DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
32
Cevap
3
Favori
163.031
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      42 Mesaj
      03 Eylül 2008 01:52:44
      İlk önce 4 zaman emme-sıkıştırma-iş-egzos olarak oluşur... 4 zamanı oluşturan sübaplardır.

      sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

      eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

      bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

      o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

      -Sübap sıkıysa neden titrer;

      sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

      sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

      sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

      şimdi gelelim egzos ve emme subabını bulmaya, en kolay yöntem manifolttan bakmaktır... emme manifoldları plastik veya aliminyumdan yapılır...
      emmeyi bulursanız egzosu aramayın diğerleri egzostur...

      -Başka yöntemde şudur, az önce söylediğimiz gibi sübaplara bakın motoru saat yönünde çevirin(krank kasnağından çeviremeyenler aracı tek tekerden kriko ile kaldırın vitesi 4e takın tekerleği ileri çevirin motoru döndürün) sübapları takip edin döndürün ve bir sübap kapanırken diğer açan sübap emmedir... egzos kapatırken emme açar pozisyonuna ge tirin, kardeş çalışan silindir sentede olacaktır. (sıralı 4 motorda (1-4)- (3-2) kardeş çalışır) sentedeki sübaba sentili yerleştirin ne sıkı ne sert olması gerekir. Tatlı sert olacak ne girecek ne çıkacak. sübaba basan piyonanın üzerinde kontra samunu vardır, samunu duruma göre gevşetip pinyonu pense yardımı ile sıkın veya gevşetin sentille kontrol edip kontrayı güzelce sıkın... az sonra resimle anlatacağım karışmış olabilir.

      fransız araçlarında 1. silindir volandan başlar. bazı araçlar egzosla başlar egzosla biter... bazıları emmeyle başlar egzosla biter kesin bişey söyleyemeyiz.

      araçların hepsinin sübap ayar değerlerini hepsini bilmiyorum bulmak lazım, ama yinede sorarsanız 1 gün sonra bulurum ve sizde ayarınızı yaparsınız. yapmanız şart değil, sadece hobi öğrenmek yapamazsanız da gevşettiklerinizi sıkar tamirciye kadar götürürsünüz...


      gece bu kadar yazabildim, sorulara göre yakın zamanda resim çekip koyacağım inşallah...

      acayip kronik arızaları, örnek opel combonun volanının şanzumana sürtmesi... RESİM BANA AİT DEĞİLDİR..




      _____________________________

      SAMSUNG 91 MODEL 39 EKRAN TV (KUMANDALI)
      DİJİTAL ŞOFBEN
      3310 TLF
    • Yarbay
      7783 Mesaj
      03 Eylül 2008 08:18:03
      güzel paylaşım teşekkür


      _____________________________

    • Yarbay
      7077 Mesaj
      03 Eylül 2008 09:35:23
      paylaşım için teşekkürler.


      _____________________________

      FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)
    • Otomobil Uzmanı
      10433 Mesaj
      03 Eylül 2008 11:02:50
      aramızda subap konusunda bilgili birileri görmek çok güzel en azından konu hakkında sorunları olan arkadaşlar pratik tecrübelerinizden faydalanacakardır.




      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      06 Eylül 2008 09:04:52
      Arkadaşlar merhaba. Subap ayarı falan demişken benimde bir sorunum var. aramızda bu soruna cevap bulabilecek arkadaşlar olabileceği umuduyla yazmak istiyorum. Ben geçen ay 1996 Swing Corsa aldım. motoru çalıştırdığımda bir vuruntu sesi geliyor. aldığımda sahibi belirsiz bi yerden 50 ytl lik sulu benzin almış. Bu ses o zamanda vardı ve araba kara duman atıyordu. Şimdi o benz<ini bitirdim motor daha düzgün çalışıyor ama o ses gitmedi. kimi subap ayarı yaptır dedi,kimi enjektör vuruntusudur dedi, sanayiye götürdüğümde bu araçlarsa subap ayarı olmadığı bilgisini aldım. Sanayideki çocuğun dediğine göre motorun içindeki adı lifter yada difer olan parçaler değişecekmiş.Motorun komple sökülmesi gerektiğini silindir kapağının taşlanacağını ve bunun yaklaşık 400-450 ytl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Sizce bu kadar maliyet normal mi? Bu parçaların değişimi bu kadar pahalımıdır? ver hatta bu parçalar ne işe yararda böyle ses çıkarır. Motor katkı maddesi alsam fayda edermi? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


