Şimdi Ara

::::TRİGER KAYIŞI İLE İLGİLİ TÜM PAYLAŞIMLAR::::

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
9
Favori
484.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  ::::TRİGER KAYIŞI İLE İLGİLİ TÜM PAYLAŞIMLAR::::



    Triger kayışına dikkat!

    Küçük kontrollerle büyük masraflara yol açan 'triger kayışı' sendromundan kurtulabilirsiniz

    Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.
    Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor.
    Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.
    Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.
    Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...
    Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.
    Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

    Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
    Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kapağı çıkarmak gerekiyor. Bunun için motorun iki kez çalıştırılıp stop edilmesi şart. Eksantrik milineyse kesinlikle dokunulmamalı. Kontrol esnasında triger kayışının yanlarında ve sırtında yırtık olup olmadığına bakın. Ayrıca kayışın üstünde yağ olup olmadığını, dişlerde eksilme olup olmadığını mutlaka dikkat edin.

    Marka/model Değişim aralığı Fiyat (Parça + İşçilik)
    Opel Corsa 1.4 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 280 YTL
    Opel Astra 1.6 İlki 60.000 km diğerleri her 40.000 km’de 220 YTL
    VW Polo 1.4 Her 90.000 km’de 400 YTL
    VW Golf 1.6 Her 90.000 km’de 250 YTL
    Ford Focus 1.6 Her 120.000 km’de 280 YTL
    Fiat Palio 1.2 Her 45.000 km’de 300 YTL
    Honda Civic 1.6 Sedan Her 100.000 km’de 380 YTL







  • Ölümsüz triger kayışı geliyor

    Kopacak mı, kopmayacak mı? Birçok otomobil sahibi için triger kayışı, çarkıfelek gibidir. Çünkü fabrika tarafından belirlenen değişim kilometresine ulaşamadan kopan kayışların sayısı hiç de az değil.



    Aslında triger kayışı, bu tür şans oyunlarına konuk edilemeyecek kadar önemli bir donanım. Neticede supapları kontrol eden bu kayışın doğru çalışmaması, motorun stop etmesi anlamına geliyor. Kayışın yırtılmasıysa çoğunlukla motorun ölümüyle sonuçlanıyor. Okur mektuplarına göre kopmalar sık yaşanan bir sorun.
    Modern pompa-meme enjeksiyonlu motorların kayışa uyguladığı 4500 Nm'lik (460 kg) çekiş yırtılmaların neden meydana geldiğini anlayabilmek için iyi bir örnek. Kayışın bu kadar zorlanması nedeniyle üretici firma, değişim periyodunu geçmiş yıllarda 40 bin km olarak belirlemişti. Günümüzdeyse değişim periyotları iyice uzamış durumda.
    Uzun ömür konusundaki ikinci önemli sıçramaysa start çizgisine gelmiş durumda: Dünyanın en büyük triger kayışı üreticisi olan Continental, motor ömrü boyunca dayanabilecek yeni bir triger kayışı nesli üreteceğini açıkladı. Bugüne kadar böylesi dayanıklılığı sadece zincirli veya çarklı sistemler sunabiliyordu. Bu uzun ömür, iyileştirilen tırnak yapısı ve yüksek dayanımlı cam elyafı katkılı gergi kirişleri sayesinde mümkün olmuş. Bunun dışında krank miline entegre edilmiş oval bir çark da kayışa etki eden kuvvetleri azaltıyor. Ne yazık ki bu yeni kayış sistemi, eski motorlarda kullanılamayacak.
    Aslında bu pek de iyi bir haber değil, neticede halen kullanılan otomobillerde kayış kopmaları oldukça sık rastlanan bir durum. Bu durumda eksantrik mili hareketsiz kalıyor, supaplar sabitleniyor ve o anda hareketlerine devam eden pistonlar da bunlara çarparak üst kapağı kullanılmaz hale getiriyor. Bu arızanın maliyetiyse oldukça yüksek oluyor.
    Maliyetlerin her şekilde sürücünün kesesinden çıkmasıysa işin asıl acı yönü. Çünkü üreticiler, değişim periyotlarını "tavsiye" olarak veriyor, yani sorumluluk kabul etmiyorlar. Bu yüzden araç sürücülerine periyodik bakımlarda kayışların durumunu servis yetkililerine kontrol ettirmeleri öneriliyor. Böylece çok yüksek tamir maliyetlerinden kurtulmak mümkün. Bunun dışında bizzat yapılabilecek kontroller de bulunuyor:

    • Kayışın sırt kısmında yarık veya yırtılma olmamalı
    • Dişler aşınmış veya kopmuş olmamalı
    • Yan kısımlarda yıpranma olmamalı
    • Kayış gergin olmalı

    Değişimler sırasında gergi ve yönlendirme bilyelerinin de mutlaka yenilenmesi öneriliyor. Çünkü bu parçalar da zamanla aşınıyor.




