Şimdi Ara

Superonline rezalet bufferbloat performansı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Superonline 100 mbps FTTB kullanıyorum. Genelde bufferbloat sorununu Qos yardımı ile çözülür hız limitleyerek. Ama bu internet o kadar kötü ki 15 mbps'lik wifi kullanımında bile pingler sıçrıyor.

    Wifi kullanırken download yapılan sitelere göre tepki değişiyor. Mesela Steam'de aşırı hassas olduğu için 10-15'te başlayan sıçrama fast.com testinde 30'dan sonra başlıyor. Bu sorunun kaynağı sizce nedir? Nasıl düzeltilebilir?




  • Sizin gibi 100mbps FTTB abonesiyim.


    Download tarafında 50mbps hıza kadar herhangi bir bufferbloat artışı gözlemlemiyorum, ancak upload'u (benim pakette 20mpbs) tam kapasite kullandığımda gündüzleri +30ms ping artışı oluyor.


    Önerim;

    1- 15mbps'lık wi-fi kullanımında bufferbloat olmaması lazım.

    Çevrede çok fazla wi-fi router varsa (komşularda vs) kullandığınız wi-fi kanalı yoğun olabilir.

    Kanal değiştirmeyi denemenizi öneririm.


    2- Bu arada kaliteli bir router ile Qos yapmak en garanti çözüm. Ben router olarak bir pfsense cihaz kullanıyorum acces point olarak da Unifi'nin 2x2 MU MIMO/ODFMA WiFi 6 (802.11ax) 1.2 Gbps kapasiteli cihazı var.

    Router'da traffic shaping'i açınca Torrent ile (yüzlerce connection açık) tam kapasite download/upload yaptığımda bile hissedilir bir bufferbloatla karşılaşmıyorum.


    Maliyetsiz çözüm olarak, ilk önce wi-fi kanalının yoğunluğuna odaklanın.





  • tuzsuz_deli_bekir kullanıcısına yanıt

    Hocam kalitesi tartışılır ama Xioami Giga router 4a kullanıyorum. Openwrt Sqm ayarları aktif şekilde 1-2 ms bile artış olduğunda oyun takılıyor, discord sesleri kesiliyor. Yani sadece pingin artmasını önlemiş oluyorum. Gene takılma oluyor.


    SQM kapalıyken bütün hoplarda pingler aşırı artıyor, packet loss göstermese bile gene gene takılıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 26 Nisan 2022; 13:49:13 >
  • Valla çok garip,

    SQM dediğiniz algoritma, CPU'nun hızına oldukça duyarlı bi algoritmadır,

    acaba kullandığınız router'ın CPU'su, SQM için yetersiz geliyor olabilir mi ?


    Gerçi SQM akitf değilken bile düşük kullanımda dahi sorun yaşıyorum diyorsunuz.

  • 3 ay geçmiş vaziyet hala aynı. Ben FIFA oynuyorum, kardeşim wifidan sadece 8 mbpslik download hızı kullanıyor, ping sıçramaları oyununun takılmasına sebep oluyor/kastırıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 24 Temmuz 2022; 1:1:26 >
  • bufferbloat tam olarak ne işe yarıyor bilmiyorum fakat testte böyle çıktı 35mbps

    Superonline rezalet bufferbloat performansı
  • Senseight S kullanıcısına yanıt

    Superonline rezalet bufferbloat performansı 

    Superonline rezalet bufferbloat performansı
  • Senseight S kullanıcısına yanıt

    Hocam aynı router bende de var SQM kurulu ve mükemmel çalışıyor.Bence kurulumda bazı şeyleri atlamış olabilirsiniz.Ayrıca ping plotter ile yaptığım testlerde eskiden superonline altyapısı SQM'!e ihtiyaç duymayacak kadar iyiydi.(direk A+ alıyordu)Benim hiç superonline bağlantım olmadı ama bufferbloat konusunda TT den şikayetçiydim.


    Zaten loss demek çok yüksek ping ile aynı anlama gelir.Yani oradaki 1-2 ms artış sadece kağıt üzerinde.%1 loss bile olsa o oyun oynanmaz hale gelir.Yani bir yerde mutlaka bir sorun var.

  • ecay kullanıcısına yanıt

    Hocam takılmalar olduğu sırada ping de 1-2 ms'lik artış gösteriyor. Pingle birlikte packet loss mu oluyor bilmiyorum. Packet loss'u net olarak ölçebileceğim bir program var mı? PingPlotter ile test ettiğimde mutlaka ara hoplarda packet loss gösteriyor ama oyunda packet loss olmuyor. Yani o programın packet loss verilerine de güvenemiyorum.


    Aslında kurulum yapıldıktan sonraki ilk 1 hafta çok iyi bir bufferbloat performansı vardı. Modem değişmek için wan kablosunu söküp taktıktan sonra berbat hale geldi. Eskiden ping full kullanımda 0.1ms bile artmıyordu ama aralarda packet loss gösteriyordu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 25 Temmuz 2022; 22:17:57 >
  • TolgaGazi3548 T kullanıcısına yanıt

    Bende de SQM aktifken test sonuçları böyle çıkıyor. Hatta 0 ms oluyor ikisi de. Ama wifi kullanımında rezalet oluyor. 100 mbps'lik tarifede 2.4 Ghz kullanan cihaz 8 mbps internet kullanıyor o bile ping sıçramasına sebebiyet veriyor.

