Selam Arkadaşlar, Taigo kullanan arkadaşlar için tartışma başlığıdır. Volkswagen Taigo B segment Coupe-SUV sınıfında yer alan aracın 1.0 ve 1.5 TSI olarak iki adet motor seçeneği mevcut. 1.0 litre motor için 95 ve 110 beygir seçenekleri mevcutken 1.5 litre için 150 beygir güç üreten motor tercih edilebilir. Uzunluk: 4270 mm Genişlik : 1757 mm Aks mesafesi: 2566 mm 3 adet donanım paketi mevcut bunlar: Life, Style ve R-Line. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() LIFE Paket içeriği: İç Donanım:
Dış Donanım:
Konfor:
Güvenlik:
STYLE Paket içeriği: İç Donanım:
Dış Donanım:
Konfor:
Güvenlik:
R-Line Paket içeriği: İç Donanım :
Dış Donanım:
Konfor:
Güvenlik:
İncelemeler: ![]() Yeni VW Taigo test konuğumuz
VW nin Crossover segmentine konumlandırdığı model Polo ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Yeni Taigo ile birlikte T-Cross modelide satışa sunuldu. T Cross modeline göre VW Taigo coupe formunda bir crossover olmasından dolayı daha sportif görünüyor.
Yeni VW Taigo Life, Style ve R line olmak üzere 3 farklı donanım ile alınabiliyor
Yeni VW Taigo 1.0 tsi ve 1.5 tsi motorlar ile alınabiliyor.
Yeni VW Taigo da Led matrix farlar, açılır cam tavan, Anahtarsız giriş, çalıştırma, Kablosuz şarj ve bağlantı travel asist gibi donanımlar alınabiliyor.
Yeni VW Taigo Bagaj - 440 lt koltuklar yatırıldığında bagaj 1.222 lt oluyor
Yeni VW Taigo 1.0 tsi DSG 110 bg ve 200 nm tork ile 10.9 sn de 100 km/s ye hızlanıyor
Yeni VW Taigo 1.0 Tsi 110 bg yakıt test tüketimi 7.4 lt
Yeni VW Taigo 1.5 Tsi DSG 150 bg ve 250 Nm tork ile 8.3 sn de 100 km/s ye hızlanabiliyor
Yeni VW Taigo 1.5 Tsi 150 bg yakıt test tüketimi 8.4 lt
Yeni VW Taigo Life fiyat listesi
Yeni VW Taigo Life 1.0 tsi 515.000 TL
Yeni VW Taigo Life 1.0 tsi DSG 586.900 TL
Yeni VW Taigo Life 1.0 tsi DSG Style 661.000 TL
Yeni VW Taigo R Line 1.0 tsi DSG 689.000 TL
Yeni VW Taigo Life 1.5 tsi DSG 704.000 TL
Yeni VW Taigo R Line 1.5 Tsi DSG 753.000 TL
#vw #taigo #tcross
-
Pist testleri ve güçlü Otomobiller videolarının tamamı: https://goo.gl/tGdJhs Nürburgring pistinde Fiesta ST nasıl kiralanır? https://goo.gl/G36P3n Spa-francorchamps pistinde Modifiyeli ve Standart BMW M3 pist için nasıl kiralanır? https://goo.gl/nKH9rj Audi RS6 testi: https://goo.gl/wAAU4Z Honda Civic Type-R pist testi: https://goo.gl/vYhTYG 180 bg Fiat Egea yarış otomobili testi : https://goo.gl/JwJVKn VW Golf GTI testi : https://goo.gl/zKY92H Test - BMW 428i xdrive vs 420d https://goo.gl/KJYVVj Karşılaştırma - VW Polo GTI vs Seat Ibiza Cupra (İstanbulpark) https://goo.gl/PDxbJW Porsche 911 GT3 testi: https://goo.gl/nLLEbv Offroad videolarının tamamı: https://goo.gl/3m91GV Jeep Rubicon : https://goo.gl/Y72Z23 VW Amarok vs Nissan Navara: https://goo.gl/pzgyb5 Ford Ranger vs VW Amarok: https://goo.gl/uP8S4d Otomobil Dünyam sizi sürüşe dahil etmek için yola çıktı. 2010 yılında, Eren Tekin liderliğindeki Otomobil Dünyam ekibi olarak sizlere eşsiz lezzette otomobil testleri hazırlamak için, Youtube kanalımız üzerinden haftada en az bir video ile karşınızdayız. Daha fazla test videosu görebilmek adına kanalımıza abone olmanızın, videoları paylaşma ve aktif olarak yorum yapmanızın bizim için çok önemli olduğunu da belirtmek isteriz. Teşekkürler. web sitemiz: goo.gl/FuEh2L Instagram sayfamız : goo.gl/vsLnB6 Facebook sayfamız : goo.gl/HntLF https://www.youtube.com/watch?v=64zkxxJ39zY![]() Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın:
https://www.youtube.com/channel/UCozWuDDaYMaMUkIy5-NWGwQ/join
Videoyu izledikten sonra Beğenmeyi , Kanala Abone Olmayı ve videoların altına Yorum bırakmayı lütfen unutmayın.
