Şimdi Ara

<<<DH HYUNDAİ ERA TAKIMI>>>

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
43.493
Cevap
95
Favori
1.680.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar takımımız ve aramızdaki arkadaşlık tam anlamıyla oturduğu için ,listede gözden kaçırdığımız arkadaşlarımızı kırmamak için liste uygulamasına son veriyoruz.Araç bilgilerinizi imzanızda belirtirtebilirsiniz.


    ACCENT ERA DONANIM TABLOSU

    1-ECO:2009 yılında ötv indirim furyasında daha fazla araç satabilmek amacıyla üretilmiş bir modeldir,çok tutulmamıştır.Araç tamamiyle boştur,camlar,kapılar manuel,teyp hoparlör yok,yan kapı çıtaları ve bagaj kapagında logonun bulunduğu kısım boyasızdır,klimasız olarak piyasaya sürülmüş olsa da klimalı modellerine de rastlanmaktadır.Tek hava yastığı mevcuttur.
    -175/65/14 T sınıfı lastik

    2-START:Normal donanım seviyesindeki en boş versiyondur.
    -Tek hava yastığı
    -4 cam otomatik
    -Merkezi kilit
    -Kaset çalar-radyo- 2 hoparlör
    -Arka sis farı
    -175/65/14 T sınıfı lastik
    -12 volt elektrik çıkışı

    3-START KLM:Yukarıda ki donanımlara ek olarak klima.(otomatik buğu giderme modlu)
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek

    4-TEAM:En çok satılan versiyondur.(2007 nin 2.yarısına kadar eps(hıza duyarlı elektrikli servo direksiyon),ondan sonra hidrolik direksiyon olarak üretilmiştir.
    -Tek hava yastığı
    -Klima(otomatik buğu giderme modlu)
    -4 cam otomatik
    -Direksiyondan kumandalı radyo-mp3 çalar(2007 kasım ayından itibaren usb'li)
    -6 hoparlör
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit-alarm
    -Ön ve arka sis farları
    -185/65/14 H sınıfı lastik
    -mavi ve kırmızı ışıktan oluşan ışıklı hararet göstergesi
    -İmmolibizer
    -İsofik çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -12 volt elektrik çıkışı
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyo
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek


    5-TEAM ABS:Yukarıdaki donanımlara ek olarak ebd destekli abs(Bu arada abs li modeller de 4 teker disk fren gelmekteydi ancak 2008 modellerin bazıları arkalar kampana olarak çıkmıştır)

    6-TEAM ABS ÇFT HVY:2010 modelleri piyasa sürülmüş olup üstteki donanım versiyonunun çift hava yastıklı modelidir.

    7-EXPO:2009 tarihinde ki ötv indiriminde talebi karşılayabilmek için Ukraynaya gönderilecek araçların iç piyasaya sürülmesiyle ülkemizde trafiğe çıkmıştır.Sadece 2009 modelleri bulunmaktadır.Bu donanımda teyp yoktur.
    -Tek hava yastığı
    -Klima veya koltuk ısıtma(ikisinden biri seçilebiliyordu)
    -4 cam otomatik
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm
    -ebd destekli Abs
    -eps(elektrikli hıza duyarlı servo direksiyon)
    -Elektrikli,ısıtmalı ve gövde rengi dış aynalar
    -Normal ibreli hararet göstergesi(select gösterge paneli)
    -Ön ve arka sis farları
    -Üç satırlı km ekranı(yol bilgisayarı bulunmamaktadır)
    -185/65/14 H sınıfı lastik
    -İmmolibizer
    -İsofik çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -12 volt elektrik çıkışı
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek
    -6 hoparlör

    8-SELECT:1.4 motor benzinli versiyonun en üst donanımıdır.2007 nin 2.yarısına kadar abs opsiyonel olaral güvenlik paketi adı altında alınıyordu,bu tarihten itibaren abs ve 4 teker disk fren standart oldu.2007 nin 2.yarısına kadar eps(hıza duyarlı elektrikli servo direksiyon),ondan sonra hidrolik direksiyon olarak üretilmiştir.

