Şimdi Ara

Triger ve V kayışı 4 yılda bir değişmesi gerekirmi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
26.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar,
    2004 passat aracım var.1.6motor.henüz 50 bin km de.Servisten genel bakım için randevu aldım.Bana,triger ve V kayışlarını da değişmelisin dediler.her 4 yılda değişmesi gerekiyormuş km az olsa bile.900 tl tutarmış toplam da.
    Arabam konusunda çok titizimdir.her şeyi tam olsun isterim.Ama 90 binde değişmesi gerek diye biliyorum bu parçaların.Servisin kendisine iş çıkarması mı yoksa gerçekten samimilermi?Öyle bi devirdeyizki kimseye güvenemiyorum.Eskiden servislere arabamızı bırakıp giderdik.
    cevaplar ve tavsiyeler için şimdidenteşekkürler
    alper



  • eğer titiz biri iseniz bu konuda aracın orjinal bakım klavuzunda kaç km YADA kaç senede değişmesi gerektiği konusunda bilgi bulabileceğinizi zannediyorum.

    Riskin sıfır olduğu nokta yoktur ancak min olduğu nokta sene olarak bir ömürde dolması sonucunda kayış üzerinde kılcal çatlaklar oluşmaya başlar motorun sıcaklığı ve kauçuğun yapısı nedeniyle bu çatlarlar zaman içinde artmaya başlar .Bundan dolayı belşki de sadece km dolmamaış triger kayışlarının kayışının senesi dolunca değişmesi işin doğrusudur.

    servislerin işin püf noktasını bilerek atmalarının sebebi işte maliyet noktasında olmaktadır , gerekli mi ? sorusuna alacağınız ve çeşitli yerlerden verilecek GEREKLİDİr CEVABINDAN SONRA PEKİ KARDEŞİM DEĞİŞTİR dediğinizde ali cengiz oyununa düşmüş olacaksınız. Gerekli olarka değişmesi gereken km dolmamış araçlarda sadece ucuz bir kayış iken size maliyeti bahsettiğiniz 800-900 liraları bulması muhtemeldir. Ancak kayışı bir araştırın bakalım kaç para ,ben size verilen fiyatın belki onda biri civarında olacağını sanıyorum.yedek parça sitelerini gezmeke fayda var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    eğer titiz biri iseniz bu konuda aracın orjinal bakım klavuzunda kaç km YADA kaç senede değişmesi gerektiği konusunda bilgi bulabileceğinizi zannediyorum.

    Riskin sıfır olduğu nokta yoktur ancak min olduğu nokta sene olarak bir ömürde dolması sonucunda kayış üzerinde kılcal çatlaklar oluşmaya başlar motorun sıcaklığı ve kauçuğun yapısı nedeniyle bu çatlarlar zaman içinde artmaya başlar .Bundan dolayı belşki de sadece km dolmamaış triger kayışlarının kayışının senesi dolunca değişmesi işin doğrusudur.

    servislerin işin püf noktasını bilerek atmalarının sebebi işte maliyet noktasında olmaktadır , gerekli mi ? sorusuna alacağınız ve çeşitli yerlerden verilecek GEREKLİDİr CEVABINDAN SONRA PEKİ KARDEŞİM DEĞİŞTİR dediğinizde ali cengiz oyununa düşmüş olacaksınız. Gerekli olarka değişmesi gereken km dolmamış araçlarda sadece ucuz bir kayış iken size maliyeti bahsettiğiniz 800-900 liraları bulması muhtemeldir. Ancak kayışı bir araştırın bakalım kaç para ,ben size verilen fiyatın belki onda biri civarında olacağını sanıyorum.yedek parça sitelerini gezmeke fayda var
    gerçek fiyat için parça stok numarası gerekir ancak kaba bir araştırma ile fiyata bir bakın uğraşmaya bile değmeyecek cinsten

    www.otomaparca.com
    Berat Oto | Fiat Yedek Parça Dağıtım & Yetkili Satıcısı | Denizli
    http://www.otomaparca.com/index.php?p=list&kat1sel=602&pk_id=643&k_id=655