Abone Olarak Destek Olabilirsiniz: https://www.youtube.com/c/ya%C5%9Famg...
Kurgu & Montaj = Enes Aktürk
Web Sitemiz: https://www.otomobilgunluklerim.com
Instagram: https://www.instagram.com/otomobilgun...
Facebook: https://www.facebook.com/otomobilgunl...
#otomobilgunluklerim #volkswagen #taigo https://www.youtube.com/watch?v=M8f1Dc5emKwFiyat listesine şuradan ulaşabilirsiniz: Doğuş Oto | Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Skoda ve Porsche Yeni Modeller, Fiyat Listesi, Servis https://www.dogusoto.com.tr/yeni-taigo-cs1 |
**** Taigo Kullananıcıları Ana Forum ****




-
-
Hiç mi kullanan yok? Ben Isparta'da gördüm. Çok şık duruyor. Bagajı elektrikli mi acaba?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Daha bu sene piyasaya giren bir araç olduğundan sanırım yeterince organize olamadı taigo kullanıcıları. Bu araçtaki donanımlar abisi troc ta yok
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Selamlar , life paket dsg ile Taigo ya Polo dan geçmiş bulunuyorum. Gözlemlerimi özetleyecek olursam tabiki internetten incelemelerle bildiğim kadar ile bodoslama aldım, bayi den yakaladığım için. Yani öncesinde showroom da olmadığından inceleme yada test sürüşü fırsatım olmamıştı. Bugün aracı teslim aldım henüz yorum yapmak için çok erken ama ilk izlenim olarak Dünyada genel olarak bir çok markada malzeme kalitesinde düşüş gözlemlediğim gibi volkswagen de de bir kalite düşüşü bazı detaylarda görünüyor.
Örneğin benim 2012 model polonun anahtarının malzemesi buna nazaran çok daha kaliteli yumuşak anahtarı daha kalite metal bir malzeme olduğunu söyleyebilirim. Plastik malzemesi bile kaliteli gelmedi.
Polo da 40 lt depolu buda 40 lt , Poloda full depoda 670km mesafe gösterirken Taigo 470km gösteriyor. Yakıt tüketimi Polo dsg 1.4 olmasına rağmen çok daha düşük. Tabi Polodan daha büyük araba olmasıda etken buna.
Sürüş hissiyatı çok konforlu olduğunu söyleyebilirim , dış ses yalıtımı olsun tümseklerde sarsmıyor olması göze çarpıyor. İki kişi iPhone umuzu tanıtabildik Apple Car uygulamasına. Ben dediğim gibi test sürüşü yapmadım ilanlarda özelliklerini yazıyorlar oralara baktım genelde herkes hız sabitleyicisi var yazmış ama life pakette maalesef yok. Ama ilginç cruise control düğmeleri direksiyonda var. Normalde özelliğini taşımayan fonksiyonların düğmeleri olmaz , bayideki temsilciye sorduğumda sonrada ekletilebiliyor gibi bişiler dedi ama almanya ya onaya sunuyoruz ordan onay gelirse ekliyoruz gibi. Sanırım gizli özellik açma yapılıyor ama garanti kapsamından çıkıyormuş. Anahtarsız çalıştırmada yok bu pakette.
