Şimdi Ara

Tofaşlar yeni arabalardan daha az yol sesi alıyor.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
6.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Eskiden arabanın fiyatını belirlerlerken, maliyetin üzerine kar ekleyip güzelce istedikleri fiyata satıyorlardı.
    şimdi otomobil fiyatlarını piyasa koşulları, rekabet belirliyor. iletişim, etkileşim çok arttı. şimdi arabanın fiyatı belli ve kar oranını tamamen maliyet belirliyor.
    Eskiden konforlu olması, hesaplı olması yeter sebep iken, şimdi konfor,güvenlik, yakıt ekonomisi, satış fiyatı, popülerlik vs.. bir sürü faktör devreye girmiş.

    markalar arasında kıyasıya bir yarış var. malın fiyatı daha baştan belli. üzerine çok koyamıyorsunuz. daha kaliteli yaptım fiyatı budur deseniz kimse itibar etmiyor.

    bilgisayarların da devreye girmesiyle tam bir optimizasyon yarışı başlamış.
    müşteri memnuniyetinden, binlerce insanın araç hakkındaki fikrinden, beklentilerinden istatistiksel olarak haberi var adamların.

    kullanıcılar hem çok rahat bir araba olsun istiyorlar, hem spor özellikli olsun, yolu sağlam tutsun istiyorlar.
    birisi için amortisörleri yumuşatmak gerekirken, diğeri için sert yapmak gerekiyor. mühendisler arada makul bir seçim yapmak zorundalar.

    sizinde elinize 5 TL verip, bununla 10 kişiyi doyuracaksınız deseler, alacağınız şey ekmek makarna veya yumurta olurdu.
    tasarımcının elinde istatistikler var. hangi gürültü seviyesinden sonrası rahatsız edici oluyor, nereye kadar makul oluyor.
    o gürültü seviyesini sağlamanın maliyeti nedir, bu maliyet motora harcanırsa insanlar içeri gürültü alıyor ama bu araba 10 beygir daha güçlü, bunu seçeyim derlermi.. veya kliması dijitalmış derlermi.. yani herşey opzimize ediliyor.
    piyasa böyle.

    otomobil üreticileri, arıza yapıp servislik olmanıza sebep olacak, gereksiz elektronik sistemleri kendileri için koyuyorlar. arabanın başta alamadıklarını parasını, zamanla sizden tahsil etmek için koyuyorlar.
    bozulmayacak, arızalanmayacak, onlara ileride kar getirmeyecek aksamlardan, ses yalıtım malzemesi, plastik aksam vs.. den tabiki çalacaklar..

    Herşeyi isteyenler mercedes alıyorlar. o araçlar optimizasyon, piyasa, rekabet koşullarından pek etkilenmiyor. hala istediği fiyata satıyorlar.
    bu nedenle 80 model mercedes nasıl performanslı ve sessizse, 2010 model de öyle performanslı ve sessiz.

    fark nerede. fark fiyatta. piyasa otomobilleri 30-40 bin lira, mercedesler 150-200 bin lira.
    _____________________________




  • Öncelikle yol sesi nedir? nasıl oluşur bunu düşünmek lazım.

    Yol sesinin sebebi bilindiği gibi aracın ses geçirgenliği değildir. Asfalt üzerindeki dişler, aracın karoserinde bir vibrasyon oluşturur. Sac aksam bu vibrasyon ile sürekli titreyerek bir uğultu oluşturur. Bahsettiğimiz yol veya asfalt sesi budur. Günümüz araçlarında yol tutuşu arttırmak için daha sert süspansiyonlar, daha ince yanaklı lastikler kullanıldığından dolayı ise bu vibrasyon karosere daha çok yansır.

    Yeni araçlarda zaten motor, şanzıman gibi mekanik aksamlar daha ileri seviyede teknoloji ile üretildiği için mekanik sessizlik daha iyidir. Araçta mekanik sessizlik olunca diğer sesler daha çok dikkatinizi çekmeye başlar. Asfalt sesinden şikayetçi olan arkadaşlar en fazla 200-250 TL. gibi bir maliyetle kendileri araçlarına ses izolasyonu yapabilirler, bu çok abartılacak bir husus değil.

