A

Yüzbaşı
11 Temmuz 2013
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 84 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Amac: Turkiye'de yasayan forumdaslarin biraz bam tellerine dokunarak, biraz morallerini bozarak, imkan olan konularda gozlerin acilmasini saglamak.

Evet arkadaslar hep yurt disindaki araclarin, birim parayla (burasi cokomelli), satis fiyatlari uzerinden moral bozmak yok, biraz da yurt disi bakim masraflari, garanti kosullari, servis davranislariyla moral bozalim Saka bir yana, bu konuda yurt disi arac bakim kosullarindan ornekleri bu konuda toplayarak yurt ici araba kullanicilarin servislere karsi bilinclenebilecegi bazi konular varsa onu tetiklemek istiyorum. Aklima gelen detaylari ornek aracim uzerinden yaziyorum, aklima geldikca detayi arttiririm.

Ornek arac: 2017 Nissan Pathfinder SL
Konum: ABD

Yetkili Servis Bakimi:

Artilar:

(1) Beni en cok mutlu eden ve guvende hissettiren artisi su ki bu araci 2019 Eylul'de kiraliktan cikma arac olarak krediyle almama ragmen, ayrıca ABD'nin tramer kaydi hizmetlerini veren Carfax'ta gecmis yetkili servis bakimlarina ait hic kayit cikmamasina ragmen (buyuk ihtimal kiralama sirketi kendi halletti), Nissan bu aracin garantisini devam ettiriyor. Hatta, 2 hafta onceki bakiminda orataya cikan 4x4 aktarma organlarindaki sivi kacagini, ve ABS ile ilgili bir geri cagirma sorununu, masrafli parca degisimleri olmasina ragmen garantiden yaptilar.

(2) Geldik en az birinci artisi kadar, belki ondan da kiymetli olan ikinci artiya: Nissan bana diyor ki, garanti suresi icerisindeyken, istedigin bakimlari disarda baska servislere yaptirabilirsin, garantini bozmam.

(3) Aracin arkasinda romork cekmek icin romork cekme sistemi taktirmam gerekti, Nissan yaklasik 1000 dolar fiyat verdi. Disarda 500 dolara yaptirdim, yaptirmadan once de Nissan'a sordum, yine ayni sekilde olumlu davrandilar, hic oyle "aman elektrik tesisatina falan dokunacaklar, garanti disi birakirim" tribine girmediler. Burada parantez acayim, ABD'deki arkadasimin Toyota RAV4'u var, Toyota ona garanti disi birakacagini soyledi.

(4) Geldik birim paracilarin bamteline dokunacak detaya Servis ucretleri kac birim para? Yok la ne birim parasi, dolar iste. Oncelikle servis burada genelde 5000 milde veya 6 ayda yapiliyor, onu asagidaki eksilere yazdim. 2019 Aralik'ta 40000 mil servisinde yag ve yag filtresi degisti, 65 dolar tuttu. Iki hafta once 45000 mil bakimina girdi, ayni seyler degisti, kampanya vardi 49 dolar verdim. Arac dis yikama, komple biligisayarli bakim, gibi seyler dahil.

(5) 45000 mil bakiminda soyle bir arti daha oldu: Kabin ici filtre ve yakit filtresi de degismeli dediler, 80 kusur dolar ekstra fiyat cikardilar. Size yaptirmak zorunda miyim dedim, yok dediler, Amazon'dan toplam 35 dolara aldim, kendim taktim.

(6) Benim servisimin ortami da cok guzel, bilgisayarli calisma masalari, tabletler, premium ucretsiz Starbucks kahvesi ve cerezler.

(7) Kiraliktan aldigim arac oldugu icin 2. anahtari yoktu. Aklima takiliyordu bu durum. Nissan'a sordum, orjinal smart anahtar 320 dolar, programlamamiz da 80 dolar dediler. Disardan anahtarimi alsam 80'e programlar misiniz dedim, evet dediler. Cok guzel bir siteden, orjinal Nissan anahtari (bir aractan cikma ama komple revize edilmis, sifir ayarinda) 55 dolara aldim, Nissan da 80'e programladi, 135 dolara ikinci orjinal anahtarimi yaptim. Disarda anahtarci 150 dolar programlama fiyati cekmisti, Nissan burada da gonlumu fethetti.

