Şimdi Ara

Turbosuz araba vs Turbolu araba (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
343
Cevap
2
Favori
21.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
60 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3.0 üstü atmosferik altı ise turbo tercih ederim. Turbo lag ı en tecrübesiz insan bile anlayabilir. Atmosferik öyle mi sen ne zaman diyorsan o zaman diyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    İlginç adamlarsınız cidden. Konu sahibi ülke geneli atmosferiklerden dem vurmuş, 3.0 lt, 5 lt, v8, v12 ler havada uçmuş.
    Önce konuyu anlayın, sonra yorum yapın.

    Hay ağzına sağlık be kardeşim Turbosuz araba vs Turbolu araba  sanki ülkede her gün 3.5 motor alu atmosferik kullanıyoruzda vergi dilimleri ve yakıttan dolayı verilen örneklere bak.


    Yahu 2020 yılında hala 1.0-1.2-1.33-1.4-1.6 diye satılan bi tarafını kaldıramayan atmosferikleri anlatın Türkiyedeyiz beyler......

  • “There’s No Replacement for Displacement”
    Hacmin yerini hiç bir şey tutmaz. Turbo bile. Sadece gaz pedalındaki anlık tepki hissi yeter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atmosferik 2.0 kullanmış birisi olarak konuya yorum yapma hakkına haiz miyim?



    Alıntıları Göster

    ben sadece mizah olarak belirtmiştim. kimseye karışma haddim yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Yalnız 1.4 fire motor konusunda @lojistisyen hocamı kastediyorsanız yanlışınız var, onun aracı turbolu   1.6 multijet turbodizel   .



    Alıntıları Göster

    mizah hocam. kimsenin ne kullandıgını bilemem :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: road35

    3.0 üstü atmosferik altı ise turbo tercih ederim. Turbo lag ı en tecrübesiz insan bile anlayabilir. Atmosferik öyle mi sen ne zaman diyorsan o zaman diyor.

    Dizel caravelle var turbo lag lanet ettiriyor 1.5-2 saniye bekliyor hizlanmak icin

    1.6 turbosuz corolla 132 bg 0-100 10.2 saniye çok şükür...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de önceden uçsun kaçsın, bastın mı yapıştırsın der ve araç tercihimi buna göre belirlerdim. Keşke hepimiz turbolu yüksek tork üreten araçlara yakıt ibresine bakmadan binebilsek ancak 1.4 fire diye küçümsenen egea bugün lpg ile en tasarruflu araçlardan biri. Daha önce 1.2 tsi Golf (şehir içi 7.6 lt benzin) 1.3 Fiorino (şehir içi 7,8 lt mazot) 3008 180 ps (şehir içi 9,8 lt benzin) aracım vardı. Şu anki aracım egea ile şehir içinde 100km'de 8 lt lpg yakıyorum. Bugün benzinin litresi bulunduğum ilçede 7.35 tl, Motorin 6,78 tl, lpg ise 3,36 tl. Bu hesapla şehir içi 100km'de


    3008: 72,03 TL (180 ps 250 tork)

    Golf : 55,86 TL (105 ps 175 tork)

    Fiorino: 52,88 TL (95 ps 200 tork)

    Egea : 26,88 TL (95 ps 127 tork) yakacak. Egea ya 100km de ortalama yazacağım;5tl benzin masrafını da ekleyelim.


    Kısaca ne kadar ekmek o kadar köfte arkadaşlar. Ben az ekmek az köfteciyim. Benzin istasyonuna yanaştığınızda günün sonunda mutlu olabiliyorsanız o araç iyidir iyi. Varsın yokuşları yavaş çıksın.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Kimse 2.0 ve üstü atmosferikleri kotulemiyor ayni güçte turbolu araç bariz çok daha performansli buda fiziksel bir gerçek ama 3.0 atmosferigin tadınida 1.0 turbodan hatta 1.6 turbodan alamazsin yine motor var motor var hangi turbolu hangi atmosferik...


