Şimdi Ara

Tam Otomatik (tork konvertörlü) Şanzımanlar arızalanmaz???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
128
Cevap
6
Favori
44.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_43/tm.htm

    Buyrın forumumuzda @meteg adlı arkadışın destekleriyle ilerleyen güzel bir konu. 100.000 km civarlarında olduk.a fazla arıza mevcut. Birkaç kişi tutturmuş sorun istemiyorsanız tam otomatik alın vs. İnsanları yanıltmaya gerek yok. Mekanik olarak hele hele de sıkışık trafikte ağır yüklere maruz kalan otomatik şanzımanları, verdiği konfor karşısında arıza ihtimali ile satın almalıyız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
  • Yaw bu da yeni mi çıktı. "İnsanları kandırmayınız" çoğu kişinin demek istediği tam otomatikler diğer türlere göre daha dayanıklı olduğudur. Mekanik her sistem aşınır, bozulur. Allah yapısı değil ya elbet arızalanır ancak yarı otomatik vb diğer şanzumanlara oranla dayanıklıdır.

    Belki bunu demek istemişlerdir olamaz mı?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Tam Otomatik Tork Konvertörlü Şanzımanlar Arızalanır mı?

    Tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar, araç kullanmayı kolaylaştıran ve vites değişimlerini sorunsuz hale getiren karmaşık sistemlerdir. Ancak, diğer mekanik bileşenler gibi, bu şanzımanlar da arızalanabilir.

    Tork Konvertörlü Şanzımanların Ömrü

    Tork konvertörlü şanzımanların ömrü, sürüş alışkanlıkları, bakım ve onarım gibi faktörlere bağlı olarak değişir. Uygun bakım ve onarım ile bu şanzımanlar genellikle 150.000 ila 200.000 kilometre arasında sorunsuz bir şekilde çalışabilir.

    Tork Konvertörlü Şanzımanlarda Baskı Balata

    Tork konvertörlü şanzımanlarda baskı balata yoktur. Bunun yerine, torku iletmek ve vites değiştirmek için bir tork konvertörü kullanırlar.

    Tork Konvertörlü Şanzımanlar Hakkında Yorumlar

    Tork konvertörlü şanzımanlar hakkında yapılan yorumlar genellikle olumludur. Kullanıcılar, sorunsuz vites değişimleri, kolay sürüş ve uzun ömürlerinden bahsetmektedirler.

    4 İleri Tork Konvertörlü Şanzıman

    4 ileri tork konvertörlü şanzımanlar, eski araç modellerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu şanzımanlar, modern şanzımanlara kıyasla daha az vitese sahip oldukları için yakıt verimliliği açısından daha düşük olabilirler.

    Tork Konvertörlü Şanzıman Bakımı ve Onarımı

    Tork konvertörlü şanzımanların uygun şekilde bakımının yapılması ve onarılması, uzun ömürlerini sağlamak için çok önemlidir. Düzenli şanzıman yağı ve filtresi değişimleri, tork konvertörünün kontrolü ve kayış gerginliğinin ayarlanması, bu şanzımanların sorunsuz çalışmasını sağlamak için kritiktir.

    Bu bilgilerin, tork konvertörlü şanzımanlar hakkında bilinçli kararlar vermenize yardımcı olacağını umuyoruz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Haklısınız.

    Aynı sıkışık trafikte manuel arabaların baskı balatasına hiçbirşey olmuyor değilmi? Daha geçen hafta ödedim baskı balatanın parasını (+debriyaj merkezi) 1700 lira.
    _____________________________
    *Yüz daha versen yüz uman yüzler bilirim.. Yokuşlara kardeş olan düzler bilirim ..Dünya öküzün üstünde derler ama; dünyanın üstünde nice öküzler bilirim! N.F.K.
    *İyi günde herkes adam gibi durur. Adam, kavgada belli olur..
    *Haddinden ziyade yükselen kişi, feleğin gözüne batar imiş. Her kim ki dünyada keskindir dişi, mutlak bir beleya çatar imiş.
  • Yaw bu da yeni mi çıktı. "İnsanları kandırmayınız" çoğu kişinin demek istediği tam otomatikler diğer türlere göre daha dayanıklı olduğudur. Mekanik her sistem aşınır, bozulur. Allah yapısı değil ya elbet arızalanır ancak yarı otomatik vb diğer şanzumanlara oranla dayanıklıdır.

