Binbaşı
28 Mayıs 2011
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
9 üye
Görüntülenme
Toplam: 54 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhabalar,
Uzun yılların hevesi olan klasik araba işine girmeye niyetlendiğimden beri aklımda iki model dönüp duruyordu Mercedes w115 ve PUG 504. Nitekim bi şekilde kısmet oldu bundan tam 1 hafta önce 1983 model bir Peugeot 504 sahibi oldum. Aracı çekme belgeli ancak çalışır durumda aldım ancak tekrar trafiğe sokabilmek adına biraz uğraşmam ve para harcamam gerekiyordu. Az çok arabalardan,mekanikten anlarım ve elimden gelir cesaretiyle de girdim biraz da amacım böylesine tamamen mekanik aksam olan arabayı elimden geldiğince sorunları olsun yenilemeleri olsun kendim halledip bir şeyler öğrenmek ve uğraşıp zaman geçirmekti. Okumak isteyenlere merakı olanlara toplama,trafiğe sokma,yenileme,restore sürecini bu konu üzerinden fotoğraflar ile ve bolca yazarak paylaşmak istedim. Aramızda belki klasik araç hevesi olan vardır eğlenceli ve bilgilendirici bir konu olacağını düşündüm. Burda en azından yorumlarınızla destek olursanız şimdiden teşekkür ederim
Konuyu öncelikle bir kaç 504 fotoğrafı ile destekleyelim;


Aracım üstteki fotoğraflarda gördüğünüzün aynı rengi orjinal 198 bin küsür kilometrede hatta torpidoda hala servis kaydı olan bir defter duruyor. Ankara'da bi peugeot servisinde yapılan bütün işlemlerin kaydı ve eski sahibinin bilgileri falan yazıyor.
Bu aracı aldığımız gün retro bir fotoğrafımız olsun dedik :)

Aracı Antalya'dan aldım Eskişehir'de oturuyorum çekme belgeli satış aldığımız için aracı buraya kadar çekici ile getirdik toplu olarak geldiği için çekiciye 450 tl bir ücret ödedik artı burda merkezlerinden sanayi sitesine getirmeleri için 50 tl verdik toplamda 500 tl'ye istediğimiz adrese teslim edildi.

Neyse Eskişehir'e geldik her şeyin güzel takır takır hallolacağını düşündük tabii ki burda yanıldık. Arabada rölantide stop etme sıkıntısı vardı gaz ayarı falan yaptıralım dedik 3 farklı ustaya gittik bilgisayarlı gaz ayarı yaptırdık sözde çalışan yürüyen sadece gaz vermeyince stop eden arabamız artık doğru düzgün yürümemeye başladı gaz ayarından sonra gaz yememeye başladı usta usta gezdirdik birisi distrübitör dedi birisi bobin dedi birisi buji dedi her neyse bi kaç gün araştırdım soruşturdum falan az çok bilgi edindikten sonra bugün gaz ayarıyla rölanti ayarıyla biraz oynadım motor sesine göre ayarladım araba tıkır tıkır çalışır oldu çok şükür :)
Geldik arabanın muayeneden geçmesi için uğraşmaya; bugün öğleden sonradan akşam saatlerine kadar sanayideydik ve tam anlamıyla perişan olduk diyebilirim. Şöyle ki aracın altındaki çürükleri falan yaptırıp muayeneye girmem gerekiyor ufak tefek bi kaç eksiği falan var işte her neyse kaportacı aramaya koyulduk sorduğumuz yer ya yapmam diyor ya işte arabayı bırakırsın ben ne zaman boş kalırsam o zaman yaparım diyor bi tanesi diyor ben soydukça masrafın artar 2 binden başlarım artık nereye kadar giderse bilmem diyor. Baya gezip dolaşıp uzun uzun uğraştıktan sonra bi tane kaportacıya yönlendirdiler adama gittik 500 tl'ye hallederim dedi pazarlıkla 400 tl'ye anlaştık. Neyse arabayı iki üç gün sonra alırım bir günde hallederim dedi tamam dedik çıktık ordan sanayi sitesinden çıkarmadan arabayı bi otoparka koyalım dedik. Yolda giderken ufaktan yağmur yağmaya başladı sonra gideceğimiz otoparka çok kısa bi mesafe kala arabanın debriyaj pedalı boşaldı araba viteste kalkmaz oldu ite ite kenara çektik derken ben hidroliğin boşaldığından şüphelendim ilk başta sonra gidelim bi ustaya soralım fikir alalım derken yine ondan ona yönlendiren saçma sapan bi usta paslaşmasının içinde bulduk kendimizi sonra bi muhattap usta bulduk tabii ki yine sanayici ağzı yaptı 'Siz bugün bırakacaksınız yarın sabah ben bakacağım büyük ihtimal debriyaj sıyırdı komple şanzıman inecek masrafı bilemem' hadi bakalım akşama kadar uğraşmışız zaten yorgunuz ıslanmışız yağmurda bi de üstüne bu. Neyse dedik evimizin önüne çekici ile götürelim kalsın şimdilik sonra halledelim bu işi çekici çağırdık beklerken bi kaporta boya ustasının dükkanının önünde adamla sohbet muhabbet derken adam bizi içeri davet etti çay falan verdi oturduk hayırdır diye sordu durumu anlattık getirin bi bakayım dedi. Arabayı ite ite zor getirdik adam oturdu debriyaja iki bastı çekti derken araba düzeldi tekrar hiçbir sıkıntı kalmadı. O anki çökmüş halimden mutluluğa geçişimi görmeniz lazımdı
Şimdi ilk etapta yapacağımız tabanın çürüklerini yaptırıp muayeneye girmek ha bu arada komple boyanıp renk değişecek biz şu alttaki rengin bir ton koyusunu düşündük sizin de fikirleriniz varsa alalım. Serüvenimiz burdan devam edecek inşallah


