Şimdi Ara

Trigger Kayışı kopan var mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
2
Favori
106.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 206 benzinli arabamın kayışını 70binde değiştirdim rulmanıyla. Kayışı inceledim en ufak bir sertleşme, çatlak, yıpranma yoktu. Usta da aynısını söyledi ama yenilemede fayda var diye continental'in kayışıyla değiştirdim. Şarj kayışını da continental aldım, dayco kayış gıcırdama yapıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejaay

    Bi triger kayışı şans işi, Değiştirmezsen bi türlü değiştirsen bi türlü. Değiştirmeyince her an kopabilir, koptu kopacak...gibi kaygılar yaşarız. Değiştirincede acaba bi sorun olacak mı?, usta gerginliği iyi ayarladı mı?...vs düşünceler.


    cidden ya ikiside dert
  • Geçmiş zaman,2005 yılında ha bugün ha yarın değiştiririz derken yolda kaldım.Çekme masrafı ,rezllik artı bir de 800TL ye mal oldu o zamanın paasıyla.Tüm valfler eğiliyor,motor kapağı taşlanıyor.Yarı yarıya rektefe oluyor motor.İyi tarafı motor sıfırlanmış gibi oluyor:)Bir daha mı asla.Km gelmeden değiştiririm.2.el bir araç alırsam ilk yapacağım paraya kıyıp triger setini değiştirtmek olacak.Kİmseye güvenilmez bu konuda.
  • BEn bi araştırayım dedim bizim starex'e triger zinciri olarak görünüyo gerçekten doğrumu bu ?
  • lada samarada kayış kopunca motora birşey olmuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    lada samarada kayış kopunca motora birşey olmuyor


    Eski tip motorlara bir şey olmaz,enjeksiyonlu motorlar haşat oluyor.
  • 70 binde triger kayış ve rulmanı değiştirtmişim. Bugün 12.10.2011.Aracım 206 tam 100bin'de ve triger kayışı sıyırdı. (4-5 dişi kopmuş) işçilik, yağ, yağ filtresi ve yeni orjinal peugeot rulman seti dahil 1.030 (yazıyla: bin otuz) liralık masraf çıktı. uzun yolda 100 km hızla gidiyordum. Araç birden stop etti. 2-3 kere çalıştırmak için kontak çevirdim. hiç çevirmesem masrafım belki de yarısı bile olmıcaktı. Kasko sayesinde aracı çektirdim.

    Değiştirmek yetmiyor yani kayışı. continental kayış bile 30bin km sonra sıyırabiliyor. En güzeli zincirli modellerden almak. Bir dahaki tercihim kesinlikle bu yönde olacak.
  • Konu hortlamış ama olsun,yararlı konu.Geçmiş olsun,benim de daha önce başıma geldi ancak 30000 de kopmuşsa belki işçilik hatası vs vardır diye düşünüyorum.Belki de kayış kalitesizdi.Benim c3 HDI ni kayışını 95000 de değiştirdim.Kayış gayet iyi durumdaydı.İşi sağlama almak en güzeli.Değiştirmesem bir 30-40 bin daha yapardı belki.Değiştirdikten sonra 30 binde kopan kayışa yapacak bir şey yok tabi.Tekrar geçmiş olsun arkadaşım.
  • Triger hayati bir organ. Arkadaş arabasına sanayide bakım yaptırmıştı. Arabayı aldıktan bir kaç gün sonra triger kayışı koptu. Motor, süpaplar vs. mahvolmuş. 9000 TL masraf çıktı. Triger kayışını takan samimi arkadaşı idi. Suçu üstlenmedi. Kayışta hata olabilir. Aldığın yere git. dedi. Oto parçacısı da ben 30 yıldır burdayım. Çürük mal satmam. Senin tamircin tam takamamış olabilir. dedi. Arkadaş arada kaldı. İkisine de okkalı küfürler etti. Arkadaşı defterinden sildi.