    -Çift hava yastığı
    -Klima(otomatik buğu giderme modlu)(2007 in 2.yarısından sonra otomatik dijital klima)
    -4 cam otomatik
    -Direksiyondan kumandalı radyo-mp3 çalar(2007 kasım ayından itibaren usb'li)
    -6 hoparlör
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit-alarm
    -Ön ve arka sis farları
    -Manuel hararet göstergeli gösterge paneli(2009 modellerden itibaren sadece mavi ışıktan ibaret ışıklı hararet göstergesine geçilmiştir)
    -3 satırlı yol bilgisayarı(2008'in 2. yarısından sonra yol bilgisayarından dış ısı göstergesi çıkarılmıştır)
    -Gövde rengi,elektrikli,ısıtmalı dış aynalar
    -Sürücü koltuğunda kolçak
    -Arka koltuk ortasında katlanıp açılabilen kol dayama ve bardaklık
    -Harita okuma lambaları
    -Harita okuma lambalarının yanında gözlük koyma kabı
    - ebd destekli abs
    -185/65/14 H sınıfı lastik
    -Işıklı makyaj aynaları
    -İmmolibizer
    -İsofik çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -12 volt elektrik çıkışı
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek



    9-EXPO GOLD:2009 tarihinde ki ötv indiriminde talebi karşılayabilmek için Ukraynaya gönderilecek araçların iç piyasaya sürülmesiyle ülkemizde trafiğe çıkmıştır.Sadece 2009 modelleri bulunmaktadır.Bu donanımda direksiyondan kumandalı ses sistemi yoktur,koltuk ısıtmalı modelleri mevcuttur.
    -Çift hava yastığı
    -Dijital otomatik klima(otomatik buğu giderme modlu)
    -4 cam otomatik
    -Radyo mp3 çalar usb'li-6 hoparlör
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit-alarm
    -Ön ve arka sis farları
    -Manuel hararet göstergeli gösterge paneli
    -3 satırlı yol bilgisayarı
    -Gövde rengi,elektrikli,ısıtmalı dış aynalar
    -Sürücü koltuğunda kolçak
    -Arka koltuk ortasında katlanıp açılabilen kol dayama ve bardaklık
    -Harita okuma lambaları
    -Harita okuma lambalarının yanında gözlük koyma kabı
    -ebd destekli abs
    -185/65/14 H sınıfı lastik
    -Işıklı makyaj aynaları
    -İmmolibizer
    -İsofik çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -eps(hıza duyarlı elektrikli servo direksiyon)
    -12 volt elektrik çıkışı
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek

    10-STYLE:1.6 benzinli ve dizel motorların en üst donanım versiyonudur.2007 nin 2.yarısına kadar ebd destekli abs opsiyonel olaral güvenlik paketi adı altında alınıyordu,bu tarihten itibaren abs ve 4 teker disk fren standart oldu.2007 nin 2.yarısına kadar eps(hıza duyarlı elektrikli servo direksiyon),ondan sonra hidrolik direksiyon olarak üretilmiştir.
    -10 hava yastığı
    -Djital otomatik klima(otomatik buğu giderme modlu)
    -4 cam otomatik
    -Direksiyondan kumandalı radyo-mp3 çalar usb'li
    -6 hoparlör
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit-alarm
    -Ön ve arka sis farları
    -Manuel hararet göstergeli gösterge paneli(2009 modellerden itibaren sadece mavi ışıktan ibaret ışıklı hararet göstergesine geçilmiştir)
    -3 satırlı yol bilgisayarı(2008'in 2. yarısından sonra yol bilgisayarından dış ısı göstergesi çıkarılmıştır)
    -Gövde rengi,elektrikli,ısıtmalı dış aynalar
    -Sürücü koltuğunda kolçak
    -Arka koltuk ortasında katlanıp açılabilen kol dayama ve bardaklık
    -Harita okuma lambaları
    -Harita okuma lambalarının yanında gözlük koyma kabı
    -Ebd destekli abs
    -195/55/15 H sınıfı lastik
    -Stepne dahil alaşım jant
    -Elektrikli sunroof
    -Metal görünümlü ön konsol
    -Deri direksiyon ve vites topuzu
    -Işıklı makyaj aynaları
    -İmmolibizer
    -İsofik çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -12 volt elektrik çıkışı
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek


    11-EXPO PLATİNUM:2009 tarihinde ki ötv indiriminde talebi karşılayabilmek için Ukraynaya gönderilecek araçların iç piyasaya sürülmesiyle ülkemizde trafiğe çıkmıştır.Sadece 2009 modelleri bulunmaktadır.Bu donanımda direksiyondan kumandalı ses sistemi yoktur,koltuk ısıtmalı modelleri mevcuttur.Sunroof bulunmamaktadır,piyasa da çoz az sayıda mevcuttur.
    -10 hava yastığı
    -Djital otomatik klima(otomatik buğu giderme modlu)
    -4 cam otomatik
    -Direksiyondan kumandalı radyo-mp3 çalar usb'li
    -6 hoparlör
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit-alarm
    -Ön ve arka sis farları
    -Manuel hararet göstergeli gösterge paneli(2009 modellerden itibaren sadece mavi ışıktan ibaret ışıklı hararet göstergesine geçilmiştir)
    -3 satırlı yol bilgisayarı(2008'in 2. yarısından sonra yol bilgisayarından dış ısı göstergesi çıkarılmıştır)
    -Gövde rengi,elektrikli,ısıtmalı dış aynalar
    -Sürücü koltuğunda kolçak
    -Arka koltuk ortasında katlanıp açılabilen kol dayama ve bardaklık
    -Harita okuma lambaları
    -Harita okuma lambalarının yanında gözlük koyma kabı
    -Ebd destekli abs
    -195/55/15 H sınıfı lastik
    -Stepne dahil alaşım jant
    -Metal görünümlü ön konsol
    -Deri direksiyon ve vites topuzu
    -Işıklı makyaj aynaları
    -İmmolibizer
    -İsofik çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -eps(hıza duyarlı elektrikli servo direksiyon)
    -12 volt elektrik çıkışı
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek



    12-STYLE SPORT:2010 yılında çok az sayıda üretilen bir modeldir.1.6 benzinli ve dizel motor seçeneklerinde bulunan donanım seçeneğidir.Style versiyonuna ek olarak sport maşpiyel ve bagaj üzeri sportif rüzgarlık bulunmaktadır.


    2011 YILINDAN İTİBAREN DONANIM SEÇENEKLERİ DEĞİŞMİŞ OLUP ONLARDA ŞU ŞEKİLDEDİR.

    13-START:
    -Tek hava yastığı
    -Ebd destekli abs fren sistemi
    -Esp(elktronik stabilize proğramı)
    -4 cam otomatik
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm
    -Klima(otomatik buğu giderme modlu)
    -Arka sis lambası
    -Radyo mp3 çalar usb'li-6 hoparlör
    -İmmolibizer
    -isofix çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -12 volt elektrik çıkışı
    -185/65/14 H sınıfı lastik
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon


    14-MODE:
    -Tek hava yastığı
    -Ebd destekli abs fren sistemi
    -Esp(elktronik stabilize proğramı)
    -4 cam otomatik
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm
    -Klima(otomatik buğu giderme modlu)
    -Ön ve arka sis lambası
    -Direksiyondan kumandalı radyo mp3 çalar usb'li-6 hoparlör
    -İmmolibizer
    -isofix çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -12 volt elektrik çıkışı
    -185/65/14 H sınıfı lastik
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek

    15-PRİME:
    -Çift hava yastığı
    -Ebd destekli abs fren sistemi
    -Esp(elktronik stabilize proğramı)
    -4 cam otomatik
    -Uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm
    -Djital otomatik klima(otomatik buğu giderme modlu)
    -Ön ve arka sis lambası
    -Direksiyondan kumandalı radyo mp3 çalar usb'li-6 hoparlör
    -İmmolibizer
    -isofix çocuk koltuğu bağlama sistemi
    -12 volt elektrik çıkışı
    -185/65/14 H sınıfı lastik
    -Yol bilgisayarı
    -Ön ve Arka kol dayama ve bardaklıklar
    -Gövde rengi ısıtmalı ve elektrikli aynalar
    -Krom kapı çıtaları
    -Far yükseklik ayarı
    -Yüksekliği ayarlanabilen direksiyon
    -Deri direksiyon ve vites topuzu
    -Işıklı makyaj aynaları
    -Zaman ayarlı fasılalı silecek



    NOT:2007 yılının kasım ayından itibaren Team versiyonu ve üst versiyonlarda bulunan ön tampon altında ki karlık,direksiyondaki metal logo ,vites topuzunun üzerindeki metal kısım ve ön camın üst kısmında bulunan lazerle yeşertilmiş güneşlik kısmı tüm donanım modellerinde kaldırılmıştır.Aynı anda cam düğmeleri,çakmaklık ve sis farı düğmelerinin ışıkları kaldırılmıştır.
    2010 yılından itibaren gösterge ve teyp sisteminin ışıkları yeşilden beyaz ve maviye çevrilmiştir.






    Takımımızın imzası aşağıdaki gibidir.Bu imzayı bizlere hazırlayan @tcn arkadaşımıza(kendisi kuzenim olur) huzurlarınızda teşekkür ediyorum


    [center][image]https://store.donanimhaber.com/be/f7/82/bef782413a6e0da8e7c9ce4fa695ab0e.jpg[/image] 
    [link=http://forum.donanimhaber.com/m_23744806/tm.htm#23744806]DH HYUNDAI ERA TAKIMI[/link][/center][center]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 21 Şubat 2014; 23:49:27 >







  • Eracılar nerdesiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkas

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkas



    Alıntıları Göster
    Hoş geldin hkas,model yılını ve renginide belirtirsen sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 5 Haziran 2008; 19:10:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Hoş geldin hkas,model yılını ve renginide belirtirsen sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Araç hakkında ki ilk paylaşımı ben yapayım.Aracı alalı daha 8 ay olmadı,1,5 crdi(dizel) şuan 12000 km.'de en son bir depo eurodizelle karışık 820 km.yaptım.Şehir içinde 5,8'i,şehir dışında ise 4,3'ü gördüm.Araç çok seri olduğu için uzun yolda sabit 90 ile gitmek çok sıkıcı oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkas



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hkas







  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orjinalden alıntı: hkas





    Alıntıları Göster
    hayırlısı olsun ne diyelim.

    Hyundai Accent Era'nın şu an itibari ile Türkiye'de en çok satılan model olduğunu biliyormuydunuz.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevizkabugu

    hayırlısı olsun ne diyelim.

    Hyundai Accent Era'nın şu an itibari ile Türkiye'de en çok satılan model olduğunu biliyormuydunuz.?

    Alıntıları Göster
    HAYIRLI OLSUN DH HYUNDAİ ERA TAKIMI

    ŞENLİĞE DEVAM


    ------------------------------------------------------------------------------------
    yeni kurulmuş olan kangoo kulupmüzede bekleriz

    http://forum.donanimhaber.com/m_23700440/tm.htm







  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirei

    HAYIRLI OLSUN DH HYUNDAİ ERA TAKIMI

    ŞENLİĞE DEVAM


    ------------------------------------------------------------------------------------
    yeni kurulmuş olan kangoo kulupmüzede bekleriz

    http://forum.donanimhaber.com/m_23700440/tm.htm





    Alıntıları Göster
    2006 hyundai accent era 1.4 team metalik gri benzinli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkas

    2006 hyundai accent era 1.4 team metalik gri benzinli

    Alıntıları Göster
    benide ekleyin 2008 1,5 crdi,select,platin gri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adil07

    benide ekleyin 2008 1,5 crdi,select,platin gri

    Alıntıları Göster
    Bende varım arkadaşlar.

