Şimdi Ara

Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
23.326
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkdaşlar herkese merhaba.


    Son 5 yıldır satışları gitgide düşen bir firma vardı hatırlarsınız.


    Bunun sebeplerini forumda da yazmıştım.


    https://forum.donanimhaber.com/2021-de-bitecek-honda-tr-avrupa-nin-biraktigi-enkaz-ve-satis-adetlerini-yiyecek-olanlar--148662655


    Şimdi ise Honda son bir hamle yapmış, bu ay kapanan Honda fabrikası ve 1.6 VTEC motorun üretimden kalkmasıyla LPG+yerli avantajıyla tutunan Civic'in eskisi gibi olmayacağı gerçeğini görerek yeni iki model getirmiş.


    Honda Türkiye ilk defa doğru bir iş yaparak City'yi Türkiye'ye getirme kararı kalmış, aynı zamanda Accord ve yeni Civic'te gelecek ama bizim ciddiye alıp konuşacağımız araba City arkadaşlar.


    Türkiye pazarından silinmemek için, Honda'nın var gücüyle City'ye asılacağını düşünüyorum, B segmentte Avrupa pazarının en çok satan modellerinden biri olan Sandero ve Sedan karoserli versiyonu Taliant'ın Türkiye pazarını fazla önemsemediği bir gerçek.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Ben Sandero ve Taliant güzel arabalar, çok satar dediğimde Egea vs. diyenler de vardı ama geçen ay Sandero Avrupa'nın 1. cisi oldu, demek ki doğru arabayı tespit etmişim.


    Aynı durumu iddia etmesemde City'nin potansiyeli yüksek. City ülkemize yıllar evvel yerli üretim olan iki nesil boyunca satılmıştı, ilk neslin tasarımını beğenmeselerde ben beğeniyorum. i-DSI yani her silindir başına çift bujili motoru da gayet güzeldi.Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT ) 



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    City'nin bir nesli daha satıldı, sonrasında TR'de üretilmedi ve ithal edilmedi. Ben Civic'i sevmem ama City'yi severim Japon arabalarından sevdiğim arabalar azdır, Mazda Xedos, Mazda 626, ''85-''90 Civic ve Impreza'yı severim, Civic'in yeni kasaları çöp ama 2000 öncesi süperdi. Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT ) 




    Yeni gelecek kasa City ise ilk olarak Egea Sedan ve Taliant'a doğrudan rakip, Accent Blue ve Civic'in yerini doldurma potansiyeli olan bir araba. Yani Honda'yı bu araba kurtarabilir. Yeni Civic Tayland'dan gelecekmiş, bu arabanın da Tayland'da fabrikası var, yani Civic ile aynı banttan çıkacaktır.





    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )




    City'nin en ilginç versiyonu ise HB karoser. Bizim ülkemize Sedan gelecektir çünkü City HB yerine Jazz var.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )

    Yukarıda gördüğünüz araç Polo'nun rakibi bir B-HB. Bu aracı ilginç yapan özellik 4 metre 34 santim uzunluğu ile Golf 8'den 6 santim daha uzun olması. Hatta Polo'dan da yaklaşık 30 santim daha uzun.


    Forumda Egea'nın boyutları şöyle, bu yüzden C segment diyen arkadaşların bu aracı incelemesi lazım, gördüğünüz üzere B segment arabalar artık C segmentlerden uzun olabiliyor.


    City Sedan'da uzunluk olarak 4 metre 55 santim ile Egea Sedan'dan uzun bir araba.





    İç mekana geçtiğimizde Egea ve Taliant'a göre neredeyse C segment ayarında bir iç mekan var. Video koymak yerine dikkatimi çeken kısımları atmayı daha doğru buldum.



