Şimdi Ara

Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
3.685
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Honda – Civic Type-R (Ep3)

    Dünyanın çeşitli yerlerinde yetiştirilen üzümlerin renkleri de çok çeşitlidir. Şarap
    yapımında kullanılan üzümlerin renkleri iki ana gurupta toplanır. Sarı ile yeşil
    arasında rengi olanlara beyaz üzüm, kırmızı ile mavimsi renk arasında olanlara
    siyah üzüm denilir. Kırmızı şaraplar siyah üzümden yapılırken, beyaz şaraplar ise
    sarı ve yeşil üzümden yapılırlar. Kaliteli kırmızı şarabı, ancak kırmızı üzümü
    soymadan kabuğu ile birlikte kullandığınızda elde edebilirsiniz.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Yıllanma terimini bütün şaraplar için kullanmak yanlıştır. Eğer şarap ileride
    yıllandırılacağı düşünülerek imal edilmişse bu gerçekleşebilir. Özellikle sofra
    şarabını yıllarca saklamak ona değer kazandırmaz. Yıllandırılabilen şaraplar çok
    seçkin bir tür kırmızı şaraplardır. Dünyada üretilen bu tür şarapların ancak yüzde
    5´i yıllanmaya uygundur.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    2014 yılında sahip olduğum ve incelemesini gerçekleştirdiğim safkan bir spor
    otomobil olan 2002 model Honda Civic Type-R EP3’ü yukarıdaki betimleme ile en iyi
    şekilde tanımlayabiliriz. Yıllandıkça değer ve güzellik kazanırken, ilk günkü
    kondisyonundan ödün vermeyen iddialı ve karizmatik bir karakteristiğe sahip…
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Type-R EP3, ilk olarak 18 Ekim 2001 yılında Honda Motor tarafından Tokyo’da
    tanıtıldı. Otomobilin tasarım konsepti hatchback bir “mermi” üzerineydi. Bu araçta
    üstün bir motor performansı ile, fren ve viraj konularında iddialı ve heyecan verici
    güçlü bir tasarım fikriyle yola çıkılmıştı…
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    2001-2005 yılları arasında dünyada üretilen toplam EP3 Type-R sayısı 35.190
    adettir. Bunların 18,033 adeti İngiltere, 12,422 adeti Avrupa ve 4,735 adeti
    Japonya’da bulunmaktadır.
    Honda Türkiye A.Ş. resmi rakamlarına göre Türkiye'de ki EP3 Type-R satış adetleri
    ise; 2001/1 Adet Test Aracı, 2002/21, 2003/34, 2004/44, 2005/12 olmak üzere
    Toplamda 112 adettir.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Type-R’ın özel bir otomobil olduğunu her detayından anlayabileceğiniz gibi, R ile
    başlayan üretim kod numarası da bunu belirginleştiriyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    2002 model bir araç olmasına rağmen, etkileyici tasarımı ve güçlü hatları ile trafikte
    birçok sıfır spor otomobilden daha çok ilgi ve alaka görürken, performans
    anlamında da birçok turbo destekli aracın dahi yanına yaklaşamayacağı bir
    performans sergilemektedir.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Trafikte ilerlerken veya park ederken çoğu zaman resim çekmek isteyenlerin ve
    çocukların yanaşıp “kaç yapıyor abi bu” sorularına maruz kalıyorsunuz… Hal böyle
    olunca bu kadar dikkat çeken bir araca Trafik Polislerinin de tekrar tekrar kafasını
    çevirip bakmasını yadırgamamak gerekiyor. Trafikte sizi tahrik etmek isteyen,
    tamponunuzun dibine kadar sokulanlar sebebiyle çokça sabrınızı sınamanız ve
    nefsinizi köreltmeniz gerekiyor. Aksi halde her defasında rakibinizi nakavt etmeniz
    aşırı güven ve sonrasında hoş olmayan durumları beraberinde getirebilir…
