Şimdi Ara

Tanrı neden ister? Niye duyguları var?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
2
Favori
1.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tanrı tasvirleri neden hep insan özellikleri taşıyo?

    Mesela biz kendi türümüzün neden "istediğini" biliyoruz. Bizim isteklerimiz, ihtiyaçlarımızdan geliyor. İsteklerimiz, duygularımız, bunların hepsini evrimsel süreçle rasyonel olarak temellendirebiliyoruz. Hepsi evrimsel süreçte hayatta kalmamızı sağlamış miraslarmız.

    Peki tanrı niye öfkeleniyor? Kızıyor? Tanrı da mı evrimsel süreçten geçmiş? Tanrı da mı primatlardan geldi

    Anlatılanlara baktığımız zaman, sanki tanrı sadece "çok güçlü bir insan"mış gibi geliyo. Baba figürü gibi. Öyle değil mi? Size de bi şeyler yanlışmış gibi gelmiyo mu?

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0E184FE49 -- 14 Nisan 2017; 0:30:35 >



  • kabuska kapatma hiçbi şey yok bu konuda din min hiçbi şeyin ismini yazmadım
  • Çünkü pagan inanışlardan türedi kültür haline geldi sonra.Yaratıcının egosu yoktur sana kızmaz ancak halin ehemmiyeti için öyle tabirler kullanır.Tasarruflar karışabilir bazı zamanlar sonuçta algılarımız zaaflarımızdır.Gene de pozitif ateizme katkıda bulunmaz tezin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 14 Nisan 2017; 5:30:35 >
  • personal god kavramı bu oluyor işte. sinirlenen, düşünen, konuşan, peygamber gönderen, ayet gönderen, fikir değiştiren, peygamberle rekat pazarlığı yapan, yarattığı insanların torununun torununun torununun torununun sınava girerken duasını dinleyip gereğini yapan, mucize yapılmasına imkan veren vs vs...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Çünkü pagan inanışlardan türedi kültür haline geldi sonra.Yaratıcının egosu yoktur sana kızmaz ancak halin ehemmiyeti için öyle tabirler kullanır.Tasarruflar karışabilir bazı zamanlar sonuçta algılarımız zaaflarımızdır.Gene de pozitif ateizme katkıda bulunmaz tezin

    Bazı dinlerde tasvir edilen yaratıcının egosu da var, kızıyor da. Hatta bazı dinlerdeki yaratıcının egosunun olmadığını söylemek komik olur, çünkü bi tane iki tane sözünde değil, belki yüzlerce sözünde görebiliyoruz egoya sahip olduğunu

    https://en.wikipedia.org/wiki/Id,_ego_and_super-ego

    Bak işte buradaki kavramlara uyuyo hep, hepsi var bazı dinlerdeki tanrıda.

    Zaten bu söylediklerim pozitif ateizmle ilgili değil ki, sadece ateizmle ilgili. Yani tanrının olmadığını ispatlar falan demiyorum, ama BAZI dinlerin doğru olmadığını düşünmemiz için gayet geçerli nedenler bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laserss

    personal god kavramı bu oluyor işte. sinirlenen, düşünen, konuşan, peygamber gönderen, ayet gönderen, fikir değiştiren, peygamberle rekat pazarlığı yapan, yarattığı insanların torununun torununun torununun torununun sınava girerken duasını dinleyip gereğini yapan, mucize yapılmasına imkan veren vs vs...

    Evet, bu bayağı eskiden de benim aklımı çok karıştırırdı ama korktuğum için "neyse boşver" der geçerdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laserss

    personal god kavramı bu oluyor işte. sinirlenen, düşünen, konuşan, peygamber gönderen, ayet gönderen, fikir değiştiren, peygamberle rekat pazarlığı yapan, yarattığı insanların torununun torununun torununun torununun sınava girerken duasını dinleyip gereğini yapan, mucize yapılmasına imkan veren vs vs...

    dinden mi bahsediyorsun islam dan mı?
    rekat pazarlığı da nedir?
  • Daha maymundan insana nasıl dönüştüğümüzü açıklayamıyosunuz. Duyguların, hislerin, isteklerin evriminden bahsediyosunuz. Duygular da mı Dna mutasyonuyla ortaya çıktı? İşiniz gücünüz palavra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsana kendi ruhundan üflediği için olabilir mi, biraz düşünün.
    İnsana babası gibi davranır ancak aradaki fark 7 milyar insanın ihtiyaç ve isteklerini yönlendirmesi kontrol etmesidir, bizim gibi bireysel değildir.Adalet ve merhamet mekanizması, sebep sonuç ilişkilerine göre sistemi işletir.
  • ugarb kullanıcısına yanıt
    farklı şeyler mi? hangi dinden bahsedelim mesela?
  • M3 CSL M kullanıcısına yanıt
    insanların yaptığı aşşağılık ve kötü şeyleri sen bir düşün istersen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingman29

    Daha maymundan insana nasıl dönüştüğümüzü açıklayamıyosunuz. Duyguların, hislerin, isteklerin evriminden bahsediyosunuz. Duygular da mı Dna mutasyonuyla ortaya çıktı? İşiniz gücünüz palavra.

    quote:

    Duygular da mı Dna mutasyonuyla ortaya çıktı?


