Şimdi Ara

Polo almak istiyorum. Motor bilgisi olanlar yardım edebilir mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
7.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Esenlikler

    2010 model üstü, ikinci el VW Polo almak istiyorum. Motor bilgim olmadığından biraz yardımcı olabilir misiniz?

    TDi, TSi, GTi, SDi gibi bir sürü motor çeşidi var.
    Taksicilere sorduğumda TSİ motor al diyorlar, forumda okuduklarım arasında ise kesinlikle almayın patlıyor diyorlar.

    Ben aşırı sürat yapmayan, çok fazla yakıt tüketmeyen, sanayiye az giden bir model almak istiyorum.
    Önceliğim düz vitesli ve benzinli bir araç almak. Ruhsata işli LPG ye asla hayır demem.

    Yukarıdaki motor seçeneklerinden hangisini dikkate almalıyım?

    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpagut813

    Esenlikler

    2010 model üstü, ikinci el VW Polo almak istiyorum. Motor bilgim olmadığından biraz yardımcı olabilir misiniz?

    TDi, TSi, GTi, SDi gibi bir sürü motor çeşidi var.
    Taksicilere sorduğumda TSİ motor al diyorlar, forumda okuduklarım arasında ise kesinlikle almayın patlıyor diyorlar.

    Ben aşırı sürat yapmayan, çok fazla yakıt tüketmeyen, sanayiye az giden bir model almak istiyorum.
    Önceliğim düz vitesli ve benzinli bir araç almak. Ruhsata işli LPG ye asla hayır demem.

    Yukarıdaki motor seçeneklerinden hangisini dikkate almalıyım?

    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler.


    Sana tavsiyem kardeşim hiç 2. ele bulaşma zaten fiyatlar neredeyse 0 fiyatına yaklaşacak o bakacağın modellerde,bence 1.2 tsi manuel polo senin tüm isteklerini karşılar opak renk bulursan 43.000 kadar bitirebilirsin gönül rahatlığıylada binersin arabanahttp://binekarac.vw.com.tr/yeni-polo-main.aspx




  • Kardeşim LPG seçeneğini aklından çıkar bir kere. TSI motorlar direkt enjeksiyonlu olduğu için normal LPG kitleri kullanılamıyor. Sıvı LPG kitleri var onlarda rolanti devrinde ve üst devirlerde yarı benzin yarı gaz şeklinde çalıştığı için verim düşüyor. Yılda 10.000km'yş geçmeyeceksen dizel almanın lüzumu yok. Sanayiye ne sıklıkla gideceğin birazda senin kullanımına bağlı. Her hafta sonu kaputu açman yağı, motor antifirizini, antifirizli cam suyunu vs kontrol edip bakımlarını da düzgün yaptırırsan sanayiye bakımdan bakıma uğrarsın. 2010 üzeri bakıyormuşsun 1.4 atmosferik Polo'dan uzak dur. 1.4-1.6 TDI ve 1.2 TSI motorları 5 ileri manual şanzımanlarla birlikte hem güç hem verim konusunda seni üzmez. Otomatik vitesten eğer debriyaj senin için sorun çıkarmayacaksa uzak dur derim. Şanzıman bakımından ve çıkarabileceği arızadan doğacak bir masraf olmaz. Benim önerim 1.2 TSI manual 0 Polo alman. Makyajlı Polo ile birlikte ESP standart bilmem beni kaç kere toplamıştır. Sis farı, çelik jant o kadar önemli değil onlar sonradan taktırılır. Ama güvenlik donanımından kesinlikle ödün verme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Duellist kullanıcısına yanıt
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
    rica etsem 1-2 soruna daha cevap yazabilir misin?