    V8 s80 4.4 atmosferik bir makina birde bunun 3.0 t6 si var v8 atmosferik 315 hp iken t6 si 306 hp hissiyat olarak sanki t6 daha hızlı gibi geliyor ama v8 i kullanmak çok daha keyifli burada tapagaz kullanacaksan arabadan anlamiyorsan t6 sana daha çok keyif verir ama yok ben petrolheadim diyorsan v8'in tadını veremez tabii ki ama kıyas söz konusu olduğunda günlük kullanım için turbo çok daha performanslı



    Alıntıları Göster
    V8 S80 Sn. Bahceli nin makam araci olarak uzun yillar kullanildi. 06 DB xxx plakaydi. Kükremesi ve gidişi enfesti. Çok kez şahit olmuslugum vardir.

    Her ne kadar motoru japon mali yamaha uretimi olsa da sesi bambaskadir. Ayni amerikan v8 leri gibi genizden gelen balgamlı gevrek bir sesi var.

    Donemin e60 5.45i ve w211 e500 ünde bu sesi bulamazsın...




    Logosu yeter.

    Turbosuz araba vs Turbolu araba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 26 Aralık 2020; 12:59:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Kendi aracım 1.4 turbo dizel , geçenlerde arkadasın 1.6 cruze’una bindim arabaya tapa gaz yapıyorum gitmiyo kamyon arkadan sağ şeritte selektör yapıyo. Sonra arkadaşa dedim bu ne biçim araba gitmiyo diye. gitti ecu master a yazılım yaptırdıda bişeye benzedi araba

    Atmosferik benzinli arabaya yazılım, cool.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Şimdi bi defa en iyi araç hız limitlerinde giden, en iyi şoför trafik kurallarına uyandır.


    Trafikte insana veya herhangi bir canlıya zarar verecek hareketlerden rabbim cümlemizi korusun.


    İlla bir şeylerde kapışmak olacaksa ben kalitesiyle, işlevselliğiyle, konforuyla, verimliliğiyle segmentinde rakipsiz, kapışanı olmayan golf derim.



    Alıntıları Göster

    Yahu hocam beni yine yanlış anladınız Turbosuz araba vs Turbolu araba , ya da öyle anlamak istiyorsunuz galiba Turbosuz araba vs Turbolu araba  , konumuz konfor, kalite felan değil.


    Diyorum ki farzedelim ki yarış pistindeyiz ve en performanslı kullanımda yarışıyoruz kim kazanır? Cidden sizin düşüncelerinizi merak ediyorum.


    '' en iyi araç hız limitlerinde giden, en iyi şoför trafik kurallarına uyandır.'' bu konuda hemfikiriz ama sorduğum soru en iyi şoför kimdir ya da en iyi araç nedir değildi takdir edersiniz ki Turbosuz araba vs Turbolu araba 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    V8 S80 Sn. Bahceli nin makam araci olarak uzun yillar kullanildi. 06 DB xxx plakaydi. Kükremesi ve gidişi enfesti. Çok kez şahit olmuslugum vardir.

    Her ne kadar motoru japon mali yamaha uretimi olsa da sesi bambaskadir. Ayni amerikan v8 leri gibi genizden gelen balgamlı gevrek bir sesi var.

    Donemin e60 5.45i ve w211 e500 ünde bu sesi bulamazsın...




    Logosu yeter.



