Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023

7 Kayıtlı Üye (5 Mobil) ve 16 Misafir (3 Mobil) - 15 Masaüstü8 Mobil
5 sn
28.707
Cevap
813
Favori
1.941.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
76 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
15. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023



    Tesla Giga Berlin fabrikasında üretilen MODEL Y Bugün itibariyle ülkemizde satışa çıktı. Konusu olmadığı için açmak istedim. Ön sipariş verenler buradan paylaşımlarda bulunabilir.





    Sipariş Aşamaları Kabaca Şu Şekilde;

    (tam bilgiyi Tesla TR ekibinden öğrenebilirsiniz, bu başlık bilgilendirme amaçlıdır)


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023






    Ön sipariş vereceklere bir hatırlatma;

    Long Range (LR) modeli 2022 Kasım üretiminden sonra daha iyi süspansiyona (daha yumuşak ve yol tutuşunu etkilenmediğini söylüyor Elon) sahip.

    Performance modeli ise sert süspansiyonlara (alçaltılmış) sahip. Türkiye yollarında daha önce Model Y Performance kullanan kişiler süspansiyon sertliğinden ve 21 inch jantların dışarıda olmasından dolayı jantın hasar görmesinden şikayetçiler. Alım öncesinde bu konuyu ülke şartlarında göz önünde bulundurarak tercihlerini performans mı konfor mu seçmelerini öneririm.


    LR modelinde süspansiyon iyileştirmesi yapılmış halde youtubeda inceleme videosunu izleyebilirsiniz.


    2023 Model Çin ve Berlin üretim LongRange'lerin Performance'a göre daha konforlu olduğuna dair videolar:



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023UTECHPIAyoutube
    Favorite Tesla Accessories (10% at checkout with code UTECHPIA): https://www.temai.tech/discount/UTECHPIA?ref=utechpia Want SOLAR!? Get it BEFORE NEM 3.0! https://www.utechpia.com/tesla TLDR: Do NOT buy 2023 MYP The 2023 Model Y Long Range Suspension is MUCH more Comfortable! 2023 MYLR Comfort Suspension MYP vs MYLR MYLR vs MYP #TeslaModelY #modelyperformance #tesla More Cool Stuff: https://c8ke.com/utechpia https://www.UTECHPIA.com "CONTACT ME" via https://www.UTECHPIA.com SOCIAL MEDIA: https://www.instagram.com/UTECHPIA.dev https://www.facebook.com/UTECHPIA https://www.pinterest.com/UTECHPIA https://www.twitter.com/UTECHPIA
    https://www.youtube.com/watch?v=ZC-PnRaupNw


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023ZEVcentric USAyoutube
    In this video we compare a 2023 Long Range Model Y suspension to a 2023 Performance Model Y suspension. Watch to see our thoughts. 0:00 Intro 0:28 First Drive in Raj's Y 2:30 Back in Rishie's Y 4:16 Final Thoughts
    https://www.youtube.com/watch?v=3ou25chX7So

    Elbette bu videolar referans amaçlı verilmiştir. 2 videodan da çıkan özet şu ki bu araçları günlük kullanacaksanız LongRange sizler için daha uygun olacaktır. Pürüzsüz yolda her iki modelde aynı hissettiriyormuş. Fakat kanalizasyon kapaklarını hissetmek sorun değilse, 1 saniye kadar daha iyi hızlanma, virajları daha keskin ve asi dönmek istiyorsanız Performance seçebilirsiniz. Burada tercih tamamen sizlerin. Kişisel görüşüm her ne kadar Performance çok fazla cezbedici olsa da (fiyat dahil), günlük kullanımda ve arabada sürekli birilerini gezdireceğimi düşünürsek LongRange daha mantıklı geliyor. Teslanın AC Boost yazılımını satın alarak sport modunda bir nebze gazlama hevesini alabileceğimi düşünüyorum (aradaki fark 0.5 saniyeye iniyor bu yazılımı satın aldığınızda).



    Diğer hatırlatma ise;

    Bilindiği üzere içten yanmalı motorlar gidip opsiyonların illa fabrikada ekletilmesi gerekmiyor. Örneğin Gelişmiş Otopilot sistemi, FSD gibi yazılımsal özellikler ile sonradan aktif hale gelebilen özellikleri sipariş esnasında sepete eklemenize gerek yok. Çünkü sipariş sırasında örneğin Gelişmiş Otopilot 80.000 TL iken, bu fiyata %50 ötv + %18 KDV alınıyor. Aracı jant hariç boş paket satın alarak sonradan bu özellikleri TeslaAPP uygulaması üzerinden aracınıza yükletebiliyorsunuz (uydudan yükleme yapılıyor). Böylece ÖTV yerine sadece KDV fiyat ödemiş olursunuz.


    Tesla Model Y Long Range mi, Performance mi?

    Aslında bu sorunun cevabı açık, ani hızlanmalar, adrenalin, sağlam fren, yol tutuşu daha iyi olsun ben sıkı araba severim diyorsanız Performance modeli almanızda fayda var. Eğer yol tutuşundan biraz feragat edip konfor, +60km daha fazla menzil (19 jantlar ile) istiyorsanız elbette LR modeli sizler için daha iyi olacaktır.

    Unutmadan; Tesla firması, Model Y LR modeli kullanıcıları için acceleration boost yani performans takviyesi uygulamasını 2.000$ satıyor.


