|
TTR yerine, sabit tesisat olacağı ve sürekli toplanıp tekrar serilmeyeceği için "antigron" daha doğru bir seçim olur. TTR daha çok evden sarkıtılacak, hareketli tesisatlar için daha uygundur. Ayrıca kablo ev içinden geçecek ise halojensiz kablo seçilmelidir. Ayrıca "çok uzun" dan kasıt nedir biraz muallakta kalıyor. Uzunluk çok göreceli bir kavram. Daha teknik olarak; Eğer 3.5kW ile şarj edilecek ise kablodan 16A geçecektir. Bu da I**2 * R den; 16x16x 7.41 (ohm/km) /1000 x 2(dönüş) = ~3.8 watt/metre ısınma eder. Kablo ısındıkça bu 4w ı bulur. Yani hattın her metresinde 4w ısınma/tüketim olur. Hat 50 metre ise, 200w enerji kabloyu ısıtacak, boşa gidecek demektir. Araba 10 saatte şarj oluyor desek, sadece kablodan 2kW boşa enerji gider. Bunun önlemek adına 4mm kablo çekmek anlamlı gelmiyor bana. Benim kişisel düşüncem, şarj cihazı şu an desteklemese bile 3 faz kablo (5x2.5mm) çekmektir. Aynı enerji 3 faz şarj ile 50mt kabloda sadece 31w ısınma yaratır. 5 damar kabloyu 2L+2N+1E konfigürasyonda monofaz olarak bağlandığında direnç yarıya düşeceğinden kablo ısınması %50 düşer hem de ileride 3 faz şarj aletine geçiş için alt yapı da hazır olur. |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2659. sayfa)
2 Mobil
Popüler Konular listesinde
-
-
Muayenede sorun olmuyor hocam, konudan bağımsız 2 eski Audi A3 8V Sportline aracımı orjiinali 215/45/17'den 245/40/17 çevirdim ve bir seti 40.000 bir seti 50.000 kullanarak 2 muayeneden geçtim bu şekilde. Diş kalınlığını ölçüp geçiyorlar genelde. Belki de aracın orjinal jantları diye pek kurcalamadılar.
-
Tesla lastiğin yanağının ne olduğunu anlayamıyor mu Tesla yani?
Sadece kendinde kayıtlı lastik çapını dönüş sayısı ile mi çarpıyor?
Valla GPS den hızı/mesafeyi kontrol edip lastikdeki aşınmayı mm olarak veremiyor ise şaşırırım doğrusu...
-
Chatgpt boyle diyor:
Tesla kullanıcılarının en sık yaşadığı senaryo: 12V akü zayıflığı veya EPS ünitesinin arızaya düşmesi. Özellikle ekranda "Steering Assist Reduced" ya da benzeri bir uyarı da çıkar.
Benim de direksiyon sertleşti gibi geliyor ama onun dışında bir hata veya otopilotun devreye girememesi gibi bir sey yok. Takipteyim ben de.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu konuda kesin cevabı bulamadım. Forumlarda değişiyor yazan da var değişmiyor, araç kalibre oluyor diyen de...
-
Grok diyor ki, kendisi tespit ediyor. Ama etmezse:
Manual Wheel Configuration Update: Go to Controls > Service > Wheels & Tires > Configuration Select the new wheel size (e.g., 19", 20", or 21") to recalibrate the vehicle's systems.
-
Premiumu kapadıktan sonra arabada acaip acaip şeyler olmaya devam ediyor.
Dün akşam premium kapattıktan sonra ilk kez şarj ettim evde. Garaj 2. bodrumda ev 3. katta . Taktım şarja çıktım eve herşey normaldi. 10 dk sonra şarj durdu uayırısı geldi telefona. Tekrar girmeye çalıştım uygulamaya belki tekrar başlatırım diye. Ama uygulamanın şarj kısmı hiç çalışmıyor. Wifi açtım kapadım, uçak moduna girdim çıktım yok. şarj göstermiyor. Mecburen giyindim tekrar indim aşağı. Hayır arabada şarj normal çalışıyor. Üstelik garajda wifi telefonda mobil ağ olmamasına rağmen bir anda telefonda uygulama açıldı ve şarj göstermeye başladı. BT ile arabay bağlanması mı yetti , bilgiyi BTtan mı aldı anlamadım.