    En üst donanım City'de, arka camda makam perdesi, arka sıra koltuklar için klima çıkışları ve çift 12V soket var.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Arka kol dayamada çift bardaklık var.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Deri döşeme koltuklar var.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )

    Arka koltuk sırtlarında cepler var.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )

    Tavan döşemesi Taliant gibi bez tavan değil, Egea'daki gibi halı tavan ama kötü görünmüyor.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Ön ve arka tavan lambaları LED.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )




    Gelelim kokpite. Göğüste dikişli deri döşeme yumuşak plastik var.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )

    Görüntüsü fena değil.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Hayalet gösterge de var.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )

    Elektrikli perdesi olan Sunroof var.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Güvenlik olarak ön, ön yan ve ön-arka perde hava yastıkları var.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )
    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )
    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )

    Deri döşeme kapılarda da var.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    İlk mesajı fazla uzatmak istemiyorum, ASEAN NCAP'te 5 yıldız almış.


    Göğüs plastiği Latin pazarındaki City'lerde deri döşeme hariç üst kısımlarda yumuşak plastik ama Asya pazarında yumuşak plastik sanırım yok, bize gelecek arabalar sert göğüslü veya sadece en üst donanımda yumuşak plastik olabilir.


    Son olarak motorlara göz atalım ve asıl bomba burada:


    City'de dizel motor var, 1.5 litre turbo dizel ünite 100 beygir gücünde, 1.5 atmosferik Hybrid var, 1.5 atmosferik VTEC var, 1.0 turbo VTEC var. Elektrikli versiyon ve turbo versiyonda CVT seçeneği mevcut, elektrikli motor 109 PS gücünde 253 N/m torka sahip.


    City için BRC ile montaj sözleşmesi yaparlarsa ve dizel motor %50 ÖTV'de kalırsa Civic'i konuşmaya gerek yok, City tek başına ciddi bir başarıya imza atar.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )



    Edit: Lansmanda sadece 1.5 CVT olacakmış arkadaşlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 2 Eylül 2021; 14:39:46 >



  • Civic fiyatina bunu satarlar artik.
  • Konu çok güzel, teşekkürler. Şimdi yoğunum ama dayanamadım yorumladım ama akşama editleyeceğim inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    Konu çok güzel, teşekkürler. Şimdi yoğunum ama dayanamadım yorumladım ama akşama editleyeceğim inşallah.

    Ben teşekkür ederim değerli hocam, Golf 8 Impression ve Taliant TCe LPG incelemesini de bu ay yazacağım İnşallah.Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT ) 

  • Apaçi paket mi? Civic kullanıcılarının kalbini böyle çalacaklar sanırım.
  • Bir aracın sınıflandırılması bildiğim kadarıyla sadece ama sadece aks mesafesi ile alakalı. Malzeme kalitesi vs. bunlar etkilemiyor.


    Ben tam olarak anlayamadım, fotoğraflardan görünenler çok iyi, hatta biraz anlamsız iyi rekabet için. City HB ile Jazz arasında kullanışlılık farkı vardır ki Jazz Crossover diye geçiyor zaten bildiğim kadarıyla.


    Yukarıdaki yoruma katılıyorum, bu aracı Civic parasına vermeye çalışacaklardır muhtemelen.

  • Güzel detaylar var, güzel konu olmuş. Araç açıkçası Türkiye pazarı için heyecan verici, güzel bir fiyat politikası ile iyi satışlar yakalayabilir. Özellikle 1.4 95 hp egeaya tereddüt edenler 1.5 121 hp vtec motora yeşil ışık yakar gibi. Dizel motor ise henüz soru işareti gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALPHA LION KING -- 1 Eylül 2021; 18:55:36 >
  • Lansman 11 Eylül'de.



    Honda TR modellere City'yi eklemiş, bence Civic FC5 faciasından çok daha başarılı olacak.



    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 2 Eylül 2021; 14:40:15 >
  • Fiyatı uygun olursa satar. Öncelikle bir önceki City'e göre tasarım devrim geçirmiş, en azından binilecek bir araba tasarımına sahip, eski City toplama uydurma bir araç gibi duruyordu. Fiyatı uygun olur mu? Göreceli... artık ne yazık ki 250 bin gibi rakamlar "ucuz" olarak kabul ediliyor...


