Şimdi Ara

Test-İlk sürüş: Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
1
Favori
19.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu ailenin en dikkat çekici versiyonu ise Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP. Bu modelin en önemli özelliği ise motoru. Çünkü bu otomobil 875 cc’lik (0.9 lt), 2 silindirli, 8 supaplı, turbo, benzinli motora sahip. Litre başına 97 HP güç üretebilen bu motorun Fiat Punto 0.9 TwinAir’deki maksimum gücü ise 85 HP. TwinAir olarak adlandırılan motor, 5500 d/d’de 85 HP güç ve 2000 d/d’de 2000 Nm tork üretiyor. 307 mm x 500 mm x 596 mm boyutlarında ve 85 kg ağırlığındaki bu motor, Euro 6 normlarını şimdiden karşılamasıyla dikkat çekiyor. 1.2 8V benzinli motora göre yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan, bunun yanında yüzde 25 daha iyi bir performans sergileyen bu yenilikçi motor, Fiat Punto’nun 1075 kg boş ağırlığa sahip 3 kapılı versiyonunda şehir içinde 4.9 lt/100 km, şehir dışında 3.8 lt/100 km, ortalamada ise 4.2 lt/100 km benzin tüketiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen Punto 0.9 TwinAir Turbo’nun ortalama karbondioksit salınımı ise sadece 98 g/km. Bu rakam emisyon tablosunda en iyi değer olan “A” harfine denk geliyor. Maksimum hızı 172 km/s olarak açıklanan Fiat Punto 0.9 TwinAir’in 0-100 km/s hızlanma süresi ise 12.7 saniye.

    İtalya’da kullandık

    Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP’yi İtalya’da, Fiat’ın test pisti olan Balocco Pisti’nin çevresinde kullandık. 4065 mm uzunluğa, 1687 mm genişliğe, 1490 mm yüksekliğe ve 2510 mm dingil mesafesine sahip olan Fiat Punto, makyajlı versiyonunda artık sadece Punto olarak adlandırılıyor. Kısacası adındaki “Grande” ve/veya “Evo” takılarından kurtulmuş durumda. Dış görünümü yenilenen, yeni renk ve donanımlara, iç mekânda ise daha yüksek malzeme kalitesine ve yeni döşemelere kavuşan Fiat Punto, yeni TwinAir Turbo motorla adından çok söz ettirecek. 875 cc hacmindeki motor, onu ilk kez kullanmamızdan önce kafalarda soru işaretleri yaratmıştı. Acaba bu iki silindirli motor, Punto’nun 1075 kg’lik kasasını (3 kapı) taşıyabilecek miydi? Çok gürültü yapmayacak mıydı? Ara hızlanmalarda yetersiz kalmayacak mıydı? Tüm bu sorularımızın cevaplarını, Balocco Pisti’nde teslim aldığımız ve trafiğe açık İtalya yollarında kullandığımız test aracıyla almış olduk.

    Performansı nasıl?

    Bu sorunun cevabını vermeden önce, bu otomobilin performans öncelikli geliştirilmediğini, aksine düşük yakıt tüketimi ve emisyon hedeflendiğini belirteyim. Ama Fiat mühendisleri, düşük yakıt tüketen bir araca sahip olmak isteyen ama bazı ihtiyaç hallerinde performans beklentisi de olan sürücüleri unutmamışlar. Bu noktada, Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP’de yer alan çok güzel bir özellikten bahsetmek istiyorum: ECO butonu. Ön konsolda yer alan (Bu kadar önemli bir butonun yeri keşke biraz daha belirgin olsaydı) ECO butonu, motordan aldığınız performansı direkt olarak etkileme özelliğine sahip. Nasıl mı? Bu buton aktif değilken, motor 2000 d/d’de 145 Nm tork üretiyor. Ama siz ECO butonuna basarsanız, maksimum tork 2500 d/d’de 110 Nm’ye düşüyor. Bu da direkt olarak performansı ve yakıt tüketimini düşürüyor. Kısacası, Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP, performans isteyene performans, düşük tüketim isteyene düşük tüketim sunuyor. Yaptığımız test sürüşünde, farklı hızlarda, yol bilgisayarının anlık yakıt tüketimi verilerine bakarak yaptığımız gözlemde, ECO butonunun gerçekten de yakıt tüketimini önemli oranda düşürdüğünü gördük. Ara başlıkta sorduğumuz sorunun cevabı da bu yüzden iki türlü. ECO butonu kapalıyken, motorun 875 cc ve 2 silindirli olduğunu anlamıyorsunuz. Yani performans son derece yeterli. Ama ECO butonu devredeyken sollamaya çıkmamakta ve araçtan performans beklememekte fayda var. Gösterge panelindeki vites küçültme-büyütme uyarıları da düşük yakıt tüketimi amaçlanarak yerleştirilmiş. Motorun sesi ise, biraz scooter’ları andırıyor. Otomobilin izolasyonu daha iyi olabilirmiş. Özellikle yüksek hızlarda, iç mekana fazlaca ses giriyor. Motordan ziyade egzozdan gelen ses ise, kimi sürücüler için sportif bir haz bile yaratabilir. 6 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri net ve sorunsuz.