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Renk olarak piyasada en çok siyah ve gri ile karşılaşmak mümkün. Fakat aracın
    hatlarını belirginleştirmesi ve agresif bir ruh katması sebebiyle kırmızının bu araca
    en çok yakışan rengi olduğunu söyleyebilirim. Kırmızının bu araçtaki isimlendirmesi,
    Milano kırmızısı şeklinde geçiyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Aracın kalbi Honda’nın adeta tekniğini konuşturduğu 1998cc, 200Hp ve 196Nm
    değerlerine sahip İ-VTEC DOHC motorundan oluşuyor. Maksimum gücünü
    7400devirde veren araç, maksimum torkuna ise 5900devirde ulaşıyor. Standart
    araçlarda devir kesici 8100devirde devreye giriyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Type-R EP3’de kullanılan motorun tarihçesi şu şekilde gelişiyor; 2000'li yılların
    başında üzerinde çalışılan V6 J35 i-VTEC VCM motordan farklı olarak daha küçük
    hacimli ve 4 silindirli bir güç ünitesi yapılması fikri de Honda mühendislerinin
    aklındaydı. 2000'li yılların ortalarına varmadan Honda bu yeni 4 silindirli i-VTEC
    motoru geliştirmiş ve kullanılabilir hale getirmişti. Yeni nesil motora K Serisi adı
    verilmiş ve hacim için de 2000cc ve 2400cc'de karar kılınmıştı. Çift eksantrikli
    i-VTEC'li bu yeni nesil motor, farklı versiyonlarla 150-156HP aralığında güç
    üretiyordu. Mühendisliği yine Toyota ile ortak çalışılmış bir motor tipiydi ve bu
    nedenle Toyota'nın 2001'de kullanmaya başladığı 1600cc VVT-i motoruyla çok
    benzerdi.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Emme eksantriğinin kafa kısmında yağ basıncıyla çalışan bir nevi elektronik
    kontrollü bir ayarlı kasnak mekanizması vardı. Bu sistem aracın ECU'sundan alınan
    hız, eğim ve ağırlık verilerini işleyerek, her hangi bir devirde ,herhangi bir açıyla
    motoru avansa ya da rötara çekebiliyordu. Bu işleme aynı zamanda sübap
    bindirmesi de deniyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    [B]İ-VTEC DOHC "R" K20A2 Type-R[/B]
    K Serisi motorlardan, Honda'nın Civic Type R serisi için de 2000cc'lik 200HP
    gücünde yeni bir güç ünitesi hazırlanıp, K20A2 koduyla üretime alınıyor. Temel
    özellikleri diğer K Serisi motorlarla aynı olmakla birlikte, ilave olarak Valve Lifting
    denilen bir özellik de mevcuttu bu motorda. Valve Lifting aslında önceki nesil
    VTEC'lerdeki Low/High Cam Process eksantrik profillerinin de bu motora adapte
    edilmiş haliydi. Yani K20A2 kendini hem emme eksantriğinin ucundaki hidrolik ve
    elektronik kontrollü ayarlı kasnak mekanizmasıyla avansa ya da rötara alabiliyor
    ve hem de daha fazla hava alabilmek için eksantriklerin açılma mesafelerini
    artırabildiği gibi egzoz tarafının da daha fazla açılmasını sağlayarak daha hızlı
    tahliye yapabiliyordu. Sonuçta ortaya şöyle korkunç bir manzara çıkıyordu,
    elektronik olarak kontrol edilen ve hem daha uzun süre ve hem de daha fazla
    miktarda açılabilen bir emme sistemiyle, emme sübap zamanalamasına
    bindirilebilen ve daha fazla açılabilen bir egzoz sübap zamanlaması. İşte tüm bu
    özelliklerinden ötürü bu motora [B]"K Monster"[/B] ismi bile takılmıştı.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    K20A2 motor, 2001-2005 yılları arasında Honda Civic Type-R’da, 2002-2004
    arasında Acura RSX- Type-S’de ve İntegra DC5-R modellerinde kullanılmıştır.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Avrupa’da CTR (Civic Type R) kodu ile tanımlanan Type-R EP3’ün tasarımında ("R",
