Şimdi Ara

Sanayi ustaları peugeotu tamire neden yanaşmıyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
3
Favori
4.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Otomobiller artık lüks tüketim kategorisinden çıkıp ihtiyaç haline gelmeye başladı. Artık çoğu insanın eli ayağı otomobiller olmuş durumda. Bakımının zaman alan, karmaşık ve maliyetli olmasının son tüketiciye ne gibi bir faydası olabilir anlatabilir misiniz acaba?
  • biri ortaya peugeot karışıktır şudur budur diye atmış, herkes de öyle zannetmiş

    bir sürü markada hem dizel hem benzinli motoru kullanılan, 1.4 ve 1.6 dizel motorunu yeni yetme çırakların bile artık ezbere bildiği bir markadan bahsediyoruz, gayet bilinen gayet de kolay bir motor, kalan kısımlarında da tek sorunu daha kolay ortaya çıkmaya başlayan trim sesleri

    2.0 hdi daha az bilinen bir motor olduğundan bazı ustalar tedirgin olabilir o kadar, bu da normal, az olandan ustalar korkar
  • Vw ve Hondacilara hayranım.
  • Oyuncaklı araçlar ile kim uğraşmak ister ki? Ben usta olsam bende uğraşmam,yetkili servise gidin derim tavsiye olarak.
  • bazi usta akrabalarim yuzunden sik sik sanayilere ugruyorum ayrica askerligimi jandarma olarak yaptim. olay yeri inceleme okaylarina cok sik gittim sanayilerde donen muhabbeti espri gibi kabul ederdim ancak askerligim bittiginde psa gurubu bir araba asla almamaya ve sevdiklerime aldirmamaya kesin bir karar verdim.



    ustalar bulasmiyor cunki o kadar kalitesizki bir yeri ile ugrasirken saglam gorunen baska bir yeri bozuluyor ve bu durumlar musteri ile surekli problem okuyor hani derler ya nereye elini atsan dokuluyor aynen oyle.



    gittigim kazalarin psa gurubu iceren neredeyse tumunde hep mi psa gurubunda olum olur hurdaya donen bu araclar olur. son gordugum kaza ise asirlik bir kamyonet ile 307 carpismisti kamyonetin on tamponun yarisi hasar almis ve kopmustu ama 307 inanilmaz bir hasar almisti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 5 Ocak 2017; 11:18:37 >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Çok düşündüm acaba cevap versem mi? Vermesem mi? Diye. Çünkü karşımda teknolojinin gelişimine yön verilen sistemlere itiraz eden ve bunu gereksiz gören bir birey var. Sonra ben cevabı vereyim, belki aramızda genç arkadaşlar vardır bizi takip edenler vardır onlar buradan bir ders hatta ibret çıkarabilirler düşüncesindeyim, öncelikle kızım sana söylüyorum gelinim sen anla şeklinde bir mesaj olacaktır bu. Çünkü sizden bir ümidim yok bu mesajı anlayabilecek biri olmadığınızı ispatladınız.

    Evet, en baştan başlayalım:
    1 - Demişsiniz ki ''italyan araçlarının ustası(!) olan, bunun üzerinden para kazanan, bu sebeple araçlara sıkı sıkı tutunan insan, beni fanatiklik ile suçluyor.''
    Evet italyan araçlarının ustasıyım, karnemdeki kırıklardan sonra geleceğim hakkında ümit kesildikten sonra sanayide çırak olarak bu işe başlamadım. Teknik-Mekanik gelişmeleri sektördeki insanlardan ders alarak, kurslara giderek. Geleceğe yatırım yaparak bugünlere geldim. Bu işe başlarken de tutkularımın peşinden gittim. Hayat şartlarının beni zorlaması ile değil.