Bagaj hacmi gayet geniş içhacmi geniş , kol dayaması çok aşağıda kalıyor o konuda rahat ettirmedi. El freni olması ve vites hadi neyse de vitesi düğmeli (tetik) olmasaymış daha iyi olurdu.
Son olarak bu gizli özellikleri açma konusunda sanırım garantisi bozulmadan yapan yerler olduğunu duydum. Bilgisi olan varsa yazarsa güzel olur.
Taigo kullanıcılarını konuya bekliyoruz.
-
Aracınız hayırlı olsun. Taigo tcross ve polo aynı platform üzerinden üretilen araçlar MQB A0’dı sanırım. Deponun aynı olması bundan olabilir belki tabi taigo daha ağır bir araç olduğu için gidebileceği km daha az olacaktır.
Bende 2016 golften 2022 troc a geçtim. Dediğiniz gibi bariz bir malzeme kalitesi farkı var. Golfümde plastik bi yer yoktu her yer kumaş ve suni deriydi. Tetik vites caddy’lerde yeni golflerde var ama suv ailesinin hiçbirinde yok normal karşlıom. Hatta taigolar opsiyon olarak ilginç bir şekilde troc a göre daha dolu. Sizdeki life ama style troc ile style taigo arasında taigonun önde olduğu özellikler; standart cam tavan, navigasyon sistemi!,led matrix farlar, dinamik uzun far asistanı, kablosuz car play ve kablosuz şarj (trocta bunlar kablolu),HIZ SINIRLAYICI, sürücü koltuğu çekmecesi, ön panjurdaki led ışık şeridi, direksiyon üzeri dsg vites kulakçıkları vs vb farkları var. Daha pahalı trocta neden yok anlayamıyorum. Lifeta troca göre dolu ama style paket bir taigo bir araçta aranacak donanımların çoğuna sahip.
Hız sabitleyici var olduğunu düşünüp yok demişsiniz evet yok ama Taigolarda standart olarak sadece hız sınırlayıcı var.trocta o bile yok full paketinde dahi. Hız sınırlayıcıda aynı tuş takımı ile aktif edildiğinden direksiyon ğzerinde yer edinir. Sabitleyici ya da Acc’yi siz dışardan taktırabilirsinşz ve aynı tuş takımını kullanmaya dewam edebilirsiniz.
Aracınızdaki gizli özellikleri açtırmak yada özellik ekletmek için vagcomculara gitmeniz gerek. Siz nerede ikamet ediyorsunuz bilemem ama manisada bir avvagcom diye bir yer var orjinal parça kullıyor ya da izmir ve istanbuldada yerler var.
Tcross taigo troc forumları çok hareketli değil tiguan formu kadar. Bsuvlar yeni yeni piyasada olduğundan kullanıcısıda çok değil nisbeten ve forum farkındalığıda az sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matador_mirkhan -- 14 Ocak 2023; 4:5:29 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Teşekkürler sizede hayırlı olsun , bilgiler için çok sağol.
Bu başlıkta verilen life paket donanımlarında da yeni dikkatimi çekti Life paket donanımında Keyless Access , Hız Sabitleyici , Isıtmalı Ön Koltuklar yazılmış ama yanıltıcı olabilir ,bunlar standart pketinde yok. Belki opsiyonel ekletilebilir ama Keyless Access yanılmıyorsam opsiyonelde olmuyor Life pakette.
