Şimdi Ara

Tofaşlar yeni arabalardan daha az yol sesi alıyor..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
6.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bindiğim tofaşlarda çakıllı asfaltta daha az uğultu duyuyorum. Gerçekten daha az yol sesi alıyorlar.



    _____________________________
  • TOFAŞ sınıfına ŞAHİN-DOĞAN-KARTAL ve SERÇE tarzı araçlar girdiğine ve bu araçlar 1970'li yılların teknolojisini yansıttığına göre (gelişme evresi 1960'lı yılların sonuna doğrudur) 50 yıl öncenin BASİT ve DÜZ teknolojisi şimdiki KOMPLİKE-KOMPLEKS-KARMAŞIK-TÜMLEŞİK-BÜTÜNLEŞİK-OPTİMİZE teknolojisinden çok farklı.

    Örneğin, rot kolu ve rot başı, McPherson teker askısı ve hiçkimsenin ne işe yaradığını ya da nerede bulunduğunu bilmediği viraj denge çubuğu gibi yürür aksam parçaları o zamana göre daha kalın, daha az işlenmiş ve daha kabaydı, bu da ister istemez aracın dayanıklılığına katkıda bulunuyordu. Yani araç daha basit imâl edilerek daha dayanıklı ve bazı durumlarda da daha iyi yol mukavemetine sahip olmuştur.

    Şimdiki araçlar, mesela FIAT GRANDE PUNTO aracım 1.4 litre motor ve 77 HP ama önden çekişli, sıfır almıştım, ama 1997'de sıfır aldığım 1998 model ŞAHİN S aracım da "Tempra" motorluydu, 5 vites fakat arkadan itişliydi. Grande Punto ve Şahin'i yan yana getirdiğimde otomobil üretim teknolojisinin 1976 ile 2006 arasında nasıl bir gelişme gösterdiğini hemen görmek mümkün.

    Grande Punto maliyet olarak daha ucuz ve daha hızlı üretilen bir araç olmuş, Yolcu Kafesi, Deformasyon Bölgeleri, Elektromenanik Direksiyon ile Klima-ABS ve Hava Yastıkları teknolojik gelişmeler ve ama bunlar Şahin'de zamanının şartları nedeni ile yok, fakat Şahin kaporta, şase, taşıyıcı yapı ve kupa itibariyle daha spartan bir yapıya sahip, daha basit, aracın emniyet kafesi olmaması büyük hata fakat soyulduğunda Şahin'in şase ve yürür aksamındaki malzemelerden iki Grande Punto'ya yetecek kadar malzeme çıkacağı görünür.

    İşte fazladan kullanılan bu malzeme dayanıklılığa, darbelerin emilimine, ses izolasyonuna katkıda bulunarak aradan bunda yıl geçmesine rağmen bu araçların halen kullanılmasına, "kullan-(s)at" tarzı araçların ülkemiz insanına halen biraz uzak olduğu ve TOFAŞ gibi araçların uzun yıllar daha yollarda görüneceğinin bir işareti.

    Aldığım ŞAHİN, ki kabul ediyorum, DEMODE, ESKİ TEKNOLOJİ ve ÇAĞDIŞI bir imalat tarzı ile üretilmiş olabilirdi, ama TÜRKİYE'nin yol ve piyasa şartlarına en uygun araçlarından birisiydi. Şu anda kullandığım her iki araçta "birşey bozulursa incir ağacını nereye dikerim?" diye düşünürken ŞAHİN'de bu krokudan eser yoktu, hiçbir zaman!

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • TOFAŞ sınıfına ŞAHİN-DOĞAN-KARTAL ve SERÇE tarzı araçlar girdiğine ve bu araçlar 1970'li yılların teknolojisini yansıttığına göre (gelişme evresi 1960'lı yılların sonuna doğrudur) 50 yıl öncenin BASİT ve DÜZ teknolojisi şimdiki KOMPLİKE-KOMPLEKS-KARMAŞIK-TÜMLEŞİK-BÜTÜNLEŞİK-OPTİMİZE teknolojisinden çok farklı.

    Örneğin, rot kolu ve rot başı, McPherson teker askısı ve hiçkimsenin ne işe yaradığını ya da nerede bulunduğunu bilmediği viraj denge çubuğu gibi yürür aksam parçaları o zamana göre daha kalın, daha az işlenmiş ve daha kabaydı, bu da ister istemez aracın dayanıklılığına katkıda bulunuyordu. Yani araç daha basit imâl edilerek daha dayanıklı ve bazı durumlarda da daha iyi yol mukavemetine sahip olmuştur.