Eksiler:

(1) ABD'nin genel servis bakim sikligi: 6 ay veya 5000 mil. Yol kosullari genelde daha tozsuz, kirsiz Turkiye'ye gore, ama bu frekans fazla bence.

(2) Aklima gelen baska bir sey yok su anda, konuya ornekler ya da yorumlar yazildikca aklima birseyler yazabilirim.


Kasko: Araci krediyle aldigim icin, herseye karsi etkili olan tam kasko yaptirmam gerekiyor, aylik 100 dolar oduyorum.

Senelik bandrol: 298 dolar odedim gecen hafta.

Lastik: 45000 milde 4 lastigi Pirelli Scorpion Verde All Season Plus II 235/65R 18" olarak yeniledim, 705 dolar para odedim. Burada da bir parantez, ABD'de benim gordugum orneklerde, 4 lastik yeni aldiginizda, aldiginiz bayi bile taksa lastik basina 15-20 dolar takma parasi oduyorsunuz, ben de 4x15 dolar takma icin odedim.


NOT 1: Yukarida anlattigim servis tecrubeleri, bir arac uzerinden, bir servis subesiyle (bir eyaletin bir sehrinde bulunan), son 1 seneye dayanan tecrubelerdir, bu sebeple ABD'ye genellemekten kaciniyorum. Konudaki ornekler artarsa okuyucularin da fikir edinebilme sanslari artar.

NOT 2: ABD'de daha bayiden sifir araba alma tecrubem olmadi ama, Turkiye'deki son zamanlarda anlatilan "zorunlu aksesuar" sacmaligini yasamayi beklemiyorum. Bu konuda tecrubesi olanlar da paylasirsa cok guzel olur, cok da iyi olur.

NOT 3: Forum nazarina inanan bir insanim. Konuyu okuyan arakadaslarin bir masallahini rica ederim, servis huzurumun nazar degerek bozulmasini istemem. Kimsenin tekerine tas degmesin, herkesin arac bakimlari huzurlu, bakim masraflari birim para cinsinden yok hukmunde olsun
"Birim para" kavrami bu forumda buyuk ihtimalle butun ulkelerdeki alim gucunu birbirine karsi standart bir birim uzerinden karsilastirmak amaciyla, iyi niyetle uretildi. Fakat, doviz kurlari da ulke ekonomilerinde baska bir faktor oldugu icin, tek basina "birim para" terimini kullanmak bir standart ve olculebilirlik getirmiyor. Yani bir ulkenin kendi para birimiyle asgari ucreti 3000'dir, baska birinin 1.000.000; ayni sekilde o ulkelerdeki araba fiyatlarina sadece kendi birim paralariyla ifade ettiginiz zaman birisi binlerle digeri milyonlarla ifade edilir ki son derece yanlis. Hatta her ikisinde de binlerle ifade edilen para birimleri olsa bile birinde asgari ucret 1000, obuurunde 2000 ise, yine arac fiyatlarini sadece "birim para" ile ifade etmeniz hic bir yere vardirmaz.

Ulkeler arasi gelir-gider dengesinin, alim gucunun standart olarak karsilastirilabilmesi icin, birim paradan daha ote bir birim kullanmak gerekiyor. Bu amacla forumda "asgari ucret sayisi" birimini kullanmayi oneriyorum:

Ornegin Turkiye'de Honda Civic 279.000 TL, asgari ucret de 2200 TL olsun, Amerika'da ise ayni araba $17.500, asgari ucret de $2240 olsun: Honda civic Turkiye'de 127 tane asgari ucret, ABD'de 8 tane asgari ucret dememiz gerekir ve daha dogru olur.

Yorumlar?
Vazgeçmeyeceğinizi biliyorum da yine de tarihe not düşmüş olayım Ekspertiz, aşağıda Bilal'e anlatır gibi anlatılan sebeplerden dolayı, alıcının inisiyatifi ile yapılır:

- Sıfır km, yani garantili araba almayıp ikinci el, garantisiz araba alındığı için,
- İkinci elde de sözleşme ile sabit garanti hizmeti verebilen kurumsal firmalardan değil de şahıslardan veya garantisiz, kara düzen, sözde oto galerilerden alındığı için,
- Bu şartlarda yüksek miktarda paranın bağlandığı (Eylül 2020 itibariyle ortalama birkaç yüz bin TL), fabrikadan çıkar çıkmaz bile elektronikten mekaniğe bir sürü hata vermesi ihtimali olan bir tüketim malzemesi, yıllarca ve kilometrelerce kullanımdan sonra garantisiz alındığı için,
- Yani özetle alıcı kardeşimiz, yukarıdaki şartlarda harcamaya çalıştığı parasını, satın almadan sonra riske etmek yerine, satıştan önce kendi inisiyatifi ile kendi riskini azaltmak istediği için.