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    gerçek fiyat için parça stok numarası gerekir ancak kaba bir araştırma ile fiyata bir bakın uğraşmaya bile değmeyecek cinsten

    www.otomaparca.com
    Berat Oto | Fiat Yedek Parça Dağıtım & Yetkili Satıcısı | Denizli
    http://www.otomaparca.com/index.php?p=list&kat1sel=602&pk_id=643&k_id=655


    Alıntıları Göster
    bu da yurt dışı araştırma sonuçlarım

    kayışın orjinaline bakın veya stok numarasını yetkili bayiye sorarsanız stock numarasından bulmak mümkündür, en azından satıcı değil de üretici firmayı bulun.



    http://www.vwspares.co.uk/passat_3b3_belts.php




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bu da yurt dışı araştırma sonuçlarım

    kayışın orjinaline bakın veya stok numarasını yetkili bayiye sorarsanız stock numarasından bulmak mümkündür, en azından satıcı değil de üretici firmayı bulun.



    http://www.vwspares.co.uk/passat_3b3_belts.php

    Alıntıları Göster
    merhaba,
    evet bende araştırdım parçalar dışarıda çok uygun.tabi nekadar orjinal nekadar yan sanayi tartışılır.işçilik falanda eklenecek tabi.VW 2 yıl garanti veriyor.Resmi sitesinde de 4 yılda bir km ye bakılmaksızın değişmesi gerekiyo diye belirtmişler.değişmesem bir sonraki bakıma kadar birde uzun yolda aklım kayışta olacak.serviste yaptıracam gibi görünüyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aldas

    merhaba,
    evet bende araştırdım parçalar dışarıda çok uygun.tabi nekadar orjinal nekadar yan sanayi tartışılır.işçilik falanda eklenecek tabi.VW 2 yıl garanti veriyor.Resmi sitesinde de 4 yılda bir km ye bakılmaksızın değişmesi gerekiyo diye belirtmişler.değişmesem bir sonraki bakıma kadar birde uzun yolda aklım kayışta olacak.serviste yaptıracam gibi görünüyo.

    Alıntıları Göster
    eğer tiriger değişecekse şimdilik sadece tiriger kayısını ıdeğiştirin .fiyatın şişmesini sağlayan şeylerin ömrüdaha birtmemiş olmalı ,diğer parçalr metal dir. Kmsini gelmeden bazoulmaması lazım. Km si gelince komple bir daha değiştirisiniz olur biter. Sadece kauçuk v kayısın bedeli oldukça ucuzdur şimdilik bu yeterli görünüyor ama asıl durum sistem açıldığında ortaya çıkacaktır.
    Servisten sadece tiriger v kayışı ve değişim ücretini sorunuz. Size bunların set halinde değişşeceğini söyleseler de benim söylediğim kayış artı işçilik komple set değişiminin çok alatında bir fiyat olmalıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    eğer tiriger değişecekse şimdilik sadece tiriger kayısını ıdeğiştirin .fiyatın şişmesini sağlayan şeylerin ömrüdaha birtmemiş olmalı ,diğer parçalr metal dir. Kmsini gelmeden bazoulmaması lazım. Km si gelince komple bir daha değiştirisiniz olur biter. Sadece kauçuk v kayısın bedeli oldukça ucuzdur şimdilik bu yeterli görünüyor ama asıl durum sistem açıldığında ortaya çıkacaktır.
    Servisten sadece tiriger v kayışı ve değişim ücretini sorunuz. Size bunların set halinde değişşeceğini söyleseler de benim söylediğim kayış artı işçilik komple set değişiminin çok alatında bir fiyat olmalıdır

    Alıntıları Göster
    evet metal parçaların aşındığını sanımıyorum.kayış ile kurtaracam gibi görünüyo.haftaya çarşamba randevüm var gelişmeleri yazarım.ilginiz için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aldas