    2- Demişsin ki ''Mevzu hem teknolojik, hem de kolay bakım yapılan motor üretmektir. Hemen hemen aynı teknik verilere sahip iki motorun, bir tanesinin parçası ve işçiliği daha pahalıysa, kimse onunla kuru kuruya uğraşmak istemez. İşçilik maliyetleri artar, araba sanayide çok kalır çünkü. TABİ BU İŞTEN PARA KAZANMIYORSA O yüzden sizin bu olaylara tutunmanız gayet doğal. Hayatında hiç japon motoru sökmedin galiba ? Sente ayarı için özel aparatlara bile gerek yok''

    Evet ilk cümlene katılıyorum. Zaten bu sebepledir ki, Otomobiller showroomlara konulduğunda bakımlara uygun olarak 'özel aparatlar' da servislere gönderilir. Bunlar ise şirketlere bir külfet, yani ekstra masraftır. Sürekli olarak bunların işçilik maliyetlerini arttırdığını söylüyorsun. Honda servisleri diğer servislerden daha ucuza mı bakım yapıyor? İşçilik ve servis fiyatlarını araştır. Hatta forumda bununla ilgili yüzlerce konu var.. Kendin itiraf ediyorsun, sonra kendini yalanlıyorsun. Hayatımda yüzlerce Honda motoru ile ilgilendim, basit bir motosiklet mantığından ibaret yorumlar var. Şunu unutma bir BMW teknikeri , Volkswagen teknikeri , Alfa romeo Teknikeri Honda motorunu çok basit bir şekilde toplayabilir. Ama bir Honda teknikeri hiçbir şekilde Güncel BMW, MERCEDES, FIAT , ALFA ROMEO , AUDI, FORD, RENAULT motoru toplayamaz. Zaten fark da buradan doğuyor. Buradaki farkı da anlayabilecek biri olduğunu düşünmüyorum yazımın devamında bunun sebeplerini de söylerim.

    3- Demişsin ki ''Egzantrik kilitleme kilitleri diyor. Özelmiş vay be, ne teknoloji ama . Silindir kapağında ufak bir oyuk ve egzantrik kasnağı üzerindeki deliği pim ile sabitleyerek bile yapıyorlar. Siz hala özel anahtarım var diye milletten para koparmaya devam edin. Sente ayar aparatını da yanma verimine bağladı Lpg'ye ihtiyacı olan italyan motorlarıdır. Aşağıda oku biraz, öğrenirsin.''

    Bir doktorun elindeki ameliyat makası ile terzinin makası bir midir? Peki görünüşte ikisi de 'makas' iken arasında milyar kadar fark neden vardır? Ya da Bir berberin makası ile , kırtasiye makası aynı mıdır? Birebir verdiğin ima bundan ibaret. Bir mühendisin tasarlayıp, belki 10 seneden fazla kullanmayacağı bir motor'a bunu göndermesi firmaya ekstra külfet getirmiyor mu? Ama hayır Bunun sebebi senin için sadece Müşteriyi kandırıp ekstra para kazanmak.

    4- Demişsin ki ''Adamlar 93 yılında yaptıkları motorla , 2013 yılının aracına saplıyorsa oturup düşünün. 10 sene boyunca doğru dürüst motorla oynamadan senelerce fiat araçlarına kafa tutuyorsa, demek ki adamlar fiat'tan 10 sene ileride. Kaldı ki adamlar 10 sene içinde ne vvt-i lar, ne valvematic'ler getirdi.
    Motor teknolojisindeki değişimleri görememişsiniz, çünkü sanayideki dükkanınızdan çıkmamışsınız. Japon motorlarını vtec'ten ibaret sanıyorsun. (Vtec'e bile senelerce erişemediniz ya, o da ayrı konu) İtalyanlar, twin spark motoru yaptığında iki buji aynı anda ateşliyordu. Honda i-dsi motoru jazz'a koyduğunda iki bujinin farklı ateşleme sırası, motor yüküne ve devrine göre değişiyordu. Atmosferik motorda 2800 devirde maksimum tork yakalıyordu motor. Kara düzen valf sistemli italyan motorları eşek gibi yakarken, bu araç tüpe bile ihtiyaç duymuyordu. ''