Bunlar ortada iken "satan kişi aracın herşeyini bilmek zorunda mı?" gibi mantıksal tartışmalara girmek bile zül sayılmalı.

Lütfen artık ekspertizde bilmem ne sorun çıktı, satıcı paranın azcığını, yarısını, tamamını ödesin saçmalığını terk edin ya!
Merhaba,

ABD'den KBB (Kelley Blue Book) sisteminin (ozel bir firma), merkezi bir sekilde, hem alici hem de saticilar adina nasil otomobil fiyatlarini belirledigini, ve sistemin nasil saglikli calistigini paylasmak istiyorum:

KBB, kbb.com, Cox Automotive'in sahibi oldugu, ozel bir tesebbus. Hem saticilar hem de alicilar tarafindan itibari son derece yuksek olan bir merkezi otomobil fiyatlandirma sistemi. Sistem soyle calisiyor: Arac marka modelini, model yilini, donanim paketini, varsa ekstra donanimlarini, kilometresini, fiziksel kondisyonunu (kotu, orta, iyi, sifirindan farksiz ), ve hatta hangi eyaletin araci oldugunu giriyorsunuz. Ayrica satis yontemini giriyorsunuz, ornegin sahistan sahsa mi satilacak, yetkili bayinin garantili 2. el hizmetinden mi, normal galeriden mi, veya sahistan galeriye mi satilacak? Tum bunlari girdikten sonra KBB size aracin eder fiyatini veriyor.

Peki sistem nasil mukemmel isliyor? Hem arac alacak olanlar, hem de galeriler, bayiler vs. KBB'ye itibar gosteriyor. Gercekten galerileri dolasirken gordugunuz bir aracin ozelliklerini KBB'ye girdiginizde galerinin asagi-yukari ayni fiyati koymus oldugunu goruyorsunuz. Koymadiysa bile KBB fiyatini one surerek o fiyata cekmek fazlasiyla mumkun. Yani KBB'yi referans gosterdiginizde ederinden fazla para odeme ihtimali pek kalmiyor. Ama KBB ederinden dusugune almak mumkun, soyle ki: Ornegin KBB bir arac icin en yuksek fiyati bayiden satilma durumunda veriyor, cunku garantili olmasi etkisi vb. var, sonra galeriden, sonra sahistan satislar, en dusuk fiyat ise galeriye veya bayiye verilen arabalar icin. Bir sahis mesela aracini satacak, alici cikmadi, paraya ihtiyaci var, galeriye olu fiyatina verecegine, siz ondan galeri fiyatiyla sahistan satma fiyati arasinda bir miktara alabilirsiniz.

Mesela, asagidaki ornek sorguda, butun ozellikleri girilmis bir arac icin gosterilen eder fiyatlar. Ilki adil satina alma fiyati yani piyasasi, ikincisi de ona benzer bir sey sanirim is yerlerinin satisa koyma fiyati, ucuncusu, sertifikali ikinci el anlamina gelen genelde bayilerin sahip oldugu ozel bir sertifika ile satilan garanti araaclar, dorduncu sahistan satin almalar. besincisi de galeriye-bayiye vereceginiz durumda alabileceginiz en dusuk fiyat.

Otomobillerin Fiyatlarini Alici ve Satici Adina Belirleyen Merkezi Ozel Firma Istemez miydiniz?

