde yapıldığı için klasik eski konvansiyel trenlerin de yapabileceği hızlar bu kadar oluyor. öyle kafanıza göre hız veremezsiniz trene. alt ve üst yapının buna müsait olması lazım. yoksa tren kazası kaçınılmaz. türk halkının tipik dışarıdan boş yorum yapma huyu işte.işin içinde olsanız bu kadar rahat konuşamazsınız




  • Otobüs yerine tren tercihimdir. Hele ki o Metro Turizm skandalından sonra.
  • 110 yıldır tıkır tıkır işleyen hat Marmaray' a bağlanacak diye sefil olduk 4 yıldır. Anadolu yakasının güneyini pert ettiler. Günün her saati trafik, her yer çamur deryası.
    Var olan sistemi, daha kısa sürede modernize edip 6 ayda açsalardı keşke.

    3 hattın çok verimli işletileceğini düşünmüyorum. Varolan banliyö sistemi, Anadolu yakasına fazlasıyla yetiyordu. Metro standardına ulaşacak diye 4 yıl bekledik. En az 2 yıl daha bekleyeceğiz.

    Tabi bu arada Haydarpaşa' ya gelen anahat trenlerinden de olduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EndlessPowerr

    demiryollarında çalışan mühendisim. yazdıklarınızı garipseyerek okuyorum. bugün küçüçük bir varyant bile 150 milyona falan mal oluyor. demiryolu yapılana kadar çok pahalı bir yatırım. her yere demir yolu yapılabilmesi için 10 kat daha büyük ekonomi lazım. ucuz değil bu işler. adamlar 150 yıldır demiryolu döşüyorlar, onlarla kıyaslamak yerine geçmiş hükümetlere veryansın edin çünkü hiç yatırım yapmamışlar demiryoluna. devletin bütçesi içinde ne kadar ayrılmışsa o kadarını kullanabiliyor tcdd, bu kadar olabiliyor. bugün var olan hatlar çok eskilerde yapıldığı için klasik eski konvansiyel trenlerin de yapabileceği hızlar bu kadar oluyor. öyle kafanıza göre hız veremezsiniz trene. alt ve üst yapının buna müsait olması lazım. yoksa tren kazası kaçınılmaz. türk halkının tipik dışarıdan boş yorum yapma huyu işte.işin içinde olsanız bu kadar rahat konuşamazsınız

    Türkiye'nin 10x büyük ekonomi olması gerekirmiş; İst-Bursa arasında tek metre demiryolu yok, tek metre! Bunun açıklaması ekonomik büyüklükle, "kaza olur" ihtimalleri ile yapılamaz. Bu daha cok zihniyet meselesi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • VGroove kullanıcısına yanıt
    Hocam biliyorum bende okula trenle gidiyordum lise1 de her 15 dakikada bir tren vardı çok güzeldi ama şimdi yok o sene kaldırdılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EndlessPowerr

    demiryollarında çalışan mühendisim. yazdıklarınızı garipseyerek okuyorum. bugün küçüçük bir varyant bile 150 milyona falan mal oluyor. demiryolu yapılana kadar çok pahalı bir yatırım. her yere demir yolu yapılabilmesi için 10 kat daha büyük ekonomi lazım. ucuz değil bu işler. adamlar 150 yıldır demiryolu döşüyorlar, onlarla kıyaslamak yerine geçmiş hükümetlere veryansın edin çünkü hiç yatırım yapmamışlar demiryoluna. devletin bütçesi içinde ne kadar ayrılmışsa o kadarını kullanabiliyor tcdd, bu kadar olabiliyor. bugün var olan hatlar çok eskilerde yapıldığı için klasik eski konvansiyel trenlerin de yapabileceği hızlar bu kadar oluyor. öyle kafanıza göre hız veremezsiniz trene. alt ve üst yapının buna müsait olması lazım. yoksa tren kazası kaçınılmaz. türk halkının tipik dışarıdan boş yorum yapma huyu işte.işin içinde olsanız bu kadar rahat konuşamazsınız

