Şimdi Ara

Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber - talepleri (122. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.536
Cevap
129
Favori
371.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
50 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 120121122123124
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ellezx kullanıcısına yanıt

    Selam. Belediyeyi nasıl darladınız?

  • Hükümran kullanıcısına yanıt

    İlgili birime bir hatırlatma yapsanız hocam böyle böyle konuşulmuştu şeklinde.

  • StratejikSiglik kullanıcısına yanıt

    Kazı izinlerini belediyeler verdiği için belki onu kastetmiş olabilir ilgili forum arkadaşımız. ( Büyükşehirlerde, büyükşehir belediyesi sorumluluk alanlarıyla BB, ilçelerde ise ilçe sorumluluğunda olan yerlerde ilçe belediyeleri, büyükşehir olmayan yerlerde ilgili belediye)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 16 Aralık 2022; 16:51:27 >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Hocam selamlar bizim binamızada yaklaşık 3-4 ay önce turuncu kablo çekildi ama öyle bırakıldı , ondan sonra hiçbir gelişme olmadı , dağıtım paneli takılmadı daha . Bende biraz önce hem şikayetvar'dan hem de BTK'dan şikayet oluşturdum bunlar yeterli midir ? yoksa dilekçemi yazmak daha etkili ? dilekçe yazılacaksa binada oturan bir kat maliki olarak sadece ben dilekçe verebilirmiyim ?

    Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber - talepleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helsloot -- 16 Aralık 2022; 17:4:51 >




  • helsloot kullanıcısına yanıt

    Öncelikle merhaba.


    Fotoğraftan anlaşıldığı üzere binanıza fiber kablo çekilmiş. Bu görsel ile birlikte, tuketici.btk.gov.tr adresinden, adresinizi detaylı yazarak bir kayıt oluşturun ve fiberin ne zaman aktif olacağını, kullanılabilir olacağını sorun. Gelecek olan yanıta göre hareket etmek daha doğru olacaktır.


    Bireysel olarak başvuru yapabileceğiniz gibi, binanız olarak da başvuru yapabilirsiniz toplu şekilde. İkisi de olur, şu an hangisini tercih etmek istiyorsanız edebilirsiniz bir sorun yok yani o hususta.

  • @XpressMusic34 Evet hocam hiçbir sitede alt yapı görünmüyor unutulmuş bi bölgedeyiz herhalde Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber - talepleri  2023 de kesinlikle geleceği söylendi dün yine gittim müdürlüğe müdürümüz izinliymiş zaten herkes beni sürekli gittiğim için artık tanıyor direk müdüre çıkıyorum :D :D proje onaylanacağı söylendi kesinlikle telefonda ama müdürlede görüsüp bu konudan haberi varmı yokmu bir bakalım eğer varsa ne kadar erkene alabileceğim onu soracağım :D bunları boş bırakmaya gelmez.. Bu arada belediye ve kaymakamlık gibi yerlere dilekce verirken almak istemediler buradaki bağlı olduğum yerler ben ısrarla zorla verdim ve dilekçenizi verdikten sonra takip numaranızı almayı unutmayın :)