    Evet
  • Herhangi bir hikayede karakterizasyonun iyi ve ya kötü olmasının temel ölçütü okuyucunun ya da dinleyicinin kendini karakterin yerine koyabilmesi yani empati yapabilmesinde yatar. Bu yüzden dinlerde tanrılar, insanların bir kopyasıdır.



    Peki mutlak bir varlığın duyguları olur mu? Aslında mutlak varlığın her hareketi mükemmel olmak zorunda olduğu için hiç bir şey yapmaması gerekiyor. Çünkü içinde bulunduğumuz evren sürekli değişim halinde, mutlak kavramlara ve ya varlıklara açık değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laserss

    farklı şeyler mi? hangi dinden bahsedelim mesela?


    konuyu açan arkadaş islam diye belirtmemiş, genelleme yapmış,
    ayrıca ''insanlara'' anlatın din ile ilgili içinde ''insana özgü'' yaklaşımla anlatım normal değilmi?
    bu yüzden garip bence ''insana benzemesi'' gibi anlama gelecek ifadeler.

    yani kısaca bunlar ''insan ürünü''ne getiriliyor sanırım konu...

    ayrıca rekat pazarlığı gibi birşey yoktur, uydurmadır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugarb -- 15 Nisan 2017; 10:47:34 >
  • M3 CSL M kullanıcısına yanıt
    Ruh neden "üflenen" bi şey hiç düşündün mü? Biraz düşün

    spirit (v.)
    1590s, "to make more active or energetic" (of blood, alcohol, etc.), from spirit (n.). The meaning "carry off or away secretly" (as though by supernatural agency) is first recorded 1660s. Related: Spirited; spiriting.
    spirit (n.)
    mid-13c., "animating or vital principle in man and animals," from Anglo-French spirit, Old French espirit "spirit, soul" (12c., Modern French esprit) and directly from Latin spiritus "a breathing (respiration, and of the wind), breath; breath of a god," hence "inspiration; breath of life," hence "life;" also "disposition, character; high spirit, vigor, courage; pride, arrogance," related to spirare "to breathe," perhaps from PIE *(s)peis- "to blow" (source also of Old Church Slavonic pisto "to play on the flute"). But de Vaan says "Possibly an onomatopoeic formation imitating the sound of breathing. There are no direct cognates."

    Meaning "supernatural immaterial creature; angel, demon; an apparition, invisible corporeal being of an airy nature" is attested from mid-14c.; from late 14c. as "a ghost" (see ghost (n.)). From c. 1500 as "a nature, character"; sense of "essential principle of something" (in a non-theological context, as in Spirit of St. Louis) is attested from 1680s, common after 1800; Spirit of '76 in reference to the qualities that sparked and sustained the American Revolution is attested by 1797 in William Cobbett's "Porcupine's Gazette and Daily Advertiser."

    From late 14c. in alchemy as "volatile substance; distillate;" from c. 1500 as "substance capable of uniting the fixed and the volatile elements of the philosopher's stone." Hence spirits "volatile substance;" sense narrowed to "strong alcoholic liquor" by 1670s. This also is the sense in spirit level (1768). Also from mid-14c. as "character, disposition; way of thinking and feeling, state of mind; source of a human desire;" in Middle English freedom of spirit meant "freedom of choice." From late 14c. as "divine substance, divine mind, God;" also "Christ" or His divine nature; "the Holy Ghost; divine power;" also, "extension of divine power to man; inspiration, a charismatic state; charismatic power, especially of prophecy." Also "essential nature, essential quality." From 1580s in metaphoric sense "animation, vitality."