    1.4 atmosferik Polo nedir? atmosferik olup olmadığını nasıl anlayacağım. internette okuduklarım çok yakıt tükettiği konusundaydı.
    1.2 TSI motor için yokuş yukarı motorun bayıldığını ifade ettiler.
    30.000 tl nin üzerine çıkamadığım için sıfır araç almam çok zor. imkansız hatta.

    ekteki görselde hangi paketlere bakmalıyım?
     Polo almak istiyorum. Motor bilgisi olanlar yardım edebilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpagut813

    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
    rica etsem 1-2 soruna daha cevap yazabilir misin?

    1.4 atmosferik Polo nedir? atmosferik olup olmadığını nasıl anlayacağım. internette okuduklarım çok yakıt tükettiği konusundaydı.
    1.2 TSI motor için yokuş yukarı motorun bayıldığını ifade ettiler.
    30.000 tl nin üzerine çıkamadığım için sıfır araç almam çok zor. imkansız hatta.

    ekteki görselde hangi paketlere bakmalıyım?
     Polo almak istiyorum. Motor bilgisi olanlar yardım edebilir mi?

    Öncelikle bazı kavramları kafanda netleştirmen lazım.

    TSI: Turbo benzinli motorlar. Atmosferik motorlara göre torkları daha yüksek olduğu için basmadığın takdirde atmosferik motora göre daha az yakar. LPG uygulanabilir ama hem verim düşük hem de kitleri pahalıdır. Km'de kullanıma bağlı 30kr civarı tüketir.

    TDI: Turbo dizel motorlar. Yüksek torka düşük devir aralığında sahip oldukları için en ekonomik motorlardır. Biraz gürültülü çalışırlar, son hızları düşüktür, ara hızlanmaları torkları sayesinde iyidir. LPG uygulanamaz. Km'de ortalama 20-25kr tüketir.

    Atmosferik: Turbo besleme ünitesine sahip olmayan benzinli motorlardır. Sıkıştırmaları düşük olduğu için torkları düşüktür ve o torkuda üst devirlerde tam anlamıyla verirler. Delikanlı motor diyede geçer. Delikanlı denmesinin sebebi en yüksek devir aralığına sahip olması ve çok sorun çıkartmamalarıdır. Üst devirlerde her ne kadar zevkli olsalarda alt devirlerde çok zayıf oldukları tüketimleri fazladır. Çoğu atmosferik motora kolayca LPG uygulanabilir. Km'de ortalama 40-45kr tüketir.

    Tork: Motorun çevirme gücüdür. Motor torku 210 olan bir araç tekerlere 210nm tork aktaramaz çünkü aktarma organlarında(şanzuman vs.) kayıp vardır. Tork ne kadar yüksek ve düşük devirde verirlirse araç o kadar ekonomik olur diyebiliriz.

    Devir aralığı: Son hızı belirleyen faktördür. Dizel araçlar genelde 4-4.5k devir çevirebilirken benzinli araçlar genellikle 6-6.5k devir çevirebilir.

    DSG: VW grubunun çift kavramalı yarı otomatik şanzımanıdır. Arıza vermesiyle ünlü olmakla birlikte senden daha hızlı vites değiştirir bu sayede hem senden hızlı ivmelenir hem de senden daha az yakar.

    Benim sana önerim 1.2TSI araçlara bakmanız(yılda 10k km'yi geçmeyeceğinizi söylemiştiniz). Çekmeme muhabbetine gelince. Bazı insanlar bezinli ve dizel arasındaki farkı kavramayadıkları için TSI motorlarla 1700-2000 devirde yokuş çıkmaya kalkıyorlar araç da benzinli olduğu için haliyle bayılıyor.