Forumda, Turkiye ikinci el piyasasiyla ilgili sikayetlerin haddi hesabi yok; ne dersiniz, boyle bir sistem ister miydiniz?
EDIT 6/8/2020: Konuya bir cok yorum geldi, bazilari cok guzrel katki da yapti, cok tesekkurler! Ilk mesajin metnindeki kelime secimlerinden de kaynaklanan bazi yanlis anlasmalar oldu; "C sinifi almayalim da B mi alalim 150 bine?" veya "Simdi 200 bine almasak 3 ay sonra 250 bine mi alalim?" gibi tepkiler/sorular geldi. Konunun ozu suydu : Bugun altin ve dolar fiyatlarindaki gundemden anlasilacagi uzere, ulke batiyor arkadaslar. Batan ulkenin icinde, kendini koruyabilecek en guclu onlemleri almak yerine, bugun 200 bin TL'den arac kapatmayi, 3 ay sonra 250 bin TL vermekten kurtulmayi (!) planlamak tuhaf gorunuyor. Ulke batinca sizin de bir cogunuz batacak, aldiginiz arabalarin kredilerini odemeye para, veya araclarinizi yok pahasina satmaya musteri bulamayacaksiniz.


Merhaba,

Bu konu, kimseyi yargilama derdi olmadan, toplumun ekonomik durumu ve beklentisini anlamak icin acildi. Ozellikle son donemde sifir, ikinci el arac almis kisilerin yorumlari faydali olabilir:

Soru: 200.000 TL civarina C sinifi basit araclari alanlar kimler? Hepsi al-satci mi, normal vatandas var mi? Varsa, elinde hic arac olmadigi icin ve buyuk bir zorunluluktan mi aliyor insanlar bu fiyatlara bu araclari? Yoksa elindeki hangi aracini satarak aliyor? Aliyorsa da orta gelirli kisiler bu fiyatlari nasil karsilayabiliyor? Ya da artik orta gelirliler araba almiyor mu? Veya artik Turkiye'de orta gelir mi kalmadi? "Bu krizde araba falan alinmaz, baska masraflara da girilmez, parami dovizde altinda bekleteyim" diyenler var mi?

Ben ornegin Turkiye'de iyi para kazanan bir yazilim muhendisiyken, 2015'te sifir Honda Civic'i 70.000 TL civarina almistim, araci da sevmistim ama, o bile bir taraftan dokunmustu bana, "Bu basit C sinifi araca bu parayi verdik" diye. Aradan gecen 5 senede insanlarin gelirleri dovize endeksli artmadi ama ayni modeller oldu 200.000 TL, insanlar bunlari alabilmeyi nasil basariyor? Sakayla karisik "Nereden geliyor bu degirmenin suyu?" Ben sahsen C sinifi bir arac 100.000 TL uzerindeyse hem psikolojik olarak alamam, hem de zaten ekonomik durumum yetmezdi gibi geliyor.

Ornegin baska konularda Bir Skoda Kamiq'tir gidiyor, bayilerde yokmus, galeriler stoklamis, sifirinin cok fazlasi paralara satiyorlarmis. Insanlar dert yaniyor bu durumdan/ Fazlasiyla haklilar, ama yine de "Kamiq almasam olmem, bunlara yedirecegime kendi arabama tertemiz bakim yapar binerim" diyenler hic yok mu? Konulardan oyle bir beklentiye kapiliyor ki insan, millet Kamiq olmasa olecek. Durum bu mu gercekten?

Sevgiler, saygilar.
CNN International'ın son dakika haberine göre, en son 11 Nisan'da Kuzey Kore medyasında görünüp, sonra kalp ameliyatı olacağı bilinen Kim Jong Un bir daha görülmemiş. Dedesinin 15 Nisan'daki doğumgünü kutlamasında bile yokmuş. Beyin ölümü gerçekleştiğinden şüphe ediliyormuş. Amerikalı istihbarat yetkilileri bilgi almaya çalışıyormuş.

Kaynak:
https://amp.cnn.com/cnn/2020/04/20/politics/kim-jong-un-north-korea/index.html?__twitter_impression=true
Renault, kullanıcının ihtiyacına göre uzunluğunu ve şeklini değiştirebilen, tamamen elektrikli yeni konsept otomobili Morphoz'u tanıtmış.

Sizce gerçekten bunu gerektirecek ihtiyaçlar var mıdır, varsa nelerdir, veya bu teknolojinin uygulanabileceği başka alanlar da doğabilir mi? Yoksa tamamen gereksiz mi görüyorsunuz uzun vadede?

