Şimdi Ara

TSi motor LPG sistemleri & uyumu tüp takılma(2017-2018 sonrası 1.0 )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
2
Favori
73.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba.

    TSi motor bilindiği üzere turboşarj ve eş zamanlı turboşarj + süperşarj destekli versiyonları bulunan bir motor.

    2003 yılından bu yana ülkemizde on binlerce TSi motorlu VAG grup araç satıldı son yıllar ile rakamın yüz binlerde olduğunu söyleyebilirim. İlk olarak bu motorun yapısına gelelim standart atmosferik beslemeli yani düz motorlara nazaran yeni nesil TSi'lerde türbin desteği ile çok yüksek basınç oluşturan bir hava beslemesi söz konusu bu türbinler eski Mercedes Kompressor süperşarj türbini gibi değil biraz daha sofistike bir sistem.

    Direkt benzin püskürten TSi motorun 25 yıl kadar bir Ar-Ge'si var bu sistem Dünya'da milyonlarca araçta tercih edildi ve akaryakıt alternatifi olarak Prins/Lovato/Landirenzo ve Atiker markaları 2010'lardan önce ilk nesil direkt enjeksiyon uyumlu LPG sistemini geliştirdi ve bu yıllarda piyasaya sürdü şu an 3-4.nesil sistemleri söz konusu iki tane çalışma presnibi var benzin ve LPG'yi karma olarak kullanan sistemler ve atmosferik motor LPG'si gibi çalışan likit sistemler likit sistemler biraz daha pahalı fakat karma sistemler daha yeni aslında bu konuda doğru bilgi az yabancı forumlar dahil araştırdım motortalk.de ve Polonya'daki sitelere baktım videoları izledim epey bilgi sahibi oldum diyebilirim önceden de likit sistemli 1.4 TSi Trendline Golf kullanmıştım 5-6 yıl olmuştur herhalde ilk olarak fiyatlara gelelim.

    Otogaz sistemlerinde ortalama fiyat 4-5 bin lira civarı diyebiliriz karmalar 3-4 bin liradan başlıyor likitler 8000 hatta 10.000+ liraya kadar gidiyor eğer çok kilometre yapıyorsanız likit az kilometre yapıyorsanız karma daha mantıklı zaten yeni TSi'lerdeki Start&Stop ile karma benzin tüketimi yok denecek kadar düşebiliyor bazı likit sistemler aracın kendi enjektörünü kullanıyor fakat karma sistem normal LPG gibi takılıyor genel olarak rölantide ve 3-4 bin devirden sonra benzin kullanmaya başlıyor Prins markasının karma kitleri ise eski likit sistem ürününün yerini almaya başladı tıpkı atmosferik motor LPG'si gibi ilk çalıştırmada ve sürüş boyunca çok cüzzi bir miktar benzin harcıyor ek olarak Start Stop devredeyken ki ilk kalkış dahil LPG kullanıyor LPG'yi hazır bekletiyor ve direkt onu püskürtüyor.

    Yeni karma sistemlerde uzun yolda benzin olarak mililitreler söz konusu oluyor uzun vadede çok ciddi ekonomisi var şu an Prins markası yeni karma sistemi ile Atiker,Lovato karma sistemlerine nazaran likit sisteme yakın tasarruf sunuyor .Buradaki temel kıstas besleme değil enjeksiyon yani
    turbo motorlarda uyum olarak tek çeşit değil 1.0 140 beygir Ecoboost ve T-GDI motorlarda şikayetler olmuş TSi motor özellikle son nesillerde TGI adı verilen ve içinde LPG'de bulunan yakıt ile de çalışabilecek mimariye sahip olduğundan epey avantajlı tıpkı Honda firması gibi motor subap ve silindir yatakları hem benzin hemde CNG ile sorunsuz çalışabilecek şekilde dizaynı yapılmış.