    Belki bunu demek istemişlerdir olamaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Tam otomatik şanzumanı arıza yapanların %95i şanzuman yağını ömürlük sanıp değiştirmeyenler.
    İnsanın damarındaki kan insan için neyse tork konvertörlü şanzuman için yağ odur.
    En kötü 50.000 kilometrelik periyodlarla 100-150 TL paranıza kıyıp şanzumanı adabına uygun kullanırsanız arıza riski en düşük şanzuman tipi tork konvertörlülerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_43/tm.htm

    Buyrın forumumuzda @meteg adlı arkadışın destekleriyle ilerleyen güzel bir konu. 100.000 km civarlarında olduk.a fazla arıza mevcut. Birkaç kişi tutturmuş sorun istemiyorsanız tam otomatik alın vs. İnsanları yanıltmaya gerek yok. Mekanik olarak hele hele de sıkışık trafikte ağır yüklere maruz kalan otomatik şanzımanları, verdiği konfor karşısında arıza ihtimali ile satın almalıyız.

    Kardeş kac gündür pek yoktun. Bomba gibi bir dönüş.
    Birazdan .....cilar basar burayı. Vay efendim diye başlarlar. Otomobilde teferruat artımı sorun artar kanımca.
    Senin güzel bir hesabın vardı.
    Tam otm sanziman yarım otomatiklere göre yaklaşık 2 Lt fazla yaktiriyor.
    2x4,2= 8,4 tl her 100 kmde
    Yüzbinde 8400 ( sanziman parası çıktı )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    Yaw bu da yeni mi çıktı. "İnsanları kandırmayınız" çoğu kişinin demek istediği tam otomatikler diğer türlere göre daha dayanıklı olduğudur. Mekanik her sistem aşınır, bozulur. Allah yapısı değil ya elbet arızalanır ancak yarı otomatik vb diğer şanzumanlara oranla dayanıklıdır.

    Belki bunu demek istemişlerdir olamaz mı?

    tabiki olabilirler. Ben direk "sorunsuz" diyenlere demiş olamazmıyım?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_43/tm.htm

    Buyrın forumumuzda @meteg adlı arkadışın destekleriyle ilerleyen güzel bir konu. 100.000 km civarlarında olduk.a fazla arıza mevcut. Birkaç kişi tutturmuş sorun istemiyorsanız tam otomatik alın vs. İnsanları yanıltmaya gerek yok. Mekanik olarak hele hele de sıkışık trafikte ağır yüklere maruz kalan otomatik şanzımanları, verdiği konfor karşısında arıza ihtimali ile satın almalıyız.

    Kardeş kac gündür pek yoktun. Bomba gibi bir dönüş.
    Birazdan .....cilar basar burayı. Vay efendim diye başlarlar. Otomobilde teferruat artımı sorun artar kanımca.
    Senin güzel bir hesabın vardı.
    Tam otm sanziman yarım otomatiklere göre yaklaşık 2 Lt fazla yaktiriyor.
    2x4,2= 8,4 tl her 100 kmde
    Yüzbinde 8400 ( sanziman parası çıktı )

    Aynen kardeşim. (nezle olmuşum bi kaç gündür bakamadım)

    Sonuçta hatalı isek, isteyen düzeltsin... her türlü saygılı eleştiriye açığız...
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Tam otomatik şanzumanı arıza yapanların %95i şanzuman yağını ömürlük sanıp değiştirmeyenler.
    İnsanın damarındaki kan insan için neyse tork konvertörlü şanzuman için yağ odur.
    En kötü 50.000 kilometrelik periyodlarla 100-150 TL paranıza kıyıp şanzumanı adabına uygun kullanırsanız arıza riski en düşük şanzuman tipi tork konvertörlülerdir.

    veya yanlış özellikteteki yağ değişimleride tam otomatik için büyük dert.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Aynen kardeşim. (nezle olmuşum bi kaç gündür bakamadım)

    Sonuçta hatalı isek, isteyen düzeltsin... her türlü saygılı eleştiriye açığız...

    Gecmis olsun kardeşim. Kendine iyi bak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 19 Ocak 2013; 10:00:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?
  • Volvo'nun, Renault'un... bazı serilerinde kullandığı sorunlu olduğu bilinen sabıkalı şanzımanlarını alırsanız, doğal olarak bu şanzımanlar patlar.

