Şimdi Ara

Turk Telekom Optik Dönüştürücü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
9.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Binamıza yeni altyapı döşendi ve bize de Huawei hg8010h marka optik dönüştürücülü bir modem verildi. Modemin arkasında kendiliğinden telefon girişi de var. Fakat su anda bu dönüştürücüde LOS ışığı yanmıyor ve internet gelmiyor, bunun sebebi ne olabilir?
    Turk Telekom Optik Dönüştürücü







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Türk Telekom Optik Dönüştürücü Sorun Giderme: LOS Işığı Yanmıyor

    Türk Telekom fiber internet kullanıcıları bazen modemlerinde LOS ışığının yanmadığını fark edebilirler. Bu, "Kayıp Optik Sinyal" anlamına gelir ve internet bağlantınızın olmadığını gösterir.

    LOS ışığının yanmamasının birkaç nedeni olabilir:

    • Fiber kablo hasarı: Fiber optik kablo hasar görmüş olabilir. Bu, kablonun bükülmesi, ezilmesi veya kesilmesi sonucu oluşabilir.
    • Dönüştürücü arızası: Optik dönüştürücü, fiber sinyalini elektrik sinyaline çeviren cihazdır. Arızalı bir dönüştürücü LOS ışığının yanmamasına neden olabilir.
    • Kablo gevşekliği: Fiber optik kablo, dönüştürücüye ve modeme doğru şekilde takılmamış olabilir.
    • Güç kesintisi: Dönüştürücü veya modem güç almıyorsa LOS ışığı yanmayacaktır.

    LOS Işığını Yanmama Sorununu Giderme:

    • Kabloları kontrol et: Fiber optik kabloda herhangi bir hasar veya gevşeklik olup olmadığını kontrol et. Kablo hasarlıysa bir teknisyenle iletişime geçmelisin.
    • Dönüştürücüyü kontrol et: Dönüştürücünün güç aldığından emin ol. Güç ışığının yandığını kontrol et. Dönüştürücü arızalıysa değiştirmen gerekebilir.
    • Güç kaynağını kontrol et: Modemin ve dönüştürücünün güç aldığından emin ol. Güç adaptörlerinin prize takılı olduğundan ve güç düğmelerinin açık olduğundan emin ol.

    Hâlâ LOS Işığı Yanmıyorsa:

    Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra LOS ışığı hâlâ yanmıyorsa bir Türk Telekom teknisyenine başvurman gerekebilir. Onlar sorunu teşhis edebilecek ve gerekirse onarım yapabileceklerdir.

    Alternatif Çözümler:

    • Modemi yeniden başlat: Modemi kapatıp tekrar açmak bazen LOS ışığı sorununu çözebilir.
    • Fabrika ayarlarına sıfırla: Modemi fabrika ayarlarına sıfırlamak da sorunu çözebilir. Ancak, bu işlemin tüm özel ayarlarını sıfırlayacağını unutma.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yanmaması normal Los ışığı kırmızı yanar sizde hiç yanmıyor bu normal bir durum fiber optik kablo çok kırılgan çok dikkat edin aslında duvara montaj yapmaları gerekirdi bu şekilde riskli.

    Sizin sorununuz kullanıcı adı ve şifrenizi girip ip alması gerekir hattın arıza kaydı açtırın ekipler gelip yardımcı olsun.
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Arıza kaydı oluşturdum da bu ıp alma işlemini ben kendim de yapabilir miyim 192.168.1.1 üzerinden?
  • berkaysenel55 B kullanıcısına yanıt
    Zaten Pon ışığınız yanıyor o önemli wan bağlantı alıyorsunuz zaten.

    Modem ayalarına girip bir kontrol edin eğer kullanıcı adı ve şifre'de bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız müşteri hizmetlerini arayın alın bilgilerinizi girin derim.

    Bu arada Samsunlu musunuz?
  • @NitroNos'un dediği doğru, muhtemelen ya kablo doğru kaynatılmadı ya da kabloda kırık oluştu. Bu durumda sizin yapabileceğiniz bir şey yok malesef, müşteri hizmetlerine arıza kaydı bırakın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Evet Samsunluyum. :) Bu arada kullanıcı adı ve şifre kısmında böyle bir şey yazıyor, doğru mu bu? Yoksa kendim mi bir şifre alıp girmem lazım?