      _____________________________

      ssezener
      Denizli
    • Binbaşı
      1262 Mesaj
      21 Eylül 2008 05:31:59
      Merhaba emme subabı ve egzos subabını birbirinden %100 ayırt etmenin bir yolu daha var!!!

      Ustalığınızdan şüphem yok ama aklınıza gelen her yolu maddeler halinde yazarmısın?
      Subaplar sökülmüş veya takılı olabilir.

      Bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.



      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      04 Ekim 2008 15:45:33
      Tanunus supap ayarını kısaca terif eder misiniz


      _____________________________

    • Çavuş
      42 Mesaj
      08 Ekim 2008 00:34:32
      quote:

      Orjinalden alıntı: hakanusta

      Merhaba emme subabı ve egzos subabını birbirinden %100 ayırt etmenin bir yolu daha var!!!

      Ustalığınızdan şüphem yok ama aklınıza gelen her yolu maddeler halinde yazarmısın?
      Subaplar sökülmüş veya takılı olabilir.

      Bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.


      emme sübabı büyüktür, egzos sübabı küçüktür...



      _____________________________

      SAMSUNG 91 MODEL 39 EKRAN TV (KUMANDALI)
      DİJİTAL ŞOFBEN
      3310 TLF
    • Teğmen
      104 Mesaj
      31 Ekim 2008 21:17:40
      eksoz supabı emme ye göre daha etlidir sebebi yanmadan sonra çıkan sıcak egsoz gazlarına maruz kaldığı için.


      _____________________________

    • Yarbay
      4575 Mesaj
      01 Kasım 2008 01:40:02
      quote:

      Orjinalden alıntı: ssezener

      Arkadaşlar merhaba. Subap ayarı falan demişken benimde bir sorunum var. aramızda bu soruna cevap bulabilecek arkadaşlar olabileceği umuduyla yazmak istiyorum. Ben geçen ay 1996 Swing Corsa aldım. motoru çalıştırdığımda bir vuruntu sesi geliyor. aldığımda sahibi belirsiz bi yerden 50 ytl lik sulu benzin almış. Bu ses o zamanda vardı ve araba kara duman atıyordu. Şimdi o benz<ini bitirdim motor daha düzgün çalışıyor ama o ses gitmedi. kimi subap ayarı yaptır dedi,kimi enjektör vuruntusudur dedi, sanayiye götürdüğümde bu araçlarsa subap ayarı olmadığı bilgisini aldım. Sanayideki çocuğun dediğine göre motorun içindeki adı lifter yada difer olan parçaler değişecekmiş.Motorun komple sökülmesi gerektiğini silindir kapağının taşlanacağını ve bunun yaklaşık 400-450 ytl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Sizce bu kadar maliyet normal mi? Bu parçaların değişimi bu kadar pahalımıdır? ver hatta bu parçalar ne işe yararda böyle ses çıkarır. Motor katkı maddesi alsam fayda edermi? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


