Şimdi Ara

(Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
500
Cevap
9
Favori
24.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
80 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Baba sezonu açmışsın hayırlı uğurlu olsun

    Şaka bir yana Bisiklet olaylarında size katılıyorum, ama burası Türkiye.
    Adana da yaşıyorum.
    Uzun süredir bisiklet sürerim gezmeyide severim, yanlız trafikte araç sahipleri sizi direk"ezik" gözüyle bakıp, "ezmek" niyetindeler.

    Misal bu kış. ilçede bir yere gitmem gerekti, atladım bisikletime önümde de toros araç. Toros zaten keçi gibidir vur dağa birşey olmaz, bozuldu mu ? herhangi bir esnaf tamir edebilir. Öyle bir araç. O yüzden bazı dingiller bu araca özel bir sempati duyuyor.

    Seyir halinde sürücü kaldırımda birini görüp kafayı çeviriyor ve ani fren yapıyor.

    Evet arkada bisiklet sürücüsü olup olmadığı hiç önemli değil, 2 tekersen ezilmeye mahkumsun, neyse efendim asılsakta frene duramadık pat arkadan indirdik toros'a

    Baktım adam el kol hareketi yapıyor arabanın içinde . Allah şartel tın diye attı bende. Tamde seçim ofislerinin önündeyiz

    herifi parçalayacaktım elimden zor aldılar.10 kişi araya girdide öyle kurtuldu Göt korkusu neymiş herif sayemde test etti. Gören esnafta bana hak verdi. Sürücüye haksız olduğunu hatalı olduğunu belirttiler insaf ettim polis çağırmadım.


    Yine bir zaman önce 4x4 cip sürücüsü ile vukuatım var. Tek şerit yol , kaldırıma diklemesine araç sürücüler park etmiş. Yanda cip sürücüsü beni geçmeye çalışıyor ama araç zaten geniş, yolları işgal etmişler , kıprasam nereye kaçınacam sabretse 250 metre sonra yayla gibi yola çıkacak

    İnat etti sürücü camı açtı" yol versene lan" diye bağırdı. Ben yine delirdim abandım pedallara nasıl oluysa yetiştim ,camı açsın diye arabaya vuruyorum bir elim gidon, diğer elim aracın camını yumrukluyor

    Cam bir açıldı iki bayan , bastım küfürü indirip dövecektimaz kalsın.

    Bir vukatım da elektirik bisiklet ve megan sürücü ile.
    Şöyle anlatmaya çalışayım;

    [kaldırım] şekilde park etmiş dal yaprak, ok yönünde ilerliyorum tek şerit yol
    /[a]/
    ----- [YOL]-------- <----

    Tam aracın hizada olduğu esnada orman çocugu arabayı anarya çıkardı. Olduğu gibi arka kapıya geçirdim. İçine gömüldü kaporta
    (Araç megane'idi kaportasının bu kadar dandik olduğunu bilmiyorum nizami 30 ile giderken üstelik)

    Bu sefer tartışmadım hem eşref saatime denk gelmişti, hemde dayı tarlasında bostanı yanmış mehmet emmi gibi olduğundan , motorda da birşey olmayınca devam ettim gittim.

    Yani bir gün HINATORY adlı forum kullanıcısı ya mezarda yada hapiste olursa bu trafik magandaları yüzünden olur.
    Bu herifler eğitilmez, iflah olmaz cip sürücüsü de aynı megan sürücüsüde 2.000 tl lik toroscusuda

    Döve döve, söve söve , çarpa çarpışa ihya etmediğin sürece bu orman çocukları yollarda tehlike saçmaya devam eder bisiklet kullanıcıları için

    O yüzden bisikleti hobi olarak spor olarak nispeten araçların az olduğu yerlerde gezmek için kullanın, ulaşım için bu topraklarda kullanılmasına kemiksiz 100 yıl var

    Güvenliğiniz için bunu yapın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Violet Evergarden -- 24 Nisan 2019; 15:6:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Londra'da bisiklet yolu pek nadir, çalışanların %56'sı işe bisikletle gidiyor.
    https://www.telegraph.co.uk/health-fitness/body/get-bike-statistics-show-should-cycle-work/

    1. Cycling to work lowers your risk of an early death

    2. Every hour spent cycling adds an hour to your life

    3. Cycling's carbon footprint is less than a tenth of a car's ...

    4. ... and it's ten times cheaper, too

    5. The number of cyclists rises and cycling deaths or serious injuries fall

    6. On average, cyclists take one fewer sickness days every year

    7. Cycling saves the NHS billions of pounds

    8. Middle-aged men who cycle are 30pc less likely to suffer from impotence

    Umarım daha detaylı incelersiniz... Translate yardımcı olur İngilizce bilmiyorsanız.