  • Bana garip bir şey oldu. Normalde altyapı gözükmüyordu (muhtemelen port olmamasından kaynaklı), ben de buradan öğrenip açık kapıdan yazdım, ertesi gün müdürlükten aradılar, 2 gün sonra da internet bağlandı. Aldığım tarihte (2021 Aralık) yalnız yaşadığım için 24 mbit paketi 12 aylık taahhütle aldım, normalde martta da bitiyor paket. Sorun şu, nisan ayında 50mbit’e yükselttik çünkü evin nüfusu arttı. 1-1,5 ay önce ekipler geldi bir şeyler yaptılar. Onlarla alakalı mı yoksa değil mi bilmiyorum ama 50mbit paketin hızı maksimum 25 civarına düştü. Arıza kaydı başlattım, ekipler geldi. Binanın içindeki kutuya 50/50 geldiğini, asla 50 alamayacağımı, iç tesisat değişirse 35 alabileceğimi söylediler. İlk kez bağlatırken mevcut altyapının 60mbit olduğunu hatırlıyorum. Şimdi taahhüt yenileme durumuna gireceğim ama 24mbit 3 kişiye kesinlikle yetmiyor, arkadaşımla facetimeden dahi konuşamadık bu hızla. Tam olarak nasıl bir yol izlemem gerekli çözemedim o yüzden buraya yazayım dedim. İletişime geçtiğim müdürün numarası hala bende, bir şey olursa arayabilirsin demişti. Onun dışında dilekçe vs ile de uğraşabilirim, aklıma ilk açık kapı geldi tabii ki. Binaya gelen hız niye düştü onu asla anlayamadım ama apartmana dışarıdan birkaç tane kablo çekilmiş gözüküyor.



    Eski değerler

    Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber - talepleri




    Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber - talepleri




    Güncel değer



    Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber - talepleri




  • Hocam kasıtlı olarak ertelediklerini düşünüyorum, "Orada nasılsa çalışan vdsl altyapısı var fiberin acelesi yok o tarafta başka işimiz olursa onunla birleştiririz" diye düşünüyorlar bence. Dilekçe verdiğim ilk gün(mayısta) zaten 2023 ün başı gibi o tarafa geleceğiz sen yine dilekçeni ver ama birşey değişeceğini sanmıyorum demişlerdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hükümran -- 17 Aralık 2022; 17:20:42 >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba, türk telekom'u arayarak durumu belirttim yeni üyelik ile birlikte talep oluşturdum (13 aralık). Bugün ancak Türk telekom müdürlüğüne gidebilirdim. Adresimdeki Türk Telekom dağıtım kutusunda kapasite dolu 10 kapasite var 10'u da kullanılıyor dediler. Dilekçeyi de vermek istediğimde talep zaten oluşturulmuş artık dilekçe almıyoruz talep oluşturuyoruz, talep de sistemde aktif denilip dilekçeye gerek yok dendi.

    Ben bu dolu kapasitenin bosalmasini bekleyecekmişim. Fiber projesi de varmış onun için fiber biriminden bilgi almanız gerekiyor dendi. Bu çok saçma değil mi? Ne yapmam lazım.

    Apartmanımda Telekom kutusu var gördüm

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • compert0s C kullanıcısına yanıt

    İnşallah o hatalar düzelir hocam sorgulama sayfalarındaki sıkıntılar kolaylıkla halledilebiliyor. Muhtemelen o hataları düzeltmek için yatırım yapılan zamanı bekliyorlardır hepsini tek seferde halletmek için. Zaten müdürlükler genelde projelerini bölge bölge ilerletiyor çok farklı bir durum gelişmezse.


    Siz de sürecinizi gerçekten çok sıkı takip etmişsiniz, gerçekten helal olsun hiç üşenmemişsiniz veya geri adım atmamışsınız. Türk Telekom Dilekçe Örneği - Örnekleri ve Altyapı Port - Fiber - talepleri 

  • akzidenz A kullanıcısına yanıt

    Öncelikle merhaba, sizin bağlı olduğunuz ankastre kutusuna bağlı kaç abone var? Tahmininiz nedir? Bu sorunun yanıtına göre daha detaylı yanıt vereyim sizlere hocam.