Daha enteresanı benim telefon android , tesla uygulamasının widget ı da var ana sayfada. Mesela widget %93 dolu gösteriyor. Uygulamaya giriyorum %79da kalmış ve uygulama bağlanmaya çalışıyor. Hayır %93 bilgisini nereden almış widget onu gösteriyor ama uygulamaya henüz o bilgi gelmemiş. 2-3 dakika dönüyor. sonra arabaya bağlanıp %93 gösteriyor
Premium varken bunlar pek olmazdı
-
Merhaba, iletişime geçme şansınız oldu mu acaba?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
cevap vermediler
-
Geliştirilmiş Otopilot'u sırf Otopilot devreden çıkmasın diye almak istiyorum. Malum, Juniper'da ACC ile Yarı Oto Pilot arasında hareket halinde geçiş yok. Uzun yolda otopilot kullanmayı seviyorum ama trafik kalabalıksa, sık sık sollama yapılacaksa devreden çıkarıp ACC'e geçiyorum. Bunu alırsam araç sürekli Oto Pilot'da durur, şerit değişikliklerini de sinyalle otomatik yaparım diye bir düşüncem var, yanlış/gereksiz mi olur?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bobby Hatfield -- 18 Ağustos 2025; 16:46:41 > -
tek fazda 220volt ile 3.5kw şarj edilecekse, saat ve şarj aleti arası 50 metre ise İç tesisat yönetmeliklerine göre Gerilim düşümü standartlara uygun ise max %3 ise, kablonuzda saf bakır ise 4.3mm2 olmalıdır, eğer kablonuz aluminyum ise 6.88mm2 olmalıdır, kablo saflığından emin degilseniz karışık içerikse aluminyum-bakır 6mm2 kablo kullanmanız gereklidir, 3 fazda olsa sistem 2.5 luk kablo kesiti, o mesafe için standartlara uygun degildir,
-
lbg range hankook ile gelmisti arac 23000 km de hic bir sikinti yok sukur hala
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Eap ilk yorumlariniz nedir ? almaya deger mi !?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben aldım yaklaşık 24 saat sonra iade ettim (aracım 44 bin km oldu SR)
1) summon özelliği çok kullanılacak bir şey değil
2) otopark özelliği diğer bir çok arabaya göre çok üstün ancak pratik hayatta hızlı parketmeniz gereken yerlerde sanırım bir müddet sonra yine kendimiz manuel park ederiz. Zaten neredeyse 20 yıldır olan bir teknoloji bir çok araçta var ama kimse kullanmıyor gibi
3) Otopilot kısmı değişik. Sinyal koluna basınca araç şerit değiştiriyor müsaitlik var ise. Daha çok otoyolda oluyor. Ben deneme sürüşümü istanbul izmir parasız yolda yaptım. Hiç çalışmadı daha sonra çeşme otobanına geçince çalıştı. Yoğun trafik olan yerlerde devamlı şerit değiştirmek zaten yorucu bir işlem. Navigasyonda bende bütün otoban çıkışlarında sağa sinyal ver ve çıkışa git dedi anlamsız bir şekilde. Belki de ben kullanmasını beceremedim. Şahsi önerim satın alın ve deneyin sorulması gereken gündelik hayatınızda ne kadar çok bu özelliklere ihtiyaç duyacaksınız veya hangi sıklıkla kullanacaksınız.
Araca ait bir özellik olduğu için devredilemiyor.
İleride FSD için daha az para farkı verilir deniliyor ama gelecek için şimdiden tahmin yapmak çok zor olur. Yarın öbür gün 600 km ve üstü menzilli 800 volt araçları benzer fiyatlarda TESLA satarsa ne yapacaksınız?
-
EAP Almayanlar olarak azınlıkta kaldık sanırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tek faz için 50mt %3 lük standartların altında kalıyor olabilir de, 3 fazda enerji düşümü 3.5kW için 31w. Oranlayınca voltaj düşümü %0.8 de kalır. Standartlar max %3 diyorsa, niye uygun olmasın ki? 3 fazdan max şarj gücü 11kW çeksek bile, 16A x3 faz için enerji kaybı %2.5 de kalıyor (248w/11kw). Akımdan enerji kaybı olamayacağına göre bu voltaj düşümü olarak yansıyacak. O da %2.68 de kalacak değil mi? Standart %3 diyorsa, standartların içinde gibi duruyor sanki. Başka bir hesabı mı var?
5x2.5mm için öznur 7.41 ohm/km direnç demiş. Kablo ısınmasi 16x16x(7.41/1000) x 50mt x 3(faz)= 284.5w bunu 10.5kW (220x3x16) bölersek: %2.689 o da voltaj düşümü değil mi?
-
Yazdığınız olculerde çap farki olmuyor zaten yuzde 3 ustundeyse sorun oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ok teşekkürler, peki Usb alıcısını nereye takıyoruz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: _EUA_Tek faz için 50mt %3 lük standartların altında kalıyor olabilir de, 3 fazda enerji düşümü 3.5kW için 31w. Oranlayınca voltaj düşümü %0.8 de kalır. Standartlar max %3 diyorsa, niye uygun olmasın ki? 3 fazdan max şarj gücü 11kW çeksek bile, 16A x3 faz için enerji kaybı %2.5 de kalıyor (248w/11kw). Akımdan enerji kaybı olamayacağına göre bu voltaj düşümü olarak yansıyacak. O da %2.68 de kalacak değil mi? Standart %3 diyorsa, standartların içinde gibi duruyor sanki. Başka bir hesabı mı var?
5x2.5mm için öznur 7.41 ohm/km direnç demiş. Kablo ısınmasi 16x16x(7.41/1000) x 50mt x 3(faz)= 284.5w bunu 10.5kW (220x3x16) bölersek: %2.689 o da voltaj düşümü değil mi?
şebekeden gelen 3 faz olduki arızadan, bakımdan dolayı 2 faza düştü yada tek faza düştü gibi kötü senaryoları hesaba katmanız gerekir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arslanplaza -- 18 Ağustos 2025; 19:43:26 >
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler

önceki
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