    Eğer 0 km olsun motor konusunda içim rahat olsun derseniz 1.0/1.4/1.5 TSi VW Golf,Polo yada Skoda Octavia,Seat İbiza ...alabilirsiniz yeni karma Prins en tasarruflusu ve ek olarak Prins markası 2 yıl /100.000 kilometre garanti veriyor bu garanti aslında sigorta,motor sigortası , 10.000 km altı ve tescili 6 ayı geçmemiş sıfır bir araca LPG takarsanız firma sizi otomatik olarak garanti kapsamına alıyor motorunuzda en ufak sorun olursa tamamen sigorta altında hatta LPG uygulaması sırasında sorun yaşandığında firma mühendislerin bulunduğu Hollanda,Çin gibi ülkelerden LPG dönüşüm yerindeki ustalara konuşup sorunu çözüyor eğer garantici biriyseniz Prins tercih edebilirsiniz ve 5-6 yıldır Prins kullanan TSi araçlar var en pahalı bakım ise Prins'te her 20.000 km'de 200 lira bakımı var Prins markasının distribütörü İpragaz o konuda en güvenebileceğiniz en sorunsuz marka Prins fakat Atiker ve Lovato'da fiyat olarak onun epey önüne geçiyor .

    Zaten bu tip LPG sistemleri sadece ülkemizde yapılan bir uygulama değil VW firması 1.0 TSi Polo'nun stepnesine 2 adet CNG tüpü yerleştirilmiş versiyonunu satıyor motor bildiğimiz 1.0 95 beygir/70 kilowatt CHZL kodlu motorun 66 kilowatt ve 70 beygir versiyonu denebilir benzinlede çalışabiliyor TSi motor LPG uygulamalarında rakiplerinden bir tık avantajlı.Fiat markası 1400 kilogram civarı aracı 1.4 T-Jet +LPG motorlu olarak satılıyor bu ağırlık ve 120 beygir ile 11 litre şehir içi LPG tüketimi var mesela Polo 1.0 TSi 95 beygir ve 1145 kilogram + Prins ile şehir içi 8-9 litre LPG anca yakar uzun yolda ise 4-5 litre yakar diyebiliriz yani ekonomi olarak LPG'li bir 1.6 atmosferikten daha az yakabilir zaten ülkemize gelen 1.0 TSi motorlar gayet güçlü makineler LPG ile de hemen hemen aynı performansı verebiliyor videodaki araç fabrikasyon LPG'li Civic gibi fabrika tüplü olan 1.0 3 silindir Polo TGI o konuda zaten LPG takılacak en az 1.4-1.5 olsun diye düşünmeyin arkadaşlar 1.0 115 beygir Golf 200 tork 1.4 125 beygir Golf'te 200 tork güce sahip sonuçta arada nesil farkı var...






    3 silindir fiyatları 4 silindir ile aynı o konuda bir avantajı yok ama 1.0 Golf ve Polo LPG sistemi için çok iyi zaten motor mimarileri TGI motorlada aynı şu an sıfır km alınıp LPG ile binilebilecek araçlardan diyebilirim favorim Octavia ve Polo ikinci el ise 1.2 C4 1.6 THP C5,DS5 tavsiye edebilirim bu arada 1.0'ın vergisi 1.6 dizel veya atmosferik ile yarı yarıya buradanda 700-800 kâr söz konusu tek istisna Jetta var motoru 10-15 yıllık neredeyse çok eski ... TSi motor çok fazla araçta tercih edildi buda bahsi geçen firmaların ağırlıklarını TSi'ye vermelerini sağladı.

    Görsellerdeki araç 1.0 TSi 3 silindir Octavia,motor zaten Polo&Golf aynı motor Landirenzo marka LPG takılmış LPG modeli ise Omegas Direct en aşağıdaki motor ise 1.0 TSi 3 silindir Polo tamamen aynı motor yani uygulama aşamasında farklılık yok ek olarak Megane ve Civic gibi LPG dolum noktası benzin depo kapağının olduğu yerde .