    Şimdiki araçlar, mesela FIAT GRANDE PUNTO aracım 1.4 litre motor ve 77 HP ama önden çekişli, sıfır almıştım, ama 1997'de sıfır aldığım 1998 model ŞAHİN S aracım da "Tempra" motorluydu, 5 vites fakat arkadan itişliydi. Grande Punto ve Şahin'i yan yana getirdiğimde otomobil üretim teknolojisinin 1976 ile 2006 arasında nasıl bir gelişme gösterdiğini hemen görmek mümkün.

    Grande Punto maliyet olarak daha ucuz ve daha hızlı üretilen bir araç olmuş, Yolcu Kafesi, Deformasyon Bölgeleri, Elektromenanik Direksiyon ile Klima-ABS ve Hava Yastıkları teknolojik gelişmeler ve ama bunlar Şahin'de zamanının şartları nedeni ile yok, fakat Şahin kaporta, şase, taşıyıcı yapı ve kupa itibariyle daha spartan bir yapıya sahip, daha basit, aracın emniyet kafesi olmaması büyük hata fakat soyulduğunda Şahin'in şase ve yürür aksamındaki malzemelerden iki Grande Punto'ya yetecek kadar malzeme çıkacağı görünür.

    İşte fazladan kullanılan bu malzeme dayanıklılığa, darbelerin emilimine, ses izolasyonuna katkıda bulunarak aradan bunda yıl geçmesine rağmen bu araçların halen kullanılmasına, "kullan-(s)at" tarzı araçların ülkemiz insanına halen biraz uzak olduğu ve TOFAŞ gibi araçların uzun yıllar daha yollarda görüneceğinin bir işareti.

    Aldığım ŞAHİN, ki kabul ediyorum, DEMODE, ESKİ TEKNOLOJİ ve ÇAĞDIŞI bir imalat tarzı ile üretilmiş olabilirdi, ama TÜRKİYE'nin yol ve piyasa şartlarına en uygun araçlarından birisiydi. Şu anda kullandığım her iki araçta "birşey bozulursa incir ağacını nereye dikerim?" diye düşünürken ŞAHİN'de bu krokudan eser yoktu, hiçbir zaman!

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Bindiğim tofaşlarda çakıllı asfaltta daha az uğultu duyuyorum. Gerçekten daha az yol sesi alıyorlar.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    TOFAŞ sınıfına ŞAHİN-DOĞAN-KARTAL ve SERÇE tarzı araçlar girdiğine ve bu araçlar 1970'li yılların teknolojisini yansıttığına göre (gelişme evresi 1960'lı yılların sonuna doğrudur) 50 yıl öncenin BASİT ve DÜZ teknolojisi şimdiki KOMPLİKE-KOMPLEKS-KARMAŞIK-TÜMLEŞİK-BÜTÜNLEŞİK-OPTİMİZE teknolojisinden çok farklı.

    Örneğin, rot kolu ve rot başı, McPherson teker askısı ve hiçkimsenin ne işe yaradığını ya da nerede bulunduğunu bilmediği viraj denge çubuğu gibi yürür aksam parçaları o zamana göre daha kalın, daha az işlenmiş ve daha kabaydı, bu da ister istemez aracın dayanıklılığına katkıda bulunuyordu. Yani araç daha basit imâl edilerek daha dayanıklı ve bazı durumlarda da daha iyi yol mukavemetine sahip olmuştur.

    Şimdiki araçlar, mesela FIAT GRANDE PUNTO aracım 1.4 litre motor ve 77 HP ama önden çekişli, sıfır almıştım, ama 1997'de sıfır aldığım 1998 model ŞAHİN S aracım da "Tempra" motorluydu, 5 vites fakat arkadan itişliydi. Grande Punto ve Şahin'i yan yana getirdiğimde otomobil üretim teknolojisinin 1976 ile 2006 arasında nasıl bir gelişme gösterdiğini hemen görmek mümkün.

    Grande Punto maliyet olarak daha ucuz ve daha hızlı üretilen bir araç olmuş, Yolcu Kafesi, Deformasyon Bölgeleri, Elektromenanik Direksiyon ile Klima-ABS ve Hava Yastıkları teknolojik gelişmeler ve ama bunlar Şahin'de zamanının şartları nedeni ile yok, fakat Şahin kaporta, şase, taşıyıcı yapı ve kupa itibariyle daha spartan bir yapıya sahip, daha basit, aracın emniyet kafesi olmaması büyük hata fakat soyulduğunda Şahin'in şase ve yürür aksamındaki malzemelerden iki Grande Punto'ya yetecek kadar malzeme çıkacağı görünür.