    Siz siz olun. Böyle hayati parça değişimlerini yetkili servislerde yaptırın. Garantiniz olsun.
  • Eski konuyu hortlattığım için üzgünüm ama bugün de benim trgier koptu. Daha 1 yıl, 10.000 km önce set halinde değiştirtmiştim kopmasın diye :) Keşke değiştirmeseydim diyorum şimdi. Ya ucuz parça taktılar ya da takarken hata yaptılar. 10 000 km triger kopması hiç de normal değil çünkü. Aracı çekici çağırıp sanayiye götürdüm bıraktım bakalım ne kadar masraf çaıkacak.
  • triger setini değiştirmek için ,
    yetkili servisleri seçmeli, adamlar garanti veriyor
    kopsa bile sorumluluk onlarda .
  • İkinci ellden aldığım aracın ilk olarak trigerini değiştirdim faka iki sene 30 km de Yaz başı benim trigerde koptu ucuz yırttım sayılırdı ilk başlarda ; yaptığı işle ile çok övünen usta kayışın fazla sıkıldığını söylemişti fakat kendiside motoru adam akıllı toplayamadı sekmanda attırdı fln halbuki ben bunun farkındayımda kendisi farkında olmadığımı sanıyor Allah'a havale ettim ikisinide.En son aracı hatasını söyşeyerek piyasa altında sattım.Sıkıldım yurdum sanayi ustalarından.Şu an araba almaya korkuyorum.Önceden bir çok arabayı beğenmezdim lakin şimdi sıfır olsun çin malı olsun diyorum zor çok zor yaşayana alllah sabır versin.....
  • Triger kayışı kopmuştu, tabi anlamamıştık, araç uzun yolda stop etmişti. Tekrar çalıştırılmaması gerekiyormuş bu durumlarda, biz çalıştırdık bilmediğimizden dolayı, tabi yine çalışmadı. Servis çağırdır. Aracın subapları eğilmiş. 8 tanesi yanlış hatırlamıyorsam değişmişti. 2000 TL üzeri bir masraf çıkarmıştı.
  • benim 91 model doğanım var. geçen hafta sabah bindim arabaya hiç bişey yoktu işimi hallettim parkettim akşam tekrar bindim bastım çalışmadı ne yaptıysak çalışmadı araba akü yeni benzin geliyo ama çalışmadı arkadaş ateşlemedendir dedi ateşleme bobinini filan değiştirdik yine çalışmadı ustayı aradık triger kopmuştur çekin gelin arabayı diyor. benim merak ettiğim triger öle dururken kopar mı? bi de triger kayışı motorun tam olarak nersindedir?
  • Bugun sabah şehirler arası yolda 45 km ilerledikten sonra aracım ( 1996 corsa b 166.000 km) teklemeye başladı, emniyet şeridine çektim boşta sesi dinledim sallanma ve vurma vardı motorda. kontak kapatıp ustayı aradım sordum nedir diye.
    Triger gitmiştir marş basma çekici getir dedi,
    işte çekiciye 150 tl vererek ustaya gittik,
    triger kayışı kopmamış, bikaç diş sıyırarak bilye dağıtmış, değiştirdik çarkları bilyeleri kayışı işçilikle 250 tl tuttu.
    şimdi hala araçta vurma ve sallantı var, bu şekil gider ama subapları eğmiş dedi usta.
    Yarın 100 km kadar merkeze gidip kapağı söktürecem.

    Aman siz siz olun ikinci el araç alır almaz trigeri yagını suyunu değiştirin. masrafı bi dert, çıkardığı rezalet ayrı dert, sıkılan can apayrı dert.
  • benim lada samarada trigerin bilyesi yerinden çıktı kayış boşa düştü ama ladaların sübap kapağında bunun için yuvalar varmış ,bir şey olmadı
  • vazgeçtim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cellman64 -- 1 Ocak 2014; 19:30:46 >
  • En güzeli trigeri zincir yapmayan ibibik üreticilerin araçlarını almamak.

    Giderse motorun içini dağıtıyor, risk çok büyük, eskiyince kopacağı da belli, neymiş ses yapıyormuş, sanki çok lazım bu kadar masraflı riskli bir parçada ses konforu. Varsın hafiften zincir sesi duyulsun. Benim arabam zincir kafam rahat. Üreticilerin hala kayışta diretmesini anlayamıyorum. Bile bile lades resmen, patlasın da müşteriye çakalım mantığı.
  • benimki de az önce koptu, çekiciyle sanayiye çektirdim eve gelip forumlara bakayım dedim.
    moralim çok bozuk.
    206 hdi 1.4 motor.
    sadece bir kez marşa bastım.
    ne kadar maliyet çıkar acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duman6kelimeler

    benimki de az önce koptu, çekiciyle sanayiye çektirdim eve gelip forumlara bakayım dedim.
    moralim çok bozuk.
    206 hdi 1.4 motor.
    sadece bir kez marşa bastım.
    ne kadar maliyet çıkar acaba

    Öncelikle gecmis olsun,
    Peugeotun kendi yetkili servisi tuzlu olur diger turlu usta bulursan belkide yariyariya ucuz yaptirabilirsin ama ustanin isinin ehli biri olmasina dikkat edin yoksa yine sorun cikmasi muhtemeldir tekrar masraf cikarir...
    Fiyat belirtmek zordur kayis kopmasi sonucu icindeki parcalar ne derece zarar gordu bunu bilmeden usta bile fiyat vermez acip bakmasi lazim..
    Tekrar gecmis olsun..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.