    (İsteyene redüktör ve beyin adı verebilirim. )


    TSi motor  LPG sistemleri & uyumu tüp takılma(2017-2018 sonrası 1.0 )


    TSi motor  LPG sistemleri & uyumu tüp takılma(2017-2018 sonrası 1.0 )


    TSi motor  LPG sistemleri & uyumu tüp takılma(2017-2018 sonrası 1.0 )


    TSi motor  LPG sistemleri & uyumu tüp takılma(2017-2018 sonrası 1.0 )


    TSi motor  LPG sistemleri & uyumu tüp takılma(2017-2018 sonrası 1.0 )

    TSi motor  LPG sistemleri & uyumu tüp takılma(2017-2018 sonrası 1.0 )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JNG9O -- 29 Temmuz 2018; 13:38:14 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Çok mantıksız



    Tsi araçlar atmosferik araçlara göre ilk alımda daha maliyetliler. Burada kayıp var.



    Lpg maliyeti çok yüksek.



    Tsi motora lpg takabilecek ondan anlayacak usta bulmak sıkıntı. Lpg olunca yetkili servis de muhtemelen garanti kapsamına almaz. Dsg varsa şınanay.



    Tsi zaten çok yakan bir motor değil, lpg de maliyetli olunca amorti mesafesi çok uzuyor. 10litre yakan bir araç 30bin km de amorti ediyorsa 7litre yakan araç 50bin kimde amorti eder. Lpg maliyeti yüksek olduğu için Tsi de amorti süresi uzun olacaktır. Belki passat, tiguan gibi çok yakan araçta mantıklı olur ama polo golfte zor.



    Lpg takılacaksa alınır uygun fiyatlı atmosferik, takılır 1500-1600e atiker, 7-8ayda amorti eder gezersin. Tsi için o riske değmez. 5-6bin lpg için çok.
    Takılmaz diye bir şey yok tabii ki takılır. Takar reklamını yaparlar, YouTube a video atarlar. Para kazanacaklar bu işten. Asıl sıkıntı uzun vadede.



    Aynı şey bazı atmosferikler için de geçerli. Avensis 2.0 vardı bende o da aynı sistemdi. Lpg taktırmak yerine 1 sene benzinde bindim. Taktırıp sorun yaşayan çoktu.



    Tsi vsyi zaten lpg ye sıcak bakmayanlar tercih ediyor. Lpg ye sıcak bakan gider corolla, auris civic falan alır. Olmaz diye bir şey yok ama mantıklı olan bu.
    Sistemi felan pek bilmiyorum ilgimi de çekmiyor ancak yürütme masraflarını karşılayamayacakları halde 100 küsür bin liralara neden araba alıyorlar hala aklım almıyor, sahibinden de onlarca bir önceki kasa lpg li e180 var yani karşılayamıyorsan sat daha ucuz bir şey al artan paraya arabayı yürüt.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    1.0 TSi Motorlu Araçlara LPG Sistemi Uyumu ve Takılması (2017-2018 Sonrası)

    2017-2018 sonrası üretilen 1.0 TSi motorlu araçlar, belirli koşullar altında LPG sistemleriyle uyumludur.

    1.0 TSi Motorların LPG Uyumu

    Volkswagen, Audi ve Skoda gibi markaların ürettiği 1.0 TSi motorlar, doğrudan benzin enjeksiyon (DI) teknolojisine sahiptir. Bu teknoloji, LPG sistemlerinin entegrasyonunu daha zor hale getirir. Ancak gelişen teknoloji sayesinde, artık 1.0 TSi motorlu araçlara LPG sistemi takılabilir.

    LPG Sisteminin Takılması

    1.0 TSi motorlu aracına LPG sistemi taktırmak için yetkili bir LPG dönüşüm merkezine başvurmalısın. Usta teknisyenler, aracının motor yapısına ve LPG sisteminin özelliklerine uygun olarak gerekli dönüşümleri gerçekleştirecektir.

    LPG sisteminin takılması sırasında, aracının yakıt sistemi, motor yönetim sistemi ve egzoz sistemi üzerinde değişiklikler yapılır. Bu değişiklikler, aracın LPG ile güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlar.

