Şimdi Ara

SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
271
Cevap
39
Favori
114.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce Seat Leon Ana konu da paylaşmıştım ancak sayfalar arasında kaybolup gidiyor. Mobil siteden erişilmek istediğinde farklı sayfalara yönlendiriyor bu nedenle yeni bir konu açayım dedim. Yeni bir sorun ve çözüm olursa buradan devam ederim kolayca.

    araçtan gelen sesler ve buna ek olarak yaptıklarımı ve benim araçta olmasa da başka araçlarda olan sorunları ve çözümlerini ilerde yaşarsak diye topluca paylaşmaya çalışacağım.

    öncelikle yaptığım yüm işlemler amatörcedir. sökme takma işlemlerini bugüne kadar çok yaptığım için sorunlara kayıtsız kalamadım ve müdahalelerde bulundum.

    önemli not: bu tip paylaşımlar aracı 3. kişilere sorunlu gösteriyor olabilir. ancak ciddi alıcı olanlar ve araç sahipleri için faydalı olduğunu düşünüyorum. ayrıca bu tarz tirim sesleri her araçta az veya çok mevcut. kullanıcının kendi kulağına ve kafaya takmasına göre fark etme seviyesi değişiyor. yaptığım işlemler tamamen keyfidir. çoğu kişi bu aracı hatta bundan bin beter halde olan sıfır araçları mutlu mesut kullanıyor

    ayrıca neden servise gitmiyorsun kardeşim diyenler olabilir. bu tarz ufak ama tespiti ve onarımı için zaman ve özen gerektiren işler için servis gerçekten zaman kaybı oluyor. servisler genelde çok yoğun. hasarlı araç için bile randevu alıyorsunuz. aracı bırakın bakalım diyorlar. dinliyorlar çözmeye çalışıyorlar ama sizin bahsettiğiniz ses yerine başka bir yere müdahale edilmiş oluyor ve şikayet devam ediyor. ve en önemlisi başında olup tarif edemiyorsunuz ve bir işe yaramıyor

    gelelim çözümlere


    1- 120-140km/h hızlarda ilerlerken ön sağ taraftan ince bir ıslık sesi duyuyor iseniz:

    cozumu kaputun ucuna fitil cekmek. farların üzerine gelen parmak kalınlığında siyah fitiller var. o fitiller haricinde kaputun uç kısmı boş. ve hava akışına müsait. farların fitilleri arasına kaputa boydan boya fitil cekerseniz ıslık sesi gidecektir. ben koçtaş vb yerlede satılan cam fitillerinden kullandım. daha kaliteli ve dolgun bir malzeme bulursam işlemi yenileyeceğim. üstte gördüğünüz kahverengi fitil.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    2- bagaj bölmesindeki raf veya başka bir deyişle pandizot oturduğu yerdeki plastiğe vurarak ses yapıyordu. arnavut kaldırımda vs. zangırdıyordu. iki tarafa da yine koçtaş vb yerlerde bulabileceğiniz koltuk ayaklarına yapıştırılan, 15x20cm lik parçalar halinde satılan keçelerden alıp, uygun genişlikte kesip yapıştırdım.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    3- gösterge panelinden gelen zıngırdama, titrek ses.

    bir çok mk3 leon kullanıcısı özellikle soğuk havada ve bozuk yolda ön taraflardan gelen zangırtı sesinden şikayet etmekte. burdan bir üyemiz bu ses için defalarca servise gitmiş. sol direkle on göğüsün birleştiği yere izolasyon yapılmış ama geçmemiş. en son gösterge panelinin camında dokunmuş ve ses kesilmiş. panel ile plastik çerçevesi arasına bant sıkıştırmış ve ses geçmiş. ben de denedim benim aracımda da ses yüksek seviyede olmasa da var ve cama bastırınca kesiliyor. araç düşük vitese atıldığında poturdama ve sarsıntı yaptığında özellikle, yani içten sürekli bir titreşim olduğunda, yokuşta geri vitese taktığınızda araca yük binip motor azcık salladığında hemen ön panelden lıngır lıngır ses geliyordu.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    ayrıca göstergelerin üzerine bastırdığımda komple o parçanın oynadığını farkettim ve o kısmı sökme kararı aldım. parçalar şöyle:

