Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2662. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
22 Misafir (6 Mobil) - 16 Masaüstü6 Mobil
5 sn
53.390
Cevap
1.390
Favori
3.540.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
19. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 26602661266226632664
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla wall connectorun 7.3 metrelik kablosu aracı önden parkettigimde bi 30cm kısa kalıyor. Bunun kablosu sabit ama yine de uzatma imkanimiz var mi? Uzatici kablolar varmiş çin sitelerinde ama tavsiye edilmiyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GoldPunch -- 19 Ağustos 2025; 16:56:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umutsen U kullanıcısına yanıt

    Hocam o zaman aksam takar dusuk gucle sarj edersiniz ve hic sorun yasamazsiniz. Mevcut kapasiteniz dusuk gucle (dusukten kastim 5K civari) sarj icin hayli hayli yeter. Kalan 4 kwh civarida evin ihtiyaclarini gorur. Bu durumdada yaklasik 11-12 saatte full sarj yaparsinizki soylediginize gore bu kadar sarja bile ihtiyac duymaycaksiniz.

  • the_kid1 T kullanıcısına yanıt

     

    Enerjisa da çalışanlara sordum, daha ceza yiyen yok. Siz nereden duydunuz? Daha çok ileriye yönelik ve sağlam olsun diye yaptırmayı düşünüyorum..

  • GoldPunch kullanıcısına yanıt

    Uzatma kablosu sorun yasatabilir size ayrica diyelimki 2.5mt lik bir kablo alacaksiniz. Bunun yerine 10mt alsaniz odeyeceginiz fark 2.5mt ye gore katlanarak artmiyor. Ben sizin yerinizde olsam cihazin icindeki kabloyu sokturup yerine 10mt lik bir kablo taktirirdim.

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Olabiliyor mu boyle yaptıran var mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GoldPunch kullanıcısına yanıt

    Tabiki olur. Cihazin kapagini actiginizda kablonun baglandigi yerleri gorursunuz. O kablo sokulup yenisi takilacak. Bu yola basvuracaksiniz sokulecek kablo elinizin altinda bulunsun olurda garanti ile ilgili bir sorun olursa o kabloyu takar cihazi oyle yollarsiniz garantiye.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cmkrcn -- 19 Ağustos 2025; 17:0:14 >
  • umutsen U kullanıcısına yanıt

    Şimdi web de baktım göremedim ama bi 6 -9 ay filan önce beylikdüzü tarafında bi sitede yönetmeliğe uygun projesiz olduğundan ceza yazıldığına dair haber görmüştüm diye hatırlıyorum, belki yanlış hatırlıyorumdur

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Anladim hocam teşekkür ederim. Tesla içine çip takmistir baska kabloda hata verebilir vs dusunuyordum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the_kid1 T kullanıcısına yanıt

    Sozlesmenizdeki mevcut gucten daha fazla kullanmaya kalktiginizda yaptirim hakki vardir sirketin. Okudugunuz onla ilgili olabilir. Ama sozlesme gucunu asmadiginiz muddetce hicbir sorun olmaz.

  • umutsen U kullanıcısına yanıt

    Araç sarj etmeden de normal ev kullanımında 9 kW rahat aşılıyor, Bizim 3 faz tesisat Enerjisa sözleşme gücü 3 kW yapılmış, fakat bu zamanda mümkün değil yetmez.


    Sadece Klima +çamaşır +kurutma +fırın +bulaşık +termosifon + kettle bunları farketmeden aynı anda kullandığınızda 12-14 kW yapıyor Buna göre çok kişinin ceza alması gerekir.

  • GoldPunch kullanıcısına yanıt

    Rica ederim. Hocam bu cihazlar oyle cok sofistike aletler degil. Tek yaptigi icine yuklu olan protokolu kullanip aracla sebekenin haberlesmesini saglayip gereken gucun bataryaya aktarilmasini saglamak. Bir nevi (basit bir tabirle) bilgisayarlardaki USB portu gibidir. Takili cihaz uyumluysa gereken enerjiyi verir.

  • LordSkeletor kullanıcısına yanıt

    Haberi tam okumadiniz sanirim birseyden feragat edildigi yok, sayet arkayi bagaj olarak kullanmak isterseniz daha fazla bagaj hacmi sunuyor.

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Şarj aletinin Kablosu özel yapıda "5x6mm2+2x1mm2" gibi enerji + haberleşme için 1 çift kablo daha var, internette görmüştüm piyasada bulunuyor olabilir,


    Değiştirmek için Konnektörlerin açılabilir olması lazım, bakır uçlar kaynaklı olabilir biraz zor belki yapılabiliyordur, ama onun yerine özel uzatması varsa onu almak daha iyi olabilir

  • umutsen U kullanıcısına yanıt

    Projesiz yaparsaniz yanlis bilmiyorsam ceza yersiniz. Zaten hicbir elektrici de bunu projesiz yapmaz.

