Şimdi Ara

Tüplü araçların dezavantajları var mı. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
1
Favori
4.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ankara ve bursada lpgden dolayı geri cevrildigim hicbir AVM olmadi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 19 Temmuz 2014; 10:28:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaklaşık 7 senedir (150bin km dir) aracımı lpg li kullanıyorum, her konu açıldığında avantajlarını anlata anlata bitiremiyorum, en ufak bir problem yaşamadım lpg yüzünden üstelik hayret edici tuketim değerlerim var, arkadaşlarımın arabalarına vs bindiğim zaman benim tüplü daha seri, en son ne zamandır benzinli kullandığımı hatırlamıyordum bile

    taa ki geçen gün depoda fazla birikmiş benzini biraz tuketeyim diyene kadar !!!

    ben aracımı çok seri sanıyordum arkadaşların dizeller ile kıyasladığımda hatta kendimi öyle kandırmışımki lpg li hali benzinden seri lan bu aracın diyordum oysaki durum hiçde öyle değilmiş !

    araç benzinde resmen yolları tırmalayan panter gibi her devirde her vitesde gaza değdiğim anda ivmeden beni 4 köşe ediyor, neredeyse yarım depo benzinim vardı hepsini benzinle harcadım, tam iki kat fazla tuketmesine rağmen acaba benzindemi kullansam diyorum :))

    araç vtec2 sistem prins vsi1 ayarlar mükemmel, kimse kendini kandırmasın lpg sürüş keyfini muazzam törpülüyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Vurunca "Bum!". Gitmiyor. Motor çabuk ölüyor. Otoparka girmiyor. Bagajı öldürüyor. Menzil kısa. Kötü abi LPG.

    Şaka bir yana, LPG'nin nerede takıldığı önemli. Honda Civic'e yetkili servis bile takmış olsa almam. Ancak Standart motorlu Opel, Fiat olur. Dert değil.

    Honda Civic gibi hafif alaşım sübaplı arabaya yağlamasız BRC LPG'yi takıyorlar ne olacağı belli değil. 60.000km dayanmayabilir. Belli olmaz çok dayana da bilir. Tamamen bir belirsizlik... Ancak Fiat veya OPEL öyle değil. Kısaca önce arabayı bulun. "Şu nasıldır?" deyin. Daha net cevap verebiliriz sanırım. Bazı arabalar için LPG'yi kendiniz taktırmanız veya "ben de taktırsam burada yaptıracaktım" dediğiniz dükkanda takılmış LPG'li araç bulmak daha iyi. Bazı motorlar ise LPG'de keçi gibi dayanıklı. Herhangi bir marka + düzgün montaj iş görüyor. O yüzden siz araba buldukça buraya linkini yapıştırın sorun derim ben.

    her konuda bilgiç bilgiç konuşuyorsunuz ya bende sizi bilgili birisi sanıyordum ancak adım kadar emin olduğum bir konuda böyle işkembeden sıktığınızı görünce gözümde bir anda söndünüz balon gibi,

    turkiyede subap bakımından en sağlam markadır honda tüm modelleri ile,

    ben civic kullanıyorum, 80 binde lpg takıldı aracı yaklaşık 100bin km fakir karışımda kullandım şuan 230bine geldim subaplarda halen tık yok tuketim değerleri çok iyi performans çok iyi...

    saygılarımla...




  • Birkaç yıl benzinli ve dizel tarım makineleri sattım. O makinelerde dahi inanılmaz fiyat farkları vardı. Misal: Aynı 12.000 kWA güç veren benzinli ile dizel jenaratör arasındaki fiyat farkı (Birisi orjinal Japon Honda, diğeri Antor marka yerli üretim dizel) 5-6.000 TL fark ediyordu. Üstelik tarlada bozulma ihtimaline karşılık çiftçiler yanlarında yedek buji taşıyorlardı. Dizel bozulduğunda ise yapacak birşey yoktu. Direk sanayiye..... Üstelik de ağırlık olarak aralarındaki fark devasa....