      Anladığım kadarı ile subap iteceklerini değiştirelim demişler.Sanırım motor bloktan egzantirikli.Gene anladığım kadarı(ayar yapılmaz dediğinden hareket ettim) ile senin iticilerin hidrolik itici.Bu tip iticilerde kullanılan yağ çok önemlidir.Ayrıca yağ pompası ve yağ hatlarıda çalışır ve temiz olmalıdır.Eğer subaplar bir türlü ayar tutturamıyorsa ( subap şıkırdaması sesini motor üst kapağından duyarsın,eğer emin olmak istiyorsan aynı model bir araç bul ikisinin motorunuda dinle,eğer seninki biraz şıkırtılı çalışıyorsa subapların ayarsız demektir) motorun açılması lazım yani.Motor açma işçiliği asıl parayı tutar.Bu sorun parçanın aşınması ile alakalıdır.Eğer açtırmaya karar verirsen hangi parçaların değiştirileceğini yaz, ona göre yorum yazmaya çalışırız.Yani aldığın sulu mazotun bununla pek ilgisi yok.
      Bence adım adım git, ilk önce iyi bir enjektör temizleyicisi al ( Würt markalı ürünler gayet iyidir), depoya boşalt ve depoyu fulle, aracı mümkün olduğunca devirli kullan.Enjektörleri temizlemiş olursun.Ondan sonra dediğim gibi aynısından bir araç bul ve motoru dinle.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1514 Mesaj
      19 Kasım 2008 01:51:32
      RPM_8000 ...
      Aracım 307 1.6 aracımın perpormansı bana biraz düşük geliyor.Kalkısta gaza basınca hemen almıyor ve rampa yukarı ise kaçırmaya sebep oluyor bunun subab ayarları ile ilgisi var mı merk ediyorum.varsa maliyetini biliyormusun ayrıca araç katalısör arızası vermeye başladı katalisör tıkanmaya başlamış olabilir mi



      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      15 Ekim 2009 18:33:50
      mrb
      benim dogan slx arabam var sübap ayarlari kac olacak biliyorsunuzki bunlar lifterlidir bu lifter ayrlarini nasil bulacagim bana yardimci olursaniz sevinirim.



      _____________________________

    • Er
      11 Mesaj
      06 Ekim 2010 20:04:52
      arkadaşlar renault 12 87 1400 aracıma motor yaptırdım benzinde kullanıyorum 180 km oldu sabah çalıştırdığımda pistonun biri çalışmıyor buji yağ indirmiş ustaya götürdüm usta subap ların sıkıştığını bunun için yaptığını söyledi tekrar ayar yaptı sizce bu sorun yeni motor da normal mi subap sıkı olunca yağ indirir mi
      bir de bujileri çok siyah neden kaynaklanıyor bu usta şimdi ki benzinleri araçlar yakamıyor dedi y
      yorumlarınızı bekliyorum



      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      12 Kasım 2010 12:17:43
      quote:

      Orijinalden alıntı: RPM_8000

      İlk önce 4 zaman emme-sıkıştırma-iş-egzos olarak oluşur... 4 zamanı oluşturan sübaplardır.

      sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

      eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

      bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

      o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

      -Sübap sıkıysa neden titrer;

      sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

      sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

      sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

      şimdi gelelim egzos ve emme subabını bulmaya, en kolay yöntem manifolttan bakmaktır... emme manifoldları plastik veya aliminyumdan yapılır...
      emmeyi bulursanız egzosu aramayın diğerleri egzostur...

      -Başka yöntemde şudur, az önce söylediğimiz gibi sübaplara bakın motoru saat yönünde çevirin(krank kasnağından çeviremeyenler aracı tek tekerden kriko ile kaldırın vitesi 4e takın tekerleği ileri çevirin motoru döndürün) sübapları takip edin döndürün ve bir sübap kapanırken diğer açan sübap emmedir... egzos kapatırken emme açar pozisyonuna ge tirin, kardeş çalışan silindir sentede olacaktır. (sıralı 4 motorda (1-4)- (3-2) kardeş çalışır) sentedeki sübaba sentili yerleştirin ne sıkı ne sert olması gerekir. Tatlı sert olacak ne girecek ne çıkacak. sübaba basan piyonanın üzerinde kontra samunu vardır, samunu duruma göre gevşetip pinyonu pense yardımı ile sıkın veya gevşetin sentille kontrol edip kontrayı güzelce sıkın... az sonra resimle anlatacağım karışmış olabilir.

      fransız araçlarında 1. silindir volandan başlar. bazı araçlar egzosla başlar egzosla biter... bazıları emmeyle başlar egzosla biter kesin bişey söyleyemeyiz.