  • mastor1 kullanıcısına yanıt

    yaptiginiz yasal olmayabilir, arastirdiniz mi acaba

  • Proje gerektirme konusu karmaşık biraz, ama sanki özellikle karıştırılmış gibi. Mevzuat oluşturulmuş ama sadece ortak alanlardaki bireysel şarj ünitelerinde proje, belgeli usta ve elektrik idaresi izni istiyor. Müstakil evler ya da bağımsız otoparkı olan bina ve siteler için, anlaşma gücüne dikkat edilmesi dışında hiç bir şart konulmamış. Diğer mevzuatlarda da değişiklik projeleri genellikle anlaşma gücü etrafında dönüyor, ama kablo çekme, basit tadilattır, proje ve izin gerektirmez diyen bir madde de bulamadım.


    (2) ...site ve apartmanların ortak otopark alanlarında elektrikli araç şarj ünitelerinin kurulumu için yapılması zaruri olan elektrik tesisatı ruhsata tabi değildir. Bunlara ait uygulama projelerinin hazırlanması ve fenni mesuliyetin üstlenildiğine dair taahhütname ile birlikte ilgili idareye sunulması, binanın projesindeki mimari görünüşlere bağlı kalınması ve idaresinden izin alınması zorunludur. 





  • Bazıları kasım/aralık/ocak ayında 100bin-25bin hatta daha fazla kapora verip Kia Ev3 GtLine almıştı , bende ani gelişmeler üzerine hiç aklımda yokken bana en uygun araç budur diyerek ek kontenjan araçların geç gelmesiyle vazgeçenlerin sayesinde beklemeden aldım. Ne kapora ne beklemek. Sadece plaka vs işlemleri herşeyi bayii halletti. Hatta kasko sigorta , makul ücretiyle servis garantili seramik, ppf, deri , cant, konsol koruma, cam su itici vs vs full+full


    liste fiyatından 1 kuruş inmediler 1924 TL idi. 2 tane aldık . birisini bazı sebeblerden ötv 25'e çıkınca artışı öncesi liste fiyatı 2650TL iken sattım. değerinin üstüne liste fiyatının altına 21 gün sonra ÖTV +40 yerine %25 ayarladılar 2450TL düştü, 1 hafta sonra falan sanırım 3100bin TL oldu. Kia acaip bir firma, çözmek imkansız. 2026 dan sonra getireceği yeni modellere kiakonnect getirecek. Arabanın segmenti çok çok küçük ama minik dev. Aynı drWho Tardis , dışı minnak, içi şaşırtıcı, segmente göre bagaj iyice, heryere park ediliyor. şerit takip şerit ortalaması Tesla gibi sallamıyor çokçok stabil. Önden çekiş gayet iyi şaşırtıcı şekilde yol tutuyor hemde Tesla'cıların 2. planındaki özel Hankook lastikleri ile. Benim şehiriçi ve şehirdışı tecrübelerimde bize fazlasıyla yettide arttıda.


    MaAileyiz. 2. Ev aracımızıda Tesla juniperde karar kıldık. Segment olarak bakınca en makul araç. hele hele teknolojik üstünlükleri cezbedici. Tabi kaçırdık 1800-1900'lü fiyatları ÖTV %10 Kia'da denk gelmiş idi hemde kuruşu kuşuruna hesaplamışlardı KiaEv3 GT-LIne 2 tane aldık 2şer anahtarlık hediye ettiler :P Tesla renk artık seçimnlik oldu iyi oldu. 7 Ağustosta envanterden aldığımız aracı iptal ettik . Kendimizce sebeblerden ötürü. Tekrar Beyaz veya Kırmızı odaklanacağız şu engelleyen sebebler bir geçsin hele.


    Keşke Tesla şu 2026 olanaları Almanya dan satmaya başlasada belki çıtayı yükseltiriz fiyatlamasına bakarak tabi.


    bu arada bizim minik dev için bir menzil video su çekmişler. Benimde aklımdaydı benden önce davranmış.


    Tesla harici 2. elektrikli araç isteyenlere asla tavsiye etmiyorum , bu fiyata 2 tane EV alınır yahu.GTLINE olmayanlarda pahalandı tabi. o fiyatlar etmez. Ben gene şansıma aldığım zaman bile bu fyat etmez ama o zaman Tesla ÖTV %10 dilimişnde değil idi, diye Teslaya hiç nbakmadım bile , zaten segment olarak aklımda birkaç marka model bile yok idi. G.Kore'de duyurulduğunda hımm demiştim , sonrası kısmet, şans işte. Tesla %10ÖTV fiyatıyla gelseydi 1800-1900lü fiyatlara kesin şimdi Tesla Envanterde alabilseydik ilk EV miz olurcu muhtemelen.