    Bu tecrübeden yola çıkarak hiç dizel motorlu bir araç almadım. Her aldığım araç ise LPG uyumludur. Tasarruflu benzinli diye bir olaya inanmıyorum. 1.0 veya 1.2 benzinli motorlar, turbo da taksan, roket de bağlasan içindeki değişken yüke göre fazla yakacaktır. Fazla devir çevirecektir. Bu da tasarruf kelimesini baştan siliyor.

    LPG aslında tehlikeli, yanıcıdır. Ancak çevreci ve ucuzdur. Mazot ise yanıcı olmayan, ancak çevre düşmanı bir yakıttır. LPG oktanı yüksek ve verimli bir yakıt. Yaklaşık 20 yıldır otomobil kullanırım ve hepsi de LPG liydi. Dizel aracı babamın araçları olarak kullandım. Sesinden tut, motorun titreşimi, yakıtın kötü kokusu beni dizelden uzak tutmuştur. Üstelik 100.000 km yi geçmiş ve hatta 60.000 i geçmiş dizel aracı hayatta almam. Çünkü çok km yaparım ve 100.000 benim için sınırdır. Kısa zamanda 100.000 i bulurum. Önyargım vardır. Ben de böyleyim. Benzinli aracın sessizliğini, sorunsuzluğunu, rahatlığını seviyorum. Yaşım gereği de kimseyle yarış sevdam yok. Rampada araba sollamam gerekirse mi? Onun için altımda 2.5 V6 motorlu bir araç var. 100 km de 13 lt LPG yakıyor karma tüketim. Şehir dışı da 8-9 lt civarı.

    LPG yi kabul ettirme gibi bir çabam hiç olmadı, o nereden çıktıysa.... İsteyen LPG li araç alır, isteyen dizel. Ben sevmem, o kadar fiyat farkı vermem. Akbil gibi, önden 10.000 ver, kredi bittiğinde bedava gidiyor hisset.... Saçma....

    Geçen araç bakıyorum.... Chevrolet Epica. Benzinli 2.0 motor araçlar 30.000 iken dizel manyağı halkım, bol bol dizelini almış, 40.000 den satışa çıkarmış. İkinci elde 10.000 TL fark varken, yukarıdaki yorumlarda adı geçen 10.000 TL farkın sıfır araçlarda olduğuna emin misiniz? Sıfır araçlar ilgimi çekmediğinden, piyasaya biraz uzağımda....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun

     Tüplü araçların dezavantajları var mı.
    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg

    Valla bu söylediklerine 2014 Honda Civic Eco Smart fabrika çıkışlı LPG uyumlu çelik sübap ve pistonlu 6 yıl garantili araçları dahil etmek mümkün değil.


    Fakat anlaşılan sen kötü bir tecrübe yaşamıssın ve artık LPG'yle uçak uçursalar senin gözündeki değeri değişmeyecek.


    Bana göre;

    Kim ne derse desin LPG Türkiye şartlarında vazgeçilmezdir.

    LPG 'li bir aracı benzinliyle kıyasladığımızda en az 10 kuruş daha az yaktığı su götürmez bir gerçektir.

    1 Km'de 10 kuruş bile daha az yaksa bu 10.000 km'de (6 Ay ~ 12 Ay) 1000 TL yapar.

    Yani LPG'li bir araç yıllık bakım masraflarını ve vergisini kendi ödüyor demek oluyor.




  • 6 yıldır LPG li araçlar kullanıyorum. Yedek lastiksiz dolaşma dışında(ki bu sorunu da kompresör ve lastik bakım kitiyle hallettim), herhangi bir eksi taraf görmedim.
    Atmosferik motorlu, çelik sübaplı araçlarda hiç bir sıkıntı olmuyor.
    Patlama olayına gelince, düz mantıkla; benzinde risk 1 ise, LPG de 2. Ne de olsa araçta iki farklı yakıt taşıyorsunuz. Dolayısıyla risk 2 katına çıkıyor.