    Accent Era 1.4 Team ABS Platinyum Grisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    Bende varım arkadaşlar.

    Accent Era 1.4 Team ABS Platinyum Grisi.

    Alıntıları Göster
    Bende varım arkadaşlar, 2008 1.5 crdi Team...(Amortisör özürlü Era)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raven1974

    Bende varım arkadaşlar, 2008 1.5 crdi Team...(Amortisör özürlü Era)

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar hepiniz hoş geldiniz.Listeye ekledim,MaviBodrum araç model yılı neydi,bildirirsen sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Arkadaşlar hepiniz hoş geldiniz.Listeye ekledim,MaviBodrum araç model yılı neydi,bildirirsen sevinirim.

    Alıntıları Göster
    raven1974 sen aracı ne zaman aldın?Ben 26 eylülde aldım ve arka amortisörler martta,önlerde mayıs ayında garantiden değişti.Servis hiç bir şekilde zorlukta çıkarmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevizkabugu

    hayırlısı olsun ne diyelim.

    Hyundai Accent Era'nın şu an itibari ile Türkiye'de en çok satılan model olduğunu biliyormuydunuz.?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cevizkabugu


    Hyundai Accent Era'nın şu an itibari ile Türkiye'de en çok satılan model olduğunu biliyormuydunuz.?



    Bilmeyenlere de buradan duyurulur.Gerçekten artık çok görmeye başladık nerdeyse hemen hemen her köşede bir tane era var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    raven1974 sen aracı ne zaman aldın?Ben 26 eylülde aldım ve arka amortisörler martta,önlerde mayıs ayında garantiden değişti.Servis hiç bir şekilde zorlukta çıkarmadı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    raven1974 sen aracı ne zaman aldın?Ben 26 eylülde aldım ve arka amortisörler martta,önlerde mayıs ayında garantiden değişti.Servis hiç bir şekilde zorlukta çıkarmadı.


    Peki araçtaki zıplama sorunu düzeldimi?Asıl bu önemli...Ben aracımı 2008 Ocakta aldım şu an 10.500 deyim.Az önce servisi aradım. Amortisörlerin yağlı olduğunu söylediler...Ben, her yerde gazlı diye geçtiğini söyleyince, abi ama içinden yağ sızıyor...dediler...
    Zıplamanın amortisörlerle ilgili olmadığını, süspansiyon sisteminin önde bağımsız, arkada ise yarı bağımsız olduğu için bu tip şikayetin olduğunu belirttiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raven1974 -- 6 Haziran 2008; 16:13:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: raven1974

    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    raven1974 sen aracı ne zaman aldın?Ben 26 eylülde aldım ve arka amortisörler martta,önlerde mayıs ayında garantiden değişti.Servis hiç bir şekilde zorlukta çıkarmadı.


    Peki araçtaki zıplama sorunu düzeldimi?Asıl bu önemli...Ben aracımı 2008 Ocakta aldım şu an 10.500 deyim.Az önce servisi aradım. Amortisörlerin yağlı olduğunu söylediler...Ben, her yerde gazlı diye geçtiğini söyleyince, abi ama içinden yağ sızıyor...dediler...
    Zıplamanın amortisörlerle ilgili olmadığını, süspansiyon sisteminin önde bağımsız, arkada ise yarı bağımsız olduğu için bu tip şikayetin olduğunu belirttiler...

    Alıntıları Göster
    Zıplama tamamen geçmiyor ancak önemli ölçüde azaldı.Servisin dediği şu nokta çok doğru arkalar tam bağımsız olmadığı için araçta darbeye karşı sert tepki var.Amortisörler gazlı yol tutuşta çok büyük faydası olduğu söyleniyor,bir çok usta bu konuda hem fikir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Zıplama tamamen geçmiyor ancak önemli ölçüde azaldı.Servisin dediği şu nokta çok doğru arkalar tam bağımsız olmadığı için araçta darbeye karşı sert tepki var.Amortisörler gazlı yol tutuşta çok büyük faydası olduğu söyleniyor,bir çok usta bu konuda hem fikir.

