Şimdi Ara

OPEL - CHEVROLET araçlarda genel LPG sorunu (Euro V motor Sübap arızası)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
12
Favori
99.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk konu başlığı: "LPG zarar mı verdi, yoksa "OPEL ASTRA 1.6 (115 hp) 2011" motoru kötü mü? (sübap arızası)

    SONUÇ: OPEL ve CHEVROLET grubunda magnezyum alaşımlı sübap kullanan tüm benzinli motorlara (Astra, Cruze, Aveo vs.) LPG kiti takıldığında erken sübap eritme (her 35-40 bin km'de bir) problemi vardır!



    KONU:
    (Bu konu; aynı araçta benzer sorunu yaşayanlar varsa başkalarının da yaşadığını bilsinler-bizlerle paylaşsınlar ve ayrıca ustalar yorum yapsınlar diye açılmıştır.)


    2011-Ocak başında arkadaşa kampanyadan aldığımız "OPEL ASTRA 111.yıl Easytronic Sedan 1.6 16v 115hp benzin/LPG" araç geçtiğimiz mart ayı sonlarında henüz 14 aylık iken sıkıntı çıkartmaya başladı.
    LANDI RENZO lpg kitini araç tesliminde Opel yetkili servisi takıp garantili olarak teslim etti.

    Geçen mart ayı sonlarında araç çekişten düşmüştü, benzinde bile bazen ilk marşta çalışmamaya ve gaza geçişlerde susmaya başladı. Derken arkadaş geçen ay aracı servise götürdü. Problem Sübaplarda imiş. Henüz 1,5 yaşına gelmemiş aracın 53 bin kilometrede tüm sübaplarını garanti kapsamında değiştirdiler.

    Şimdi "LPG motora zarar vermiş" mi diyeceğiz yoksa "Opel Astra motoru kötüdür" mü diyeceğiz? Ya da "Landi Renzo LPG kiti kötüdür" mü diyeceğiz?


    Bir arkadaşın minik Kia Picanto aracında adını tam hatırlayamadığım ve PRINS kalitesinde bir LPG kiti vardı. Aracın 1.1 motoruna 70 binde LPG takıldı, 195 bin kilometreye kadar sübapları yemeden kullandı. Bir başka arkadaşın Ford Focus aracındaki Stefanelli LPG kiti toplam 95bin km kullanım sonrasında sübapları yedi. Kia motoru bile 125bin km sonunda sübap yerken, Focus motoru 95 bin km sonunda sübap yerken sıfır aracın 50 bin kilometre civarında sıkınt yapması anormal değil midir?


    Araç bunun aynısı (Temsili resim):
     OPEL - CHEVROLET araçlarda genel LPG sorunu  (Euro V motor Sübap arızası)

    Opel Astra 111.yıl 1.6 16v 115hp 115bg lpg motor zarar landi renzo sübap arızası valf sorunu gaza geçerken motor stop susma problem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 20 Kasım 2012; 0:01:07 >







  • Sübap sorunu bu motorlarda var zaten.Şaşırmadım.
    Garanti kapsamından değiştirmişler işte ne güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Sübap sorunu bu motorlarda var zaten.Şaşırmadım.
    Garanti kapsamından değiştirmişler işte ne güzel.


    Esas arkadaşın canını sıkan her 50-60 bin kilometrede bir sübap değiştirme olasılığı...
    Ben ilk defa duyuyorum, yeni araçta sübap değişltirildiğini... Garanti mesele değil, olayın kendisi çok can sıkıcı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Sübap sorunu bu motorlarda var zaten.Şaşırmadım.
    Garanti kapsamından değiştirmişler işte ne güzel.


    Esas arkadaşın canını sıkan her 50-60 bin kilometrede bir sübap değiştirme olasılığı...
    Ben ilk defa duyuyorum, yeni araçta sübap değişltirildiğini... Garanti mesele değil, olayın kendisi çok can sıkıcı.


    aslında süpapların hassas olası açısından lpg nin yanma odasındaki ısısının yüksek seyretmesinden ötürü bu sıkıntılar yaşanmakta.. ve sırf bu sıkıntı yüzünbden beim içn opelin motoru kötü :))
    çözümü çelik alaşımlı süpap değişimi...




  • Çok sacma yani adamlar saglam motor yapmasini bilmiyormu yada celik subap takmasini demekki performans acisindan takilmiyor lpg firmalari biraz daha fazla arge yapsinlarda bu isi cozsunler yani lpg firmalari yeni motor standartlarina uymuyorlar motorlari kendilerine uydurmaya calisiyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi watcherb -- 26 Ekim 2017; 11:26:43 >
  • LPG'nin benzinli motorlarda sübaplara ve sübap yataklarına erken zararverdiini duymuştum. Örneğin; Ford Focus-Fiesta motorlarında sübap yatakları döküm oluyormuş, bir süre sonra ne demekse "yataklar oturuyormuş". Bu yüzden bir süre sonra motorda titremeler ve güç kayıpları başlıyor. Sübaplarda ise erken aşınmalar oluyor (benzine nazaran).

