Şimdi Ara

Turbo ve Hava Filtresi Arasindaki İliski.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
5.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Bildigim kadariyla hava filtresi motora uzak konumlandiriliyor ki motorun etrafindaki sicak havayi degil , motorun uzagindaki soguk havayi ceksin. Ancak turbolu araclarda turbo egzoz gazini cevirip tekrar pistonlara iletmiyor mu ? Burada turbo ve hava filtresi nasil soguk havayi kullaniyor ? Aydinlatirsaniz memnun olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yanlış bilgi. Sıcak havada birim oksijen miktarı düştüğü için performans düşer, bu yüzden intercooler veya intake denilen sistemler sayesinde motor sıcağından etkilenmeden direkt soğuk hava basılabiliyor motora.

    Günümüz turbo araçlarında zaten intercooler var, aracın ön kısmında havayı soğutmak için ayrı bir radyatör daha mevcut. Intake sistemlerinde de kaput veya çamurluk kesilerek doğrudan dışardaki soğuk hava alınıyor.

    Motorun sıcak olanı, havanın soğuk olanı makbuldür.
  • Turbo Egzoz gazının basıncını kullanıyor hocam egzoz gazını kullanmıyor orayı karıştırdımız galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eksoz gazı turbonun milini çevirmede kullanılır. Eksoz gazının geri dönüşümü diye bir durum yok. Eksoz gazının hızıyla dönen milin ucundaki kanatçıklar hava filtresinden temiz hava çeker. Bu hava turbodan intercoolera iletilip soğutulur ve hacmi küçültülür. Böylece soğuk ve yoğun oksijenli hava hazırlanır. Emme manifoldundan yanma odasına gönderilir.
  • Bkz intercooler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 23 Mayıs 2017; 23:30:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Intercooler ne işe yarıyor o zaman?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Yanlış bilgi. Sıcak havada birim oksijen miktarı düştüğü için performans düşer, bu yüzden intercooler veya intake denilen sistemler sayesinde motor sıcağından etkilenmeden direkt soğuk hava basılabiliyor motora.

    Günümüz turbo araçlarında zaten intercooler var, aracın ön kısmında havayı soğutmak için ayrı bir radyatör daha mevcut. Intake sistemlerinde de kaput veya çamurluk kesilerek doğrudan dışardaki soğuk hava alınıyor.

    Motorun sıcak olanı, havanın soğuk olanı makbuldür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Yanlış bilgi. Sıcak havada birim oksijen miktarı düştüğü için performans düşer, bu yüzden intercooler veya intake denilen sistemler sayesinde motor sıcağından etkilenmeden direkt soğuk hava basılabiliyor motora.

    Günümüz turbo araçlarında zaten intercooler var, aracın ön kısmında havayı soğutmak için ayrı bir radyatör daha mevcut. Intake sistemlerinde de kaput veya çamurluk kesilerek doğrudan dışardaki soğuk hava alınıyor.

    Motorun sıcak olanı, havanın soğuk olanı makbuldür.

    Ne alaka. Hava filtresi motordan sıcak hava alır. En azından atmosferiklerde böyle. İntercooleri bilmem. Sıcak havada daha iyi yanma olur

    Bir de sucak havada birim oksijen miktarı nasıl düşer. Bilimsel açıklamasını yapar mısın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 23 Mayıs 2017; 23:58:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Intercooler ne işe yarıyor o zaman?

    Hiç bir fikrim yok. Hiç intercooler sahibi aracım olmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Yanlış bilgi. Sıcak havada birim oksijen miktarı düştüğü için performans düşer, bu yüzden intercooler veya intake denilen sistemler sayesinde motor sıcağından etkilenmeden direkt soğuk hava basılabiliyor motora.

    Günümüz turbo araçlarında zaten intercooler var, aracın ön kısmında havayı soğutmak için ayrı bir radyatör daha mevcut. Intake sistemlerinde de kaput veya çamurluk kesilerek doğrudan dışardaki soğuk hava alınıyor.