    5 numaralı plastik gösterge çerçevesi gösterge panelinin camına ara ara dokunarak ses yapıyor.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    göstergeler
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    ayrıca gösterge paneli camı çizilmeyen araç görmedim. hangi bezle silerseniz silin kılcal çizikler oluşuyor. ben de hazır sökmüşken meguiars plast x plastik cilası ile gösterge panelinde olan yüzeysel çizikleri giderdim. eskisinden daha iyi oldu. donukluğu gitti.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    gelelim sökme işlemine

    çerçevenin dört adet tırnağı var. ayrıca kenardan çerçeveyi tutan metal gergiler var. bunlar hava kanalını da aynı şekilde ön göğüse bağlıyor ama hava kanalını sökerken döşemenin içine gömüldü biri sinir etti. dikkatli ve sabırlı olmak gerek.

    çerçeveyi kenarlarından dikkatlice çekerek çıkarabilirsiniz. burda dikkat edilmesi gereken şey kuvvet uygularken kademeli olarak uygulamak. yani sökülme anını kollayarak uyguladığınız çekme gücünü yavaş yavaş arttırıp malzemeyi yormadan sökmeniz lazım. zira plastik tırnaklar metal klipse geçiyor sıyırabilirsiniz. sonra daha çok oynama ve ses yapar.
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    herşeyi söktüm ordaki
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    iç kısımın ilk hali
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
    iç kısmın izolasyonlu hali
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    çerçeveye yapmak istediğim ama renk uyumsuzluğu ve arkada kalıcak olsa da kenardan kahverengi görüneceği için vazgeçtiğim izolasyon. izolasyonun nereye yapılması gerektiğini anlamak adına.
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    iç kısmı izole etmek için kullandığım kahverengi fitil ve siyah olan alakasız bir parça. fitilin tek fotoğrafı buydu. bildiğimiz paket halinde satılan pencere fitillerinden.
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    izolasyon için en uygun malzemenin süngerimsi yapışkanlı keçe olduğuna karar verdim. cam fitilleri çok elastik ve ince kesmeye uygun değil ve ince kalıyorlar ayrıca renk olarak uyumsuz. keçeyi aldım ince ince kestim biçtim ve uyguladım. sonunda o kısımdan gelen zımbırdamaya da çare oldu. pandizotta kullandığım keçe halı flex gibi ancak bu sünger gibi.

    görüntü olarak pek belli olmuyor dışardan.

    uygulamadan önce
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    uygularken
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    yerine taktıktan sonra. (gösterge panelindeki çizikler yer yer belli)(kılcal çizikler plast x ile giderildi)(zamanım olsaydı koruyucu film çektirecektim)
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    ayrıca burada sol hava kanalının oturduğu yere çift taraflı bant çektim. bana çok oynak geldi ve arada köprüdeki birleşim yerleri, yerdeki hız kesiceler vs gibi kesiklerden geçerken tam o hava kanalının ordan çıt çıt..sesler geliyordu. çift taraflı banttan sonra kesildi. malesef bunu sonra yaptığım için fotoğrafı yok ancak bu fotoğrafta kırmızı ile işaretlediğim yere çektim bantı.
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    4- koltuk yükseklik ayar kolunun yuvasına çarparak ses yapması.

    gösterge panelini hallettikten sonra test ettim. bir ses daha dikkatimi çekti.

    koltukların yanında bulunan yükseklik ayar kolu yatağına çarpıp inceden ses yapıyordu. Buraya da izolasyon uyguladım. Aracı tekrar denedim ve arnavut kaldırımda giderken hiç ses yok.

    malzeme gösterge paneline uyguladığım süngerden artan malzeme.
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    aynı şeyi kaput açma koluna da yaptım hazır işe girişmişken.