  • pahalıymış be benim arabada yok acaba avantajmı dezavantajmı?
  • ZAMAN KAYIŞ KASNAKLARI TERMİNOLOJİSİ

    Zaman Kayışları ve Zaman Kasnakları – geniş yükleme alanları, hızlar ve mümkün olan en yüksek hız ve verimlilik uygulamalarına göre- beş standart hatvede yapılırlar. Genellikle hatve olarak adlandırılan “dairesel hatve” , dişli çark ve zincir dişlilerde olduğu gibi zaman kasnaklarının seçiminde göz önünde tutulan temel bir veridir. Hatve, diş boşluğu merkezlerinin arasındaki ölçüdür ve kasnağın hatve dairesi üzerinden ölçülür. Kayışlarda ise hatve, diş merkezleri arasındaki ölçüdür ve kayışın hatve çizgisi üzerinden ölçülür.

    Kayışın hatve çizgisi gerilim ile yerleşir ve kasnağın hatve dairesi ile uyuşarak onunla birleşir. Her zaman kayış ile kasnak aynı hatvede çalışmalıdır. Bir kayış kendisinden başka bir hatveye sahip kasnaklarda kullanılmamalıdır.




    ZAMAN KAYIŞI

    Bugün sanayide hareket nakil işlemlerinin %80'i zaman kayışı ve kasnakları ile yapılmaktadır.

    ÇÜNKÜ

    Kayma problemi yoktur. Bunun için de kolay aşınmaz ve ömrü uzun olur.

    Zaman kayışının üzerine sistemden yağ bile damlasa yine kayma yapamaz.

    Küçük çaplara sarılması çok iyidir; aynı zaman da yakın merkez mesafelerinde de randımanlı çalışır.

    Yük taşımaları, diğer kayış sistemlerine göre daha fazladır.

    Zaman kayışının gerginliği diğer kayışlar kadar olması gerekmez; dolayısıyla yataklara gelecek yük az olur ve yatakların kullanma ömrü artar.


    --------------------------------------------------------------------------------

    ZAMAN KAYIŞ KASNAĞI

    Yukarıda zaman kayışının faydalarından bahsettikten sonra bu kayışların hareket verdiği kasnaklardan bahsedilmez ise olmaz.

    Zaman kayış kasnak imalatımız standart olarak alaşımlı alüminyumdan imal edip, yüzeysel sert kaplama yapmaktadır. Böylelikle aşınma ömrü uzatılmış olur.

    Hafif olduğu için mil ve yataklara gelen yük azaltılmış olur.

    Çok geniş hatve genişlik yelpazesi olduğundan yük ve devir seçimlerinde kolaylık sağlar.

    Bütün ölçüler standart olduğu için temini ve yedeklemesi kolaydır.

    Malzeme ve kaplamadan dolayı ambar stoğunda korozyon problemi yaşanmaz.


    --------------------------------------------------------------------------------

    KONİK SIKMA GÖBEKLERİ

    Yalnız zaman kayışlarında değil, diğer bütün kasnak, tambur ve ruloların mile tespitinde kolaylıkla kullanabilir.

    Ölçüler standart olduğu için, aldığınız bir konik sıkma göbeğini hiç bir işleme tabi tutmadan kullanabilirsiniz.

    Kama veya iç çap aşınmalarında beraber kullanıldığı ekipmanı değiştirilmesine lüzum olmadan kendi yedeği ilde değiştirilebilir.

    Montaj ve demontaj kolaylığı vardır. Darbesiz montaj veya demontaj yapılabildiğinden yataklara herhangi bir şok darbe gelmeyeceğinden yatak ömürleri uzar.