    Ben şahsen bir araca 250-400 bin vereceğime eski arabama binmeye devam edip o parayla daire alır, kiraya veririm... ve öyle de yapıyorum. Normale aracını 3-4 yılda bir yenileyen ben artık yenilemiyorum, gittiği yere kadar gider araba dedim, geçen yaz daire aldım...


    Seneye arabayı yenileyecektim, ama fiyatlar düşeceğine halen artıyor, tekrardan daire alır kiraya veririm, ama bu fiyatlardan yeni araç almam... elimdeki 300 bin km'yi geçse ne olacak???? Sıfır almıştım, 200 bin olmadan da satarım diyordum, bu fiyatlarda o limiti 400 bin KM'ye çıkardım:):):)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Fiyatı uygun olursa satar. Öncelikle bir önceki City'e göre tasarım devrim geçirmiş, en azından binilecek bir araba tasarımına sahip, eski City toplama uydurma bir araç gibi duruyordu. Fiyatı uygun olur mu? Göreceli... artık ne yazık ki 250 bin gibi rakamlar "ucuz" olarak kabul ediliyor...


    Ben şahsen bir araca 250-400 bin vereceğime eski arabama binmeye devam edip o parayla daire alır, kiraya veririm... ve öyle de yapıyorum. Normale aracını 3-4 yılda bir yenileyen ben artık yenilemiyorum, gittiği yere kadar gider araba dedim, geçen yaz daire aldım...


    Seneye arabayı yenileyecektim, ama fiyatlar düşeceğine halen artıyor, tekrardan daire alır kiraya veririm, ama bu fiyatlardan yeni araç almam... elimdeki 300 bin km'yi geçse ne olacak???? Sıfır almıştım, 200 bin olmadan da satarım diyordum, bu fiyatlarda o limiti 400 bin KM'ye çıkardım:):):)

    250-300'e bende daire almayı düşündüm ama kira getirisi beni cezbetmedi, 170'e Tiguan alıp 1.5 sene sonunda 310'a satmıştım, arabalar bu kadar para ederken konuta para vermek bana mantıklı gelmiyor.


    Konut alırsam da Ankara için konuşursam para edecek evler artık 2-3 milyon oldu. Mesela benim kayınpederim Çakırlar'da Aquapark'lı otel konseptli sitede 6+1 daireye 1.5 milyon civarı para verdi, şimdi 3 milyona satıyorlar. Daha proje bitmeden ev 1.5 milyon koydu üste. Bu durumda 200-300'e ev alıp yılda 20-30 bin kira alsamda bir tarafta yüzbinlerce lira dönüyor almışken 10-15 yıl birikim yapar lüks bir ev alırım diye düşünüyorum.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Site bitince ön kısmı böyle görünecek. Paranın gücü.Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT ) 




    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Honda City'de geri dönersek dizel gelmemiş, turbo benzin gelmemiş, 1.5 VTEC CVT gelmiş, millet LPG takıp biner.


    230'a LPG uyumlu otomatik araba yok, Taliş var ama onda otomatiğin gücü kısık, LPG ile ECO-G manuel Taliant gibi olmuyor.

  • Eski bir civic kullanıcısı olarak nedense bu city bana 220-230 bandında cazip gözüktü. eğer iç mekan gercekten aile için geniş olursa ve motorda eh işte bir sey olursa düşünebilirim. cvt meraklısı degilim ama nabalım..

  • Yeni Honda City lansman fiyatlari
    Elegance: 219.000
    Executive: 229.000 tl
    1.5 vtec ve cvt kombinasyonu fiyatları bana biraz yüksek geldi(20 25 bin tl kadar). Egea dan iyi veya denk olsa bile bu kadar fark çok gibi. Otomatik olması ise çok büyük artı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-61960E1CE

    250-300'e bende daire almayı düşündüm ama kira getirisi beni cezbetmedi, 170'e Tiguan alıp 1.5 sene sonunda 310'a satmıştım, arabalar bu kadar para ederken konuta para vermek bana mantıklı gelmiyor.