    According to Barnhart and OED, originally in English mainly from passages in Vulgate, where the Latin word translates Greek pneuma and Hebrew ruah. Distinction between "soul" and "spirit" (as "seat of emotions") became current in Christian terminology (such as Greek psykhe vs. pneuma, Latin anima vs. spiritus) but "is without significance for earlier periods" [Buck]. Latin spiritus, usually in classical Latin "breath," replaces animus in the sense "spirit" in the imperial period and appears in Christian writings as the usual equivalent of Greek pneuma. Spirit-rapping is from 1852.
    -spirited
    "having a spirit (of a specified type)," from spirit (n.).
    spirited (adj.) Look up spirited at Dictionary.com
    "lively, energetic," 1590s, from spirit (v.) in its older sense. Milton uses it to mean "possessed by a spirit." Related: Spiritedly; spiritedness.
    spiritual (adj.) Look up spiritual at Dictionary.com
    c. 1300, "of or concerning the spirit" (especially in religious aspects), from Old French spirituel, esperituel (12c.) or directly from a Medieval Latin ecclesiastical use of Latin spiritualis "of or pertaining to breath, breathing, wind, or air; pertaining to spirit," from spiritus "of breathing, of the spirit" (see spirit (n.)). Meaning "of or concerning the church" is attested from mid-14c. Related: Spiritually. An Old English word for "spiritual" was godcundlic.
    In avibus intellige studia spiritualia, in animalibus exercitia corporalia [Richard of St. Victoror (1110-1173): "Watch birds to understand how spiritual things move, animals to understand physical motion." - E.P.]
    spiritless (adj.)
    1560s, "dead," from spirit (n.) + -less. Meaning "having no vigor or vivacity" is from 1650s. Related: Spiritlessly.
    spirituous (adj.)
    1590s, "spirited, animated," from Latin spiritus (see spirit (n.)) + -ous, or else from Middle French spiritueux (16c.), from Vulgar Latin *spirituosus, from Latin spiritus. Meaning "containing alcohol" is from 1680s. Related: Spiritously; spiritousness.
    spiritualist (n.)
    1852, "one who believes in the ability of the living to communicate with the dead via a medium," from spiritual + -ist (also see spirit (n.)). Earlier (1640s) "one with regard for spiritual things." Related Spiritualistic.
    Every two or three years the Americans have a paroxysm of humbug -- ... at the present time it is Spiritual-ism. [J.Dix, "Transatlantic Tracings," 1853]
    sprite (n.)
    c. 1300, "Holy Ghost," from Old French esprit "spirit," from Latin spiritus (see spirit (n.)). From mid-14c. as "immaterial being; angel, demon, elf, fairy; apparition, ghost."
    spiracle (n.)
    "air hole," 1610s, from Latin spiraculum "breathing hole," from spirare "to breathe" (see spirit (n.)). Related: Spiracular.
    spirant (n.)
    breathy consonant, 1862, from Latin spirantem (nominative spirans) "breathing," present participle of spirare "to breathe, blow" (see spirit (n.)).
    psyche (n.)
    1640s, "animating spirit," from Latin psyche, from Greek psykhe "the soul, mind, spirit; breath; life, one's life, the invisible animating principle or entity which occupies and directs the physical body; understanding" (personified as Psykhe, the beloved of Eros), akin to psykhein "to blow, cool," from PIE root *bhes- "to blow, to breathe" (source also of Sanskrit bhas-), "Probably imitative" [Watkins].

    soul (n.1)
    "A substantial entity believed to be that in each person which lives, feels, thinks and wills" [Century Dictionary], Old English sawol "spiritual and emotional part of a person, animate existence; life, living being," from Proto-Germanic *saiwalo (source also of Old Saxon seola, Old Norse sala, Old Frisian sele, Middle Dutch siele, Dutch ziel, Old High German seula, German Seele, Gothic saiwala), of uncertain origin.

    Sometimes said to mean originally "coming from or belonging to the sea," because that was supposed to be the stopping place of the soul before birth or after death [Barnhart]; if so, it would be from Proto-Germanic *saiwaz (see sea). Klein explains this as "from the lake," as a dwelling-place of souls in ancient northern Europe.

    Meaning "spirit of a deceased person" is attested in Old English from 971. As a synonym for "person, individual, human being" (as in every living soul) it dates from early 14c. Soul-searching (n.) is attested from 1871, from the phrase used as a past participle adjective (1610s). Distinguishing soul from spirit is a matter best left to theologians.

    Also in ancient Greek, "departed soul, spirit, ghost," and often represented symbolically as a butterfly or moth. The word had extensive sense development in Platonic philosophy and Jewish-influenced theological writing of St. Paul (compare spirit (n.)). Meaning "human soul" is from 1650s. In English, psychological sense "mind," is attested by 1910.