    LPG Sisteminin Avantajları

    1.0 TSi motorlu aracına LPG sistemi taktırmak, çeşitli avantajlar sunar:

    • Benzin maliyetlerinin düşmesi
    • Yakıt tüketiminin azalması
    • Çevresel emisyonların azalması
    • Motor performansının korunması

    Dikkat Edilmesi Gerekenler

    1.0 TSi motorlu aracına LPG sistemi taktırırken şu hususlara dikkat etmelisin:

    • Yetkili bir dönüşüm merkezi tercih etmelisin.
    • LPG sisteminin aracın motor yapısına uygun olduğundan emin olmalısın.
    • Düzenli bakım ve kontroller yaptırmalısın.

    Uygun şekilde takılmış ve bakımı yapılmış bir LPG sistemi, 1.0 TSi motorlu aracının sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Çok mantıksız



    Tsi araçlar atmosferik araçlara göre ilk alımda daha maliyetliler. Burada kayıp var.



    Lpg maliyeti çok yüksek.



    Tsi motora lpg takabilecek ondan anlayacak usta bulmak sıkıntı. Lpg olunca yetkili servis de muhtemelen garanti kapsamına almaz. Dsg varsa şınanay.



    Tsi zaten çok yakan bir motor değil, lpg de maliyetli olunca amorti mesafesi çok uzuyor. 10litre yakan bir araç 30bin km de amorti ediyorsa 7litre yakan araç 50bin kimde amorti eder. Lpg maliyeti yüksek olduğu için Tsi de amorti süresi uzun olacaktır. Belki passat, tiguan gibi çok yakan araçta mantıklı olur ama polo golfte zor.



    Lpg takılacaksa alınır uygun fiyatlı atmosferik, takılır 1500-1600e atiker, 7-8ayda amorti eder gezersin. Tsi için o riske değmez. 5-6bin lpg için çok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Çok mantıksız



    Tsi araçlar atmosferik araçlara göre ilk alımda daha maliyetliler. Burada kayıp var.



    Lpg maliyeti çok yüksek.



    Tsi motora lpg takabilecek ondan anlayacak usta bulmak sıkıntı. Lpg olunca yetkili servis de muhtemelen garanti kapsamına almaz. Dsg varsa şınanay.



    Tsi zaten çok yakan bir motor değil, lpg de maliyetli olunca amorti mesafesi çok uzuyor. 10litre yakan bir araç 30bin km de amorti ediyorsa 7litre yakan araç 50bin kimde amorti eder. Lpg maliyeti yüksek olduğu için Tsi de amorti süresi uzun olacaktır. Belki passat, tiguan gibi çok yakan araçta mantıklı olur ama polo golfte zor.



    Lpg takılacaksa alınır uygun fiyatlı atmosferik, takılır 1500-1600e atiker, 7-8ayda amorti eder gezersin. Tsi için o riske değmez. 5-6bin lpg için çok.
    Hocam fiyatlar değişiyor Usta sıknıtı değil işin ehli bulunur büyük şehirlerde.


    Biri Yalova'dan İstanbul'a gelmiş mesela.




    Reklam olmasın başka yapanlarda var.






    Montaj kısmı




    Bahsettiğim 1.0'lara takılan Landi.






    160 beygirlik LPG ile 0-100







  • Takılmaz diye bir şey yok tabii ki takılır. Takar reklamını yaparlar, YouTube a video atarlar. Para kazanacaklar bu işten. Asıl sıkıntı uzun vadede.



    Aynı şey bazı atmosferikler için de geçerli. Avensis 2.0 vardı bende o da aynı sistemdi. Lpg taktırmak yerine 1 sene benzinde bindim. Taktırıp sorun yaşayan çoktu.