    Biraz sistemler tarihine inelim, daha sonra sokak ağzıyla 'saplamak' kelimesini söylemenden ötürü anlayacağın dilden konuşalım.
    Değişken zamanlı subap sistemi 1965'de Fiat mühendisleri tarafından ilk olarak bir Alfa Romeo modeli olan spider 2000'de kullanılmıştır. Fiat Daha sonraları VIS sistemini kullanmıştır. Değişken zamanlı subap sistemleri 89'dan sonra seri olarak Japon otomobillerinde avrupalı üreticiler ile beraber kullanılmıştır. Zetec, çift vanos gibi benzer sistemler (VIS) vs 2000'lerin başından itibaren yerini turbo benzinli motorlara bırakmıştır. 1900'lerin başında Uçak motorlarında bu sistemler endüstriyel olarak denenmiştir. Maksimum ilerlemeyi de 1990-2000 yılları arasında göstermiştir ve sistemin sonuna gelinmiştir. VVTI motor ile Valvematic arasında ufak tefek değişimlerden ibaret farklar vardır. En azından isim değiştirdiler de, yeni bir şey yapmış iması veriyorlar. Vtecte durum daha vahim, 2002de üretime geçen civic vtec ile 2017 Civic vtec yukarıda da yazdığım gibi aynı krank / biyel kolu / motor bloğu gibi ana parçaları ortak kullanıyor. Ve bu motor Fransa,İtalya,Almanya gibi büyük ülkelerde satışta değil. Sizin zihniyetiniz yüzünden bu motor hala bizlere satılıyor. Atmosferik motor tercih sebebi olsa durumu anlayabilirim. Ancak 15 senedir %80 mekanik olarak aynı parçalarla bir motoru 4 kasada kullanıyorsanız bu tercih değil 'kakalama' oluyor.

    Fiat'tan 10 sene ileride demişsiniz. Efendim Hangi konuda ilerideler örnek verebilir misiniz? Vtec ile mi? Valvematic ile mi? Yani geçtiğimiz asrın teknolojisi değişken zamanlı subap sistemleri ile mi? Fiat'ın ilk olarak kullandığı sistemi 50 sene sonra kullanarak mı? Hondanın kurucusu beyefendi Soichiro bey daha su bile değilken, Fiat 1. dünya savaşında Makineli Tüfek , İkinci dünya savaşında Tank, Bombardıman uçakları, trenler ve 1970'den sonra da bunlara ek Ağır iş makineleri üretmiştir. Ve bunların yanında otomotiv sektöründe F1'in temellerini atmış, Mefistofele, gibi efsane araçlar üretmiştir. Bakın yol otomobillerinden bahsetmiyorum, Bugüne kadar uzanan temel duvarların oluşumundan bahsediyorum. Yani size kuru kuru 'honda yokken fiat araba yapıyordu ' demiyorum. Common rail de dahil olmak üzere birçok ilk sistemin bulunmasından da bahsedebilirim. Sanırım gerek yok. Çünkü siz Vtecten başka bir sistemi savunamaz, ve son sistem teknolojilere karşı 'eskiyiz ama dayanıklıyız'dan başka tez geliştiremezsiniz. Dayanıklılıktan anladığınız ise rakiplerde olmayan elektronik sistemlere sahip olmak, ve arıza yapma ihtimali olan parçaları kullanmayarak risksiz hayatı savunmaktan ibaret. Yoksa hiçbir avrupalı üretici ile motor bloğu/ üst kapak dökümünde yarışamazsınız da. Aliminyum metal vb kalitesi japon otomobillerinde bir hayli düşüktür çünkü.

    Şu sokak ağzı ile geliştirdiğiniz 'saplamak' kelimesini açalım biraz isterseniz. İki otomobi denk bile değilken Ayrı senelere, ayrı dönemlere ait iki otomobili kıyaslayacak kadar cehalet içindesiniz. Fiat 1.4 tjet 120'yi tasarlarken 1994 Corollayı geçelim diye mi düşünmeliydiler acaba? Kaldı ki aynı döneme ait 1.6 atmosferik fiat-alfa-lancia motorundan haberiniz bile yok.
    Ayrıca Fiat 2.0 16v 148 beygir ile Segmentte birinci iken 90'ların sonunda 128 beygirlik carinaları getiriyordu. Bu konuyu öğrenmek isterseniz açabilirim, iki motor arasındaki farkları vs. neyse bu farklı konu
    Küçük bir bilgi daha aynı bravoda kullanılan Turbo benzinli motor'un çok benzerini honda 2016' sonunda CRH gibi bir araçta kullanıyor tam 8 sene sonra. Madem corolla bu kadar güzeldi, keşke o motoru üretselerdi. Gerçi onu da üretiyorlar ya. :)

    5- Demişsiniz ki ''Fiat zaten marka imajına güvense, sürekli araçlarının adlarını değiştirmez. Milletin kafasındaki kötü anıları silmek için sürekli model adı değiştirip "bak bu farklı" demeye çalışıyor. Her seferinde aynı rezalet, aynı terane. ''