    Montaj ve demontaj esnasında çok zaman kazandırır.

    İmalattan sonra kimyasal kaplama yapıldığından korozyon problemi yoktur.

    Temini ve yedeklemesi her zaman mümkündür.




  • Muhendis06 ' dan alıntıdır.



    Triger kayisi gibi kritik parçalar, can guvenligine birinci dereceden etkisi bulunmasi dolayisiyla, en yuksek emniyet katsayilari goz onunde bulundurularak tasarlanir. Burada parça omrunu degerlendirmek gerekirse, triger kayislarinin degisim sureleri belirtilirken ornegin 60000 km sonra degistirin demek, triger kayisi 59999 km gittikten sonra kesin kopacak anlaminda degildir. Aslinda bu kayis muhtemelen 120000 km boyunca da kopmadan dayanabilir. Ancak olay can guvenligini supheye mahal birakmadan saglamak oldugundan, uretici 60000 km sonra kayis degismelidir dediginde, bu parçayi degistirmek hem arac hem de yolcu için hayati onemdedir.

    Peki eger bir triger beklenenden kisa surede neden kopar??

    1-Bir motor tasarlanirken her turlu kritik parça en kötü sartlara gore tasarlanir. Maksimum yuk, gerilme, asinma kriterleri degerlendirilerek tasarim yapilir. Bu nedenle Arac yuksek devirli kullanildigi için kayis kopmus demek yersizdir. Yuksek devir ve yukte motoru calistirmak triger kayisinin omrunu kisaltici bir etkendir ancak bu omur ureticinin vaadedecegi 60000 km nin altina kisalmaz, beklenen tahmini 120 000 km sinirindan kisalir.

    2-Kayis eger araç 0 km alindiktan sonra da hiç teknik mudahalede bulunulmadan kisa mesafe sonra kopmus ise, motorda mutlaka olmamasi gereken mekanik bir sorun oldugu dusunulmelidir.

    3-Kayis gerginligi çok sıkı olursa bilyalar daha çabuk asinir, deformasyon enerjisi artar, kasnaklar istenenden fazla kasilir, kayisin omru azalir.

    4-Kayisin kopma nedenini anlamak için en onemli ipucu yine kayista gizlidir. Kopan kayisinizi saklayin, eger kopunca yola dusup geride kaldiysa bulmaya calisin (kayisi bulmaya kalkarken dikkat edin caninizdan da olmayin tabi) ve ardindan kontrol edilecek ikinci en onemli parça bilyalardir. Bilyalarin dagilip dagilmadigi, yag durumu, yatak durumu çok onemlidir. Bilyayi elinizde dondururken bile bileziklerden en ufak bir puruz hissediliyorsa o bilya kullanilmamalidir. Bilya donerken puruzsuz ve tertemiz bir donus yapmalidir.

    5-Benim tahminim o ki, sizin bu triger kayisi bilya dagildigi için kopmaktadir. Eger orijinal bilyayi kullanmazsaniz bu isi asla cozemezsiniz. Teknik literaturde bu parçaya RULMAN denir. Rulman konusu çok derin bir muhendislik dunyasidir. Sadece biraz fikriniz olsun diye su sitelere bakinabilirsiniz:

    www.skf.com
    www.ors.com.tr
    http://www.tec.nsk.com/Handbook.asp?menu=1,0,0,0&PageID=/TypesAndFeatures/IndexTypesAndFeatures.html





    "motoru senteye getirmek" olarak dilimize yerlesmistir. Egzantrik ayarlari duzgun olmadigi dusunulen bir makinanin belirli ölçülerde ayarlanarak statik (motor dururken) ve hareketli (motor belirli bir devirde çalisirken) sahip olmasi gereken zamanlama ayarlarina getirilmesidir.

    Silindir üst ölü noktada iken emme ve egzost subaplarinin kapali konumda olmasi durumudur.