    Eğer LR modeli sahipleri almak isterse acceleration boost paketi satın alarak 0-100km hızlanmasını 4.4 saniyelere kadar düşürebilir.

    Performance model sahipleri ise, bu özelliği satın aldığında 0-100km'si 3.1 saniyeye kadar düşürebilecekler.


    Ek olarak INGENEXT gibi özel firmalar Model Y Dual Motor araçlar için +150HP sağlayan GHOST isimli ürünler sunuyor. Böylece LR modeli 0-100 km 3.2 saniye vaad edebiliyor. Elbette INGENEXT'in özel bir girişim olduğunu hatırlatmakta fayda var.



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023



    MTV Durumu Nedir?

    Tesla Model Y LR ve Performance modeli çift motorlu olduklarından dolayı en üst MTV diliminde yer alıyorlar. Maalesef elektrikli motor olmasına rağmen 0 emisyon olmasına rağmen, neden içten yanmalı araçlar kadar vergi alınıyor henüz anlamış değilim. Yıllık 25Bin TL, elektrikli bir araba için dünyada görülmemiş bir vergi çeşididir.


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023


    Tesla Model Y Aksesuarları:

    Ülkemizde henüz yeni lansman yapılmasından dolayı şuan için Türkiye'ye gönderim bulunmuyor. Fakat yaz aylarına doğru aksesuarların Türkiye'de olacağını tahmin ediyorum.


    Olmazsa olmaz mobil şarj adaptörü ile yolda düşük menzilde ve istasyonun olmadığı yerde çok işe yarayacaktır: https://shop.tesla.com/product/mobile-connector

    Evleriniz için duvar şarj cihazı: https://shop.tesla.com/product/wall-connector

    Bilindiği üzere Tesla tavanında perde bulunmuyor (kendinden kararan cam mevcut ısı için). Eğer perde almak isterseniz aşağıdaki iki link ülkemize gönderildiğinde alınabilir:

    https://shop.tesla.com/product/model-y-glass-roof-sunshade

    https://shop.tesla.com/product/model-y-rear-liftgate-sunshade


    Tesla Kışlık Paspas: https://shop.tesla.com/product/model-y-all-weather-interior-liners?sku=1616599-00-A


    Tüm aksesuarlara şu link üzerinden ulaşabilirsiniz: https://shop.tesla.com/category/vehicle-accessories/model-y


    Tesla Model Y Gerçek Menzil Değerleri Nedir?

    EV-Database.org web sitesinde gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşlere göre şu şekilde:


    MODEL Y - LongRange Dual Motor


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023


    Şehir içi soğuk hava 420 km

    Şehir dışı soğuk hava 315 km

    Karışık soğuk hava 365 km


    Şehir içi güzel hava 635 km

    Şehir dışı güzel hava 405 km

    Karışık güzel hava 505 km


    Model Y - Performance Dual Motor


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023

    Şehir içi soğuk hava 405 km

    Şehir dışı soğuk hava 300 km

    Karışık soğuk hava 350 km


    Şehir içi güzel hava 605 km

    Şehir dışı güzel hava 385 km

    Karışık güzel hava 480 km


    Açıklamalar: Soğuk hava: kış şartları 10C altı, sıcaklık kliması açık, Güzel hava: bahar ve yaz şartları klima kapalı iken 16-24 C arası, Şehir dışı: 110km sabit hız


    Tesla Model Y Batarya Performansları:

    DualMotor - LongRange


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023


    DualMotor - Performance


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023

    Tesla' nın Türkiye İçin Geçerli Garanti Koşulları :

    https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/tesla-new-vehicle-limited-warranty-tr-tr.pdf




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayalci07 -- 3 Temmuz 2023; 15:56:16 >







  • Bugün tekrar Kanyona gittim.


    Tecrübeli bir satış danışmanı ile detaylı görüşme yaptım. Daha önce uzun yıllar Volvoda üst segment satıştaymış.


    Tesla genel merkezden gelen son bilgiye göre tüm siparişler, sipariş verdiğimiz gün ve saate göre kayıt altına alınıp, sıralanıyormuş yapılan yazılım veya donanım değişiklikleri ekranda sonradan değişen tarihe göre değil sipariş verilme tarihine göre kayıt altındaymış. Tüm gözüken tarih ve araç fiyatı bilgi amaçlı olup herşey sizinle iletişime geçildiğide netleşmiş olucak dedi.

    (Bu bilgiye güvenerek gelişmiş otopilotu siparişimden sonunda çıkardım)


    Berlin fabrika burda verilen siparişe göre üretim yapmıyormuş orda banttan çıkan araçlarla burdaki siparişler eşleşicekmiş ve ona göre bizlere mail gelicekmiş. Örnek olarak Mayıs beyaz renk ve herhangi bir donanımlı araç yerine temmuz gözüken siyah renk araç daha öncede gelebilirmiş. Tamamen fabrikada banttaki üretime göre şekillenicekmiş.


    Kanyondaki deneyim alanı 25 Nisanda Akasyaya taşınıyormuş ve ilk teslimatlar Akasyadan yapılıcakmış.


    Bizlerde zamanla ilk araçlar yola çıktığında ve buraya geldiğinde teslimat ile ilgili tecrübe kazanıcaz ve o zaman çok daha sağlıklı bilgi verebileceğiz dediler.


