Şimdi Ara

Tam Otomatik (tork konvertörlü) Şanzımanlar arızalanmaz??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
6
Favori
44.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    Benim Octavia tiptronik (tam otomatik mi yarı otomatik mi oluyor bilemiyorum ama) var 2005 model 70 binde sorun yaşamadım ama şanzıman yağını ne zaman değitirmem gerekiyor bilen var mı?

    Bugüne kadar hiç şanzıman yağı değişimi yapılmadıysa eğer biran önce yaptırsanız iyi olur.
    _____________________________
  • Tam otomatiğe kurban olsun dsg.
    1 milyon km yapmış tam otomatik şanzıman var.

    Bana yüz bini sorunsuz çıkartmış dsg gösterin bir tane ne olur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tercihler
    Hankook Ventus S1 Evo/Yokohama A.Drive

    Vorsprung durch Technik
  • 2005 te 3.000 km de anneme aldığımız ve hala kullandığımız , 95-100.000 km arasında olan ve hala kullandığımız 2003 model 1.3 toyota yaris aracımızda 4 ileri tam otomatik vites.Ehliyeti aldıktan sonra 3 sene boyunca çok agresif kullanmama rağmen hala tık demedi şanzuman.(annemle beraber kullanmıştık.Uzun süredir kendisi kullanıyo artık) Maşşallahı var 10 yaşında ama hiç arızalanmadı şanzuman ve motoru.Bakımlarını hep derindere zeytinburnunda yaptırdık ve 60 bin km de şanzuman yağı değiştirildi servis tarafından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 19 Ocak 2013; 20:14:21 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Vw grubundan araç alanlara hayran kalıyorum. Biz olsak arabamızın en ufak kusurunu gelir buraya yazar itin bir tarafına soktururuz. Ama vw grubundan araç alanlar kol kırılır yen içinde kalır misali ne olursa olsun araçlarını savunuyorlar. Helal olsun diyorum, böylece araçları piyasada daha çok rağbet görüyor, aracın modeli anıldığında arızaları değil güzelliği öne çıkıyor. Gerçekten çok başarılı...

    Arabaya tapmamak gerek, siz arabaya binin, araba size değil.

    Doğuş bile bu kadar savunmuyordur bu şanzımanı...

    Ağzına sağlık arkadaşım
    _____________________________
    Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite Otomatik
    Xiaomi Redmi Note 8
    Xiaomi Mİ 5 Prime
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürşat alp

    quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    Benim Octavia tiptronik (tam otomatik mi yarı otomatik mi oluyor bilemiyorum ama) var 2005 model 70 binde sorun yaşamadım ama şanzıman yağını ne zaman değitirmem gerekiyor bilen var mı?

    Bugüne kadar hiç şanzıman yağı değişimi yapılmadıysa eğer biran önce yaptırsanız iyi olur.

    Peki ortalama kaç km de bir değiştirmek gerekiyor? Bir de bazı arkadaşlar otomatik şanzımanda boşa atmak sakıncalı diyor gerçeklik payı var mı yani ne şekilde bir zarara yol açabilir ki mekanizma olarak biliyormusunuz?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    quote:

    Orijinalden alıntı: kürşat alp

    quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    Benim Octavia tiptronik (tam otomatik mi yarı otomatik mi oluyor bilemiyorum ama) var 2005 model 70 binde sorun yaşamadım ama şanzıman yağını ne zaman değitirmem gerekiyor bilen var mı?

    Bugüne kadar hiç şanzıman yağı değişimi yapılmadıysa eğer biran önce yaptırsanız iyi olur.

    Peki ortalama kaç km de bir değiştirmek gerekiyor? Bir de bazı arkadaşlar otomatik şanzımanda boşa atmak sakıncalı diyor gerçeklik payı var mı yani ne şekilde bir zarara yol açabilir ki mekanizma olarak biliyormusunuz?

    Yağın özelliğine göre 40000 ile 60000 km arasında şanzıman yağının ve filtresinin değişmesi gerekiyor. Bu konuda en sağlıklı bilgiyi kullanım kılavuzu duruyorsa ordan edinebilirsiniz. Ama sizin aralığınız zaten her halükarda değişim yapılması gereken aralığı geçmiş. O yüzden yetkili servise veya işini iyi yapan bir özel servise gidip yağı değiştirin ve bundan sonraki değişimin de ne zaman yapılması gerektiğini öğrenin.