    Sonuç; LPG candır, taktıran da taktırmayan da haklıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    yaklaşık 7 senedir (150bin km dir) aracımı lpg li kullanıyorum, her konu açıldığında avantajlarını anlata anlata bitiremiyorum, en ufak bir problem yaşamadım lpg yüzünden üstelik hayret edici tuketim değerlerim var, arkadaşlarımın arabalarına vs bindiğim zaman benim tüplü daha seri, en son ne zamandır benzinli kullandığımı hatırlamıyordum bile

    taa ki geçen gün depoda fazla birikmiş benzini biraz tuketeyim diyene kadar !!!

    ben aracımı çok seri sanıyordum arkadaşların dizeller ile kıyasladığımda hatta kendimi öyle kandırmışımki lpg li hali benzinden seri lan bu aracın diyordum oysaki durum hiçde öyle değilmiş !

    araç benzinde resmen yolları tırmalayan panter gibi her devirde her vitesde gaza değdiğim anda ivmeden beni 4 köşe ediyor, neredeyse yarım depo benzinim vardı hepsini benzinle harcadım, tam iki kat fazla tuketmesine rağmen acaba benzindemi kullansam diyorum :))

    araç vtec2 sistem prins vsi1 ayarlar mükemmel, kimse kendini kandırmasın lpg sürüş keyfini muazzam törpülüyor...

    Benzin ve LPG arasındaki sürüş farkını bende yeni keşfettim.

    Fakat İstanbul gibi sürekli trafikli, berbat yollu ve dengesiz apaçi sürücülere sahip bir şehirde yaşıyorsanız benzinde performanslı kullanmak bana göre israftır.

    Zaten işe giderken ve dönerken ana yollarda en iyi ihtimalle 70 'e çıkıp tekrar 20'ye düşebiliyoruz. Ara yollar deseniz kasis ve çukurlarla dolu.

    Hızın hiç bir yararının olmadığı bir gerçek. Alışkanlık yapıp kendi canımızı ve başkasının canını riske atmaya gerek yok. Sakin kullanmaktan yanayım.

    Çok önemli bir durum olmadığı sürece Sport moda ve Benzin'e almıyorum.

    Uzun yolda düz ve boş otobanda alırsın benzinliye keyfini yaşar tadında bırakırsın o ayrı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smoch -- 19 Temmuz 2014; 12:22:50 >




  • Almayi düşündüğünüz Astra 1.6'ların Lpg ile arasi pek iyi sayılmaz.

    Lpg candir ama Civic, 1.6 Hitler motorlu Vw grubu bir araç falan bakin bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Vurunca "Bum!". Gitmiyor. Motor çabuk ölüyor. Otoparka girmiyor. Bagajı öldürüyor. Menzil kısa. Kötü abi LPG.

    Şaka bir yana, LPG'nin nerede takıldığı önemli. Honda Civic'e yetkili servis bile takmış olsa almam. Ancak Standart motorlu Opel, Fiat olur. Dert değil.

    Honda Civic gibi hafif alaşım sübaplı arabaya yağlamasız BRC LPG'yi takıyorlar ne olacağı belli değil. 60.000km dayanmayabilir. Belli olmaz çok dayana da bilir. Tamamen bir belirsizlik... Ancak Fiat veya OPEL öyle değil. Kısaca önce arabayı bulun. "Şu nasıldır?" deyin. Daha net cevap verebiliriz sanırım. Bazı arabalar için LPG'yi kendiniz taktırmanız veya "ben de taktırsam burada yaptıracaktım" dediğiniz dükkanda takılmış LPG'li araç bulmak daha iyi. Bazı motorlar ise LPG'de keçi gibi dayanıklı. Herhangi bir marka + düzgün montaj iş görüyor. O yüzden siz araba buldukça buraya linkini yapıştırın sorun derim ben.

    benim bildiğim opellerde de sübap erimesi var. Çünkü onlarda alaşımlı sübap euro 5 standartlarında. Ama sonradan çelik sübaba geçtiler fln diyorlardı yanlışım varsa düzeltin.




  • LPG'siz bir hayat düşünülemez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Smoch
    Genel olarak bir şey söylemek istiyorum.

    Uyanıklık yapıp tekerleği eve bırakıp AVM güvenlik görevlisini aldatıp binlerce kişiyi riske atmak niye ?

    Yani adamlar bir risk oluşturmasa zaten alacaklar.

    Toplum olarak şu kurallara özen göstermeyi başardığımız gün gerçekten gelişmiş bir toplum olabileceğiz.

