Şimdi Ara

Trigger Kayışı kopan var mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
2
Favori
106.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbugraa


    TRİGERİM KOPTU :(

    2004 Model Vectra marka aracımın trigeri bugün Ankrada şehir içinde seyrederken bir anda stop etti ve ustaya götürdüğümde (çekiciyle çünkü araba

    kesinlikle çalışmıyor) trigeri kopmuş dedi, en az 1000 tl masraf çıkacağını söyledi usta bekledim söktü we gerçekten koptuğunu gördüm arabamın benden

    önceki sahibi 2007 nin 10. ayında 55000 km de değiştirmiş yani tam 3 yıl bile olmamış

    şu an 79000 de kesinlikle hatalı takılmış diye düşünüyorum ne yapmam lazım garantisi warmıdır elimde takılan yerin sadece faturası mevcut onunla

    bişey elde edebilirmiyim mahkemeye vereyimmi ne kadardır acaba bu takılan parçaların garantisi lütfen yardım






    Yapacak bir şey yok gibi gözüküyor.Kimse bir parçaya 3 yıl garanti vermez.Geçmiş olsun.




  • Bu triger kayısında değişiminle birlikte ayarıda iyi bir usta tarafından yapılması gerekir.
  • arkadaşımdan ödünç aldığım 93 doğanında triger kopmuştu şehirler arası yoldahızım 90 km iken araç stop etti tekrar marş basma denemelerim oldu ancak tabiki çalışmadı aracım. sonrasıdan yanımda duran bir sanayi ustasının yardımıyla durumun farkına vardık ve bize malşyeti 2004 yılında 450 tl idi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbugraa


    TRİGERİM KOPTU :(

    2004 Model Vectra marka aracımın trigeri bugün Ankrada şehir içinde seyrederken bir anda stop etti ve ustaya götürdüğümde (çekiciyle çünkü araba

    kesinlikle çalışmıyor) trigeri kopmuş dedi, en az 1000 tl masraf çıkacağını söyledi usta bekledim söktü we gerçekten koptuğunu gördüm arabamın benden

    önceki sahibi 2007 nin 10. ayında 55000 km de değiştirmiş yani tam 3 yıl bile olmamış

    şu an 79000 de kesinlikle hatalı takılmış diye düşünüyorum ne yapmam lazım garantisi warmıdır elimde takılan yerin sadece faturası mevcut onunla

    bişey elde edebilirmiyim mahkemeye vereyimmi ne kadardır acaba bu takılan parçaların garantisi lütfen yardım






    Öncelıkle gecmıs olsun.
    Yetkılı servıslerde (!) takılan her parca ıcın 2 sene garanı verırler. Sızın aracınızda 3 sene once degısmıs ıse yapabılecegınız herhangı bır sey yok malesef. Trıger kayısının her sene kontrol ettırılmesınden yanayım. Ne olur ne olmaz. Sahsen bızım aracında 2 hafta once bakım sırasında degıstırıldı. Bakımı 200km gecırmıstık her km korkarak arac kullanıyorduk. Bakımı yaptırdık sımdı rahatladık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbugraa


    TRİGERİM KOPTU :(

    2004 Model Vectra marka aracımın trigeri bugün Ankrada şehir içinde seyrederken bir anda stop etti ve ustaya götürdüğümde (çekiciyle çünkü araba

    kesinlikle çalışmıyor) trigeri kopmuş dedi, en az 1000 tl masraf çıkacağını söyledi usta bekledim söktü we gerçekten koptuğunu gördüm arabamın benden

    önceki sahibi 2007 nin 10. ayında 55000 km de değiştirmiş yani tam 3 yıl bile olmamış

