< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Velvet Golet -- 14 Nisan 2025; 13:29:50 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TOGG ÖTV siz fiyat listesi hahaha



-
-
verginin vergisi alındığı ülkede vergi konusundaki her aşırılık gayet normaldir.
-
Şu vergi diye kesilen paralara bak, rezalet
-
Komple çöp konu.
TOGG 160 KW , %10 ÖTV dilimine giriyor.
TOGG T10X V2 RWD Uzun Menzil 1830000 TL
1525000 + KDV demektir. Buda 1386000 TL matrah değerini ifade eder.
444 bin TL vergi var 1 milyon 830 bin TL içerisinde.
-
İyi o zaman bedavaymış teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ötv ve kdv hariç fiyatı 1 milyon 386 bin lira (36 bin dolar) normal diyorsun yani ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sen yerli imalatı sevmiyor musun?
-
bu yerli araca biz neden yabancı araba parası ödüyoruz. bi tane trol bunu bana açıklayabilir mi?
-
Türkiyenin arabası diye yola çıktı kasap camına bakan kediye çevirdiler milleti,
-sermaye bizden,
-süsbanse bizden,
-kredi yine bizden
-diğer markalara extra vergi bizden
tamamda biz yine alamıyoruz bu arabayı,birde zarar ediyor,ilk başlarda bocalaması normal dünya çapında krizler etkili oluyor kör değiliz madem böyle bir şey var düze çıkana kadar çok kar edeyim derdine girme sende zaten satsanda satmasanda paranı alıyorsun ,iç piyasada nerdeyse tekel olmuş fakat yine zam yabancı fiyatına araba satıyorlar,5 ortak girdiler bu işe biri gitti zaten ,chp başa geldiğinde bunlara büyük neşter vurur milli arabada boşa gider demedi demeyin,büyük sıkıntı var bunların yönetiminde farklı olaylar dönüyor.
-
Gönül ister ki hiç ÖTV olmasın. KDV kabul edilebilir.
Biz bu konuda dünya 1.siyiz.
Bizden sonra Danimarka ve Norveç geliyor. Singapurda'da araç fiyatları oldukça yüksektir.
Bunun bir kaç nedeni var:
1.otomobil üreticisi olmayan ülkelerde ÖTV oranları daha yüksek,
2.devlete para lazım.
Türkiye: %45 - %220 (motor hacmi ve fiyatına göre değişir)
Norveç: %0 - %100+ (CO₂ emisyonuna göre, elektrikliler için %0)
Danimarka: %85 - %150 (araç değerine göre)
Hindistan: %18 - %50 (GST + ek Cess)
Endonezya: %10 - %125 (motor hacmine göre)
Singapur: %100 - %220 (ARA vergisi + COE sistemi)
Meksika: %15 - %30 (ithalat vergisi dahil)
Brezilya: %18 - %35 (IPI + ICMS + diğer vergiler)
Fransa: %0 - %30 (CO₂ bazlı vergi sistemi)
Almanya: %0 - %20 (emisyona dayalı, düşük vergiler)
ABD: %0 - %10 (eyalete göre, genelde düşük)
Çin: %1 - %40 (motor hacmi ve yerli/ithal olmasına göre)
-
Nasıl sermaye senden?
Devlet bir takım SGK indirimleri, arazi tahsisi gibi imkanlar sağladı. Normal bunlar.
Renault ve Fiat ve Volkwagen'ın zamanında ait olduğu ülkelerin ortak olduğunu bilseydin böyle demezdin.
Renault'a halen Fransız Devletinin %15 gibi hissesi var.
Fiat da zamanında devlet tarafından kurulmuştu.
Öyle kolay değil bir otomobil yatırımı yapmak.
Zamanında, Devrim otomobile devlet destek değil köstek olunca, bunu yapmak lazımdı.
---
Evet hayat pahalı bu ülkede herkes şikayet ediyor. Fakat 200 yıllık bir sanayi devrimi gecikmesindeyiz. Daha ne bekliyorsun. Japonya gibi 13 adet otomobil markan var mı, YOK!
Bu ülke 20 yıl öncesine kadar tekstil ve domatesten başka ne üretti?
Erbakan Gümüş motoru ilk yerli motor fabrikasını açtı ama hükümet bunu desteklemeyi bırak engelleyecek faaliyetlerde bulundu.
Nuri Demirağ'ın uçak fabrikasına ne demeli?
Vecihi Hürkuş'un uçak fabrikasına ne demekli? Dönemin hükümeti bu adamın uçaklarına "uçma ruhsatını vermedi". Hangarda uçaklar çürüdü. Satış engellendi.
Böyle bir yakın geçmişin var ihanetle dolu.
----
Chp başa gelsin şüphem yok benim de, önce şu Baykar'a, Tusaş'a bir el atar. TOGG'u engeller. sonra da der ki " bakın geçmiş hükümetler hata yapmış" :))
bu ülkede çok ilk yatırımlar engellendi hükümet eli ile. Sonra da başa döndük hep.