    Yoksa değil 2023 2323 olsa bu kafayla zor.

    Bence yeni LPG'li sistemler kesinlikle tehlike arz etmiyor ve AVM'lere alınmama da tümüyle şehir efsanesi. Özellikle ülkemizde bu hep böyle olmuştur.

    Cep telefonu ilk çıktığında hatırlarsanız otobüslerde ve araçlarda kullanımı yasaktı. Peki ne değişti de bugün hepsinde serbest ! Onun da bir şehir efsanesi olduğu ve hiçbir zararı olmadığı anlaşıldı zamanla. Şimdi sıra uçaklarda, aslında onu da serbest bırakırlar ama ticari kaygılar sebebiyle yasak.

    LPG de böyle, göreceksiniz 3-5 yıla her yerde serbest olacak. Zaten bazı AVM'ler bakmıyor bile çünkü böyle bir risk taşıdığına inanmıyorum.

    1990 model Şahin alıp adı sanı belirsiz LPG taktırıp yıllarca tek bir bakım bile yaptırmazsanız gün gelir kaçak olur ve yine 1000'de bir ihtimalle bile olsa patlar sonra da LPG tehlikeli derler.

    Benim düşüncem böyle ama hala tehlikeli diyenlere de saygım var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Biraz arastirip sallasan.

    Aracim diye soylemiyorum zaten arastirip aldim.

    Honda nin ECO modelleri fabrikadan LPG ye uyumlu geliyor hadi gelmedigini dusunelim ayni motor la lpg kullanarak yüzbin km ler kat etmis araclar var.

    Bilmedigin en buyuk olay ise Honda nin 6 yil yada 150 bin km garanti vermesidir. Yani dedigin gibi 60.000km dayanmadigi zaman bunu halledecegin bir garanti olayi var. Kisaca belirsizlik yok.




    Honda'nın ECO modellerini ben de biliyorum. Ancak ikinci el deyince siz son kasalarda ikinci el anlıyor olabilirsiniz; ama ben biraz daha geniş bakıyorum dünyaya. 2002 model bir honda da ikinci el alınabilir. 2006 model de. Eski kasa Hondalarda da yetkili servis BRC montajı yapıyordu. Ne olacağı belirsiz olan bunlar. O yüzden klavyeden çıkanı önce bir beyinde tartın, biçin öyle yazın. Terbiyesiz tavırlardan kaçının. Sonra 29 yaşında bir gençten terbiye vaazları dinleyip, rencide olmayın.

    Neyse, terbiyesizlikle ilgili kısmı bir kenara bırakır isek,

    BRC kit takılmış eski kasa ECO olmayan Hondalar'da ne olacağı belirsizdir. Tamamen kullanıma bağlıdır. 60.000km'de patlayına da vardır. 120.000km dayananı da vardır. Böyle bir aracı ben LPG'li almazdım. Benzinli alır, LPG'yi kendim taktırır ve yağlamalı bir sistem taktırırdım. Ancak ECO'da terbiye sınırlarını zorlayan arkadaşın da dediği gibi bir sıkıntı yoktur. Zira araç zaten LPG'ye göre üretilmiştir. Çelik sübaplıdır. Bu yüzden normal modelinden biraz daha çok yakar (%5 civarı). Ancak LPG takılacağı için bunun da bir önemi yoktur.




  • Kardeşim merhaba.

    4 senedir tuplu araba kullaniyorum. Tupe ve benzinliye gecislerimde performans farki hissetmiyorum. Tasarruf desen zaten inanilmaz ucuza geliyor benzine gore. Tek dezavantaji diyebilecegim kaza aninda patlama riski. Ancak kaza aninda benzinli araclarinda yanma tehlikesi oluyor o da ayri muhabbet. Ha bir de yaz ve kis ayarlarini yaptirmazsan lpg ye gecislerde sarsinti yapabilir. Onun disinda inanilmaz memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut467

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Vurunca "Bum!". Gitmiyor. Motor çabuk ölüyor. Otoparka girmiyor. Bagajı öldürüyor. Menzil kısa. Kötü abi LPG.