    Benim sormak istediğim birkaç şey var. Hem ekonomik, hem teknik konular.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EndlessPowerr

    demiryollarında çalışan mühendisim. yazdıklarınızı garipseyerek okuyorum. bugün küçüçük bir varyant bile 150 milyona falan mal oluyor. demiryolu yapılana kadar çok pahalı bir yatırım. her yere demir yolu yapılabilmesi için 10 kat daha büyük ekonomi lazım. ucuz değil bu işler. adamlar 150 yıldır demiryolu döşüyorlar, onlarla kıyaslamak yerine geçmiş hükümetlere veryansın edin çünkü hiç yatırım yapmamışlar demiryoluna. devletin bütçesi içinde ne kadar ayrılmışsa o kadarını kullanabiliyor tcdd, bu kadar olabiliyor. bugün var olan hatlar çok eskilerde yapıldığı için klasik eski konvansiyel trenlerin de yapabileceği hızlar bu kadar oluyor. öyle kafanıza göre hız veremezsiniz trene. alt ve üst yapının buna müsait olması lazım. yoksa tren kazası kaçınılmaz. türk halkının tipik dışarıdan boş yorum yapma huyu işte.işin içinde olsanız bu kadar rahat konuşamazsınız


    Bizim demiryolu yapmamız için dağları delmemize gerek yok. Kıyı boyunca güzel yollar yapılabilir.
    Hem istimlak bedeli de yok. Dağların kıyısından gidecek. Otoyollar Türkiye nin tanıtımına katkı sağlamaz. Ama tren yolu prestij kazandırır.Avrupalı turistler de arabayla gelmiyorlar.Hazır İstanbul a gelmişken Karadenizi gezmeden dönmez. Niye bizim bu kadar güzelliklerimiz varken güzel bir demiryolu hattımız yok.
    Hızlı trenler bizim için lükstür. Tren 100- 150 km arası gitsin yeter.Benim işim acele diyen uçağa binsin. Aşağıdaki gibi bi tren yolu yapamıyoruz mu?( Mesela Karadeniz kıyısına) Bugünün teknolojisiyle.

    http://www.teknolojioku.com/haber/dunyanin-en-buyuleyici-10-demiryolu-13165.html?p=1




  • VGroove kullanıcısına yanıt
    tabiki buyrun
  • üslubunu takdir edemesem de değindiğin konular takdire şayan.

    ancak!

    tren konusuna girmeyecektin.

    o çok siyasi ve basiretsizlik konusu.

    istanbul özellikle anadolu yakası ve İstanbul-Ankara arası trenler gayet de tercih edilir "İDİ".

    ayrıntıda boğulmalaylım, senin gibi biri neyin ne olduğunu bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: EverChanging

    Bence cgp greyin amerikada neden tren yollarının gelişmediği videosunu izleyip Türkiyeye uyarlayabilirsin.

    Türkiyede hızlı trenler dışındaki trenlerin uygun bir nişi yok.Trene binmek için şehir dışına gideceksem onun yerine uçağa binerim, öbür şekilde de otobüs daha mantıklı.

    Bu seferki konunu beğenmedim, iyi araştırma yapmamışsın.Avrupada var niye bizde yoka bağlamışsın hemen.

    Tren istasyonlar şehir merkezlerinde zaten.

    Bu konuyu yıllar önce ilmik ilmik istatistikleri artı ve eksileri ile zaten konuşmuştuk. Tren en güvenli ve pratik ulaşım aracıdır, o yüzden Avrupa'da sürekli yatırım yapılıyor. Amerika yüzölçüm olarak çok büyük olduğundan uçak daha pratik.


    Bu maddelerin hepsi Trende + otobüste -


    1-Otobüste sürekli bir trafik akışı vardır, kaza riski çoktur. Trende yok denecek kadar azdır, sarsıntısız ve akarak yolculuk edersiniz.

