Şimdi Ara

1.4 Tsi motor lpg uyumu hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 2011 model 1.4 tsi motor jettaya sahibim. Aranızda bu motorla lpgyi tecrübe etmiş kişiler randımanı hakkında tecrübelerini aktarırsa çok güzel olur. Teşekkürler.

    Trolleyecek arkadaşlar lütfen yazmasın. Motoru seviyorum sadece lpg ile olan uyumunu merak ediyorum.



  • TSİ motora lpg uygulamak pek mantıklı değil
    Öncelikle lpg aracı yetkili servisler kapıdan içeri sokmuyorlar yetkili servise yolunuz düşerse zorluk yaşarsınız

    kit maliyetleri yüksek atmosferik motora göre 2 katı kit maliyetleri var tasarruf oranı da atmosferik motora göre daha az oluyor

    Montaj yapanlar över ama kullanan sormak lazım tsi lpg kullanan da yok gibi bir şey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 21 Eylül 2019; 20:23:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    TSİ motora lpg uygulamak pek mantıklı değil
    Öncelikle lpg aracı yetkili servisler kapıdan içeri sokmuyorlar yetkili servise yolunuz düşerse zorluk yaşarsınız

    kit maliyetleri yüksek atmosferik motora göre 2 katı kit maliyetleri var tasarruf oranı da atmosferik motora göre daha az oluyor

    Montaj yapanlar över ama kullanan sormak lazım tsi lpg kullanan da yok gibi bir şey
    cevabınız için teşekkürler. servis sıkıntı değil hocam, o olayı biliyorum. kit maliyetlerinin de fazla olduğunu biliyorum. sanırım sistem aracın kendi enjektör sistemini kullanıyor. bu sistemler hakkında detaylı bilginiz var mı acaba?
  • bence en kestirme satıp tdi alın yoksa 2. elde lpg takılmış tsi ı kimseye satamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satıp daha iyi lpg uyumu olan bir araca geçmek lazım. Çünkü;

    -Kitleri pahalı Prins VSI-DI 1300€ ; 8000tl civarı
    -Tasarruf oranı %30 tamamen lpg de gitmiyor araç
    -İlk 2 sebepten ötürü amorti süresini baya uzuyor
    -Doğuş servise bile sokmuyor. Kaza olursa özel servise mecbursun yetkili servis içeri bile soknuyor lpg takılı araçları...
    -Piyasa algısı; turbolu araçta lpg sıkıntılıdır , nokta enjeksiyonlar uyumludur. Oda arabaya eksi olarak eklenir.

    Hepsine bakınca satıp tdi almak veya lpg uyumu daha iyi (çok noktalı enjeksiyon) turbo motorlu araç bakmak mantıklı olan...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisikleti hic dusundunuz mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Satıp daha iyi lpg uyumu olan bir araca geçmek lazım. Çünkü;

    -Kitleri pahalı Prins VSI-DI 1300€ ; 8000tl civarı
    -Tasarruf oranı %30 tamamen lpg de gitmiyor araç
    -İlk 2 sebepten ötürü amorti süresini baya uzuyor
    -Doğuş servise bile sokmuyor. Kaza olursa özel servise mecbursun yetkili servis içeri bile soknuyor lpg takılı araçları...
    -Piyasa algısı; turbolu araçta lpg sıkıntılıdır , nokta enjeksiyonlar uyumludur. Oda arabaya eksi olarak eklenir.

    Hepsine bakınca satıp tdi almak veya lpg uyumu daha iyi (çok noktalı enjeksiyon) turbo motorlu araç bakmak mantıklı olan...
    forumda biraz okudum. bu sistemlerin sürekli lpg kullanan türleri de varmış. fiyatı çok önemli değil şu an. merak ettiğim şey takıldığı zaman 20bin km sonra sorun çıkartır mı? yoksa lpg sistemlerinde küçük bakımlarla sürekli kullanım sağlanır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesur_0342

    Bisikleti hic dusundunuz mu
    /



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz298 -- 4 Mart 2021; 22:30:40 >
  • Lpg sistemlerinin bakımını yaparsın bide belli bir km sonra sübapları değiştirsin. Aracındaki sübaplarda çelik oranı daha düşüktür (ısı dayanımı benzin düşünülerek tasarlanmıştır.) Daha yüksek ısı içeren lpg sübapların olağan ömürlerini kısaltıyor.

    Çözün daha fazla çelik içeren bir sübap seti yaptırıp takmanız bu durumda çok daha uzun süre dayanırlar.

    Sorunsuzluk duruma göre değişir bir tanıdık için Antalyada bilinen bir ustaya pajero turbo motora lpg taktırdık. Sorun yaşamadı ama montaj kötü olursa araçtan bezdirir bide satması lpg den sonra zor olacak doğru usta seçmek çok önemli...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Lpg sistemlerinin bakımını yaparsın bide belli bir km sonra sübapları değiştirsin. Aracındaki sübaplarda çelik oranı daha düşüktür (ısı dayanımı benzin düşünülerek tasarlanmıştır.) Daha yüksek ısı içeren lpg sübapların olağan ömürlerini kısaltıyor.

    Çözün daha fazla çelik içeren bir sübap seti yaptırıp takmanız bu durumda çok daha uzun süre dayanırlar.

    Sorunsuzluk duruma göre değişir bir tanıdık için Antalyada bilinen bir ustaya pajero turbo motora lpg taktırdık. Sorun yaşamadı ama montaj kötü olursa araçtan bezdirir bide satması lpg den sonra zor olacak doğru usta seçmek çok önemli...
    anladım hocam. teşekkürler bilgiler için
  • Bende bir ara 1.4 lpgli polo kiralamıştım.
    Hatta şaşırmıştım tsi motora nasıl lpg takmışlar diye sonradan öğrendim ki araç tsi değilmiş 1.4 atmosferik benzinliymiş. Tsi motorlara lpg takamadıklarını söylemişti araç sahibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karma LPG sistemleri bu tarz araçlara uygun oluyor ama fiyatları pahalı.