    Alıntıları Göster
    kulüp hayırlı olsun.era sınıfının en başarılı aracı konumunda bence şuan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    kulüp hayırlı olsun.era sınıfının en başarılı aracı konumunda bence şuan.

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkürler Energetic evet gerçekten era çok geniş bir kitleye hitap eden bir araç,genç olsun,orta yaşlı olsun her kesimden ve her gelir grubundan insanlara hitap ediyor.Son aylardaki satış rakamlarıda bunu yansıtıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Çok teşekkürler Energetic evet gerçekten era çok geniş bir kitleye hitap eden bir araç,genç olsun,orta yaşlı olsun her kesimden ve her gelir grubundan insanlara hitap ediyor.Son aylardaki satış rakamlarıda bunu yansıtıyor.

    Alıntıları Göster
    Genel Bilgiler

    Hyundai Accent Era'nın en güçlü motoruna ve otomatik şanzımana sahip versiyonu 1.6 Style, performans konusunda atak ve ekonomi potansiyelinin varlığıyla başarılı bir tablo çiziyor.

    Başarılı stratejiler ile adını ön sıralara taşıyan Hyundai, Türk otomobil pazarı için oldukça önemli bir sınıf olan küçük sedanlarda çıtayı biraz daha yukarılara taşımaya niyetli görünüyor. 1994'ten beri yollarda olan ve 1999 yılında yerini ikinci nesline bırakan Accent günümüzde üçüncü nesli ile başarı arıyor. Üçüncü nesli ile birlikte adına çağ anlamını taşıyan "Era"yı da ekleyen Accent, tüm Avrupa pazarları için ülkemizde üretiliyor.
    Bununla birlikte bir diğer önemli yenilikse Hyundai yetkililerinin en önemli modellerinden biri olan Accent'i bu yenilenmenin ardından bir üst sınıfa taşıması oldu.
    Yani ikinci nesline kadar küçük sınıfta olan Accent, Era adını alması ve çağ atlamasıyla birlikte Hyundai yetkililerinin model konumlandırmasında kompakt sınıfa terfi etmiş görünüyor. Küçük sınıfta yer alan Admire versiyonunun ise üretimi bitti ancak stoklar dahilinde satışına devam ediliyor. Aslında böyle bir durumda bize göre bu modele Accent Era demek yerine yalnızca Era ismi verilerek ortaya yepyeni bir model çıkarılabilir ve bir önceki nesil Accent yoluna Admire olarak devam edebilirdi.
    Hyundai Accent Era'nın yerini aldığı Admire'a göre ölçülerinde büyüme yönünde değişiklikler var. Accent Admire'a göre 4280 mm'lik boyuyla 20 mm daha uzun, 1695 mm'lik genişliği ile 15 mm daha geniş ve 1470 mm'lik toplam yüksekliğiyle 75 mm daha yüksek olan Accent Era'da aks mesafesi 60 mm'lik artışla 2500 mm'ye ulaşmış. Peki, Era olup ölçüleri biraz daha büyüyen Accent gerçekten kompakt sınıftaki bir otomobille kıyaslanabilir mi? Bunun için Toyota Corolla Sedan'ın ölçülerine baktık. Corolla, Era'dan 130 mm daha uzun, 15 mm daha genişken iki otomobilin yükseklikleri ise birebir aynı (1470 mm).
    Yani Corolla Sedan, Era'ya göre daha büyük bir otomobil. Era'yı küçük sınıf sedan rakiplerinden olan Albea ile karşılaştırdığımızda ise ortaya çıkan sonuçlar şaşırtıcı.
    Era, Albea'dan 94 mm daha uzunken, Albea Era'dan 8 mm daha geniş. Aynı şekilde Albea, Era'dan 20 mm daha yüksek. Ölçülendirme karşılaştırmasının sonuçlarına baktığımızda bu iki sınıfın ölçülerinin birbirlerine oldukça yaklaşmaya başladığını görüyoruz. Tabii ki modeller yenilendikçe ne olacağı belli olmaz.