    Otomatik vitesli araçta hareket halinde boşa atmak tavsiye edilen bir durum değil. Kendi aracımın kullanma kılavuzundan ve forumlardan böyle öğrendim. Ama işin tam teknik ayrıntısını bilmiyorum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    quote:

    Orijinalden alıntı: kürşat alp

    quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    Benim Octavia tiptronik (tam otomatik mi yarı otomatik mi oluyor bilemiyorum ama) var 2005 model 70 binde sorun yaşamadım ama şanzıman yağını ne zaman değitirmem gerekiyor bilen var mı?

    Bugüne kadar hiç şanzıman yağı değişimi yapılmadıysa eğer biran önce yaptırsanız iyi olur.

    Peki ortalama kaç km de bir değiştirmek gerekiyor? Bir de bazı arkadaşlar otomatik şanzımanda boşa atmak sakıncalı diyor gerçeklik payı var mı yani ne şekilde bir zarara yol açabilir ki mekanizma olarak biliyormusunuz?

    Bildiğim kadarı ile ort 50 binde bir değişmesi gerekiyor. Boş atmak sakıncalıymış evet. İniş aşağı Otm şanzuman boşa atınca yağlama yapmıyor ve buda ömründen gidiyor.Edindiğim bilgiler böyle.. Hatta bir keresinde boşta arabayı itmeyi denedik. Araç kilitlendi :) 3-4 metre sonra araç kilitlendi. Sakın denemeyin... Civardan duyarsınız vurduralım bunu falan filan aman ha :D Bizzat denendi olmuyor öyle bir şey :) Arac bildiğiniz kasılıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgzgn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Vw grubundan araç alanlara hayran kalıyorum. Biz olsak arabamızın en ufak kusurunu gelir buraya yazar itin bir tarafına soktururuz. Ama vw grubundan araç alanlar kol kırılır yen içinde kalır misali ne olursa olsun araçlarını savunuyorlar. Helal olsun diyorum, böylece araçları piyasada daha çok rağbet görüyor, aracın modeli anıldığında arızaları değil güzelliği öne çıkıyor. Gerçekten çok başarılı...

    Arabaya tapmamak gerek, siz arabaya binin, araba size değil.

    Doğuş bile bu kadar savunmuyordur bu şanzımanı...

    Ağzına sağlık arkadaşım

    İstisnalar var. Objektif olabilenler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?




  • Hiç belli olmaz. Tabii ki, tork konvertörlü şanzımanların arıza ihtimali daha zayıftır; ancak kesin diye birşey yok.

    - Eski kasa Volvo S60'ların şanzımanları 100.000 - 140.000km'de bir arızalanırdı. An itibari ile TAMİRİ 4000TL.
    - Landrover'larda benzer bir durum var.
    - Bir grup Jaguar'da var (çok da umrumuzda değil mi Jaguar !?)
    - Mini (daha nadir. Üretim hatalıları var tahminim.)
    - Renoult
    - Pug'lar da pek dayanıklı değil. Ama bir Pug'un neresi dayanıklı, o da ayrı bir soru.

    Bir de bazı yetkili servislerin araçl şanzımanlarına yanlış yağ koyup, bir çok şanzımanın dağılmasına sebep olup, bir de tamir ücreti alması durumları vardır ki, sormayın gitsin. Şanzıman motordan çok daha hassas, ve yakın temasın olduğu bir yer. Motorda biraz daha kalın, biraz daha ince yağ kullanabilirsiniz. Ancak şanzımanda üretici değerleri ve hatta marka bile çok önemlidir. Memleketimde yetkili servislerin buna uymadığı durumlar oluyor. Bir ara Forester'lar bir furya şanzıman dağıttı. Eski tip şanzıman yağını, güncellenen şanzımana kullanmadan kaynaklı...

    An itibari ile Subaru CVT şanzımanın yağı özel bir yağ ve litresi 80TL. 5 litre alıyor ve 60.000km'de bir değişiyor. Bazı özel servisler litresi 40-50TL'den CVT yağı değiştiriyor. Önümüzde bol bol patlak CVT göreceğimden eminim.