    şu an 79000 de kesinlikle hatalı takılmış diye düşünüyorum ne yapmam lazım garantisi warmıdır elimde takılan yerin sadece faturası mevcut onunla

    bişey elde edebilirmiyim mahkemeye vereyimmi ne kadardır acaba bu takılan parçaların garantisi lütfen yardım





    kilometre dolmasa da
    triger seti her 4 yılda bir değişmesi lazım ,
    sanırım bunun garantisi de 4 yıl olmalıdır ,
    eger elinizde faturası yetkılı servisten ise
    şansınızı deneyın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: mbugraa


    TRİGERİM KOPTU :(

    2004 Model Vectra marka aracımın trigeri bugün Ankrada şehir içinde seyrederken bir anda stop etti ve ustaya götürdüğümde (çekiciyle çünkü araba

    kesinlikle çalışmıyor) trigeri kopmuş dedi, en az 1000 tl masraf çıkacağını söyledi usta bekledim söktü we gerçekten koptuğunu gördüm arabamın benden

    önceki sahibi 2007 nin 10. ayında 55000 km de değiştirmiş yani tam 3 yıl bile olmamış

    şu an 79000 de kesinlikle hatalı takılmış diye düşünüyorum ne yapmam lazım garantisi warmıdır elimde takılan yerin sadece faturası mevcut onunla

    bişey elde edebilirmiyim mahkemeye vereyimmi ne kadardır acaba bu takılan parçaların garantisi lütfen yardım





    kilometre dolmasa da
    triger seti her 4 yılda bir değişmesi lazım ,
    sanırım bunun garantisi de 4 yıl olmalıdır ,
    eger elinizde faturası yetkılı servisten ise
    şansınızı deneyın



    4 yılda bır olan bakım zamanı yalnız garantısı degıl. Garantısı 2 sene olarak verılır.




  • edit: yanlış alarm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edilhan -- 16 Mart 2010; 21:33:48 >
  • Passat 1.8 T aracımızın,5 ay önce trigerini değiştirirken eski kayışlarını çöpe atılmadan teslim edilmesini istedim..Araç sadece 65.000 km'deydi.Otomatik şanzımana sahip olduğu ve hep uzun yol yaptığı için doğru olmasa da biraz ihmal etmiştik değişimi..

    Kayışları incelediğimde, 10 yıllık süreçte kayışlardaki esnekliğin tamamen kaybolduğunu,sertleştiğini ve çok küçük kılcal çatlaklar oluştuğunu tespit ettim.Bu çatlaklar, muhtemelen kopmayı tetikleyen zayıf noktaları oluşturuyor.

    Dayco,Contitech gibi markaların kayışları sağlam olsalar da, yıl bazında yıpranma da kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak ihmal edilmemeli diye düşünüyorum..
  • arkadaşın 92 model kartalında kesmişti.Araç düz motor olduğu icin motora hiçbir zarar çıkarmadı.işçilikle beraber kayışı 30 tl ye değişip yola devam ettik.Kuş serisinin Allah ına kurban

    Not:Kayış kesmedi.Sadece iki dişi aşındığı için sıyırmış.Bayağı bi marş vurmuştuk arabaya.Akünün boşalması uğraştırmıştı biraz
  • lada da vega 10 tl ye mal oldu.....
    triger değişim..
  • Triger kopması son derece tehlikeli birşey,üstelik marşa basmaya devam ederseniz pistonlar subapların anasını ağlatır.Tabi normal bir kullanıcının bu sıkıntıyı anlaması zor olacaktır.Fakat hiç olmazsa böyle birşey olduğunda sürekli marşa basmamamız gerekiyor...
  • neden kayış kullanmaya bu kadar sevdalılar anlamam. ne güzel zincir diye birşey var, ses gelmeye başladığında götürürsün servise değiştirirler zinciri veya boşluğunu alırlar olur biter, kopma derdi yok, masraf çıkarma derdi yok

    yoksa sorduğum sorunun cevabı içindemi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    neden kayış kullanmaya bu kadar sevdalılar anlamam. ne güzel zincir diye birşey var, ses gelmeye başladığında götürürsün servise değiştirirler zinciri veya boşluğunu alırlar olur biter, kopma derdi yok, masraf çıkarma derdi yok

    yoksa sorduğum sorunun cevabı içindemi?