    5- kapı içinden gelen ses.

    bass lı müziklerde bir zırıltı ve kapıyı kapatırken içerde bir şey boşlamışcasına bir ses geliyordu. kapıyı kapatırken aça kolunu hafif çekerek kapatın veya basslı müzikte kapı kolunu hafif çekin ses azalıyor ise sorun aynı sorun.

    benim henüz daha uygulamadığım ama sct forumundan bir arac sahibinin yaptığı işlem. ben de bugün yarın yapmayı düşünüyorum. burdan tekrar fatih abiye teşekkür ediyorum. tüm leon kullanıcılarına yardımcı oldu. video yu kendi çekmiş. gerçekten yararlı oldu.

    1. Adım : Kapı açma kolunun altındaki plastiği alt tarafından nazikçe kaldırıyoruz bir düz tornavida ile

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    Ardından böyle bir vida ile karşılaşacaksınız ve vidayı söküyoruz.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    2.Adım :Şimdi ise kapının tutacak kolunun altında küçük bir kapak var onu hafifçe kaldırıp çıkaralım

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    Daha sonra içindeki vidayı sökelim

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    Bundan sonra ise dikkatli olunmalı kapı döşemesinin altından tutup yurkarıya doğru kaldırın, çat çat döşeme segmanı seslerini duyduğunuzda korkmayın kırılan olursada mecburen kırılıyor yani yapacak bir şey yok. kademeli güç uygulayıp yukarı doğru asılın döşemeye çıkacaktır. İçerde bir kapı kolunun teli var birde cam otomatiği vs hepsinin bağlı olduğu soket var bunları dikkatlice sökün.Resimde en sağdaki sökülmüş olan soket

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    işte sesin suçlusu burda. videodan izleyebilirsiniz.Normalde o siyah bantların olmaması gerekiyor daha önce serviste işlem görmüş ama bantlar atmış. ses tekrarlamış.

    vimeo.com
    400 Bad Request
    http://vimeo.com/99332544#at=0


    parça bu resimlerdeki sol üstteki siyah kapak tarzı parça.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    3.Adım : çift taraflı ince bir bant ile yapıştırın tekrar

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    Ve birde tam sağlam olsun diye çok dayanıklı olan tamir bantları(dutch tape) ile yapıştırmış. Kötü görünmesi önemli değil. bir seferde çözmek ve sağlam olması için yapılmalı bu işlem.
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    işlem bu kadar. döşemeyi tekrar taktıktan sonra güle güle kullanın. tekrar söylüyorum ben daha bu uygulamayı yapmadım. alıntı yaparak yazdım kapı sesi ile ilgili kısmı. kendim yaptığımda tekrar paylaşım yaparım.


    6- sol ve sağ direkten gelen ses


    ben bu sesi hiç duymadım. duyanlar ve rahatsız olanlar servise gitmişer. servis a sutunundaki ufak hoparlörün bulunduğu parçayı, yani ön direk döşemesini söküp altına izolasyon yapmış ve konsolla birleştiği yere bant çekmiş. ses gitti diyorlar.


     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    7- konsol sesi

    ben bu sesi de duymadım ama servisin kapısını aşındıranlar çözüme ulaşmış tekrar ve söylenenler şu şekilde:(alıntıdır)

    Mk3 leon olan bir arakdaşım dün arabasını servise götürdü 15.000 bakımına. Bayi Ön konsoldan gelen ses ile ilgili olarak arkadaşa şöyle bir bilgi vermiş.
    Seat tüm bayilere bir mail gömdermiş ve ön kosolda ses olan araçlarıın klima borusunun şuan bulunduğu konumdan bir kademe aşağıya alınması gerektiğini yazmışlar.

    Arkadaşda kendi aracında var olan trim sesin böylece yok olduğunu söyledi.

    -----

    bana biraz ütopya geldi ama neden olmasın. çözüm olabilir.


    ayrıca bir arkadaşımız göstergenden gelen sesin ekran etrafındaki piano black( fr larda gri olan) çerçevenin çıtırdamasına bağlı olduğunu ve elini oraya basınca sesin kesildiğini söyledi.

    bunun için bir çözüm bulunamamış ancak benim sol hava kanalına yaptığım gibi çerçevenin oturduğu yere komple et kalınlığı olan çift taraflı bant çekilebilir.


