Türkiye'deki şebeke voltajı 220 değil, 230. Buna göre 50 metrede tek faz 3,5 kw için 3*4 mm2 kablo, trifaz 11 kw için 5*2,5 mm2 kablo, yönetmeliğe uygun. Arkadaşın önerdiği sistem, teoride doğru. 5*2,5 mm2 kablodaki damarları çifter olarak kullanılırsa, 4 mm2'den daha iyi gerilim düşümü elde edilir. Buradaki yegane dezavantaj şudur; faz ve nötr için ayrı ayrı kullanılan çift kablo damarından biri herhangi bir nedenle koparsa, diğer kablodan da güç geçtiği için koptuğu anlaşılmayacak ve gerilim düşümü, %5'e yaklaşacaktır. ABD, Çin gibi ülkelerde bu sınır %10 ve üstü kayıp gerilim çökmesi olarak kabul edilir. Türkiye'de gerilim çökmesi standardı %5 ve üstüdür, ancak kabloyu tüketici alacaksa bu sınırı %3'e indirirken, kablo masrafını dağıtım şirketi ya da devletin kendisi karşılayacaksa %10'a çıkartıyor. Paralel kablo birleştirme, tesisat olarak döşeniyorsa, bu kablo kopması durumunda fark edilememesi yüzünden dünyanın her yerinde yasaktır, ama kullanmayan da yoktur. 25 yıllık bilgi işlemciyim ve kendi evimde de, işyerinde de, bu yöntemi, kontrol edebileceğim yerlerdeyse kullandım. Şu an arkadaşın durumunda olsam, bütçem de kısıtlıysa, @_EUA_ nickli arkadaşın önerdiği şekilde yapardım. |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2661. sayfa)


-
-
Çok saçma 1 kişi fazla otursun diye bagajdan feragat ediliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Frunka bi çuval patates atıp ağırlık yapmak lazım
-
Valla diğerini bilmiyorum ama @_EUA_ arkadaş yüksek lisans bitirme tezi elektrikli arabaların şarj sistemi üzerine olan bilgisayar yüksek mühendisi...
Edit: Diğeri de köşedeki cahil bir elektrikçiymiş anladığım kadarıyla. Elektrik konusunda insanların korkularından ve cehaletlerinden faydalanmaya alışmış. Müşterilerini de risk var yangın çıkar, komşularının da başını yakarsın gibi sözlerle korkutup gereksiz şekilde yüksek kesitli kablo satıyor heralde. Bildiği şey bu. Yangın falan çıkacağı yok yani...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _EUA_ -- 19 Ağustos 2025; 12:58:42 > -
-
Valla 220 yi görünce seviniyoruz biz. 230'u kim kaybetmiş de biz bulalım. (İstanbulun göbeği). Ben hesaplarda 220 olarak kullanıyorum hep. Olay sadece kablo birleştirme değil beyfendi.3 fazda da 2.5mm kablo da yetmez diye iddia ediyor... Sonuçta gerilim çökmesi hat üzerinde %50 bile olsa, 2.5mm kabloyu 16A çekerek yakamazsınız ki. Yangın tehlikesi falan yok. Sadece voltaj çok düşerse araba şarjında sıkıntı yaşarsınız hepsi o...
Siz eğer 2+2 yapılmış 2.5mm kablodan 32A çekmeye kalkarsanız ve kablolardan biri koparsa işte o noktada tehlike oluşur ancak. Biz 2+2 bağlamayı daha çok akım taşıyabilmek için değil, voltaj çökmesini yarıya indirmek için öneriyoruz. İkisi çok farklı şeyler ama daha işini doğru dürüst bilmeyen, ezbere alışmış kişiler bunu anlayamıyor.
Kablo birleştirmede çok güzel aletler var artık. 2+2 konfigürasyonda 32A çekmeye çalışacaklar için, kablo sıcaklığını takip eden devre kesiciler çıktı. Termistör probunu kabloya sarıyorsunuz, eğer olur da kablonun biri koparsa, tek kalan kablo fazla ısınıyor ve devre kesici ayarladığınız sıcaklıkta şak diye devreyi kesiyor. Yani eskinin problemlerine de çözüm buldu teknoloji. Eğer bu tip bir hattınız var ise, NTC li dijital bir MSB yada RCBO kullanmanızı öneririm. 30-40$ mı neydi 3 faz olanı AliExpressde. Saygılar.