    evet metal parçaların aşındığını sanımıyorum.kayış ile kurtaracam gibi görünüyo.haftaya çarşamba randevüm var gelişmeleri yazarım.ilginiz için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Bizde 2000 model passat 1.8 t var ilk aldıgımızda araca genel bakım yaptırdık. Triger seti komple degisti. Yag yag filtresi hava filtresi polen filtresi benzin filtresi. V kayısı klima kayısları. Aklıma gelmedi baska bi kac bisi daha. 500 lira para verdik. Butun parcalar orjinal sadece dısarda tanıdıgımız bir ustada yaptırdık. Servis oldukca yuksek fiyat cekiyor. Triger seti yani bilyaları rulmanları bilmem neleri 150 lira falan civarında. Ancak bu aracların trigerinin degismesi oldukca zordur. Ön tampon panel radyator falan komple sokulmesi gereklidir. Biz 100 lira iscilik odedik. Butun bakımlar icin. Ama 1.6 motorunki daha kolay olabilir ve daha ucuz olabilir. Bence kesinlikle bakımları serviste yaptırmayın. Dısarda ozel bir vw servisinde yaptırabilrisiniz. Parcaların orjinalligi konusunda size yarcımcı olabilirim. Hangi parca ne marka bildigim kadarıyla soyleyebilirim.

    Ayrıca bence trigeri degistirin. Hatta acmısken devirdaim pompasını da degistirin. Ve mars ve sarj dinamolarına bakım yaptırın. Komurleri falan kontrol edilsin. Cok para tutmaz. Sarj dinamo bakımı 30 lira falandır. Mars de aynen. Devirdaim pompasının fiyatı da 60-70 lira falnadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 20 Mart 2009; 14:32:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Bizde 2000 model passat 1.8 t var ilk aldıgımızda araca genel bakım yaptırdık. Triger seti komple degisti. Yag yag filtresi hava filtresi polen filtresi benzin filtresi. V kayısı klima kayısları. Aklıma gelmedi baska bi kac bisi daha. 500 lira para verdik. Butun parcalar orjinal sadece dısarda tanıdıgımız bir ustada yaptırdık. Servis oldukca yuksek fiyat cekiyor. Triger seti yani bilyaları rulmanları bilmem neleri 150 lira falan civarında. Ancak bu aracların trigerinin degismesi oldukca zordur. Ön tampon panel radyator falan komple sokulmesi gereklidir. Biz 100 lira iscilik odedik. Butun bakımlar icin. Ama 1.6 motorunki daha kolay olabilir ve daha ucuz olabilir. Bence kesinlikle bakımları serviste yaptırmayın. Dısarda ozel bir vw servisinde yaptırabilrisiniz. Parcaların orjinalligi konusunda size yarcımcı olabilirim. Hangi parca ne marka bildigim kadarıyla soyleyebilirim.

    Ayrıca bence trigeri degistirin. Hatta acmısken devirdaim pompasını da degistirin. Ve mars ve sarj dinamolarına bakım yaptırın. Komurleri falan kontrol edilsin. Cok para tutmaz. Sarj dinamo bakımı 30 lira falandır. Mars de aynen. Devirdaim pompasının fiyatı da 60-70 lira falnadır.

    Alıntıları Göster
    Sanırım sizin aracın parcaları ama yanlıs da olabilir motor numarasını kontrol edin bakın. Ama parca fiyatları hemen hemen aynıdır. Bi bakın isterseniz.

    Devirdaim

    Triger seti

    Yag filtresi

    Benzin filtresi

    Hava filtresi

    V kayısı



    Diger Bütün parcalar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Sanırım sizin aracın parcaları ama yanlıs da olabilir motor numarasını kontrol edin bakın. Ama parca fiyatları hemen hemen aynıdır. Bi bakın isterseniz.

    Devirdaim

    Triger seti

    Yag filtresi

    Benzin filtresi

    Hava filtresi

    V kayısı



    Diger Bütün parcalar

    Alıntıları Göster
    mpprivat,

    bunları yazdığın çok iyi oldu not aldım gidince söylicem bakımları kontrollerini yapsınlar.bu dediklerin o bölge sökülünce ortaya çıkıyo sanırım.
    ben bakımları ve ufak problemleri servis dışında yaptırıyordum zaten.kışa girerken motor antifriz suyunu değiştirdim özel serviste.servisten çıktım 2 km sonra ekranda STOP lambası yanıdı alarm öttü.meğer eleman hortumu tam yerine oturtamamış yolda boşaldı arabanın tüm suyu.anında el frenini çektim kaldım yol ortasında.o günden sonra iyisiyle kötüsüyle servis dedim.100-150 fazla gitsin napalım.bu arada 900 tl demiştim o nun içerisine 50 bin bakımı dahil imiş.350 zaten bakım tutuyo.birde serviste kampanya var bu aralar.%15 bi indirim yapılacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aldas