    MTV bizlerinde gördüğü gibi yıllık 25bin TL imiş. Kasko fiyatları diğer premium araçlarda olduğu gibi aracı alıcak kişinin veya şirketin hasarsızlık oranı vb. şartlara göre değişicekmiş net birşey söyleyemiyorlar 30binde olabilir 80binde olabilir bu kişiden kişiye değişir dedi.


    Mayıs ayında araçlar kesin olarak gelmeye başlayacakmış ama asıl yüklü adetler haziran ve sonrasında bekleniyormuş.


    İlk ay mobil bağlantı ücretsiz sonrasın biz bir telekom firması ile data anlaşması yapıcakmışız.


    Tesla wall charger mayıs ayında ilk siparişlerle beraber stokta olucakmış.


    Ödeme havale ile yapılıcak,(kredi kartı ile bir kısım ödeme alınmayacak) ve herşey online ortamda tamamlanıcakmış. Vekalet çıkarıp online olarak onlara ulaştırıcaz, trafik sigortasını yapıcaz ve sisteme yükleyeceğiz. Kredi için Yapı Kredi ile anlaşma yapmışlar ve başvurular onlar üzerinden yapılıcak eğer bir kredi onaylanırsa imzalar bile online ortamda tamamlanıcak dedi. Kredi şartları ve oranları araçlar geldiğinde o zamanki BDDK kuralları çerçevesinde olacaktır dedi.


    Aklımda kalanlar bunlar. Sorulması gereken bir çok konuyu sordum sanıyorum.


    Hepimize hayırlı olur umarım.

    Yillardan sonra ilk defa donanimhaber’e yazma sebebim.. sirf bizi cakal bayi ve galerici kiskacindan kurtardigi icin siparis verdim. Adamlar arka planda baya calismislar, kredi icin mesela yapi kredi ile anlasmislar.

    Bu arada, stoklamaya calisacak arkadaslarin sonunu sari sitede gorebilirsiniz. Ek olarak, su an dunyada uretim ve stok sikintisi olmayan tek sirket, haftalik binlerce araba uretiyor Almanya fabrikasi. O sebeple, stokcu cakal arkadaslar hayde baska kapiya

    Arkadaşlar merhaba,


    Ben bugün aracımı teslim aldım, MY Performans!


    Geçen hafta teslim edilmesi gereken 50 araç bugün itibarı ile teslimatı bitmiş oldu, son aracı ben ve Ankara'dan bir arkadaş aldı.


    Bundan sonraki teslimatı 22 Mayıs'a planlamışlar.


    Son araç olduğu için bomboş olan Intercity Istanbul Park tesisinde oldukça verimli ve eğlenceli bir vakit geçirdik, sağolsun Tesla çalışanı 2-3 arkadaş muhteşem gençler, canla başla çalışıyorlar. Bu forumdan haberleri yok, biraz bu forumda dönen muhabbeti anlatınca müdürleri ben de Model Y LR'ye sabah erken yazıldım, bana da gelmedi sıra vallahi kimseyi korumuyoruz, çeki demiri işi de bizden çıkmadı dediler. Neyse konunun bu tarafı zaten insanları çok germiş durumda çok uzatmayayım da asıl araç hakkında biraz bilgi vereyim ;


    Benim yaşım 53, yaklaşık 32 senedir içten yanmalı motorlu araç kullanıyorum, hemen hemen her segmentten aracım oldu yıllar içinde, gençliğimde ralli sporları ile bile ilgilenmişliğim pilotluk/copilotluk/tavşan araç sürücülüğü yapmışlığım da vardır. Performams filan deyince ne kadar güçlü olabilir diye düşünüyordum ama böyle bir şey beklemiyordum doğrusu. Bence parasının son damlasına kadar hakkediyor. Tuzla'dan Uskudar'a eve gelene kadar araca alıştım ama benim için çok acayip bir deneyim oldu, özellikle sadece hızlanma pedalını kullanarak neredeyse hiç fren pedalına basmadan kullandım 40 km boyunca ve aralarda boşluk buldukça hafif hafif hızlanma testleri yaptım, bu araç başka bir şey arkadaşlar, olayın ani hızlanma ile vücudunuzun koltuğun içine çekilmesi ile ilgisi tok, o tarafı işin bence gösteriş kısmı asıl olan yol tutuşu, hızlanma pedalı ile ruhunuzun dansı gibi bir şey, tarifi çok zor bu duygunun. Sanki başka bir gezegende bir araç kullanıyormuş gibi kesintisiz bir sürüş keyfi. Darısı herkesin başına, beklemeye değer, sabırlı olun muhakkak herkesin aracı teslim edilecek. Kur filan artacak diye düşünenler parasını dolarda bekletsin sonuç olarak 393KW'lık bir araç arkada 275 önde 245 lastikler, inanılmaz bir teknoloji ürünü, telefonunuzda çok sık kullanacağınız yeni bir uygulama ile aracınız ile daha sıkı bir bağ kuracaksınız.


    Çok uzattım, kusuruma bakmayın.. :)

    Sevgilerimle.

    Araç alacaklara biraz bilgi:


    - Rot veya Balansta bir problem var ise 3 gün 500 km içerisinde servise götürmelisiniz. Aksi takdirde ücretli yapılıyor. Serviste ücreti 4800 TL+.


    - Aracı alınca az bir miktarda supercharger hediyeniz oluyor. Bunu Emaar SC'ye giderek kullanabilirsiniz.


    Aşağıdaki problemler herkeste olmuyor ama denk gelirseniz bu noktları kontrol edin.