    Kısaca takmayın çok. Biraz şans, biraz bakım işi bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 20 Ocak 2013; 1:38:54 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Hiç belli olmaz. Tabii ki, tork konvertörlü şanzımanların arıza ihtimali daha zayıftır; ancak kesin diye birşey yok.

    - Eski kasa Volvo S60'ların şanzımanları 100.000 - 140.000km'de bir arızalanırdı. An itibari ile TAMİRİ 4000TL.
    - Landrover'larda benzer bir durum var.
    - Bir grup Jaguar'da var (çok da umrumuzda değil mi Jaguar !?)
    - Mini (daha nadir. Üretim hatalıları var tahminim.)
    - Renoult
    - Pug'lar da pek dayanıklı değil. Ama bir Pug'un neresi dayanıklı, o da ayrı bir soru.

    Bir de bazı yetkili servislerin araçl şanzımanlarına yanlış yağ koyup, bir çok şanzımanın dağılmasına sebep olup, bir de tamir ücreti alması durumları vardır ki, sormayın gitsin. Şanzıman motordan çok daha hassas, ve yakın temasın olduğu bir yer. Motorda biraz daha kalın, biraz daha ince yağ kullanabilirsiniz. Ancak şanzımanda üretici değerleri ve hatta marka bile çok önemlidir. Memleketimde yetkili servislerin buna uymadığı durumlar oluyor. Bir ara Forester'lar bir furya şanzıman dağıttı. Eski tip şanzıman yağını, güncellenen şanzımana kullanmadan kaynaklı...

    An itibari ile Subaru CVT şanzımanın yağı özel bir yağ ve litresi 80TL. 5 litre alıyor ve 60.000km'de bir değişiyor. Bazı özel servisler litresi 40-50TL'den CVT yağı değiştiriyor. Önümüzde bol bol patlak CVT göreceğimden eminim.

    Kısaca takmayın çok. Biraz şans, biraz bakım işi bunlar.

    Yani siz şimdi tam otomatik veya cvt süşmanı oldunuZ! Forum iyice kişisel saldırıya döndü kişiler hakkında Zanlar ve konudan bagımsız mesajlar
    Çok basit tam otomatik alın hiç sıkıntı yaşamayın diyenler veya o şekilde düşünenler var onların yaptığı fantazim olmuyor benim ağzından daha dsg lafı çıkmadan fanatik oluyorum
    Şu dsg ile yüksek km yapanlar nerde çok merak ediyorum
    Dsg çok erken vites yükseltiyor 60 km ile d7 çok saçma bir yazılım
    Ancak dizel otomatikte seçenek yok yakında kia ve hyundaide çift kavramaya geçecek
    Tam otomatikçiler ne önerecek? Sadece 320d mi? 2.0 motor cruze mu? Vw malını arkasında
    Neyse keşke herke sizin gibi tecrubelerini paylaşsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • sayın Hüseyin zst,

    100,000 binde volvo s60'ın şanzımanı arızalanıyor demişsiniz.. 2001 yılı ve sonrasındaki tüm volvolardaki otomatik şanzımanlar 5 ileridir. bunların bazıları tiptronik bazıları da klasik tip otomatiktir. Aisin Warner firmasının ürettiği bu şanzımanlar bugüne kadar üretilen en sorunsuz üretimlerdir. fakat AW51-55 model adına sahip bu şanzımanlarda kullanılması gereken şanzıman yağı özeldir. piyasada bu şanzıman için uygun tek yağ castrol firmasının bir yağıdır(adını vermiyorum). bu yağ ya da servisten alınan orjinal yağ kullanılmalıdır.diğer yağlar bu şanzımana uygun değildir. yani yağ satılan dükkanlardaki her yağ uygun değildir. zaten çoğu otomatik şanzımanlı aracın yağının değişim periyodu geldiği halde hiç değişmediği görülmüştür.

    bir arkadaş octaviadaki şanzıman tiptronik olan tam otomatikmidir diye sormuş evet tam otomatiktir.kaç iler şanzıman olduğuna bağlı olarak 5 veya 6 kullanılması gereken yağ da farklılık gösterir.