    Asvalt vibrasyonu ve rüzgar sesini minimize ettiğinizde aracınızın yalıtım konusunda bir üst segmentmiş gibi olacağına şüpheniz olmasın. Özellikle Japon gurubuna tavsiye ederim. Daha profesyonel bir malzeme ve işçilik isterseniz Dynamat ürününü araştırabilirsiniz. Ama biraz pahalı.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Öncelikle yol sesi nedir? nasıl oluşur bunu düşünmek lazım.

    Yol sesinin sebebi bilindiği gibi aracın ses geçirgenliği değildir. Asfalt üzerindeki dişler, aracın karoserinde bir vibrasyon oluşturur. Sac aksam bu vibrasyon ile sürekli titreyerek bir uğultu oluşturur. Bahsettiğimiz yol veya asfalt sesi budur. Günümüz araçlarında yol tutuşu arttırmak için daha sert süspansiyonlar, daha ince yanaklı lastikler kullanıldığından dolayı ise bu vibrasyon karosere daha çok yansır.

    Yeni araçlarda zaten motor, şanzıman gibi mekanik aksamlar daha ileri seviyede teknoloji ile üretildiği için mekanik sessizlik daha iyidir. Araçta mekanik sessizlik olunca diğer sesler daha çok dikkatinizi çekmeye başlar. Asfalt sesinden şikayetçi olan arkadaşlar en fazla 200-250 TL. gibi bir maliyetle kendileri araçlarına ses izolasyonu yapabilirler, bu çok abartılacak bir husus değil.

    Asvalt vibrasyonu ve rüzgar sesini minimize ettiğinizde aracınızın yalıtım konusunda bir üst segmentmiş gibi olacağına şüpheniz olmasın. Özellikle Japon gurubuna tavsiye ederim. Daha profesyonel bir malzeme ve işçilik isterseniz Dynamat ürününü araştırabilirsiniz. Ama biraz pahalı.

    Üstad iyi hoş ama malzemeyi almakla iş bitmiyorki, ben 1 senedir yalıtım yaptırmak istiyorum, hangi ustaya götürsem uzun iş, yok kapı içleri elimizde kalır, gerek yok vs diyerek adamlar işten resmen kaçıyor.
    Bu konuda tecrübelerin varsa bizede aktar lütfen.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Öncelikle yol sesi nedir? nasıl oluşur bunu düşünmek lazım.

    Yol sesinin sebebi bilindiği gibi aracın ses geçirgenliği değildir. Asfalt üzerindeki dişler, aracın karoserinde bir vibrasyon oluşturur. Sac aksam bu vibrasyon ile sürekli titreyerek bir uğultu oluşturur. Bahsettiğimiz yol veya asfalt sesi budur. Günümüz araçlarında yol tutuşu arttırmak için daha sert süspansiyonlar, daha ince yanaklı lastikler kullanıldığından dolayı ise bu vibrasyon karosere daha çok yansır.

    Yeni araçlarda zaten motor, şanzıman gibi mekanik aksamlar daha ileri seviyede teknoloji ile üretildiği için mekanik sessizlik daha iyidir. Araçta mekanik sessizlik olunca diğer sesler daha çok dikkatinizi çekmeye başlar. Asfalt sesinden şikayetçi olan arkadaşlar en fazla 200-250 TL. gibi bir maliyetle kendileri araçlarına ses izolasyonu yapabilirler, bu çok abartılacak bir husus değil.

    Asvalt vibrasyonu ve rüzgar sesini minimize ettiğinizde aracınızın yalıtım konusunda bir üst segmentmiş gibi olacağına şüpheniz olmasın. Özellikle Japon gurubuna tavsiye ederim. Daha profesyonel bir malzeme ve işçilik isterseniz Dynamat ürününü araştırabilirsiniz. Ama biraz pahalı.

    Üstad iyi hoş ama malzemeyi almakla iş bitmiyorki, ben 1 senedir yalıtım yaptırmak istiyorum, hangi ustaya götürsem uzun iş, yok kapı içleri elimizde kalır, gerek yok vs diyerek adamlar işten resmen kaçıyor.
    Bu konuda tecrübelerin varsa bizede aktar lütfen.