    Çok kilometre yapmıyorsanız amorti süresi uzar.

    Atiker ve Prins markalarının bu kitleri var. Atiker %30, Prins %40 tasarruf vaad ediyor.

    Ama bu kitler karma LPG kitleri olduğu için aynı zamanda benzinde tüketiyor.

    Video paylaşım sitesinde başarılı uygulamalar yaptığını vaad eden dönüşüm merkezleri ve bu konuda çektikleri videolar var.

    Müsait olduğunuzda izleyiniz. Daha fazla bilgi sahibi olursunuz.

    Video altında yorumlar kısmında belki araç kullanıcılarına rastlarsanız, direkt onlara da sorup, birinci ağızdan bilgi almış olursunuz.
  • Konuda yanlış bilgilemdirmeler olmus düzelteyim.

    Direk enjeksiyon sistemi (TSİ, ecoboost, gdi, renault 1.2) gibi motorlarda iki tip LPG sistemi vardır.

    1- karma kitler: bunlar normal LPG ye kıyasla bir tik pahalı olup lpg yakarken aynı zamanda az bir miktar benzinde harcarlar. Tasarruf oranı daha dusuk olsada LPG ve benzin fiyatları kıyaslandığında yinede ekonomik olacaktır.

    2- sıvı sistem LPG’ler : bunlar standart LPG sistemlerine göre 2-3 kat daha pahalıdır. Araç ilk çalıştırma dahil tamamen LPG kullanır. Diger LPG sistemleri gibi yakıt ayarı yaptırmak gerekmez çünkü aracın kendi enjektorlerini kullanir. Buda lpgden kaynaklı sorunların azalması demek. Ancak ilk çalıştırmada LPG kullanması geç calışma gibi problemlere sebep olur.

    Sizin aracınız golf 6 döneminden. O donem tsi leri hem 1.6 araç gibi yakmasından hem de eski olmasından ötürü birçok lpg dönüşümü yapılmış araca rastlayabilirsiniz.

    Ben lpg yi bu tarz standartın üzerinde motorlarda kullanmak istemem. Açıkcası yeni corollada dahi LPG istemem. Benim gibi bir kesim mevcut. Ancak az yaksinda çamurdan olsun diyen bir kesimde mevcut. Hem bu yüzden hem de o donemden birçok lpgli aracın olmasından aracı satmanız zora düşmez. Hatta sıvı sistem aracınıza değer Katar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Konuda yanlış bilgilemdirmeler olmus düzelteyim.

    Direk enjeksiyon sistemi (TSİ, ecoboost, gdi, renault 1.2) gibi motorlarda iki tip LPG sistemi vardır.

    1- karma kitler: bunlar normal LPG ye kıyasla bir tik pahalı olup lpg yakarken aynı zamanda az bir miktar benzinde harcarlar. Tasarruf oranı daha dusuk olsada LPG ve benzin fiyatları kıyaslandığında yinede ekonomik olacaktır.

    2- sıvı sistem LPG’ler : bunlar standart LPG sistemlerine göre 2-3 kat daha pahalıdır. Araç ilk çalıştırma dahil tamamen LPG kullanır. Diger LPG sistemleri gibi yakıt ayarı yaptırmak gerekmez çünkü aracın kendi enjektorlerini kullanir. Buda lpgden kaynaklı sorunların azalması demek. Ancak ilk çalıştırmada LPG kullanması geç calışma gibi problemlere sebep olur.

    Sizin aracınız golf 6 döneminden. O donem tsi leri hem 1.6 araç gibi yakmasından hem de eski olmasından ötürü birçok lpg dönüşümü yapılmış araca rastlayabilirsiniz.

    Ben lpg yi bu tarz standartın üzerinde motorlarda kullanmak istemem. Açıkcası yeni corollada dahi LPG istemem. Benim gibi bir kesim mevcut. Ancak az yaksinda çamurdan olsun diyen bir kesimde mevcut. Hem bu yüzden hem de o donemden birçok lpgli aracın olmasından aracı satmanız zora düşmez. Hatta sıvı sistem aracınıza değer Katar.
    sıvı sistem lpgleri duymuşum hocam ben o zaman. çünkü sadece lpg kullanan sistemlerin yapılabildiğini duydum olduğunu bilmiyordum. çevrenizde kullanan var mı acaba? üstte arkadaşın bahsettiği sübap olayı bu sistemlerde de geçerli mi?




  • oguz298 kullanıcısına yanıt
    Tanıdığım bir ustanın sıvı sistem lpgli tuscon u var. İlk çalıştırmada geç çalısması dışında birsey duymadım ondan.

    Forumdan da bakabilirsiniz. Kuga sahibi bir üye bu şekilde uzunca bir mesafe aracını kullanmisti.

    Supap sorunu benzinde bile olabilir. Yüksek devir, isi ile ilgili bir olay.
    Ayrica yağdan kaynaklida olur. Supap fişekleri kotu yaglama ile islemez hale gelir. Bu şekilde uzun sure kullanılan araçlarda supaplar tam basmadığı icin zamanla oluşur. Olacak diye bir kaide yok ama oladabir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde blabla car la lpg li 1.4 tsi leon bir araca denk geldim. 110 bin gibi takmış, araç 155bindeydi. Büyük masraf açmadığını söyledi. Arıza ışığı vs yanıyordu. Klima çalışmıyor, sesler geliyordu ama motor sağlıksız durmuyordu. Çekişi, gidişi, sesi iyiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.