    bir diğer arkadaş neden hareket halinde şanzıman boşa alınmaz diye sormuş.. bilindiği gibi otomatik şanzımanların içinde yüzlerce hareketli parça bulunur. dişliler,spraglar,bantlar vb.. ve klasik bir otomatik şanzıman 7,5 litre yağ alır. bunun 3,5 litresi tork konvertörü içinde kalır kalan 4 litre de şanzıman içinde.. değişim sırasında yağın ancak 4 veya 5 litresi ancak boşaltılabilir.. tork konvertörünü sökme imkanı şanzıman inmeden olamayacağı için böyledir.

    neden N konumunu kullanmamalıyız? çünkü N konumunda şanzıman yük altında değildir.. fakat bu sırada yağlama yoktur.yağlama sadece araç yükte iken vardır.gene de bazı sistemler faaldir. işte bu yüzden N konumu sadece araç çekilirken o da çekiş tekerleri yere temas etmemek şartı ile ya da araç çalıştırılacakken(el freini çekili olma şartı ile) ya da birkaç dakikalık beklemelerde mesela trafikte kullanabilirsiniz.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    quote:

    Orijinalden alıntı: kürşat alp

    quote:

    Orijinalden alıntı: eebu

    Benim Octavia tiptronik (tam otomatik mi yarı otomatik mi oluyor bilemiyorum ama) var 2005 model 70 binde sorun yaşamadım ama şanzıman yağını ne zaman değitirmem gerekiyor bilen var mı?

    Bugüne kadar hiç şanzıman yağı değişimi yapılmadıysa eğer biran önce yaptırsanız iyi olur.

    Peki ortalama kaç km de bir değiştirmek gerekiyor? Bir de bazı arkadaşlar otomatik şanzımanda boşa atmak sakıncalı diyor gerçeklik payı var mı yani ne şekilde bir zarara yol açabilir ki mekanizma olarak biliyormusunuz?

    Bildiğim kadarı ile ort 50 binde bir değişmesi gerekiyor. Boş atmak sakıncalıymış evet. İniş aşağı Otm şanzuman boşa atınca yağlama yapmıyor ve buda ömründen gidiyor.Edindiğim bilgiler böyle.. Hatta bir keresinde boşta arabayı itmeyi denedik. Araç kilitlendi :) 3-4 metre sonra araç kilitlendi. Sakın denemeyin... Civardan duyarsınız vurduralım bunu falan filan aman ha :D Bizzat denendi olmuyor öyle bir şey :) Arac bildiğiniz kasılıyor...


    Sn. greencher
    Sn. kürşat alp

    Sn. meteg

    Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için, en kısa zamanda bir servis bulup değiştireyim çok geç olmamışken...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eebu -- 20 Ocak 2013; 16:13:15 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Yani siz şimdi tam otomatik veya cvt süşmanı oldunuZ! Forum iyice kişisel saldırıya döndü kişiler hakkında Zanlar ve konudan bagımsız mesajlar
    Çok basit tam otomatik alın hiç sıkıntı yaşamayın diyenler veya o şekilde düşünenler var onların yaptığı fantazim olmuyor benim ağzından daha dsg lafı çıkmadan fanatik oluyorum
    Şu dsg ile yüksek km yapanlar nerde çok merak ediyorum
    Dsg çok erken vites yükseltiyor 60 km ile d7 çok saçma bir yazılım
    Ancak dizel otomatikte seçenek yok yakında kia ve hyundaide çift kavramaya geçecek
    Tam otomatikçiler ne önerecek? Sadece 320d mi? 2.0 motor cruze mu? Vw malını arkasında
    Neyse keşke herke sizin gibi tecrubelerini paylaşsa

    Bana bir grup şuursuz tarafından neci yaftası yapıştırıldığı beni hiç ilgilendirmiyor. Ben ne olduğumu biliyorum. Bulgularla, yaşadıklarımla, teknik gerçeklerle konuşuyorum. İsteyen istediğini anlar, anlamaz beni hiç alakadar etmez.

    Ancak DSG ile uzun yol yapanlardan biri benim. Tam bir uzun yol aracı. Hiç sıkıntı yok. 60.000km'de şu an araç. Bakalım bir 150.000'i devirelim ne olacak...