    Fiat değil binek italyan yol otomobillerinde alfa romeo da dahil olmak üzere bu bir tercih meselesidir. Her otomobile ayrı bir değer vermek ayrı bir isim koymak amaçlanmıştır. Aynı isimlere sahip olan Punto gibi panda gibi araçlara ise 'grande, evo nuovo' gibi ek isimler getirilmiştir. O halde Ferrari de her otomobiline ayrı isim koyuyor. Desenize onlar da güvenemiyor araçlarına. :)

    6- Demişsiniz ki ''Gören de sanar ki fiat hiç eski motor kullanmıyor 1.4, 1.6 atmosferikler ne güne duruyor ? Adamlar i-dsi ile bunları yaparken fiat, her şeyden habersiz, palio'yu üretiyordu''

    Fiat 1.4 Fire motoru giriş seviyesi olarak Punto ve Egea'da kullanıyor. Egea Fire 1.4 16v Euro 6 normlarında ve başlangıç paketinde var. Turbo jet, Multijet 2 gibi son sistem motorları da yanında satıyor. Ve aralarında ciddi bir fark var Ya peki Honda? C segmentin göbeğine bıraktığı Civic'te rakiplerindeki Turbo benzinli son sistem motorların yanında daha pahalıya ve tek motor seçeneği ile satılıyor :) Ve sadece 'ülkemizde' bu durum böyle. Avrupada 1.0 Vtec turbolar varken., Eğer hondaya bu kadar meraklıysanız, 1.0 VTEC TURBO ülkemize gelirse onların da özel aparatlar , teknik spesifik kataloglar ve özel eğitim ve seminerleri verildiğini görürsünüz. Honda 2008'de sonuncu olarak ayrıldığı formula 1'e 2015 Yılında 1.6 turbo motorlar ile yarışılacağını duyduğunda tekrar katıldı ve son 2 senedir yaşadığı teknik problemleri sektörün içindeki insanlar biliyorlar. TYPE-R neden çekildi avrupadan? RS'e bıraktı meydanı ve neden tekrar döndü tekrar segmentine? Onu iten şey neydi? Bunları sorgulayın. Çünkü ismini hatırlamadığım honda motorsporları departmanı müdürü turbo motor gelişimi için f1'e döneceklerini söylemişti.

    Evet Fiat palioyu üretiyordu ve onunla uğraşıyordu. Volkan ışık beyefendi ile Super 1600 kategorisinde dünyayı dolaşıp başarıdan başarıya koşuyordu
     Sanayi ustaları peugeotu tamire neden yanaşmıyor


    7- Demişsin ki ''Fiat zaten multiair'a kadar hiç dokunmadı bile motorlarına. O da sürekli sanayiye uğruyor, geri çağırmalar yapılıyor. Marea, brava hgt yaptı bir ara sadece, yakan fakat yaktığı kadar gitmeyen. Honda'ya laf atıyorsun madem de, fiat kara düzen 1.4-1.6 çok nokta enjeksiyon atmosferik motorlarını kaç sene kullandı ? Alman alman dedikleri onbeş sene hitler motor üretip sattı. ''

    Fiatın motor teknoloojilerini mi öğrenmek istiyorsun? Yukarıda kabaca örnekledim Motor teknolojisi öğrenmek istiyorsan buyur burada daaha önceleri açtığım konuları bulabilirsin.
    İçeride VIS'i , GROUP B rally otomobillerini 1.8 hacimden alınan 700 beygirleri görebilirsin ve evet fabrikasyon olarak.

    https://forum.donanimhaber.com/fiat-2-0-twincam-8v-16v-motor-arac-tanitimi--113330363#113330363
    https://forum.donanimhaber.com/fiat-2-0-2-4-20v-vis-veriable-indictuon-system-tanitim--113858083

    8- Demişsin ki ''Çap/strok demişsin. Ortalama piston hızı nedir, ne işe yarar bilirsin o zaman. Bilmiyorsan bu paragrafı okuma zaten. Elalem dört silindir, 90 mm stroklu motorla 9000 devir fabrika çıkışı dönerken, beş silindirli, 75.65 mm stroklu bir motorla çevire çevire kaç devir çevirebildi o italyan hgt motoru ? Bir de sportif motor iddiasındayken. Çap/strok oranını 1 den yukarıya çıkartıyorsan, devir çevirme iddian vardır. Fiat'ın teknolojisi yetmez sorunsuz ve yüksek devirli motor üretmeye. Siz parça ucuzluğuna kasın. Hgt ler bile ne hale düştü. Fiat dediğin firma zaten 124 spider için mazda mx-5 platformu kullanan firma. Savunduğun firma bile japonlardan destek alıyor.''