    İngilizce: "Racing-yarış") araç ağırlığını azaltma, performans potansiyelini arttırma,
    motor ayarı (tuning), özel süspansiyonlar gibi yarış koşulları özelliklerini
    sağlamaya odaklanılmıştır. Type-R modeli ilk olarak yarış etapları için düşünülmüş
    sonradan Honda'nın VTEC motor tasarımına ağırlık vermesi ve beğeni kazanması
    sonucu daha geniş bir satış pazarına sunulabilmiştir. Type-R araçlardaki
    geleneksel kırmızı, Honda brövesi ve beyaz şampiyonluk boyası ilk F1 kazanmış
    arabalarını temsil etmektedir. Honda'nın yarış ve F1 araçları çoğunlukla kırmızı
    Honda brövesine sahiptir. 2.0 litrelik 200HP gücündeki DOHC i-VTEC motorundan
    çıkan kalın ve yırtıcı ses kullanıcılarını ve yanından geçenleri adeta mest etmektedir.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Performans konusunda bu aracı akranlarından ayıran detayı şu benzetmeyle
    tarifleyebilirim;
    İki tane iyi yüzücü düşünün. Önlerinde daima suyun altından gitmeleri gereken bir
    parkur var. İkisi de çok iyi yüzüyor. Fakat yüzücülerden biri, diyafram kullanımını
    konusunda uzman. Bu sebeple suyun altında uzun süreler kalabiliyor. Diğeri ise
    yüzme konusunda oldukça atik fakat diyaframını kullanamıyor. Sizce bu parkurda
    hangisinin şansı yüksek olur ? Tabi ki standart haliyle dakikada 8100devir
    çevirebilen ve kadranında 9500devir okuduğunuz EP3 Type-R.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Birçok aracın 6000’li devirlerde bir üst vitese ihtiyacı olurken, siz VTEC teknolojisi
    sayesinde Type-R’da bu noktada filmi yeni başlatıyorsunuz. Yani diyaframı
    kullanmaya başlıyorsunuz…
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Fabrika çıkışı 0-100km hızlanma değeri 6,8 saniye olan araçta, yeni lastiklerle
    yaptığım denemelerde 6,5 saniye gibi zamanları rahatlıkla elde edebiliyorum. EP3,
    1000metreyi 27 saniye gibi iyi bir zamanda kat edebiliyor. Kağıt üzerindeki son
    hızı 235km/h olarak görünse de, uzun yol denemelerinde rahatlıkla 250’li rakamları
    görmeniz mümkün. Adeta yıllara meydan okuyan ve performansından bir saniye
    bile ödün vermeyen bu motor konusunda Honda’yı ne kadar takdir etsek azdır...
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Type-R serilerinin kodları aşağıdaki şekilde sıralanıyor;
    FN2 = Civic Type R - 2007 - Günümüze kadar
    EP3 = Civic Type R - 2001-2005
    EK9 = Civic Type R - 1997-2000
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Genel kullanıcı yorumlarına baktığınızda, EP3’ün yeni selefi olan FN2’ye göre
    piyasada daha çok tutulduğunu ve aynı şekilde yapılan modifiyelere daha olumlu
    tepkiler verdiğini görebiliyorsunuz. EP3’ün sürüş dinamiklerini ve rijitliğini maalesef
    ki ben de FN2’de göremedim. Şüphesiz FN2 daha konforlu, fakat kesinlikle daha
    tehlikeli bir makine değil.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Aracın şanzımanı Honda üretimi 6 ileri vitesli yakın oranlı manuel sistemden
    oluşuyor. Vites kolunun konumu özel olarak tasarlanmış ve spor otomobillerdeki
    alışagelmiş konumundan farklı olarak, aracın konsolu üzerinde konumlandırılmış.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Kısa geçiş aralıkları ve konumu sebebiyle çok rahat bir kullanım ve hızlı geçişler
    yapabilmenizi sağlıyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Şanzımanın çok yüksek devirlerdeki vites değişimleri sebebiyle belli periyotlarda
    bakıma ihtiyacı olabiliyor(Senkromeç değişimleri).