    İşte fazladan kullanılan bu malzeme dayanıklılığa, darbelerin emilimine, ses izolasyonuna katkıda bulunarak aradan bunda yıl geçmesine rağmen bu araçların halen kullanılmasına, "kullan-(s)at" tarzı araçların ülkemiz insanına halen biraz uzak olduğu ve TOFAŞ gibi araçların uzun yıllar daha yollarda görüneceğinin bir işareti.

    Aldığım ŞAHİN, ki kabul ediyorum, DEMODE, ESKİ TEKNOLOJİ ve ÇAĞDIŞI bir imalat tarzı ile üretilmiş olabilirdi, ama TÜRKİYE'nin yol ve piyasa şartlarına en uygun araçlarından birisiydi. Şu anda kullandığım her iki araçta "birşey bozulursa incir ağacını nereye dikerim?" diye düşünürken ŞAHİN'de bu krokudan eser yoktu, hiçbir zaman!

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Bindiğim tofaşlarda çakıllı asfaltta daha az uğultu duyuyorum. Gerçekten daha az yol sesi alıyorlar.



    +1
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.




  • cliodan daha az ses aldığı kesin
    _____________________________
  • Sn. Taner Göde'ye forumun daima ihtiyacı olduğunu gösteren bir başlık daha :) teşekkürler
  • Motor sesinden yol sesini duymak imkansızdır.
    _____________________________
  • Amcamın 95 model Doğan SLX benim 2005 Acoord'dan daha az yol sesi alıyor, bunu bizzat gözlemledim
    _____________________________
    ARAÇLAR : MERCEDES B180 CDI 2006 & NEW HOLLAND TT50 - 2006 & DACIA DUSTER 4x4 DCI 90HP 2013
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG de en az yakan araba
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTON

    Motor sesinden yol sesini duymak imkansızdır.




    +1

    bende 7 yıl şahin kullandım 1992model beyaz
    benimkinde de motor sesi 120den sonra bırakın yol sesini teybin bile sesini bastırıyodu
    ama konfor olarak fena değildi
    koltukların payı da vardı konforda
    ama uzun yolda o koltuklar perişan ederdi insanı
    _____________________________
    O halde siz Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz (Rahman Suresi)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    Amcamın 95 model Doğan SLX benim 2005 Acoord'dan daha az yol sesi alıyor, bunu bizzat gözlemledim



    Ne diyeyim o zaman Accord'u gidip hemen satın.Böyle bir şey var mı ya,Doğan'da yalıtım diye bir şey yok.


    Güvensiz araba falan tamam da, şu da bir gerçek ki Türkiye şartlarına göre iyi araba.Her yerini değiştirsen bile az para tutuyor.
    _____________________________
  • Ne arabaydı arkadaş...120 da,en sonra arkadan bana ulaşmak için bağırırlardı ya da omzuma dokunmak zorunda kalırlardı.....Max hızımız 135 ti zaten
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirismaileren

    Amcamın 95 model Doğan SLX benim 2005 Acoord'dan daha az yol sesi alıyor, bunu bizzat gözlemledim

    yok daha neler ya! bu forumda daha neler duyacağız kim bilir.
    _____________________________
    "ÖLÜM" Gaz PedaLına Basan Ayakta,"HAYAT" Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise; ÖLümüne Basıp Hayata TuTunMaktır...
    ____KARACAHİL____
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    TOFAŞ sınıfına ŞAHİN-DOĞAN-KARTAL ve SERÇE tarzı araçlar girdiğine ve bu araçlar 1970'li yılların teknolojisini yansıttığına göre (gelişme evresi 1960'lı yılların sonuna doğrudur) 50 yıl öncenin BASİT ve DÜZ teknolojisi şimdiki KOMPLİKE-KOMPLEKS-KARMAŞIK-TÜMLEŞİK-BÜTÜNLEŞİK-OPTİMİZE teknolojisinden çok farklı.

    Örneğin, rot kolu ve rot başı, McPherson teker askısı ve hiçkimsenin ne işe yaradığını ya da nerede bulunduğunu bilmediği viraj denge çubuğu gibi yürür aksam parçaları o zamana göre daha kalın, daha az işlenmiş ve daha kabaydı, bu da ister istemez aracın dayanıklılığına katkıda bulunuyordu. Yani araç daha basit imâl edilerek daha dayanıklı ve bazı durumlarda da daha iyi yol mukavemetine sahip olmuştur.

    Şimdiki araçlar, mesela FIAT GRANDE PUNTO aracım 1.4 litre motor ve 77 HP ama önden çekişli, sıfır almıştım, ama 1997'de sıfır aldığım 1998 model ŞAHİN S aracım da "Tempra" motorluydu, 5 vites fakat arkadan itişliydi. Grande Punto ve Şahin'i yan yana getirdiğimde otomobil üretim teknolojisinin 1976 ile 2006 arasında nasıl bir gelişme gösterdiğini hemen görmek mümkün.