    - Araçta süspansiyondan gelen kronik bir gıcırdama sesi var. Randevu alırsanız 30 dk içerisinde tamir ediyorlar.


    - Araçlarınız RWD olacak. Tesla dual motor çıkarmadan önce tek motor kullananların görece daha fazla kazaları olurdu. Anlık bir torka sahip olacaksınız. Iyi sürücüler için bu bir zevk, alışkın olmayan sürücüler için ise bir risk. Aracın dinamiklerine alışmadan viraj kasmayın ve otobanlarda zorlamayın. Elektrikli araç dinamikleri bambaşkadır. Cok iyi bir sürücü olsanız dahi biraz zaman verin. Yıl 2024, kötü araç yoktur, kötü sürücü vardır.


    - Elektrikli araçlarda rodaj yoktur fakat tedbirden zarar gelmez. Aracı alınca gazı kökleyeceksiniz ama ilk 1500 km dikkatle kullanılmasını tavsiye ederim. Lastikler ve disk-balata'nın oturması 500 km sürüyor. Ilk 500 km takip mesafenize ve virajlara dikkat edin.


    - Kronik dikiz aynasından gelen trim sesi var. Belirli bir km sonra ortaya çıkıyor. Servise giderseniz 30 dk içerisinde tamir ediyorlar.


    - Beyaz kullanan arkadaşlar ön göğüs çıtasından trim sesi gelebilir. Oradaki parça ahşap değil ve metal. Izolasyon yapıyorlar. Bunun da tamiri çok kısa.


    - Arka koltuktaki kol dayama inikken ses gelebiliyor. Izole ediyorlar.


    - Bagaj kapağı araç içerisinde bir uğultu sesine sebep olabilyor. Dört adet kauçuk var, oradan ince ayar yapıyorlar. Berlin'de üretilen araçlarda bu sorun çok az. Bir uğultu veya vibrasyona denk gelirseniz ilk bagaj kapağı kauçukları problemdir.


    - Aracın ekranı kapanır veya takılır ise direksiyonda sağda ve solda bulunan tuşlara basılı tutun. Sistem restart atacaktır. Tesla logosunu geçemezseniz MTU ünitenizde arıza vardır. Cok cok az kişiye denk geldi bu problem. Ünite değişince değişen ünitenin IMEI kayıtlı olduğunu kontrol edin, Tesla yasal süreci tam yapmadıysa ünite 120 gün sonra kapanabilir.


    - 120 km+ üzerindeki rüzgar sesleri için sol dikiz aynasına izolasyon yapıyorlar.


    - 80-100 km hızları arasında gelen rüzgar sesleri için cam ayarı yapıyorlar.


    - PPF yapacaklar kapıdaki trim söktürmesin. Cam film yaptıracaklar kapı döşemesini söktürmesin.


    15 yıldan fazla VW, BMW ve Mercedes kullanmak nasip oldu.

    Bugüne kadar tüm araçlarımda öyle yada böyle problem yaşadım.

    E90 320d aracımda 60k km'de zincirden ötürü motor indirdim. Ilk Golf 7 çıktığında 20k km'de kavrama değiştirdim. 40k km'de TDI motor yağ kaçağından dolayı topladılar.

    2022 C200 AMG 1 hafta servise bıraktığım aracın 1 tane bile problemini çözemediler. Tonla trim sesi vardı, Mercedes servislerinden nefret ederek sattım.


    Her aracın bir şekilde kronik problemleri var.


    Tesla'da nispeten az ve servis tarafından hızlıca çözülen problemlerim oldu.

    Bu MTV'si yüksek diyen arkadaşlara hemen başımdan geçenleri anlatayayım (Biraz uzun yazmışım :) belki neden çıkar çıkmaz siparişi geçtiğimi anlamış olurlar.


    Ocak ayından bu yana Qashqai e-power ve Volvo C40, XC40 Elektrikli, benzinli, hibrit ne olursa, 1.3 130bg bayiden ne çıkarsa renk bile düşünmeden ne gelirse razıydım. Nissan ve Volco için en az 3 bayiye gidip adımı yazdırdım. Volvo elektrikliler için ayrıca internet üzerinden en az 10 farklı isimde form doldurdum. Ocak ayının sonlarında Nissan Mar otomotivden Qashqai e-power 1 tane araç olduğunu hemen bugün ödemesini yaparsanız size satabiliriz dediler ancak liste fiyatının üstüne 200bin TL ayrıca para istiyorlardı. Bu parayada cam filmi, boya koruma veriyorlar :) Asla bu parayı vermeyeceğimi söyledim bir dahada aramadılar.


    Gelelim Volvo'ya sürekli arayıp sormama rağmen 1 defa bile beni telefonda aramadılar. En son bayiye gittiğimde açıça sordum en son satış yaptığınız araca kaça sattınız diye, 1.480.000 TL liste fiyatı olan aracı en son 1.760.000 TL'ye sattıklarını söylediler. Listeye ek olarak ne verdiklerini sordum 4 adet jant lastik, cam filmi, boya koruma :) Tabi arabayı bulabilirseniz size satarlar :)


    Bu süreçler bu şekilde devam ederken sarı siteye girdim Volco C40 araçları listeledim 25 adet aracın hepsi 0 KM poşetleri dahi üstündeydi yazdıkları fiyatları söylemiyorum minimum +200k. Türkiye volvo yetkililerine bir türlü ulaşamıyorum telefonlara zaten bakan yok. Bende Volvo globalden CEO, Global bölgesel vs. kimin eposta adresini bulabiliyorsam uzunca bir e-posta yazdım. Sarı sitenin ekran görüntülerini aldım, linkleri ekledim, bayilerin zorunlu sattıkları ekstra olaylardan bahsettim ve aylardır sıra gelmediğini ve sırayla ilgili hiçbir bilgi verilmediğini ilettim.