-
Araya giriyorum ama:
benim Tcell 10 GB isi 300 idi şimdi Tcell 20 GBa 580 TL istiyor.
Vodanun önünden geçerken gördüm tek günlük kampanya dediler 20 GB 182 TL.
Tcell kontratıma 20 gün kalmıştı ama yaptım başvuruyu 580 nere 180 nere ?
-
Kampanyalar dönemlik oluyor. Genelde Vodafone ve TT böyle kısa süreli aksiyon kampanyalara yapabiliyor. Denk gelip faydalanmak güzel. Hayırlı olsun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar, 2. sim kartınız yada esiminiz varsa en kralı faturasız Telekom data hattı. İnternet kullanımını telefondan data hattına alıyorsunuz, 6 ay 50GB 450₺ veriyorsunuz bitti gitti.. Yani her ay değil, 1 kere alıyorsunuz 6 ay kullanıyorsunuz.
Ama bu 50GB diğer hatların 50GB'ına benzemiyor. Vodafonda aylık 20GB yetmezdi bana. Ek paket neyim arardım. Bunda normal hattın datasını kullanmamaya başladım. Sonra normal telefon paketi de almaz oldum... Dışarıda düşünmeden youtube, instagram,facebook takılıyorum. Android Auto kullanıyorum. 3 hafta yaylalarda, otellerde gezdim. Bitiremedim. 6 ay sonunda da 50GB kotamın 25GB'ı çöp oluyor çünkü. Bitiremiyorum ki! Kotamı zerre düşünmüyorum.
Bu cep telefonu operatörlerinin (bazılarında diyeyim ki avukatları ile uğraşmayayım) dehşet bir namussuzluk var. 1kb data göndersen bile onu 150kb sayıyor. O yüzden bakmışsın kota dolmuş. Tarifenizin ufak yazılarını okuyunca orada belirtiyor kimsenin anlamayacağı şekilde. O yüzden avrupadaki kullanımınız ile Türkiyedeki kullanımınız tutmuyor mesela. TR de daha çok telefon interneti kullandığınız için değil. TR de daha çok namussuzluk olduğu için..
Ha bana 50GB asla yetmez diyene 3 ay 100GB da 450₺. Süre sınırı da yok. 6 aylık 50GB aldın, 5. ayda bitirdin mi, bir daha al... şaka gibi ama gerçek. 2 ay önce tarife fiyatı 300₺ idi. Faturasız cep magnet 50 gb. Ona da %50 zam koydular. Yine de aylık 75₺ ye geliyor.
Tek sıkıntısı ilk hat alımında devlete verilen vergiler. Ona da katlanacağnız, n'apacağnız, mecbur.
-
超级充电站 SUPERCHARGEDyoutube
The global first drive of the Tesla Model Y L is here. The car has just been listed on Tesla China’s official website, starting at RMB 339,000. This launch is nothing short of a blitzkrieg for Tesla — the speed from reveal to test drives and market release has left the industry in awe. A three-row, six-seat Model Y is like timely rain for Tesla China. On one hand, it allows the company to handle domestic competition with greater ease; on the other, it gives Model 3/Y owners from recent years a strong reason to stay within the brand when upgrading or replacing their cars. Behind it all lies the overflow of Tesla China’s engineering capabilities. Now let’s see — with more than a dozen children of his own, does Elon Musk have a better understanding of three-row cars?https://www.youtube.com/watch?v=pupFHRiRkDg -
Kısmet olursa önümüzdeki günlerde evime şarj istasyonu kurulacak.. Tesla Wall connector aldım.. Elektrik işi yapan mühendis bir arkadaşla görüştüm, biz projeli çalışıyoruz dedi. Enerjisa'ya proje sunup öyle istasyonu kuruyoruz dedi. Aramızda projeyle şarj istasyonunu yaptıran var mı? İyi kötü bilgilenmek istiyorum..