Edit1: Aracın maliyeti falan sorulmuş hemen aldığım notlardan ekleme yapayım;
Araba 8.000 TL
Noter 181 TL
Elektrik Aksamı tamiri 150 TL
Çekici masrafı 500 TL
Ekstra ufak tefek işçilikler falan da dahil toplamda 9.000 TL şimdiye kadar harcamış olduğum rakam.

İlk etapta Yapılacaklar:
Taban çürükleri+pütürleme 500 TL
Silecek motoru değişecek ve mekanizma tamir edilecek 250 TL
Lastikler değişecek 1000 TL
Farlar değişecek 200 TL
Muayene ücreti(cezalar dahil yaklaşık) 300 TL
Plaka ve tescil için yaklaşık 100 TL

Trafiğe çıkarmak için gereken toplam ekstralarla birlikte 2500 TL diyelim

Trafiğe çıktıktan sonra yapılacaklar:
Komple boya 3000 TL fiyat aldım metalik füme
Kapıların ayarı fitillerin değişimi vs. yaklaşık 300 Tl
Taban halısı değişecek henüz fiyat almadım yumuşak kaliteli döşeme istiyorum
Hala kasetçalar var ya nostaljik kasetler alacağım değişmeyeceğim ya da retro görünümlü bi oto teyp alacağım
Şimdilik aklımda bunlar var tabii ki önerilerinize görüşlerinize açığım hatta Eskişehir içinde olan arkadaşlar varsa buluşup vakit geçirebiliriz arabalar hakkında sohbet edebiliriz.




Edit1: Aracın iç fotoğraflarını koymadığımı farkettim pek temiz olmadığı için detaylı çekmedim ama yine de göründüğü kadarıyla şu şekilde