    Burada trigeri sokulen aracin dogal olarak krank ve egzantrik kasnaklari bosa çikmaktadir. Kayis tekrar takilirken bu kasnaklarin uzerindeki ok isaretleri montaj talimati geregi onceden belirlenen dogrultulara dikkatle getirilerek (ya iki kasnaktaki ok birbirine bakar, ya kasnaktaki ok motor bloklarinin birlesme cizgisine bakar , modele gore degisir...) kayis kasnaklara oturtulur. Birçok modelde kayis uzerinde de isaretler bulunur ve kayistaki isaretler kasnaktaki oklara cakistirilir. Senteye getirilmis motor zamanlama hatasi olmaksizin saat gibi normal çalisir. Triger kayisi bir disli kayistir. Kasnaklar uzerinde de disler vardir. Eger senteye getirirken dis atlatilirsa, zamanlama hatali olur, motor bir tuhaf calisir. Valfler gerektigi anda acilip kapanmadigi için sarsintilar olur. Eger kayis cok gevsek birakilirsa (ki bu denli gevsek birakilmasi ustanin bariz hatasidir, gergi kasnagi bu boslugu tolere etmek için vardir) dogal olarak kayis gerginligi yeterli olmadigindan kayis dis atlar ve motorun zamanlamasi bozulur. Alttaki linklerde çok detayli olarak bir makinanin sente ayarlarini okuyabilirsiniz.

    (Asagidaki web sitelerinde anlatilanlar standar triger islemi boyunca yapilmaz, sadece ayarsiz olan veya yeniden toplanirken ayarlanmasi gereken makinalar içindir.)

    www.bestservis.com
    IIS 8.5 Detailed Error - 404.0 - Not Found
    http://www.bestservis.com/teknikbilgiler/senteayari/senteayari.htm


    www.bestservis.com
    IIS 8.5 Detailed Error - 404.0 - Not Found
    http://www.bestservis.com/teknikbilgiler/senteayari/senteayari.htm


    www.bestservis.com
    IIS 8.5 Detailed Error - 404.0 - Not Found
    http://www.bestservis.com/teknikbilgiler/senteayari2/senteayari.htm


    www.geocities.com
    Yahoo - 400 Bad Request
    http://www.geocities.com/taskeser/avans.htm




  • harika olmuş eline sağlık.


    @shamsheytani
    araban ne?
  • http://forum.donanimhaber.com/searchpro.asp?phrase=triger&author=&forumid=ALL&topicreply=topic&message=subject&timeframe=%3E&timefilter=0&language=single&top=1000&criteria=AND&minRank=0&sortMethod=r&submitbutton=+Tamam+


    Mühendis06 dan alıntı ;


    Dayco marka kayislarin sahtesi de cok piyasada. Orijinal olani ayirt etmek pek kolay degil. Diger kayis markalari, goodyear, delphi, bosch...

    Ben de servislerden çok çektigim icin, riskli olmasina ragmen sanayide fiat tipo komple kayis seti degistirdim. Trigerde problem cikmadi ama bu defa klima kayisinda, yeni takilan kayis uyum saglamadi. Orijinale gore birkaç milimetre bosluk var kayista ve bu durum kayisi gerdirmeme ragmen tam 1400 dd noktasindan geçis yaparken anlik olarak kayisin rezonansa girmesine ve dolayisiyla tiirrrtt diye garip bir ses yapmasina sebep oluyor. Anlamli bir tehlike yaratmayan bu durum surucu acisindan biraz sinir edici oluyor. Mesela bu ses problemini gosterdigim fiat servisleri olayi kesinlikle cozemedi. Araca birkaç tane yetkili motor teknisyeni bakti, test surusu yaptirdim, sesi dinlettim, hicbirisi anlayamadi. Ben en sonunda soyledim sesin kaynagini, bu defa da kabul etmediler Baktim ki, adamlara laf anlatmak ne mumkun, ustalar serviste "abi birak araci, motoru indirelim, ancak o zaman cikar ne oldugu" gibi soylemlere girince, kaçarak uzaklastim servisten.

    Siz en iyisi Bosch'a gidin...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Wolverine ' den alıntı ;


    2001 hyundai accent 1.5 16v aracımı daha 60bin km. olmamasına rağmen 5 yıllık olması nedeniyle serviste triger kayışı dahil diğer kayışları da değiştik. %25 işçilik ve parça indirimli fiyatı ile değişenler ve tutarı aşağıda yazılı. Sizce bu fiyatlar normal mi, yapmadığım ve yapılmayan eksik bişey kalmış mı? Aşağıdaki tüm bu işlemler 1,5saatte bitti.