    mpprivat,

    bunları yazdığın çok iyi oldu not aldım gidince söylicem bakımları kontrollerini yapsınlar.bu dediklerin o bölge sökülünce ortaya çıkıyo sanırım.
    ben bakımları ve ufak problemleri servis dışında yaptırıyordum zaten.kışa girerken motor antifriz suyunu değiştirdim özel serviste.servisten çıktım 2 km sonra ekranda STOP lambası yanıdı alarm öttü.meğer eleman hortumu tam yerine oturtamamış yolda boşaldı arabanın tüm suyu.anında el frenini çektim kaldım yol ortasında.o günden sonra iyisiyle kötüsüyle servis dedim.100-150 fazla gitsin napalım.bu arada 900 tl demiştim o nun içerisine 50 bin bakımı dahil imiş.350 zaten bakım tutuyo.birde serviste kampanya var bu aralar.%15 bi indirim yapılacak.

    Alıntıları Göster


    bu parçanın değişmesi yeterlidir rulman seti filan INA marka ise zeten çok dayanaıklıdır. yağı falan içinden kaçmazsa bozulmaz bozulursa kayışı çeker koparır .yani işin ortası pek olmaz .Bu ndenle sadee kayış dedim. Ama açılmışken oda değişsin falan yine masraf büyüyor serviste garantili olarka yaptırın gözünüz arkada kalmasın.Kişisel olarak km si gelmeden yıl ömrü dolan parçalar dışında ek masraf çıkarmalarına sinirleniyorum. Yedek parça satıcılarını zengin ediyorlar . Onun yerine gerekli olanı sallarlar, iyice bozulsun da bize iş çıksın diye. Mesela hidroliği siz istemeden değiştireni görmedim aslında hayati bir olaydır, aynı şekilde şanzıman yağı evladiyelikgibisinden efsaneler ile dişli kurusundaki parçaların içine ediyorlar halbuki 10-20 lirsya zamanında yapılacak bakımlar ile ömür çok uzar motor bitmeden bular arıza vermemesi lazım. Ama nerdee ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir



    bu parçanın değişmesi yeterlidir rulman seti filan INA marka ise zeten çok dayanaıklıdır. yağı falan içinden kaçmazsa bozulmaz bozulursa kayışı çeker koparır .yani işin ortası pek olmaz .Bu ndenle sadee kayış dedim. Ama açılmışken oda değişsin falan yine masraf büyüyor serviste garantili olarka yaptırın gözünüz arkada kalmasın.Kişisel olarak km si gelmeden yıl ömrü dolan parçalar dışında ek masraf çıkarmalarına sinirleniyorum. Yedek parça satıcılarını zengin ediyorlar . Onun yerine gerekli olanı sallarlar, iyice bozulsun da bize iş çıksın diye. Mesela hidroliği siz istemeden değiştireni görmedim aslında hayati bir olaydır, aynı şekilde şanzıman yağı evladiyelikgibisinden efsaneler ile dişli kurusundaki parçaların içine ediyorlar halbuki 10-20 lirsya zamanında yapılacak bakımlar ile ömür çok uzar motor bitmeden bular arıza vermemesi lazım. Ama nerdee ,