    Şaka bir yana, LPG'nin nerede takıldığı önemli. Honda Civic'e yetkili servis bile takmış olsa almam. Ancak Standart motorlu Opel, Fiat olur. Dert değil.

    Honda Civic gibi hafif alaşım sübaplı arabaya yağlamasız BRC LPG'yi takıyorlar ne olacağı belli değil. 60.000km dayanmayabilir. Belli olmaz çok dayana da bilir. Tamamen bir belirsizlik... Ancak Fiat veya OPEL öyle değil. Kısaca önce arabayı bulun. "Şu nasıldır?" deyin. Daha net cevap verebiliriz sanırım. Bazı arabalar için LPG'yi kendiniz taktırmanız veya "ben de taktırsam burada yaptıracaktım" dediğiniz dükkanda takılmış LPG'li araç bulmak daha iyi. Bazı motorlar ise LPG'de keçi gibi dayanıklı. Herhangi bir marka + düzgün montaj iş görüyor. O yüzden siz araba buldukça buraya linkini yapıştırın sorun derim ben.

    bilmeden yorum yapmanın dibine vurmuşsunuz
    hondalarda eco olarak üretilen motorlar çelik subaptır ve motor tam lpgye uyumludur ayrıca lpg dahil 6 yıl/150.000 km garantisi vardır bilginize

    Bir yukarıda da yazdım. ECO modelinde kesinlikle sorun olduğunu düşünmüyorum. Ancak ECO modeli yokken de Honda servisleri (hiç olmazsa Ankara'da bir tanesi) BRC montajı yapıyordu. Ben o araçlara güvenmiyorum. Yanlış anlaşılma için özür dilerim. ECO modeli olmayan bir Honda'ya, daha doğrusu hafif alaşım sübap kullanan bir Japon otomobiline ben olsam yağlamalı olmayan bir kit takmazdım. O yüzden LPG takılmış olanını almak yerine benzinli alıp, kendim LPG taktırmayı tercih ederdim. Ancak ECO modelini gözüm kapalı alabilirdim. Yazdığım yazıda onu atlamışım. Kusura bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Vurunca "Bum!". Gitmiyor. Motor çabuk ölüyor. Otoparka girmiyor. Bagajı öldürüyor. Menzil kısa. Kötü abi LPG.

    Şaka bir yana, LPG'nin nerede takıldığı önemli. Honda Civic'e yetkili servis bile takmış olsa almam. Ancak Standart motorlu Opel, Fiat olur. Dert değil.

    Honda Civic gibi hafif alaşım sübaplı arabaya yağlamasız BRC LPG'yi takıyorlar ne olacağı belli değil. 60.000km dayanmayabilir. Belli olmaz çok dayana da bilir. Tamamen bir belirsizlik... Ancak Fiat veya OPEL öyle değil. Kısaca önce arabayı bulun. "Şu nasıldır?" deyin. Daha net cevap verebiliriz sanırım. Bazı arabalar için LPG'yi kendiniz taktırmanız veya "ben de taktırsam burada yaptıracaktım" dediğiniz dükkanda takılmış LPG'li araç bulmak daha iyi. Bazı motorlar ise LPG'de keçi gibi dayanıklı. Herhangi bir marka + düzgün montaj iş görüyor. O yüzden siz araba buldukça buraya linkini yapıştırın sorun derim ben.

    her konuda bilgiç bilgiç konuşuyorsunuz ya bende sizi bilgili birisi sanıyordum ancak adım kadar emin olduğum bir konuda böyle işkembeden sıktığınızı görünce gözümde bir anda söndünüz balon gibi,

    turkiyede subap bakımından en sağlam markadır honda tüm modelleri ile,

    ben civic kullanıyorum, 80 binde lpg takıldı aracı yaklaşık 100bin km fakir karışımda kullandım şuan 230bine geldim subaplarda halen tık yok tuketim değerleri çok iyi performans çok iyi...

    saygılarımla...