    8- sunrooftan gelen gacırtı gucurtular.

    sunroof etrafında bulunan dışardanda görünen fitillere silikon sprey sıkarak yumuşamasını ve kaygan olmasını sağlayıp ses yapmasını engelleyebilirsiniz. özellikle tümseklerden geçerken araç burulduğunda gacır gucur ediyor. bauhaustan aldım ürünü. daha kaliteli ürünler mevcut. würth veya henkelin.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    9- debriyaj pedalı gıcırtısı
    debriyaj pedalına bastıkça ara ara viyk viyk sesler çıkarmaya başladı. servise gittim. ellerine wd40 ı alıp oraya buraya sıktılar ama geçmedi. daha sonra kendim direksiyon altındaki, ayak aydınlatmanın bulunduğu plastik parçayı komple sökerek debriyaj pedalının miline ulaştım ve sprey yağ sıkıp debriyaj pedalına basıp çekerek nüfuz etmesini sağladım ve ses kesildi.

    http://shop.wurth.com.tr/hhs-2000-yagi-500-ml

    10- arka koltuktan gelen zıngırdama

    videoda da gördüğünüz gibi özellikle arka koltukta kimse oturmuyor iken engebeli ve arnavut kaldırım tarzı yollarda zıngırdama yapıyor arka koltuk. golf kullanıcısı bir üyemiz bana sorunun milden olduğunu eksenden kaçık olduğunu belirtti. servise gitmeye vaktim olmadı basit çözüm araya bez sıkıştırmak. servise gitmek istemiyorum inanın. zaten yaptığım işlemlerden de anlaşılıyor serviste zaman kaybetmek istemediğim...


    Arka devrilir iki kanat birbirine bir parmak uzak kalıyor. Ve bosluktan dolayı stabil durmuyorlar.
    Araya bez katlayıp koydum sonra ikili kanadı zorlaya zorlaya oturttum yerine. Su an ses mes yok.
    Bu ilerde daha cok bosluk olusmasına sebep olabilir diye de dusunmedim degil...

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ


    benden bu kadar şimdilik aklıma gelenler bunlar, yine bir şey yapar veya unuttuklarımı hatırlarsam ekleme yaparım


    ne sorunlu arabaymış diyenler olacaktır. yeni kasa araçlarda oluyor böyle şeyler. atla deve değil. çözüler burda mevcut. önemli olan sorunu çözüp mutlu mutlu binmek

    herkese keyifli, kazasız belasız cezasız ve arızasız sürüşler dilerim.

    saygılarımla.


    4 ocak 2015 ekleme. klima kontrol ünitesi sesi:

    geçen haftalarda kısa şekilde ana konuda bahsetmiştim şimdi burada detaylı anlatayım. orta konsolda klima kontrol ünitesinin etrafından çıt çıt ses geliyordu arada. böyle asfalt kesiği veya viyadük birleşim yerlerinden geçerken filan çıt çıt ediyordu. nasıl sökülür diye baya aradım ama bulamadım sonra kendim deneme yanılmayla çözdüm. çok kolaymış.

    öncelikle benim araç gibi vites önündeki klima kontrol ünitesi altındaki gözü kapaklı olan araçlarda kapak açık haldeyken elinizi kontrol ünitesinin altına sokup asıldığınızda alt kısım tırnaklar çıkıyor yerinden. toplam 4 tırnak var 2 altta 2 üstte. daha sonra biraz daha çekiyorsunuz üst kısım da kurtuluyor. biraz aşağı biraz kendinize çekerek yerinden kurtarıyorsunuz üniteyi.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    daha sonra ünitenin oturduğu yere tırnakların sağında ve solunda bulunan plastik zemine ufak keçeler yapıştırdım. sağına soluna altına üstüne... tırnakların yanında bulunan boş plastik zeminlere.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    daha sonra biraz yumrukladım o kısmı. orta konsolun altındaki ayak altı kısımdaki plastikleri falan. baya boş oralar. özellikle el altı göz haznesinin dışı ile yan plastik birbirine çıplak şekilde değiyor ve ses yapmaya müsait. şu turuncu plastik levyenin durduğu yer.