    Gergi Kasnağı:---------------- >29,98
    V-Kayış Hidrolik Direksiyon: ->7,95
    V-Kayış: ----------------------->15
    Triger Kayış Gergisi: --------->18,35
    Triger Kayışı:------------------>50
    Klima V-Kayış:---------------->29,95
    İşçilik+Harici onarım:-------->66
    Toplam: ---------------------->217,23
    İskonto toplamı: ------------->54,31
    Ara toplam: ------------------>162,92
    %18 kdv: -------------------->29,33
    Genel toplam: --------------->192,25


    emref'den alıntı ;

    aracım 97 model 71000km mondeo . Mondeonun motoru ile eskortun motoru aynı olduğunu fark ettim ve triger parçaları da tıpa tıp aynı sanırım veya parçacı uyar diye belki bana escort parçalarını verdi .

    -triger kayışı DAYCO MARKA = 94326-131SP-254H
    -Büyük triger kasnağı INA MARKA= 928M-6K254-AC
    -Orta boy triger kasnağı INA MARKA=928M-6M250-BC
    -Küçük boy triger kasnağı INA MARKA=928M-6M250-DC
    triger seti toplam =106 ytl (kdv dahil)
    -Vantilatör kayışını da değiştirelim dedik= DAYCO 6PK2100
    11,8 ytl (kdv dahil)
    Trigeri değiştirecek olan sanayideki usta motor üst kapağının da açılması gerektiğini(Üst ölü noktasının tespit edilip sente atlatmamak için) ve üst kapak contasının da alınması lazım olduğunu söyledi. Kapak açılarak değişti sonuçta, sente atlamaması için dişlilere demir taktılar. Sonra çıkardılar.
    Üst kapak contasını orjinal aldık Motorcraft = 928M 6584 C1B
    40 ytl (kdv dahil)
    bu arada sökülen eski triger kayışını inceledim bir tane çatlak yok üzerinde ve kasnaklarda gayet sağlam çıktı...yani katalogda da dendiği gibi 120 bin km yaparmış harbiden....71bin km çok çok erken olmuş....neyse kafamdaki soru işaretleri gitti... bir dahakini 190 binde değiştirecem Allah kısmet ederse....




  • omer_ist den alıntı;


    triger koptugu zaman eger aracla hareket halinde isen istop eder.
    durup marşa bastıgın zaman eger diikatli 1 kullanıcıysan farkı anlarsın.
    farkıda sudur marsa basarken belirli 1 hızda doner max. gucte. eger triger kopmussa cok daha guclu cevirmeye baslar sanki bosta donduruyo gibi gelir.
    benim sahinde park ormana giderken triger koptu.yaklasık 50.000 i gecmişti. araba giderken istop etti.baya yogun yagıs wardı.
    marsa basarken diyorum kendi kendime ne olud boyle babam aku fln mı degisti acaba cok guclu basıo mars die.ama triger aklıma gelmedi.orda darussafakanın 1 otoparkı war oraya gectim.belki su gelmiştir die distribitoru sokup kompresorle hava bastım fln.
    orda bıraktım arabayı.sonra taksiye donrken aklıma geldi triger oldugunu.
    ama bizim arabalarda triger gidince sibop yada pistonlara zarar verme gibi 1 sey soz konusu diil.he tanıdık 1 kişi yoksa serviste degistir. tanıdık warsa bunun yarısına cıkabilir belki bu degisim.



    ozyurek ten alıntı ;

    Triger kayışı krank mili ile eksantrik mili bağlantısını sağlayan parçadır. Vantilatör kayışı gibi olmayıp dişlili bir kayıştır. Zaten her araçta da kayış olmayıp Mercedes gibi bazı araçlarda bisiklet zinciri gibi bir zincirdir.
    Koptuğu an Allah muhafaza kesinlikle hasar verir, kranka bağlı çalışan pistonlar ile eksantirik miline bağlı çalışan sibopların zamanlaması tutmayacağı için birbirlerine çarpacaklardır. Bu aşamada hem siboğlar hemde pistonlar zarar görür.
    triger kayışı kopan bir motorun çalışması veya yola devam edilmesi mümkün değildir. Maksimum çalışma motor dönme ivmesinin bittiği ana kadar olacaktır.
    Değişme süresi ise modelden modele değişiklik arzetmektedir. Örnek Ford Focus 120,000 km. dir.
    Maliyet ise Focus için kayış ve bilyalarla birlikte 250 falan diye duymuştum.
    İHMALE GELMEZ.