    Tüm mazeretlerin karşılığı linkte.

    Ayrıca ter kokusu bakterilerden kaynaklanır, bisiklet öncesi duş alırsanız bunun önüne geçersiniz.

    Ter tek başına koku yapmaz, terleyen bölgeyi temizlerseniz daha sonra oluşacak kokunun da önüne geçersiniz. Bakın insanların %56'sı işe bisikletle gidiyor, dediğiniz sorunlar olsaydı gitmezlerdi Avrupa'da...

    Minibüs konusuna gelirsek. Bisiklet süren sayısı arttıkça kaza riski azalır.

    Alıntıları Göster
    İngilizcem var hocam. Yazdıklarına bakarsak genel olarak bisikletin insan sağlığına olan katkıları anlatılıyor. Ben zaten düzenli bisiklet sürüyorum. Fakat ekstra olarak işe bisiklet ile gitmeyi konu alıyoruz.
    Ter insandan insana değişiyor. Bir kere ingilterede iklim türkiye gibi değil. Ayrıyetten ben fazla terleyen bir insanım ve duşa girmiş olsamda çevremdekiler rahatsız olacak kadar koku oluyor, ben rahatsız olmuyorum.
    Mazeret sunmuyorum hocam olanı değerlendiriyorum. Özellikle yazları boş günlerimde günde 30 km bisiklet sürerim fakat bunu işe giderken yapmak pratik değil. Benim işim yakın bu yüzden tehlike sıkıntı olmuyor ara sokaklardan vs geçip halledebiliyorum ancak iş yerim uzak olsaydı ve e5 gibi yollara çıkmak zorunda olsaydım o zaman gerçekten tehlikeli olurdu. Bana ingilterede bisikletlilerin daha az kaza yaptığından bahsetme türkiyede arabayla gitmek bile çok güvenli değilken etrafında seni koruyan airbaglarin olmadığı, metal bir kafesin içinde olmadan tamamen açıkta sürdüğün bisiklet ile kaza yapma riski göze alınamaz.
    Şehre göre de değişir tabii mesela kayseride bisiklet ile heryere gidilir. Trafiği pek yok tehlike çok düşük, yokuş engebe yok. İstanbul için aynısını söyleyemeyeceğim.




  • Uzun süreden sonra bisiklet alıcam 23 yaşındayım önereceğiniz bisiklet var mı hiç anlamıyorum inanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buroigil

    İngilizcem var hocam. Yazdıklarına bakarsak genel olarak bisikletin insan sağlığına olan katkıları anlatılıyor. Ben zaten düzenli bisiklet sürüyorum. Fakat ekstra olarak işe bisiklet ile gitmeyi konu alıyoruz.
    Ter insandan insana değişiyor. Bir kere ingilterede iklim türkiye gibi değil. Ayrıyetten ben fazla terleyen bir insanım ve duşa girmiş olsamda çevremdekiler rahatsız olacak kadar koku oluyor, ben rahatsız olmuyorum.
    Mazeret sunmuyorum hocam olanı değerlendiriyorum. Özellikle yazları boş günlerimde günde 30 km bisiklet sürerim fakat bunu işe giderken yapmak pratik değil. Benim işim yakın bu yüzden tehlike sıkıntı olmuyor ara sokaklardan vs geçip halledebiliyorum ancak iş yerim uzak olsaydı ve e5 gibi yollara çıkmak zorunda olsaydım o zaman gerçekten tehlikeli olurdu. Bana ingilterede bisikletlilerin daha az kaza yaptığından bahsetme türkiyede arabayla gitmek bile çok güvenli değilken etrafında seni koruyan airbaglarin olmadığı, metal bir kafesin içinde olmadan tamamen açıkta sürdüğün bisiklet ile kaza yapma riski göze alınamaz.
    Şehre göre de değişir tabii mesela kayseride bisiklet ile heryere gidilir. Trafiği pek yok tehlike çok düşük, yokuş engebe yok. İstanbul için aynısını söyleyemeyeceğim.