    Alıntıdır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozn.Onl -- 20 Şubat 2012; 13:18:17 >







  • benim 1.2 Clio'dan daha performanslı ve yakıt tüketimide neredeyse yarı yarıya
  • Nihat Sırdar bu arabayı acayip övmüştü performans olsun yakıt olsun.

    Kısmetse seneye benim olacak bu bebek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haydarpaşa62 -- 20 Şubat 2012; 13:31:09 >
  • Sıkıldım artık findik motorlardan , zaten vergi avantaji yok minumum 1.3 olmasi lazim aracın. Uzun yolda eziyete döner 0.9cclik makine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0.9 + sıralı lpg akar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi kim ne derse desin FIAT motor yapmayı biliyor.
  • Türkiyeye ne zaman gelicek bu motor ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Seat Leon 1.4 Tsi 140 Hp Test
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 4.9 lt tüketim nefis tam benlik bu araç umarım Türkiyeye getirirler bu motoru.
  • Birileri çıkıp, 'gitmez bu araba' diyecektir ama;
    makul bir fiyatla (bence 30.000 TL'nin az altı veya az üstü) tam halk arabası olur.

    1000 cc'nin altında multijet dizel de bekliyorum Fiat'tan.

    Tebrik etmek lazım Fiat'ı...
  • 1000 cc altına yeni bir grup koyup MTV ve ÖTV bu grupta özel değerlendirilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi colibaly -- 20 Şubat 2012; 14:13:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F10

    Sıkıldım artık findik motorlardan , zaten vergi avantaji yok minumum 1.3 olmasi lazim aracın. Uzun yolda eziyete döner 0.9cclik makine.

    Senin devletinin abuk subuk vergilendirme sistemi yüzünden fındık motor kötü mü oluyor? Hayır.

    2012 yılının ikinci ayının yarısını geçtik, vergi silindir hacmine göre alınıyor. Utanç verici.
  • Yeni Punto’ya iki silindir yetiyor!
    İtalya’da kullanma fırsatı bulduğumuz diğer Fiat modeli 2012 makyajına uğrayan Punto oldu. 1993 yılından beri yollarda olan Punto, 2005 yılında güncel formuna kavuşup Grande Punto ismini almıştı. Tasarımıyla çok beğenilen Grande Punto, en çok eleştirildiği nokta olan iç tasarımından 2009 yılında tanıtılan Punto Evo ile kurtuldu. 2012 model yılında tekrar özüne dönen, yani Punto ismini alan yeni model, Punto Evo ile aynı iç mekana sahipken dış tasarımında daha yeni çizgilere kavuştu.

    Geçmişe dönüş!

    Punto’nun yenilenen tasarımında dikkat çeken tek nokta, Punto Evo’nun önündeki Fiat logosu üzerindeki kromajlı şeridin artık olmaması. Çift renkli tampon tasarımını da bir kenera bırakan Fiat tasarımcıları Grande Punto’nun beğenilen çizgilerine geri dönmüşler gibi görünüyor. Tasarımında Maserati izleri olan Punto, şık görünüyor ama bu bile yaşlandığı gerçeğinin önüne geçemiyor.

    İç mekanda ise yılların etkisini göremiyorsunuz. Evo makyajı ile değişen iç mekan derli toplu yapısıyla beğeni kazanıyor. City modu sayesinde düşük hızlarda tüy kadar hafif bir direksiyon yapısına sahip olan Punto, bu sınıfın konfor ve sürüş özelliklerini rahatlıkla karşılıyor.

    Fiat Punto pek çok yeni teknolojinin ilk kullanıldığı modellerden biri. 1999 yılında CVT şanzıman, yine aynı yılda JTD common rail dizel, 2003’de Multijet ve 2009’da Multiair teknolojilerini kullanmış olan Punto, bu listeye 2012 yılında Twinair’i ekliyor. Fiat yetkililerinin gururla tanıttığı iki silindirli benzinli motor, dizeller kadar düşük yakıt tüketimiyle ön plana çıkıyor. Hacim küçültme modasının son yıllardaki en çok konuşulan motoru olan Twinair’la birlikte 9 motor seçeneğine daha sahip olan Punto sınıfının en geniş motor gamına sahip otomobili olma özelliğine sahip. Ülkemizde dizel versiyonları ile iyi satış rakamları yakalayan Punto, 75 hp ve 95 hp gücündeki dizel motorlarına 85 hp’lik bir yenisini daha ekliyor. İkinci jenerasyon Multijet motorlardan 85 ve 95 hp gücünde olan seçeneklerde Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor ve 85 hp’lik seçenek 2,9 lt/100 km şehir dışı verisi ile bir rekora imza atıyor. Bu versiyonun CO2 salınımı ise sadece 90 g/km.

