Şimdi Ara

Sanayi ustaları peugeotu tamire neden yanaşmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
3
Favori
4.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2007 model 2.0 hdi var. Geçen hafta sonu şanzuman tamiri için sanayiye götürdük. (kumlama felan yapılacakmış) 3-4 yere sorduk, hiç bir usta yanaşmadı. Bende de 307 vardı onun ağır tamirlerine de ustalar yanaşmıyordu. Neden peugeotu tamir etmekte nazlanıyor sanayi ustaları



  • Sanırım mesajınız bana eğer bu kadar destekli sallayacak kadar güzel kelimeler seçiyorsanız, keşke ismimi alıntılayıp da mesaj atsaydınız. Alacağınız cevaptan mı korkuyorsunuz acaba?
    Birinci olay şudur efendim, İtalyan, Fransız ve Alman otomobillerindeki bu özel aparatlar yetkili servislere parça kodlarıyla gönderilirler. Siz motor teknolojilerinin ilk bulunduğu yıllardan kalma Honda motorları kullandığınız için size saçma gelebilir bu durum ama durum bu. Dosya eki olarak mesajın sonunda kendi servisimizden çektiğim fotoğrafları ekleyeceğim. Ne demek istediğimi o zaman anlarsınız.
    Kolay bakıma göre dizayn etmek bir mühendislik eseri ise, sıradan karbüratörlü araçlara yönelmekte fayda var. Tedavülden kalkmış motorları önümüze teknoloji diye sunan hondalar karşısında tez üretemediniz, Dünyanın sayılı birkaç markasının mühendislerine bile saldıracak kadar cesaretlisiniz. Sizi tebrik ederim.

    Aslında mesele karışık elektronik donanımlardan kaynaklanmıyor, Elektroniğin doğası gereği ne kadar fazla sistem koyarsanız arıza ihtimali de bir o kadar artar. Bu doğanın kanunudur, ne kadar fazla kaliteli malzeme , proje geliştirseniz de kaçınılmaz sondur. Dünya tarihindeki birçok teknoloji alanı buna tanıklık etmiştir. 2.0 HDI motorlar gayet tertipli düzenli ve bir o kadar de teknolojiktir, Honda, Toyota gibi ikinci sınıf motor teknolojisi geliştiricilerinin o zamanlar emisyon skandalları , maddi sıkıntıları varken avrupalı üreticiler bu araçlara yüklenerek kendilerini geliştirdiler. Sonuç olarak Peugeot'un HDI ve THP gibi motorları ile sektörde söz sahibi iken ve birçok yarış serisinde lider iken, sizin bugün 'kolay bakıma göre dizayn' edilmiş motorlarınız hiçbir tez geliştirememiştir.
    Tembellikler kuru fanatizm ile örtülemez. Acıdır, can yakar. Fanatikseniz daha çok canınız yanar.
    Sizler motor mantığına sadece üretilen güç gözüyle bakarsınız, sıkıştırma oranı, çap strok oranlarını ile biraz kafa yorunuz tavsiyem size budur.

    Sizin 'kolay bakıma göre dizayn' mantığı ile üretim yapan HONDA'nız 2002 yılındaki Civicte kullandığı motor bloğu piston kolları krank mili parçaları 2016'da da kullanıyor. Sizin pencerenizden durumu öğrenmiş olduk. Kusura bakmayın ama bu bizim için saflık enayilik diye geçiyor. Sizin bugün çoluk çocuk arasında muhabbetini döndürdüğünüz 'fitek vutututu ikinci motoru açtım araba 2. viteste 405240 kmh'a ulaştı ' tabuları ile ülke piyasasını nereye getirdiniz gördük. Zira Avrupada bunun gibi tabular yok, otomobil seminerleri, teknik eleman yetiştirme kuralları var bizim gibi kağıt kalemden habersiz insanların çırak olarak yetiştirildiği yerler değiller. Mühendisin tasarımlarını onlar kadar zeki teknik elemanlar anlar. Bu aparatlar ile işçilik daha zahmetsiz ve verimlidir, araçlar için kullanma kılavuzları olduğu gibi servislerin teknik elemanlara gönderdikleri kullanma ve işçilik kılavuzları da bu sebeplerden doğar. O yüzdendir ki mühendislerin hazırlayıp sunduğu teknik eğitim seminerleri birçok çallışana ders/kurs adı altında öğretilir.