    Alıntıları Göster
    Zaten konunun en başında yazdım istisnaları çıkarıyorum diye...

    Engebe ve uzaklık bunlardan ikisi.

    Ama herhangi bir bahanesi yokken bisiklet güvenli değil diye binmemek çok saçma. Yolda kaldırımda da yürünmemeli çünkü yolda yürüyüp ölenlerin sayısı bisikletlilerden fazla, aynı şekilde arabalar daha tehlikeli.

    Airbag demişsiniz ama sürat fazla olunca o bile kurtarmıyor ki Türkiye'de yılda 297 bin insan ölüyor veya yaralanıyor arabalarda. Bisiklet sadece 8 bin kaza yaşanmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miyavlayankirpi

    Uzun süreden sonra bisiklet alıcam 23 yaşındayım önereceğiniz bisiklet var mı hiç anlamıyorum inanın
    Bisikletforum'a da bakabilirsiniz.

    Ama önerim şehir bisikletidir, 28 tekerlek ölçüsü, kadrosu alüminyum, 10-12 kg ağırılığındaki bisikletler ile çok rahat edersiniz.
  • Bisiklet kullanmak bana da çok mantıklı bir ulaşım aracı olarak geliyor ancak;

    Yaşadığım şehir Adana'da bisiklet kullananlara saygı sıfır olduğundan ve bisiklet kullanan kişileri sıkıştırıp eğlendiklerini(!) öne süren ruh hastaları ile birlikte yaşıyorum.

    Bu yüzden mantıklı bir seçim olarak kullanmamayı tercih ediyorum. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hanzoli -- 24 Nisan 2019; 15:17:5 >
  • Theologist kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, konuyu da çok beğendim elinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miyavlayankirpi

    Teşekkürler hocam, konuyu da çok beğendim elinize sağlık
    Rica ederim. Faydalı olabilmesine sevindim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Zaten konunun en başında yazdım istisnaları çıkarıyorum diye...

    Engebe ve uzaklık bunlardan ikisi.

    Ama herhangi bir bahanesi yokken bisiklet güvenli değil diye binmemek çok saçma. Yolda kaldırımda da yürünmemeli çünkü yolda yürüyüp ölenlerin sayısı bisikletlilerden fazla, aynı şekilde arabalar daha tehlikeli.

    Airbag demişsiniz ama sürat fazla olunca o bile kurtarmıyor ki Türkiye'de yılda 297 bin insan ölüyor veya yaralanıyor arabalarda. Bisiklet sadece 8 bin kaza yaşanmış.

    Alıntıları Göster
    Hocam kelime oyunu yapıyorsun. Kaldırımda yürürken ölenlerin sayısı bisikletlilerde fazla diyorsun. Kaldırımda yürüyen insan sayısı bisiklet kullanan insan sayısından 10 bin kat fazla. O kaldırımda yürürken ölen insanlar bisiklet sürüyor olsalardı bisiklet mi kurtaracaktı onları? Yine öleceklerdi.
    Araba kazasında airbaglerin kurtarmadığı ölen insanlardan bahsediyorsun. 200 ile giderken kaza yaparsan airbag tabii ki kurtarmaz. Peki 200 ile gitmeye nerede müsade var? Hız limitlerine uyulsa airbaglerin kurtaramayacağı bir kaza yaşanmaz.
    Üstelik bisiklet ile giderken atıyorum 30 km/h hız ölme ihtimalinin yüksek olduğu bir hız ise arabada bu 120 dir. Sayıları örnek olarak verdim fakat arabanın daha güvenli olduğu tartışmasız.

    Bisikleti spor olarak yapanların ekstra olarak işe de bisiklet ile gitmelerinin tek artısı doğaya zarar vermemektir. Bence bu konuda atılması gereken adım insanları bisiklete değil toplu taşımaya yöneltmek. Hergün insanlar tek başına arabayla gidiyorlar işe. Bu insanlar tren kullansa doğaya verilen zarar çok büyük ölçüde azalır.