    Motorun sıcak olanı, havanın soğuk olanı makbuldür.

    Ne alaka. Hava filtresi motordan sıcak hava alır. En azından atmosferiklerde böyle. İntercooleri bilmem. Sıcak havada daha iyi yanma olur

    Bir de sucak havada birim oksijen miktarı nasıl düşer. Bilimsel açıklamasını yapar mısın?

    Nick - Mesaj uyumu diye geçiştirmek isterdim ama bi okuyan olur bilgi paylaşımı olsun.

    Hava ısındıkça genleşir ve birim hacimdeki oksijen miktarı düşer. Bu da yanma odasına birim yakıta daha az oksijen gitmesi anlamına gelir. Turbo dediğimiz teknolojinin performans artırıcı etkisi de burdan gelir, havayı basınçla sıkıştırarak birim hacimdeki oksijen miktarını artırır ve daha iyi yanma sağlar. Soğuk hava daha yoğundur ve birim hacimde daha çok oksijen molekülü içerir.

    Ayrıca, son 10 yıl içinde üretilmiş herhangi bir aracın kaputunu açtıysanız, hava filtresine gelen havanın önden geldiğini görürdünüz.
    Hava filtresine, aracın ön ızgarasına veya tampon arkası boşluklara bakan bir boru bağlıdır. Dışardan gelen soğuk hava doğrudan filtre kutusuna, ordan da filtrelenip motora girer. Turbolu araçlarda turbo ve intercooler'dan da geçer o başka.

    Bilmediğiniz konularda yorum yapmasanız daha iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Intercooler ne işe yarıyor o zaman?

    Hiç bir fikrim yok. Hiç intercooler sahibi aracım olmadı

    Peki ☺

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Tamamen yanlış bilgi.

    Performansın artması için soğuk hava gerekir.Yapılan onlarca test var filtre motorun yakınına konumlandırılırsa performans düşer.
    Sıcak hava artış sağlasaydı "cold air intake kit" ve "intercooler" üretilmezdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Ve bunu diyebilen adam, konularda ona buna ahkam kesmeye çalışıyor motorla alakalı. Vallahi billahi yazık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Ve bunu diyebilen adam, konularda ona buna ahkam kesmeye çalışıyor motorla alakalı. Vallahi billahi yazık.

    Elleme, o öyle kabullendik ve kimse kaale almıyor zaten




  • Hava sıcaklığı ve turbo ile doğru bilgiler verilmiş ama "egzos gazının motora geri dönüşü yoktur" denilip geçilmiş, bu da yanlış.

    Egzos gazının bir kısmı gerektiği zaman motora geri alınır, EGR valfi tarafından ayarlanır bu iş. Gerektiği durumlarda motora bilerek fakir karışım yaptırarak yanma odasındaki sıcaklığın kontrol altında tutulması ve zehirli NOx emisyonlarının azaltılması amacıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Ve bunu diyebilen adam, konularda ona buna ahkam kesmeye çalışıyor motorla alakalı. Vallahi billahi yazık.

    Allah Allah. ne ahkam kesmişim? ben sıradan bir kullanıcıyım senin gibi. bunu da hiçbir zaman saklamadım. motor suyu koymayı bilirim, 1 yılı geçmiş aracıma nereden yağ koyacağımı bile bilmem. saklayacak bişey yok. hadi arkadaşım hadiiiii...
  • İnsan olarak en büyük sorunumuz bilmediğimiz konularda araştırmadan kesin yargılarla konuşmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Yanlış bilgi. Sıcak havada birim oksijen miktarı düştüğü için performans düşer, bu yüzden intercooler veya intake denilen sistemler sayesinde motor sıcağından etkilenmeden direkt soğuk hava basılabiliyor motora.

    Günümüz turbo araçlarında zaten intercooler var, aracın ön kısmında havayı soğutmak için ayrı bir radyatör daha mevcut. Intake sistemlerinde de kaput veya çamurluk kesilerek doğrudan dışardaki soğuk hava alınıyor.

