Şimdi Ara

Turbosuz araba vs Turbolu araba (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
343
Cevap
2
Favori
21.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
60 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Atmosferik dediğin kola şişesinden hallice araçları kullanırsan normaldir. 3 lt ve üstü atmosferik kullan bakalım dünya varmış dersin. Rölantiye yakın devirlerde araç kullanmak ki ses ve titreşim haliyle çok az oluyor, çok az bir gaza basarak dengeli hızlanarak sollama yapmak ( turboda hem gecikme yaşanıyor hem de ani güç patlaması olur) vs vs. Çok tatlı yormayan bir sürüş elde ediyorsun kısacası. Şu anda ben de benzinli turbo araç kullanıyorum motor hacmi yüksek bile olsa yüksek hacim atmosferiğin verdiği sürüş zevkini vermiyor.

  • Atmosferik nedir ya ? Özallı yıllarda mıyız atmosferik mi kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelleme yapmak yanlis olur.

    E kasa BMW’lerden X30i ve ustu kullanan anlamistir ne demek istedigimi.

    Ayrica hicbir turbolu arac atmosferik kadar hizli gaz tepkisi veremez.


    Not: Turbo dizel kullanisiyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Atmosferik dediğin kola şişesinden hallice araçları kullanırsan normaldir. 3 lt ve üstü atmosferik kullan bakalım dünya varmış dersin. Rölantiye yakın devirlerde araç kullanmak ki ses ve titreşim haliyle çok az oluyor, çok az bir gaza basarak dengeli hızlanarak sollama yapmak ( turboda hem gecikme yaşanıyor hem de ani güç patlaması olur) vs vs. Çok tatlı yormayan bir sürüş elde ediyorsun kısacası. Şu anda ben de benzinli turbo araç kullanıyorum motor hacmi yüksek bile olsa yüksek hacim atmosferiğin verdiği sürüş zevkini vermiyor.

    Haklisin ama ulkemiz ekonomik sartlarinda her vatandas nasil kullansin 3 litre ustu benzinli arabayi.

    Konu sahibi 1.6 ve asagisi atmosferiklerden, yani ulke gerceklerinden bahsediyor. Ve soyledikleri dogru.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Atmosferik nedir ya ? Özallı yıllarda mıyız atmosferik mi kaldı.

    Hocam sizin 1.6 tdi turbodizel 90hp 230 torkluk golfle benim 1.6 atmosferik benzin 124 hp 157 torklu corolla kapışsa kim alır? Yanlış anlamayın, sizin düşüncelerinizi merak ettiğimden soruyorum?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 26 Aralık 2020; 1:8:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabam 1.6 atmosferik benzinliğe gittim yakıt almak için pompacı vermedi "abi dh de konu açmışlar artık sizin arabalar kağnı sayılacak, o yüzden sen acilen ofise git arpa stokla" dedi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    üstteki 2 arkadaşın motoru sırayla


    1.4 fire


    1.33 corolla :)

    Atmosferik 2.0 kullanmış birisi olarak konuya yorum yapma hakkına haiz miyim?

  • hakli. 1.0 ecotsi dan 1.2 atmosferige gectim depresyondayim.


    tsi 0-100 9.4 saniye falandi simdiki 14 herhalde. rezalet

  • Turbo benzinli ile yarış pilotu oldugu için arkadaş mis gibi LPG uyumlu atmosferik motoru beğenmiyor peh evet motor gürültüsü seviyorum basıyorum lpgyi mis 110 da 3000 devirle gidiyorum uzun yolda yeter napak sorunsuz ve yavaş hep atmosferik kullandım turbo benzinli nasil merak etmiyorum devir ekonomi devri abi yok turbosu yok benzini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • un momento kullanıcısına yanıt

    1.0 TSI'dan sonra daha az etkilenmek için 1.6'ya falan geçmeniz lazımdı. 1.2 atmosferik, 1.0 turbonun dengi değil çünkü.

    İki aracı karşılaştırırken güçlerine bakın hacimlerine değil.

  • turbosuz araca ilk bindigimde sürdüğümde yani araba gitmiyor sandım. aracı sıfır aldik fabrika cikisi sorun var sandım. öyle fark var
  • Ondan çok motor hacmi önemli.

    1.5 ton üzeri araç en az 1.8 motor olmalı.
    1.75 ton üzeri araç en az 2.0 motor olmalı.
    2 ton üzeri araç en az 2.2 motor olmalı.

    Böyle böyle her 250 kilo ağırlıkta, motor hacmi 0.2 litre artmalı. Bence. Tabii aracın kullanım amacına göre değişir.

    Araba bayılıyor yoksa. Çevik araba iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    1.0 TSI'dan sonra daha az etkilenmek için 1.6'ya falan geçmeniz lazımdı. 1.2 atmosferik, 1.0 turbonun dengi değil çünkü.

    İki aracı karşılaştırırken güçlerine bakın hacimlerine değil.

    hocam zaten isteyerek gecmedim. ulke degisikligi yasadim ve onume gelen ilk araci satin aldim oda 1.2 atmosferikti haliyle el mecbur binecegiz

  • 122 beygir atmosferik (1.8 litre), 125 beygir turbobenzin (1.4 tsi), 120 beygir turbodizel (1.6 tdi) gibi üçü de denk güçlerde olan araçları kullandım.

    Turbo dizeli ayrı bir yere koyuyorum, yakıt tipi farklı olduğundan güç bandı çok alt devirlerde, diğer iki motor için adil bir karşılaştırma olmuyor.


    Turbo benzin ile atmosferiği kıyaslarsam; turbonun 2000-4000 devir arasında sunduğu hızlanmayı atmosferik 2500-4500 aralığında veriyor. Yani iki motor arasında kullanım açısından tek fark 500 devir.