Renault Morphoz: Şekil Değiştirebilen Elektrikli Konsept Otomobil

Renault Morphoz: Şekil Değiştirebilen Elektrikli Konsept Otomobil

Renault Morphoz: Şekil Değiştirebilen Elektrikli Konsept Otomobil



Yukarıdaki video biraz animasyon gibi duruyor. Şu da gerçek videosunu görmek isteyenler için:

Merhaba,

2006 Toyota Avalon arabamin motorunda, son 3 haftadir duydugum, bosta ya da giderken gaz pedalina bastikca artan, motordan gelen bir ses var. Cok hafif surtunme/siyirma gibi bir ses.

1) Motorun devir sesinin periyodundan daha farkli bir periyotla (Mesela saniyenin onda biri farkla) duyulan bir ses bu, birseylerin donmesinden kaynaklaniyor gibi hissediliyor.
2) Alternatorden suphelendim, farkli yerlerde alternator testi yapilinca gercekten bataryayi iyi sarj etmedigi ortaya cikti, alternatoru degistirdim, ama cozum olmadi, ses aynen duruyor.
3) Bir usta, V kayisiyla donen kasnaklardan olabilecegini soyledi, diger usta su (devridaim) pompasindan.
4) Aracta hic bir ariza isigi yanmiyor. Su anda alternator ve aku voltajlari normal gorunuyor.

Sorunun tespitine yonelik fikirleri olanlardan rica edebilir miyim?
13 Kasım Cuma akşamı Amsterdam'dan kiralık otomobille ailecek (Eşim ve 2 yaşında oğlum) yola çıkarak, Paris'e geçip orayı gezip 15 Kasım Pazar gecesi Stuttgart'a gitmek gibi sıkıştırılmış bir planımız var. Tarih de dikkate alınarak, her türlü önerinin (Kış lastiği gerekliliği, nerelerde kalınmalı, 13 Kasım Cuma akşamı Belçika'nın herhangi bir şehri kalmaya ve ertesi sabah yarım gün gezmeye değer mi, Paris'te tek gece kalarak 1.5 gün gezmek yeterli mi, araba park imkanları, bisiklet kiralama vb. aktiviteler), tecrübenin başımın üstünde yeri olacak. Benim planıma göre Amsterdam ve Stuttgart zaten gezilmiş olacak, oralar ile ilgili öneri gerekmiyor. Özellikle bu yazdığım yolculuğu en kıymetli ve otomobille sorunsuz şekilde nasıl tamamlarım?
2015 Honda Civic Elegance aracıma, temiz işçilik ve yüksek malzeme kalitesi olsun düşüncesiyle, sonradan da garanti ile ilgili başımı ağrıtmasınlar diye, Honda yetkili servislerden fiyat alarak, en ucuz 200 TL fiyat verene 05.09.2015'te park sensörü taktırdım. Tam bir hayal kırıklığı. Honda'da yaptırıyor olmanın hiçbir avantajını göremedim. Fiyat yüksek, ürün piyasa malı birşey, sensör uçları çok kaba, geri vitese ilk aldığımda devreye girme süresi çok geç (2 saniye gibi), sesler çok irite edici. Bunlar yetmezmiş gibi, montaj işçiliği o kadar kötü ki, sensör uçlarını kar beyaz boyamışlar ama aracın rengi kırık beyaz olduğundan çok sırıtıyor, boya tam olmamış ara ara siyahlıklar görülüyor ve sensör uçlarını tampona tam bitiştirip sıfırlamamışlar bile. hem kullanım, hem kalite, hem de işçilik olarak hayal kırıklığı oldu adeta. Üreticiyi hiç anlamıyorum, 4 donanım seviyesinden, en üstün bir altı olan Elegance'a neden park sensörü koymaz; ya da sonradan aksesuar olarak satıyorsa niye aracın kalitesine gölge düşürecek ürün ve işçilik uygulanır?

 Honda Yetkili Servis Park Sensör Hayal Kırıklığı

 Honda Yetkili Servis Park Sensör Hayal Kırıklığı
Hakkında
Meslek: Serbest
Forum İmzası:
*2017 Nissan Pathfinder SL 4WD *2006 Toyota Avalon Limited *2015 Honda Civic 1.6 Elegance ECO LPG Otomatik *2008 Opel Astra HB 1.3 CDTI Enjoy Easytronic *2012 Hyundai i30 1.6 CRDI Elite Manuel *2010 Chevrolet Cruze 1.6 LS Otm. *2001 Ford Focus HB 1.6 Ambiente Otm.
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 656
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 910
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 28.192 (Bu ay: 358)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.226 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.