    Evet Hondanın yüksek devir çeviren VTI , S2K , FN2 gibi modellerinde klasik çap strok oranından farklı bir gelişim yoktur. Alt devirleri canlı tuttuğunu savunduğunuz VTEC'in bu motorlarda çok yetersiz kaldığı ve modifiyesiz pist kullanımlarında çok değişik tepkiler verdiğini , s2000'in çok ciddi tutunma problemlerini atlıyorsunuz. 1976 Yılında, Abarth departmanında Fiat 131 abarth rally corsada 84x90 çap strok oranı ile 8v ile hem de 212 beygir 7000 d/d , 226 NM tork'u da 5500 d/da almıştır. Motosiklet mantığı ile araba üretmek temelsiz, gelişimi sınırlı ve geleceği olmayan bir düşüncedir. Bu sebeptendir ki o çok övdüğünüz stok haldeyken cansız araçlarınızın devamı gelmemiş ve gelişim gösterememiştir. Ne güzel söylüyorsunuz 75mm'lik Strok ile 3750 devir dakikada 186 NM tork almak Harika bir detay harika bir veridir. Bakın bu motorda VIS kullanılmıştır...
    Fiat 124 spider için hazır bir şaşi gelişimine yatırım yapmak istemedi. Çünkü maserati ve alfa romeo için milyarlarca dolar yatırımda bulundu. Firmalar bunu sürekli yaparlar. Fiatın elinde tuttuğu Magneti Marellinin honda için geliştirdiği birçok elektrik elektronik aletler için yorumunuz nedir peki? Sizler piyasadan bihaber olduğunuz için, kendi cehalet dünyanızda olan biten gelişmeleri farklı yorumluyorsunuz.

    9- Demişsiniz ki ''Avrupalı rakipleri, emisyon iddiası için egzozun arkasına kimyasal fabrikalar kurarken, japonlar NOx düşürmek için egzoz manifolduna su ceketleri yerleştiriyor, motor miller-otto çevrimi arasında geçiş yapıyor, mazda düşük kompresyonlu dizel motor üretip LNT, SCR kullanmadan euro 5 yakalıyor. Şimdi de 1700-5500 arası maksimum torklu motor getirecekler. Bakalım o zaman nerelere kaçacaksınız''

    Nereye kaçalım? Alkışlayıp tebrik edeceğiz. Bugüne kadar olan biteni sizler gibi oto galerici sitelerinden, kahvehane köşelerinden 'swap , press , s2k, fn2' gibi kendi dünyanızın tabirlerini öğrendiğinizden kendinizi ekstra bilgili zannedebilirsiniz. Ancak bir hiçsiniz.

    Dediğim gibi, şu yazınızı bir avrupalı teknikere veya teknik elemanlara okutsak ne düşünürlerdi? Maalesef ki bizim ülkemizde otomobil tamircileri cehaletleri yüzünden eli ekmek tutsun diye itilip kakılmış insanlardan oluşuyorlar, Keşke sanayimiz gelişmiş olsaydı da insanlarımızı daha güzel eğitebilseydik.
    Sizler bu cehalet ile devam edin. 20 yaşındaki araçlarınızı 'sorunsuz' diyip 30 milyarlara satın. Ve bir adım ileri gidemedikçe de suçu yine teknolojiye , sizi muhatap dahi almayacak insanları yermeye çalışarak gerçekleştirin.

    Tekrar etmekte yarar var. Size bu cevabı yazmıyorum, okuyun bilgilenin genç arkadaşlara karşı mahçup durumlara düşmeyin diye yazıyorum.