    Honda, Nissan, Mitsubishi, Toyota... yapımı tork konvertörlüler, yağ değişimi aksatılmadığı ve kullanım hatası yapılmadığı sürece ömürlüktür.(N'de gaza basıp D'ye alma, seyir esnasında N'ye alma, araç hareket halindeyken D'den R'ye alma, park ederken aracı şanzıman üstüne bindirme...)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_43/tm.htm

    Buyrın forumumuzda @meteg adlı arkadışın destekleriyle ilerleyen güzel bir konu. 100.000 km civarlarında olduk.a fazla arıza mevcut. Birkaç kişi tutturmuş sorun istemiyorsanız tam otomatik alın vs. İnsanları yanıltmaya gerek yok. Mekanik olarak hele hele de sıkışık trafikte ağır yüklere maruz kalan otomatik şanzımanları, verdiği konfor karşısında arıza ihtimali ile satın almalıyız.

    Kardeş kac gündür pek yoktun. Bomba gibi bir dönüş.
    Birazdan .....cilar basar burayı. Vay efendim diye başlarlar. Otomobilde teferruat artımı sorun artar kanımca.
    Senin güzel bir hesabın vardı.
    Tam otm sanziman yarım otomatiklere göre yaklaşık 2 Lt fazla yaktiriyor.
    2x4,2= 8,4 tl her 100 kmde
    Yüzbinde 8400 ( sanziman parası çıktı )

    O hesap yanlış. Ancak 100.000km'lik şehir içi kullanım sonucunda bu kadar tüketim farkı olur. Normal bir kullanıcı için araç 250.000km'ye geldiğinde bile, bu fark oluşmayabilir. Uzun yolda bu şanzımanların tüketimleri arasında fark neredeyse yok.




  • Verdiğin linkin sayfasını sıkılmadan okudum. Bu arızalardan müzdarip arkadaşların, araç modellerine ve km lerine hiç dikkat ettin mi? 93 modelden başlayıp, 2002 modele kadar ve en az km yapmış olanı 110.000 km de. Sen DSG yi savunmaya çalışıyorsun, anladık, ama oradaki araçların hiçbiri 2011-2012 model değil, ayrıca km leri de 10.000-20.000 değil.

    Sana şunu söyleyebilirim Oğuzdağcığım. Biz buraya avukatlık veya savcılık yapmaya gelmiyoruz. Biz tüketiciyiz ve eğer aldığımız mal ayıplıysa, bunu diğer insanlarla paylaşıyoruz ki, bu gerek arızası, gerek kronik sorunu, gerek pahalılığı olabilir; diğer insanları uyarmak amaçlı yazıyoruz. Elbette bunun bilincinde olmayan, buraya gelip, "vw al, süper araba", "olmaz, citroen al, asıl araba o" "Lan onlar araba mı? En iyisi Hyundai" "Ya, bırakın tekeleri, en araba Kia" demeyi kendine görev edinen çığırtkanlar da var. Hatta benim arabam, senin arabanı döver, babam da döver demeye gelenler var. Çoğu zaman ciddiye alıp cevap vermem. Arasıra da esprili olarak takılırım. Senin ön göğüste yumuşak plastik olayın gibi :) O olayda da anlatmak istediğim, sert veya yumuşak plastik, sonuçta plastik... Neyin kavgasını yapıyoruz? Elmasla altın yarışı yapmıyoruz yani.

    Kendimden örnek vereyim. Foruma ilk girdiğim dönemler, aracım iyi ve 35-40.000 civarı alınabilecek gayet uygun bir araçtı. Tavsiye ederdim, edebilirdim. Gerçekten, parasının karşılığını verebilen bir araçtı, ki hala öyle düşünüyorum. Ancak 2012 yılı ile birlikte üzerinde hiçbir değişiklik, ek donanım, motor değişimi vs... yapılmadığı halde, liste fiyatı 52.000 oluverdi. C sınıfı bir araca, 40.000 den yukarı fiyat vermem, kimsenin de vermemesi gerekir diye düşünüyorum. Neredeyse 1 senedir, kimseye Kia tavsiye etmem. Ama kimseyi de vw alma, hyundai alma, peugeot alma diye de engellemem. Çünkü bir gün birisi çıkar "Sana ne lan, para benim zevk benim, sana mı soracam" diye ters bir cevap verir ve bu cevap karşısında verilebilecek bir yanıt yoktur. Ekran başında mosmor olduğunla kalırsın. Yani tavsiye edilebilecek bir durum değil.

    DSG iyi bir şanzumandır, parasını hakediyordur, güzel bir teknolojidir ama sorunlu olduğunu da kabul etmek gerekiyor.