    Ankara Şaşmaz Sanayin'de Hüseyin Usta vardır. Bar Honda'nın sahibi. Kendisine LPG uygulama hatası ile gelen onlarca Civic ile soru sorabilirsiniz. Neredeyse her arabaya LPG takılır. Nasıl takıldığı önemlidir. Hondada daha da önemlidir. Bendeki Subaru'da adamı hasta eder, taktırana kadar kırk yararsın; ama düzgün takılırsa sorun olmaz. Ancak LPG montajının da, ayarının da düzgün olduğunu nereden bileceğiz? İkinci eldeki en büyük sorun budur. Sizin sorun yaşamamış olmanız bu araçların LPG'de hassas olmadığı anlamına gelmez. Sizin bilinçli veya çok şanslı olduğunuz anlamına gelir. Bilinçli tüketici altında 100.000km - 150.000km zaten sorun çıkmaması gerekir. Düzgün yerde, iyi malzeme ve iyi usta ile taktırırsınız olur biter. Ancak, konu başlığına geri dönecek olur isek, ikinci el aldığınız araçta LPG'nin sorunsuz takıldığını ve kısa sürede sorun çıkarmayacağını nereden bileceksiniz? Tek yöntem takıldığı yeri tanıyor ve güveniyor olmanız. Başka yolu yok. LPG ile sorunu olan Honda'larda Hüseyin Abi'nin sıklıkla gördüğü sorunlar rolati düzensizliği ve performans sorunu idi. Performans sorunu çok garip bir durum. Sübaplarında vuruntu yoktu; ancak LPG'de de benzinde de araç performansta düşüktü. Derdi neydi, nasıl çözdüler bilmiyorum. Ancak sahibi sorun çözüldükten sonra LPG'yi söktü ve manifolt değiştirdi. Sübap sorunu olan araç da bir gidişimde konuşuluyordu.

    Ben yaklaşık 6 ay Subaru için LPG araştırması yaptım. Ben bu araca LPG taktırırken Euro 6 standardında Boxer 2.0 motor ilk defa benim aracımla gelmişti. Ankara'da araçtan toplasan 15 tane vardı ve ben araca LPG taktıracaktım. Hali ile ne kadar Japoncu usta varsa gezdim. En iyi arkadaşım da yıllarca Honda kullandı ve Hüseyin ustaya gitti. Hüseyin abi ile muhabbetimiz boldur o yüzden.

    Size de söyleyeyim, yorumum eksik olmuş. ECO modelini klasman dışı tutarak yazdım. Zira ECO modeli zaten LPG için üretilmiş. Ona laf etmem zaten. Ancek Ankara'da Honda yetkilisi ECO yokken de araçlara BRC LPG takıyordu (o zaman 5 yıl garanti vermiyordu). Bu araçlar konusunda şüphelerim var.

    Son olarak beni bilmiş buluyorsanız yazılarımı okumak zorunda değilsiniz. Genelde insanlar eğlensin modunda takılıyor ve işin daha çok keyif kısmına odaklanıyorum. İnsanlar da okuduklarında mümkün olduğunca keyif alsın diye yazıyorum. TopGear'ın aslında bir eğlence programı olması gibi. TV'lerde Otomobiller hakkında bilgi edinmek için binlerce oto test programı var. Bilgi edinmek isteyen onu izler. Eğlenmek isteyen TopGear izler. Bu kadar basit. Hoşunuza gitmiyorsam okumayın abi, zorla mı? TV gibi abi, kumanda sende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 22 Temmuz 2014; 11:07:15 >




  • benzine göre çok yakıyor araç...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    LPG'li araç alırsam %95 şehir içinde kullanacağım 300-400 km'de bir istanyona girmek dert değil.

    Uzun yolda ise benzin de alırım, LPG bitersen benzinle devam ederim, yeni araçlar uzun yolda benzin de az yakıyor zaten.

    Simit LPG takılırsa bagaj daraldı derdi de olmaz.

    LPG'li Astra 1.6'lar 32.000 civarında, bu rakama, bu tasarrufta, bu kalitenin alternatifi var mıdır bilemiyorum ama ben bulamadım, o yüzden de LPG'li bir Astra ya da benzeri araç alacağım.

    Olumlu, olumsuz tüm görüşleri için teşekkürler.