    1.228 görüntüleme 17 Ağu 2025 ANKARA

    🚗🔋 "Kia EV3 Menzil Testi: Bu Menzil Değerine İnanamayacaksınız" 🔋🚗


    Bu videoda, Kia'nın yenilikçi elektrikli aracı EV3'ün gerçek dünya koşullarındaki menzil performansını test ediyoruz. Şehir içinde yapılan bu kapsamlı testte, EV3'ün menzil kabiliyetini ve enerji verimliliğini gözler önüne seriyoruz. Ayrıca, sürüş deneyimlerimizi ve aracın sunduğu konfor özelliklerini de paylaşıyoruz. Elektrikli araçlara ilgi duyanlar ve Kia EV3'ü merak edenler için bu video kaçırılmaması gereken bir içerik. İyi seyirler! 🌍⚡️


    YUSUF CEYHANyoutube
    🚗🔋 "Kia EV3 Menzil Testi: Bu Menzil Değerine İnanamayacaksınız" 🔋🚗 Bu videoda, Kia'nın yenilikçi elektrikli aracı EV3'ün gerçek dünya koşullarındaki menzil performansını test ediyoruz. Şehir içinde yapılan bu kapsamlı testte, EV3'ün menzil kabiliyetini ve enerji verimliliğini gözler önüne seriyoruz. Ayrıca, sürüş deneyimlerimizi ve aracın sunduğu konfor özelliklerini de paylaşıyoruz. Elektrikli araçlara ilgi duyanlar ve Kia EV3'ü merak edenler için bu video kaçırılmaması gereken bir içerik. İyi seyirler! 🌍⚡️
    https://www.youtube.com/watch?v=lNcmGm7K-Ds

    Ayrıca yorumlarda menzilin abartı olmadığınıda görüyoruz. Ben kendimde zaten menzil konusunda yaptığım denemelerde iyi sonuçlar aldım. KiaEV3 Gt-Line ortada gösterdiği eğeri her daim düzgün gösterriyor çokçok iyi hesaplıyor, agresif kullanımda ve en süper tasarruyftaki menzil değilde ortada yazan değere herdaim güveniyoruz.

    Haa eğriye eğri doğruya doğru aracın yapısı dörtgen , hız yapılsa tabi herşey değişir. Rüzgar katsayısı , şekli şemali yüksek hızlarda engel.


    TESLA dev gibi bizim burda park edemeyen, uygun yer bulamayan çok, hattta diğer arabaların yanında dev gibi duruyor. Birde dahada büyüğünü getiriyorlar kalambalık aileler için çok cazip. Belki onu beklerim. Şimdilik kiaEv3GT-LINE şehiricinde ve şehirdışında beklentimizin ötesinde iyi idare ediyor. Şubat ortasında almıştık. Mart ayı itibariyle bugüne kadar hiç üzmedi. Ama aileye alınacak 2.EV için TESLA da karar kıldık. Modelini göreceğiz Juniper olmadı bekleyip Almanya giga fabrikadan bizede envantere çıkartılırsa , haa bu arada birkaç Tesla modeli daha gelecek deniyor biri küçük segment gibi, diğeri tasarruflu juniper gibi ,


    ama @slyone forumdaşımızın da birkaç mesaj yukarda paylaştığı araç hoş gibi. Ne zaman geleceğine takılmıyoruz acil araç ihtiyacımız yok. İdare eder bekleriz. Çok yorum yapılmamış bu araç hakkında ama , tabi belkide getirilmez Türkiye'ye yada pahalı olur mantıksız olur. Riske girmeyip şu engel sebebler geçince juniper de almak gene mantıklı bizim için.


    konuyu değiştireyim dedim ben yazana kadar 10 yeni mesaj yazıdı, aha 11 oldu. Neyse çarşı pazar karışmış.





  • umutsen U kullanıcısına yanıt
  • slyone S kullanıcısına yanıt

    Bir prize takılan uzatma kablosundan farklı değil yapılan biz taşınabilir şarj cihazı kullanıyoruz, farkı 3x2.5 16A uzatma ve grup priz yerine 5x2.5 kablo ile 3 fazlı priz olması 16 amper aşılmıyor 1.5 senedir sorunsuz + müstakil ve yerimiz uygun




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 19 Ağustos 2025; 17:36:39 >
  • mastor1 kullanıcısına yanıt

    Bu isten cok anlamam ama soylediginiz rakam cok abarti geldi, verdiginiz ornekte en yuksek enerji tuketiminin klima oldugunu dusunuyorum, google da arattigimda soyle bir bilgi buldum :


    Tipik bir ev tipi klima saatte 0,8 – 2,2 kW arasında güç tüketebilir. Örneğin 9.000 BTU bir klima tam güçte yaklaşık 0,8 kW/saat elektrik tüketirken, 24.000 BTU kapasiteli bir klima saatte 2,19 kW tüketime kadar çıkabilir. Yani küçük bir klima saatte 0,8 kWh, büyük bir klima 2,2 kWh civarı enerji kullanır


    Yukarda yazdiklariniz tamami bunun 3 kati kullandigini dusunsek bile 6,6 kw / saat yapar.

  • 
Sayfa: önceki 26602661266226632664
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.