    Grande Punto maliyet olarak daha ucuz ve daha hızlı üretilen bir araç olmuş, Yolcu Kafesi, Deformasyon Bölgeleri, Elektromenanik Direksiyon ile Klima-ABS ve Hava Yastıkları teknolojik gelişmeler ve ama bunlar Şahin'de zamanının şartları nedeni ile yok, fakat Şahin kaporta, şase, taşıyıcı yapı ve kupa itibariyle daha spartan bir yapıya sahip, daha basit, aracın emniyet kafesi olmaması büyük hata fakat soyulduğunda Şahin'in şase ve yürür aksamındaki malzemelerden iki Grande Punto'ya yetecek kadar malzeme çıkacağı görünür.

    İşte fazladan kullanılan bu malzeme dayanıklılığa, darbelerin emilimine, ses izolasyonuna katkıda bulunarak aradan bunda yıl geçmesine rağmen bu araçların halen kullanılmasına, "kullan-(s)at" tarzı araçların ülkemiz insanına halen biraz uzak olduğu ve TOFAŞ gibi araçların uzun yıllar daha yollarda görüneceğinin bir işareti.

    Aldığım ŞAHİN, ki kabul ediyorum, DEMODE, ESKİ TEKNOLOJİ ve ÇAĞDIŞI bir imalat tarzı ile üretilmiş olabilirdi, ama TÜRKİYE'nin yol ve piyasa şartlarına en uygun araçlarından birisiydi. Şu anda kullandığım her iki araçta "birşey bozulursa incir ağacını nereye dikerim?" diye düşünürken ŞAHİN'de bu krokudan eser yoktu, hiçbir zaman!

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Bindiğim tofaşlarda çakıllı asfaltta daha az uğultu duyuyorum. Gerçekten daha az yol sesi alıyorlar.




    Desteklemekle beraber. ekleyeceklerim....

    Bir tüketim ordusu olarak görülen insan oğlunun dünyevi ihtiyaçların her zaman daha iyisine sahip olma iç güdüsünü kullanarak her gün bir önceki maddenin daha ilgi çekici hale getirilerek, insanları eskisinden soğutup bu sefer yenisine ulaşmak için parasını, zamanını harcatan, dünyaya asıl geliş amacını unutturup bir sistemin bir hapishanenin mahkumları olarak yaşamlarına devam ettirmek için bu sistemi yapanların asıl amaçlarının kendi taptıkları tanrı için dünyadaki her insanı kullanabilecek hale getirme çabalarıdır.Bugün bu teknoloji diye önümüze sunulan ve bize süslenerek aldırtmaya çalışanların sundukları temel anlamda bir hapishanenin daha güzel yaşanabilir olduğu yalanından başka bir şey değildir.
    _____________________________




  • o az yol sesi alan tofaşa birde , yol tutuş konusunda danış bakalım hangi tarlada alacaksın cevabı
    _____________________________
    fiyatlar ve iletişim için http://www.fahrikuyumculuk.com email:ferhatde@hotmail.com 0535 619 77 30
  • o zamanki halleriyle yol sesi az olabilir
    ama uğultu o kadar fazla olur ki zaten fazla bişi duyamazsın
    hele ki diferansiyel uğultusu
    _____________________________
  • Tofaş iyidir iyi. Ama Toros daha iyidir. Sağlamdır. (bence)
    _____________________________
    Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
  • bende 96 şahin vardı tertemiz cillop gibi satıp sıfır araç almayı düşündüm. piyasaya hakim c sınıfı araçları ailemle beraber test ettik. hanım, çocuklar bizim arabamız daha rahat dediler. onları dinlemedim arabamı sattım şimdi çok pişmanım
    _____________________________
    lezzet gider mesuliyet kalır
  • TOFAŞ'lar candır , canadır ; Sahibinden.com'da 13.000 TL'ye satılmaktadır !

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-ozel-uretim-47014472/detay/
    _____________________________
    Soru şikayet ya da öneriler için PM atabilirsiniz.
  • Çünkü o kadar gürültülüdür ki bir süre sonra sağır olursunuz.
    Ve araba ne motor ne lastik ne rüzgar sesi almaz hale gelir.
    _____________________________
    '02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
    Xmax 250 ABS
  • günümüzün avrupai araçları, avrupanın tertemiz, çukursuz, tümseksiz, çamursuz yolları için üretiliyor.
    plastik malzeme daha fazla kullanılıyor.
    birbirine temas eden daha çok parça var. haliyle de bozuk yollardan birbirine sürten parçalar, daha çok gürültüye neden oluyor
    _____________________________
  • @ototube

    Yazdığınız cümlenin ögelerini de yazar mısını?
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.