     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
    baktım o yan plastiğin içi bomboş. tek noktaya yalıtım yapmakla olmaz. ve içerde metal direk var. bir sürü plastik yer var filan. en iyisi boydan boya izole edeyim dedim.
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

    izolasyon yaptım. plastik döşeme baya ağırlaştı yerine zor oturdu filan ama şu an baya tok oldu. ön kısımdan gelen ses de kesildi.



    bitüself acayip iyi bir malzeme imiş. kapıları sökersem kesin uygulayacağım boydan boya. en azından döşemenin kaportaya değdiği yerlerden gelen titreşim sesi gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Leon -- 27 Ocak 2015; 9:42:25 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Leon

    Seat ispanya beni tanıyor ama dogusa yonlendirmekle yetindi. Cogu kullanıcı bu cozumlerden cıktı alıp serviste sorunlarını cozdu.

    Boyle bir distiributor ve servis mantıgı ile devam ettikleri surece musteri memnuniyeti saglamaları cok zor.
    sizi doğuşun veya seat ispanyanın başına CEO olarak getirseler sorun morun kalmaz. satışları 3 e katlarsınız.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Schroef

    2016 1.6tdi dsg var. Trim sesi nedir bilmem ama aracın yol sesi ve motor sesi beni benden alıyor. Yalıtım iyi diyenlere şaşırıyorum. Yalıtım yok neredeyse. Motor sesi 120 den sonra 15dk çekilmiyor. Hadi motora eyvallah spor motor düşük hızda kullanalım dedim. Ama aracın kabinindeki yol gürültüaü inanılmaz. İ30 dan sonra acaip gürültülü geliyor. Hele asfalt eski ise o lastiklerin yolda verdiği gürültü tamamen içeride gibi. Biraz daha iyi bir şey beklerdim

    1.2 tsi kullanicisiyim aracim 32binde.. haziranda araci servise biraktim ikame olarak dizel dsg verdiler.. 7bin kmde.. ses gercekten fazlaydi..



    120km oncesi veya sonrasi yol sesi beni rahatsiz etmiyor.. sonucda aracin fiyati belli hatchback ve sert suspansiyonlara sahip.. lastik sesi ise kullandiginiz lastik ve ebatlara gore deiskenlik gosteriyor.. mesela benim arac 30u gectigi icin ilk zamanlara gore daha cok ses yapio lastikler.. micheilin var uzerinde..



    Benim en buyuk sikayetim engebeli yolda yada yokus asagi inerken olusan esneme ve burclardan gelen sesler..



    Bunlarin cozumu varsa birisi belirtsin..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    SEAT Leon (MK3-5F) Yaşanan Sorunlar ve Çözümleri

    SEAT Leon (MK3-5F) sahipleri, zamanla bazı kronik sorunlarla karşılaştıklarını bildirmiştir. Bu sorunlar, 1.2 TSI ve 1.4 TSI motorları da dahil olmak üzere çeşitli modellerde ortaya çıkabilir.

    Motor Sorunları:

    • 1.2 TSI Zamanlama Zinciri Sorunu: 1.2 TSI motorlarda, zamanlama zinciri gergisi arızalanarak zincirin atlamasına ve motor hasarına neden olabilir.
    • 1.4 TSI Karbon Birikmesi: 1.4 TSI motorlarda, emme valflerinde aşırı karbon birikmesi, güç kaybı ve rölantide dengesizliğe yol açabilir.

    Elektriksel Sorunlar:

    • Far Nem Alma Sorunu: Bazı Leon modellerinde, farlar nem alarak buğulanmaya ve ışık performansının düşmesine neden olabilir.
    • Elektrikli Bagaj Kapağı Arızası: Elektrikli bagaj kapağı, zamanla arızalanarak açılma veya kapanma sorunları yaşanabilir.

    Süspansiyon Sorunları:

    • Arka Süspansiyon Yatakları Arızası: Arka süspansiyon yatakları zamanla aşınabilir ve süspansiyon gürültüsüne ve dengesizliğe neden olabilir.
    • Ön Amortisör Sızıntısı: Ön amortisörler, zamanla sızıntı yaparak süspansiyon performansını azaltabilir.