    Bu konuda genelleme yapmak ta çok güç aynı zamanda. Dediğim gibi kayseride yaşayanlar bence kullanmalı bisiklet fakat istanbuldan bahsettiğimizde zaten büyük çoğunluk senin tenzih ettiğin gruba dahil oluyor. Yani bu konuyu okuyan insanları çoğu senin istisna ettiğin gruba dahil kime ne anlatıyorsun?

    Önceden toplu taşıma hakkında da konuların vardı diye hatırlıyorum. Onlardan devam etmeni tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hanzoli

    Bisiklet kullanmak bana da çok mantıklı bir ulaşım aracı olarak geliyor ancak;

    Yaşadığım şehir Adana'da bisiklet kullananlara saygı sıfır olduğundan ve bisiklet kullanan kişileri sıkıştırıp eğlendiklerini(!) öne süren ruh hastaları ile birlikte yaşıyorum.

    Bu yüzden mantıklı bir seçim olarak kullanmamayı tercih ediyorum. Saygılar.
    Bisiklet kullanımı arttıkça bisikletlilerin yaşadığı sorunlar azalıyor.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Yani ne kadar çok kullanım o kadar az kaza...




  • Bakkala araba ile giden milletten ne bekliyorsun, çaban nafile...

    Gerçi ömürlerinin yarısını bir araba almaya harcayınca yadırgayamıyorsunuz pek. Diğer yarısı da eve gidiyor zaten. Bitti gitti işte hayat.
  • Bu konu sahibi kimdir böyle?

    Sürekli olarak bir toplumsal duyar kasan mesajlar. Bir gün bakıyorsun kullandığı ilacı anlatıyor. Saçlarıma iyi geldi diye.

    Adamda sırma gibi saç var bu arada. Büyük fark görünmüyor fotoğraflarda.

    Şimdi de "Bisiklete binin" diyor.

    Şaka mısın arkadaşım sen?

    Bisiklete binmek kolay bir şey değil büyük şehirlerde...

    50+ madde dayamış önümüze. Kim okur yahu
  • Faydalı ve güzel bir yazı olmuş.Bütün güzelliklerinden klaylıklarından bahsetmişsin. Ama açıkçası adil olması için dezavantajlarındanda bahsedebilirdin..
    *Yağışlı havalarda karşılaşacağın olumsuzluklar.
    *Büyükşehirlerde trafik kültürünün oluşmamasından kaynaklı trafikte yaşayacağın tehlikeler
    *Depolama alanlarının olmaması her yerde her zaman bisikletini bırakabileceğin yeri/yerleri bulamayabilirsin
    *Acil durumlarda bisikletini bırakabileceğin yer bulamayabilirsin.
    vb,,,
    yüzlerce madde sayılabilir.
    Tembellik olarak değerlendirmesini yapabilmen için öncelikle motorlu araçlar ve bisikletler için şartların aynı olması gerekir ki;hiçbir gelişmemiş ülke Rantın olmadığı bir alana yatırım yapmaz.
    Bizler ne zaman ki her Bulvar/cadde'de bisikletler için ayrılmış bir alan görürüz. Ozaman Motorlu araçlar/Bisiklet karşılaştırmasını yapabiliriz.
    Bu arada bisiklet kullanıyormuyum evet
    İşe ne ile gidiyorum arabamla.
    Tembel miyim ? Hayır.Sadece zamanım ve sağlığım kıymetli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: astegon

    Bu konu sahibi kimdir böyle?

    Sürekli olarak bir toplumsal duyar kasan mesajlar. Bir gün bakıyorsun kullandığı ilacı anlatıyor. Saçlarıma iyi geldi diye.

    Adamda sırma gibi saç var bu arada. Büyük fark görünmüyor fotoğraflarda.

    Şimdi de "Bisiklete binin" diyor.

    Şaka mısın arkadaşım sen?

    Bisiklete binmek kolay bir şey değil büyük şehirlerde...

    50+ madde dayamış önümüze. Kim okur yahu
    Sırma gibi saç o ilaç nedeniyle var. Artı konuda detaylı açıkladı benim gibi kullananlar, kullanıp saçları çıkan onlarca kişi var o konuda.

