Şimdi Ara

şaft tüneli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
14.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar şu arka koltuğun ortasından geçen şaft tünelini hala neden yapıyorlar. bi zorunluluğu varmı ben bir türlü çözebilmiş değilim. gerekliliğini bilen arkadaşlar varsa burada paylaşabilirler mi.
    bazı modellerde çözüldüğünü gördüm ama bunlar çok azınlıkta. mesela honda civic, megane scenic gibi ...
    bunun yanında birde skoda octavya da çok abartılı gibi geldi bana. benim alıma gelen neden araçlar 4 kişilik olarak üretidiği için olabilir. ortaya kimse oturmaz diye mi yapılıyor acaba. honda civic te yok ve arka kısım çok daha rahat . orta kısmı olmayan markaları bilenler de paylaşabilirlerse iyi olur diye düşünüyorum.



  • RWD olan araçlarda şaft tüneli denilen kısımdan şaft geçer. Fakat FWD yani önden çekişli araçlarda bu tünelde şaft yoktur. Egzos sistemi yer alır. Eğer ki, bu egzoz sistemini bir şekilde farklı bir bölgeden geçirebilirlerse o tünele gerek kalmaz. Ergonomik açıdan zaten arka tarafın tam düz olması gerekmektedir.

    Bazı araçlarda bu tünelin olup olmaması egzoz sisteminin yerleşimine ve şaft olup olmamasına bağlıdır.



  • arkadan itişli arabalarda gerekli bişeyde. önden çekişli arabalarda gerek yok gibime geliyor. benim arabada yok dümdüz orası
  • Benim araç auris benim arabada da şaft tüneli yok, tamamiyle düz olduğundan 3 kişi rahat şekilde oturabiliyor.
    önceden tartışılmıştı,arkadan itişlilerde zaten zorunlu da 4çeker versiyonu olan önden çekişli araçlarda da bulunuyor şasi tasarımından dolayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otosarrafı -- 9 Kasım 2012; 23:35:34 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • RWD olan araçlarda şaft tüneli denilen kısımdan şaft geçer. Fakat FWD yani önden çekişli araçlarda bu tünelde şaft yoktur. Egzos sistemi yer alır. Eğer ki, bu egzoz sistemini bir şekilde farklı bir bölgeden geçirebilirlerse o tünele gerek kalmaz. Ergonomik açıdan zaten arka tarafın tam düz olması gerekmektedir.

    Bazı araçlarda bu tünelin olup olmaması egzoz sisteminin yerleşimine ve şaft olup olmamasına bağlıdır.

     şaft tüneli


     şaft tüneli




  • biz bu şaft tünelini kullanarak arabayı 4 çeker yapabilirmiyizki

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu şaft tüneli nasıl birşey? Hiç dikkatimi çekmedi arabalarda.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde çeşitli markaları incelerken benim de aklıma geldi.
    Jetta'yı denedik, diz mesafesi çok güzel, ama ortada şaft tüneli.
    Arka koltuğa 3 kişi oturduğu zaman ortadaki kişi pek rahat edemiyor.
    Civic'te ise şaft tüneli yok. Arka koltuğa 3 kişi rahatlıkla oturabiliyor.
    Ama işte bu şaft tünelini yapan markalar halen neden yapıyor.
    Malum artık arabaların çoğu önden çekişli.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FABİA HAVALANDIRMA IZGARALARI
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermanka26

    Bu şaft tüneli nasıl birşey? Hiç dikkatimi çekmedi arabalarda.

    arka koltuğun zeminindeki tümsekliktir. orta konsoldan arkaya doğru uzanır. arka koltuğu 2'ye böler. arkadan tahrikli araçlarda olur genelde.
    önden tahriklilerde ya olmaz, ya da egzost için daha ufaktır fazla rahatsız etmez.

     şaft tüneli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evo9 -- 10 Kasım 2012; 0:24:58 >
  • Arkadan tahrikli :) güzelmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni Kangoo da yok

    94 Citroen Xantia da yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evo9

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermanka26

    Bu şaft tüneli nasıl birşey? Hiç dikkatimi çekmedi arabalarda.

    arka koltuğun zeminindeki tümsekliktir. orta konsoldan arkaya doğru uzanır. arka koltuğu 2'ye böler. arkadan tahrikli araçlarda olur genelde.
    önden tahriklilerde ya olmaz, ya da egzost için daha ufaktır fazla rahatsız etmez.

     şaft tüneli


    Teşekkürler

    Anladığım kadarıyla arka koltukta sürücü ve öndeki diğer koltuğun orta hizasındaki zeminden başlayan yükseklik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermanka26

    Bu şaft tüneli nasıl birşey? Hiç dikkatimi çekmedi arabalarda.

    arka koltukların zeminin tam ortasındaki yükseklik

     şaft tüneli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermanka26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Evo9

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermanka26

    Bu şaft tüneli nasıl birşey? Hiç dikkatimi çekmedi arabalarda.

    arka koltuğun zeminindeki tümsekliktir. orta konsoldan arkaya doğru uzanır. arka koltuğu 2'ye böler. arkadan tahrikli araçlarda olur genelde.
    önden tahriklilerde ya olmaz, ya da egzost için daha ufaktır fazla rahatsız etmez.

     şaft tüneli


    Teşekkürler

    Anladığım kadarıyla arka koltukta sürücü ve öndeki diğer koltuğun orta hizasındaki zeminden başlayan yükseklik

    aynen




  • o şaft tüneli yüzünden ben bnm arabayı 4 kapılı 4 kişilik araba olarak tanıtıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 10 Kasım 2012; 2:47:33 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkaya 3. kişi binerse ve oranın düz oldugu farkederse seviniyor." Aaa burası düz" diye bakınıyor rahat ediyor.

    Bence önemli bi durum. Madem araçlar 5 kişilik , 5. kişiye de yaşam alanı ve ayak koyma alanı olmalı.
  • yooooogh.. iyi oluo patron.. az adam binio inio

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • imzamda ki aracın altına baktım sadece egzoz borusu var o bölgede. Markalar bunu istese yapıyor. Bazı modeller de olup bazılarında olmamasının sebebi ne olabilir ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i20 de de yok
  • Konu sahibinin bahsettiği araç olan Octavia'da 4x4 seçeneği var. Araç önden çekişli olsa bile üretim maliyetlerini düşürmek için üreticiler mümkün olduğunca ortak parça kullanmaya çalışıyorlar. Bu sebeple aracınız önden çekişli olsa bile 4x4 seçeneği var ise şaft tüneli mevcut oluyor. Farklı markalar ortak platform kullanmaya başlamışken, aynı modelin farklı versiyonlarında her versiyona farklı üretim bandı koymak maliyetleri arttıracaktır.
  • Bencede arkadaşların dediği gibi şasinin tasarımı ile alakalı diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.