Şimdi Ara

Sağa çeken arabam ( sıyıracağım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, başıkta belirttiğim gibi bir problemim var. Son 5-6 aydır bu durumdan muzdaripim 2 defa rot yaptırdım biraz düzelir gibi oldu ama sonuç yine aynı. Ufak bir sapma olsa sıkıntı etmeyeceğim lakin durumu size şöyle anlatayım ; 3 şeritli bomboş bir yolda sol şeritte giderken,direksiyonu bıraktıktan 7-8 saniye sonra kendimi en sağ şeritte buluyorum. Buna ek olarak 100km/h den sonra da yalpalamaya başlıyor aracım. Viraj falan dönerken dua ediyorum anlayacağınız. Kafayı yemek üzereyim.Tavsiyelerinize açığım. Şimdiden sağolun..
    Not: Lastiklerime hidrojen doldurttum,basınçları ayarlattım. Lastik konusunda sıkıntımız yok anlayacağınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu başlamadan önce kaza yapmış mıydınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik veya Jant . Başka açıklaması yok. Sebebi ben kaldırıma çıkmıştım o günden sonra araba sağa doğru efsane çekmeye başladı. Rot ayarı vs yaptırdım yok hiç düzelmedi . Sonra yaz geldi lastikleri değiştirmemle araba direk düzeldi. Sonra kış geldi tekrar kış lastiklerini iyice inceledim sorunsuz taktırdım. Balans makinesinde hata da olmadı gayet güzel taktırdım şu an yine bariz çekme yapıyor. Tek sebebi lastik.
  • Konuya tam vakif değilim fakat açı sensörü sıfırlandı mi? Yeni araçlarda açı sensörü sifirlanmazsa rot ayari tam olmuyor diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç kazalı filansa ondandır. Daha önce kullandığım araçta sola çekiyordu direksiyon kolonunun komple değişmesi gerektiğini söylediler sattım başka araç aldım o da sola çekmeye başladı garantisi bitene kadar derdimi anlatamadım kimseye. Salıncaklara traverse ya da amortisör yay vs. Aksama zarar geldiğinde oluyor demişlerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik problemini anlamak için sağ sol değiştirebilirsiniz.

    Lastiğin konstrüksiyonu bozuksa, kordların gerilimleri değişmişse, basıncının ve balansının doğru olması bir şey ifade etmiyor.
  • Kamber ayarı bozuk olabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastiklerde üretim hatası olmasın ? bendeki goodyear ug8 leri taktıktan sonra araç sağa çekiyodu ama sizinki kadar fazla değildi.

    genelde rottan yapar sağlam yere yaptırdığınıza emin misiniz ?
  • % 90 lastikleriniz sıkıntılı. Aynı sorun bende de vardı. Memlekete giderken sıkıntım yoktu, dönüş yolunda sıkıntılar başladı. Sağa çekme ve 60km den sonra direksiyonda titreme. Artık aracı sola çekmekten kolum ağrıyordu. Ay başında kışlıkları taktirinca çok şükür sorunum ortadan kalktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni durum ben de vardı. Lastiklerim 195 65 15 idi fakat sol arka (stepne takmıştım kışlıkları takınca fark ettim) 195 60 15 imiş. Yani daha küçük lastikten dolayı araç çekme yapıyordu. (İşin doğrusu lastikten hiç anlamayan biri değilim fakat nasil boyle bariz bir hata yaptim bilmiyorum) bahsettiğiniz 100 km den sonra yalpalama, virajda dengesizlik, (bi vuruntu sesi gibi bisey vardi oda bayağı azaldi) gibi problemler kalktı 4 yeni sıfır lastik takınca. Tek tek lastiğinizi kontrol etmenizi öneririm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0mer Faruk -- 8 Aralık 2017; 20:32:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teker taşıyıcısının eksantrik ayarı bozulmuş olabilir sağa çekiyorsa sol teker Eksantrik ayarına bakılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgisayarli saseciye goturun olcum yaptirin buyuk ihtimal sasiden oluyor. Bilgisayarli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastiklerin yeniyse tellerde kırık yoksa lastik balans ayarı yaptır birşey yoksa... rot ayarı 80 lira tutuyor hocam bir rota sok aracını... yok düzelmiyorsa şase yamuktur.
  • Opel mi araç
  • torku güçlü araçlarda bu sorun oluyor demişti rotçu.
  • Lastikleri sağ sol ön arka çapraz değiştirerek düzelene kadar deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arka dingili ve arka sağ tekeri değiştirilen 4 X 4 aracımın kıçı başı ayrı oynuyor.
    Rot-Balans kurtarır mı?
  • Lastikler aynı ebatta ve herhangi bi sıkıntısı yoksa aracında herhangi bir kazası , şasede eğrilik falan büyük bir ihtimal direksiyon adaptasyonu bozulmuştur.Yukarıda arkadaş bahsetmiş açı sıfırlaması.Araç hareket halındeyken bilgisayara bağlanıp adaptasyonu yani açı sıfırlanıyor.Aynı şekılde bizim jettada da aynı sorun vardı ne yaptıysak araç sağa çekıyordu.iyi bir usta hareket halındeyken açı sıfırlaması yaptı,tüm sorun ortadan kalktı.
  • Arkadaşlar yazılacak önerileri yazmış, ilave olarak. Bir yol ne kadar düz gözüksede ortada yağmur suyu birikmesin diye sağ yönde eğimlidir. Ayrıca bir yönde balata sürtmesi varsa yada sıkması çekme nedeni olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.