    Siz istiyorsunuz ki, alışılagelmiş motor tekniğinin dışına çıkılmasın elektronik sistemler sensörler ve motor haritalamalar kısıtlı kalsın, ana hatlar üzerinden motorlar üretilsin. Yok öyle dünya efendim. Gelişmenin sınırı yoktur. Bilginin de.
    BMW'nin m5'de kullandığı sente ayar aparatları, egzantrik kilitleme kilitlerinin tek gayesi işçilik fiyatlarını arttırmak öyle mi? Ya durum daha verimli yanma, daha pürüzsüz motor stabilizesi ise? Hayır siz bu pencereden bakamazsınız. Çünkü 25 senelik atmosferik motorlarınızla yol boyu ucuz LPG arayıp, sonra kuruş hesabından başka yakıt verimliliği ile alakanız yoktur.

    Sizler bu kafada devam ediniz, 30 milyara 97,98 corollanıza, civic'inize bininiz. Hatta gizli ayinler de düzenleyebilirsiniz. Ancak lütfen tekniğe bilime teknolojiye elektroniğe dil uzatacak kadar seviyeleri yere indirmeyelim.

    Birkaç özel aparat fotoğrafını sizler için burada gösteriyorum.
    Anlamanızı beklediğimden değil, tezimi kuvvetlendirmek için gösteriyorum.

  • Anlamıyordur muhtemelen.
  • RevivaL kullanıcısına yanıt
    Revialbey dogru demis,kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez.

    Para acan kapi kapatilmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanayideki bir arkadaşım 307 lerde çok sıkıntı olduğunu ve bi tarafını yapınca dğer tarafının bozulduğunu söylemişti, diğer yandan kuzenim ise 3 senedir 307 ye biniyor. Çok memnun. sadece periyodik bakım yaptı.

    bana kalırsa üstteki arkadaşın dediği gibi pek anlamıyorlar.
  • Konuya fransiz kalmis olabilirler
  • Anlamıyorlar daha da bozuyolar.

    yağ değişimi içn gittiğim yerde bi usta adeta arabayla kavga ediyodu 😀 hayatımda böyle rezil araba görmedim diyodu, araç 307
  • Sanayi ehli açıkca peugeot dan anlamıyor biçok arkadaşımın sorununu deneme yanılma ile çözmeye çalıştılar motora bak onda bişey yok şanzımana bak onda bişey ha o zaman beyindendir gibi saçmasapan yaklaşımları var o yüzden servise gidin nokta atış yapıyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mand1ra_Hekimi -- 2 Ocak 2017; 16:51:34 >
  • Sanayici psa dan anlamaz.
  • serviside çok pahalı. Nasıl olacak bilmiyorum
  • Sanayi ustaları genelde temiz işe bakarlar. Yani çetrefilli, ne olduğu belli olmayan, müdahale etse dahi sonradan aynı sorunu yaşatabilecek yada başka arıza verebilecek işe pek bulaşmazlar. Yani araç sahibiyle akraba olmak istemezler....
  • olay sadece pejo ile ilgil değil. şanzıman olayı tehlikelidir. ustalar başına iş alacağı şeylere pek girmek istemezler.
  • Çünkü 2.0 HDI motor bizim sanayi insanımızın çok üstünde bir elektrik - elektronik donanıma sahip. Herhangi bir arıza tespitinde deneme / yanılma yöntemi ile tamirat istemez. Direk müdahale ister. Bunun için de bilgisayar desteği şarttır.
    Bir diğer konu da 2.0 hdi motorlar ağır bakımları yapılacağı bizim sanayimizdeki klasik anahtar / lokma takımları dışında fabrikanın ürettiği özel aparatlar ile tamirat ister. Bu aparatlar ise sadece yetkili servislerde vardır piyasada bulamazsınız. Bunlar olmadan yapılan işlemler de araçlarda düzen tutmadığı için çabuk arıza verirler. Sonra tabi ki suçlu araba olur ustalar değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Çünkü 2.0 HDI motor bizim sanayi insanımızın çok üstünde bir elektrik - elektronik donanıma sahip. Herhangi bir arıza tespitinde deneme / yanılma yöntemi ile tamirat istemez. Direk müdahale ister. Bunun için de bilgisayar desteği şarttır.
    Bir diğer konu da 2.0 hdi motorlar ağır bakımları yapılacağı bizim sanayimizdeki klasik anahtar / lokma takımları dışında fabrikanın ürettiği özel aparatlar ile tamirat ister. Bu aparatlar ise sadece yetkili servislerde vardır piyasada bulamazsınız. Bunlar olmadan yapılan işlemler de araçlarda düzen tutmadığı için çabuk arıza verirler. Sonra tabi ki suçlu araba olur ustalar değil..


