Şimdi Ara

SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
233.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Konunun uplanmasi iyi olmus favorilerime ekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    İlk önce 4 zaman emme-sıkıştırma-iş-egzos olarak oluşur... 4 zamanı oluşturan sübaplardır.

    sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

    eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

    bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

    o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

    -Sübap sıkıysa neden titrer;

    sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

    sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

    sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

    şimdi gelelim egzos ve emme subabını bulmaya, en kolay yöntem manifolttan bakmaktır... emme manifoldları plastik veya aliminyumdan yapılır...
    emmeyi bulursanız egzosu aramayın diğerleri egzostur...

    -Başka yöntemde şudur, az önce söylediğimiz gibi sübaplara bakın motoru saat yönünde çevirin(krank kasnağından çeviremeyenler aracı tek tekerden kriko ile kaldırın vitesi 4e takın tekerleği ileri çevirin motoru döndürün) sübapları takip edin döndürün ve bir sübap kapanırken diğer açan sübap emmedir... egzos kapatırken emme açar pozisyonuna ge tirin, kardeş çalışan silindir sentede olacaktır. (sıralı 4 motorda (1-4)- (3-2) kardeş çalışır) sentedeki sübaba sentili yerleştirin ne sıkı ne sert olması gerekir. Tatlı sert olacak ne girecek ne çıkacak. sübaba basan piyonanın üzerinde kontra samunu vardır, samunu duruma göre gevşetip pinyonu pense yardımı ile sıkın veya gevşetin sentille kontrol edip kontrayı güzelce sıkın... az sonra resimle anlatacağım karışmış olabilir.

    fransız araçlarında 1. silindir volandan başlar. bazı araçlar egzosla başlar egzosla biter... bazıları emmeyle başlar egzosla biter kesin bişey söyleyemeyiz.

    araçların hepsinin sübap ayar değerlerini hepsini bilmiyorum bulmak lazım, ama yinede sorarsanız 1 gün sonra bulurum ve sizde ayarınızı yaparsınız. yapmanız şart değil, sadece hobi öğrenmek yapamazsanız da gevşettiklerinizi sıkar tamirciye kadar götürürsünüz...


    gece bu kadar yazabildim, sorulara göre yakın zamanda resim çekip koyacağım inşallah...

    acayip kronik arızaları, örnek opel combonun volanının şanzumana sürtmesi... RESİM BANA AİT DEĞİLDİR..

     SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)


    çok guzel paylaşım olmuş tesekkurler .. 2010 model scirocco 160 hp aracımda yaqşadıgım bır sıkıntıyı paylasmak ıstıyorum sorunu hala cozemedık araçta özellikle ışıklarda durdugumda hıssedıyorum sallama vuruntu gıbı sankı patır patır anlatmasıda guc :) ama rolentı devrınde oynama olmuyor ustalar araca bakıyor ama yakıttan oldugunu soyluyor ama ben subap ayarından oldugunu dusunmeye basladım sızce nasıl bır durumla karsı karsıyayım :)




  • 97 model corolla nın subap ayarları jac milim oluyor biliyor musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 96 model corolla nın 4 subabindan biri sağlıklı çalışıyor usta buji kablolarını çıkardı sadece en sağdaki subap lak lak lak ses çıkarıyor değerli ses çıkarmıyor usta sadece bir subap iyi diğerlerinin durumu iyi değil dedi doğru mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sübap ayarını yapan ustalar hangi isimle bilinir.
    Yoksa her usta iyi yada kötü sübap ayarı yaparmı.
  • Merhabalar. Renault 19 aracim var 1.6 karburatorlu model. Gecenlerde motordan asiri rahatsiz edici tak tak seklinde ses geliyordu, ustaya goturdum, motor kapaginin vidalarindan birinin kapagi yedigini, klavuzla yeni yuva acilmasi gerektigini ve ayni zamanda bu nedenden dolayi subaplarin egildigini soyledi. Gerekli islemler yapildi, subaplar degisti sadece ufak bir subap sesi kaldi sadee rolantide cikiyordu ve onunda motor isininca gececegini soyledi. Yaklasik 400 km yol gittikten sonra tekrar subap sesi artmaya basladi ve araba dizel gibi ses cikariyor. Bir fikri olan var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anxius215

    Merhabalar. Renault 19 aracim var 1.6 karburatorlu model. Gecenlerde motordan asiri rahatsiz edici tak tak seklinde ses geliyordu, ustaya goturdum, motor kapaginin vidalarindan birinin kapagi yedigini, klavuzla yeni yuva acilmasi gerektigini ve ayni zamanda bu nedenden dolayi subaplarin egildigini soyledi. Gerekli islemler yapildi, subaplar degisti sadece ufak bir subap sesi kaldi sadee rolantide cikiyordu ve onunda motor isininca gececegini soyledi. Yaklasik 400 km yol gittikten sonra tekrar subap sesi artmaya basladi ve araba dizel gibi ses cikariyor. Bir fikri olan var mi?