-
Yanlisim varsa arkadaslar duzeltsin ama mevcut kapasiteniz yetiyorsa projeye ihtiyaciniz yok. Gereken malzemeleri alip isinin ehli birine kurdurabilirsiniz.
-
Tesekkurler hocam. Benimde kontrat zamanim geliyordu. Ilac gibi geldi🙏
-
-
Komşu Enerjisadan projeli olarak 22kW lık yaptırdı BMW wall box'ı bedava verdiği halde 40-50 bin kadar masrafı oldu
Biz 11 kW'ı projesiz yaptık 5x2.5 mm2 kablo, wifi akıllı sigorta, 3 faz priz ve Amazondan alınan taşınabilir 11 kW çin malı şarj cihazı, mesafe 12 m kadar.
30 mA Kaçak akım koruyucu ve devre kesici panoda zaten vardı.
Mesafe uzarsa 4 mm2 ye geçmekte yarar var voltaj düşümü ve enerji kaybı fazla olacaktır, nekadar kayıp olacağı üstteki mesajlarda verilmiş, bu kayıp kabul ediliyorsa ve araç veya şarj aleti düşük voltajdan sorun çıkartmıyorsa 2.5 ile de uzun mesafe olabilir.
Uzun Kabloyu makaraya sarmadıkça ısınma açık alanda dağılacağı için sorun yok fakat kablo yakanlar çoğunlukla Ya 1.0-1.5 mm2 hazır kalitesiz uzatma kullananlar Ya da uzun kabloyu makaraya sarıp ısınmasına sebep olanlar.
%5-%10 kaybı göze aldığınızda max 11 kW şarj yaparken yaklaşık 500-1000 W kabloda yakacaksınız bu kabloyu makaraya sararsanız 500-1000W bir ısıtıcı gibi kabloyu eritip yangın başlatabilir, Kablo düz döşenmiş durumda ısı dağılacağı için sorun olmayacak
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 19 Ağustos 2025; 15:28:27 >
-
Ikinci daha mantikli gibi. Sizi daha az ugrastirir ve daha saglam olur. Eminim o kablo kanalini "test edecek" insanlar olacaktir.
-
32A de 138W, 20A de ise 54w enerji açığa çıkar. 84W kardasınız AMA araç daha uzun sürede şarj olacağından, şarj bilgisayarı daha uzun süre açık kalacağından verimi düşürüyor bu durum. 7kW ile şarjda OBC verimi %93 iken, 20A de OBC şarj verimi %87 lerde falan oluyor. Yani kablodan %1 kazancınız olsa da %5 OBC den zararınız var. Bu yüzden akımın biraz daha yüksek olması, aracınızın daha verimli şarj olmasını sağlayacaktır diye düşürüyorum ben. 32A çok gerekli değil ama akımı 25-30A arasına çıkarttırdım ben verimli şarj etmek açısından. Ha ben olsam evde 3 faz varsa 3 damar kablo ile delta 3 faz da yapardım a toprağı bahçeden alarak, ayrı konu. En verimlisi o olur. Tabi tesla dışındaki araçların bu topolojiye uyumu olmayabiliyor...
-
Teşekkür ederim.. Ya kafamızı allak bullak ettiler, hele ki elektrikten falan anlamıyorsanız işiniz zor.. Biri projesiz yapmıyorum siz de yaptırmayın, diğeri gerek yok diyor. Öteki diyor ki sizin sözleşme gücünüz 9 kWh yeterli olmayabilir güç artırma gerekebilir, öteki diyor ki müstakil de şarj da hiç sorun yaşamazsınız.. Bugün birinden projeli fiyat istedim, çok gelirse tanıdığım çok iyi bir usta var, direk ona yaptıracağım..
-
Konu hakkında fazla bilgim yok ama proje olmadan kaçak elektrikten ceza yiyebilirsiniz, bi ara bi kaç kişiye ceza kesmişlerdi sanki
-
Sözleşmem gücümle ilgili faturada yazan şu: Çarpan/Demand/Anl.Gücü 1,000/-/9,040..
Şöyle bir durum var: Her gün işe gitmek zorunda değilim istediğim zaman şarja takma olanağım var..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X