Style paketi ise gerçekten dediğiniz gibi baya doldurmuşlar 100K fiyat farkı değermi emin değilim bütçe durumuna göre değişe bilir. Bari yarı hayalet diye bişi yapmasalarmış, tam hayalet standart gelseydi en azından
Şimdilik gizli özellik açtırma düşünmüyorum belki garantisi bittiğinde olabilir. Otonom sürüş özelliğini bende bir sitede gördüm ön logo kısmına ekletilen bir parça ile araçta aktif oluyor, sonradan ekletilebilmeside iyi gibi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi belmont -- 14 Ocak 2023; 9:57:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Hız sınırlayıcının olduğunu bilmiyordum,sağol dostum, yolda hız limitlerinde kontrol amaçlı kullanılabilir. Birde aracı alırken start stop devre dışı bırakmanız daha iyi olur dedi satış temsilcisi zamanla motoru yıpratır gibi bir yorum yaptı. Ben ilk kez start stop özellikli araç kullanıyorum. Genel olarak herkes kullanılıyormu bu özelliği?. Devre dışı bıraksamda her arabayı çalıştırdığımda default açık geliyor sonradan kapatmak gerekiyor.
-
Bagaj kapağı sert kapamayınca kapanmıyor tam , AVM lerdeki görevlilerde açıp kapatıyor açık kalıyor hep. Yeni olmasındanmı acaba? Buraya bilgi bırakayım belki başka kullanıcı katılırsa paylaşmış olayım. Yarın yinede Doğuşa bi götürürüm. Silecekse çizik bırakıyor temiz silmiyor camı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi belmont -- 15 Ocak 2023; 19:59:6 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaten adam gibi çalışmıyor start-stop.
Araç durmadan devreye giriyor. Tam motoru kapanırken aniden tekrar start alıyor, araç dururken kafasına göre bazen devreye girmiyor. Aç- kapa yapınca devreye giriyor. Bazen iyice saçmalıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Troctan önce 6 yıldan fazla start stoplu golf kullandım. Bir kere bile kapatmadım vede sorun yaşamadım. Ha 2. Yılında aracın aküsü bitti garantiden değiştirdiler alakası var mı bilmiyorum. Mevcut aracımda da start stopu aç kapa yapmıyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bende çalışmasında sorun yok gibi hatırlıyorum ama anlattığın şekilde tekrar dikkat ederek kontrol edip buraya yazarım. Sadece çok az durup hemen kalkınca bazen devreye girmediği oluyordu çok kısa olduğundan diye düşündüm.
Sizin araç Taigo mu? Bagaj kapağı kapanması sizde de zor oluyormu?
Sizin T-Roc du sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi belmont -- 16 Ocak 2023; 16:57:10 > -
Teşekkürler bilgi için, bende kapamayı düşünmüyorum.
-
T-roc bizimki.
Servise sorunu anlattım ama malum, hikaye anlattılar. Taigo da düzgün çalışıyorsa sevindim. T-roc ta yapamamışlar. Yukarda dediğim gibi kafasına göre çalışıyor. Hiç stabil değil. Front assyst te aynı, stabil değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugünde dikkat ettim hata tespit edemedim. Çok kısa duruşlarda yani durmayla hareket anı gibi çok kısa anda ayağımı frenden de çektiğim için heralde sistem algılayıp kapatmıyor, gayet başarılı geldi bana , bakalım ilerleyen zamanlarda ne olacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu arada bagaj kapısı için Doğuş otoya gittim ayarmı yaptılar yoksa başka bişimi sormadım düzelttiler, çok hafif kapattığımda kapanıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim de zor kapaniyor. En ustten indirdigim zaman kapaniyor. Yarimken kapatinca olmuyor uyari veriyor maalesef.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yetkili servise götürürseniz düzeltirler.
Birde benim arabanın arka camları açıp kapamada baya ses çıkarıyor sizde de öylemi, dikkat etinizmi? Sıfır bir araba için çok gürültülü ,sanki içine birşeyler kaçmış cam sıkışmış gibi.