    Motorun sıcak olanı, havanın soğuk olanı makbuldür.

    Ne alaka. Hava filtresi motordan sıcak hava alır. En azından atmosferiklerde böyle. İntercooleri bilmem. Sıcak havada daha iyi yanma olur

    Bir de sucak havada birim oksijen miktarı nasıl düşer. Bilimsel açıklamasını yapar mısın?

    hmmm vay arkadaş yeni bilgi öğrendim yıllarca arabadan 1-2 hp almak için onlarca soğuk hava işine giriştik hava fıltresını tamponun altına soktuk çıkardık araba borular aldık falan bende diyorum niye gitmiyor bu araç hava filtresi motordan ayrı kalamıyormuş karar verdım egzoz manifolduna yakın kısıma koycam bundan sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Ve bunu diyebilen adam, konularda ona buna ahkam kesmeye çalışıyor motorla alakalı. Vallahi billahi yazık.

    Allah Allah. ne ahkam kesmişim? ben sıradan bir kullanıcıyım senin gibi. bunu da hiçbir zaman saklamadım. motor suyu koymayı bilirim, 1 yılı geçmiş aracıma nereden yağ koyacağımı bile bilmem. saklayacak bişey yok. hadi arkadaşım hadiiiii...

    e madem öyle,neden direttin sıcak havayı aldığına bu kadar ? birşey biliyor ki sana açıklamasıyla beraber anlatmaya çalışmış.bence de birdahakine bilmediğin konu hakkında böyle ters yorum yapmak yerine adamın yazdığı şeyi okuyup araştırabilirsin.


    edit: bu arada bende şunu merak ettim,bu sıcak hava soğuk hava olayı motordan motora değişiyor mu ? çünkü;

    bu benim eski aracımın motoru,

    Turbo ve Hava Filtresi Arasindaki İliski.Turbo ve Hava Filtresi Arasindaki İliski.

    Egzoz kısmından çıkan ısı doğrudan motorun hava filtresi tarafına gidiyor,amacı motoru erkenden ısıtmak bu borunun.Öyleyse bu boru niye var,,motordan motora farklılık gösteriyor olabilir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 31 Mayıs 2017; 22:0:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Olur mu öyle şey. Hava filtresi motorun sıcaklığını almış sıcak havayı alır. Soğuk hava ile daha verimsiz çalışır motor.

    Turbo arkadaşların dediği gibi egzosdaki kinetik enerjiyi kullanır sadece

    Ve bunu diyebilen adam, konularda ona buna ahkam kesmeye çalışıyor motorla alakalı. Vallahi billahi yazık.

    Allah Allah. ne ahkam kesmişim? ben sıradan bir kullanıcıyım senin gibi. bunu da hiçbir zaman saklamadım. motor suyu koymayı bilirim, 1 yılı geçmiş aracıma nereden yağ koyacağımı bile bilmem. saklayacak bişey yok. hadi arkadaşım hadiiiii...

    e madem öyle,neden direttin sıcak havayı aldığına bu kadar ? birşey biliyor ki sana açıklamasıyla beraber anlatmaya çalışmış.bence de birdahakine bilmediğin konu hakkında böyle ters yorum yapmak yerine adamın yazdığı şeyi okuyup araştırabilirsin.


    edit: bu arada bende şunu merak ettim,bu sıcak hava soğuk hava olayı motordan motora değişiyor mu ? çünkü;

    bu benim eski aracımın motoru,

    Turbo ve Hava Filtresi Arasindaki İliski.Turbo ve Hava Filtresi Arasindaki İliski.

    Egzoz kısmından çıkan ısı doğrudan motorun hava filtresi tarafına gidiyor,amacı motoru erkenden ısıtmak bu borunun.Öyleyse bu boru niye var,,motordan motora farklılık gösteriyor olabilir mi ?

    Ben sadece cevap vermedim. Diretmek başka bişey.



    Benimki tempra idi usta söylediğinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.