    ~ Ar ruh? روح [#rwh? msd.] 1. nefes, soluk, rüzgâr, esinti, ruh, 2. güzel koku (= Aram ruχa רוחא a.a. = İbr rwχa רוח a.a. )
    Tarihte En Eski Kaynak
    [ Darir (çev.), Kıssa-i Yusuf (1377 yılından önce) ]
    Kelime Kökeni
    Arapça rwh? kökünden gelen ruh? روح "1. nefes, soluk, rüzgâr, esinti, ruh, 2. güzel koku" sözcüğünden alıntıdır. (NOT: Arapça sözcük Aramice/Süryanice aynı anlama gelen ruχa רוחא sözcüğü ile eş kökenlidir. Bu sözcük İbranice aynı anlama gelen rwχa רוח sözcüğü ile eş kökenlidir. )
    Ek Açıklamalar
    Felsefede Eski Yunanca pneûma ve Latince spiritus (nefes, ruh) karşılığıdır.


    İnsanlar öldüklerinde son nefeslerini verip bir daha nefes almadıkları için, eskiden insanlar ölenleri "canlı" yapan ne varsa "son nefes" ile kaybettiklerini düşünürlerdi. Zira fiziksel değişikliklere baktıkları zaman verdiği "son nefes"ten başka hiçbir farklılık göremiyorlardı. Vakitle de bu "son nefes" yani "ruh", metafizik bir kavram hâline geldi.

    E tabi bazı dinlerin oluşturulduğu dönemlerde bunlar bilinmediği için, gerçekten de böyle metafizik kavramların var olduğunu düşünmüşlerdi. İşte bu "ruh üfleme" olayı buradan geliyor.




  • ugarb kullanıcısına yanıt
    Hocam dinleri eleştirirken de dikkatli olmak lazım, çünkü her "x" dini aynı değil. "X" dini derken, tam olarak ne kastediliyor bilmek lazım. Mesela bazı insanlar "x" dininin yalnızca kitabını kaynak kabul ederken, bazı insanlar önceden yazılmış farklı kaynaklar da kabul edebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red Hood

    Herhangi bir hikayede karakterizasyonun iyi ve ya kötü olmasının temel ölçütü okuyucunun ya da dinleyicinin kendini karakterin yerine koyabilmesi yani empati yapabilmesinde yatar. Bu yüzden dinlerde tanrılar, insanların bir kopyasıdır.



    Peki mutlak bir varlığın duyguları olur mu? Aslında mutlak varlığın her hareketi mükemmel olmak zorunda olduğu için hiç bir şey yapmaması gerekiyor. Çünkü içinde bulunduğumuz evren sürekli değişim halinde, mutlak kavramlara ve ya varlıklara açık değil.

    Evet evet kesinlikle, insanlar tanrı ile tıpkı bir insanmış gibi empati kuruyorlar.


    Tanrı kavramı hâlâ kavrayabilmiş olduğum bir kavram değil, çok komplike geliyor bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0E184FE49 -- 15 Nisan 2017; 10:52:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Wick


    quote:

    Orijinalden alıntı: kingman29

    Daha maymundan insana nasıl dönüştüğümüzü açıklayamıyosunuz. Duyguların, hislerin, isteklerin evriminden bahsediyosunuz. Duygular da mı Dna mutasyonuyla ortaya çıktı? İşiniz gücünüz palavra.

    quote:

    Duygular da mı Dna mutasyonuyla ortaya çıktı?


    Evet

    konu yine bu taraflara gitmesin ancak;
    bu işleri mutasyonlarla açıklamak çok sıkıntılı
    yabancı sitelerde ve kaynaklarda da benzer tartışmalar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Wick

    Hocam dinleri eleştirirken de dikkatli olmak lazım, çünkü her "x" dini aynı değil. "X" dini derken, tam olarak ne kastediliyor bilmek lazım. Mesela bazı insanlar "x" dininin yalnızca kitabını kaynak kabul ederken, bazı insanlar önceden yazılmış farklı kaynaklar da kabul edebiliyor.

    katılıyorum, doğrudur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razor6247


    quote:

    Orijinalden alıntı: kingman29

    Daha maymundan insana nasıl dönüştüğümüzü açıklayamıyosunuz. Duyguların, hislerin, isteklerin evriminden bahsediyosunuz. Duygular da mı Dna mutasyonuyla ortaya çıktı? İşiniz gücünüz palavra.

    cahil cahil konuşma bea

    maymundan insana dönüştüğümüzün
    nesini açıklayamıyomuşuz

    dnanın mutasyonu işte
    nevar bunda anlamicak
    moleküller atomlar hareket etmiyomu.....
    tövbe zeus yaww.

    duygulardamı dna mutasyonuyla ortaya çıkmış
    soruya bak

    yok devenin nalıyla ortaya çıktı!!



    Knk sen niye şiir gibi yazıyosun




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.