    Valla ben kendim yaptım, ustalar bu tip işlerle pek uğraşmayı sevmez seninde söylediğin gibi. Bende ustayla falan uğraşamam. Aracım zaten proje halinde ve komple sökük olduğu için benim için kolay oldu.

    Sana tavsiyem ise döşemeciye gidip aracın içini komple sökürüp yalıtım işini kendin uygula. Döşemeci olmazsa aracın taban halısının orjinalliği bozulabilir. Aracının markası nedir bilmiyorum ama yok kapı döşemesi elimizde kalır, yok bilmem ne bunlar hikaye. En iyisi döşemeciye söktür taktır dediğim gibi. Yalıtım yapmak zaten basit kendin yapabilirsin onu.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.




  • Yol Sesi araçtan gelmez, adı üzerinde YOLDAN gelir.

    Yol sesi küçük ve orta sınıf araçlar için, araçların ölçüleri de düşünüldüğünde, izole etmek oldukça zor, çünkü aracın iç hacmini geliştirmek ve ağırlığı da arttırmamak için daha çok pratik kullanım için alınan küçük ve orta sınıfı araçlar elbette üst modeller gibi sesi kesemez.

    Ancak unutmamak gerekir ki, yol sesini araç değil, adı üzerinde yol yapmaktadır. Kaymak gibi asfaltta lastik ile zemin arasında sıkışan ve kaçmak için uğraşan hava olmadığından ses de olmaz ama ülkemizde asfalt olarak dökülen zift ve çakıl taşı karşımı ne yazık ki öyle bir sese sebep oluyor ki bırakın küçük ve orta sınıfı, benim D sınıfı PASSAT veya E sınıfı 520D ile de gitseniz bu sesi alırsınız çünkü bu lastiklerin yolda taşların arasındaki havayı sıkıştırmasından ve havanın da patlama etkisi ile kaçmasından ibaret.

    Adana'da BARIŞ BULVARI var ve Başbakan buradan geçtiği için asflt AYNA gibi ve ben bisikletle bile oradan gittiğimde ses çıkmıyor, hiçbir araç orada ses çıkaramıyor. Sessiz Asfalt çünkü. Ama heryerde bu yok, Adana'da sadece orada var, o da 1 km bile değil. Lastiklerinizi değiştirseniz bile yol sesine fazla etki etmeyecektir. Çok ses çıkaran lastik aslında yola iyi tutunan lastiktir fakat ülkemizde lüks ve konforun tanımı artık sessizlik ve huzura doğru kaydığından gürültülü araç istenmemektedir.

    Bence aynı yolu başka bir araçla da gidin, benzer bir netice elde edeceğinizi düşünüyorum.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
    _____________________________




  • yol sesi yoldan gelir fakat aracın yalıtımına bağlı olarak az veya çok duyar veya duymazsınız.
    duymamaktan kasıt rahatsız etmeyecek, farkında olunmayacak ses seviyesidir.

    çevre kirliliği anlamındaki yol gürültüsünün aktörleri araç lastiği ve asfalttır.
    fakat araç içerisindeki yol gürültüsünün aktörleri araç lastiği, asfalt ve aracın kendisidir.

    iyi yalıtım, az ses..
    sessiz lastik, az ses..
    sıfır asfalt, az ses..
    az titreşim, az ses..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcfacia07

    Benim 2011 corolla dişli yolda eski 1998 fiat unomdan daha fazla ses alıyor inanmayan gelsin deneyelim


    Haklısınız.

    Temmuz 2011'de araç almak için Toyota bayisine gittiğimde test amaçlı Corolla'nın arka koltuğunda bir süre yolculuk ettim. 50 km.lik hıza rağmen bagaj yönünden aşırı derecede asfalt sesi geliyordu. Çok şaşırmıştım. Oysa yol sesi Avensis veya Verso'da yoktu. Sanırım Corolla'da Michelin lastik olmamasından kaynaklı idi.

    14 yıl önce ise, 1997 Uno'mu 0 almıştım. 1 yıl sonra 1998 Hyundai Accent GLS otomatik araçla takas ettim. Uno'da iken yol sesi nedir bilmezdim. Hyundai ile yol sesini öğrenmiş oldum. Sesten kurtulmak için Ziebart'a iyi bir para verdim alt izolasyon yaptırdım ancak hiç farketmemişti.