-
hız sabitleyiciyi nasıl yaparız önerisi olan var mı?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Vagcom’cu bulacaksınız. Ya da ender elektronik gibi garanti bozulmama garantisi sunan bi yere
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Arkadaşlar, sert kapanan bagaj kapağının ayarlanması ile ilgili bir video var. Sağolsun bir arkadaş(Onur Atlı) çözmüş olayı...
https://www.youtube.com/watch?v=j4wJpGe5iq0&feature=youtu.be |
1 haftadır kullanıyorum, aracın tek eksisi manuel el freni ve uzatmalı olmayan kol dayaması :) benim için problem hiç değil, zaten daha önce elektrikli el frenli bir araç kullanmadığım için eksikliğini hissetmedim. b-suv olarak teknolojik açıdan kesinlikle tatmin ediyor. araç baz paket (life) olmasına rağmen birçok aracın dolu paketi kadar dolu. elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, led farlar, car playli yol bilgisayarı, otomatik kararan dikiz aynası, ön-arka park sensörleri, otomatik yanan farlar, geri viteste otomatik aşağı inen ön yolcu aynası, yorgunluk uyarısı, passat-tiguan-touareg'de olmayan merkezi hava yastığı, park sensörleri ile çalışan manevra çarpışma önleyici fren sistemi gibi özellikler gerçekten f/p olarak çok iyi hissettiriyor. bir de servisten acc taktırılabilirse tadından yenmez. (şu an dışarıda taktırılabiliyor ama garantisinin bozulmasını istemiyorum aracın.) tasarım olarak da çok beğeniyorum, t-cross almaya diye gittiğimde taigo'yu görüp bütçem yetmeyeceğini düşündüğüm için üzülmüştüm. daha sonra şartları zorlayıp taigo'da karar kıldım. iyi ki de öyle yapmışım diyorum. almayı düşünen arkadaşlar varsa soruları cevaplayabilirim. herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. |
Arkadaşlar, malum önümüz kış ve havalar bozmaya başladı. Taigo’yu fena havalarda nasıl kullanmalıyız diye aklıma bazı hususlar geldi ve belki faydalı/tekrar hatırlatma olur diye sizinle paylaşmak istedim. Yanlış/eksik bilgiler olursa lütfen düzeltelim. YAĞMURDA SÜRÜŞ: 1. Öncelikle lastikleri alırken ıslak zemin performansına dikkat etmeli, su tahliyesi iyi olanlar seçilmeli. Yakıt tasarrufuyla ıslak zemin performansı lastik etiketinde zaten harf ile gösteriliyor. Bir de su tahliye çizgi sayısı ne kadar fazlaysa (4 tane olan) o lastik bu konuda iyidir. 2. En büyük tehlike yolda su birikintisine denk gelindiğinde oluyor. Böyle bir durumda suyun yoğunluğundan lastikler suyu hızla tahliye edemez ve lastiklerin asfaltla teması kesilir, araç su yüzeyinde resmen kayık gibi yüzer. Buna kızaklama deniyor. 3. Kızaklamada ne yapılmalı: -Direksiyonu sağa sola çevirmeden sabit tutularak aracın yönünü değiştirmesine engel olunmaya çalışılmalı. Aksi taktirde aracın yerle teması kesik olacağından hızla giden araç yan döner ve kontrolden çıkabilir. -Yine kesinlikle ne gaza ne de frene dokunulmamalı, araç istikamet değiştirmesin diye tekerlekler serbest dönüsüne bırakmalı. -Muhtemelen ön kaputun üstünden gelen su, ön camı da kapatıp görüşü engelleyecektir. Bu durumda paniklemeden yine direksiyon sabit tutulmalı. -Sudan kurtulup tekerlekler yere temas ettikten sonra, özellikle hava karanlık iken arkanızdan hızla gelen araç olabileceğinden kaza riskine karşı (genelde aracına çok güvenen üst segment/lüks araç sürücüleri yağmurda aşırı hızlı sürmeyi marifet sanıyor) dörtleri yakmalı ve seri bir şekilde su birikintisinin bulunduğu yerden