    İç mekanı ferah
    Era'nın iç mekanında kullanılan iki renkli kokpit plastiği görüntü açısından otomobilin içinde ferahlık ve aydınlık hissi yaratıyor. Ancak kullanılan bu plastiğin oldukça sert olması biraz olsun kalitesizmiş hissine de neden oluyor.
    Kokpitin üzerindeki yer alan kumandalar kolaylıkla kullanılabilirken bazı düğmelerin yerine ise alışmak gerekiyor. Genelde klima bölgesinin yakınlarında konumlandırılan arka cam rezistans düğmesi, Era'da müzik sisteminin hemen yanma yerleştirilmiş. Bununla birlikte MP3 çalarlı müzik sistemi de biraz ucuz görünüyor. Benim için görüntü değil, işlev önemli diyorsanız müzik sistemi için son derece başarılı bile diyebiliriz. Havalandırma sisteminin kumandaları geleneksel yapıda olduğundan kullanımla ilgili bir sorun yok. Kapı içlerindeki cam kumandalarından yenilenen müzik sistemine kadar birçok ünitede kullanımla ilgili sıkıntı gözlemedik. Ancak, kokpitin solunda direksiyonun arkasında kaldığından görmenin imkansız olduğu yol bilgisayarının mod değişim düğmesi için daha iyi bir yer bulunabilirdi. Bu düğmeyi kullanmak sürüş sırasında gerçekten hüner istiyor.
    Otomobilin gösterge tablosu iki büyük daire şeklinde tasarlanmış ve gerekli olan uyarılar bu iki dairenin içine yerleştirilmiş. Bu sayede gösterge tablosu her zaman rahatlıkla kontrol ediliyor ve çok kolay okunuyor. Ayrıca zor kontrol edilse bile yol bilgisayarını da kesinlikle övmek gerekiyor. Çünkü yaptığımız yakıt tüketim ölçümleri hiçbir sapma olmadan yol bilgisayarı ile aynı sonuçları verdi.
    Otomobilin koltuklarında minder sertlikleri ve yanal destek yükseklikleri yeterli seviyede. Rahat kullanılan koltuk kumandalarıyla ilgili yapılabilecek bir eleştiri yok.
    Ancak sürücü koltuğunun iki parçalı olarak yüksekliğinin ayarlanması biraz zor. Bununla birlikte arka koltukların oldukça rahat yatırılması da aracın artı hanesine yazılıyor. Era'nın gerek sürücü koltuğunda gerekse arka koltuklarda bu sınıf için yeterli alan sunulurken, ön tarafta yolcu bölümü biraz sorunlu. Kapı içi kumanda alanının biraz geniş olması ve kokpitin yolcu tarafına doğru çıkıntılı bir şekilde açılanması, yolcunun ayakları için sorun yaratıyor. Emniyet kemeri uyarısı da sadece sürücü için bulunuyor.
    Accent Era'nın zemindeki kol yardımıyla ya da anahtarla açılabilen 390 litrelik bagajı ise 500 litre ve bunun üzerinde kullanım kapasitesi sunan temel rakiplerinden küçük.