    E-postayı gönderdikten sonraki gün (Mart ayının ilk haftası) beni Volvo Türkiye'den birisi aradı ve hikaye anlattı sonraki gün Volvo Türkiye pazarlama direktörü (Ünvanı tam hatırlamıyorum) aradı durumu anlattım sıra yok ne zaman geleceği belli değil dedim. Bu şekilde olmaması gerektiğini söyledim. Saçma sapan bir internet üzerinden satış sistemi olduğunu form doldurmaktan öteye gitmediğini belirttim. Bayilerin üstüne zorunlu fiyat eklediklerini belirttim evet biliyoruz dediler buna yapabilecekleri bir şey olmadığını belirtti. Ben biraz daha zorlayınca "Tamam size sıra gelirse bizi arayın liste fiyatından aracı alabilirsiniz dediler :)" Yani anlayacağınız bayiden 0 km araç almak istersen fazladan para ödeyeceksin ödemem dersen bir sonraki müşteriye satacaklar :) Hatta kendilerine Tesla piyasaya girince biraz zor elektrikli araba satarsınız bu fiyatlara ve müşterilerinizi küstürüyorsunuz dedim uzun bir sessizlik oldu. Tepeden aşağı tüm markalar bu durumu biliyor ve bir şey yapmıyorlar.



    Sürekli MTV'si yüksek diyen olmuş kabul ediyorum yüksek ama saçma sapan arabalarda bayiye liste fiyatının üzerine en az 100-200k fazladan vermemiz gerekiyor (Arabayı bulursanız). Bu yüzden şu an bu para bana koymuyor bence bu paralara günümüz şartlarında takılmamak lazım :)

    Ben de ilk gun performance sipariş verenlerdenim. Saat 10'a doğru verince teslim ekim-aralik oldu bekliyoruz.


    Tesla'ya XC60'dan geçeceğim, aracı daha iyi tanımak için geçtiğimiz hafta bir yurt dışı seyahatinde kiraladım ve Almanya-Polonya yaklaşık 1000km yol yaptım. Sizler ile deneyimlerimi paylaşmak istedim.


    İlk olarak tabi hızlanma, sözle anlatılır gibi değil. Ok gibi fırlıyor, her süratte yüzünüzün çekildiğini hissediyorsunuz, 3. gün ancak biraz alışır gibi oldum ama yine de her bastığınızda ayrı bir keyif.


    Şarj azalınca performans bir miktar düşüyor sanırım ama o da hissedilir gibi değil...


    Konfora gelince, gerçekten sert ve sıkı bir araba, ama konforsuz değil. Elbette Volvo gibi değil ama bu performans için de sertlik şart sanki.

    21" jantlar beni de çok endişelendirmisti ama korktuğum gibi bir his yaşamadım. (Kullandığım araçta orijinal jant ve Bridgestone kışlık lastikler vardı)


    Yol tutuşu ve özellikle viraj alışı gerçekten çok başarılı, tren rayında gibi dönüyor. Biraz BMW hissi var denebilir. Yüksekliğine rağmen nerede ise hiç yatmıyor.


    Lakin otoyol kullanımında tüketim ciddi derecede artıyor. 500km menziller hatta fazlası şehir içi kullanımda evet mümkün olacaktır ama otobanda, 120-140 ile gidince 225-230wh/km ; 160 falan olursa 260wh/km ve üzeri gibi değerler oluyor anlık tüketim. Batarya kullanılır kapasitesi 75kwh ve şarjdan şarja 80%'i kullanırız (90-10) derseniz size 60kwh enerji kalıyor.


    60.000/260 gibi basit hesapla otoyolda 230km sonra şarj etmek gerekiyor. Benim de tecrubem bu oldu ve 2-2,5 saatte bir şarj etmek ihtiyacı oluştu: supercharger ile şarj çok kolay. Ionity ile denedim, app kurup kredi kartı ile o da oldukça kolay oldu. Bir kahve alayım WC falan derken araç tekrar 80%'e hemen ulaşıyor.


    Biraz daha yavaş giderseniz 250km olabilir bu şarj aralığı ama fazlası değil otoyolda. Yazın İzmir Otoyolunda en az 2 kere şarj ister bu araba İstanbul'dan giderken!


    (Tabi bu değerler ara ara ani hızlanma sebebi ile yüksek tüketim neticesinde ölçtüğüm değerler. Zira bu güç varken insan o ivmelenmeyi ara ara deneyimlemek istiyor)


    Autopilot güzel çalışıyor ancak Volvo ya göre daha fazla sizi uyarıp direksiyonu tutmanizi istiyor, bunu beğenmedim.


    Yağmur sensörü evet tutarsız çalışıyor ama dramatik bir sorun fark etmedim:


    Farları da yine Volvo gibi değil ama fena değil.


    Sürüş pozisyonu yüksek ve çevre görüşü harika. Geri görüş ise çok zayıf. Dikiz aynası, yan aynalar ve arka cam çok küçük.