    Diğer Sorunlar:

    • Direksiyon Simidi Titreşimi: Bazı Leon modellerinde, yüksek hızlarda direksiyon simidinde titreşimler görülebilir.
    • Korozyon Sorunu: Bazı Leon modellerinde, gövde ve egzoz sisteminde korozyon sorunları bildirilmiştir.

    Çözümler:

    Bu sorunların çözümü, sorunun türüne ve ciddiyetine bağlı olarak değişir. Bazı yaygın çözümler şunları içerir:

    • Zamanlama zinciri gergisinin değiştirilmesi
    • Karbon birikmesinin temizlenmesi
    • Farların sızdırmazlığının sağlanması
    • Elektrikli bagaj kapağı motorunun değiştirilmesi
    • Arka süspansiyon yataklarının değiştirilmesi
    • Ön amortisörlerin değiştirilmesi
    • Direksiyon simidi titreşiminin kaynağının tespit edilmesi ve onarılması
    • Korozyon önleyici önlemlerin alınması

    SEAT Leon (MK3-5F) ile ilgili kronik sorunlar yaşıyorsanız, kalifiye bir tamirciye başvurmanız ve aracınızı kontrol ettirmeniz önerilir. Bu sorunları erken tespit etmek ve çözmek, daha büyük ve maliyetli onarımların önlenmesine yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • güzel paylaşım olmuş ellerinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman33

    güzel paylaşım olmuş ellerinize sağlık.
    hocam bu yazıyı İspanyolcaya çevirip direk seatın ispanyadaki fabrikasına yollayın. bakalım ne diyecekler...
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Seat ispanya beni tanıyor ama dogusa yonlendirmekle yetindi. Cogu kullanıcı bu cozumlerden cıktı alıp serviste sorunlarını cozdu.

    Boyle bir distiributor ve servis mantıgı ile devam ettikleri surece musteri memnuniyeti saglamaları cok zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Leon

    Seat ispanya beni tanıyor ama dogusa yonlendirmekle yetindi. Cogu kullanıcı bu cozumlerden cıktı alıp serviste sorunlarını cozdu.

    Boyle bir distiributor ve servis mantıgı ile devam ettikleri surece musteri memnuniyeti saglamaları cok zor.
    sizi doğuşun veya seat ispanyanın başına CEO olarak getirseler sorun morun kalmaz. satışları 3 e katlarsınız.
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Hocam valla beni bir yere getirmesinler standart bir kullanıcıyım en nihayetinde. araştırma geliştirme bölümündeki standart bir mühendisin yapması gereken işler bunlar. CEO ya gidene kadar çok yolu var ve herkes kendi işini doğru yapsa bunlara gerek bile kalmaz. Sevise gittiğinizde adam gibi şikayet kaydı açılsa, sizin belirttiğiniz sorun şikayet kaydına düzgün yazılsa ve usta doğru anlayıp müdahale etse her şey kolay olur. ben serviste her gün bin parça söküp takan ustanın bu işlere benden daha yatkın olduğuna eminim. ama servise gidiyorsunuz basit bir şikayetiniz var. basslı müzikte içeriden zırıltı geliyor diyorsunuz. şikayet kaydı açılırken kabin içinde kapı tarafından gelen titreşim diye not düşülüyor. araç alınıyor sökülüyor bakıyorsunuz sorun devam ediyor. çoğu zaman şikayet kaydı açılmadan ayak üstü bakılıyor. mesela debriyaj gıcırtısı... abi ne gerek var şikayet kaydı açmaya diyorlar.

    kardeşim sen şikayet kaydı aç ki fabrikaya geri bildirim oluşsun ve parça geliştirilsin veya kullanılan yağ değiştirilsin. ayrıca toplu bir veri tabanı oluşturulsun ki dünyada bir usta bile çözüm bulsa diğerleri görsün.

    aracın ana konusunda çok şahit oldum. adanada bir hakan usta var arkadaş tüm sorunlarımızı çözdü diyor biri, diğeri istanbulda dolaşmadığım servis kalmadı sorunum çözülmedi diyor. hakan ustamız sağolsun araç sahibi gibi ilgilenmiş, diğerleri de yoğunluktan ve ilgisizlikten bi sökmüş bakmış silikon spreyi sıkmış tamam oldu demiş yollamış.