      araçların hepsinin sübap ayar değerlerini hepsini bilmiyorum bulmak lazım, ama yinede sorarsanız 1 gün sonra bulurum ve sizde ayarınızı yaparsınız. yapmanız şart değil, sadece hobi öğrenmek yapamazsanız da gevşettiklerinizi sıkar tamirciye kadar götürürsünüz...


      gece bu kadar yazabildim, sorulara göre yakın zamanda resim çekip koyacağım inşallah...

      acayip kronik arızaları, örnek opel combonun volanının şanzumana sürtmesi... RESİM BANA AİT DEĞİLDİR..



      Mrb Ben Subap ayarını daha 2 3 gun önce yaptırdım arabayı benzinle çalıştırdım sonra lpgyle çalıştırmayı denedim çalıştıramadım vurdurark çalıştırdım sonra araçla ilerleken gaz verdikce şık şık ses geliyor bu subapmıdır ? daha 2 gun oldu yaptıralı 92doğanL



      _____________________________

    • Er
      12 Mesaj
      28 Kasım 2010 01:57:10
      walla kardeşim aynı problemi ben yaşıyorum !!! 2.0 tempram 16valf var iki silindir iptal kompresyon ları düşük ölçdük 40-45 vuruyo en kötüsü 90 olması lazımmış diğer 2 silindir 190 vuruyor!!! triger set fincan itici cubuk buji takım kapağı mapağı işcilik dahil 1,000 tl !!! motor alfaromeo motoruymuş onuda yeni öğrendim refikte edilmiş !!! refektici midir onaa kapak gidip taşlanması lazım 1,5 sürüyor nasıl birşeyse parçaları istanbul güngören ikitelli aksaray civaraından temin edicez uygun burdaki fiyatlar !!! walla ustalar motor kapağı açtımı işcilik 100 den asağı düşmüyor saolsun bana yine indirim yaptı !!! arkdaşlar 2. el alırken dikkat edin motor çok önemli husus biz acemi davrandık !!! artı motoru sekman yemiş arabalardan uzak durun 4-6 ay ömrü oluyor kulanmasına bağlı!!! ustalarla kanki olduk anasını satayım:D


      _____________________________

    • Er
      12 Mesaj
      28 Kasım 2010 01:59:50
      araban rolantide sarsıntılı çalışıyorsa enjektör ve subapları kontrol ettir!!! benim araç rolantide sarsıntılı çalışıyordu dedik subap ayarları filandır 2 silindir iptal faturası kötü oldu!!


      _____________________________

    • Teğmen
      102 Mesaj
      06 Şubat 2012 08:37:18
      aracı subap ayarı bozuk şekilde kullanılmasının bi sakıncası olurmu ?


      _____________________________

      ömür törpüsü
    • Er
      1 Mesaj
      10 Temmuz 2012 10:30:17
      6 Şubat 2012; 8:37:19
      Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

      http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=57427097


      --------------------------------------------------------------------------------

      aracı subap ayarı bozuk şekilde kullanılmasının bi sakıncası olurmu ?

      _____________________________

      ömür törpüsü
      subap ayarı duserse yakıt fazla yakar neden dersen subaplar tam zamanında acılmadıgı icin ne alaka dersen ornek subab bindirmede her iki subabın daha cok acık olması ne die sorarsan bi yerden emmeden gelen temiz hava yakıt karısımı dier egzos subabının acık olması yani ayarsız olmasından dolayı egzoz gazı ile dısarıya atılabilir buda cebine zarar



      _____________________________

    • Onbaşı
      33 Mesaj
      30 Haziran 2013 17:23:38
      benımde aracımdan sıkır sıkır sesler geliyodu sanayıye gıttım usta lıfter dedi değistrdık ses kesılmedı sıkırtı sesi halen devam ediyor neden dir acaba yardımcı olabılr mısınız ?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      439 Mesaj
      17 Mayıs 2014 03:50:46
      istanbulda honda crv aracımı nerde subab ayarı yaptırmalıyım


      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.