  • off off 2 ay kafamı yemişti bu kayış.

    Eskimesini belirtileri motorkısmından car car car diye bi ses gelir ilk başlamasından itibaren bu ses ile baya bi kullanılır ilk zamanalrses kesilir gibi olur ama motor soğukken gene ses çıkar sonra bu ses hiç kesilmemeye başlar artık son zamanlara doğru bu car car car ses çekilmez hale gelir ve artık gergi bilyasının ve kaışların ömür bitmiştir zaman + kilometre faktörü tabiki.

    Sonra bi güvenilir servise gidilir ve kayışlar değiştirlir.

    Ben Dayco kayış taktırdım orjinal çok pahlıymış 270 YTL verdim adam işçilkden okdar fazla almadı ama malzemeler pahalı tuttu. Diresiyon kayışı, v ayışı, klima kayışı, trger kayışı, gergi bilyaso 180 YTl mi ne parçalar tuttu.

    sanırım dyco çok kaliteli bir markaymış




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    off off 2 ay kafamı yemişti bu kayış.

    Eskimesini belirtileri motorkısmından car car car diye bi ses gelir ilk başlamasından itibaren bu ses ile baya bi kullanılır ilk zamanalrses kesilir gibi olur ama motor soğukken gene ses çıkar sonra bu ses hiç kesilmemeye başlar artık son zamanlara doğru bu car car car ses çekilmez hale gelir ve artık gergi bilyasının ve kaışların ömür bitmiştir zaman + kilometre faktörü tabiki.

    Sonra bi güvenilir servise gidilir ve kayışlar değiştirlir.

    Ben Dayco kayış taktırdım orjinal çok pahlıymış 270 YTL verdim adam işçilkden okdar fazla almadı ama malzemeler pahalı tuttu. Diresiyon kayışı, v ayışı, klima kayışı, trger kayışı, gergi bilyaso 180 YTl mi ne parçalar tuttu.

    sanırım dyco çok kaliteli bir markaymış

    trigeri erken degistirmissin benimki 110.000civarinda degisti sanirim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    off off 2 ay kafamı yemişti bu kayış.

    Eskimesini belirtileri motorkısmından car car car diye bi ses gelir ilk başlamasından itibaren bu ses ile baya bi kullanılır ilk zamanalrses kesilir gibi olur ama motor soğukken gene ses çıkar sonra bu ses hiç kesilmemeye başlar artık son zamanlara doğru bu car car car ses çekilmez hale gelir ve artık gergi bilyasının ve kaışların ömür bitmiştir zaman + kilometre faktörü tabiki.

    Sonra bi güvenilir servise gidilir ve kayışlar değiştirlir.

    Ben Dayco kayış taktırdım orjinal çok pahlıymış 270 YTL verdim adam işçilkden okdar fazla almadı ama malzemeler pahalı tuttu. Diresiyon kayışı, v ayışı, klima kayışı, trger kayışı, gergi bilyaso 180 YTl mi ne parçalar tuttu.

    sanırım dyco çok kaliteli bir markaymış

    trigeri erken degistirmissin benimki 110.000civarinda degisti sanirim...


    yaw car car öttü ben ne yapayım servie gittim böyle böyle . sonra o sesler kesildi. Gergi bilyasını bi çıkardılar resmen ölmüş yaa dönerken tıkır tıkr ediyordu yenisini getirdiler mis gibiydi

    Arabayı biz 99 yılında sıfır almıştık. Km den öte zaman faktörüde var 6 senelik araç ve 5 sene nemli yerde kaldı EReğlide deniz kıyıs o nem arabaları maf ediyo çürütüyo. Bu senede eskişeihrde aşırı soğuklar oldu hava koşulları zaman ve km faktörü birleşince eskimiş ve değişim zamanı gelmiş araç

    69 bindeyken değişti kayış




  • Emre bizim arabanın (astra cdti) zaten tiger kayışı yok. Triger kayışı YOK, dert YOK!!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    Ölümsüz triger kayışı geliyor

    Kopacak mı, kopmayacak mı? Birçok otomobil sahibi için triger kayışı, çarkıfelek gibidir. Çünkü fabrika tarafından belirlenen değişim kilometresine ulaşamadan kopan kayışların sayısı hiç de az değil.