    Servisten kim para kazanacak,ha birde ses geliyor zincirlide diyorlar da o abartı artık bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    neden kayış kullanmaya bu kadar sevdalılar anlamam. ne güzel zincir diye birşey var, ses gelmeye başladığında götürürsün servise değiştirirler zinciri veya boşluğunu alırlar olur biter, kopma derdi yok, masraf çıkarma derdi yok

    yoksa sorduğum sorunun cevabı içindemi?

    Servisten kim para kazanacak,ha birde ses geliyor zincirlide diyorlar da o abartı artık bence...


    ses normalde gelmiyor ama zincirin değişim zamanı geldiğinde ses yapmaya başlıyormuş. geçen gün servisteyekn sordum ne zaman değişecek triger zinciri diye, "abi kesin bir km vermiyoruz, ses yaptığında gel, değiştiriyoruz" dedi servisteki mekanik. "peki ses geldiğini anlamazsak ve zamanını geçirirsek ne olur" diye sorunca, "anlamama gibi bir şansın yok şakır şukur öter, ancak sağır olman lazım anlamamak için" cavabını aldım.




  • konuyla biraz alakalı olarak şunu söyleyeyim

    servisler turnayı araç satışından değil servis,yedek parça hizmetinden vuruyorlar, geçenlerde ufak bi kaza atlattım, önden, yandan vurdular sokak arasında arabanın değişmedik parçası kalmadı, direksiyon pompası, çamurluk, davlumbaz, ön far, tampon, tamponun içindeki o koca demir, rot kolu, yine alt tarafta adını bilmediğim iki parça daha, jant, lastik, eh dedim anasının gözü, nasıl olsa benim cebimden çıkmıyor, sigorta ödüyor, benim için problem yok parçalar sıfırlandı, ama nebiliyim, sigorta firmasına acıdım bea! ha serviste bakmışlar trigerin gitmesine de ramak kalmış, çatlak çatlak olmuş araba 89000 deydi, 5.5 yaşındaydı, siz siz olun trigeri zamanı neyse o zaman değiştirin, ben bir sene daha gitsin normal bakıma sokayım diyordum başıma böyle bir olay geldi, kayışın halini görünce benim dememe bırakmadan değiştirmişler, Allah göstermesin şimdiki arabalar narin ve ithal arabalar, parçası pahalı yani, bunlarda motor açtırmak ne demek, çok büyük masraf, ha şunuda unutmadan söyleyeyim, normal bakımlar neysede, arabanın bu ağır bakımı, 90000 yada adı herneyse mutlaka yetkili serviste yaptırın, hatta benim gittiğim servis aynı zamanda distribitörü olduğu için size de mümkünse aracınızın distribitörü yakınlardaysa üşenmeyin ona götürün,tavsiye ederim en azından, ustaları gerçekten usta oluyor, çoluk çocuğu asgari ücretten çalıştırmıyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    konuyla biraz alakalı olarak şunu söyleyeyim

    servisler turnayı araç satışından değil servis,yedek parça hizmetinden vuruyorlar, geçenlerde ufak bi kaza atlattım, önden, yandan vurdular sokak arasında arabanın değişmedik parçası kalmadı, direksiyon pompası, çamurluk, davlumbaz, ön far, tampon, tamponun içindeki o koca demir, rot kolu, yine alt tarafta adını bilmediğim iki parça daha, jant, lastik, eh dedim anasının gözü, nasıl olsa benim cebimden çıkmıyor, sigorta ödüyor, benim için problem yok parçalar sıfırlandı, ama nebiliyim, sigorta firmasına acıdım bea! ha serviste bakmışlar trigerin gitmesine de ramak kalmış, çatlak çatlak olmuş araba 89000 deydi, 5.5 yaşındaydı, siz siz olun trigeri zamanı neyse o zaman değiştirin, ben bir sene daha gitsin normal bakıma sokayım diyordum başıma böyle bir olay geldi, kayışın halini görünce benim dememe bırakmadan değiştirmişler, Allah göstermesin şimdiki arabalar narin ve ithal arabalar, parçası pahalı yani, bunlarda motor açtırmak ne demek, çok büyük masraf, ha şunuda unutmadan söyleyeyim, normal bakımlar neysede, arabanın bu ağır bakımı, 90000 yada adı herneyse mutlaka yetkili serviste yaptırın, hatta benim gittiğim servis aynı zamanda distribitörü olduğu için size de mümkünse aracınızın distribitörü yakınlardaysa üşenmeyin ona götürün,tavsiye ederim en azından, ustaları gerçekten usta oluyor, çoluk çocuğu asgari ücretten çalıştırmıyorlar...