    Ustalar sübap yataklarını kaliteli çelik malzemeyle değiştirip 800-900 TL maliyetle bu işi hallediyorlar. Eskisinden çok daha iyi oluor ve çok daha uzun ömürlü oluyor. Neden baştan adam gibi çelik malzemeden üretmezler ki?
  • Bu LPG 'nin sübap ye problemi OPEL ile aynı grupta bulunan CHEVROLET'te de var mı acaba? Bir başka arkadaşın "1.6 Cruze" aracı var. Aynı şeyler onun başına gelmez umarım.
  • SEVGİLİ OPEL VE CHEVROLET KULLANICILARI ARAÇLARINIZIN SİBOP AKSAMI MAGNEZYUM ALAŞIMLI OLMASINDAN DOLAYI HASSATTIR
    MONTAJLARDA KESİNLİKLE SİBOP YAĞLAMA SİSTEMİ KULLANILMALIDIR DOĞRU MONTAJ İLE BÖYLE Bİ SORUN SIFIRA KADAR İNDİRİLMEKTEDİR.LANDİRENZO FİRMASI BU ARAÇLARINIZA 2 YIL MOTOR GARANTİSİ İLE DÖNÜŞÜM YAPMAKTADIR
    KEYİFLİ ŞÜRÜŞLER DİLERİM



    ANKARA KONYA YOLU OPAL PLAZA İÇİNDE OPEL CHEVROLET KİA VE TÜM DİĞER MARKA ARAÇLARA
    2 YIL MOTOR GARANTİLİ LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPMAKTADIR.SIFIR ARAÇLARDA GARANTİ BOZULMAMAKTADIR.3FARKLI MARKA SEÇENeĞİYLE SERVİS ORTAMINDA TEMİZ İŞÇİLİĞİMİZLE HİZMETİNİZDEYİZ ...
    LANDİRENZO, İNKAGAS(BMD), brc 2 YIL SİSTEM VE MOTOR GARANTİLİDİR


    AnKARA \ KONYAYOLU OPAL PLAZA:0312 583 05 09
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliburakertem

    SEVGİLİ OPEL VE CHEVROLET KULLANICILARI ARAÇLARINIZIN SİBOP AKSAMI MAGNEZYUM ALAŞIMLI OLMASINDAN DOLAYI HASSATTIR
    MONTAJLARDA KESİNLİKLE SİBOP YAĞLAMA SİSTEMİ KULLANILMALIDIR DOĞRU MONTAJ İLE BÖYLE Bİ SORUN SIFIRA KADAR İNDİRİLMEKTEDİR.LANDİRENZO FİRMASI BU ARAÇLARINIZA 2 YIL MOTOR GARANTİSİ İLE DÖNÜŞÜM YAPMAKTADIR
    KEYİFLİ ŞÜRÜŞLER DİLERİM



    ANKARA KONYA YOLU OPAL PLAZA İÇİNDE OPEL CHEVROLET KİA VE TÜM DİĞER MARKA ARAÇLARA
    2 YIL MOTOR GARANTİLİ LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPMAKTADIR.SIFIR ARAÇLARDA GARANTİ BOZULMAMAKTADIR.3FARKLI MARKA SEÇENeĞİYLE SERVİS ORTAMINDA TEMİZ İŞÇİLİĞİMİZLE HİZMETİNİZDEYİZ ...
    LANDİRENZO, İNKAGAS(BMD), brc 2 YIL SİSTEM VE MOTOR GARANTİLİDİR


    AnKARA \ KONYAYOLU OPAL PLAZA:0312 583 05 09



    Doğru montaj ile bu sorun sıfıra kadar indirgenebiliyor diyorsunuz da...

    OPEL YETKİLİ SERVİSİ tarafından montajı yapılıp garantili olarak teslim edilen sıfır araç neden bu sorunu yaptı acaba? Yetkili servis montajı düzgün yapamadı mı yani? Yoksa bu sorun gerçekten önlemenez bir sorun mu?

    Ona göre arkadaşa diyeyim, montajda sorun varsa hazır araç garanti kapsamındayken düzeltsinler. 3 yaşa kadar garantisi var.




