|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
TOFAŞ sınıfına ŞAHİN-DOĞAN-KARTAL ve SERÇE tarzı araçlar girdiğine ve bu araçlar 1970'li yılların teknolojisini yansıttığına göre (gelişme evresi 1960'lı yılların sonuna doğrudur) 50 yıl öncenin BASİT ve DÜZ teknolojisi şimdiki KOMPLİKE-KOMPLEKS-KARMAŞIK-TÜMLEŞİK-BÜTÜNLEŞİK-OPTİMİZE teknolojisinden çok farklı.
Örneğin, rot kolu ve rot başı, McPherson teker askısı ve hiçkimsenin ne işe yaradığını ya da nerede bulunduğunu bilmediği viraj denge çubuğu gibi yürür aksam parçaları o zamana göre daha kalın, daha az işlenmiş ve daha kabaydı, bu da ister istemez aracın dayanıklılığına katkıda bulunuyordu. Yani araç daha basit imâl edilerek daha dayanıklı ve bazı durumlarda da daha iyi yol mukavemetine sahip olmuştur. Şimdiki araçlar, mesela FIAT GRANDE PUNTO aracım 1.4 litre motor ve 77 HP ama önden çekişli, sıfır almıştım, ama 1997'de sıfır aldığım 1998 model ŞAHİN S aracım da "Tempra" motorluydu, 5 vites fakat arkadan itişliydi. Grande Punto ve Şahin'i yan yana getirdiğimde otomobil üretim teknolojisinin 1976 ile 2006 arasında nasıl bir gelişme gösterdiğini hemen görmek mümkün. Grande Punto maliyet olarak daha ucuz ve daha hızlı üretilen bir araç olmuş, Yolcu Kafesi, Deformasyon Bölgeleri, Elektromenanik Direksiyon ile Klima-ABS ve Hava Yastıkları teknolojik gelişmeler ve ama bunlar Şahin'de zamanının şartları nedeni ile yok, fakat Şahin kaporta, şase, taşıyıcı yapı ve kupa itibariyle daha spartan bir yapıya sahip, daha basit, aracın emniyet kafesi olmaması büyük hata fakat soyulduğunda Şahin'in şase ve yürür aksamındaki malzemelerden iki Grande Punto'ya yetecek kadar malzeme çıkacağı görünür. İşte fazladan kullanılan bu malzeme dayanıklılığa, darbelerin emilimine, ses izolasyonuna katkıda bulunarak aradan bunda yıl geçmesine rağmen bu araçların halen kullanılmasına, "kullan-(s)at" tarzı araçların ülkemiz insanına halen biraz uzak olduğu ve TOFAŞ gibi araçların uzun yıllar daha yollarda görüneceğinin bir işareti. Aldığım ŞAHİN, ki kabul ediyorum, DEMODE, ESKİ TEKNOLOJİ ve ÇAĞDIŞI bir imalat tarzı ile üretilmiş olabilirdi, ama TÜRKİYE'nin yol ve piyasa şartlarına en uygun araçlarından birisiydi. Şu anda kullandığım her iki araçta "birşey bozulursa incir ağacını nereye dikerim?" diye düşünürken ŞAHİN'de bu krokudan eser yoktu, hiçbir zaman! Saygılarımla, Taner Göde |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
ARAÇLAR : MERCEDES B180 CDI 2006 & NEW HOLLAND TT50 - 2006 & DACIA DUSTER 4x4 DCI 90HP 2013
|
|
_____________________________
O halde siz Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz (Rahman Suresi)
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
"ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır...
____KARACAHİL____ |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
fiyatlar ve iletişim için http://www.fahrikuyumculuk.com email:ferhatde@hotmail.com 0535 619 77 30
|
|
_____________________________ |
|
_____________________________
Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
|
|
_____________________________
lezzet gider mesuliyet kalır
|
|
_____________________________
Soru şikayet ya da öneriler için PM atabilirsiniz.
|
|
_____________________________
'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|