    Alıntıları Göster

    Fakat bu motor Volvo tasarimi yine gelisimi İsveç'te yapip uretimi japonyada Yamaha tesislerinde yapıldı diye biliyorum .. çok keyifli araclardi tadi damagimda kalmıştı işte nerden nereye Volvo geriye gidiyor maalesef eskiden rakiplerine performans hissiyat olarak daha yakındı şimdi git gide uzaklaşıyor artik daha çok tasarım olarak kafa tutuyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    mizah hocam. kimsenin ne kullandıgını bilemem :)



    Alıntıları Göster

    Mesajınızın yukarısındaki 2 arkadaşın da aracının markasını tutturunca ben de ciddi yazıyorsunuz sandım Turbosuz araba vs Turbolu araba  .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Turbosuz 1.6 atmosferik 105 beygir güce sahip Kia Cerato aracım, o herkesin az yakıyor çok kaçıyor dediği 110 beygir 1.5 dCi Renault Megane'ı 3 boy kadar geçiyor, yani hiçte kağnı değil.


    Yani dizel araçtaki, alt devirlerdeki tork aldatmaca, düz yola çıkıp gazı diplediğinizde o torkun size hiçbir getirisi, avantajı olmuyor, çünkü ortalama dizel motorlu bir otomobil, maksimum torkunu, 1.500-3.000 devirleri arasında üretir, maksimum performansın alınması için vitesin 4.500 devirde atıldığını, ve bir üst viteste de otomobilin 3.000 - 3.200 devirlerden itibaren gitmeye başladığını düşünürsek, tork tamamen devre dışıdır.


    Atmosferik araçta gaza basıp devir çevireceksiniz, maksimum beygir gücünü verdiği devirde hiçte gitmem demeyecektir, demez.

    Allahini seversen nasıl tork tamamen devre dışı diyorsun arkadaşım fizikle matematikle alakasi yok söylediğin şeyin tork yok dedigin devirlerde ortalama 200-140 nm arası tork üretiyor turbo dizeller ,atmosferiklerde o zaman 4500 devirden sonra tork yok demekmi lazım çünkü onlardaki curve de düşüyor

    Otto cycle diesel cyleni bilmeden kiyasa girilmez bu şekilde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Atmosferik aracı performans 4.000 rpm ve üzeri sürmek lazım.
    Burdaki en önemli konu benzin göstergesine bakmamak, doğal kesici görevi yapıyor onu görmek :)
  • Kağnı mağnı anlamam ben yakıta bakarım. 45 hp - 650 kg ağırlığı olan 100km de 2 lt yakan araba üretilse hepsinden değerli olur gözümde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok değerli bir bilgi olmuş , sanırım yapılacak olan fabrikanın iptalide bizim gibi düşünürlerin ülkede çok olmasından kaynaklanıyor .
  • adam doğru söylemiş.

  • hayatında hiç e92 e93 m3 kullanmadın galiba bebeğim

  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    E60 değil de E39 ile şöyle bir karşılaştırması var, Volvonun v8'si gerçekten hayvani bir şeyTurbosuz araba vs Turbolu araba . Biri kedi miyavlaması gibiyken öbürü aslan kükremesi gibi çıkıyor.


    o DB plakalı araç ilanlara düşmüştü bir kaç sene önce, 70-80 gibi bir şeydi fiyatı. Donanımı da harbiden full+full denecek cinstendi, soğutmalı masajlı koltuk, ısıtmalı direksiyon vs. Hatta adaptif cruise bile vardı sanki. Çok içim geçmişti, keşke gözümü karartıp geçiş yapsaydım. Belki ilk bir kaç sene vergiden dolayı(o zaman yaşı kurtarmıyordu daha alt dilimi) trafikten çekili duracaktı ama sonunda değerdi beTurbosuz araba vs Turbolu araba . Şimdi kendinden geçmiş kıçına tüp bağlanmış olanlara 200-250 istiyorlar şaka gibi...

    Hayır LPG niye yani? En saf insan bile anlayabilir 4.4 litre motorun çok yakacağını, LPG'ye muhtaç kalacaksan en baştan hiç alma zaten?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Aralık 2020; 13:49:23 >




  • 4L4F kullanıcısına yanıt
    Toyota, Kia, Hyundai, Lexus, Infiniti vs vs
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.