  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    VAG grubu Volkswagendir. Siz PSA demek istediniz herhalde. Peugeot ve Citroën grubu onlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    VAG grubu Volkswagendir. Siz PSA demek istediniz herhalde. Peugeot ve Citroën grubu onlar.

    ozur dilerim evet psa dan bahsesiyorum surekli vag yazmisim
  • Daha tasaruflu motor üretiliyorsa?
  • Sanayide elektrikçi bir arkadaşım vardı, dükkanın olduğu sokağa psa grubu araçlardan bir girdiğinde küfür etmeye başlardı.

    Ağa, müşteridir neden diye sorduğumda en son bi 206 geldi, arabanın sigortası atmış, sadece sigorta kutusuna ulaşmak için bütün göğüsü sökmek zorunda kalıyorsun çünkü sigortalara dışardan ulaşılamıyor, o gün 50 lira için 3 kişiyi geri çevirmek zorunda kaldım demişti

    Lafın kısası, bu araçlar sadece sat ve para kazan mantığıyla üretilmemişler. Planlı eskitme ile servisten para kazanma mantığı var.

    Bu arada planlı eskitme konusu için ampul komplosu diye bir belgesel var, yarım saatinizi ayırıp kesinlikle izleyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • @msansertekin

    Dünyanın en değerli ilk 10 şirketinden biri olan Toyota'yı, 1.6 atmosferikten ibaret gören bir Fiat holiganına ne anlatsanız boş hocam.
  • The Schuey kullanıcısına yanıt
    Dünyanın sayılı şirketlerinden olan Toyota'nın üst sıraya oynadığı hangi teknoloji var şu an ülkemizde satışta olan? Dünyada değil, ülkemizde?
    Ben olaya marka politikası olarak bakıyorum, Kurumsal şirketler üzerinden değil. Toyota'nın ürettiği motorları kaliteyi gerektiği kadar biliyorum ama acı gerçeklerle yüzleşiyorum hepsi bu.
    15 senelik atmosferik motorları bizim ülkemizde fahiş fiyatlarla alıcı ile buluşturuyorlar. Bunu inkar edebilir misin?

    17-20 yaş arası 'toyota'lar ülkemizde 30 milyara satılmıyor mu yoksa?
    Valvematic neden sadece ülkemizde satılıyor acaba?
    Corolla dünyada şu kadar sattı reklamı yapılırken Fransa , italya gibi büyük ülkelerde neden satışta değil acaba? Bunları yanlış mı biliyorum?
    Auris gibi bir model ülkemizde ilkel 1.6 atmosferik motorla satılırken avrupada neden 1.2 turbo 1.8 hybrid ve 1.6 dizel motorla satılıyor?

    98 model aracı satarken araç hakkında tek kelime etmeyip, firmanın kurumsallığı sorunsuzluğu ve halk üstündeki algısı ile otomobil ssatıyoruz. Ağlanacak haldeyiz. Olayı kişiselleştirmeyin. Dediklerimi inkar edebiliyorsanız buyrun tartışalım. Ben burada toyotanın ürettiği rengi sevmiyorum, hondanın tasarımı kötü gibi yorumlar yapmıyorum. Var olan şeyleri konuşuyorum. İnkar edecek nokta bulamayınca böyle hamaset yapıp işin içinden çıkmaya çalışıyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 6 Ocak 2017; 20:27:45 >




  • @MaVu!

    Olaya Türkiye olarak bakmıyorum ben, öyle bir anlatıyorsunuz ki otomotiv dünyasına yön vermiş firmalar sizin nazarınızda Tata'dan hallice. Bir malın satışında arz-talep dengesi vardır, demek ki müşteri bunu istiyor adamlar da bunu getiriyor LPG fetişistliğinden dolayı.Merak etmeyin 1.çeyrek içinde Civic'e turbo ünite gelecek ona ne bahane bulacaksınız merak etmiyor değilim açıkçası.

    Fransa,İtalya nedir Allah aşkına, dünya otomobil satışlarında pazar payı nedir? Abuk sabuk emisyon kurallarıyla mı uğraşsın adamlar? Zaten ABD-Ortadoğu ve Afrika'da ziyadesiyle satış yapıyorlar.

    98 model arabaya o parayı veren adamın sorunu, markanın bunda ne suçu var onu anlamadım. Yere göğe koyamadığın Fiat'ın Mareası'nın en babası arada 10 yaş farka rağmen Toyota Corolla'dan ucuzsa o benim sorunum değil.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.