    Bunu aracı kullanmadan önce güç eğrilerini kıyaslayarak hesapladım, aracı kullanırken de bu hesabımı doğrulayacak ivmelenmeyi hissettim. Bu ne demek? Bir yokuşu çıkmak için turboluda 3000 devir çevirmeniz gerekiyorsa, atmosferikte 3500 devir çevirirseniz turbolu araç ile kafa kafaya tırmanırsınız.


    Yani aynı güçlerdeki atmosferik/turbolu araçları kıyaslayacaksanız sonuç 500/600 devirlik bir kullanım farkı olacaktır. Tabii araçların ağırlıkları/şanzıman tipleri de benzer olmalı.

    Fakat gidip 70 beygir 1.0 atmo ile 100 beygirlik 1.0 turboyu kıyaslarsanız atmosferik baştan kaybeder zaten.

    İki aracı/motoru kıyaslarken hacme değil güçlere bakın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Aralık 2020; 2:49:7 >




  • Duz yolda 120km/h kadar hızlanıyorsaniz doğrudur, ama bir çok virajli yolda spor bir kullanımda turbo lag nedeniyle arada çayınızı yudumlayabilirsiniz.

    V6- dizilimine sahip 3.0 litre bir atmosferik çoğu insanın şoförlük kabiliyetlerini zorlar. Ama ülkemizde findik hatta leblebi motorlara bindiğimiz icin bu sözleri duyuyoruz
    Halbuki otoban boyunca gazlamayin aman sürekli abartmayın falan yazıp duruyoruz çünkü aşırı beslemeli = aşırı ısınma demektir.
    Benim atmosferik denince v6 ya da boxer motorlu araçlardan başlayan bir serüven aklıma geliyor bunlar pek kağnı denemez. Hatta ekonomi nedeniyle uretilmiyorlar burada yazanın aksine keşke tekrar uretilseler. Çoğu firma f1 teknolojilerini kullanmaktan çekilmezdi

    Bmw s85 bir çok I6 v8 v10 motorlara,
    2jz
    Vw vr6


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Hocam sizin 1.6 tdi turbodizel 90hp 230 torkluk golfle benim 1.6 atmosferik benzin 124 hp 157 torklu corolla kapışsa kim alır? Yanlış anlamayın, sizin düşüncelerinizi merak ettiğimden soruyorum?



    Alıntıları Göster

    Şimdi bi defa en iyi araç hız limitlerinde giden, en iyi şoför trafik kurallarına uyandır.


    Trafikte insana veya herhangi bir canlıya zarar verecek hareketlerden rabbim cümlemizi korusun.


    İlla bir şeylerde kapışmak olacaksa ben kalitesiyle, işlevselliğiyle, konforuyla, verimliliğiyle segmentinde rakipsiz, kapışanı olmayan golf derim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2.0 turbo dizel kullanan birisi olarak sonuna kadar katılıyorum. 1.6 dizel kullanlara göre çok daha fazla katılıyorum çünkü dizeli adam eden hacim 2.0 turbo bana göre

    Bazı arkadaşlar demiş yok "3.5 litre v6 atmosferik kullan yok 4.8 v8 kullan bak bakalım bu sefer turbo isteyecek misin vs"

    Yav yapmayın etmeyin Türkiyede yaşıyoruz global değerlendirme yapmıyoruzki ? Amerikada yaşasak bende kara düzen bi V8 e cayır cayır binerdim atmosferik bi şekilde. Daha çok zevk verirdi eminim ama türkiyede kim 6 silindirli 8 silindirli atmosferiğe binebiliyor ?

    Ülkenin %90 ını oluşturan atmosferikler 4 silindirli 1.4-1.6 arası araçlar. E bunlara kıyasla benzinli dizel fark etmez turbolu araç her türlü fersah fersah önde.

    Ayrıca turbonun gaza basarken bi anda doldurması daha güzel geliyor bana. Ben patlamayı seviyorum çünkü atmosferikte hangi devirde basarsan bas güç Lineer geliyor ve koltukla arandaki ilişkiyi yumuşak tutuyor. Bana bi anda doldurup fırlatması daha hoş geliyor. Turbonun düşük devirlerdeki akışkanlığıda cabası atmosferik araba açılsın diyosan yokuş yukarı çıksın diyosan 3500-4000 devire gelmesi lazım oda = yakıt sarfiyatı.

    Not: Kullandığım en baba atmosferik 94 model e34 525i 6 silindirvbu arada. Yani atmosferik tecrübemide yabana atmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 26 Aralık 2020; 5:24:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lamborghini için turbo hakaret gibi birşey..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vergilendirme sebebiyle artık 2.0 üstü araç hayal. Millet mecbur düşük hacim turbo ya talim... 1.3 tce çok güzel makina mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde e39 540i manuel kullandım. 4.4 V8 atmosferik motor. Şunu çok net söyleyebilirim sürdüğüm en keyifli otomobildi. Ayağımın altında inanılmaz bir güç olduğunu hissediyordum gaz tepkisi şahaneydi.

    Ama gel gelelim ülkemiz şartlarında günlük kullanım için 1.6 üzeri araçlar hayal oldu. 1.6 ve altında atmosferiklerde performans alabilmek için cidden gaza basmak gerekiyor.

    Turbo aracın en büyük avantajı gaza hafifçe basarak düşük devirlerde güzel tork vermesi. Bu şekilde hem yakıt ekonomisi hem de performans sağlıyor.

    Ama ekonomik kaygılarınız yoksa atmosferik araçlardan da inanılmaz keyif alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.