Şimdi Ara

Subaru Xv ile bir yıl, 9300km.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
1.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2015 yılı temmuzda sıfır olarak aldığım xv ile bir yılı ve 9300km yi tamamladım.

    Araç Elegance donanım ve inci beyazı renginde. Ailemle güvenli ve konforlu şekilde kullanmak için aldığım araç benim beklentilerimi karşıladı.

    Şimdiye kadar servise sadece multimedya sistemine mirrorlink güncellemesini yaptırmak için uğradım. İstinye Bayraktar randevum olmamasına rağmen bir saat içerisinde ücretsiz olarak işlemi gerçekleştirdi. Sony z1 ile sygic programını araç ekranından kullanıyorum.

    Bunun dışında araca iki defa silecek suyu koydum, bir defa lastik havalarını ayarladım, benzin alıp biniyorum.

    Şimdi aracın kullanım özelliklerine gelelim. Motor çok sessiz çünki çok düşük devirde ilerliyor. Uzun rampalarda motor keşke daha güçlü olsaydı diyorsunuz, bunun dışında şehiriçinde ve uzun yolda gayet yeterli. CVT şanzıman zaten konforu ile ünlü ben beğeniyorum. Yol sesi doğal olarak tırtıklı asfaltta artıyor. Süspansiyonlar normal yol bozukluklarında başarılı iken hız tümseklerinde aşırı sert geliyor ve zıplatıyor, nedenini anlamadım.

    Boyutlara gelirsek yerden yüksekliği 22cm ile sınıfında birinci. Tavan yüksekliği rakiplerine karşı düşük olmasına rağmen iç hacim nasıl geniş oluyor bilmiyorum ama gerçekten geniş ve rahat. Hem önde hem arkada diz ve baş mesafeleri gayet iyi. Bagaj aracın yine daha iyi olmasını istediğim bir bölümü ama yinede kullanışlı yapısı sayesinde bir adet en büyük boy, bir adet kabin boy valiz ile, beraber bir bebek arabası yanında bol miktarda, sırt çantası, poşet vb şeyleride ite kaka sığdırabiliyorsunuz.

    Araç donanım ve özellik olarak benim için fazlasıyla iyi. Awd ve otomatik vitesin yanısıra, zenon far, far-yağmur sensörleri, hız sabitleyici, bluetooth bağlantı, koltuk ısıtma, ön cam ısıtma, katlanır ayna, start-stop vb donanımlar mevcut. Anahtarsız giriş olmasını da isterdim doğrusu.(premium da var)

    Tüketim verilerini sona sakladım. Tüm zamanların ortalaması 7.9lt. Yani 9300km nin değeri. Son 20 günde yaptığım, Lüleburgaz, İstanbul, Tokat, Maraş, Antep, Mersin, Konya, İstanbul, Lüleburgaz güzergahındaki 3500km lik yolculuğun ortalaması 7.4 lt. Bu değere giderken 4 saat, dönüşte 2 saatte geçtiğim İstanbul şehiriçi ciddi etki etti. Bu bölüm olmasa değer 6.5-7.0 arasında olurdu.

    Biraz karışık oldu kusura bakmayın. Merak ettiğiniz birşey olursa cevaplamaya hazırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uguroz76 -- 18 Temmuz 2016; 16:51:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bilgilendirici olmuş.Resim yok mu?
  • Birde resim...
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Subaru Xv ile bir yıl, 9300km. Subaru Xv ile bir yıl, 9300km.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok şık bir aracınız var güle güle binin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir yılda 9000 km mi? İyiymiş hocam, benim 2-3 ayda yaptığım kilometre neredeyse.

    Allah kaza bela vermesin hocam, maşallahı var aracınızın.
  • uguroz76 U kullanıcısına yanıt
    güzel inceleme. Araç da güzel ancak tüketim bir miktar fazla geldi. Yanılmıyorsam lpg uyumu pek iyi değil xv'nin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Shaarawy AC Milan

    Çok şık bir aracınız var güle güle binin

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten yılda 10bin km den fazla yapmam diyerek bu aracı tercih ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • resimleri kaldırın hocam forumun ağır nazarı var yazık olur
  • Masallah,Allah kaza bela vermesin.

    Aklimi kurcalayan tek soru merceksiz xenon muayeneden geciyor mu ? Ayni durum foresterlarda da var.Farlar xenon ama mercek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    Masallah,Allah kaza bela vermesin.

    Aklimi kurcalayan tek soru merceksiz xenon muayeneden geciyor mu ? Ayni durum foresterlarda da var.Farlar xenon ama mercek yok.

    Geçiyor, forestera mercek geldi ama makyajla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HyperXCrossfire kullanıcısına yanıt
    Xenon için mercek zorunlu değil, otomatik yükseklik ayarı ve far yıkama olması yeterli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    güzel inceleme. Araç da güzel ancak tüketim bir miktar fazla geldi. Yanılmıyorsam lpg uyumu pek iyi değil xv'nin.