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Fabrika çıkışlı sert spor süspansiyona sahip araçta, arka kısımda çift salıncaklı
    süspansiyon kullanılıyor. EPS (elektrikli direksiyon) ile, direksiyon tepkilerine
    gecikmesiz ve hisli tepkiler alabiliyorsunuz. ESP olmayışı bir eksiklik gibi görünse
    de, Viraj denge çubukları ve kule gergilerinin desteği sayesinde ani manevra ve
    virajlarda çizginizi bozmadan ilerleyebiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Şunu belirtmek isterim ki, bu aracın size verdiği hissiyatta, virajdan çok düz yolda
    keyif alınabileceği yönünde. Yol tutuş anlamında belki ESP’li bir Golf GTI ile
    yarışamayabilir ama düzlükte fazlasıyla üstesinden geleceğinden emin olabilirsiniz.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Fabrika çıkışında 205/45/17 ölçülerinde performans lastikleri ve EP3 ile
    özdeşleşmiş standart 17” çelik jantları bulunuyor. Ben bir nebze aracı yükseltmek
    için 215 genişliğinde lastik ebatı ve yol tutuşuna katkı sağlamak için spor yay
    tercih ettim.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    EP3 Honda Civic Type-R’ın iç konsolu alışılmışın biraz dışında. Momo tasarımına
    sahip 3 kollu yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi, beyaz zemin üzerine işlenmiş
    kadranlar, dünyaca ünlü koltuk üreticisi Recaro üretimi alcantara spor koltuklar,
    konsola monte edilmiş 6 ileri vites kolu üzerinde Alüminyum Vites topuzu, R tipi
    amblemler, SRS çift ön hava yastıkları, orijinal renkli camlar, klima, elektrikli ve
    ısıtmalı aynalar ve müzik sisteminin olduğu mütevazi fakat sizi ateşleyen bir iç
    tasarıma sahip.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Type-R işlemeli Recaro koltukların yan destekleri oldukça yeterli düzeyde ve
    virajlarda sizi sarmalayan bir yapıya sahipler.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Koltuklar her nekadar yıllara meydan okurcasına dayanıklı olsalar da, oturma bölmelerinde
    zamanla deformasyon meydana gelebiliyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    İyi bir döşemecide bu deformasyonları benim gibi düzelttirebilmeniz mümkün.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Araca önden bakıldığında kaput ve ön camın neredeyse birbirine paralel olarak bir
    su damlası edasıyla yükseldiğini görüyorsunuz. Bu tasarım aracın sürtünme
    katsayısına çok büyük etki ediyor ve 0,32lik iyi bir değer elde edilmesine katkıda
    bulunuyor (sürtünme katsayılarında karşılaştırma yapmak adına; Ferrari
    F430:0,34, Golf V GTI:0,32, Nissan 350Z:0,30, Porsche Boxster:0,29, Toyota
    Prius:0,26). Otoban ve pürüzsüz yollarda aracın adeta yol üzerinde süzüldüğüne
    şahit oluyorsunuz. Bozuk ve kasisli yollarda ise klasik Uzak doğu araçlarındaki sert
    süspansiyon etkileriyle karşılaşıyorsunuz.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    4135mm uzunluğundaki aracın genişliği 1695mm ve yüksekliği 1430mm
    ölçülerinde. Aracın ağırlığı 1210kg.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Bagaj hacmi 315 litre kapasite ile birçok B ve C sınıfı araçla yarışır düzeyde (Vw
    Golf 350lt, Ford Focus 316lt).
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Keskin fakat yuvarlatılmış hatları ve aerodinamik yapısı sebebiyle bu aracı yıkamak
    çok kolay ve eğlenceli. Uzun kapı açısı sebebiyle arka koltuklara inip binmek
    oldukça rahat ve konforlu.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    2,5 yaşındaki oğlumun çocuk koltuğunu arkaya rahatlıkla yerleştirebildim.
    Genellikle yolculuklarımızda eşim arkada oğlumla birlikte oturuyor ve ondan aldığım
    geri bildirimlerde, tek kapı dezavantajı dışında arka kısmın oldukça ferah ve rahat
    olduğu yönünde. Arka kısımda şaft tüneli yüksekliği olmamasının da bu rahatlıkta
    büyük etkisi bulunuyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    97 oktan benzin kullanılması önerilen aracın yakıt deposu 50 litre hacminde. Uzun
    yol tecrübelerimde şaşkınlıkla elde ettiğim sonuçlar bu aracın performans ve
    ekonomi anlamlarında bana çift karakterli olduğunu göstermiştir.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Öyleki; İstanbul – Fethiye yolculuğumda bir depo ile (50lt) 753km yol kat ettim…
    Bu yolculukta ortalama hızım 90-110km/h arasında olurken, Ortalama tüketimim
    100km’de 6,7 lt gibi imrendirici bir sonuçla gerçekleşti. Biraz daha dikkatli bir
    kullanımla bu araçta bir depo ile 800km gitmek hayal değil.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    İstanbul şehir içi trafiğinde 9-10litre civarındaki tüketim, spor ve agresif
    kullanımlarınızda 12-13lt civarına kadar yükselebiliyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Aracın frenlerinin bir Honda’dan beklenmeyecek şekilde iyi olduğunu söyleyebilirim.