    Onun için, tüketici bilinciyle hareket etmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Korumamız gereken, araba firmaları değil, kendimiz ve diğer insanlardır. Araba firmaları sana bana satamaz, gider fiyat kırıp yurtdışına satar, ama gene kazanır. Önemli olan biz ve çevremiz kaybetmesin.
    _____________________________




  • Ne demek arızalanmaz, tabiki de arızalanabilir her mekanik aksam gibi, ama bir gerçek var kullandığınız çift kavramalı şanzımanlardan daha iyi bir sorunsuzluk sağlarlar
  • DSG SORUNLU BİR ŞANZIMAN TİPİ.



    Sanırım konun geleceği noktayı en başından söyledim. EDC de pek sorunsuz sayılmaz. TCT yi oldum olası beğenmedim zaten. PS ise tork konvertörlü gibi çalışıyor zaten, performanstan eser yok.


    Tam otomatik şanzımanın ölüsü bile çift kavramanın dirisinden iyidir.
    _____________________________
    *****
    Aptalların en akıllı tarafı, onlar hiç vakit kaybetmez, başkalarının vakit kaybetmesini sağlar ve bu konuda harıl harıl çalışırlar!




  • Sokaktan rastgele 100 tane tam otomatik vites araç çevirelim.

    Birde 100 tane DSG çevirelim.

    Bakalım hangisi daha sorunlu.

    Tam otomatikte bu oran %10 ise DSG de %90 dır. Buna adınız gibi emin olabilirsiniz.

    Bir hayli komik bir konu olmuş sayın VW satış temsilcisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Sokaktan rastgele 100 tane tam otomatik vites araç çevirelim.

    Birde 100 tane DSG çevirelim.

    Bakalım hangisi daha sorunlu.

    Tam otomatikte bu oran %10 ise DSG de %90 dır. Buna adınız gibi emin olabilirsiniz.

    Bir hayli komik bir konu olmuş sayın VW satış temsilcisi.

    Vw satış temsilcisi mi ?
    Adamın mobilya mağazası var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?
  • --Hanfendi bu gardrobumuzun kapağında DSG menteşe var, açarken küt diye ses yapar ama performans kaybetmezsiniz. Bir de menteşe takımı 3-4bin yuro kadar.
    --Menteşe yerine yeni gardrop alsam, şöyle normal menteşelilerden...?
    _____________________________


    2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Sokaktan rastgele 100 tane tam otomatik vites araç çevirelim.

    Birde 100 tane DSG çevirelim.

    Bakalım hangisi daha sorunlu.

    Tam otomatikte bu oran %10 ise DSG de %90 dır. Buna adınız gibi emin olabilirsiniz.

    Bir hayli komik bir konu olmuş sayın VW satış temsilcisi.

    Vw satış temsilcisi mi ?
    Adamın mobilya mağazası var.

    Satış temsilciliği yan gelir sirvancım
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Sokaktan rastgele 100 tane tam otomatik vites araç çevirelim.

    Birde 100 tane DSG çevirelim.

    Bakalım hangisi daha sorunlu.

    Tam otomatikte bu oran %10 ise DSG de %90 dır. Buna adınız gibi emin olabilirsiniz.

    Bir hayli komik bir konu olmuş sayın VW satış temsilcisi.

    Dsg yi sorunsuzluk olarak övdüğüm cümle nerede?
    Ha istersen Bilinç altında DSg ile olan sorunlarından bahs edebiliriz. O ayrı konu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Sokaktan rastgele 100 tane tam otomatik vites araç çevirelim.

    Birde 100 tane DSG çevirelim.

    Bakalım hangisi daha sorunlu.

    Tam otomatikte bu oran %10 ise DSG de %90 dır. Buna adınız gibi emin olabilirsiniz.

    Bir hayli komik bir konu olmuş sayın VW satış temsilcisi.

    Dsg yi sorunsuzluk olarak övdüğüm cümle nerede?
    Ha istersen Bilinç altında DSg ile olan sorunlarından bahs edebiliriz. O ayrı konu.


    Amacın belli oğuzum ezberledik artık seni.

    Hayır anlamadığım tork konvertörlü şanzımanın sorunsuz olması seni neden rahatsız ediyor.

    İstediğin kadar bu forumda bir tarafını yırtsanda DSG en problemli şanzımandır.

    Gerçeği değiştiremezsin.

    Nokta.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.