    360 derece kamera olmaması benxe eksi, olmalıydı.


    Sağ ön jant, kullandığım araba 13000 km'de olmasına rağmen haşat olmuştu. Çıkıntılı oluşu ve 360 derece kamera olmayışı buna en büyük etken bence.


    Araç içinden gürültü sesi geliyor ama daha çok arka koltuklar ve bagaj bölümü ses yapıyor sanki trim sesi çok yok gibiydi.


    Genel olarak oldukça sessiz ama ses alıyor içeri, kışlık lastik ve Almanya'daki beton yollar buna kötü etki etmiş olabilir. Polonya'daki yeni otoyollar (bizim yeniler ayarında ) baya konforlu idi.


    Iç kalitesi, premium deniyor ama ancak bence Passat seviyesinde. Tabi Kesinlikle kötü değil. Gayet iyi ama premium seviyesi değil (BMW, Volvo, Audi iç mekanından 1-2 gömlek daha kötü kalitede) neticede beni rahatsız etmedi. Elektronik oyuncaklar ve ekran arayı baya kapatıyor.


    Ses sistemini Bluetooth üzerinden verdiği ses olarak beğenmedim. Kendi radyo sesi daha iyi. Premium connectivity ile Spotify alınırsa da kalite artar umarım.


    Navigasyonu güzel çalışıyor ama direksiyon arkasında ekran vs olmayışı alışkanlık istiyor.


    Birkaç içeriden ve dışarıdan foto da ekledim.











    LR ve P konusuna ben de dalayım.

    Eskiden olduğu gibi burada araç yorumlarını okumayı özlemişim. Uzun zamandır girmiyor, bakmıyordum. Ama mevzu yeni otomobil ve yeni satış sistemi olunca foruma da ilgim nüksetti.

    Ben ilk gün öğlen saatlerinde Performans, Beyaz sipariş ettim, Ekim-Aralık teslim tarihi görülüyor.

    Yaşım 44 oldu neredeyse ama Performans siparişinden geri durmadım.

    Neden performans?

    Arkadaşlar, buraya doluşup yorumlarda bulunuyor olmamızın, görüş paylaşıyor olmamızın ana nedeni "araba sevdası" aslında. Yoksa kimse video çağı alıp yürümüşken sayfalar tutan forumlarda zaman geçirmiyor artık.

    Biz eskiler, eski tadı alamadığımız, jenarasyon değiştiği için pek girmiyor, okumuyor, değerlendirmiyoruz. Şimdi bu Tesla bizi tekrar buraya yönlendirmiş gibi görünüyor :9

    Kendi adıma konuşayım. Bir araba sevdalısı olarak, zamanında Audi'ye de binerken, Mercedes'e de binerken, BMW'ye de bakarken hep, "AMG", "SLine" veya "M" paket tercihlerinde bulunurdum. Bakın "paket" diyorum. Çünkü bizi 200-400 beygirlik performans arabaları kullanma hayalimize görüntüde de olsa en yaklaştıran süs paketleri onlardı. Bir arabadan fiziksel kullanım olarak elde edemediğimiz performans değerini hep aracın görüntüsü-süsü-busuyla tatmin ettik. Çünkü bize bu ülkede performanslı araç kullanmayı dolaylı-dolaysız-kaba vergilerle yasakladılar. Milyon milyon paralar gerekiyor benzinli yüksek değerde motorlar için.

    E ne oldu; o hayalleri bir kenara bıraktık. Dedik ki artık, konforda-süste, görünüşte tatmin olalım. Ve, performans görünümü veren araçlara, küçük tatminler için yöneldik.

    Sonra bir gün Tesla'nın Türkiye pazarına gireceği tuttu. Ve baktık ki 4x4, SUV, geniş bir aracı, üstelik performans delisiyken alabilecek pozisyona gelmişiz. E durur muyum?

    Hayallerimi süsleyen performans özelliği, sepetimdeki araçta üstelik (herkes için demiyorum) ulaşılabilir bir pozisyonda duruyor. Yapıştırdım siparişi...

    Bu biraz hayallere ulaşma isteği.

    O yüzden LR ve P arasında tercih yaparken çok zorlanmadım ben. Bana 100 KM'de 3.7 saniye hızlanma veren bir seçenek varken, hayallerim de köşede dururken, tercihimi P'den yana kullandım.

    Bazı arkadaşların önceliği farklıdır elbet ama ben bu önceliğimi en öne almış oldum.

    Bir satın alma-sahip olma durumunda, siz de kendi önceliklerinizi dikkate alın derim. Ve hayallerinizi de yabana atmayın.

    Sevgiler.

    Evde şarj yöntemleri konusunda bayağı bir tecrübe kazandığım için bazı özet bilgiler paylaşayım dedim:


    Yöntemler:


    1) Tesla ile birlikte gelen mobile charger + schuko ucu (ev tipi fiş) => 2-3Kw (Max 13A)

    2) Tesla ile birlikte gelen mobile charger + Tesla ile birlikte "gelmeyen" Euro IEC 32A (Commando) - Mavi adaptör => 7Kw (Max 32A)

    3) Tesla Wall Connector => Monofaze 32A veya Trifaze 16A => 11Kw

    4) 3.parti şarj istasyonu


    (1) En ucuz, en yavaş, günlük 70-80Km en fazla 100Km yol yapıyorsanız ve garajınızda normal bir 220v priziniz varsa sıfır maliyetle bu konuyu kapatabilirsiniz. Apartman otoparkına hat çektirmeniz gerekiyorsa maliyetiniz olacaktır ve zaten tek bir priz için bu iş efektif olmaz, (2) (3) (4) opsiyonları değerlendirin.