    Dezavantajları sorduğunuz için onları listeliyorum:

    1. LPG her zaman arabada ekstra arıza ihtimali demektir. LPG, neredeyse her motorda, farklı, ekstra sorunlar getirir. Örneğin, Focus 1'lerde sıkça görülen hararet sorunu, Cruze/Astra ve birçok araçta 50 bin km civarlarında görülebilecek tipik sübap sorunu (Bu mesele ile ilgili konu da var - Opel - Chevrolet LPG Sorunu)

    2. Araç Sıfır Km veya yüksek modelli bir araç ise, sağını solunu deldirmenin; stepne yerine simit bile koydurulsa yani depo görünmeyecek bile olsa, aracın orjinalliğini bozmanın getirdiği bir negatif duygu olur insanda.

    3. Simit depo olursa, stepnenin yanınızda olmayışı, her uzun yola çıkışınızda, zihninizde "Acaba lastik patlar mı?" meşguliyeti oluşturur. Normal depo olması ise hem estetik hem de bagaj hacmi kaybı demektir.

    4. Her muayenede, LPG sızdırmazlık raporu ile de uğraşırsınız.

    5. Birçok motor ustası veya yetkili servis LPG'den anlamaz, yapacağı işlem LPG ile farklı bir sonuç doğurabilir, ayrıyeten LPG ustasına sahip olmak zorunda kalırsınız.

    6. 20-30 bin km LPG ile giden araçlarda genlde görülebilen; kışın ilk çalıştırmada titreme, sarsıntı, geç çalışma, stop etme gibi hadiseler sizi aracınızdan soğutabilir.

    7. Bilinçaltında yer ettiği için, motor ile ilgili herhangi bir arızada, aklınıza LPG'den olma ihtimali ilk önce gelir, LPG ve yangın ilişkisi (Gerçekte ne kadar doğrudur bilemiyorum) hep zihninizi kurcalayabilir.




  • lpg nin avantajı kalmadı çektigin çileye değmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaci_takimi

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    LPG'li araç alırsam %95 şehir içinde kullanacağım 300-400 km'de bir istanyona girmek dert değil.

    Uzun yolda ise benzin de alırım, LPG bitersen benzinle devam ederim, yeni araçlar uzun yolda benzin de az yakıyor zaten.

    Simit LPG takılırsa bagaj daraldı derdi de olmaz.

    LPG'li Astra 1.6'lar 32.000 civarında, bu rakama, bu tasarrufta, bu kalitenin alternatifi var mıdır bilemiyorum ama ben bulamadım, o yüzden de LPG'li bir Astra ya da benzeri araç alacağım.

    Olumlu, olumsuz tüm görüşleri için teşekkürler.

    Dezavantajları sorduğunuz için onları listeliyorum:

    1. LPG her zaman arabada ekstra arıza ihtimali demektir. LPG, neredeyse her motorda, farklı, ekstra sorunlar getirir. Örneğin, Focus 1'lerde sıkça görülen hararet sorunu, Cruze/Astra ve birçok araçta 50 bin km civarlarında görülebilecek tipik sübap sorunu (Bu mesele ile ilgili konu da var - Opel - Chevrolet LPG Sorunu)

    2. Araç Sıfır Km veya yüksek modelli bir araç ise, sağını solunu deldirmenin; stepne yerine simit bile koydurulsa yani depo görünmeyecek bile olsa, aracın orjinalliğini bozmanın getirdiği bir negatif duygu olur insanda.

    3. Simit depo olursa, stepnenin yanınızda olmayışı, her uzun yola çıkışınızda, zihninizde "Acaba lastik patlar mı?" meşguliyeti oluşturur. Normal depo olması ise hem estetik hem de bagaj hacmi kaybı demektir.

    4. Her muayenede, LPG sızdırmazlık raporu ile de uğraşırsınız.

    5. Birçok motor ustası veya yetkili servis LPG'den anlamaz, yapacağı işlem LPG ile farklı bir sonuç doğurabilir, ayrıyeten LPG ustasına sahip olmak zorunda kalırsınız.

    6. 20-30 bin km LPG ile giden araçlarda genlde görülebilen; kışın ilk çalıştırmada titreme, sarsıntı, geç çalışma, stop etme gibi hadiseler sizi aracınızdan soğutabilir.