    DSG Yoğun trafikte ve yokuşta adamı çok yoruyor. Hillholder var bende. Geri kaymıyor; ama gaza azıcık fazla bas, gereksiz kalkış yapıyor, pati bile atıyor. Allah aşkına 1.8T 160hp araba. 225/45/17 lastik, araba pati atıyor ya! Kavrama konusunda bu kadar mı beceriksizsin arkadaş (insanoğlunun mekatroniğe sitemi). Gören de 200hp üzeri birşey sanacak arabayı. Yoğun trafikte tepkilerime bazen çok erken, bazen geç cevap veriyor.

    Can sıkıntısı tamamen. CVT yoğun trafikte çok çok daha iyi. DSG ise açık trafikte çok çok daha iyi.

    Bizdeki Volvo ve sonrasındaki S-max'da tork konvertörlü otomatik vites vardı. Onlara yoğun trafik, açık trafik farketmiyor. Her türlü gidiyorlar. Keyif beklemiyorsan, biraz daha fazla yakıt tüketmek önemli değilse, al tork konvertörlü, geç git.

    Küçük sınıfta yakıt ekonomisi için CVT. Performansı biraz keser, keyfi yok eder, ekonomiye katkı sağlar, bir de aracı oyuncak arabaya çevirir. O açıdan biraz keyifli. 13 yaşındaki kız kardeşiniz de kullanır aracı. Benimki gibi manda kasa bir arabaya CVT yakışmıyor pek, baştan söyleyeyim.

    DSG ise herşeyi isteyen adamın arabası. Alırken kazığını yiyecek. Otomatik olsun ama mümkün olduğunca keyifli olsun. Belasını hepimiz biliyoruz. Yerse, maliyetine girebilecek isen alırsın. Yemiyorsa almazsın, büyütülecek birşey yok. Ancak satış sonrası politikası gereği, Doğuş'a tepki olsun diye almamak lazım o arabaları. Koyun da olmayın. Benim tercihim DSG değildi. Ben bir arabayı ikinci el çok ucuza buldum. 52.000Euro'luk arabayı 6 aylık 9000km'de 32.000Euro'ya buldum. DSG patlasa da ucuza aldım arabayı. Bir de araç 1.8T 160hp. DSG olmasa 2.0T, minimum 185hp araç lazım. Daha çok yakacak, vergisi daha çok olacak. Hepsini yakıt ve vergi farkını ekleyince zaten şanzımanın parası çıkıyor. Ben de aracı çok ucuza aldığımla kalıyorum. Yoksa gidip sıfır DSG bir araç almazdım. Doğuş'un DSG politikası da çok yanlış. Doğuş'un bu umursamazlığını gördükten sonra, bir daha VAG grubu araba alır mıyım? Gene çok uygun bir fiyata bulmadığım sürece almam. Sıfır asla almam.

    Günün birinde mekatroniğime birşey olursa, Doğuş'a damlayacak, Doğuş yan çizerse VW Almanya dahil her yere şikayet edecek ve sanayiye gidecek, hurdalıktan tercihen arkadan kazalı bir Golf, Jetta, Passat'tan mekatronik söküp arabama oturtacağım. Şu ana kadar yaptığım ekonomi 6000TL'yi buldu zaten.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Verdiğin linkin sayfasını sıkılmadan okudum. Bu arızalardan müzdarip arkadaşların, araç modellerine ve km lerine hiç dikkat ettin mi? 93 modelden başlayıp, 2002 modele kadar ve en az km yapmış olanı 110.000 km de. Sen DSG yi savunmaya çalışıyorsun, anladık, ama oradaki araçların hiçbiri 2011-2012 model değil, ayrıca km leri de 10.000-20.000 değil.

    Sana şunu söyleyebilirim Oğuzdağcığım. Biz buraya avukatlık veya savcılık yapmaya gelmiyoruz. Biz tüketiciyiz ve eğer aldığımız mal ayıplıysa, bunu diğer insanlarla paylaşıyoruz ki, bu gerek arızası, gerek kronik sorunu, gerek pahalılığı olabilir; diğer insanları uyarmak amaçlı yazıyoruz. Elbette bunun bilincinde olmayan, buraya gelip, "vw al, süper araba", "olmaz, citroen al, asıl araba o" "Lan onlar araba mı? En iyisi Hyundai" "Ya, bırakın tekeleri, en araba Kia" demeyi kendine görev edinen çığırtkanlar da var. Hatta benim arabam, senin arabanı döver, babam da döver demeye gelenler var. Çoğu zaman ciddiye alıp cevap vermem. Arasıra da esprili olarak takılırım. Senin ön göğüste yumuşak plastik olayın gibi :) O olayda da anlatmak istediğim, sert veya yumuşak plastik, sonuçta plastik... Neyin kavgasını yapıyoruz? Elmasla altın yarışı yapmıyoruz yani.

