Şimdi Ara

HARARET DURUMUNDA YAPILMASI GEREKENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
26.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  HARARET DURUMUNDA YAPILMASI GEREKENLER


    Hararet Nedenleri :Bir motorun hararet yapması için oldukça fazla neden vardır. Bunlardan başlıcalarını ,tecrübeye dayanarak başa gelme ihtimaline göre madde madde sıralayalım. Marka ve modellerin farklı farklı olması nedeniyle pekçok tarifimiz geneldir ,amaç işin mantığını vermektir.

    Fan devreye girmiyor olabilir. Aracınız hararet yaptığı halde fan çalışmıyorsa doğal olarak motor hararet yapacaktır. Fan bağlantılarını ve kablolarını kontrol ediniz. Oksitlenmiş bağlantı noktaları varsa oksidi temizleyerek yeniden bağlayınız. Bağlantılar normal olduğu halde fan çalışmıyorsa hararet müşürü arızalı olabir. Aracınızda fan müşürü ve hararet müşürü ortak olabilir. Bu durumda aracınız hararet yaptığı halde göstergeniz bunu bildirmeyecektir. Eğer bildiriyorsa fan müşürü ayrı olabilir ,bu durumda fan müşürünü değiştirmek gerekecektir. Fan müşürünü aracınızın fanına giren kabloları takip ederek bulabilirsiniz. Fan müşürü motor boloğunda yada termostat civarı bir bölgede olması gerekir.

    Termostat açmıyordur. Bunu anlamak için aracınızın hararet yaptığında radyatör sıcaklığına bakınız ,soğuksa termostat açmamıştır. Değiştirilmesi gerekmektedir. Motor soğuksa motor çalıştırılır ve termostatın açılması beklenir. Elinizi termostat muhafazasında tutarsanız açılmayı hissedebilirsiniz. Motor ısındığı halde radyatöre giden borular soğuksa yada ılıksa termostat arızalanmıştır.

    Radyatör hava yapmıştır. Yakın zamanda antifiriz değişimi ,su değişimi yada devirdaim değişimi gibi motor suyunu değiştirmek gerektiren herhangi bir işlem yaptıysanız radyatörünüz hava yapmış olabilir. Bir başka hava yapma nedenide su tesisatındaki kaçaklar ve silindir kapak contasının yanması yada silindir kapağının çatlamasıdır. Bu konular ayrı bir konu başlığında ele alınacaktır. Radyatör havasını almak için ;pekçok model araçta hava almak için su borularında yada radyatör üst kısımlarında hava alma vanaları vardır. Keza yeni model araçların tamamına yakını radyatör havasını kendisi atmaktadır (motor çalıştıkça) .Eğer yoksa motorun en üst -yüksek noktalarına bakın. İçerisinde su olduğu kesin bilinen -özellikle hararet müşürü- bir parça yada hortum bulun ve gevşetin. Motor havası buradan çıkacaktır. Radyatör hortumunu sıkıp gevşeterek pompa yapabilir ve havanın atılmasını kolaylaştırabilirsiniz. Kabarcıklar geliyorsa bu hava yaptığı manasına gelirki kesintisiz su gelene kadar bekleyin ve sonra parçayı sıkın- kapatın. Radyatörünüzde kılcal kaçaklar varsa ve bu su eksiltme hararete neden oluyorsa tamirciye gidene kadar sıcak motor suyuna su haznesine karabiber atarak hafifletebilir hatta kesebilirsiniz. Bu şekilde aracınızı servise kadar idare edebilirsiniz.

    Devirdaim pompası kaçak yapıyordur. Motor devri arttınca hararet iniyor ,devir düştükçe hararet artıyorsa kaçaktan şüphelenebilirsiniz. Pompa dağıldıysa devir yüksekliği pekte etki etmeyecektir. Aracınıza fazla zengin yakıt geliyordur. Aracınız enjektörlü ise enjektörlerde işeme -ayarsızlık olabilir. Motorun titreşiminden ,sesinden ,yakıt yüksekliğinden ve egzoz dumanından anlayabilirsiniz bu durumu.

    Hararet yapmış araçta yapılması ve dikkat edilmesi gereken hususlar :


    Seyir halindeyiz ve motor harareti yükseldi ,ne yapmamız gerekiyor sırasıyla birlikte inceleyelim.