    Bisiklete binmek çok kolay, NewYork gibi büyük bir şehirde bile videolu şekilde istatistik verildi konuda.

    Ama bahane mi yok bizim millete?

    50 Madde koyuyorum karşılığına cılız iki üç bahane alıyorum sadece...

    Tembel olduğumuzun bir kanıtı da senin o 50 maddeyi okumaya mecalinin olmaması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Sırma gibi saç o ilaç nedeniyle var. Artı konuda detaylı açıkladı benim gibi kullananlar, kullanıp saçları çıkan onlarca kişi var o konuda.

    Bisiklete binmek çok kolay, NewYork gibi büyük bir şehirde bile videolu şekilde istatistik verildi konuda.

    Ama bahane mi yok bizim millete?

    50 Madde koyuyorum karşılığına cılız iki üç bahane alıyorum sadece...

    Tembel olduğumuzun bir kanıtı da senin o 50 maddeyi okumaya mecalinin olmaması.

    Alıntıları Göster
    Güzel forumdaş arkadaşım,

    ben okudum. Öneriler mantıklı, güzel.

    bunu bizler değil yerel belediyeler yapacak. Özel bisiklet yolları yapılmalı. Ama karmaşık ve berbat central-residential anlayışımız, (yurtdışında tamamen satıh yerleşimi var) aşırı derecede elverişsiz ve engebeli terrain sebebiyle bisiklet'e çok da uygun değil ülke.

    ama elektrikli bisikletler bu konuda yardımcı olabilir.


    Bu arada saçların "before" kısmında da gayet iyi... Hiç inkar etme :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antikaruh

    Bakkala araba ile giden milletten ne bekliyorsun, çaban nafile...

    Gerçi ömürlerinin yarısını bir araba almaya harcayınca yadırgayamıyorsunuz pek. Diğer yarısı da eve gidiyor zaten. Bitti gitti işte hayat.
    İşte buna imza atılır! Benimki sadece bir umut.

    Doğru söze ne denir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 24 Nisan 2019; 15:42:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astegon

    Güzel forumdaş arkadaşım,

    ben okudum. Öneriler mantıklı, güzel.

    bunu bizler değil yerel belediyeler yapacak. Özel bisiklet yolları yapılmalı. Ama karmaşık ve berbat central-residential anlayışımız, (yurtdışında tamamen satıh yerleşimi var) aşırı derecede elverişsiz ve engebeli terrain sebebiyle bisiklet'e çok da uygun değil ülke.

    ama elektrikli bisikletler bu konuda yardımcı olabilir.


    Bu arada saçların "before" kısmında da gayet iyi... Hiç inkar etme :)

    Alıntıları Göster
    Before kısmının sadece bir fotoğrafı yoktu, seyrekleşmiş başka fotoğraflar da paylaştım. Ayrıca ilacı kullanmaya 2010'da başladım, o fotoğraf 2014, ara vermiştim sadece. Konuda belirtmiştim.

    Yerel belediyeler bisiklet yolu yapıyor mesela Isparta'da ama halk isyan edip o yolu kaldırtıyor.

    İlk mesajda bu da var.

    Halkımız var olan bisiklet yollarına bile isyan ederken kim sizce bisiklet yolu yapsın? Neden yapsın? Kimin için yapsın? Kimse kullanmıyor ki?




  • Param var, üşengeç değilim. Sana ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Before kısmının sadece bir fotoğrafı yoktu, seyrekleşmiş başka fotoğraflar da paylaştım. Ayrıca ilacı kullanmaya 2010'da başladım, o fotoğraf 2014, ara vermiştim sadece. Konuda belirtmiştim.

    Yerel belediyeler bisiklet yolu yapıyor mesela Isparta'da ama halk isyan edip o yolu kaldırtıyor.

    İlk mesajda bu da var.

    Halkımız var olan bisiklet yollarına bile isyan ederken kim sizce bisiklet yolu yapsın? Neden yapsın? Kimin için yapsın? Kimse kullanmıyor ki?

    Alıntıları Göster
    Çözümü basit.

    Belediye bisiklet konusunda çocuklarla, gençlerle işbirliği yapacak.

    Gerekirse sübvanse edecek. Gençler bisikletleri ile yollara çıksın kimse vır vır edemez. Talep arzı doğuracak.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.