Şimdi Ara

Sağa çeken arabam ( sıyıracağım)

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
22
Cevap
0
Favori
964
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    14116 Mesaj
    Bir arabanın sağa çekmesi için sayısız sebep vardır.
    Lastikler bunun sebebi olabilir. Eğer uzunca bir süre eksik hava, bozuk ön takım ayarı gibi durumlarda kullanıldıysa lastik tabanı yön kazanabiliyor. Bu durumda istediğiniz kadar rot ayarı yaptırsanız da araç çekme yapmaya devam ediyor. Ancak siz rot ayarından sonra "düzelir gibi oluyor" diyorsunuz. O yüzden ben lastiği ikinci plana atarım. Yine de bir ön/arka yapmak da çözüm getirebilir. Kendi aracımda ciddi bir çekme problemi vardı, öyle ki 300 km yol yapana kadar koluma kramp girecek kadar direksiyonu zorluyordu. Komple ön takımda ne varsa değişti, yapılan rot ayarından sonra gördük ki aynı tas aynı hamam. Lastikleri ön arka yaptılar, sorun düzeldi.

    Bir diğer sebep, salıncak burçlarının ve rotillerin ve diğer ön takım elemanlarının bozulması. Ancak bu da sizin anlattığınız sorunla bağdaşmıyor. Çünkü bu durumda araç daha çok yolda gezme, dalma ve rüzgardan etkilenme yapar. Sizin sorununuz olamaz ama bilgi olsun diye ekledim.

    Eğer aracınızın arka tekerlerinde bağımsız süspansiyon varsa, bunların ayar civatalarının yalama olması da sizin sorununuzu yaşatabilir. İstediğiniz kadar ayar yaptırın, ayar bir süre sonra kendi kendine bozulur. Araç tekrar çekme yapmaya başlar. Yine ön takımdaki yalama olmuş parçalar da bunun sebebi olabilir.

    Diğer bir sebep, çok alakasız dursa da, amortisörlerin üstünde, podya ile amortisör arasında bilya var. Bu bilya dağılırsa amortisörün serbestçe dönmesini engeller. Bu durumda da siz istediğiniz kadar rot ayarı yaptırın, ilk direksiyon manevranızdan sonra amortisör serbestçe orta noktaya gelemeyip, birazcık sağa dönük kalabilir ve bu da aracı sağa gitmeye zorlayabilir. Belirti olarak, araç durduğu yerde direksiyonu sağdan sola, soldan sağa çevirişlerinizde kıtır kıtır ses gelebilir. Ses A sütunu hizasından veya ön göğüs hizasından gelmeli aşağıdan değil.

    Olası bir sebep daha, eğer daha önce aks revizyonu yaptırdıysanız, aksın üstünde segmanları vardır, eğer bu segmanları takmazlarsa aks yerinde sabit durmaz, sağa-sola hareket eder. Bu da aracın düz gidişini bozar. Ve yine siz rot ayarı yaptırsanız da kısa süre sonra aynı tas aynı hamam durumu olur.

    Son olarak aklıma gelen, ön tekerlerin konumlarının kaymış olması. Salıncak yamulması, travers eğilmesi gibi sorunlar (Ki kaldırıma yaslanmak veya derin bir çukura çok hızlı girmek ile olabilecek bir şey) yaşanmışsa, aracın bir tekerleği olması gerekenden bir kaç milim geride olması bile (Ki sizin anlattığınız miktarda olması için santim boyutunda bir kayma olmalı) veya kamber ayarının bozuk olması aracın çekme yapmasına sebep olabilir. Bu tür bozuklukları gözle fark edemezsiniz, belki çok dikkatli veya çok aşina iseniz belki "yadırgama" hissini yaşarsınız. Çoğu rotçu da fark edip söylemiyor bu durumu. İyi bir rot ustası varsa, ölçüm yapıp kayıklığı fark edebilir. Tekerin olması gereken yere gelmesi salıncak değişimi veya traversin şasecide çekilmesi ile (Ya da maddi olarak külfetli olsa da travers değişimi ile) mümkündür.

    Aklıma gelenler bunlar.
    |
    |
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL




  • Çavuş
    59 Mesaj
    Ben de yaşadım bu durumu. Rot ayarı için götürdüğmde daha makinaya takmadan adam lastiklerini değiştrmen gerekiyor dedi. Lastiklerimi değiştirdim problem ortadan kalkı. Lastikler atıkmış.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Canlı Tv izle
Sohbet
SEO
kolayoto.com
Media Sözlük
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,203
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.