    Sonunda lastikleri Michelin'ile değiştirdim ve ses yarı yarıya azaldı.

    Belki hiç şahit olmadığınız bir tecrübemi daha aktarayım. 2011 Verso aldım. Üzerinde saç jant ve kapak vardı, hiç yol sesi almıyordu diyebilirim. Ancak görüntü amaçlı olarak çelik jant tabir edilen esasen Çin üretimi olan jantlardan taktırınca araç az da olsa yol sesi almaya başladı. Yol sesi jant tipine bağlı olamaz diye düşünürken, sebebin jant çemberinde kullanılan metalin orjinalinde kalın, aldığım jantta ise ince olmasından kaynaklı olabileceği kanaatine vardım.

    Belkide Tofaş'ların yol sesi almamasının sebebi kalın ve kaba malzemelerden üretiliyor olmalarıydı. Yukarıda yazdığım durum bu fikrimi doğruluyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 13 Eylül 2011; 13:48:58 >




  • Tofaş ailesinin Murat 131 Şahin (1987 Model) ve Doğan SLX (1997 Model) araçlarını ailemizle uzun yıllar kullandık.Babamda hala 1997 model Doğan SLX var.
    Günümüz teknolojisinden yola çıkarak yapılan değerlendirmelerin hemen hemen tümünde Tofaş araçlarını eleştirmek,yetersiz olduğunu söylemek ve kimine göre karşılaştırmaya bile almamak gimi değerlendirmeler olabilir.
    Evet haklılık payı da vardır muhakkak.

    Ama güzel ülkemin güzel insanlarına hitap eden,yol şartlarında onu üzmeyecek araçlardır.Kim ne derse desin.
    Murat 131 Şahin'e 2 aile çoluk çocuk bindiğimiz yıllardı.Adana sıcağında su bile kaynatmadan yıllarca kullandık.Çok şükür kazasız belasız.
    Aracın sınırlarını zorlayarak kullandık hep,mecburen yaptık bunu.Ama bizi üzmedi hiç.

    1998 de galeriden 20 km'de iken aldık 1997 model Doğan SLX'mizi .
    Kesinlikle abartmadan söylüyorum.Araçla evden çıkıp ilk ışıklara vardığımız yere kadar,yaklaşık 1km,motor yeterince ısınmış olurdu.arabada motor sesi duyulmazdı.Hatta ben aracı yeni aldık acaba araç stop mu etti dediğim anlar olurdu.
    1.6 motor vardı üzerinde yalan olmasın kaç beygir olduğunu şu an unuttum(85 Hp civarı olsa gerek) neyse,dönüşlerde eğer olur ya gaza biraz fazla dokunursanız araç arkadan kayarak bırak beni gideyim derdi sanki.
    (Aracın ne kadar kaymaya meyilli olduğunu değil o kasada motorun etkisini anlatmak istedim)

    Gerçekten çok şükür problemsiz sürdük uzun yıllar.Benzine yapılan yığınla zam sonunda Babam da dayanamayıp 5 sene önce LPG taktırdı.Hala Adana'ya gittiğimde kullanırım 300.000 km'yi çoktan geçti.Ama emektar hep sadık kaldı.Yol sesi dendiğinde alışmıştık zaten biz pencere açık kullanmaya sesi falan sorun etmedik.Şimdilerde insanlar yol sesini,motor sesini,lastik ve rüzgar sesini ne kadar aldığına bakıp araç beğeniyor.Ha kışın da pencere açmazdım ama hiç demedim "arkadaş bu ne gürültü ya arabanın içinde ne konuştuğumuzu anlamıyoruz"diye
    Ha kış dedim de Tofaşların kalorifer sistemiyle ilgili de ayrıca konu açmak lazım.Zira Soba etkisi yapıp her tarafı hızlıca ısıtır ve üşütmez insanı.

    Hasılı emektar,cefakar yıllarca gözümüz gibi baktığımız bu araçlar bizimdi,bizdendi ve hep yanımızdaydı.Ama keşke gelişebilseydi,geliştirilebilseydi.Çağın gerekli,zorunlu gereksinimlerini yerine getirebilseydi.Ama malesef olmadı.
    Fazla duygusal bir yazı oldu sanırım.