    Kendimden örnek vereyim. Foruma ilk girdiğim dönemler, aracım iyi ve 35-40.000 civarı alınabilecek gayet uygun bir araçtı. Tavsiye ederdim, edebilirdim. Gerçekten, parasının karşılığını verebilen bir araçtı, ki hala öyle düşünüyorum. Ancak 2012 yılı ile birlikte üzerinde hiçbir değişiklik, ek donanım, motor değişimi vs... yapılmadığı halde, liste fiyatı 52.000 oluverdi. C sınıfı bir araca, 40.000 den yukarı fiyat vermem, kimsenin de vermemesi gerekir diye düşünüyorum. Neredeyse 1 senedir, kimseye Kia tavsiye etmem. Ama kimseyi de vw alma, hyundai alma, peugeot alma diye de engellemem. Çünkü bir gün birisi çıkar "Sana ne lan, para benim zevk benim, sana mı soracam" diye ters bir cevap verir ve bu cevap karşısında verilebilecek bir yanıt yoktur. Ekran başında mosmor olduğunla kalırsın. Yani tavsiye edilebilecek bir durum değil.

    DSG iyi bir şanzumandır, parasını hakediyordur, güzel bir teknolojidir ama sorunlu olduğunu da kabul etmek gerekiyor.

    Onun için, tüketici bilinciyle hareket etmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Korumamız gereken, araba firmaları değil, kendimiz ve diğer insanlardır. Araba firmaları sana bana satamaz, gider fiyat kırıp yurtdışına satar, ama gene kazanır. Önemli olan biz ve çevremiz kaybetmesin.

    +1

    Güzel yazmışsın emeğine sağlık.

    Malesef her sahip olduğu aracın marka ve fabrikasınıda satın almış olduğunu sananlar var forumda..
    _____________________________
    2012 Mazda 3 Dizel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Verdiğin linkin sayfasını sıkılmadan okudum. Bu arızalardan müzdarip arkadaşların, araç modellerine ve km lerine hiç dikkat ettin mi? 93 modelden başlayıp, 2002 modele kadar ve en az km yapmış olanı 110.000 km de. Sen DSG yi savunmaya çalışıyorsun, anladık, ama oradaki araçların hiçbiri 2011-2012 model değil, ayrıca km leri de 10.000-20.000 değil.

    Sana şunu söyleyebilirim Oğuzdağcığım. Biz buraya avukatlık veya savcılık yapmaya gelmiyoruz. Biz tüketiciyiz ve eğer aldığımız mal ayıplıysa, bunu diğer insanlarla paylaşıyoruz ki, bu gerek arızası, gerek kronik sorunu, gerek pahalılığı olabilir; diğer insanları uyarmak amaçlı yazıyoruz. Elbette bunun bilincinde olmayan, buraya gelip, "vw al, süper araba", "olmaz, citroen al, asıl araba o" "Lan onlar araba mı? En iyisi Hyundai" "Ya, bırakın tekeleri, en araba Kia" demeyi kendine görev edinen çığırtkanlar da var. Hatta benim arabam, senin arabanı döver, babam da döver demeye gelenler var. Çoğu zaman ciddiye alıp cevap vermem. Arasıra da esprili olarak takılırım. Senin ön göğüste yumuşak plastik olayın gibi :) O olayda da anlatmak istediğim, sert veya yumuşak plastik, sonuçta plastik... Neyin kavgasını yapıyoruz? Elmasla altın yarışı yapmıyoruz yani.