    avrupada vidası eksik olsa şikayet kaydı açılıyor. mesela hollanda da. aracın distiribütorüne sattığı aracın yaptığı arızalar doğrultusunda ceza kesiliyor. bu aracı ülkeme sen getirdin, arıza yaptı ve parça satın almak zorunda kaldık dışarıdan, diyor sana resmen. ama bizde nerede..

    bunlar nasıl eğitim alıyorlar nasıl eğitim veriyorlar anlamış değilim. araç yollara düşeli nerdeyse 2 yıl oldu biz hala servislerin acemilik atmasını bekliyoruz. kaldı ki fabrika bunları görüp yeni üretimde sorunları giderecek...


    üstelik vw audi seat ortak servisini kullanıyorum ben. yani 300 bin tl lik audi alsanız da aynı eleman aynı hassasiyetle iş yapıyor. bir tıkırtıyı keseyim derken beş tanesi ortaya çıkıyor. tabi benim gibi dikkat edene görünüyor bunlar. bazısı duymuyor görmüyor bile. kapıda tıkırtı var mı diyorsun aa aracın kapısı mı var diyecek nerdeyse...

    aracım 1 yaşını devirdi. şu an için kendi kendime çözdüğüm şeyler hariç büyük bir problemi olmadı. allah yaşatmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.Leon -- 12 Ağustos 2014; 14:29:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Leon

    Hocam valla beni bir yere getirmesinler standart bir kullanıcıyım en nihayetinde. araştırma geliştirme bölümündeki standart bir mühendisin yapması gereken işler bunlar. CEO ya gidene kadar çok yolu var ve herkes kendi işini doğru yapsa bunlara gerek bile kalmaz. Sevise gittiğinizde adam gibi şikayet kaydı açılsa, sizin belirttiğiniz sorun şikayet kaydına düzgün yazılsa ve usta doğru anlayıp müdahale etse her şey kolay olur. ben serviste her gün bin parça söküp takan ustanın bu işlere benden daha yatkın olduğuna eminim. ama servise gidiyorsunuz basit bir şikayetiniz var. basslı müzikte içeriden zırıltı geliyor diyorsunuz. şikayet kaydı açılırken kabin içinde kapı tarafından gelen titreşim diye not düşülüyor. araç alınıyor sökülüyor bakıyorsunuz sorun devam ediyor. çoğu zaman şikayet kaydı açılmadan ayak üstü bakılıyor. mesela debriyaj gıcırtısı... abi ne gerek var şikayet kaydı açmaya diyorlar.

    kardeşim sen şikayet kaydı aç ki fabrikaya geri bildirim oluşsun ve parça geliştirilsin veya kullanılan yağ değiştirilsin. ayrıca toplu bir veri tabanı oluşturulsun ki dünyada bir usta bile çözüm bulsa diğerleri görsün.

    aracın ana konusunda çok şahit oldum. adanada bir hakan usta var arkadaş tüm sorunlarımızı çözdü diyor biri, diğeri istanbulda dolaşmadığım servis kalmadı sorunum çözülmedi diyor. hakan ustamız sağolsun araç sahibi gibi ilgilenmiş, diğerleri de yoğunluktan ve ilgisizlikten bi sökmüş bakmış silikon spreyi sıkmış tamam oldu demiş yollamış.

    avrupada vidası eksik olsa şikayet kaydı açılıyor. mesela hollanda da. aracın distiribütorüne sattığı aracın yaptığı arızalar doğrultusunda ceza kesiliyor. bu aracı ülkeme sen getirdin, arıza yaptı ve parça satın almak zorunda kaldık dışarıdan, diyor sana resmen. ama bizde nerede..

    bunlar nasıl eğitim alıyorlar nasıl eğitim veriyorlar anlamış değilim. araç yollara düşeli nerdeyse 2 yıl oldu biz hala servislerin acemilik atmasını bekliyoruz. kaldı ki fabrika bunları görüp yeni üretimde sorunları giderecek...