    Pekçok kişi aracı hararet yaptığında bir kenara çekip motoru stop eder. Bu aceleci ve çoğu kez zararlı bir tutumdur. Önce aracımızdayken hararet nedeni hakkında fikir sahibi olmamız gerekirki buna göre önlem alalım. Öncelikle şartlar uygunda bir bayır bulun ve aracınızı inişte vitese takıp (fazla büyük vites seçmeyinki devirdaim pompanızın devri düşmesin) ayağınızı gazdan çekin. Ayağınız gazda olmadığı için motorunuz yakıtı kesecektir ,motor hareketli olduğu içinde devirdaim pompası çalışacak ve motor ısısını düşürecektir.

    NOT : Eğer aracınızın motorundan buharlar yükseliyorsa aracınız hortum patlatmış olabilir. Her ne olursa olsun aracınızın su eksiltmeye başladığı kesindir. Böyle bir durumda hemen stop edin ve aracı soğumaya bırakın. Kesinlikle sıcak motora soğuk su dökmeyin.

    Aracınızın havalandırmasını en sıcak bölümüne getirerek fanı sonuna kadar açın. Fan motor sıcaklığının bir bölümünü kabine aktaracaktır. Buda motor ısısının düşmesi demektir.

    Motor sesini dinleyerek fanın çalışıp çalışmadığını anlamaya çalışın. Sesten anlayamıyorsanız motoru stop etmeden bir kenara çekip kaputu açıp bakın. Fan çalışmıyorsa imkan varsa ilk iki maddeyi uygulayın ve stop ederek fan bağlantılarını kontrol edin.
    Bu yöntemlerle hararet biraz olsun düştüğünde motoru yüksek devirli kullanarak harareti gözleyin. Yüksek devirlerde devirdaim pompası daha çok çalıştığı için hava varsa atacaktır (çoğu model için geçerlidir). Hararetin nedeni devirdaim pompasındaki kaçaklarsa yüksek devir bu kaçağı nispeten tolere edecektir.
    Devir arttıkça hararet hızla yükseliyorsa motor devrini düşürün ve ilk iki maddeyi uygulayarak motor ısısını düşürebildiğiniz kadar düşürerek stop edin.
    Aracınızı rolantide bekletin ve harareti gözleyin. Rolantide hararet toparlanıyorsa yakıt sisteminizle yada üst kapakla ilgili bir sorununuz olabilir. Olabildiğince aracınızı yüke bindirmeden servise götürün.

    Hararet yapmış bir motorda kesinlikle radyatör yada su deposu kapağını açmayın. Soğutma tesisatı basınç altında olduğu için soğutma suyu 105 derece gibi kaynama noktasının üzerinde olduğu halde bile kaynamaz. Siz kapağı açarak bu basıncı düşürürseniz hem bir köpürme ve fışkırmayla kendinizi yaralayabilirsiniz hemde basıncı düşen ortamdaki suyun aniden kaynayarak silindir kapak contasını yakmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu sırada oluşan sudaki ani hareket motor bloğundaki çeşitli tortuları hareketlendirerek tıkanmalara -müşürlere yapışarak hata vermelerine neden olabilir.
    Sıcak motor suyuna kesinlikle soğuk su ilave ederek motoru çalıştırmayın. Bu termal şoka neden olarak çatlamalara neden olabilir.
    Sıcak motora su tutmayın. Kendi halinde soğumaya bırakın. İmkan varsa hava tutulabilir.

    İyi çalışmalar.

    Kaynak: evdeteknik.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 10 Aralık 2014; 10:42:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Allah razı olsun sevgili kardeşim
  • Yararlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Allah razı olsun sevgili kardeşim

    Amin. Cumlemizden razi olsun ustam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faydalı konu olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel ve faydalı bir konu olmuş.
  • Gerçekten faydalı bir konu olmuş. Özellikle conta yanmasını bir sorun gibi algılayıp çözümü conta değişiminde bulan ustalara selam olsun. Conta yanması bir sorun değil, bir sonuçtur. Sorun çözülmeden yanmış conta değişiminin bir faydası yoktur.
  • LPG'li araçlar içinde bir şey ben ekleyeyim. Başıma geldi oradan biliyorum.

    LPG'li araçlarda kullanılan regülatörlerde kaçak olduğu zaman regülatör kendi içerisine gelen sıcak suyun içerisine bir miktar gaz kaçırabiliyor. Gazın suya karışması sonucu silindir kapak contası yanabiliyor. Hararet olmasa da conta bu şekilde yanabiliyor.