    Kendimden örnek vereyim. Foruma ilk girdiğim dönemler, aracım iyi ve 35-40.000 civarı alınabilecek gayet uygun bir araçtı. Tavsiye ederdim, edebilirdim. Gerçekten, parasının karşılığını verebilen bir araçtı, ki hala öyle düşünüyorum. Ancak 2012 yılı ile birlikte üzerinde hiçbir değişiklik, ek donanım, motor değişimi vs... yapılmadığı halde, liste fiyatı 52.000 oluverdi. C sınıfı bir araca, 40.000 den yukarı fiyat vermem, kimsenin de vermemesi gerekir diye düşünüyorum. Neredeyse 1 senedir, kimseye Kia tavsiye etmem. Ama kimseyi de vw alma, hyundai alma, peugeot alma diye de engellemem. Çünkü bir gün birisi çıkar "Sana ne lan, para benim zevk benim, sana mı soracam" diye ters bir cevap verir ve bu cevap karşısında verilebilecek bir yanıt yoktur. Ekran başında mosmor olduğunla kalırsın. Yani tavsiye edilebilecek bir durum değil.

    DSG iyi bir şanzumandır, parasını hakediyordur, güzel bir teknolojidir ama sorunlu olduğunu da kabul etmek gerekiyor.

    Onun için, tüketici bilinciyle hareket etmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Korumamız gereken, araba firmaları değil, kendimiz ve diğer insanlardır. Araba firmaları sana bana satamaz, gider fiyat kırıp yurtdışına satar, ama gene kazanır. Önemli olan biz ve çevremiz kaybetmesin.

    +1

    Güzel yazmışsın emeğine sağlık.

    Malesef her sahip olduğu aracın marka ve fabrikasınıda satın almış olduğunu sananlar var forumda..

    10 sene sonra DSG'li araçları kime satacaklar,bence övmekte haklılar
    Bir yerden çalışmalara başlamak lazım
    _____________________________
    '02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
    Xmax 250 ABS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    10 sene sonra DSG'li araçları kime satacaklar,bence övmekte haklılar
    Bir yerden çalışmalara başlamak lazım

    Evet güzel bir bakış açısı
    _____________________________
    2012 Mazda 3 Dizel
  • 230 binde Vectra 2.0 klasik sanzimanli aracimiz var, kardesim biniyor Istanbul'da.
    Araba eskidi, yaslandi ama 40-50 binde bir yag degisir, henuz bir sorun yok sanzimanda.
    Buyrun bu da bir ornek olsun?

    Spesifik bir ornegi alip o kotu, bu kaka demeden once yeterli sayida orneginiz olmali elinizde.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    sayın Hüseyin zst,

    100,000 binde volvo s60'ın şanzımanı arızalanıyor demişsiniz.. 2001 yılı ve sonrasındaki tüm volvolardaki otomatik şanzımanlar 5 ileridir. bunların bazıları tiptronik bazıları da klasik tip otomatiktir. Aisin Warner firmasının ürettiği bu şanzımanlar bugüne kadar üretilen en sorunsuz üretimlerdir. fakat AW51-55 model adına sahip bu şanzımanlarda kullanılması gereken şanzıman yağı özeldir. piyasada bu şanzıman için uygun tek yağ castrol firmasının bir yağıdır(adını vermiyorum). bu yağ ya da servisten alınan orjinal yağ kullanılmalıdır.diğer yağlar bu şanzımana uygun değildir. yani yağ satılan dükkanlardaki her yağ uygun değildir. zaten çoğu otomatik şanzımanlı aracın yağının değişim periyodu geldiği halde hiç değişmediği görülmüştür.

    bir arkadaş octaviadaki şanzıman tiptronik olan tam otomatikmidir diye sormuş evet tam otomatiktir.kaç iler şanzıman olduğuna bağlı olarak 5 veya 6 kullanılması gereken yağ da farklılık gösterir.

    bir diğer arkadaş neden hareket halinde şanzıman boşa alınmaz diye sormuş.. bilindiği gibi otomatik şanzımanların içinde yüzlerce hareketli parça bulunur. dişliler,spraglar,bantlar vb.. ve klasik bir otomatik şanzıman 7,5 litre yağ alır. bunun 3,5 litresi tork konvertörü içinde kalır kalan 4 litre de şanzıman içinde.. değişim sırasında yağın ancak 4 veya 5 litresi ancak boşaltılabilir.. tork konvertörünü sökme imkanı şanzıman inmeden olamayacağı için böyledir.

    neden N konumunu kullanmamalıyız? çünkü N konumunda şanzıman yük altında değildir.. fakat bu sırada yağlama yoktur.yağlama sadece araç yükte iken vardır.gene de bazı sistemler faaldir. işte bu yüzden N konumu sadece araç çekilirken o da çekiş tekerleri yere temas etmemek şartı ile ya da araç çalıştırılacakken(el freini çekili olma şartı ile) ya da birkaç dakikalık beklemelerde mesela trafikte kullanabilirsiniz.