    üstelik vw audi seat ortak servisini kullanıyorum ben. yani 300 bin tl lik audi alsanız da aynı eleman aynı hassasiyetle iş yapıyor. bir tıkırtıyı keseyim derken beş tanesi ortaya çıkıyor. tabi benim gibi dikkat edene görünüyor bunlar. bazısı duymuyor görmüyor bile. kapıda tıkırtı var mı diyorsun aa aracın kapısı mı var diyecek nerdeyse...

    aracım 1 yaşını devirdi. şu an için kendi kendime çözdüğüm şeyler hariç büyük bir problemi olmadı. allah yaşatmasın.
    Vay hocam Leon la yakından uzaktan alakam yok ama yaptığınız işleri gerçekten takdir ettim özellikle gösterge panelini sökmek ciddi sabır ve el yordamı ister, dan dun girilişirse tırnaklar elde kırılabilir. Güzel paylaşım olmuş.




  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler hocam :) sabır gerektiriyor biraz :)
  • Tebrik ederim.. Benim leona da bi el atabilseniz keşke

    bozuk yollardaki sesler arabayı değiştirme sebebim olacak bu gidişle

    sizin aracın şuan durumu nedir? mesela parke yolda asfal gibi sessiz mi içerisi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomofil tutkunu -- 20 Ağustos 2014; 15:25:34 >
  • Tesekkur ederim :) valla leonu seviyorum. Ufak tefek seyler icin aractan sogumak olmaz dedim giristim.her yaptıgımu duydugumu da burda paylastım. Daha yapacaklarım da var. Leon sahipleri olarak bulussak belki toplu cozum etkinligi olurama cok zor :)
  • şimdilik benim leon için buluşup çözüm etkinliği yapabiliriz
  • Sehir ici genelde parke tas. Ve yollar ic kesimlerde bozuk. Ses yok aracta. Arada bir sunroof fitilleri gıcırdıyor. Onuda yıkamadan once bolca silikon sprey sıkıp artıkları temizleyerek cozuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Leon

    Sehir ici genelde parke tas. Ve yollar ic kesimlerde bozuk. Ses yok aracta. Arada bir sunroof fitilleri gıcırdıyor. Onuda yıkamadan once bolca silikon sprey sıkıp artıkları temizleyerek cozuyorum.
    Bu nasıl bir paylaşım

    Yabancı forumlardaki kadar detaylı olmuş. Elinize sağlık. Bunları üretici de görüp tedbir alsa keşke.

    Bunları kendi başınıza mı söktünüz? Meslek ne acaba?
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    teşekkürler hepsini kendim yaptım.

    elimden geldiğince detaylı anlatmaya çalıştım. çünkü servisler ilgisiz ve bilgisiz ilgilendiklerinde de kaş yaparken göz çıkarıyorlar.


    sökme takma becerisini mercedes ten emekli, makine mühendisi olan babama borçluyum
  • bunları yapan usta zaten servisten ayrılıp kendi dükkanını açar herhalde. O kadar tecrübeli adamı pek tutmuyorlar servisler.
  • merhaba benim sorunum çok fena emanet araba aldım yarım saat sonra araba 2 ve 4 vitesine geçmedi 1 den 2 ye cekiyorum direk boşa düşüyor resmini cekmiş aldıgım kişi kavga bile ettik bu resime bakın o halat yarın saatte olacak bişeymi ve bu halat nekadar bilen varmı yardımci olursanız sevinirim @
     SEAT LEON (MK3-5F) YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ
  • muhammed277 M kullanıcısına yanıt
    Arac leon mu?
  • EVET
  • muhammed277 M kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun hakkında bir bilgim yok ancak serviste parca yoksa beklersiniz. Ki servislerde gelen aracı hemen isleme almıyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Leon

    Hocam sorun hakkında bir bilgim yok ancak serviste parca yoksa beklersiniz. Ki servislerde gelen aracı hemen isleme almıyorlar...
    ARACI TAMİRCİ SÖKTÜ BENİM SORUNUM ARABA EMANET ALDIM SİMDİ SAHİBİNDE AMA BU SİZCE GEÇMİŞTEN AŞİNMİSMİ YOKSA TEK SEFERDE OLACAK BİŞEYMİ,SAGOLSUN ARACI ALDIGIM BANA KAZIK ATMAYA ÇALİŞİYORDA
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.