    Kaputun altındaki en büyük yenilik: Twinair

    Test parkurundaki Punto’ların tamamı 0.9 litrelik Twinair motorlu versiyonlardan oluşuyordu ve zaten bu versiyon benim de en çok merak ettiğim motora sahipti. 0,9 litrelik iki silindirli ünite, turbo beslemesi sayesinde bu küçük hacminden 5500 d/d’de 85 hp güç üretiyor ve 2000 d/d’de 145 Nm tork değerine sahip. Araçlara binmeden önce verilen brifingde twinair motorun titreşiminin azaltılması için kavrama üzerinde yapılmış çalışmalardan bahsedilmişti ancak benim hala şüphelerim vardı. Motoru çalıştırmamla kafamdaki soru işaretleri birer birer kayboldu. Rölantide neredeyse titreşimsiz olan motor, maksimum torkunu verdiği devirde de aynı yapısını koruyor fakat devir yükseldikçe iki silindirli olduğunu daha fazla gizleyemiyor. Hemen yola çıkıyoruz ve twinair’ın düşük devirlerdeki başarısı göze çarpıyor. Punto’yu rahatlıkla hareket ettiren ünite, 6 kademeli manuel şanzımanla kombine edilerek Punto’nun daha ekonomik yol alması hedeflenmiş. Orta konsoldaki ECO butonu sayesinde gaz pedalı tepkilerini değiştiren araç daha ekonomik bir sürüş tarzına bürünüyor. Alıştığımız motor karakterinden daha farklı bir yapıda olan Twinair tıpkı bir motosiklet motoru gibi hızlı şekilde devirleniyor ve devrini hemen kaybetmiyor. 145 Nm’lik torkun üretildiği devir bandında yol aldığınızda 5 lt/100 km civarında tüketim değerleri rahatlıkla yakalayabildik. Daha dikkatli kullanıldığında bu değeri düşürmek mümkün. 0.9 litrelik motorla Punto’nun çekilmez olacağını düşünüyorsanız 12.7 saniyelik 0-100 km/s ve 172 km/s maksimum hız değerlerinin 1,3 Multijet 75 hp’den daha başarılı olduğunu hatırlatırım.
    Selim Erkek - İtalya
    http://www.arabam.com/haber/Lansman-Yeni-Puntoya-iki-silindir-yetiyor/Detay-294597




  • "1.4 motor gitmez" diye çok atan tutan oldu. Polo GTI ile bir tur tavsiye ediyorum kendilerine. Görsünler gider mi gitmez mi

    Yeni teknolojiler akaryakıtın daha verimli kullanılarak daha fazla enerji üretilmesini sağlıyorlar.

    Turbonun olayı nedir? Silindire daha fazla hava göndererek yakıtın daha verimli yakılmasını sağlar. Az da olsa kimya bilgisi olan ne demek istediğimi anlar zaten.

    Senin elinde 3000 cc motor olsun. Akaryakıtı verimli bir şekilde yakamadığı sürece ne numarası olacak, çok merak ediyorum?

    10 kg'lık LCD televizyonun 50 kg'lık tüplü televizyondan çok daha iyi çalıştığına, çok daha fazla teknoloji barındırdığına inanıyorsunuz da, yeni nesil turbo motorların atmosferik motorlardan daha verimli olabileceğine niye inanmıyorsunuz?

    Elimizdeki incecik telefonları atalım, hepimiz gidip Nokia 5110 alalım o zaman.




  • Verilere bakılırsa yokuşlarda bayılacak bir alet gibi görülmüyor.
    Tabi sene oldu 2012 ekonomi yapıcaz diye 0.9 cc araçlara biniyor olmamız ayrı bir garabet
  • Ne öyle ya kalem ucu gibi 0.9

    Bizim milleitimiz tutmaz bu aracı.
  • benzinli ve şehiriçi 4.9 !!

    harika ötesi
  • Millet 1.3 dizel hızlanması 14-15 sn olan araçları biniyor ve performansından da gayet memnun.

    Bu 0.9 cc turbo motor her ne olursa olsun performansı tatminkardır diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Ne öyle ya kalem ucu gibi 0.9

    Bizim milleitimiz tutmaz bu aracı.


    Benim de aklıma ilk o gelmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    Vallahi kim ne derse desin FIAT motor yapmayı biliyor.

    +1
  • Eco butonu güzel olmuş ama normalde 12.7 sn iken eco modunda performansı çok çalıyorsa 15 sn olur muhtemelen.
    Multijetten hızlı ve aynı yakıyor mükemmel.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.