    7. Bilinçaltında yer ettiği için, motor ile ilgili herhangi bir arızada, aklınıza LPG'den olma ihtimali ilk önce gelir, LPG ve yangın ilişkisi (Gerçekte ne kadar doğrudur bilemiyorum) hep zihninizi kurcalayabilir.

    1. Doğru. Ancak Arıza çıkana kadar yapılan tasarrufa değer mi değmez mi tartmalı.

    2. Biz aciz ve zavallı, hatta çoğu zaman zevksiz orta sınıfın bindiği araçların çoğu klasik adayı olmadığı için, sağını solunu deldirme ve orjinalliğini bozdurmanın sakıncası nedir bilemiyorum. LPG aslen müzik seti gibi. Çok kısa sürede araç orijinal haline geri getirilebiliyor.

    3. Çok doğru. Ancak şimdiye kadar farklı araçlarla toplam yapılmış babam ve benim son 20 senede 1.500.000km yol var. Bu kadar yolda uzun yolda sadece bir kere lastik yarıldı. İkincisi olsa ne yaparsın, küfreder çekici çağırır, kaskoya sokarsın. Hoş değil evet. Ancak çok büyük bir risk değil. Benim LPG'li aracımı sıfır aldık. Stepne deliğinde yedek lastik yoktu. Lastik tamir kiti vardı. Stepne deliğine 72lt depo taktık. Delikten çıkanları da bir çantaya koydum.

    4. Muayene sırasında halloluyor artık.

    5. Çok doğru. Ustanın LPG'li araçtan anlaması, LPG ustasının da araçtan anlaması lazım.

    6. Bu durumlar kalmadı artık. Benim araç şu anda 115.000km'de. 80.000km'dir LPG ile yürüyor. Hala ilk günkü gibi. Takılan LPG kitinin ve uygulama kalitesinin çok önemi var.

    7. Çok doğru. Araç bir vıkırdasa, zıkırdasa "ulan LPG'den mi acaba?" diyor insan.

    Birkaç madde de ben ekleyeyim:

    8. Bir gaz kokusu alsan benden mi geliyor diye şüpheye düşüyor insan. Bu çok kıl bir durum.

    9. Araç hep LPG'de çalışmamış olsun diye 1000km'de 100km falan benzinde kullanıyorum. Nasıl koyuyor anlatamam. Kazık yiyormuş gibi hissediyorum. Benim araç da insan işi benzin tüketmediğinden ibreyi gözler oluyorum.

    10. LPG yakıtının fıtratı gereği depoda kalan yakıtı gösteren gösterge pek stabil çalışmıyor. Km hesabı yapmazsanız uzun yolda LPG biterse insanın canı sıkılıyor. 500km menzilim var benim. Simit LPG'li bir araca göre süper bir değer. Ancak Hesabı doğru yapmazsan bende bile çok mola vermek gerekiyor.

    Ancak benim gibi 2.5 yılda bir B sınıfı araba parası ekonomi yapınca tüm bunların bir önemi kalmıyor. Her yıl yaptığım ekonomi ile iki kişi bir yurtdışı tatil bedavaya geliyor. Bir de iş adamının prensipleri vardır. Seni soyana eğilip, bir de "gel buradan yap" demezsin. O yüzden neden devlete diyecekmişim? Hiç ekonomi yapamayacak olsam bile gene LPG taktırırım. Tamamen prensip meselesi. Devlet beni soyamamış olsun da, varsın sanayi esnafı yesin. Çok ciddiyim. Devletin yakıt politikasına tepki olarak bile LPG takılır. Biraz daha zamlasınlar evde ethanol üreteceğim. Bu sefer Çiftçiyi gülümseteceğim. Ayda iki ton şeker melası satın alsam göze batar mı?




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Çok güzel katkı olmuş ve güzel bir dezavantajlar listesi oluşmuş, elinize sağlık sizin de. Dezavantajları soran arkadaşa faydası olur umarım. Aynen sizin de değiniz gibi, listelenebilecek dezavantajlar bunlar ama LPG'nin avantajları ile karşılaştırdığında, kimisi taktırır, kimisi taktırmaz.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.