    Tsi vsyi zaten lpg ye sıcak bakmayanlar tercih ediyor. Lpg ye sıcak bakan gider corolla, auris civic falan alır. Olmaz diye bir şey yok ama mantıklı olan bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sistemi felan pek bilmiyorum ilgimi de çekmiyor ancak yürütme masraflarını karşılayamayacakları halde 100 küsür bin liralara neden araba alıyorlar hala aklım almıyor, sahibinden de onlarca bir önceki kasa lpg li e180 var yani karşılayamıyorsan sat daha ucuz bir şey al artan paraya arabayı yürüt.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğim gibi uzun vadeli kullanımda da memnun olan kişi çok fazla.



    136 bin km DSG+LPG B7 Passat 1.4



    202 bin km LPG'li CC

    TSi'den yakıt olarak çekinenler var illa mahkum olmamak lazım 150-160 NM Japon araçlarına zaten LPG takınca ikinci el fiyatıda ona göre fazla oluyor amorti kısmını dizel araç gibi düşünüyorum şahsen ikinci elide benzinliye göre iyi oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKattchup

    Sistemi felan pek bilmiyorum ilgimi de çekmiyor ancak yürütme masraflarını karşılayamayacakları halde 100 küsür bin liralara neden araba alıyorlar hala aklım almıyor, sahibinden de onlarca bir önceki kasa lpg li e180 var yani karşılayamıyorsan sat daha ucuz bir şey al artan paraya arabayı yürüt.
    Civic alanlar 6 bin lira fazla verip fabrikasyon LPG alıyor(Araç 113 bin lira) onu alana kadar 100'e B8 Passat alıp 6-7'ye likit sistem takarım ille de LPG'li alacaksam.

    Zaten yüksek fiyatlı arabalara binenler daha cimri oluyor arkadaşımda E30 var hiç LPG takılmamış benzinde biniyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG9O

    Hocam fiyatlar değişiyor Usta sıknıtı değil işin ehli bulunur büyük şehirlerde.


    Biri Yalova'dan İstanbul'a gelmiş mesela.




    Reklam olmasın başka yapanlarda var.






    Montaj kısmı




    Bahsettiğim 1.0'lara takılan Landi.

    https://landirenzo.com/en/omegas-direct-injection-lpg-system




    160 beygirlik LPG ile 0-100





    Alıntıları Göster
    Candan mühendislik bu adamlar lpgli daha performanslı diyen adamlar değil mi?

    tsi ya o farkı verip lpg takacağıma dizelini alırım




  • Bu konuda lpg li tsi kullanan kimse varmı acaba ?..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cryin kullanıcısına yanıt
    Bilmiyorum hocam öyle bir iddiaları olabilir dizel bitecek diyorlar her videoda.





    Sizin dediğiniz bu galiba.
  • orhan1461 kullanıcısına yanıt


    VAG forumlarında var DH'de yok galiba hiç bulamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG9O

    http://www.jettaturkiye.com/1-4-tsi/11565-2010-1-4-tsi-122-lpg-takt%FDrd%FDm.html

    VAG forumlarında var DH'de yok galiba hiç bulamadım.
    Biliyorum , sıkıntıda bu zaten. Tecrübe eden varmı ; yok ama herkes bilgi sahibi. Onca kullanan, memnun olan kişi bişey bilmiyor demekki. 1 haftadır passat facebook grubuna üyeyim , alayı fsi ve tsi motorları lpg li kullanıyor şikayet eden yok ama çevremde lpg li fsi nin koltuğuna otırmamış adam ahkam kesiyor. Kime inanacağımızı şaşırdık.



    Lpg de hiçmi sorun yaşanmıyor , yaşanıyor elbet , dizelde yaşanmıyor mu benzinde yaşanmıyor mu ?.. Lakin ş.i. 60 krş veya 11 lt. benzin yakan fsi karma yakıt ortalamasında 11 lt. lpg tüketince değer diyorsun 🤔🤔



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 29 Temmuz 2018; 16:17:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG9O

    Bilmiyorum hocam öyle bir iddiaları olabilir dizel bitecek diyorlar her videoda.