  • Dediğiniz gibi, bölgeler bazlı ilerledikleri için atıyorum o sırada b bölgesi ile ilgileniyorlar ve a bölgesi ile ilgili bir sıkıntı oluştuğunda veya talep geldiğinde eğer acil değilse onu a bölgesinin klasörüne koyup yeniden a bölgesine döndüklerinde o sıkıntılar veya talepler ile ilgileniyorlar. Buna fiber talepleri de, vdsl talepleri de veya başka şeyler de dahil oluyor. Acil değilse genelde biriktirip tek seferde o bölgeye giriş yaptıklarında çözmeyi seçiyorlar. Proje ekipleri de her zaman bölge bölge ilerliyor. Kasıtlı veya kasıtsız ona bir şey demek doğru olmaz iç işleyişi bilmediğimiz için ama 2023 içerisinde çözülür umarım probleminiz. Bildiğiniz gibi bir takvim yılı içerisinde dört yatırım çeyreği oluyor. Hangi çeyrekte yapacaklarını bilmek de zor oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 17 Aralık 2022; 17:57:27 >
  • SoDifferent S kullanıcısına yanıt

    Hocam selamlar.


    Öncelikle binanızda atıyorum on daire iki dükkan var diyelim. Telekom zaten planlamasında tüm daireleri ve dükkanları hesaplayıp ona göre bir kutu koyup bağlantı sağlıyor. Çekilen hat kablosu da buna göre çekiliyor zaten. Sizin oradaki kutudan başka binalara mı bağlantı sağlanmış acaba, yoksa kapasitede bu şekilde bir sorun olması çok yaygın değil. Belki bazı dairelerin çift hattı var diyeceğim ama o da çok olası değil. Bir de, binanızdaki kutuda müsaitlik olabilir ama bağlı olduğu saha dolabında müsaitlik olmayabilir. Bu durumları da çok kez görebiliyoruz.


    Yani kapasiteye etki eden durumlar;

    A)Bağlı olduğunuz saha dolabında yeterli kapasite kalmaması,

    B)Binaya konulan kutuda yeterli boşluk olmaması

    C)Başka binalara verilen bağlantılar sebebiyle kutudaki kapasitenin dolması

    D)Bir dairede veya işyerinde birden fazla aboneliğin olması


    gibi başlıca nedenleri sıralayabiliriz. Elbette bunlar aşılamayacak şeyler değil kesinlikle. Öncelikle kapasite doluluğunun/yetersizliğinin nereden kaynaklandığının tespitini sağlamak ve onun üzerinde yoğunlaşmak gerekir talep oluştururken. Bir de size denildiği gibi, fiber proje sorumlusu ile görüşürseniz belki de önümüzdeki süreçte binanıza FTTH gelecek ise zaten problem kendiliğinden ortadan kalkmış oluyor ama o kişiden net bilgi almak lazım tabiki.


    Siz taleplerinizi oluşturmaya devam edin. Dilekçe almama durumunu bazı müdürlükler yapıyor maalesef ama birçok müdürlük dilekçeleri teslim alıp takip no veriyor konuda örnekleri de var. Sizlere tarif ettiğim yerlerden taleplerinizi adresinizi detaylı şekilde belirterek iletmekten çekinmeyin. Elbette bunu belirli aralıklarla yapın ki çok da suistimal olmasın, oradaki çalışanlar da insan netice olarak.


    Bu aşamada yapacağınız en iyi şey, taleplerinizi belirli aralıklarla yinelemektir. Bir de size bahsedilen fiber proje sorumlusu ile görüşebilirseniz net bilgi alabilirsiniz.





  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    saha dolabı kaç metreye kadar kullanılıyor hocam, parsel sorgulama ile yaklaşık bir sayı verebilirim size. bulunduğum yer normalde gecekondu mahallesiyken üniversitenin dibinde olmasından ötürü bir sürü yatırım alan, çok daireli binaları olan bir yer. bizim apartmana bile ek kat çıktılar, sürekli her yerde, hemen karşımızda bile inşaat var ama şehir merkezinden uzaktayız. izmir kuruçeşme mahallesi olarak bakarsanız ne demeye çalıştığımı anlayacaksınız.

