Şimdi Ara

Chevrolet Cruze A14NET Çözülemeyen Fan Sorunu (Sonunda Çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
6.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese selamlar. Aracım 2013 1.4T Cruze A14NET Astra ve Insignia vb de kullanılan motoru kullanmakta.


    Soruna gelecek olursa aracı 2020 ocak da aldım mart ayı gibi araç sürekli fan açmaya başladı.


    Şöyle ki araç Obs den termostad arızası veriyor ve gösterge de bu arıza gözükmüyor sadece obs de bilgisayarda yazıyor bu arıza kodu. Ve bu arıza kaydını verdiğinde araç fan açmaya başlıyor ancak sürekli 1. Kademe de her durduğunda açıyor diyebilirim bu aslında bir nebze normal her araba arada bir açar.


    Fakat arıza kaydını silmezsek 1 2 gün sonra veya sonraki haftadan itibaren kontağa basar basmaz araç Fanı 3 seviyede büyük bir uğultuyla çalıştırıyor aralıksız stop edene kadar sürekli 3 kademede çalışıyor.

    Bu sırada araç yeni çalışmış hava yazmış kışmış - 50 derece de motor donmuş vb bile olsa farketmiyor.


    Finalde yani 3. kademe fan kademesine geçtiğinde fan susmadığı gibi; hararet göstergesi çalışmıyor, klima devre dışı kalıyor, start stop devre dışı kalıyor kısaca araç kendini yanıyor hareret yapmış gibi hissediyor.


    Değişen parçalar ve yapılanlar

    Termostad değişti Gm

    Isı müşürü değişti Gm

    Radyatör üzerindeki Rezistans müşürü değişti. GM

    Arıza kaydının silinmesi (1 Ay idarelik çözüm)


    Araç bundan bağımsız olarak birde su eksiltiyor ortalama ayda su haznesinin yarısı kadar su kaybediyor fakat su tam da olsa yarım da olsa bu arızayı yapıyor. Ayrıca alttan üstten hiç bir yerden kaçırmıyor ancak arabada pis bir antifiriz kokusu var ve özellikle temiz havanın olduğu yerde araba sıcakken kötü bir antifiriz kokusu geliyor bu hem motordan hem kalorifer peteklerinden koku geliyor. Muhtemelen bir yerden buhar olarak kaçırıyor diye düşünüyorum özellikle radyatör suyu kalorifer den geçerken fakat üstüne çok düşmedim suyunu doldurup geçtim. Asıl mesele fan meselesi.


    Ustaların yaptıkları ve her seferinde başıma gelen şu abi kesin bundandır değiştir kaydı sil araba normale döndü 1 ay sonra tekrar

    Abi o parça değiştiyse kesin sorun bunda 1 ay sonra şu parçalar değişti mi geriye bi bu kaldı o zaman parçayı değiş kaydı sil sonra bir daha vs vs sorun çözülmüyor.


    Yani kısaca kaydı silince zaten araba tekrar arıza kaydına geçene kadar normale döndüğünden sorun çözüldü mü çözülmedi mi nokta atışı tuttu mu tutmadı mi belli değil.


    Benzer sorunu corsa da bir termostadla çözenler olmuş ben çözemedim.


    Tahminlerim

    Motor beyni arıza yapıyor olabilir

    Termostad üzerindeki okuyucu dan ziyade girdiği soket arızalı olabilir.

    Klima sisteminde arıza olabilir

    Devirdaim arızalı olabilir.

    Radyatörun varsa bir sensörü arizali olabilir

    Kaybedilen su dan ötürü hava yapıyor olabilir.

    Motor kapağı valfler vb sorun yapıyor olabilir

    Bir ustanın internete yazdığına göre bu motorlarda gm sensörün zaten yazılımsal hatalı olduğu fabrikasyon parça yerine umt termostad takmanın çözüm olacağını yazmış.


    Her gittiğim yere 100 200 iscilik 300 500 parça vermek usandırdi.


    Deseler ki abi ver 2000 tl sorunu çözelim yaparsa gene gel çözene kadar ücret istemiyorum eyvallah ama her gelen kaydı sil aklına gelen sağlam veya sorunu olduğunu tahmin ettiğin parçayı değiştir gönder yapıyor. Usandım bıktım kısaca

    Yardım ve görüşünüzü bekliyorum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quattro6 -- 4 Nisan 2022; 22:6:50 >







  • Elektrik sistemi kontrol edilmeli.

    Isı müşürünün kabloları sağlam mı? Sistem hava yapıp yanlış ölçüyor olabilir arabanın ısısını. Bilemedim
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt

    Yönlendirme yapabilirsiniz iyi bir elektrik elektronik ustası veya opel ch bakan birini önerebilirsiniz hocam

  • İstanbuldaysanız Umut Oto veya Erkut Usta var. Onlar çözebilir diye düşünüyorum.


    Termostat arızası vermeye devam ettiyse termostat kütüğünün olduğu kısımdaki elektronik kısımlar, kablolar vs de incelenmeli diye düşünüyorum.

  • Çözüm bu videoda olabilir.