    O zaman büyük ihtimal yetkili servis mağduruyduk. Km'sinin %80'ini vites değiştirmeden, dur kalk ile zorlanmadan, sabit hız otabanda git-gel yaparak geçiren ve şehirde 60 yaşında, 40 yıllık uzun yol şoförü tarafından ultra sakin kullanan 5 ileri otomatik, 2002 S60'ımızın şanzımanı 140.000km'de dağıldı. Bu tarihe kadar araç Volan yetkili serviste bakımlarına düzenli gitti. Yetkili servis aşırı yüksek bir maliyet çıkarınca, şanzıman gene işinin gayet ehli olan o zaman F1 Volvo olan, şu an Roteks Volvo olan Timur abi tarafından toplandı. Kendisinin dediği de bu şanzımanların belli aralıklarla bu sıkıntıyı çıkardığı şeklinde idi. Benim o dönemki aracım olan Saab 900 ve Frontera sebebi ile sanayiye çok sık giderdim. Bu araçlara da bir dönem Timur bey baktı. Bu araçlar sebebiyle haftada bir sanayiye gider, saatlerimi geçirirdim. Onlarca Volvo'nun 100-140.000 aralığı ve katlarında şanzıman yaptırırken tanık oldum. Belki de Volan bir dönem yanlış yağ kullandı. Bilmiyorum. Çünkü ben bakım km'si gelince aracı bakıma getirdim. 1000km'den fazla sekmemiştir. Siz de bilirsiniz, yılda 40-50.000km yol yapan bir araç için, bakımı 1000km aşmak bir anlam ifade etmez. Aracın şanzımanı dağılana kadar hep Volan'a gitti araç. Olay sonrası Volan'ın astronomik teklifine kıl olduğumuz için, araba yetkili servise hiç uğrmadı. Satılana kadar Timur Bey arabaya bakım yaptı. Bu süre boyunca da şanzıman arızalı birçok Volvo'ya tanık oldum.

    Neticede sıkıntı genelde bakımdan kaynaklanıyor. Yetkili servislerin de çok ağır hataları olabiliyor. Aslen fabrika açıklamalarını, yağ marka ve kodlarını takip etmek, bakımda hepsini kontrol etmek falan lazım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_43/tm.htm

    Buyrın forumumuzda @meteg adlı arkadışın destekleriyle ilerleyen güzel bir konu. 100.000 km civarlarında olduk.a fazla arıza mevcut. Birkaç kişi tutturmuş sorun istemiyorsanız tam otomatik alın vs. İnsanları yanıltmaya gerek yok. Mekanik olarak hele hele de sıkışık trafikte ağır yüklere maruz kalan otomatik şanzımanları, verdiği konfor karşısında arıza ihtimali ile satın almalıyız.

    Boşa çırpınma sağa sola saldırma elindeki dsg eninde sonunda patlayacak kardeş, kaçarın yok.
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/mpage_43/tm.htm

    Buyrın forumumuzda @meteg adlı arkadışın destekleriyle ilerleyen güzel bir konu. 100.000 km civarlarında olduk.a fazla arıza mevcut. Birkaç kişi tutturmuş sorun istemiyorsanız tam otomatik alın vs. İnsanları yanıltmaya gerek yok. Mekanik olarak hele hele de sıkışık trafikte ağır yüklere maruz kalan otomatik şanzımanları, verdiği konfor karşısında arıza ihtimali ile satın almalıyız.

    Boşa çırpınma sağa sola saldırma elindeki dsg eninde sonunda patlayacak kardeş, kaçarın yok.

    vay be bedduaya bile layıkmış demekki konu...

    Ama yinede. Senin veya hiç kimsenin araçları inşallah hiç arızalanmaz veya bozulmaz, bozulmasın...
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.