  • akzidenz A kullanıcısına yanıt

    Sizi anladım hocam. Şimdi sizin aboneliğinizin bağlı olduğu bir kutu var onun ismi ankastre kutusu oluyor hocam. Saha dolabı ise, ilgili bölgedeki tüm ankastre kutularının bağlı olduğu dolap. Benim kastettiğim ise sizin hattınızın bağlı olduğu ankastre kutusu. Bu kutular genelde binaların içinde, direklerin üzerinde veya binaların dış duvarında olur.


    Sizin bağlı olduğunuz ankastre kutusunda kaç abone vardır hocam tahmini olarak söyleyebilir misiniz? Gözle bakıp kutudan çıkan kabloları da sayabilirsiniz.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam, ben saha dolabıyla karıştırdım. Oturduğum binada 10+2 daire var, ankastre kutusunda 2 tane 1’den 0’a (sanıyorum 10) kadar sayılar var, muhtemelen hepsi dolu, sayabildiğim de 5 tane etiket var (benim bağlantım dahil) onun dışında da birisi cat kablo ile kendisine altyapı çektirmiş o gözüküyor (ankastreden bağımsız).

  • akzidenz A kullanıcısına yanıt

    Estağfurullah hocam.


    Mesajınızda verdiğiniz detaylara göre yorum yapacağım. Öncelikle bağlı olduğunuz ankastre kutusundaki abonelerin hız oranları maalesef sizi doğrudan etkiler çünkü bakır şebeke enterferans açısından etkilenmeye müsaittir. İyi yalıtılmamış veya birbirine açıktan temas eden kablolar da enterferansı arttırır. Hatta kablolara yapılan eklerin iyi yalıtılmamış olmaması sebebiyle de bağlantının kalitesi etkilenir.


    Örneğin, daire 1, 100 megabit bağlantı kullanıyor diyelim. Daire 1 in 50 megabitten 100 megabit hıza hız güncellemesi yaptırması durumunda diğer dairelerin ulaşılabilir hız oranlarında düşüş gerçekleşir. Bu düşüş, saha dolabındaki aynı porta bağlı tüm ankastreler üzerinde aynı etkiye sahiptir. Düşüş oranı ilgili bölgenin yoğunluğuna, abone ve kullanım yoğunluğuna göre değişkenlik gösterir. Aynı zamanda saha kapasitesi açısı da son derece önem arz etmektedir.


    Tüm bu bağlamları alt alta koyduğumuzda ulaştığımız sonuç ise, bakır şebekede enterferans vardır ve lokal bazda abonelerin tümüne etki etmektedir. Fiber bağlantı ise (FTTH) enterferanstan etkilenmez.


    Elbette tüm bu bağlamların dışında, sahada yapılan teknik müdahaleler sonucu da ulaşılabilir hızınız düşmüş olabilir. Örneğin sokağınızdan geçen ana hat kablosuna ek yapılması ve farklı yerlere de bağlantı sağlanması, saha dolabındaki porta daha fazla abone bağlanması gibi durumlar da sizi doğrudan etkiler. Ancak sizi en doğrudan etkileyecek olan şey iyi ıslah edilmemiş kablolardır.


    Enterferans, iyi yalıtıma sahip kablolarda en az etkiye sahiptir. Bunun için abone teli dediğimiz yani ankastre kutusundan daireye kadar giden bakır kabloda en iyi kabloyu seçmek çok önemlidir. Bu enterferans değerini doğrudan doğruya düşürecektir. Yıllarca kullanılmış ve özelliğini yitirmiş kablolar, ek yapılmış hat kabloları enterferansa maruz kalmaya çok müsaittir.


    https://forum.donanimhaber.com/hat-kablosu-nasil-yenilenir-telekom-kablosu-nasil-yenilenir-kablo-yenileme-nasil-yapilir--142783067


    Hat kablosu yenilemesi yapmadan önce, Telekom un saha ekipleri aracılığıyla abone telinin bağlı olduğu ankastre kutusundan doğrudan ölçüm yaptırılması ve kutudaki hız oranını ölçmek önem arz etmektedir. Bazı durumlarda kutuda 100 megabit ulaşılabilir hız çıkarken, daire içinde yapılan ölçümlerde hız 50 çıkmaktadır ve buradan da anlaşıldığı üzere problemin aradaki kabloda olduğunu anlamak zor değildir. Ancak bu her durumda geçerli değildir.