    Aslında triger kayışı, bu tür şans oyunlarına konuk edilemeyecek kadar önemli bir donanım. Neticede supapları kontrol eden bu kayışın doğru çalışmaması, motorun stop etmesi anlamına geliyor. Kayışın yırtılmasıysa çoğunlukla motorun ölümüyle sonuçlanıyor. Okur mektuplarına göre kopmalar sık yaşanan bir sorun.
    Modern pompa-meme enjeksiyonlu motorların kayışa uyguladığı 4500 Nm'lik (460 kg) çekiş yırtılmaların neden meydana geldiğini anlayabilmek için iyi bir örnek. Kayışın bu kadar zorlanması nedeniyle üretici firma, değişim periyodunu geçmiş yıllarda 40 bin km olarak belirlemişti. Günümüzdeyse değişim periyotları iyice uzamış durumda.
    Uzun ömür konusundaki ikinci önemli sıçramaysa start çizgisine gelmiş durumda: Dünyanın en büyük triger kayışı üreticisi olan Continental, motor ömrü boyunca dayanabilecek yeni bir triger kayışı nesli üreteceğini açıkladı. Bugüne kadar böylesi dayanıklılığı sadece zincirli veya çarklı sistemler sunabiliyordu. Bu uzun ömür, iyileştirilen tırnak yapısı ve yüksek dayanımlı cam elyafı katkılı gergi kirişleri sayesinde mümkün olmuş. Bunun dışında krank miline entegre edilmiş oval bir çark da kayışa etki eden kuvvetleri azaltıyor. Ne yazık ki bu yeni kayış sistemi, eski motorlarda kullanılamayacak.
    Aslında bu pek de iyi bir haber değil, neticede halen kullanılan otomobillerde kayış kopmaları oldukça sık rastlanan bir durum. Bu durumda eksantrik mili hareketsiz kalıyor, supaplar sabitleniyor ve o anda hareketlerine devam eden pistonlar da bunlara çarparak üst kapağı kullanılmaz hale getiriyor. Bu arızanın maliyetiyse oldukça yüksek oluyor.
    Maliyetlerin her şekilde sürücünün kesesinden çıkmasıysa işin asıl acı yönü. Çünkü üreticiler, değişim periyotlarını "tavsiye" olarak veriyor, yani sorumluluk kabul etmiyorlar. Bu yüzden araç sürücülerine periyodik bakımlarda kayışların durumunu servis yetkililerine kontrol ettirmeleri öneriliyor. Böylece çok yüksek tamir maliyetlerinden kurtulmak mümkün. Bunun dışında bizzat yapılabilecek kontroller de bulunuyor:

    • Kayışın sırt kısmında yarık veya yırtılma olmamalı
    • Dişler aşınmış veya kopmuş olmamalı
    • Yan kısımlarda yıpranma olmamalı
    • Kayış gergin olmalı

    Değişimler sırasında gergi ve yönlendirme bilyelerinin de mutlaka yenilenmesi öneriliyor. Çünkü bu parçalar da zamanla aşınıyor.




  • quote:

    Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması.


    Valla bendeki zincirin ses yaptığına katılmıyorum. Lüks sınıf araçları saymazsak benim bindiğim en sessiz araç benimkisi (2-3 kere stop ettiğimi sanıp çalışan arabada kontak bile çevirdim).

    Diğer handikap yani gerginlik ayarı sanırım servis bakımlarında kontrol ediliyordur ama ola ki kontrol edilmese ve gevşese sonuçları ne olur? Triger kayışının kopması durumuna benzer vahim sonuçlar doğurur mu?
  • Yukarıda verilen bilgilerde
    • Kayışın sırt kısmında yarık veya yırtılma olmamalı
    • Dişler aşınmış veya kopmuş olmamalı
    • Yan kısımlarda yıpranma olmamalı
    • Kayış gergin olmalı
    denilmiş, bi ustaya özellikle trigere baktırdım yukarıda sayılanlardan hiç biri yok, anca;
    Benim araç 45.000 km'de ve 6.5 yaşında, ilk kayışı üstünde kitapçıkta 60.000 binde değişir diyor. Ben 50.000 binde değiştirmeyi düşünüyorum. Ne dersiniz, hemen değiştireyim mi idare edermi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    quote:

    Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması.