    2. el araç alırken dikkat edicelecekler.
    Aracı seçerken turbo beslemesi olan bir araç alacağınız için km'nin düşük olması önemli turbo düzgün kullanılmadığı sürece ömrü kısa bir parça ve başınıza 1-2bin ₺ masraf açabilir. Tamponlar değişmiş olabilir araçta sürtmeye bağlı lokal boya olabilir bunlar sizin işinize gelir çünkü alırken aracın fiyatını kırabilirsiniz ama tampon değişiminin yada rötüş boyasının araca bir zararı yoktur. 6-7bin ₺ ve üzeri bir hasar kaydı olmamasına dikkat edin. Mahalle arasındaki galerilerden araç almamaya dikkat edin.
    Araç başında ise ilk bakılacak yer kaporta değildir. Her zaman ilk önce jantlara bakın çünkü sağdan veya soldan araca sürtülmüşse zaten jantlar çizilmiştir; aynı zamanda sürücünün aracı ne kadar tanıdığını jantlarını ve lastiklerini kaldırıma sürtüp sürtmemesinden anlarsınız. Daha sonra kaportayı inceleyin. Metal kaportada bir sıkıntı yoksa kaputu açın, motor sıvılarını kontrol edin, yağ seviyesine bakın. Aracın motorunu çalıştırın kaputu açık bırakın rahatsız edici bir ses olup olmadığını kontrol edin. Koltuklarda özellikle sigara yanıklarına dikkat edin. Kapıları sertçe(çok sert değil) kapatın ve içlerinde oynayan birşeyler olmadığına emin olun. Bagaja gidin stepnenin ve ilk yardım setinin yerinde olup olmadığını kontrol edin. Silecekleri kontrol edin, farları kontrol edin, debriyaj balatasının durumuna bakın çok yukarıdan kavrıyorsa 300-500₺ arası bir masrafı olur, egzozdan gelen sesi dinleyin herhangi bir işlem olmadığına emin olun.

    Bu arada yerinizde olsam o bütçe ile 1.4T Cruze alırdım hali hazırda LPG takılmış bir tane hem az yakar hem de performansı sizi fazla fazla tatmin eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdiye kadar aldığım en verimli teknik bilgiler bunlardı. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

    Birazdan açık oto pazarına gideceğim. Verdiğiniz bilgiler dogrultusunda hareket edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chevrolet avrupa pazarından ve türkiye pazarından tamamen çekiliyor. Ayrıca dış kasanın çok dayanıklı olmadığını söylediler. En ufak bir sürtünmede içeri göçtüğünü dile getirdikler.

    2010 model, kazasız değişensiz 1.6 cruze ls sport bulmuştum. Herkes çok yakıt tükettiğini söyleyince vazgecmek zorunda kaldım. En son 32000 tl ye inmişti galerici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpagut813

    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
    rica etsem 1-2 soruna daha cevap yazabilir misin?

    1.4 atmosferik Polo nedir? atmosferik olup olmadığını nasıl anlayacağım. internette okuduklarım çok yakıt tükettiği konusundaydı.
    1.2 TSI motor için yokuş yukarı motorun bayıldığını ifade ettiler.
    30.000 tl nin üzerine çıkamadığım için sıfır araç almam çok zor. imkansız hatta.

    ekteki görselde hangi paketlere bakmalıyım?
     Polo almak istiyorum. Motor bilgisi olanlar yardım edebilir mi?

    Kardeşim araç her zaman alınmıyor parada kolay kazanılmıyor bence elindekinin bir kısmını peşinat ver örneğin 30.000 peşinat versen araç 43.000 civarına bulanabiliyor şu anda geri kalanıda 48 ay yapsan ayda 350 tl civarı birşey ödersin ama kafan rahat olur aracın kolay kolay değer kaybetmez pişman olmassın.




  • umutsever kullanıcısına yanıt
    doğru söylüyorsun da, elimizdekinin hepsi o kadar.
    onu da kredi çekip aldım zaten.
    uzunca bir süre ödemelerim ağır olacağı için bir kredi daha çekmem intihar olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpagut813

    doğru söylüyorsun da, elimizdekinin hepsi o kadar.
    onu da kredi çekip aldım zaten.
    uzunca bir süre ödemelerim ağır olacağı için bir kredi daha çekmem intihar olur.

    Aynen o şekilde olursa baya zorlamış olursun bence o paralara dizel bir fiesta bulabilirsin düşük km de benim bir önceki arabam fiestaydı hem yakıt hem performans olarak memnun kalırsın bence.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.