    Asil suclu psa oldu dediginize gore



    Mutlaka psa grup araclarina bakan ozel servisler vardir. Onlardan sanziman icin adres alabilirsiniz sanirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peugeot gibi arabalarda yapsak bile bir yerde sorun çıkıyor diyor ustalar anlamıyorlar yani.



    Arkadaşın 206 sını götürdük,ustaya usta kaça patlar dedik,usta anlamam ben bu araçlardan diyince kafayı sıyırdı benim arkadaş.
  • yedek parça pahalı. ustaların elinde kalabiliyor...
  • Çok arıza vermesi sebebiyle usta uğraşmak istemiyordur. İşleri de yoğunsa başına bela almaz.
  • kuzenimde 307 var 2002 model hiçte arıza verdiği yok... zaten ondan bakmıyorlar bu araçlara adam bilmiyor ki...

    vw al herparça pahalı direk geçiriyorlar kapıya kadar... bizzat şahidim... 2.0 dizel audinin yağ pompası 4bin lira olurmu arkadaş... bi gidin la...

    abimde de 2009 citroen var mesela araç arıza yapmıyorki usta baksın... gel gelelim yengemdeki 2013 golf içeri su alıyor = ) şaka gibi...
  • Kaç KM'de bu araç. İşlem yapmadan önce şanzıman yağının doğru miktarda konulup doğru yağ ile yağlandığından emin olun.



    Araç hakkında detaylı bilgi alabilirsek, şanzıman teşhisleri genelde yanlış oluyor.


    http://eni-deu.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=ger

    Yakın zamanda şanzıman yağı değiştirdim. Usta denilen adam gırtlak doldurmuş sağolsun. 4 Litre yağ çıktı. 400km oyle kullandım, vitesten atmama mı ararsın vitesten düşürmemi ararsın sanarsın şanzıman bozuk.

    Yukarıdaki linkten (gerçi daha once de koymustum) şanzıman yagını değiştim eskisi gibi kaymak oldu 252.000KM'de bu arada araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cunku fransiz araclari fazla teknolojik. Sensorunden soketine kadar isi bilen insanlarin bakmasi lazim.



    Gerci her arac boyle.



    Bu yuzden sanayi isi zamanla bitecek,ileride bir markada uzmanlasmis kurumsal tamirhaneler gorecegiz bence.
  • Nasıl anlamazlar, bilmezler?



    Şöyle helalinden bir 100-200₺ verin evelallah arabayı tasarlayan mühendisten bile iyi bilirler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.