    Şıkırtı çatal bıçak sesi varsa düzgün yapılmamıştır başka bir sorunu yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: anxius215

    Merhabalar. Renault 19 aracim var 1.6 karburatorlu model. Gecenlerde motordan asiri rahatsiz edici tak tak seklinde ses geliyordu, ustaya goturdum, motor kapaginin vidalarindan birinin kapagi yedigini, klavuzla yeni yuva acilmasi gerektigini ve ayni zamanda bu nedenden dolayi subaplarin egildigini soyledi. Gerekli islemler yapildi, subaplar degisti sadece ufak bir subap sesi kaldi sadee rolantide cikiyordu ve onunda motor isininca gececegini soyledi. Yaklasik 400 km yol gittikten sonra tekrar subap sesi artmaya basladi ve araba dizel gibi ses cikariyor. Bir fikri olan var mi?

    Şıkırtı çatal bıçak sesi varsa düzgün yapılmamıştır başka bir sorunu yoksa.

    Evet aynen sanki subaplar bir yere vuruyor catallari birbirine vurunca gelen ses gibi. Zaten direk motor ust kapaginin altindan geliyor ses ve aracin yalitimi pek iyi olmadigi icin direk iceri aliyor sesi ve beni huzursuz ediyor. Subap ayarinin tutmamasi gibi bir durum soz konusu olabilir mi peki sanirim lifter denilen bir parca varmis onlarin bozulmasindan kaynaklanabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lifter dedigin subabyaylari galiba acilinca belli olur kopuk olmasin.sentille kataloga uygun ayarlasinlar olmamis bence.bu ustaciklar birseyi yapiyor bir seyi bozuyor genelde:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upliftingsky -- 12 Aralık 2015; 22:40:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap ayarında en önemli kriter soğuk motora yapılması. Aracın akşamdan ustaya bırakılması gerekir.Ertesi sabaha kadar metal yeterince soğumuş olacağından sağlıklı bir ayar yapılır. Çoğu usta vakit kaybetmemek için sıcak motoru yarım saat bekletip ayar yapar. Ondan sonra şakırtı şukurtu dinlersiniz bol bol. Aynı gün içinde ayar yapmak isteyen ustalardan uzak durun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 12 Aralık 2015; 23:01:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Lifter dedigin subabyaylari galiba acilinca belli olur kopuk olmasin.sentille kataloga uygun ayarlasinlar olmamis bence.bu ustaciklar birseyi yapiyor bir seyi bozuyor genelde:)

    Sormayin hocam Kibrista yasiyorum malesef burda isinden anlayan usta bulmak neredeyse imkansiz. Pazartesi goturecegim tekrar sonucu buraya yazarim ayni durumla karsilasan biri olur belki fikir sahibi olur. İlginiz icin tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiyede olsan yardimci olurdum cogu ilde tanidigim var .kibris uzak. Dedigim gibi bir daha ES3NT nikli arkadaşın dediği gibi soğuk motora yaptır 16 subab mı bilmiyor düzgün yapsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • upliftingsky kullanıcısına yanıt
    Merhaba , Aracım 2003 model Hyundai Terracan 2.9 crdi jip subab kapaklarından çirkin , metal vurultulu ses geliyor . Aracın 15 gün önce izmir deki bosch dizel uzman firması tarafından injektörlerin valf setleri değişti +dizel sisteminin bakımı yapıldı. sonrası rahatsız eden sesin subablardan olduğunu söylediler. lique moly lifter sesi gidericiden 2 x 300 ml motora attım 5 gün böyle kullandım sonra aynı marka lique moly motor içi temizlik 500 ml katkısını motor yağına ekledim 15 km sürdüm 10 dk rolentiden çalıştırdım sonra yagını değiştirdim yağ olarak 10 x49 castrol magnetic koydurdum sonra içine yine 1 adet lique moly lifter ses giderici katkı + motor onarıcı 250 ml koydum sonuç ;subabdan,subab kapağından metalimsi ses daha çok arttı .araç normal çalışıyor ama 2 gün önce artan metalimsi sesden sonra çalışırken motorda hafif sallantı fark ettim . araçı şu an kullanmıyorum Kuşadasın da bu problemi çözeçek bir usta varmı , yokmu bilmiyorum. izmirde Hyundai y..... plaza servisine götürdüm, servis dadışmanı anıl abi 10 bin masraf var deyince dünyam karardı Şimdi internet de sorunun ,sorunların neler olduğunu,nelerden kaynaklandığını ögrenmeye çalışıyorum ayrıca aracımda ki problemi bulup,tamir edeçek vicdanlı ve işini iyi bilen usta arıyorum "" https://www.youtube.com/watch?v=LmSM3WY-oN8 bu motor gibi çalışması lazım ""

     SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ) SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ) SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)




  • Merhaba arkadaslar bende 2008 model albea 1.4 var sorunum araba yuksek devirde calisiyor ve yari yariya guc kaybi var yani arac yolda giderken 90 km hiza ulasdiginda devir saati 2 bin devirde olmasi gerekiyor ama 90 km ile giderken 3 devirde gidiyor yani 1000 devir yuksek calisiyor gazda veya benzinde ilk gaza yuklendigimde teklemeyle gaz yiyor amasonra gaz yemesi normal ve motor gucu cok dusuk sizce sorun ne olabilir bu arada ariza lambasi yanmiyor yani hersey normal gorunuyor bilginize ihtiyacimvar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benım dci dizel arac rolantıde sesli calısıyor. motor gayet iyi. sadece rolantıde seslı ve on kaput titriyor.
  • lifan tay 100 motorsikletin subap ayarını bulana helal olsun

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Slm hocalarım benim opel vectra 2000 gl var îşıklarda durup kalkarken araba tekliyor bunalıyor neden olabilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.