    2-Otobüste çok sıkışık bir alan vardır, dardır, bunalma olasılığı, sıkışık olma ihtimali yüksektir. Tren de size ait bir oda ile gidebilirsiniz rahat rahat.

    3-Otobüste kalkıp dolaşma, yürüyüş yapma ihtimali yoktur. Trende uzun uzun koridorlar, koca koca salonlar (Yemek Vagonu, Kompartmanlar) vardır.

    4-Otobüste lavabo yoktur. Trende size ait lavabo vardır (Yataklı vagonlarda), ayrıca her vagonda ikişer tuvalet (Alafranga ve Alaturka) vardır, temiz ve sürekli bakımlıdır.

    5-Otobüste bir çoğunda cihazlarınızı şarj etmeniz için priz yoktur. Trenlerin hepsinde vardır ve size ait (Yataklı vagonlarda) genel olarak da prizler mevcuttur.

    6-Otobüste virajlarda sallanma ve yana yatma sonucu rahatsız olma durumu vardır. Trende fark etmezsiniz bile, yataklı veya koltuklu, kompartmanlar geniş ve rahattır.

    7-Otobüste yollardaki her tümsek ve çukuru hissetme sonuç olarak dinlenme mümkün değildir. Tren kayarak gider adeta, en ufak iniş çıkış hissetmezsiniz, trende olduğunuzu unutabilirsiniz.

    8-Otobüste hava şartları her zaman büyük risktir. Tren yolunda gider yol sadece onundur, kayma, yoldan çıkma ihtimali yoktur.

    9-Otobüste sürücünün parmakları ucundadır hayatlar. Trende raylardan çıkma ihtimali çok düşüktür.

    10-Otobüste insanlar ile çok iç içesinizdir, 50 kişiden birinin rahatsızlığı sizi de rahatsız eder. Trende size ait bir mekan vardır.

    11-Otobüste size ait özel bir alan yoktur, herkes size bir iki karış yakın durup rahatsız edebilir. Trende sizin koltuğunuz ve yatağınız vardır.

    12-Otobüste her an teknik bir hata ile yol kenarında durabilirsiniz. Trenlerde teknik arıza ihtimali çok çok düşüktür.

    13-Otobüste bilgisayarınızı açmanız sizi ve yanınızdakini rahatsız edebilir. Trende kendi odanızda dilediğiniz kadar yeriniz, bilgisayar için masanız vardır.

    14-Otobüste istediğiniz gibi uyuyamazsınız, koltukları yatırmanız bile problem olabilir. Trende yataklarınız geniş, yumuşak ve temizdir.

    15-Otobüste istediğiniz gibi yemek yiyemezsiniz, rahatsız olur ve rahatsız edersiniz. Trende yemek yemenizi kimse görmez bile.

    16-Otobüse her zaman daha fazla ücret ödersiniz. Trenler çok daha ucuzdur yarısından fazla.

    17-Otobüste klimanın sıcaklığını kendinize göre ayarlayamazsınız. Trende ister açar, ister kapatırsınız, ister soğuk ister sıcak kumanda elinizde.

    18-Otobüste rahat bir yatak, temiz bir battaniye ve yastık kullanma ihtimaliniz azdır. Trende açılmamış poşette mis gibi bembeyaz pike, yastık ve çarşaf verilir.

    19-Otobüste hava almak için cam-pencere açamazsınız. Trende mis gibi doğal havayı odanıza alabilirsiniz.

    20-Otobüste çok az el değmiş doğal bir çevreyi seyretme ihtimaliniz azdır. Trende ağaçlara değe değe gidebilir, giderken yaprakları kopartabilir, yemyeşil kokuyu içinize çekebilirsiniz.

    21-Otobüste size ait bir lavabo yoktur, istediğiniz zaman elinizi, yüzünüzü yıkayamazsınız. Trende sabunu, mendili, aynası hazır lavabonuz vardır.