  • Senseight S kullanıcısına yanıt

    Bana SQM kurulum sorunu gibi geldi.İsterseniz standart router ile bir deneyin.


    Ping plotter ara hublardaki kayıplar çok önemli değil.Tamamen önemsiz de diyemem.Zamanında CS GO oynarken arkadaşımla yaptığım testlerde Superonline da ara hublarda bile loss olmuyordu.TT fiberde ara hublarda loss vardı.128 tick sunucudaki genel performans superonline'ın daha iyidi.Ama ara hublarda artık loss göstermeye başlamışsa demek ki filtrelemede superonline öne geçmiş demektir.:)


    Takılma demek loss demek bazı verilerin kayıp edilmesine yol açacak kadar yüksek ping veya kopma anlamına gelir.Ayrıca illa testte çıkması gerekmez.Oyunu uzun süredir oynuyorsanız bazı komutların geç gittiğini veya gitmediğini veya geciktiğini kolaylıkla anlarsınız.


    Mi 4a ve SQM ile zamanında eşim netflix izlerken benim CSGO daki ping yükselmesi olayını çözmüştüm.Ama netflixin veri çekmesi de bilen bilir 8 snde bir band genişliğinin tamamını kullanan acaip bir algoritması var.Bufferbloat için birebir:)


    Gerçek zamanlı test için oyun sunucusuna 100lü ping atarken wifiden kullanım yapmayı deneyin sonucu buraya atabilirsiniz.





  • ecay kullanıcısına yanıt

    Hocam FIFA'da maçı oynadığım sunucunun adresine test atamıyorum çünkü EA ya da Amazon ICMP sınırlaması koymuş. Son sunucuya ulaşmıyor. Yine Amazon'un eş değer bir sunucusuna, "2.4 cihazı" olarak bahsettiğim Laptopu modemin yanına getirip test yaptığımda ping gram oynamıyor.(20 mbps sınır da koydum). Fast.com yüklü/yüksüz çok yakın çıkıyor Laptopta. Fakat laptop uzaklaşınca yüklü yüksüz arasında 100 ms fark oluyor. Yani bana şöyle geliyor, Laptop uzaklaştıkça sinyal kalitesi azalıyor ve SQM'in işlevi düşüyor. Fakat böyle bir durumda benim LAN kablosuyla kendi bilgisayarımdan sorun yaşamam mümkün veya mantıklı mı bilemedim.


    Edit: Şimdi laptop uzaktayken test yaptığımda yine kendi bilgisayarımda etkilenme göremedim. Ping hiç sıçramadı. Belki de aynı sunucu olmadığı içindir. Çünkü son sunucuya ulaşmayan(maçı oynadığım asıl sunucu) tracert testinde, kullanım 0 olmasına rağmen aşırı sıçramalı ara hoplar var. Bu da Superonline'ın sorunu olabilir.


    Bahsettiğim sunucu pingi: (ölçüm hızı saniyede 6.7 kere)

    3 haneli değerlere çıkıp çıkıp iniyor. Takılmalara bu sebebiyet veriyor olabilir mi?

    (Video):



    Superonline rezalet bufferbloat performansı














    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 25 Temmuz 2022; 23:15:54 >




  • daha önce de yazmıştım farklı konuda. bu sitedeki bufferbloat testi tamamen saçmalık bence.


    bazen B bazen A bazen A+ alıyorum. misal az önce yaptım B çıktı şimdi tekrar yaptım A+ çıktı.





    bence çok güvenilir değil bu sitenin sonuçları.

  • Senseight S kullanıcısına yanıt

    Aynen hocam bu bir bufferbloat sorunu.TT fiber de mi 4a dan direk nete çıkabiliyordum ben ama superonline da bu mümkün değil sanırım.Ancak eskiden superonline bu konuda daha başarılıydı.Bu açıdan biraz konuyu ilginç buldum.

  • Senseight S kullanıcısına yanıt
    Hocam kendiniz de söylemişsiniz; sadece Wi-Fi’de oluyorsa süperonline ile bağlantısı yok demektir. Cihazınızda sorun olabilir veya oturduğunuz bölgede çok Wi-Fi gürültüsü olabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • iakten kullanıcısına yanıt

    Sanırım konuda bahsetmemişim. Aynı routerlar ile 3 farklı internet sağlayıcısı kullandım. Hiçbirinde böyle sorun olmadı. Superonline'ın benim bölgemde bufferbloat sorunu olduğuna eminim. Hız kullanımı farketmeksizin çoklu bağlantıda pingler uçuyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senseight -- 27 Temmuz 2022; 14:11:56 >
  • TolgaGazi3548 T kullanıcısına yanıt

    Şu son satırdaki gaming kısmı bende de ünlem ❗ şeklinde. Bunun sebebini bilen var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara03 A kullanıcısına yanıt

    Unloaded pinginiz yüksektir.

  • ecay kullanıcısına yanıt

    Hocam şimdi bir şey fark ettim. Speedtest'te multi testi seçince pingler fırlıyor ama single bağlantı seçince 1 ms bile artmıyor. Hız sonuçları aynı çıkıyor. Bu durum neyi gösterir?

  • Turknet testim böyle.

    Superonline rezalet bufferbloat performansı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.