    Turk Telekom Optik Dönüştürücü
  • LGR9 kullanıcısına yanıt
    Daha bağlantım Cumartesi günü yapıldı halbuki. Kablolama işlemi de 1-2 hafta önce yapıldı. Tesisatta sıkıntı olduğu için böyle odama kadar sarı bir kablo çektiler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu arada yeşil internet ışığı yanıp sönüyor, eğer kablolarda bir kopma vb olsa ışığın hiç yanmaması lazım değil miydi?
  • berkaysenel55 B kullanıcısına yanıt
    Router olduğundan dolayı direk arabağlantı şeklinde iletişim kuruyor olabilir normalde modemlerde kullanıcı adı ve şifre şu şekilde olur berkaysenel55@ttnet şeklinde ve şifreyi müşteri hizmetleri verir interneti zaten kapatmışlar wan'dan iletişim alıyorsunuz bu router yani sadece aracı görevini görür ekipler zaten çözümü sağlayacaktır.

    Müşteri hizmetlerinden yardım alabilirsiniz zaten müdahale edebilecek durumdaysa zaten şunu yapın bunu yapın derler ama bağlantı yeni yapıldığından dolayı bir kaç aksaklık olabilir.
  • berkaysenel55 B kullanıcısına yanıt
    Fiber den önce internet kullanıyor iseniz kullanıcı adına başında 0 olmadan alan kodu ile telefon numaranızı yazacaksınız, şifre bölümüne de telefon numaranızın son 4 hanesini yazıcaksınız. Açık bölümünü de tikliceksiniz tamam ok uygula diyip modem baglantı saglıcaktır otomatik ip alıp internete baglanacaksınız!

    Kullanıcı adınızı veya şifrenizi bilmiyorsanız türk telekom müşteri hizmetlerinden alabilirsiniz (sadece yalın internet kullanıyorsanız) telefon yok ise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcanoa

    Fiber den önce internet kullanıyor iseniz kullanıcı adına başında 0 olmadan alan kodu ile telefon numaranızı yazacaksınız, şifre bölümüne de telefon numaranızın son 4 hanesini yazıcaksınız. Açık bölümünü de tikliceksiniz tamam ok uygula diyip modem baglantı saglıcaktır otomatik ip alıp internete baglanacaksınız!

    Kullanıcı adınızı veya şifrenizi bilmiyorsanız türk telekom müşteri hizmetlerinden alabilirsiniz (sadece yalın internet kullanıyorsanız) telefon yok ise
    Benim Türk Telekom kullanıcı adı ve şifrem var, onunla da denedim ama olmadı. Bu arada hangi kısımda açık yazanı tikleyeceğim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcanoa

    Fiber den önce internet kullanıyor iseniz kullanıcı adına başında 0 olmadan alan kodu ile telefon numaranızı yazacaksınız, şifre bölümüne de telefon numaranızın son 4 hanesini yazıcaksınız. Açık bölümünü de tikliceksiniz tamam ok uygula diyip modem baglantı saglıcaktır otomatik ip alıp internete baglanacaksınız!

    Kullanıcı adınızı veya şifrenizi bilmiyorsanız türk telekom müşteri hizmetlerinden alabilirsiniz (sadece yalın internet kullanıyorsanız) telefon yok ise
    Dediğinizi yaptım, hem dediğiniz şekilde hem de normal kullanıcı adı şifremi yazarak denedim internet kısmını da açık yapıp onayladım ama bu sefer de kırmızı-yeşil yanıp sönüyor, bağlanamıyorum.
  • berkaysenel55 B kullanıcısına yanıt
    İnternet açık - kapalı seçenekleri varya ordan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcanoa

    İnternet açık - kapalı seçenekleri varya ordan
    Maalesef, dediğiniz her şeyi yaptım fakat herhangi bir çözüme ulaşmadı, öyle yapınca kırmızı - yeşil yanıp sönüyor sadece.
  • Sorun çözüldü , internet geldi.
  • berkaysenel55 B kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba. Nasıl çözüldüğünü de yazmalısınız ki sizinle aynı sorunu yaşayan insanlar bu başlığı google aramalarında bulduğunda bunun nasıl çözüldüğünü/giderildiğini öğrensinler öyle değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Hocam merhaba. Nasıl çözüldüğünü de yazmalısınız ki sizinle aynı sorunu yaşayan insanlar bu başlığı google aramalarında bulduğunda bunun nasıl çözüldüğünü/giderildiğini öğrensinler öyle değil mi?
    Haklısınız, özür dilerim. Telefon hattını nakil aldığımız gibi internet hattını da nakil aldırmamız gerekiyormuş. Hattı şu anda bulunduğumuz nakil adresine aldırdık, hattı tanımladılar ve internet geldi. :)
  • berkaysenel55 B kullanıcısına yanıt
    Estağfurullah, güzel günlerde kullanın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Estağfurullah, güzel günlerde kullanın :)
    Çok teşekkürler. :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.