    Doğuş otoya gittin heralde




  • babamın kullandığı 96 model suzuki super carry panelvan aracı triger kayışı koptu.
    ama kopmasının sebebi usta hatasından kaynaklandı.
    babam yolda kopar başıma gelir diye trigeri değiştirdi, tabi ustanın 1 somunu sıkmaması yüzünden 0 triger kayışı ertesi gün 90 km süratle seyrederken koptu.
    triger kopuncada piston subap'ı kırdı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by*cambaz

    arkadaşın 92 model kartalında kesmişti.Araç düz motor olduğu icin motora hiçbir zarar çıkarmadı.işçilikle beraber kayışı 30 tl ye değişip yola devam ettik.Kuş serisinin Allah ına kurban

    Not:Kayış kesmedi.Sadece iki dişi aşındığı için sıyırmış.Bayağı bi marş vurmuştuk arabaya.Akünün boşalması uğraştırmıştı biraz

    düz motorla alakası yok.
    aracın ateşleme odası geniştir tofaşlarda. triger sıyırdığında yada koptuğunda siboblar pistona kolay kolay vurmuyorlar.
    en zor ve kötüsü dizellerde triger kopmasıdır. ateşleme odası çok dardır dizellerde. bu yüzden zıvanadan çıkan eksantirik yüzünden siboblar hemen pistonlara vurur ve siboblar başta olmak üzere bir çok parçayı elinize alırsınız. şansınız varsa sibob eğilmesiyle kurtarırsınızçi
    nitetkim 96 yılbaşında isuzu gemini 1.8 dizel motorlu şahin aracımızla gece aydınlıkevlerden evimize dönerken motor birden stop etmişti. rahmetli babam motor ustası olduğu için inip açtı kaputu. ilk kez bana koltuğa geçip marş yaptırtmıştı o gece. ben marş yapınca aşırı vuruntuyu duyunca anlamıştı.

    sonuçta 2 tane ekzost sibobu eğilmişti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kritios

    babamın kullandığı 96 model suzuki super carry panelvan aracı triger kayışı koptu.
    ama kopmasının sebebi usta hatasından kaynaklandı.
    babam yolda kopar başıma gelir diye trigeri değiştirdi, tabi ustanın 1 somunu sıkmaması yüzünden 0 triger kayışı ertesi gün 90 km süratle seyrederken koptu.
    triger kopuncada piston subap'ı kırdı...


    En kötüsü de bu. İnsan "uzun yolda başıma iş açmasın" diyerek triger değiştiriyor, bu sefer de hatalı takıldığı için problem yaşıyor. İki ucu da problemli bir değnek bu triger.

    Bizim eski aracımızda da usta trigere diş atlatmıştı, çekişi çok düşmüştü aracın. Sonradan başka bir yere baktırıldığında bulunmuştu problem.




  • quote:

    bazı marka araçlarda triger kayışının kopması sadece motoru stop ettirir çünkü piston üst ölü noktada, süpaplar açık olsada süpap tepelerine çarpmaz. yeni bir kayışla durumu düzeltirsiniz.


    Mesela efsane Corolla
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.