    Alıntıları Göster
    Tabiki hocam katılıyorum size. Ben de sizinle aynı duyguları paylasıyorum. Ancak soyle bir durum var. Bizim arac icin soyleyeylim. Motor 1.8 oldugu icin trigere v kayıslarına ulasmak ve degistirmek icin on panle tampoın komple sokuluyor. Bu da bayagı bir uzun suruyor. Eger bu aracta da sokulkmesi gerekiyorsa iscilik icin oldukca fazla para isteyecekler. Eger ki Triger kayısını degistirir de bilya ve rulmanları degistirmezse 40 000 km sonra bilyeleri falan degistrmesi gerektiginde yine aynı isciligi alacaklar. Yani simdi bu bakımda degistirirse ayrıca bir iscilik odemeyecek. Ona da ben soyleyim 100 lira isclik alacaklar. Bizim aracı ilk aldıgımızda devirdaim bozuldu. Ozel servise goturduk. 60 lira devirdaim pompası 120 lira iscilik indirimle falan 160 falan para verdik. Oyle yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Tabiki hocam katılıyorum size. Ben de sizinle aynı duyguları paylasıyorum. Ancak soyle bir durum var. Bizim arac icin soyleyeylim. Motor 1.8 oldugu icin trigere v kayıslarına ulasmak ve degistirmek icin on panle tampoın komple sokuluyor. Bu da bayagı bir uzun suruyor. Eger bu aracta da sokulkmesi gerekiyorsa iscilik icin oldukca fazla para isteyecekler. Eger ki Triger kayısını degistirir de bilya ve rulmanları degistirmezse 40 000 km sonra bilyeleri falan degistrmesi gerektiginde yine aynı isciligi alacaklar. Yani simdi bu bakımda degistirirse ayrıca bir iscilik odemeyecek. Ona da ben soyleyim 100 lira isclik alacaklar. Bizim aracı ilk aldıgımızda devirdaim bozuldu. Ozel servise goturduk. 60 lira devirdaim pompası 120 lira iscilik indirimle falan 160 falan para verdik. Oyle yani.

    Alıntıları Göster
    Aracınızın triger değişim zamanı gelmiş. Triger kayışının passattaki ömrü 90 binkm veya 4 yıldır.

    Aracınızda triger bakımı masrafının çoğunu işçilik tutar. mprivateturun arkadaşımızın da belirttiği gibi, passatta 1.6 motorda da tıpkı 1.8 motorda olduğu gibi ön panelin ve birçok parçanın sökülmesi gerekiyor. Bu kadar işçilik parası vermişken devirdaim, rulmanlar ve diğer gerekli görülen parçaların da değişmesinde fayda var. Sonradan devirdaimi veya rulmanları ayrıca değiştirtmeye kalksanız aynı yüksek işçiliği tekrar ödemek zorunda kalırsınız. Halbuki devirdaim ve rulmanlar serviste ortalama 100-150 lira civarı tutar.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 22 Mart 2009; 15:25:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Aracınızın triger değişim zamanı gelmiş. Triger kayışının passattaki ömrü 90 binkm veya 4 yıldır.

    Aracınızda triger bakımı masrafının çoğunu işçilik tutar. mprivateturun arkadaşımızın da belirttiği gibi, passatta 1.6 motorda da tıpkı 1.8 motorda olduğu gibi ön panelin ve birçok parçanın sökülmesi gerekiyor. Bu kadar işçilik parası vermişken devirdaim, rulmanlar ve diğer gerekli görülen parçaların da değişmesinde fayda var. Sonradan devirdaimi veya rulmanları ayrıca değiştirtmeye kalksanız aynı yüksek işçiliği tekrar ödemek zorunda kalırsınız. Halbuki devirdaim ve rulmanlar serviste ortalama 100-150 lira civarı tutar.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    söküp takma bhsedilen kadar uğraştırıyorsa açılmışken birçeok parçanın değişmesi mantıklı olabilir. Ama yine de toplam masrafı 250-300 geçmemek kaydıyla. Yoksa km başı maliyet oldukça yükseliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    söküp takma bhsedilen kadar uğraştırıyorsa açılmışken birçeok parçanın değişmesi mantıklı olabilir. Ama yine de toplam masrafı 250-300 geçmemek kaydıyla. Yoksa km başı maliyet oldukça yükseliyor.

    Alıntıları Göster
    ben kendi aracım 8 yaşında ve 80.000 Km de iken değiştirdim, km olarak 100.000 de değişmesi gerekiyordu, ancak servistekiler 6 yaşını doldurmuş değişşe sağlıklı olur şeklinde beyanda bulunmuşlar idi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciiment

    ben kendi aracım 8 yaşında ve 80.000 Km de iken değiştirdim, km olarak 100.000 de değişmesi gerekiyordu, ancak servistekiler 6 yaşını doldurmuş değişşe sağlıklı olur şeklinde beyanda bulunmuşlar idi.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    Bende 2 gün Önce 35.000Km'de Opel Astra H 2005 Model aracımın Trigerini yetkili serviste değiştirdim.Km 60000 veya 4 yıl mış kitapçığında yazan riske atmadım.V kayışının durumu iyimiş değiştirmediler.Hepsine 350 TL verdim kdv. dahil.