    Öyleki; 100km hızla giderken yapılan ani frenlemede üç kanallı ABS ve EBD
    (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) sayesinde 37 metre gibi iyi bir referans aralığında
    durabiliyorsunuz. Daha önce kullandığım Audi A4 Quattro aracımda aynı
    değerlere(37m) sahipti.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Bu kasanın dört kapılı versiyonunun 2001 yılında katıldığı EURO NCAP çarpışma
    testlerinde 4 yıldız aldığını görüyoruz. 2001 yılında zorlu şartlar altında yapılan bu
    testin günümüz esnek koşullarında yapılması durumunda ise rahatlıkla 5 yıldızı
    alabileceğini söyleyebilirim.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Sürücü ve yolcu hava yastıkları bulunan araçta tampon ve kapılarda güvenlik
    barları mevcut. Arka park sensörü ile, İmmobilizer ve merkezi kilit sistemiyle
    donatılan araçta, kapıları dışarıdan kilitlediğinizde açık camlarınız otomatik olarak
    kapanıyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Çoğu kullanıcısının kısa aralıklarla tecrübe ettiği EP3 Type-R’ın, kapalı garajında
    yılda birkaç kereliğine dahi olsa kullanmak için muhafaza eden kullanıcıları da
    bulunuyor. Sahip olduğunuz Type-R, biraz bilinçli ellerde kalmış ve kendisine
    gerekli bakımlar zamanında yapılmışsa, ilk günkü kondisyonundan ve ihtişamından
    taviz vermeden yıllara meydan okurcasına kalabilmiş olduğunu rahatlıkla
    görebilirsiniz.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Motor mekaniğinde ve şanzımanında kronik bir sorun bulunmayan ve günümüzde
    de genelde sorunsuz olan EP3’ler, amatörce yapılmış motor modifiyesi ve dikkatsiz
    kullanıma maruz kalmadığı sürece çok uzun km’ler boyunca sadece periyodik
    bakımlarını yaparak kullanabileceğiniz bir araç.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Kozmetik anlamda zaman zaman yapacağınız ufak dokunuşlarla aracı daha canlı
    ve çekici hale getirebilirsiniz. Örneğin sürücü koltuğunun oturma kısmında zamanla
    deformasyon oluşabiliyor veya direksiyon derisinin yenilenmesi gerekebiliyor. Aynı
    şekilde el freninin ucundaki boya zamanla aşınabiliyor. Tüm bunlar küçük
    bütçelerle eski haline getirilebilen ve bu esnada araçtan büyük zevkler almanıza
    sebep olan uğraşlar oluyor. Şunu da belirtmeliyim ki, çoğu kullanıcı için
    kozmetikten ziyade Type-R EP3 bir performans aracıdır. Ancak eğer sizde benim
    gibi çok titiz ve özenli bir kullanıcıysanız bahsettiğim ufak pürüzler gözünüze
    batabilir ve onları düzeltme yoluna gidebilirsiniz.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    2004 yılında EP3 bir makyaj geçirdi. Teknik ve yürüyen aksamda bir değişiklik
    olmazken, görsellik anlamında farlar mercekli hale çevrildi, döşemlerde kırmızı
    renge yer verildi ve ön tampon tasarımında farklılığa gidildi. Piyasadaki makyaj
    öncesi üretilen birçok araca(2002-2003) tutkunları tarafından makyaj sonrası
    değişiklikler ilave olarak eklenmiştir. Benim aracımda makyajlı görünüme sahip.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Bugüne kadar oldukça fazla ve hızlı araç tecrübe etmiş biri olarak şunu rahatlıkla
    söyleyebilirim ki, Type-R’a her binişinizde aracı ilk aldığınız günkü heyecanı tekrar
    tekrar yaşıyorsunuz. Yolda ilerlerken sizin rakibiniz olmayı hayal eden araçlara,
    küstahça içten gülümsemeleriniz aracın karakteristiğinin size yansımasının sadece
    bir sonucu. VTEC açılması sürücüde adeta bir bağımlılık yarattığından, ayağınızın
    altındaki gücü dizginlemek böyle bir araçta pekte mümkün olmayabiliyor.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Aracın tuning konusundaki başarıları hakkında buradan çok fazla detaya
    giremeyeceğim ama bu işle ilgilenenler bu araçların tuning camiasında ne kadar
    değerli olduğunu ve yapılan çalışmalara ne kadar iyi sonuçlar verdiğini mutlaka
    bilirler. İşi birkaç gömlek yukarı taşımış, Turbo uygulamaları içeren projeler dahi
    görmek mümkün.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Tramer sistemi ile EP3’lerin yıldızlarının pekte barışmadıklarını söyleyebilirim.