    Güçlü ve istekli motor
    Testimize konuk olan Era'da, 1599 cc hacimli, 4 silindirli benzinli motor görev yapıyor. Sürekli değişken supap zamanlama sistemine (CWT) sahip olan motorda silindir basma dört supap kullanılmış. 6000 d/d'de 112 HP güç üreten motor, 4500 d/d'de ise kullanıcısına 146 Nm tork sunuyor. Bu motor sergilediği performansla bizleri gerçekten oldukça şaşırttı.
    Accent Era ailesinin en güçlü üyesi olan 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinin 4 ileri otomatik şanzımanla birleşimi de oldukça etkileyici sonuçlar doğurmuş. İstendiğinde ekonomik, istendiğindeyse performanslı kullanıma açık olan 1.6 litrelik motor, bu sınifa göre oldukça iyi. Bu motorla Era, ekonomik kullanım istendiğinde, tabii ki overdrive sisteminin de yardımıyla, 3000 d/d civarında 140 km/s hızda ilerleyebiliyor. Otomatik şanzıman vites geçişlerini de sarsıntısız bir şekilde gerçekleştiriyor. Ara hızlanmalar konusunda da iyi sonuçlara imza atan Era, gaz pedalına yüklenildiği anda (sollamalar sırasında) adeta saha kalkıyor. Böyle durumlarda vites geçişleri 5500 ile 6000 d/d aralığında gerçekleşen Era, kullanıcısına istediği performansı veriyor.
    Güçlü bir motora ve otomatik şanzımana sahip olmasına rağmen Era 1.6 litre motorlu ve otomatik şanzımanlı bir otomobil için ekonomik de olabiliyor. Bu sürücünün kullanım tarzıyla doğrudan ilgili.
    Eğer sürekli olarak gaz pedalına yüklenirseniz tüketim abartılı boyutlara ulaşabilir. Ancak bizim 100 km'lik karma parkurda yaptığımız ölçümde Era, 45 It'lik deposu ile 535 km gidebileceğini ispatladı.

    Başarılı yol tutuş
    Accent Era, Accent Admire'a göre her yönüyle geliştirilmiş bir ürün. Gerek gövde geometrisi, gerek süspansiyon elemanları daha iyi yol tutuş ve sürüş konforunu artırmak için kullanılmış. Süspansiyon sisteminde önde bağımsız MacPherson tipi sistem, helezon yaylar, denge çubuğu kullanılırken, arka bölümde de bağımsız süspansiyon, helezon yaylar ve denge çubuğu tercih edilmiş. Gazlı tip amortisörlerle birleşen süspansiyon sistemi özellikle ülkemiz gibi bozuk ve bol çukurlu asfaltlar için tasarlanmış. Süspansiyon sisteminin darbe emişleri ve derin çukurlardan geçerken bile yeterince iyi olması konforu artırıyor. Yürüyen aksamın performansına ek olarak, Bridgestone'un 185/65 R14 ebatlı lastiklerinin yüksek yanakları da kabin konforunun makul seviyede kalmasını sağlıyor.
    Era'nın yürüyen aksamı otomobile gereğinden fazla yüklenilmediği sürece oldukça başarılı. Otomobil yan rüzgarlardan etkilenme konusunda da rakiplerinden daha iyi bir konumda.
    Otomobilin hiza duyarlı ve elektrik destekli (MDPS) direksiyonunun hassasiyeti ise çok belirgin değil. Zaman zaman fazla sertleştiği hissedilen direksiyon sistemi özellikle park manevralannda oldukça ağırlaşıyor. Simidin yükseklik ayarlı olması, farklı ölçülere sahip kullanıcıların ideal sürüş pozisyonunu ayarlarken sorun yaşamasını bir nebze olsun engelliyor ancak derinlik ayannın olmaması bir ekyasak kelimeyasak kelimeyasak kelimelik. Accent Era'nın gürültü yalıtımını değerlendirmek için desibelmetreyle yaptığımız ölçümlerde saptadığımız değerler, Era'nın sınıf ortalamaları düzeyinde ve bu konuda da yeterli olduğunu gösterdi.
    Motor sesini üst devirlerde kabine yansıtan otomobilin kapı fitillerindense yol ve rüzgar sesi sızabiliyor. Arka camın olduğu bölümden gelen abartılı rüzgar sesinin nedeniniyse tam olarak anlayamadık. Ancak montaj sırasında, karosere tam oturtulamayıp yukarda kalan bagaj kapağı buna neden olmuş olabilir.
    Era'nın frenleri de ani frenlerde pozitif görüntü çizdi ve otomobil kabul edilebilir sınırlar dahilinde durmayı başardı.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.