    22-Otobüste size ait bir buzdolabı yoktur, yiyeceklerinizi saklayamazsınız. Trende Soğukluğunu ayarlayabildiğiniz, derin dondurucusu içinde olan çok iyi size ait buz dolabınız vardır.

    23-Otobüste size ait masa yoktur, yemek veya eşyalarınız için kullanamazsınız. Trende Masayı kendinize göre ayarlayabildiğiniz size ait masanız vardır.

    24-Otobüste kıyafetlerinizi değiştirip, rahat kıyafetler giyemezsiniz. Trende kimse sizi kıyafetlerinizle görmez isterseniz çırılçıplak uyuyabilirsiniz.

    25-Otobüste bir şehirden başka şehre taşınırken evinizi yanınızda götüremezsiniz. Trenlerde yük vagonu vardır, dilediğiniz kadar taşıyabilirsiniz.

    26-Otobüste eşyalarınız üst üste istiflenip ezilebilir. Trende sizin odanızda size ait gardrop ve bagaj bölümü vardır, ekstra için yatak altı da uygundur.

    27-Otobüste molalarda mecburen uyanırsınız gürültü ve ışıklardan dolayı. Trende trenin durduğunu bile uyuyorsanız anlamazsınız.

    28-Otobüste müzik-film yüksek ses ile dinleyemezsiniz. Trende odanızda yüksek sesle film izleyebilir zaten az olan tren sesini tamamen bitirebilirsiniz.

    29-Otobüste on numara yağ kullanma ve yangın çıkma riski vardır. Trende yangın çok çok zor ihtimaldir.

    30-Otobüste yakıt harcama-yolcu taşıma oranı ülke ekonomisine zara zarar verir. Trende binlerce kişi binlerce ton yolcu taşınabilir.

    31-Otobüsler pahalı ve kaza yapınca masraflıdır ülke ekonomisine zarar verir. Trenlerin bakımı daha kolay ve ucuzdur.

    32-Otobüste eşler çok rahat olamazlar çevreden dolayı. Trende iki kişilik özel odalar mevcuttur.

    33-Otobüste ikramlar sırasında üzerinize bir şeyler dökülme riski yüksektir sallantıdan dolayı. Trende hiç bir şey devrilmez, sallanma hissedilmez bile.

    34-Otobüste titremeden dolayı bacaklarınız bir kaç saat sonra uyuşur. Trende istediğiniz gibi uzatabilirsiniz.

    35-Otobüste yollar doğal hayattan uzak olduğu için Kurt, Tilki, Ayı, Tavşan, Geyik gibi benzeri hayvanları görmeniz zordur. Trende dağların içinden, ovaların çok az el değmiş yerlerinden, ormanların içinden geçersiniz.

    36-Otobüs garları şehir dışlarına yapılmıştır o nedenle şehir içine ayrı vasıta şarttır ama Trenler hep merkezi olur.

    37-Otobüs mola yerleri doğallıktan uzak, kalabalık ve rahatsız edicidir. Tren istasyonları huzur verir insana.

    38-Otobüste size aite özel bir yer yok, eşyalarınızı ve kendinizi kilitli bir yerde tutamazsınız. Trende kapınızı kilitleyebilirsiniz.

    39-Otobüste mola yerlerinde yeme-içme ücretleri her zaman yüksek fiyatlıdır. Tren istasyonları oldukça ucuz, yemekli vagonlarda oldukça bol çeşit ve ucuz yemek içecek vardır.

    40-Otobüste sigara içmek (içiyorsanız) mümkün değildir, Trende her vagonda iki adet olmak üzere arka tarafta vagon aralarında içebilirsiniz.

    41- Milletimiz bilinçsiz olduğu için trende sakin ve rahat bir şekilde seyahat edebilirsiniz ancak otobüsler tıklım tıklım olur genelde.

    Tren yolcuğu iyi hoş biz de seviyoruz ama aynı şeyleri tekrar tekrar yazmışsın toplasan 5 madde ancak çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fazladan gideceğim 3 saati geri vereceksen trenle giderim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.