Bu motorlardan anlayan varsa bi kaç sorum olacak ve eğer Eskişehir’de bildiğiniz bunlardan anlayabilecek usta var mı yönlendireceğiniz? Teşekkürler
Çekme belgeli bir araç satın alacağım;
Noterde çekme belgeli olarak satışta bir sıkıntı çıkar mı?
Tekrar trafiğe kaydederken ekstra ne masrafları çıkar?
Bilgisi olanlar bi yardım ederse sevinirim. Teşekkürler
W204 aracımın cam düğmeleri bozuldu. Febi marka alman malı bi yan sanayi ürün varmış fiyatı 550 tl bir de orjinal çıkma parça buldum fiyat 650 tl hangisi daha mantıklı olur özellikle febi markası hakkında bilgi sahibi olanlarınız var ise yardımcı olurlarsa çok sevinirim
Ford focus 2 makyajlı var arkadaşımda ve yolda seyir halinde birden stop ediyormuş tamamen ve motor arıza ışığı yanıyormuş. Servise defalarca gitmişler sorun hala devam ediyor. Başına gelen var mı? Çözümü nedir? Ne yapmalıyız? Şimdiden teşekkürler
Bugün beklediğim bir kargonun elime ulaşması ile bugünün de boş olmasını ve oruçluyken zaman geçmemesini fırsat bilerek gelen ürünü uygulayayım dedim. Çok can sıkıcı çizikler vardı orta ekranda hele de benim gibi takıntılı biriyseniz sürekli gözünüz takılıp kalıyor oraya. Neyse aldığım ürünün işe yaraması umudu ile giriştim. Ve sonuç gerçekten benim açımdan çok tatmin edici oldu ki koyacağım fotolarda göreceksiniz.
Önceki hallerini bi koyalım şöyle:



Ürünü uygularken sağda solda plastik kısımları maskeleme bandı ile korumanızı öneririm böyle ürünler plastiği beyazlatabiliyor ben hiç değdirmeden yaptım plastiğe nasıl bi sonuç olur bilmiyorum en iyisi maskeleyin.
Ürünü pamukla ovalayarak dairesel şekilde uyguladım sonra temiz bi gözlük beziyle sildim bu işlemi bayağı çizik olduğundan mütevellit 5-6 kere tekrarladım en sonunda nemli bezle sildim. Başka hiçbir kimyasal kullanmadım tepkimeye girme olasılığına karşın.
Sonuçlar ise şöyle:


Bu işlemleri yaptıktan sonra bi teknoloji markete gidip Buff kestirdim uygun ölçülerde onu da ekrana yapıştırdım tekrardan çizilmesin diye. Düzgün ve ölçülü kestirirseniz harika oturuyor kesinlikle belli olmuyor.
Buff:

Buff yapıştırdıktan sonra:


Bu da çizikleri gideren ürünümüz:

Ürünü google yazıp bulabilirsiniz aldığım siteyi falan atmayayım reklam olmasın zaten bulursunuz kolayca. Araca bazı detay işlemler yaptıkça artık böyle bol bol fotolu yine rahatsız ederim sizleri. Teşekkürler
2012 model bi aracım var siyah renkte. Kılcal çizikler falan var seramik kaplama yaptırmayı düşünüyorum. Profesyonel bi yer arıyorum büyük ihtimalle yetkili serviste yaptıracağım. Sizce yaptırmalı mıyım? Zararı olur mu boyaya? Parlaklık kazandırdığı ve ufak da olsa koruma sağladığı kesin ancak ileride ne olur durumu?
Merhaba arkadaşlar,
C180 için 225 40 18 ebatlı lastik bakıyorum petlasın bi spor modeli var yüksek performans nedir ne değildir alınır mı alınmaz mı?
Dandik olmasın yeter arkadaşlar şimdiden teşekkürler
Öncelikle merhaba;
Benim merak ettiğim bi konu var w204 kasada kısa süreliğine 1.8 cgi motor kullanıldı c180'de. Bu motor c250de kullanılan c200 de kullanılan 1.8 204 ve 1.8 184 beygirlik motorların aynısı mıydı? Aynısı ise sadece güç elektronik olarak mı kısıtlandı yoksa ufak tefek değişiklikler var mıydı?
Hakkında
Konum: Eskişehir,Tepebaşı
Meslek: Öğrenci
İlgi Alanları: Arabalar
Forum İmzası:
Takım Elbise Severler
[PSN: EEmre044]
Hakkımda:


Seni sevmeyene fazla sabır gösterme.
Sabrının adı yüzsüzlük olur.
Bu kadarla kalmaz.
Fedakarlığın eziklik,sevgin de kişiliksiz olur.

[Hz.Mevlana]
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 1.267
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.356
İkinci El Bölümü Mesajları: 16
Konularının görüntülenme sayısı: 262.308 (Bu ay: 2.100)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4.897 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.