    (2) Günlük 100Km civarı ve bazen de üzeri yol yapıyorsanız ve dışarıda şarj etmiyorsanız en ekonomik yöntem bu. Mevcut tesisat ve kablolarınız 32A desteklemez (eve giren ana kablolar dışında) o yüzden 3G6 (6mm2 kesit alanı olan ve içinde 3 kablo geçen - Faz, Nötr, Toprak) kablo döşetmeniz lazım. Bunun ucuna ayrıca şalter, kaçak akım koruma rölesi (KAR) ve tüm bunları barındıracak bir de minik dağıtım panosu. Mesafeye göre kablo maliyetiniz olacaktır. Kabaca kablo metresi 100TL, pano+kesici+KAR+priz 1500-2000 + işçilik (???). Bu düzenekle Tesla'nıza kabaca saatte %10 şarj kazandırırsınız.


    (3) Tesla'nız için evde mevcut olan en hızlı yöntem. Eğer sıklıkla şehir dışına çıkıyorsanız, ya da günlük rutininizde bazen 100-150Km görüyorsanız ve dışarıda şarj yapmak istemiyorsanız veya bir başka elektrikli arabanız daha varsa bu yönteme geçmelisiniz. Wall Connector (21.000 TL) + 5G6 kablo (Trifaze için 5G4 kablo da olur ama yapmışken 6'lık kablo döşetin fiyat farkı yok sayılacak kadardır - Monofaze bağlayacaksanız 32A için en az 6mm2 lik kablo olmalı - 3G6) + pano + kesici + KAR (Bu aslında opsiyonel zira Gen3 Wall Connectör içinde kaçak akım koruma devresi mevcut ama panodan başka priz vs çekecekseniz 500TL den çekinmeyin) + işçilik (???)


    (4) İstasyon fiyatları çeşitli. Geri kalanlar (3) için yazdıklarım.


    Özet:

    (1) Maliyet => Sıfır

    (2) Maliyet => Kablo örn 10mt (1.000) + Tesisat (1500) + Mavi adaptör (2000) + işçilik => 5.000 - 6.000 TL

    (3) Maliyet => WB (21.000) + Kablo (1000) + Tesisat (1500) + işçilik => ~25.000 - 30.000 TL

    (4) Kabaca (3) ile benzer.


    Ben (1) ile başladım, (2)'ye geçtim mevcut tesisat/kablolarımla verim alamadım, 5G6 kablo döşedim (3) ile konuyu kapattım. Panoma hem Wall connector, hem Commando priz hem de normal priz bağlı (İleride 2.bir EV alırsak veya misafirliğe gelenlerin EV'sini de şarj etmeleri için)


    Not 1: Kaçak akım koruma rölesi için tavsiyem dış etkenlerden - yağmur, yıldırım, pır pır eden sokak lambası, sitenin su pompasının periyodik çalışması vs sebebiyle oluşacak voltaj dalgalanmalarından etkilenmeyen Tip A - SI tipi KAR döşetin. Yoksa önümüz kış zırt pırt gecenin köründe olur olmaz KAR atar ;) sabaha küfürle başlarsınız (Tecrübe ile sabit)


    Not 2: Elektrik tarifenizi "3 zamanlı" tarifeye geçirin. 3 zamanlı tarifede diğer normal tarifedeki "ayda 250Kwh limiti" yoktur (Normal tarifede ayda 250Kwh'a kadar daha ucuz elektrik alırdınız) ama o limit artık Tesla gelince sizin ev elektriği tüketiminizde pek bir fayda sağlamaz zira ortalama günlük 10-20Kwh Tesla tüketse zaten 1-2 haftada 250Kwh limitini aşarsınız bir de üzerine "bindirimli" ödeme yaparsınız. Dolayısıyla 3 zamanlı tarifeye geçtiğinizde 22:00 - 06:00 arası elektriğin Kwh'ı 1.43 TL (vergiler dahil) olur. Tesla'nızı da "Scheduled Departure" seçeneğine geçirip indirimli tarife kullanmasını ayarlarsanız (indirimli tarifenin bitiş saatini de 06:00 olarak girin) fıstık gibi deponuzu :) Tesla deposunu 50-100 TL'ye doldurmuş olur bir de sabah aracın içini sıcacık yapmış olur ;).


    Yanlız tarfenizi 3 zamanlıya geçirdikten sonra elektrik sayacınızın saatini de kontrol etmeyi unutmayın. Sayaçlarda saçma sapan zamanlar olabiliyor. Unutmayın ki tarifenizi hesaplarken sayacın saati dikkate alınacaktır. Mesela sayacın saati 1 saat civarında geri kalmışsa indirimli tarife bitiş saatiniz aslında 06:00 değil 07:00 olarak tanımlamalısınız Tesla App'de. Ya da en temizi dağıtım firmasına bildirin ekip gönderip saati düzeltirler (inşallah :) ).

  • Çok iyi oldu bu grubu açtığınız ön sıradan yerimi alıyorum. Soruları bildiğim kadarıyla yanıtlarım.
  • Ben de yerimi alayım. Performance siparişimi verdim, Ekim-Aralık 2023 teslim görünüyor.