    Konu ile alakası yok ama birilerinin işine yarar belki.
  • Aracımda bir kez hararet yükseldi. O da 120 dereceye yaklaşmıştı. V kayışı esneme yaptığı için yükselmiş. Gerdirince düzelmişti. Kayış gerginliği şarjı etkiler deseler de uygulamada harareti etkilediğini de gözledim.

    Soğutma sistemi hava yaptığında sıcaklık normalin altında da olabilir. Binaenaleyh termostat arızalı olduğunda sıcaklık normalin altında da kalabilir. Mesela arızalı 86' lık termostatım kışın 60 dereceden yukarı çıkarmıyor.
  • Selam bende dizel araç var polo kalorifer hortumu patlayınca kırmızı organik antifrizin % 60 kadar aktı sonrasında 110 dereçelere çıktı araç kapatmadan servisi aradım Ilık su ekleyin denildi çalışırken aşırı ısınma sonucu birden kapatılmamalı diye bir bilgi vardı içerikte çalışırken ekledim derece normale düşünce kapattım sorun çıkarmadı.
  • Sıcak havalar yüzünden hararet yapan bir araba motoru istop edilir mi rölantide mi bekletilir?

    Sinop'a gittiğimizde neredeyse arabada ki 5 akraba birbirine giricekti dağdan yukarıya doğru çıkıyoruz hararet yükselti çektik gölgeye bekliyoruz biri diyor istop et biri diyor etme yan taraf uçurum bi kavga çıksa aşağı bile atarlar birbirlerini

    Ben istop etme taraftarıyım motor rölantidede belli bir ateşleme yapıcak ve bir ısı kazanıcak bu şekilde motorun ve suyun soğuması daha uzun sürer diye düşünüyorum.
  • Aro hocam araba da her zaman su bulundurmaya dikkat ederim ne olur ne olmaz
  • Ne yaparsanız yapın sıcak motorun radyatör kapağını açmayın.Eliniz yüzünüz yanmasın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özlediğimiz türden paylasimlar, eline sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Sıcak havalar yüzünden hararet yapan bir araba motoru istop edilir mi rölantide mi bekletilir?

    Sinop'a gittiğimizde neredeyse arabada ki 5 akraba birbirine giricekti dağdan yukarıya doğru çıkıyoruz hararet yükselti çektik gölgeye bekliyoruz biri diyor istop et biri diyor etme yan taraf uçurum bi kavga çıksa aşağı bile atarlar birbirlerini

    Ben istop etme taraftarıyım motor rölantidede belli bir ateşleme yapıcak ve bir ısı kazanıcak bu şekilde motorun ve suyun soğuması daha uzun sürer diye düşünüyorum.

    Yanlış.

    Hararet yapan araç eğer devirdaim arızası dışında bir sebepten hararet yaptı ise stop edilmemelidir.

    Çünkü stop durumunda motorun içerisindeki su kanallarında su dolaşmayacak, motor yağlama yapmayacak, sadece fan ile soğumaya çalışacaktır. Buda istenmeyen bir durumdur.




  • Yararlı bir konu olmuş teşekkürler
  • Benim radyatör bu ara hep şu eksiltiyo rektifiyeden sonra oldu. Arada şu eklemeyi unutuyorum, dediğin yöntemleri uygulicam ama motoru yakarsam seni bulurum kardeşim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganers -- 11 Aralık 2014; 19:29:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Benim radyatör bu ara hep şu eksiltiyo rektifiyeden sonra oldu. Arada şu eklemeyi unutuyorum, dediğin yöntemleri uygulicam ama motoru yakarsam seni bulurum kardeşim

    Sen bi ustaya danis en iyisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Benim radyatör bu ara hep şu eksiltiyo rektifiyeden sonra oldu. Arada şu eklemeyi unutuyorum, dediğin yöntemleri uygulicam ama motoru yakarsam seni bulurum kardeşim

    Sen bi ustaya danis en iyisi

    Niye? Sen yukarıda bütün bilgileri vermisin. ben seni tanır seni bilirim Rusya ya gitmedin tabi hala

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganers


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Benim radyatör bu ara hep şu eksiltiyo rektifiyeden sonra oldu. Arada şu eklemeyi unutuyorum, dediğin yöntemleri uygulicam ama motoru yakarsam seni bulurum kardeşim

    Sen bi ustaya danis en iyisi

    Niye? Sen yukarıda bütün bilgileri vermisin. ben seni tanır seni bilirim Rusya ya gitmedin tabi hala

    Yok. Daha gitmedim. Sen gidecektin heralde. Gidince yollar neden bolunmemis benim yerime sor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.