    Sizin dediğiniz bu galiba.
    yav he he derler adama hiç bi lpg dizelin yerini tutamaz lpg diyice aklıma 2000 model araçlar geliyor direk yeni model güzel bi aracım olacak turboşarjlı birde gidip lpg takacağım? asla orjinalliğini bozmam




  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    Hocam ben Golf 6'da test sürüşü babında likit sistem kullandım araba 1.4 TSi Trendline sistem gereği benzin koyma yoktu sadece LPG ile çalışıyordu motor sıcaktı zaten yüksek hızda deneme fırsatım olmadı ama benzinden ayırt edilebileceğini sanmıyorum performans olarak.


    LPG tüketimi olarak ben 1.0'lar çok ekonomik olur diye düşünüyorum maceraya gerek yok zaten LPG takacağım diye 150 beygir alan çıkmaz umarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin

    yav he he derler adama hiç bi lpg dizelin yerini tutamaz lpg diyice aklıma 2000 model araçlar geliyor direk yeni model güzel bi aracım olacak turboşarjlı birde gidip lpg takacağım? asla orjinalliğini bozmam

    Alıntıları Göster
    Adam silindir tüp takmış Şahin mi ya bu




    Birkaç aya ilan giderse araç 127 bin tl CC




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG9O

    Adam silindir tüp takmış Şahin mi ya bu


    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-volkswagen-cc-1.4-benzinli-lpg-tupun-yeni-takilmis-584245825/detay

    Birkaç aya ilan giderse araç 127 bin tl CC

    Alıntıları Göster
    yazık valla arabaya




  • bahsettiğin gibi TSI motorlar çok uzun zamandır piyasada. yıllardır lpg takıldı söylentilerinden fazla ileri gidilemedi. forumda bir kaç cesaretli arkadaş lpg denedi sonucu hüsran oldu. bugünün şartlarında belki ciddi rakamlar ödeyerek sorunsuz çalışacağı söylenen likid sistem takılabilir. ancak bu sistem ne kadar problemsiz. kaç araçta denendi kaç bin km yol yapıldı bilgimiz yok. bilindiği gibi lpg kendisini uzun vadede amorti edecek bir sistem.10-20k km sonra ciddi sıkıntılar çıkartacaksa tasarruf mantığı kalmaz.

    bende 1.4T astra var. 60k km yol yaptım. çok şükür sıkıntısı yok. taktırmadan önce ciddi araştırmalar yaptım bir çok kullanıcı tarafından denenmiş olumlu sonuçlar verdiğini gördüm. kullanıma göre subap sorunu 60k-100k km yol yapacağını söyledi,ler. kabul ettim. bahsettiğimiz referanslar TSI için maalesef yok. TSI lpg denemek ciddi cesaret
  • JNG9O J kullanıcısına yanıt
    Direk enjeksiyonlu araçlara ya sıvı sistem ya da en eski karbüratörlü araçlara takılan sistemlerden takıyorlar. Karbüratörlü sistemde birkaç kritik nokta var. Onları iyi yapabilirlerse verim alınabiliyor ama çok düşük bir ihtimal. Bu sistemin maliyeti de çok düşük. 1000tl gibi bir fiyata takılabilir. Dediğim gibi 2.0 avensis varken araştırmıştım. 2.0direk injeksiyonlu avensislerin çoğunda bundan var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam ama turboşarj destekli motordan bahsediyoruz tamamen farklı aslında

    ilk TSi ler mekanik süperşarj ve turboşarj destekli yağ yakanlarda onlardı zaten.



    Bence takmisken 1.0'a takmak lazım maksimum verim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JNG9O -- 22 Ağustos 2018; 20:36:51 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence akbile dönüş yapın, ben anlamıyorum bu kadar ölüculugu,araban yakiyorsa 10 litre tamam LPG araştır,ama 6 litre yakan arabaya LPG ne gerek??? saçmalık... ayrıca bu araçların motoru daha hassastır, 7000 e takılan LPG ile kar ettim sanarken 10 15 binlik masrafla ugrasirsiniZ...bı akıllı mantıklı olun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.