    Daha erken teslim için sipariş veren oldu mu acaba?
  • Sipariş verdim ben de ancak, aracın yol konforu ve izolasyon konusunda kötü yorum yapanlar var. Audi A4 B9 dan geçeceğim kısmet olursa yol konforu kötü ise benim için hayal kırıklığı olur. Özellikle uzun dönem kullanıcı yorumlarına ihtiyacım var.

  • Ben de sipariş verdim. 2017 G30 5’den geçeceğim, farklı bir deneyim olsun bakalım :)

    Konfor anlamında sınıfı belli elbet ama yaşatacağı deneyim bambaşka olacak umarım…

    Sitemizde herkese ait kendi şarj imkanı olması açısından rahatım.

    Not: Teslim için Mayıs-Temmuz ibaresi vardı…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 4 Nisan 2023; 14:41:6 >
  • ben de yerimi alayım. şimdiden hazırlanmaya başlayalım. tesla wall connector siparişe açılmadı? ne yapacağız? ne zaman satılacak tesla'ya nasıl soracağız?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donniedarko -- 4 Nisan 2023; 15:16:25 >
  • Merhabalar. Bende sipariş verdim ancak tahmini teslimat yanılmıyorsam ekim-aralık 2023 yazıyordu. Sizde fark ettiniz mi ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: adeniz91

    Merhabalar. Bende sipariş verdim ancak tahmini teslimat yanılmıyorsam ekim-aralık 2023 yazıyordu. Sizde fark ettiniz mi ?

    Talep oldukça kaydı; Mayıs ile başladı çünkü.

    Benim Mayıs-Temmuz mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 4 Nisan 2023; 16:15:28 >
  • Saat kaç gibi sipariş vermiştiniz ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: adeniz91

    Saat kaç gibi sipariş vermiştiniz ?

    Modele göre değişiyor olabilir, emin değilim.

    10 civarı idi.

    19”, FSD, LR, Pearl White siparişim.

    Bu arada özellikle 2022 Kasım ayından itibaren süspansiyon sistemi iyileştirilmiş. Şikayet alan bir sertliği varmış sanırım.

    LR yine Performance’a göre daha yumuşak süspansiyonlara sahip.

    19” ile Türkiye şartlarında en ideal kombinasyon bence.

    21” ve sert süspansiyon, bilemiyorum…

    Ayrıca USA üretimi olan LR’ler de Matrix LED yokmuş ama Berlin üretimlerinde görünüyor.

    Bilgisi olan var mıdır?

    https://www.youtube.com/watch?v=NE3wxGFP_z8&feature=youtu.be




  • Ben sabah LR sipariş verdim. Mayıs-Haziran yazıyordu. Sık sorulan sorularda sipariş verildikten sonra tasarım değişikliği yapılabileceği yazıyor. Ben Full Self Driving işaretlemiştim ama aracı aldıktan sonrada eklenebiliyormuş. O yüzden o seçeneği nasıl iptal edebilirim acaba? Bu konuda bilgisi olan var mıdır?

  • corylus C kullanıcısına yanıt

    Tekrar aynı teslimat tarihlerini yakalayamama ihtimali gibi bir şey yazıyordu.


    Ona dikkat edin olası değişiklikte...

  • tanriseven T kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. Evet onu okudum. Tasarım değişikliği sistem olarak açılırsa ona dikkat edeceğim. Ama muhtemelen araç rengi, koltuk rengi, LR -- SR - Performans arası değişiklik gibi durumlarda teslimat tarihi etkilenir. Yine de dikkat etmek gerekir.

  • Bugün forumdan yüzlerce kişi siparişini verir, burada düşüncelerini paylaşır diye düşünüyordum. Forumdan bu kadar az kişinin sipariş vermiş olmasına şaşırdım.
  • Yillardan sonra ilk defa donanimhaber’e yazma sebebim.. sirf bizi cakal bayi ve galerici kiskacindan kurtardigi icin siparis verdim. Adamlar arka planda baya calismislar, kredi icin mesela yapi kredi ile anlasmislar.

    Bu arada, stoklamaya calisacak arkadaslarin sonunu sari sitede gorebilirsiniz. Ek olarak, su an dunyada uretim ve stok sikintisi olmayan tek sirket, haftalik binlerce araba uretiyor Almanya fabrikasi. O sebeple, stokcu cakal arkadaslar hayde baska kapiya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cou_de_GraCe -- 4 Nisan 2023; 20:7:20 >
  • mayıs - temmuz yazıyordu. mail atılacakmış bakalım bekliyoruz. mail alan olursa bana da haber verebilir mi? ben de buraya yazarım unutmazsam.

  • corylus C kullanıcısına yanıt

    Aynı hatayı bende yaptım , bakalım ilerde bir değişim şansı olurmu? Şimdi riske girmeyeceğim.Mayıs haziran teslim yazıyordu benim hayırlısı olsun artık.

  • az önce verdim siparişi. Long range 19 jant. Menzil 565 KM olarak değişiti.

  • ridleyscott kullanıcısına yanıt

    Ben de aynı kombinasyonu seçtim; Türkiye için en mantıklı olan bence konfor/menzil anlamında.


    Özellikle Performans serisi sert süspansiyon + 21" ile nasıl olur bilemiyorum...

  • Mayıs-haziran teslim performance.. çok erken sipariş geçtim.. ilk sipariş edenlerdenimdir büyük ihtimal..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.