    Bu arada ne Murat 131 Şahin'e ne de Doğan SLX'e herhangi bir değişiklik yapılmadı.Araçlar alındığı gibi orjinal halleriyle kullanıldı.
    Saygılarımla.
    _____________________________
    2016 HYUNDAI ELANTRA 1.6 D-CVVT STYLE - 2011 SEAT İBİZA 1.2 TSI 105 STYLE DSG - LENOVO IDEAPAD 330 İntel Core i7 8750H 8GB RAM GTX 1050 2 GB 1TB HDD - DELL İNSPİRON 15R i5 480M-2.67 GHz 4Gb RAM - Iphone 8 Plus - Samsung Galaxy S3 - Samsung Galaxy Note 3 - Samsung UE-40F6340 Smart 3D Led TV - Asus Transformer Pad TF 700T




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Öncelikle yol sesi nedir? nasıl oluşur bunu düşünmek lazım.

    Yol sesinin sebebi bilindiği gibi aracın ses geçirgenliği değildir. Asfalt üzerindeki dişler, aracın karoserinde bir vibrasyon oluşturur. Sac aksam bu vibrasyon ile sürekli titreyerek bir uğultu oluşturur. Bahsettiğimiz yol veya asfalt sesi budur. Günümüz araçlarında yol tutuşu arttırmak için daha sert süspansiyonlar, daha ince yanaklı lastikler kullanıldığından dolayı ise bu vibrasyon karosere daha çok yansır.

    Yeni araçlarda zaten motor, şanzıman gibi mekanik aksamlar daha ileri seviyede teknoloji ile üretildiği için mekanik sessizlik daha iyidir. Araçta mekanik sessizlik olunca diğer sesler daha çok dikkatinizi çekmeye başlar. Asfalt sesinden şikayetçi olan arkadaşlar en fazla 200-250 TL. gibi bir maliyetle kendileri araçlarına ses izolasyonu yapabilirler, bu çok abartılacak bir husus değil.

    Asvalt vibrasyonu ve rüzgar sesini minimize ettiğinizde aracınızın yalıtım konusunda bir üst segmentmiş gibi olacağına şüpheniz olmasın. Özellikle Japon gurubuna tavsiye ederim. Daha profesyonel bir malzeme ve işçilik isterseniz Dynamat ürününü araştırabilirsiniz. Ama biraz pahalı.
    Bravo doğru tespit. nadir doğru yorumlardan.
    _____________________________
    Tokyo Ülkü Ocakları Yönetim Kurulu Başkanı




  • deserthawk D kullanıcısına yanıt
    Hocam 92 yılında sıfır şahin almıştık tanıdığımızda doğan L almıştı aradaki yalıtım farkı çok fazlaydı doğanın motor şasi arası kalın ses yalıtımı malzemeyle kaplı olduğunu gördük çukurlarda bile daha sessiz bir araçtı

    En lüx Japon araçlarında bile kronik lastik sesi vardır yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • selpe_78 kullanıcısına yanıt
    Gerçekten böyle bir kalorifer sistemi şu ana kadar hiçbir araçta görmedim resmen ateş çıkıyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bir ingiliz atasözü derki
    you can't hold up your underwear, if you unsed to it.
    _____________________________
    yaptıklarım yapacaklarımın paralel evrendeki halleridir.
  • basarank kullanıcısına yanıt
    7 Yıllık konuyu hortlatmışsınız, bravo. Ama sayenizde @Taner Göde'nin (otomobil bölümünde hep bahsi geçerdi) yorumlarını okuma fırsatı buldum. İyi de oldu lakin üzüldüm de. Taner Göde gibi bir üye keşke yazmayı bırakmasaymış, kendisinden ve bilgilerinden istifade ederdik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 26 Ekim 2018; 9:47:34 >
    _____________________________
    Asla kendisi gibi olmaya cesaret edemeyecekleri bir adamın ölüsüne, ömür boyu ve her gün tekrar tekrar yenilenler, "yaşayan ölüler"
    "...biz O’nun gövdesine tapan bir putperest değil, ölmez eserine ve mânasına bağlı bir şuuruz. O, kendi vücuduyla beraber kaybolacak fani bir milletin değil, kendi manasıyla beraber yaşayacak ebedi bir milletin yaratıcısıdır.”

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.