    Sizler kutudan yapılan ölçümde hızın daha önce yüksek sonradan düşük çıktığını beyan etmişsiniz. Bu da üstteki varsayımlarımızı doğruluyor.


    Elbette söylediğim gibi, kutuya gelen hızın düşmesi kutudaki reglet elemanının eski olmasıyla da ilişkili olabilir veya hat kablosunda problem de olabilir (TT sorumluluğundaki kısımda) .


    Tüm bunların tespiti teknik inceleme sonucu ortaya çıkar. Örneğin ;



    https://altyapim.net


    Buradan sorgu yaptığınızda çıkan sonuç ile modem arayüzünde gördüğünüz sonuç birbirine yakınsa ortada bir sorun yoktur ve üstteki tüm varsayımlar doğrudur. Ancak bir orantısızlık varsa işletmeciye yeniden ekran görüntüleri ile başvurmak gerekiyor ve sorgulama sayfalarının tamamında yüksek hız gözüküp kutudaki ölçümde düşük çıkıyorsa bu durumda yan binanızın bağlı olduğu kutuda da ölçüm yapılabilir karşılaştırmak adına. Tabi bu saha görevlisinin insiyatifinde olan bir durum. Eskiden ankastre kutularının çoğu direklerin üzerindeydi ve hava koşullarından çok daha fazla etkileniyorlardı ancak günümüzde genelde binaların içerisinde oluyor.


    Sizlere tavsiyem ise eğer VDSL den memnun iseniz ulaşılabilir hız değerinizin artması adına başvurular yapabilirsiniz. Eğer FTTH için mücadele edecekseniz tüm başvurularınızda FTTH talep ettiğinizi beyan etmelisiniz.





  • Durum güncellemesi @XpressMusic34 hocam, telefonla aranıp 2023 de kesin altyapı gelcek denildi müdürlüğe gittim daha ortada proje yok proje numarası alıp takip etmeyi düsünüyordum ve erken tarihlerde gelmeleri icin sıkıştıracaktım fakat 2023 de proje çizilir onaylanırsa o yıl içinde onaylanır tarzda konustular , ben sizce bu yıl bıtmeden proje cizmeleri icin diretip proje no alayım mı yoksa 2023 de proje cizmelerini ve onayı mı beklemem lazım, kesinde konusmuyorlar onaylanmaya bilir deniyor ne yapıcağımı şaşırdım artık.. :/ Projenin arkasına saklanıyor müdür ve onaylanmaya bilir tecrübelerime göre tarzında konusuyor.. bu konularda bi aydınlatabilirseniz sevinirim hocam..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi compert0s -- 19 Aralık 2022; 17:39:55 >
  • compert0s C kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam. Bir takvim yılı içerisinde dört çeyrek yatırım dönemi var. Hangisinde sizin bölgeniz ile ilgilenecekler onu bilemeyiz. Dilerseniz 2023 e girelim, bir süre bekleyin mesela şubat ayına kadar. O zamana kadar netleşmiş olur 2023 yatırım programı. Baktınız netleşmiyor tekrardan kayıt oluştursunuz. Tabiki sürecin peşini bırakmadan ama en azından yeni yıla girene ve bir süre geçene kadar beklemek daha iyi hocam su an sizin durumunuzda.

  • 11 gün önce verdiğim dilekçeye sonunda zahmet edip Dilekçe Takip numarası verdiler. Şimdi napacağım ben bu takip numarası ile ? sorgulama yapacak bir sistem yok ki ?

  • 
Sayfa: önceki 120121122123124
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.