    Yetkili servisler çok kazık ama şöyle bir avantajı da var.Mesela Fabrikanın garantisi bittiği halde değiştirilmesini söylediği fabrikasyon hatalı şeylerden de haberdar olup değiştirtebiliyorsunuz yeni arabalarda ve yeni yazılımlar güncellenebiliyor.Ben periyodik bakımlarını özel serviste, kompleks şeyleride yetkili serviste yaptırıyorum.

    İlginç bir örnekte ortağımın arabasının başına geldi geçen gün.Onun ki Ford Focus Dizel Otomatik model.geçen sene garantisi bitti.Bu sene vitesle ilgili bir problemi oldu yetkili servise götürdü.onlarda merkezle konuşup normalde 2.500 Lira tutacak parçayı garantisi bittiği halde ücretsiz 3 günde değiştirip verdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oldsoundman

    Merhaba,

    Bende 2 gün Önce 35.000Km'de Opel Astra H 2005 Model aracımın Trigerini yetkili serviste değiştirdim.Km 60000 veya 4 yıl mış kitapçığında yazan riske atmadım.V kayışının durumu iyimiş değiştirmediler.Hepsine 350 TL verdim kdv. dahil.

    Yetkili servisler çok kazık ama şöyle bir avantajı da var.Mesela Fabrikanın garantisi bittiği halde değiştirilmesini söylediği fabrikasyon hatalı şeylerden de haberdar olup değiştirtebiliyorsunuz yeni arabalarda ve yeni yazılımlar güncellenebiliyor.Ben periyodik bakımlarını özel serviste, kompleks şeyleride yetkili serviste yaptırıyorum.

    İlginç bir örnekte ortağımın arabasının başına geldi geçen gün.Onun ki Ford Focus Dizel Otomatik model.geçen sene garantisi bitti.Bu sene vitesle ilgili bir problemi oldu yetkili servise götürdü.onlarda merkezle konuşup normalde 2.500 Lira tutacak parçayı garantisi bittiği halde ücretsiz 3 günde değiştirip verdiler.

    Alıntıları Göster
    arkadaşın çok şanslıymış.servis eline düşürdümü affetmez genelde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aldas

    arkadaşın çok şanslıymış.servis eline düşürdümü affetmez genelde.

    Alıntıları Göster
    Sayın vezir,
    Cevaplarınız benim için çok değerli bir türlü derdimi servise de anlatamadım ama sorunun çözümünü de bulamadım, sizinde fikrinizi almak istedim.
    Klasik v kayışı sesi yağmurda daha çok gelen cıyaklama sesini herkes bilir.
    Bu sesin aynısı araç ivmelenirken çıkıyor şöyle detaylı anlatayım. araç 4 yaşında 50K da.
    1. viteste kalıyorum sonra trafik var frene basıyorum fakat durmuyorum yavaşta olsa araç hareket halindeyken 2 ye takıyorum. 2 de çok hafif zorlanırken araç o cıyaklama sesini duyuyorum bu sesin V kayışından geldiğinden emin değilim ama eski araçlarım da tecrübem ıslak V kayışı sesisin aynısı 2-3 saniye geliyor kesiliyor araç tam devrini alınca ses gidiyor. Aynı şekilde diğer vitesler de yapıyor çok bariz duyuyorum sorun sizce ne olabilir?

    Araç zorlanınca V kayışına düşen yük artıyor olup kayışın sıyırma durumu olabilir mi?




  • V kayısı ciyaklama sesi barizdir .v kayışı üzerine hafif su tutulursa seste anlık olarak değişim olur .bunu test ederek karar verebilirsiniz. Veya iyi bir sanayi ustası 3 dakikada kullanarak v kayusından kaynaklanan sorunu bulabilir .eğer kasnak üzerinde yağ veya katranlanmış kalıntı var ise bu sesi artıracaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    V kayısı ciyaklama sesi barizdir .v kayışı üzerine hafif su tutulursa seste anlık olarak değişim olur .bunu test ederek karar verebilirsiniz. Veya iyi bir sanayi ustası 3 dakikada kullanarak v kayusından kaynaklanan sorunu bulabilir .eğer kasnak üzerinde yağ veya katranlanmış kalıntı var ise bu sesi artıracaktır.
    Trigeri anlama yontemi varmidir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.