  • senin fan arızalıdır, araç ondan devamlı 3. kademe fan açıyordur.Üstte ki arkadaş videoyu paylaşmış zaten senin sorunun çözümü bu olabilir.Fakat su eksiltmesi normal değil, nereden kaçak yapıyorsa araştırılıp bulunması lazım.Motor sıcak olduğu için su kaçakları hemen buharlaşır farkedemeyebilirsin.


    Birde cruzlarda hararet göstergesine pek güvenmemek lazım benimde aracım bir kere hararet yaptı sanırım termostat kapalı kaldığı içindi, araç basınçtan dolayı yedek su kabını patlattı dumanlar çıkmaya başladıktan sonra farkedebildim harareti malesef.Oysa ki bir gözüm hep hararet göstergesindedir, araç hararet yaptığında gösterge hala 90 derece gösteriyordu.

  • Guest-1C9B63C59 G kullanıcısına yanıt

    Valla hocam kafam allak bullak oldu video da 1. 2. Açmıyor direkt 3 açıyor bende ise 1 2 yi bi kac gün açıyor devaminda hata kodunu silmezsem kontaga basar basmaz soğuk sıcak farketmeksizin 3. Kademe sürekli çalışıyor klima start stop vs hepsi devre dışı kalıyor yine de fanı da baktıracagım

  • 2020 Astra otomatik almıştım Ankara'da sözde iyi bir yerde LPG taktırdım 2 ay beni hayatımdan bezdirdi yapılan yanlış işlemler o zaman bende devamlı fan açma sorununu gözlemlemiştim sattım kurtuldum
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    Aynen İstanbul'da Kirami abi var bu işlerle ilgililer. Ayrıca Opel Chevroletler için kendi gelistirdikleri termostatlari da vardı bı ugrayin
  • hoksi kullanıcısına yanıt

    Güncelleme :

    Kendilerinden termostad aldım umt 95 lik fakat onların sayesinde araçtaki sorunun termostad değil hava olduğunu öğrendim.

    Özetle aracın termostadı tekrar takılıp antifriz vb koyulduktan sonra havası alınıyor ve araç düzeliyor.

    Ancak araç stop edip soğuduğunda tekrar hava yapıyor yine termostad açmıyor.

    Fanı açıp kapatmamasının sebebi termostad, termostadın işini yapmamasına neden olan şey ise suyun içine motorun hava alması.


    Ustalar 2 seyin üzerinde durdu biri yedek su depo kapağı diğeri ise üst silindir kapağı.

    1. Olan 100 liralik bir kapak

    2. Olan ise motor açılacak ve tamirsiz geri kapatma da söz konusu değil açıldı mı sorun yoksa bile eski parçalar bir daha takılamaz yeni conta vb olur en az 5000₺ ve üstü olur dediler simdilik bekliyorum bakalım.

    Sorunun nokta olarak kaynagı aracın hava yapması peki bir araç nerelerden hava yapabilirde suyun içinde hava oluşur?





  • Hava yapmasının temel sorunu kaçak var. kaçak kapaktan olabilir. en ucuz deneme alanı genleşme kabı kapagıdır. önce bu kapagı değiştirin, havasını alın sistemin kullanın deneyin. bu kapaktan sonra su kacırıyorsa, kaçak aranmalı. genelde araç çalışırken negatif basıncçla su kaçırmaz. motor ısınsınj , parkedin. ortalama 20 dakika sonra yani motorun 50-60 derecelere düştüğü anda su kaçırmaya başlar.

  • A14NET motorun kronik sorunudur bu.B14NET'te yok.uğraştım ve %100 çözdüm diyen görmedim.çözümü olsa revizyon yapmazlardı.

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Aynen dediğiniz gibi aracla 20 30 km gittik hic bir sorun yok geri geldik araba 20 dk soğudu altta üstte su kaçağı gözlemlemedim ancak araç tekrar çalışıp 3 4 içinde hararet ortaya gelir gelmez termostad yine suyu bırakmadı ve fan acmaya devam etti.


    Sizin dediğiniz kapak harici neden bir araç hava yapabilir ihtimaller nelerdir

  • Şeytan diyor sök termostadin içini tak eski şahinler gibi gez ancak bu sefer de hem motor ısınmıyor hem de belli bi zaman sonra termostad da ki kacak arıza lambasına neden oluyor

  • Altta uste su kacagi yoksa kapaktan buharlasiyordur

  • Pecochip.

    Hem 90 dereceyi geçmez aracın hemde fan vs arızalarıyla uğraşmazsın.Boşuna para harcama.

  • rfssfr kullanıcısına yanıt

    Mesele şu termostadin 90 derece olarak ölçmesini beklediğiniz yerde evet bu 90 derece suyu bırakıyorum demesine engelleyen hava var dolayısıyla 20 derecelik termostad da taksak hava yaparsa termostad açmıyor

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Kapak derken silindir kapağı mı yedek su depo kapağı mi hocam?

  • Soğutma sıvısında azalma var mı?

    Sistem tamamen kontrol edildi mi? Mesela göğüsün alttaki kalorifer tertibatında bir sıkıntı olabilir mi?

    Kapakla ilgili boruları sıkıp denenebilir kaçak var mı diye.


    Allah kolaylık versin, GM grubunun arızaları bazen yılan hikayesine dönebiliyor usta sıkıntısından kaynaklı.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.