    Lpg ben uyumlu dahi olsa tercih etmiyorum. Şu son yolculuğa çıkmasam araç 6bin de olacaktı. Ayrıca benzer sınıftaki benzinli araçlar içerisinde daha az yakan yok. Asx az yakıyor ama hem otomatik değil hem awd değil. Dizellerin ekonomisine diyecek yok ama ilk alım maliyetleri aşırı yüksek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol bilgisayarı ve navigasyon uygulaması fotoları
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Subaru Xv ile bir yıl, 9300km. Subaru Xv ile bir yıl, 9300km. Subaru Xv ile bir yıl, 9300km.

    Son fotodaki odo, ömür boyu tüketim ortalamasını. Yukarıdaki A 7.0 değeri yaklaşık 1600km lik parkurun değerini, ortadaki 4.9lt değeride 12km lik düz parkurdaki kastırılarak elde edilen değeri(70kmh ort.hız.) göstermektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uguroz76 -- 19 Temmuz 2016; 1:09:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • forumun çok önerilip tercih edilmeyen araçlarından, güzel bir anlatım almaya niyet edenlere güzel bir ön bilgi olmuş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bursa Özhan marketleri çekilişle bir kişiye XV veriyor. İnşallah bana çıkarsa satıp forester almak istiyorum fakat şu subarununda bazı saçmalıkları yok değil.

    150 bin verdiğin foresterda geri görüş kamerası var ama mesafe kontrol yok dikkatsizsen geçirebilirsin. Bunun gibi birkaç küçük saçmalık dışında subaru 10 numara araba yapıyor.
  • şu subarunun yeni imprezzasını da ülkemize bi yollasalar..
  • Bu aracın tek falsosu çok yeterisz kalan atmosferik motoru. Cvt ile araç ölüyor resmen subaru bu araca turbo motor koyup satsa çok daha iyi satış oranlarına ulaşabilirdi, çünkü tip, hacim olarak güzel bir araç ama çoğu ticari araçtan bile daha kötü bir performansı var. 0-100'ü 14 saniye olan araca yeterli demezdim. Yeterli demenin sınırı nedir?11 saniye yeterlidir misal, bunu yapan araç uzun yolda da sollamaları yeterli güvenle sağlar. Ama üstü araç çok hantaldır.
  • Subaru zaten gonlumde olan marka. Yeni bir arac alacak olsam bayiye ugrayip ne var ne yok diye kesinlikle incelerim.

    2015 Agustos'ta arac degisimi fikrim varken gidip bakmistim XV tam butceme goreydi. Aracin disi da ozellikle ici de cok cok guzel. Japon basitligi derler ama icinin o malzemesine, goruntusune bittim.

    Gel gelelim CVT ve gucsuz atmosferik motoru dik rampalarda epey sorun yaratacagini dusundugumden vazgectim. Keske bu motoru daha guclu sekilde Turkiye piyasasina sunabilseler.

    Subaru kullanan baska markaya gecemez derler, bu etki sizde de oldu mu?🙂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bu aracın tek falsosu çok yeterisz kalan atmosferik motoru. Cvt ile araç ölüyor resmen subaru bu araca turbo motor koyup satsa çok daha iyi satış oranlarına ulaşabilirdi, çünkü tip, hacim olarak güzel bir araç ama çoğu ticari araçtan bile daha kötü bir performansı var. 0-100'ü 14 saniye olan araca yeterli demezdim. Yeterli demenin sınırı nedir?11 saniye yeterlidir misal, bunu yapan araç uzun yolda da sollamaları yeterli güvenle sağlar. Ama üstü araç çok hantaldır.

    Motor performansı normal kullanım koşulları ve normal kullanıcılar için yeterli. Evet bencede daha güçlü olsa çok çok iyi olurdu. Bundan önceki aracım 0-100 ü 10.9sn olan cordobaydı, aynı dönem 0-100ü 9 sn olan civic de vardı. Bu 3 araç içerisinde normal kullanım koşullarında çok fark olmamakla birlikte en iyi performansı cordoba veriyordu. Civicden performans almak için düşük vites, yüksek devir kullanımı şarttı mesela. Oysaki cordoba gerek devir-güç eğrisi, gerekse vites oranları nedeniyle normal kullanım şartlarında mesela şehirler arası yolda 100kmh hızla son vitesde giderken civic den daha fazla güç üretiyordu.Xv deki performans sorunu(eğer varsa) cvt nin ekonomi nedeniyle çok düşük devir çevirtmesi doğal olarak düşük güç elde edilmesi. Siz gaza basıp şanzıman deviri yükselttiğinde yeterli performansda geliyor. Daha dün araç tam dolu vaziyette (bagaj ful, arka iki yolcunun ortasında, ayak boşluklarında ve yan yolcunun ayak boşluğunda dahi eşya vardı)klima açık iken Ankara dan İstanbul istikametine otobandaki uzun ve virajlı yolları Cankurtaran geçidine kadar hız sabitleyici ile 120kmh hızla yavaşlamadan çıktım. Evet devir yükseldiği için motor sesi ve tüketimde ciddi artış oldu ama performans yeterliydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.