    Konut alırsam da Ankara için konuşursam para edecek evler artık 2-3 milyon oldu. Mesela benim kayınpederim Çakırlar'da Aquapark'lı otel konseptli sitede 6+1 daireye 1.5 milyon civarı para verdi, şimdi 3 milyona satıyorlar. Daha proje bitmeden ev 1.5 milyon koydu üste. Bu durumda 200-300'e ev alıp yılda 20-30 bin kira alsamda bir tarafta yüzbinlerce lira dönüyor almışken 10-15 yıl birikim yapar lüks bir ev alırım diye düşünüyorum.


    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Site bitince ön kısmı böyle görünecek. Paranın gücü.Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT ) 




    Yeni Honda City 2022 model incelemesi (1.5 LPG uyumlu VTEC CVT )


    Honda City'de geri dönersek dizel gelmemiş, turbo benzin gelmemiş, 1.5 VTEC CVT gelmiş, millet LPG takıp biner.


    230'a LPG uyumlu otomatik araba yok, Taliş var ama onda otomatiğin gücü kısık, LPG ile ECO-G manuel Taliant gibi olmuyor.



    Alıntıları Göster

    Atladığınız bir nokta var...


    Daire aldığınızda az veya çok size gelir sağlayacak (kira), zamanla değer de kazanacak....


    Araba aldığınızda o parayı vermekle kalmayıp aylık gelir yerine gider oluşacak. Aracın bakımları, vergileri, olası kazada değer düşmesi, kullanıma bağlı olarak zamanla eskiyip değer kaybetmesi gibi faktörler var...


    Ayrıca memlekette 100'e aldı, 200'e sattı muhabbetini cahil muhabbeti olarak görüyorum...


    Euro 5 iken 100'e almış, Euro 10 iken 180'e satmış, kar ettim diyor... abicim, sen 20 bin Euroya almışsın, 18 bine satmışsın, alım gücü olarak, euro olarak, altın olarak zarardasın....


    Forumda çok görüyorum, 150'ye araba aldım, 250'ye sattım, iyi kar ettim lafları... iyi de sen alıp sattığın süre içerisinde Euro 3'den 9'a fırlamış, TL bazında kar ettim diye avutuyorsun kendini.


    Kullanıma bağlı eskiyen hiçbirşeyden para kazanamazsın, bu sadece son zamanlarda Türkiye'de geçerli, o da tamamen hükümetin vergi politikası ile ilgili... Aracı alıyor 100 bine, satana kadar memlekette ÖTV'ye zam gelmiş, araç vergilerine zam gelmiş ve sıfırı vergilerden dolayı euro veya altın bazında bile %40 pahalanmış, tabi ki ikinci eli de zamlanacak... yoksa son 3-4 yılda araç vergilerinde sıfır oynama olsaydı, kimse de bu kadar kar edemezdi.

  • HB karoser çok yakışıklıymış be

  • Hocam cok cosmussun ancak;

    En nihayetinde kalitesizligi ile meshur segmentin (b-sedan) leylek bir araci bu. Polo kadar kalitesi bile olmayacak
  • Gelmiş geçmiş en iyi Civic kasasına yurdum köylüsü çöp demiş. Youtuberlar güzel algı yarattı bu kasa konusunda git bir canlı gör de çöp mu değil mi anlarsın
  • City şaka maka tutulmuş gibi geldi bana.


    Satışları da iyi gidiyor.


    Gelen araba iç mekan kalitesi olarak boş paket gelmiş maalesef.

  • Tasarımsal olarak rakiplerin alayından 2-3 gömlek önde ancak şu arabanın kasasına oranla tekerlerin neden ufak kalması için uğraşıldığını anlamıyorum iğrenç duruyor. Halbuki şu aracı az daha basık yapsan çiçek gibi model çıkacak ortaya. Yazık olmuş güzelim tasarıma.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.