    Valla bendeki zincirin ses yaptığına katılmıyorum. Lüks sınıf araçları saymazsak benim bindiğim en sessiz araç benimkisi (2-3 kere stop ettiğimi sanıp çalışan arabada kontak bile çevirdim).

    Diğer handikap yani gerginlik ayarı sanırım servis bakımlarında kontrol ediliyordur ama ola ki kontrol edilmese ve gevşese sonuçları ne olur? Triger kayışının kopması durumuna benzer vahim sonuçlar doğurur mu?



    ses yapıyordur ama hissedilmiyordur desek?

    zincirin kayıştaki gibi kontrol maksatlı bakım görmesi lazım.normal ömrü için 250,000km civarıdır diye duymuştum.eğer gevşerse kaçırır diye tahmin ediyorum.ama zincir rijit yapıda olduğu için genleşme haricinde neden gevşesin?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Yukarıda verilen bilgilerde
    • Kayışın sırt kısmında yarık veya yırtılma olmamalı
    • Dişler aşınmış veya kopmuş olmamalı
    • Yan kısımlarda yıpranma olmamalı
    • Kayış gergin olmalı
    denilmiş, bi ustaya özellikle trigere baktırdım yukarıda sayılanlardan hiç biri yok, anca;
    Benim araç 45.000 km'de ve 6.5 yaşında, ilk kayışı üstünde kitapçıkta 60.000 binde değişir diyor. Ben 50.000 binde değiştirmeyi düşünüyorum. Ne dersiniz, hemen değiştireyim mi idare edermi?




    yaşı epey vamış kayışın ama o 60,000 kopacağı değer değil aslında minimum değiştirme km si diye düşnebiliriz.normal bir kayış 110-120,000km gidebilir.gerek yaşı arttığında gerekse kullanımuna göre,koptuğunda çok baş ağrıtıcı olduğu için de yüksek emniyet payı bırakılarak,(aynı zamanda ticari maksat tabiki) 60,000e çekilmiştir.




  • güzel bir konu olmuş emre bey ,teşekkürler

    Ben hala eski sistem zincir taraftarıyım ,hernedar bazı dezavantajları olsa
    dahi ;
    durum kopma ve karşılaşacagımız sorunlar düşünüldüğünde bu sistemden vazgeçilmemeliydi diye düşünüyorum.Malzeme tekniği ve uygulamaları gelişti.İstenilen kalitede sessiz çalışacak ve çok uzun kilometreler kopma riski olmayan (en azından yeni sisteme göre)sistemi terketmek , hiç de akıllıca değil.Yakında tamamen ya ortadan kalkar veya sizin de ölümsüz diye yukarıda bahsettiğiniz yeni nesillere kendisini bırakır.
    Herhalde milyon dolarlık bir dava açılır ve manşetlere yansırsa başta amerika olmak üzere tüm dünyada yeni nesil sisteme geçilir.Dişli sistem olabilir mesela
  • güzel bir konu olmuş emre bey ,teşekkürler

    Ben hala eski sistem zincir taraftarıyım ,hernedar bazı dezavantajları olsa
    dahi ;
    durum kopma ve karşılaşacagımız sorunlar düşünüldüğünde bu sistemden vazgeçilmemeliydi diye düşünüyorum.Malzeme tekniği ve uygulamaları gelişti.İstenilen kalitede sessiz çalışacak ve çok uzun kilometreler kopma riski olmayan (en azından yeni sisteme göre)sistemi terketmek , hiç de akıllıca değil.Yakında tamamen ya ortadan kalkar veya sizin de ölümsüz diye yukarıda bahsettiğiniz yeni nesillere kendisini bırakır.
    Herhalde milyon dolarlık bir dava açılır ve manşetlere yansırsa başta amerika olmak üzere tüm dünyada yeni nesil sisteme geçilir.Dişli sistem olabilir mesela
  • neden birden fazla çıkmış anlamadım,kusura bakmayın arkadaşlar herhalde sistem yavaş gönderdiği için bu durum hasıl oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Haziran 2006; 13:16:59 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.