    Öyleki; aracın 2 veya 3 katı değerinde hasar kayıtlı araçlara dahi rastlamak
    mümkün. Bu konuda detaylı bir araştırma ile neredeyse tramer kaydı olmayan bir
    araç aldığım için kendimi şanslı görüyorum. Tramer kaydı olsa da piyasada çok iyi
    toparlanmış ve kondisyonu çok iyi araçlara rastlamak da mümkün.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Aracın efsaneleşen ve koleksiyon olma yoluna doğru giden bir piyasası mevcut.
    Bana göre bu araç, yakaladığı bu trend ile, size verdiği haz ve keyfin yanında, bir
    çok ekonomik enstrümana göre daha iyi bir getirili yatırım aracı olarak da
    düşünülebilir. Aracın temiz olanlarının piyasa değeri, 45-55bin TL aralığına
    oturmuş durumda.
     Test / İnceleme Honda Civic Type-R (Ep3)
    Honda markasını ayrı bir yere koymamdaki mühendislik harikası modellerden
    ikisinden birini(S2000-Type-R) genel anlamda imkanları el veren herkesin kısa
    süreliğine dahi olsa alıp kullanmasını şiddetle önereceğim bir araç...







  • Elinize sağlık güzel inceleme olmuş
  • Ellerinize sağlık, kazasız belasız kullanın, çok beğendiğim araçlardan biri...
  • Sonuna kadar zevkle okudum...

    Elinize sağlık,forumun ortaokul seviyesinde seyrettiği su günlerde ilaç gibi geldi diyebilirim.

    Tekrardan sonsuz teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir araç ancak bu kadar detaylı anlatılır..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel inceleme gerçekten,emeğinize sağlık.
  • Bunların ön konsolu hoşuma gidiyor. İnceleme için elinize sağlık
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arabaya yakışır bir inceleme olmuş teşekkürler.
  • Elinize sağlık, çok güzel inceleme
  • Cok guzel bir inceleme olmus elinize kolunuza saglik, Allah kaza bela vermesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok çok özel araç
  • Al sana inceleme.

    Tek foto koymayip link yapistiranlar ders alsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efsane araç hondayi sevmem ama ep3 çok başka geliyor bana eski sahibide iyi bakmis nubuk detaylarida çok iyi olmus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış hatırlamıyorsam bir kaç gün önce bu aracı İkiler Honda'da canlı canlı görmüştüm.
    Maşallah çok güzel araç.
  • Anlatımınız güzel arabanızı sevdiğiniz açıkça hissediliyor ama güvenlik konusunda aşağıdaki paragrafınız çok yanlış olmuş. Yıllar ilerledikçe NCAP testlerine yeni zorluklar (challenge) ekleniyor ve yıldız almak zorlaşıyor. 2001'de 4 yıldız almış bir araç bugün en iyi ihtimal 2 ya da 3 yıldız alabilir. Herşeyden önce 2001 yılında ESP yıldız düşürmek için bir etken değilken bugün ESP yoksa doğrudan bir yıldız düşürüyorlar.



    "Bu kasanın dört kapılı versiyonunun 2001 yılında katıldığı EURO NCAP çarpışma
    testlerinde 4 yıldız aldığını görüyoruz. 2001 yılında zorlu şartlar altında yapılan bu
    testin günümüz esnek koşullarında yapılması durumunda ise rahatlıkla 5 yıldızı
    alabileceğini söyleyebilirim. "
  • Konunun hepsini okumadım mobil olduğumdan dolayı ama dibim düştü diyebilirim. Konuyu sonra tekrar inceleyeceğim.
    Paylaşım için teşekkürler...


    Aracı yaşlı bir bayandanmı aldınız acaba ?
  • Elinize sağlık bir saniye bile sıkılmadan okudum, kazasız belasız kullanın Çok beğendiüğim bir araç EP3 Type-R bir gün kullanmak bize de nasip olur İnşallah
  • harika olmuş ellerinize sağlık
  • Son zamanlarda gördüğüm en detaylı, en objektif, profesyonelce incelemelerden biri elinize sağlık..
  • Emeğinize sağlık , çok detaylı ve faydalı bir paylaşım olmuş. Araca gelecek olursak motoru dışında efsane olabilecek bir yönü olduğunu pek düşünmüyorum.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.