-
%10 ötv varken bu fiyatlar nasıl oluyor hesaplayamadım
-
İnsanlar için araba şart, insanlar arabaya muhtaç, böyle olduğu için ekle vergiyi ekleyebildiğin kadar nasıl olsa insanların eli mahkum seve seve ödeyecek.
ÖTV ödedin bitti mi, bitmedi. 2 defa da sigorta yaptırmak zorundasın, hadi kaskoyu anladık da zorunlu neyin nesidir? Kasko zaten tüm kazaları karşılıyor artık üstüne zorunlu trafik sigortası yaptırmanın mantığı nedir?
Yetti mi, yetmedi. Üstüne de MTV öde, alırken zaten bir araba kadar da vergi ödüyorsunuz üstüne tekrar motorlu taşıt vergisi ödüyorsun, ayrıca benzin alırken ödediğin vergiyi saymıyorum.
Heryerden vergi heryerden vergi, devlet arabanın neyi var neyi yok hepsini sömürüyor arabada ne bulursa vergi yapıştırıyor, bu kadar olmaz gerçekten insanlar arabaya mecbur diye bu kadar suistimal edilemez.
Türkiye yatsın kalksın arabayı icat eden adama dua etsin heykelini falan diksin, araba olmasaydı bu devlet bu kadar vergiyi nereden toplayacaktı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şehirlerimizin havası temiz olsun ve gürültüsüz şehirilerimiz olsun isteniyorsa elektrikli otomobillerden hiç vergi alınmaması gerekiyor. %0 vergi politikasının izlenmesi gerekiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ortakların biri israile elekrik sağlayan vestel biri coca cola dağıtıcısı anadolu grup
https://www.boykot.co/d/vestel
motor yahudi bosch belki fren sistemide bosch olabilir bilmiyorum
tasarım italyan ve oldukça bayat 2010lardan kalma bir tasarım
pil çinlilerle ortak
bunlara rağmen boykot listesinde değil
2010dan başlayan süreç toplama bir otomobil yapmak içinmiydi
60 sene önce devrim 30-40 mühendisle atölyede çoğu parçası motor dahil yerli olarak el işçiliği ile üretildi 4 ayda sıfırdan otomobil yaptılar oda kısıtlı bütçeyle 60 sene önce 4 ayda yapılanı 15 senede yapamadılar
yapsınlar devrim gibi ruhu tasarımı herşeyi yerli otomobil isterse 1 km sonra bozulsun %100 ötv koysunlar gene alırım
kusura bakmayın motoru yahudi kalbi çin tasarımı italyan toggun zerre değeri yok benim için
-
:)) Mercedes'in %100 Alman olduğunu düşünmüyorsun değil mi? Örneğin Mercedes X (pikap modeli), aslında Nissan Navara'nındır ve Mercedes tarafından kendi motoru, amblemi ile üretim yapar.
Mercedes'in SUV modelleri ABD Alabama Tuscaloosa fabrikasında üretilir ve 40 yıla yakın süredir Mercedes amblemi Türkiye üretimidir.
Peki Ford,
2010 Focus'lar ve 2010 Mazda 3'ler aynı platform üretimidir, öyle ki, kullanılan yağ filtrelerinin markası bile aynı. bu kadar yani. dış kaporta ve motor ve biraz tasarım farkı var.
Ford Transit ve Torneo'ların tek fabrikası Türkiye'dedir ve buradan üretilip diğer ülkelere satılır. Sence Ford yerli mi oldu yada tam ABD'li olamadı mı?
ya Toyoda Corolla, Türkiye üretimidir belli bir yıl aralığındakiler. Sence Japon değil mi? farları Alman phillips'tir, bir çok elektronik parçası da Bosch'tur bu arada.
-----
Şu anda %100 her bir cıvatası o ülkede üretilen bir otomobil yada böyle teknik bir makine gösteremezsin.
Yerlilikten kasın %100 yerli üretimi değil, üretilen markanın tüm haklarının o ülkeye ait olmasıdır.
----
Nasıl Türkiye'de üretilen Corolla, bize ait değilse ve yine Japon'yanın milli ürünü ise, TOGG'da ister fabrikası Afrika'da olsun, tamamen bu ülkeye ait bir markadır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fıraktı -- 15 Nisan 2025; 18:47:12 >
-
Yerli ve elektrikli bir otomobilde neden bu kadar ötv var açıklamasını yap desen yapamazlar.
-
Kendimizi hiç kandırmayalım. Tesla ve BYD alır başını gider bu ülkede...
Evet Akp'yi zerre sevmem ama Togg'u her zaman destekledim fakat bu şekilde giderse ölüp gidecek ve çok yazık olacak.
bu yerli araca biz neden yabancı araba parası ödüyoruz. bi tane trol bunu bana açıklayabilir mi? |
İyi o zaman bedavaymış teşekkürler |
Ötv ve kdv hariç fiyatı 1 milyon 386 bin lira (36 bin dolar) normal diyorsun yani ? |
Kendimizi hiç kandırmayalım. Tesla ve BYD alır başını gider bu ülkede... Evet Akp'yi zerre sevmem ama Togg'u her zaman destekledim fakat bu şekilde giderse ölüp gidecek ve çok yazık olacak. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X