uzaklaşmalı. -Bu su birikintileri genelde yolun viraj yaptığı yerde (virajın içinde) çok oluyor. O yüzden yağmurlu havalarda virajı içten değil de dıştan almakta fayda var. KARDA SÜRÜŞ: 1. Kışlık lastiklerin yeni üretim olmalarına dikkat etmek lazım. Kışlıkların hamurunun kimyasal yapısı yıllar geçtikçe hiç kullanılmasa bile bozulabilir. Bir de yazın kışlıklar kullanılırsa aşırı sıcaktan hamuru bozulabilir ve performansları düşebilir. Aynı şey yazlıklar için de geçerli, yazlıklar kışın kullanılırsa hamuru sertleşecek ve taş gibi olacaktır. 2. Kışlık lastikleri de kendi içinde sınıflara ayrılıyor. Kış lastiği, kar lastiği, buz lastiği gibi. Bizde genelde kış lastiği satılıyor ve lastiğin yanağında M+S (Mud+Snow) yazıyor. 3. Karlı zeminde nasıl sürmeli: -Eğer zemindeki kar kalınlığı 5 cm’den fazla ise kış lastiği olsa dahi zincir takılmalı. -Araç sürekli patinaj yapıyorsa anti-patinaj sistemi devreden çıkarılmalı. (Taigo’da ESP’yi araç ayarları menüsünden kapatınca anti-patinaj da otomatik devreden çıkıyor.) Zemin sabit hızda gitmeye elverişli olunca tekrar ESP’yi devreye almalı. -Hızla giderken kaygan bir zeminle aniden karşılaşılırsa direksiyona ani hareketler yaptırmaktan kaçınmalı, ayak freniyle sert fren yapıp tekerleklerin kitlenmesine sebep olmamalı. (ABS’li araçlarda tekerlek zaten kitlenmez, direksiyon manevrasına da imkan tanıyacak şekilde ABS'nin frenlemesi devreye girer.) Paniklemeden tekerlekleri serbest dönüsüne bırakarak freni yoklaya yoklaya yapmalı. Aracı mümkünse vites küçülterek, motor (kompresör) freni yaptırarak yavaşlatmalı. -Eğer kaygan zeminden dolayı hızla giden aracın burnu yön değiştirmeye başlarsa; paniklemeden ve frene kesinlikle basmadan, tekerlekler serbest dönüsündeyken gaza hafif hafif dokunarak ve direksiyonu düzelterek tekrar aracı istikametine sokmaya çalışılmalı. Kışlık lastiklerin de etkisiyle gaza dokunmak aracın toparlamasını sağlayacaktır. Kışlık lastiklere güvenip sert fren yapmak ise tam tersi; aracın kontrolden çıkmasına sebep olabilir. Bir de MICIRLI(MUCURLU) YOLDA SÜRÜŞ var (malum bizim karayollarının özellikle ziftlenmiş mıcırlı yollar yapmakta üstüne yok ve bazen bir ikaz levhası bile koyulmuyor) -Aynı kaygan zemindeki gibi direksiyonu sabit tutarak tekerlekleri serbest dönüsüne bırakmalı. -Sert fren yapmadan motor freni yaparak veya freni hafif hafif yoklayarak hızı düşürmeli. -Ani fren yapılması durumunda hızın da etkisiyle aracın burnu yön değiştirecek ve kontrolden çıkacaktır. Bu durumda yine paniklemeden hafif gaza dokunarak aracı tekrar yola sokmaya çalışmalı. DSG’li Taigo’ya motor(kompresör) frenlemesi nasıl yaptırılır: İşte burada direksiyondaki F1 vites kulakçıklarının önemi ortaya çıkıyor. Bu kulakçıkları kullanmak için mutlaka vitesi yana iterek M konumuna alıp ondan sonra F1 kulakçıkları kullanmaya gerek yok. Vites ister D veya ister S konumunda olsun, acil bir durumda direk (-) kulakçığa birkaç defa basarak vitesi küçültüp araca motor freni yaptırabiliriz. Herkese kazasız, belasız, hayırlı sürüşler.. |
Benzer içerikler
- volkswagen bora kronik sorunları
- passat tutulan modeli hangisi
- orjinal teybe usb girişi yapmak
- scirocco yakıt tüketimi
- izmir"de en iyi volkswagen servisi
- new tiguan 2024
- volkswagen virtus
- golf r kaç beygir
- 2024 golf
- 2021 polo
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X