  • Önlenebilir bir sorun değil.Er ya da geç her araçta çıkacak,montaj,kullanım şekli,yakıt karışımı gibi faktörler süreyi belirliyor.
    Arkadaş yağlama sistemi takılmalı demiş ama araçta belki de yağlama sistemi var,belki de yok,konuda bundan bahsedilmemiş.Kaldı ki sübap yağlama sistemi etkinliği kesin kanıtlanmış bir mekanizma da değil.
    Burada Opel Yetkili Servisleri ve satıcılarının yapması gereken şey,konulara tek tek girip kendi reklamını yapmak değil,bu konudaki talebi Almanya'ya aktarıp oradaki gibi fabrika çıkışı LPG'li ve LPG'ye göre ayarlanmış araçları ülkeye ithal edilmesini sağlamaktır.
    Adamlar 1.4 Turbo Astra J bile satıyorlar LPG'li.
  • Boşuna insanlar burda kandırılıyor.daha dün brc sayfasında yazdım bu araçlara lpg takılmaz diye.Brc montajcı arkadaşlar ahkam kesiyolar.Şimdi burda yoklar ama.
    Arkadaşlar opel in son nesil motorlarına kesinlikle lpg taktırmayın.Yok yağlama yok soğutma ayağına takılan aparatlar daha çok ZARAR vermektedir.
    Bide çelik subap taktırın 2 bin tl tutuyo diye atıp tutuyolar.Vereceği zarar serviste yapılmaya kalktığında 10 bin tl nin üstünde tutar.Randıman vereceğininde garantisi yok.Hatta sandık motor yane sıfır tercih ediliyor.
  • Yukaridaki msj a imzami atarim firmalar buraya gelip sadece reklam yapiyorlar. Garantiliyoruz diyorlar. İide kardesim garantilesen ne olacakki herturlu subap uzamasi yaptiginda benim arabamin motor kapagi acildiginda ne anladim ben o isten motora zarar vermeyen stabil bir sistem cikana dek lpgye gecme gecmek isteyenide bilinclendir
  • değerli kullanıcılar sorun tamamen ortadan kaldırılmaz bu bir risktir bu sorunu yaşayanlarda var hiç yaşamayan müşterimizde var
    bunu hızlandırıcı etkenler vardır sürücü,yağlama sistemi,montaj kalitesi bunların her biri birer etkendir zaten landirenzo firmasıda bu yüzden iki yıl motor garantisi vermektedir.çelik sibap takılması halinde bu sorun tamamen ortadan kalkacaktır.
    iyi günler keyifli sürüşler
  • sayın kullanıcı bu işin tam içinde olmadığınız belli şuan yetkili servislerde çelik subap değişimi 2000-2500 tl arasında özel servislerde ise 1200-1700 tl arasında yapılabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliburakertem

    sayın kullanıcı bu işin tam içinde olmadığınız belli şuan yetkili servislerde çelik subap değişimi 2000-2500 tl arasında özel servislerde ise 1200-1700 tl arasında yapılabiliyor

    hocam sübapların eriyip erimediğini nerden anlıyoruz ?? bizde chevrolet yeni aveo var ??lpg kiti olarak siz ne önerirsiniz ??
  • chevrolet opel grubunda bu sorun var. hatta bu yüzden garanti deliniyor chevrolette taktırmaya kalkarsanız. yağlama sistemi var mıydı acaba.
  • chevrolet ve opelde subap erime olayı var. kuzenimde opel astra j kasa var 1.6 115likten korka korka brc taktırdı yalnız sanırım garanti kapsamında takıldı.
  • sayın egemen_ertaş sübaplarda erime olan araç sabahları geç ve sarsıntılı çalışmaya başlar ilerleyen safada bu iyice artar ve motor ısındıktan sonra tekrar düzelir sübap yanma olayını bu şekilde anlayabilirsiniz
    sizin aracınız için landirenzo omegas plus kitini tavsiye edebilirim rail yağlama sistemi ile ve temiz bir montajla sorun yaşamazsınız
    KEYİFLİ SÜRÜŞLER
    DAHA DETAYLI BİLGİ ALMAK İSTERSENİZ BİZE ULAŞABİLİRSİNİZ

    OPAL PLAZA KONYA YOLU

    LPG:0312 583 05 09
  • Sizinki gene iyi dayanmış, babamın aracında 17.000 km de valfler bitti. Kit brc, araç lacetti 1.6.
  • Hassas subaplı araçlarda soğutma yada yağlama sistemleri % 100 çözüm değildir,
    BRC nin soğutma sistemi (VSR) %70-%80 başarı sağlayabiliyor ve biz bunu her müşteriye söyleyerek montaj yapıyoruz, müşteri bu söylediklerimiz karşısında kendi kararını kendisi vererek montaj yaptırıyor.

    Çelik subap değişimi ise Opelci arkadaşın dediği gibi aracına göre 1200-2000 tl aralıklarında (Servise ve illere göre değişiklik gösterebiliyor) yapılabiliyor.
    Sıfır bir araca montaj yaptıran bir kullanıcı 60.000 km de bile subap sorunu yaşasa LPG den yaptığı tasarruf ciddi bir tasarruftur.

    Ben araç alacağım ve LPG takacağım diyen kullanıcılar bu hassas subaplı araçlardan uzak durarak seçimlerini yapabilirler.
    Bu benim tavsiyemdir, herkesin yorumuna ayrıca saygı duyarım.
    teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.